***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Nipsuli puhuit siitä Höyhensaari kirjasta..kävin just toissapäivänä katsoo mut en löytänyt Akateemisesta. Mutta kiva kuulla, että se on hyvä..ehkä mä jatkan etsintää tai tilaan. :/ Tosin viimeiset yöt on menneet jo aikasta kivasti! :p

Just miehen kanssa puhuttiin että voisi sitä mansikoita pakastaa. *sanoi myös että ollaanko me jo siinä iässä että laitetaan marjoja pakkaseen* :LOL: on meillä marjoja ollu pakkasessa mutta muut on ne poiminut ja laittanut purkkeihin....

VaunuG Meillä ei olla vielä nostettu yhtään selkänojaa. Meillä kun on vielä tuo kova koppakin paikoillaan. Ootteko kaikki muut jo ottaneet kopan pois?

Ciba ja pikkuE 5kk

Heippis taas :wave:

Meillä on alkanu nuo nukkumaan menot olemaan ihan erilaisia kuin ennen. Aiemmin typykkä nukahti ittekseen touhuiltuaan hetken sängyssä, niin nykyään neiti pitää nukuttaa silittelemällä. Iltapesut, sadut ja laulut on edelleen rutiinina. Mistäs tämä nyt johtuu? :/ Jokin uusi kehitysvaihe vai? Käsittääkö vauva paremmin erillisyytensä nyt vai? :/

Täällähän on oikein leipuri hiivoja koko sakki. =) Ois niin ihanaa tarjoilla aina omia leipomuksia (ja tietty syödä itekkin :p ), mutta mä vaan inhoon sitä puuhaa. |O Argh! En kyllä tykkää ruoan laitostakaan. En usko, että olis ees vaikeeta, mutten oo koskaan, edes lapsena hirveesti tykänny leipomisesta. Lapsena maistelin taikinaa, mutten hirveesti tykänny varsinaisesta leipomisesta. Ainakaan siis kouluikäisenä. :/ Meillä on kyllä aina juhlissa itte tehtyä, kun mies on hyvä leipomaan ja muutenkin laittamaan ruokaa; on alan koulutus ja kokkina työskennellyt useamman vuoden aikanaan. :p

Marjoja pakastellaan täälläkin. Tavallisesti mulla on ollu mansikkaa, mustikkaa, puna- ja mustaherukoita, puolukoita, karviaisia ja karpaloita. Lakoista en oikein välitä. vatusta kyllä tykkään, mutta ei oo niitä tullut laiteltua. Mustikat, puolukat ja herukat saadaan aina appivanhemmilta, samoin sienet: korvasienet, kanttarellit ja suppilot. Mummolta saadaan sit suolasieniä ja kurkkuja. :p Mansikat vissiin pitäis kohta puoliin laittaa... :whistle: Laittaiskohan huomenna vaikka niitä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Nipsuli puhuit siitä Höyhensaari kirjasta..kävin just toissapäivänä katsoo mut en löytänyt Akateemisesta. Mutta kiva kuulla, että se on hyvä..ehkä mä jatkan etsintää tai tilaan. :/ Tosin viimeiset yöt on menneet jo aikasta kivasti! :p
--jep, sua ajattelin het kun kaveri siittä rupes puhumaan :whistle: , ja tosiaan hän oli aika vakuuttunut :wave:

Ieva, eihän sun tartte sitten leipoa, jos mies taitaa ne hommat =) Eiköhän yksi "keittiömestari" riitä perheessä :whistle: Meillä tuo mies joskus harvoin ruokaa tehdessään tulee multa kyselemään, että "onko nää perunat kypsiä?" tms. yhtä järkevää :LOL:

BabyIdean sivuilta voi varmaan tilata... :/

Täällä olitte puhuneet kasvatuskirjallisuudesta ja mm. Attachment parenting -aiheesta ja maalaisjärjen käytöstä. Maalaisjärjellä on tässä maassa kasvatettu lapsia jo joku tovi, eikä aina niin mairittelevilla tuloksilla. :/ Vaikka itse olen koulutukseni ja ammattini puolesta mitä suurimmassa määrin kasvatusalan ammattilainen, niin täällä kotona, oman lapsen kanssa olen ÄITI ja kovasti vailla tietoa ja teorioita tukemaan maalaisjärjellä tehtävää kasvatustyötä, joka kyllä välillä saa aika nöyräksi, ainakin minut. Eli minä luen paljon kirjallisuutta ja mietin aiheeseen liittyviä asioita oikein mielelläni, jotta en tahtomattani ja tietämättäni toistaisi sukupolvien yli kulkevia, ei aina niin tarpeellisia, tapoja ja asenteita ja malleja. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Ieva, eihän sun tartte sitten leipoa, jos mies taitaa ne hommat =) Eiköhän yksi "keittiömestari" riitä perheessä :whistle: Meillä tuo mies joskus harvoin ruokaa tehdessään tulee multa kyselemään, että "onko nää perunat kypsiä?" tms. yhtä järkevää :LOL:
Näinhän se on, mutta ois kiva, ettei miehen tarviis aina. Kun ei sekään sitä puuhaa järin rakasta enää... :ashamed: :/

