***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Meitsi kans just huomas et on vanamon päivä! ONNEA!

mulla on nyt jostain syystä (ei oo nukkunu kunnolla n. 5½kk:tee) ihan pinna kireellä. lapsillekin vaan ärhentelen.kääk. josko sitä koittas rauhottua.... :/ nää ilmatkin masentaa...

ukolla vielä yksi yö töitä ja sit 4 vapaata.
tekis mieli lähtee jonnekin käymään mut ei oo nyt varaa. |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Perjantaina varasin tytölle ajan suuhygienistille. Se puolen vuoden terveystarkastus. Ootteko te muut käyneet? Mitä siellä oli? Varmaan siis ihan keskustellaan tytön suun terveydenhoidosta. Oliko Muuta?
Meillä on täällä myös suun ja hampaiden tarkistus puolivuotiaana ja sit uudelleen 2v. neuvolassa. Eipä siellä sen ihmeempiä tosiaan tehdä, kokeilee ja katsoo ikenet, suun limakalvot, kielen ja mahdollisesti jo olemassaolevat ja tulevat hampaat. Sitten niitä hoito-ohjeita ja hammasharjan antaa kuten Cruella jo taisikin sanoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
mulla on nyt jostain syystä (ei oo nukkunu kunnolla n. 5½kk:tee) ihan pinna kireellä. lapsillekin vaan ärhentelen.kääk. josko sitä koittas rauhottua.... :/
Samaa sakkia, pinnaa tahtoo kiristää alvariinsa kun kestona väsyttää, mut johan tässä on puoli vuotta mentykin katkonaisilla unilla että ihmekös tuo... :/
 
Heissan! :wave:

Kiitti viimeisestä pk-mammat ja vaavit! Olihan taas kivaa! =) Otetaan pian uusiks!! Mun piti muistaa vaihtaakin puhelinnumeroita teidän kanssa, et vois ihan ex-temporekin treffata aina kun tuntuu et nyt pitää päästä jonnekin, mut enpähän sit muistanut. Mut, laitellaan yv:llä. ;)

Tekaisin tuossa (lue: tein kaksi iltaa) 3 valokuvakirjaa Ifolorilta tilattavaksi ja neljäs on tulossa. Tosi kivoja niistä tulee, mut vie kyllä aikaa. Onkos kukaan tilannut niitä? Meinaan että onkohan se paperi sit oikeesti laadukasta ja kuvat sitä kautta hyvännäköisiä?? :/

Vauva-lehden korkokengät...laittakaahan tilaukseen niin mä kassillisen niitä roudaan new yorkista. :LOL: :LOL: :LOL:

Hmm..mitähän muuta piti sanomani. Enpä muista. :xmas: Yritän olla aktiivisempi palstailija taas tulevaisuudessa..mieskin aloittaa työt huomenna. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Tekaisin tuossa (lue: tein kaksi iltaa) 3 valokuvakirjaa Ifolorilta tilattavaksi ja neljäs on tulossa. Tosi kivoja niistä tulee, mut vie kyllä aikaa. Onkos kukaan tilannut niitä? Meinaan että onkohan se paperi sit oikeesti laadukasta ja kuvat sitä kautta hyvännäköisiä?? :/
Mä olen myös miettinyt jos tuollaisen värkkäisi, mut mietityttää juuri tuo että onko ne valokuvat sitten "oikeasti" kuvan näköisiä vai ei...Kuvakalenterit tilattiin yksi joulu isovanhemmille ja niistä tuli hyvät-nyt ajattelin jos tekisi mummille ja papalle kuvakirjan muistoksi tulevasta etelän reissusta, kun on niiden eka matka lastenlasten kanssa. =)
 
Jahve ...hyvä kun auttoi...niin mä vähän arvelinkin. Unohdin tosiaan mainita että haavaumat kestää tosiaan parantua kauemmin kuin yönyli...mut sentään pääsee ns. normaalisti jo kävelemään yhden pussiyön jälkeen :LOL: . Mulla on ollut tuota vaivaa niin kauan kuin muistan...pysyis kyl jalat suht hyvänä jos muistaisin niitä joskus raaputella ja sitten rasvata...mut yleensä alan hoitaa jalkojani vasta kun tulee nuo halkeamat...jotka sitten tosiaan kipeydellään havahduttaa...

