***HELMET 2008*** Kesäviikko 31

Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
5kk NEUVOLAS KÄYTY täälläkin pituus 71.5 paino 9100, jäi paska fiiilis ku sijaisterkka meinas et pitää seurata pituuskasvua et tullu paljonlaisesti..ja nyt huolettaa??en muista oliko tääl muita yhtä pitkiä, LIINAMARILLA muistaakseni oli yli 9kilon mut mitenköhän pituus oli?
no meil oli kans 71cm, mutta meil oli painookin kyl vähän enemmän, 9700g... Ja ei terkkari sanonu mitään, kehu vaan että onpas hyvin kasvanu :LOL:


 
Huomenta vaan, ja onnittelut niitä ansaitseville. :)

Kenties tyhmä kysymys; miksi ihmeessä joku kasvaisi liikaa? Tai siis mitä se edes tarkottaa? Eikse mene niin, että jotkut nyt vaan on vähän pidempiä ku toiset. :eek: Kaverin poikakaveri on päälle 2m pitkä, ja oli vauvana jo pitkä. Eihän se ny epänormaalia ole? :eek:

Kengistä, mulla on paaaaljon kenkiä. Liikaa. Useimmat on korkokenkiä. Käyttökenkiä on maiharit, tennarit ja lenkkarit, sit on muutamat korolliset kengät. Parit kesäkengät ja parit saappaat, loput lojuu turhana ja odottaa sitä, että pääsen kaupittelemaan ne jonnekin hyvään kotiin. :D

Jaahs, nyt kerhon puolelle! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Hitto kun kyrpii..ollaan lähössä ens viikolla tien päälle ja paluu on ehkäpä junalla/bussilla..mutta nuo hinnat
..kyllä kaiken maailman opiskelija alennuksia yms on mutta missä on kotiäiti ale, kysynpä vaan

Niinpä :kieh: Mua rasittaa kaas, kun niin harvassa paikassa on kotiäiti, tai -isä alennuksia. Joogassa on onneksi, muuten ei olisi varaa sitä harrastaa :p Mutta kaikista paikoista saa yleensä aleja eläkeläiset, varusmiehet, opiskelijat ja työttömät. pöh, sanon minä :|

Painelen kerhon puolelle ja siitä reissuun. Harasoo kaikille :wave:
 
Jaahas sain pikaluettua viimeiset 10 sivua :D
Kengistä olitte puhuneet. Mulla on intohimona ennemminkin laukut ja käsipyyhkeet(!!). Crocksit löytyy keltaisena, hyvät työkengät. Aidot tietysti, en niin feikeistä perusta :saint:

Sain vihdoin aikaiseksi sanottua "pomolle" että tulen hommiin vasta maaliskuussa. Ihan tuo oli suopeana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
5kk NEUVOLAS KÄYTY täälläkin pituus 71.5 paino 9100, jäi paska fiiilis ku sijaisterkka meinas et pitää seurata pituuskasvua et tullu paljonlaisesti..ja nyt huolettaa??en muista oliko tääl muita yhtä pitkiä, LIINAMARILLA muistaakseni oli yli 9kilon mut mitenköhän pituus oli?
Arttu oli 6kk neuvolassa 8665g ja 72,4cm eikä meille sanottu muuta kun että ihan normaalisti kasvaa, vaikka mie ite olen (olen ollu jo 3kk asti) huolissani tuosta painosta, kun se käyrä vaan laskee ja laskee :'(
Vähän rauhotti mieltä, kun miun puoli-jumala, meiän perhetyöntekijä :D sanoi, että Arttu on ihan sopusuhtanen vauva, eikä kaikkien vauvojen tarvii olla pullukoita :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Neidillä on myös oma salasanan takana oleva blogi kaukaisia sukulaisia, kummeja yms. varten
Mulla on kans salasanan takana olevan blogi samaiseen tarkoitukseen =)

Ja crockseja ei ole, ei aitoina eikä feikkeinä. Minä rakastuin noihin ballerinoihin, sellaset joka paikan kengät, noilla on menty yökerhot ja pihatyöt, samoilla popoilla. Ihanat ja hyvät jalassa ovat! =)

Ihanan lämmin päivä! Vettä saapi killittää ku hiki valuu... mut en valita, ihana vaan! =)
 
Heips pitkästä aikaa! :wave:

Kotiuduttiin eilen reissusta, tai no kotiuduttiin ja kotiuduttiin, eilen kun kotiin päästiin, niin siellä oli edelleen ikkunaremppa ihan vaiheessa |O :headwall: ja siivo sen mukainen. Eipä siinä sit auttanut kun heittää taas kamat kasaan ja muuttaa evakkoon mun vanhemmille. Toivon mukaan tänään tulis valmista niin pääsis siivoilemaan paikat sellaiseen kuntoon että muksujen kanssa viitsii sinne mennä... :whistle: Reissu itsessään meni kyllä kivasti, mitä nyt rahaa paloi kaikkine ajeluineen bensaan ja pitihän sitä lapsille ideaparkin alesta ostaa kaikenlaista!

