***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Hellou :wave:

Meilläpä on nukuttu tänäänkin PITKÄT päikyt! =)

Pessi: :kieh: Älä tosiaankaan jätä asiaa siihen! Törkeetä sanon mä! :kieh:

äippä70: Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Krantulle onnea pidemmistä yöunista! =)

Liinamarille hauskaa matkaa! =)

Nimpparionnittelut :flower: Jahvelle & Nipsulille ja niille muutamalle muulle, joilla tänään päivät! ;)

Töihin paluusta ja lomista... Mä käytän tämän vuoden lomista osan siinä vanhempainvapaan jälkeen, eli olen siis yhtäaikaisesti sekä hoitovapaalla että lomalla. :p Nyt tänä vuonna kertyneet lomat ja osan edellisistä säästän tietty ensi vuodelle, kesälle. Eihän niitä tänä vuonna vielä saa pitääkään. :whistle: Mulla on jemmassa myös viime lomakauden lomia, muistaakseni 10 päivää, joten ihan mukavasti voi sitten olla palkallisella lomalla ennen töihin paluuta. :whistle: Näillä näkymin palailen töihin helmikuussa. :/

Sähköstä ja vedestä... Meillä vesimaksu sisältyy vastikkeeseen, mutta ekologisista syistä käytetään säästellen, ts. ei tarpeettomasti juoksuteta vettä eikä lutrailla. Mutta voishan sitä paljon ekologisempikin vielä olla. :snotty: Sähköä säästellään paitsi ekologisista, myös taloudellisista syistä. ;) :whistle:
 
Tultiin justiin käppäilylenkiltä Artun kanssa. Ihmeen kuuma on, vaikka tuulee ja aurinko on pilvessä :| Ihan hiki on otsalla, vaikka ihan minilenkki tehtiin parin korttelin ympäri ja matkalla jäätiin vielä turinoimaan mummin kanssa.

Meilläkin säästellään sähköä ja vettä ekologisista syistä. Taloudellisuus on siinä sivussa kiva lisä :) Ja kierrättämällä saa jätelaskua mukavasti pidettyä kurissa.

Otin nyt viikonloppuna ekan kerran kestot mukaan mökille.... Oli iso virhe :headwall: Eihän ne käsipyykillä tullu puhtaaksi vaan jäi haisemaan eikä saatu niitä kuivaksi mitenkään |O Kosteina/märkinä tuotiin sit kotiin ja saman tien nakattiin pesuun, kun löyhkäsivät ihan kamalalle :x
Pakko vanhaan malliin on reissuun otettava kertikset mukaan. Mie vaan en niistä tykkää yhtään, kun niitä on alvariinsa vaihettava :headwall: Ainakin Liberot, ihan p..skoja... Parhaimmiksi on osottautunu Pirkan ja Lidlin vaipat =)
 
:wave:

Aina vaan jaksaa sataa ja on harmaata :/ Lähettii sadetta karkuun Ideaparkkiin ja voi luoja siellä oli porukkaa |O Mies vei mut lounalle nimppareiden kunniaks ja sitte ostettii Ben & Jerry's Cookie Dough jäätelöä, voi luoja se on hyvää :p

Mä ostin nyt sen Jonathanin vihreän välikausipuvun. Se on nyt 74 senttinen mutta liikkeessä sano sen vastaavan Reiman 80 senttistä ja kyllä se isolta näyttikin. Ei se maksanu ku 23 euroa joten ei harmita ihan kamalasti jos jää pieneks ennen talvea.

Mä oon tosi huono sääteleen veden tai sähkön käyttöä :ashamed: Mies on koko ajan helisemässä mulle (vaikka sillä itellä on serverit sun muut yötä päivää päällä :whistle: ) Musta tuntuu että meillä vesi kuuluu vastikkeeseen ja sähkölaskun loppusummaakaa en kyl tiiä :ashamed: Huomaatte että noi ei oo niitä laskuja mitä mä hoidan :whistle:
 
:wave: Jo te ootte taas kirjoitelleet... :LOL:

Piti äsken lähteä ulos tytön kanssa, mutta alkoi sitten sataa kuin ...... :kieh: Tyttö on ollut koko päivän kuin aurinko mutta nyt taas alkoi kitinä ja mikään ei oikein kelpaa. Pitäisi viihdyttää toista koko ajan.