Tultiin juuri rippijuhlista. Hyvin meni...onneksi mummu oli mukana, käsiä oli enemmän...eli siis hoitajia lapsille :D . Poju nukkui puolet juhlista...hyvä niin :LOL: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Meitsi kans just huomas et on vanamon päivä! ONNEA!

mulla on nyt jostain syystä (ei oo nukkunu kunnolla n. 5½kk:tee) ihan pinna kireellä. lapsillekin vaan ärhentelen.kääk. josko sitä koittas rauhottua.... :/ nää ilmatkin masentaa...

ukolla vielä yksi yö töitä ja sit 4 vapaata.
tekis mieli lähtee jonnekin käymään mut ei oo nyt varaa. |O
kuulostaa tutulta :hug: ärsyttää väsypäivinä ihan hirveesti tää ainainen hästäys
 
Hello,
synnytys keskusteluun; synnytys ei enään tunnu kovin pahalta, aika luomuna se loppurutistus meni kun spinaalikin oli jo loppu, ja se epudruaali ei onnistunu..mutta siis jos seuraavan joskus saan/teen niin varmaan ilman kivulievitystä sen hoidan, kun tuo spinaalipäänsärky oli se mistä kammo jäi :eek: :/

Hammaslääkäriin tms. varataan aika kun eka hammas on puhjennut,näin meillä päin :wave:

Vanamolle :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Heissan! :wave:

Kiitti viimeisestä pk-mammat ja vaavit! Olihan taas kivaa! =) Otetaan pian uusiks!! Mun piti muistaa vaihtaakin puhelinnumeroita teidän kanssa, et vois ihan ex-temporekin treffata aina kun tuntuu et nyt pitää päästä jonnekin, mut enpähän sit muistanut. Mut, laitellaan yv:llä. ;)

Tekaisin tuossa (lue: tein kaksi iltaa) 3 valokuvakirjaa Ifolorilta tilattavaksi ja neljäs on tulossa. Tosi kivoja niistä tulee, mut vie kyllä aikaa. Onkos kukaan tilannut niitä? Meinaan että onkohan se paperi sit oikeesti laadukasta ja kuvat sitä kautta hyvännäköisiä?? :/

Luit ajatukseni.Just tänään ajattelin et numeroita pitäis vaihtaa ku tuli semmonen ex-tempore fiilis
=) olipa sit fiilistä kerrakseen et kävelin vajaan tunnin Tapiolaan ja ostin sika kalliin sauvavatkaimen 175 e tarjouksessa |O kyllä nyt pitäis pojan saada sosetta kerrakseen ,jos mamma vaan osais vempaintansa käyttää :D

Valokuvakirjaa kans olen harkinnut kun mummeilla on tässä kuussa synttärit,saa taas tämä tekniikan ihmelapsi hommia. Olikos se vaikee homma,ottaen huomioon et mulle täytyy vääntää rautalangasta :LOL:
 
[quote="Liinamari] ostin sika kalliin sauvavatkaimen 175 e tarjouksessa |O kyllä nyt pitäis pojan saada sosetta kerrakseen ,jos mamma vaan osais vempaintansa käyttää :D
[/quote]

Oho...olipa hintava! :eek: No, tekeekin sitten varmaan extra-hienoa sosetta. Mulla on anopin vanha sauvasekotin tai mikä se nyt sitten onkaan...mieskin sillä lapsuudessaan mansikkapirtelöä pöpertänyt...

Vatkain on mun mummoni vanha (tarttiskohan kohta ostaa uusi :LOL: )... No, sehän on vasta ööööö....reilusti yli 30 vuotta vanha...mummoni ollut haudassakin jo 28 vuotta...mut hyvin vatkain vielä pelittää...ei oo paljoa käytetty. Täytyy varovasti sillä vatkata...ku tuo sisäänajo vielä menossa... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
[quote="Liinamari] ostin sika kalliin sauvavatkaimen 175 e tarjouksessa |O kyllä nyt pitäis pojan saada sosetta kerrakseen ,jos mamma vaan osais vempaintansa käyttää :D
Oho...olipa hintava! :eek: No, tekeekin sitten varmaan extra-hienoa sosetta. Mulla on anopin vanha sauvasekotin tai mikä se nyt sitten onkaan...mieskin sillä lapsuudessaan mansikkapirtelöä pöpertänyt...

Vatkain on mun mummoni vanha (tarttiskohan kohta ostaa uusi :LOL: )... No, sehän on vasta ööööö....reilusti yli 30 vuotta vanha...mummoni ollut haudassakin jo 28 vuotta...mut hyvin vatkain vielä pelittää...ei oo paljoa käytetty. Täytyy varovasti sillä vatkata...ku tuo sisäänajo vielä menossa... :LOL: [/quote]


Jos sulla on 30v vanha vatkain on taatusti saman merkkinen kuin mun ostama Bamix. Ihmisillä kuulemma kestää just ton ajan,on vatkainten aatelia.Aattelin kerrankin satsata kun en jaksa joka vuosi ostaa uutta 20 euron vempainta. Tällä saa kuulemma tehtyä kaiken,soseet,taikinat,jäämurskat,raasteet, vaahdot yms. Jos vielä puhua osais ni hyvä olis :LOL: En ole muuten vielä uskaltanut miehelle kertoa :ashamed: no on tää ainakin parempi kuin ne ukon aina uudet sählymailat :whistle:
 