Helsingin keikka tosiaan heitettiin maanantaina ja kirjoitinkin pitkät pätkät siitä mut hävis kuin tuhka tuuleen...Sinänsä turha homma ajaa Tampereelta 200 kilsaa suuntaansa kun eivät tehneet mitään! :eek: Tai no, katsoihan lääkäri ja lastenkirurgi tytön ja totesivat kyllä etteivät oireet viittaa mahaportin ahtaumaan ja laittavat ajan varjoainekuvaukseen kun ei ole kiireellinen. Aika tulikin tänään elokuun loppupuolelle ja samassa oli mukana myös lääkärin epikriisi käynnistä ja siihen oli diagnoosiksi laitettu refluksi...Ajateltiin miehen kanssa että onpahan ainakin näytillä käyty ja kaupanpäälle saatiin kotimaan matkailua moottoritiellä! :D Ja eilen soitti hoitava lääkäri täältä päästä ja kyseli miten Helsingissä meni, kovasti ihmetteli ja hämmästeli ettei mitään tehty, mut sanoi että jos tytyn voinnissa tapahtuu muutosta, niin soittakaa samantien hänelle =) ihana lekuri! :heart:

Nyt täällä odottelen että josko remonttireiskat häipyisi, niin pääsisi nurkkia putsaamaan... :xmas:
 
Niin ja siellä Helsingissä punnitsivat tytyn, painoa oli sen mukaan tullut kahdessa viikossa 5kk neuvolan jälkeen vaivaiset 50g. :eek: :( Käytiinkin tuossa miettimään, että kun painoa kerran tulee noin huonosti vaikka eväät pysyy kuitenkin kohtuudella sisällä, niin nyt laitetaan sosetta kehään-eihän tuolla laskevalla painokäyrällä välttämättä ole mitään tekemistä muun oireilun kanssa. Onhan tuo tyty sellanen vispilä ja kun pituuskasvuunkin tuntuu aika lailla energiaa kuluvan, niin eipähän se ihme olis jos ei enää äidin eväät piisaa... :whistle: Typykkähän tosiaan nousee jo konttausasentoon ja ryömii, hitaasti, mutta varmasti... :p
 
Hei, kiireesti vaan huikkaan liinamarille, että siis täh, pelkkää pandolia..kyllä mulle vaan syötettiin burana 600g, ja sain lappusetkin ( ne apteekista) joissa sanottiin että nykytutkimusten mukaan ei pitäs mitään estettä olla käytölle vaikka imettää :wave:

Ja hiluselle :eek: |O , tosi kurjan juttu :hug:

Nyt taas kiireellä treenaamaan :wave:
 
Mein tyty jotenki villiintyy syöttötuolissa (jossa istuu 2x päivässä soseruokailun yhteydessä). Se alkaa heilumaan ku tuulimylly. Ponnistaa jaloillaan niin että pahimmillaan näyttää siltä kuin vois pudota selkänojan yli lattialle. Sitten kun availee suutaan ja pitäis tähdätä sosetta suuhun :headwall:. Ei tarvi varmaankaan sanoa että meillä ruokaillaan.. hmm.. reilulla kädellä.. Viime päivinä ruokailu on ollut kyllä minimissään, eilenkin piti monen tunnin välit maidossa ja kun söi niin määrät jotain 80 ml luokkaa. Kaiken kaikkiaan eilen taisi mennä vajaa 6dl/pvä. Ei toi vissiin kuitenkaan nälkään kuole.

Niin, tota samanlaista villiintymistä esiintyy myös sylissä ollessa. Venkoilee tosi paljon. Ei olla pitkiin aikoihin edes yritetty nukuttaa sylissä, nukahtaa taljan päälle lattialle. Ja hereillä ollessaan on sit muuten vaan lattialla.

Joo, kyllä buranaa saa käyttää kuuriluontoisesti vaiks imettää. Mä sain jo synnärillä panadol-burana miksereitä kahdesti päivässä sen neljä päivää. Ja silloinhan mulla nousi maito rintoihin..