Töihin palailen joko tuossa vuoden vaihteessa tai sitten maaliskuussa. Saa nähdä miten miehen kanssa sovitaan. Hän jää sitten seuraavaksi tytön kanssa kotiin syksyyn asti. lomat pidän sitten vanhempainloman jälkeen. Tänä vuonna kerrytetyt lomapäivät sitten ens kesänä. samalla tavalla kuin Ieva.

Pitääkin käydä töissä tosiaan puhumassa tuosta töihin paluusta. Ja samalla kysyä noista lomista. Hoitovapaan paperit hainkin jo kelasta.

Ciba ja Pikku E 5kk
 
Ippu: Joo, kivasti on mennyt tämä päiväkin. Jätkä kuin pikkuinen aurinko. Kaikilla on ollut yhteistä ja omaa aikaa. Oon ihan kuin eri ihminen kunnon yöunien jälkeen.

Kiitos eilisille tsemppailijoille.

Töihin palaan jo lokakuun alussa. Oon oikeesti niin korvaamaton.. :LOL: Mies jää pojan kans kotiin. Pidän osan lomista tammikuussa ja sit kaveri tulee vahtiin poikaa kevään loppuun saakka.

Toivottavasti Äippä70 on ok.
 
Niin ja sitä piti sanomani, että kylläpä sitä on huonossa kunnossa. Uuden saliohjelman neuvonnassa huomattiin, että lihasten hermotuksia saa lähtee rakentamaan käytännössä nollasta. Sielläpä sit äherrän. :headwall:
 
Mies soitti töistä tultuaan sille välittäjä-eukolle. Lupasi soitella takaisin asiaa selvitettyään, mutta ei ole vielä mitään kuulunut.. :kieh: :kieh: Aiotaan vaatia asumiskulujen erotus seuraavaan yhtiökokoukseen asti, eli 12x60e. Ainakin :kieh: :kieh: Sen verran netistä löydettiin tietoa, että tää olisi jopa syy purkaa kauppa.

Minäkin teidän "yllyttämänä" kävin täältä yhdestä vauvantarvikeliikkeestä Babylegsejä kyselemässä, mutta eivät olleet kuulleetkaan niistä :xmas: Itiksestä sitten löysin, pari kertaa olleet jalassa ja ihan nukkaiset jo :headwall:
 
Hyvä Pessi! Nyt pysykää vaan tiukkana tuossa vaateessanne! :kieh: Minkä merkkiset nuo teidän pojan legsit on? Meillä on BabyLegs -merkkisiä ja tosi paljon on käytetty ja koneessakin pesty monta kertaa, mutta siltikään eivät ole vielä nukkaantuneet. :/
 
Leipojaihmiset! :attn: Oliskos mitään helppoa leipomusvinkkiä, mikä sisältäis tuoreita mansikoita? :p Mun äiti miehensä ja mun siskon kanssa tulevat ylihuomenna kahvelle ja ajattelin jotain ihan oikeasti leipoa. B) Mansikkakakkua en jaksa väsätä, liikaa duunia... :ashamed: :whistle:
 
ieva mä teen tuoreista mansikoista niin et ostan kaupasta sellasen valmiin kakkupohjan ja kostutan sen kahvilla. päälle kermaprk:llinen ja mansikanpuolikkaita.päälle voi lurauttaa esim kinuskikastiketta.... jamii kun on hyvää!
 
ieva, saman vinkin oisin antanu minäkin minkä Jepsu jo kirjoittiki, eli valmis torttupohja, siihen hilloa päälle, sitte kermavaahtoa ja mansikoita, ja that's it! Eli periaatteessa sama ku Jepsulla, mutta kahvikostutuksen sijasta hilloa.
Tuoreita mansikoita kun en lähtis mihinkään marjapiirakkaan tms laittamaan, siinä menee vähän niinku "hyvä tavara hukkaan"! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
ieva, saman vinkin oisin antanu minäkin minkä Jepsu jo kirjoittiki, eli valmis torttupohja, siihen hilloa päälle, sitte kermavaahtoa ja mansikoita, ja that's it! Eli periaatteessa sama ku Jepsulla, mutta kahvikostutuksen sijasta hilloa.
Tuoreita mansikoita kun en lähtis mihinkään marjapiirakkaan tms laittamaan, siinä menee vähän niinku "hyvä tavara hukkaan"! ;)
Kiitos vinkistä! Tuommoista olin vähän ittekin jo pohtinut, Jepsu ja Ippu. :flower: =) Juu, tuoreet mansikat tuoreina, ei niitä kypsentää kannata. :p :p

 

Yhteistyössä