Oot kyllä nyt sauvaan satsannut Liinamari :LOL: Mulla on käytössä äitini vanha (oiskohan Braunin) sauvasekoitin, jolla on ainakin mun pikkuveljille soseet tehty ;) Ja hyvin pelittää edelleen :) Toi on kyllä totta, että samalla hinnalla, jolla ostit sauvan, ei mies saa edes kauden aikana tarvittavia salibandymailoja :whistle:
 
Me koottiin tänään uusi tv-taso ja vanhasta (itse maalilla pilaamastani) tuli työhuoneeseen väliaikaisesti "kukkapöytä" :whistle:

Tein yhden hyvän ostoksenkin tänään, ostin Lassien supratech - välikausihaalarin hintaan 30?. Ostin 80cm kokoisen, näytti nyt vielä niin isolta, että pitäis mennä keväälläkin :whistle:

Mies lähti just kalaan katsomaan joskos se kala söisi sateella ja me pojun kanssa jäätiin taas kotiin. Nyt menen pesemään pojun ja teen puuron, jotta saan tän jässikän nukkumaankin tänään. Mutta palailen palstan ääreen kaiketi tuossa tunnin kuluttua....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
[quote="Liinamari] ostin sika kalliin sauvavatkaimen 175 e tarjouksessa |O kyllä nyt pitäis pojan saada sosetta kerrakseen ,jos mamma vaan osais vempaintansa käyttää :D
Oho...olipa hintava! :eek: No, tekeekin sitten varmaan extra-hienoa sosetta. Mulla on anopin vanha sauvasekotin tai mikä se nyt sitten onkaan...mieskin sillä lapsuudessaan mansikkapirtelöä pöpertänyt...

Vatkain on mun mummoni vanha (tarttiskohan kohta ostaa uusi :LOL: )... No, sehän on vasta ööööö....reilusti yli 30 vuotta vanha...mummoni ollut haudassakin jo 28 vuotta...mut hyvin vatkain vielä pelittää...ei oo paljoa käytetty. Täytyy varovasti sillä vatkata...ku tuo sisäänajo vielä menossa... :LOL:
Ostit siis sellaisen vatkaimen jolla pojanpoikasikin sitten tekee pirtelöt :D . Sijoitit siis tulevaisuuteen... :wave: Ei lainkaan huono asia...


Jos sulla on 30v vanha vatkain on taatusti saman merkkinen kuin mun ostama Bamix. Ihmisillä kuulemma kestää just ton ajan,on vatkainten aatelia.Aattelin kerrankin satsata kun en jaksa joka vuosi ostaa uutta 20 euron vempainta. Tällä saa kuulemma tehtyä kaiken,soseet,taikinat,jäämurskat,raasteet, vaahdot yms. Jos vielä puhua osais ni hyvä olis :LOL: En ole muuten vielä uskaltanut miehelle kertoa :ashamed: no on tää ainakin parempi kuin ne ukon aina uudet sählymailat :whistle: [/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Liinamari Sijoitit siis tulevaisuuteen...ostit vatkaimen jolla sitten pojanpoikasikin tekee pirtelöt...mietipä sitä :D . Hyvä ostos siis!! :wave:
tuo olikin hyvä,noin perustelen ukolle
:D ja sit kun mä olen vanha mummo ja mä joudun syömään soseita ku hampaat on sökönä on pojalla kunnon vempain millä tehdä äidilleen sörsselit :LOL: kunhan ei tarjoile Bonan maissia,yööööök. En mä semmosta hennonnut pojalle maistiaisiksi antaa,joten päärynäksi meni. Ens viikolla omat soseet taikavempaimella :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Kristelle Meillä tuo vanha sauvasekoitin myös Braunin ja on iiiiiiiso!!!! :whistle: :D
Ei meillä oo iso :whistle: Ootappas, käyn kurkkaas.... Juu, se onkin philips :D En tiiä silti kuinka pieniä ne nykyisin kaupassa on, mutta ihan tollanen passelin kokoinen tuo on ja tosiaan hyvin pelittää :whistle:
 
|O |O Tuo poika on ihan mahdoton. Karjuu tuolla sängyssään puhtaassa vaipassaan ja masu täynnä maitoa--nukkuis jos väsyttää noin. :headwall:

*muoks* 20.25 nyt nukkuu...Ronsu-kaveri pitää tuttia paikoillaan ettei N ota sitä ite pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
|O |O Tuo poika on ihan mahdoton. Karjuu tuolla sängyssään puhtaassa vaipassaan ja masu täynnä maitoa--nukkuis jos väsyttää noin. :headwall:
Meillä oli tänään nopea nukkumaanmeno. Kiljumista kuului ehkä 3min. Sitten vaan pientä ähinää ja 10min kuluessa oli unessa =) Oispa kaikki illat yhtä helppoja :whistle: Nukahtaako teidän poika kuitenkin itse omaan sänkyyn hulinoidensa jälkeen?
 

Yhteistyössä