Täällä olitte puhuneet kasvatuskirjallisuudesta ja mm. Attachment parenting -aiheesta ja maalaisjärjen käytöstä. Maalaisjärjellä on tässä maassa kasvatettu lapsia jo joku tovi, eikä aina niin mairittelevilla tuloksilla. :/ Vaikka itse olen koulutukseni ja ammattini puolesta mitä suurimmassa määrin kasvatusalan ammattilainen, niin täällä kotona, oman lapsen kanssa olen ÄITI ja kovasti vailla tietoa ja teorioita tukemaan maalaisjärjellä tehtävää kasvatustyötä, joka kyllä välillä saa aika nöyräksi, ainakin minut. Eli minä luen paljon kirjallisuutta ja mietin aiheeseen liittyviä asioita oikein mielelläni, jotta en tahtomattani ja tietämättäni toistaisi sukupolvien yli kulkevia, ei aina niin tarpeellisia, tapoja ja asenteita ja malleja. :/
Peesailen tätä täysin. =) =) Paitsi etten ole lastenkasvatusalalla töissä. ;)

Meitsiä kuumottaa viinimarjapensaiden ja karviaispensaiden laitto takapihalle....ainakin 2punasta 2mustaa ja 1 karviainen :) :D jamii!

suolasieniä??ieva mitä ne on? :ashamed:

meillevauva vai ei moonista näy?! pidetäänkö peukkuja tulon vai ei tulon puolesta? :D

piiperolle jaksuja huomiselle! tuuhan kertomaan kun ootte kotiutuneet ja kunhan kerkeet että mitä siellä sanottiin. kaikki on varmasti hyvin. :heart: :hug:

kirppis mä vien huomenna kirpparikamaa. taas myyntiin.....lähtee esim. hoitoalusta, rintareppu, leikkimatto(ei käytetä),vaatteita...toivottavasti saan menemään paljon pois...halvalla vaan laittaa niin eiköhän se siitä. :D

pitäsköhän tästä mennä saunanraikkaan miehen kainaloon...

Jepsu

Minä olen samoilla linjoilla :/ Luen mielelläni kaikkea kasvatukseen liittyvää ja omaksun niistä joitakin sopivalta tuntuvia tapoja, mutta silti pääosin käytän maalaisjärkeä. Mustattu osio; juuri näitä minäkin tahtoisin karsia :whistle:

*muoks* enkä siis ole kasvatusalalla itse

Mä en muuten tosiaan itse noita marjoja keräile. :whistle: Mansikat ja muut mitä ei saada appivanhemmilta (appivanhemmilta marjat saadaan yleensä jo valmiiksi pussitettuina tai rasioihin laitettuina :ashamed: ), poimitaan ihan Hakaniemen torilta. :p Metsässä tykkään kyllä liikuskella, mutten kykkiä mättäillä. Ja tosiaan, elukat :x :x

Kiitoksia matkiskokemuksista. Tuntu, että noita Cracoja oli ainakin tarjolla montaa sorttia. Jos niitä kattelis sit.
Oon vaan niin pihi, että pitää saada oikeesti hyvällä alennuksella. :kieh:

Marjoja laitetaan pakkaseen meilläkin, jos niitä tulee. Millään tappohinnalla en ala mansikkaa ostamaan, kun sitä saa talven mittaan kuitenkin äidin luota tuotua. Mustikassa, puolukassa ja hillassa olis tarkoitus käydä. Näyttää vaan sateisen kesän takia sadot jäävän pieniks. No, sieniä tulee sit senkin eestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
suolasieniä??ieva mitä ne on? :ashamed:
:D Heh. Siis sekasieniä, rouskuja, haapasieniä yms. suolattuna. :p Niistä tehdään sitten sienisalaattia.[/b] :p Ja nuo mainitsemani kurkut on muuten mummon kasvattamia kurkkuja, jotka se laittaa etikkaan. ;)

:p :p :p :p :p

muoks... ja melkein onnistu mustaukset oikein :ashamed: Alleviivatun piti vaan olla mustattu!

Yhteistyössä