Mä lähen kohta jumppaan
 
Meillä on kans täällä yks hujoppi :wave: Pituutta oli viimeks 71 cm eli 20 cm on tullu syntymästä. Koko ajan tullu jotakuinki 4 cm kuukaudessa eikä neuvolassa olla puututtu mitenkää. Sanottu vaan että hyvin kasvaa omalla käyrällään (pituus +2, paino 0) Meillä oli viimeks paino 8160 g joten sitä on vähän laisesti pituuteen nähden mutta kun koko ajan on menny näin niin ei oo puututtu.

Tosta Buranasta.. Mulle ainaki sanottii synnytyksen jälkee heti että buranaa voi napata nyt kun vauva on ulkona. Sitä muistaakseni annettiin sairaalassaki (panadol+burana)...
 
Joo Kyllä toi minunkin mielestäni oli aika järkyttävä uutinen kun vaunut olivat lähteneet yksin
järveen ja vauvan olleen nukkumassa. :'( Oikeen pahaa teki kun sain naapurilta kuulla äsken kun tultiin mökiltä kotiin mitä oli tapatunut.voi niitä vanhempia :'( .Sekin vielä että me asumme aika lähellä tapatumapaikkaa :( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä70:
mulla on mukava päivä huomenna =)
Mitäs meinasitte tehä? :)

Mie olen nukkunu koko päivän :ashamed: Heräsin 12.30 ja parin tunnin päästä, kun Arttu pisti päikkäreille, heitin itekin pitkälleen sängylle ja heräsin tuossa 45min sitten :snotty:
Huomenna on onneks aikanen herätys, vien anopin kissan ell:iin, niin saa tätä vituiks mennyttä (taas) rytmiä korjattua :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
5kk NEUVOLAS KÄYTY täälläkin pituus 71.5 paino 9100, jäi paska fiiilis ku sijaisterkka meinas et pitää seurata pituuskasvua et tullu paljonlaisesti..ja nyt huolettaa??en muista oliko tääl muita yhtä pitkiä, LIINAMARILLA muistaakseni oli yli 9kilon mut mitenköhän pituus oli?

Meil oli kans sijaisterkka ja jäi kans paska fiilis ku unohti antaa hinkuyskätehosteen siihen rokotteeseen. Niin joo, se pituus oli meil 70 cm ja paino 9415g, kuulemma hyvin kasvaa omalla käyrällään. 2 senttiä oli tullu kuukaudessa lisää
 
Tänään kotiuduttiin mökiltä, kyllä nyt on helle kun siel sai palella |O

Poitsulla on silmätulehdus, reppanan näkönen on mutta ei tunnu juurikaan vaivaavan. Yllättävän hyvin anto laittaa silmätipatkin...

Ensimmäinen lounas syöty syöttötuolissa :D hyvin maistu...

Johan on kiin taas osannut nukkua, kateeksi käy moinen mahdollisuus :whistle:
 
Mulla kyllä menis päivä ketulleen jos nukkusin noin pitkään kuin Kiin :eek:, tai siis käynnistyminen ois tosi hankalaa, nytkin se välillä tökkii :whistle: . Mutta tiiän kyllä miten helposti ne rytmit pyllyleen saapi :whistle: |O

Me ollaan nyt syöty kauraa pari päivää ja puklailut jotka oli aikas hyvällä mallilla on taas lisiny ihan simona..tänään puklua tullu varmaan..öööö...about 20 varrellista ja siihen muutama ilman "vartta"

Meillä neiti joko on keksiny uuden tavan kommunikoida; kiljuminen/karjunta/kitinä-sekotus tai sitten noi hampaat vaivaa niinkos ihan tosissaan, tosi kärttynrn ollu tänään, tai siis ei hälle normaalia tommonen kitinä. Mutta toki voi olla uusi ääntelytapakin :D .

 
Kertokaa mielipiteenne: päästäisittekö beibin isänsä kanssa katsomaan jotain moottoripyöräkisoja? Kuulosuojaimin varustettuna rintarepussa. Kun mä en haluaisi että poika lähtee mihinkään tuollaiseen :snotty: kamala meteli, ja mitä jos sieltä joku "mopo" eksyy yleisön joukkoon ja min pieni jää sen alle :( Miehen mielestä taas touhotan syyttä suotta; hän haluaa nähdä kisat ja järkätä mulle omaa aikaa.
 

Yhteistyössä