***HELMET 2008*** Kesäviikko 30

Hellou taas :wave:

Tännekin se vesisade sitten ehti. Ja vettä tulikin välillä kuin Esterin ahterista. No, lähdettiin kuitenkin tytön kanssa ulos pikkupikkulenkille ja kauppaan. Enkä mää sit mitään leivontavehkeitä ostanut. Ostin semmoisen valmiin torttupohjan, mansikoita, vattuja ja vispikermaa. :p Porukat saa huomenna siis puolivalmista. Opettelen leipomaan joskus toiste. B) Itelleni ostin hääpäivälahjaks lakupussin. :p

Meillä on tyttö hillunut tänään kovin; liikkunut tosiaan ihan muutamassa sekunnissa huoneen päästä toiseen. Selällään mittarimatotyylillä. :D Oli jo räpäläämässä dvd-laitteen namiskoja kun selkäni käänsin. :eek: Nytkö se jo alkaa?! ;)

Matkaratasgallu: Meillä on I´Coo Picot. Ja miehen valitsemana nuo on vielä tuommoiset iPod -mallit. :ashamed: No, mustaa väriä ei tosin olis ollu saatavanakaan ilman iPod-mahdollisuutta ja muut värit oli ihan pyllystä meidän makuun. :xmas: Ja on käytetty kyllä todella paljon niitä. Viikoittain kotonakin ollessa ja reissussa on olleet tosi kätsät. Niissä on tietty sekin hyvä, että tyttö viihtyy paljon paremmin hereilläkin ollessaan, kun näkee niistä. Noissa rattaissa on portaaton selkänojan säätö, niin ollaan pidetty selkänojaa kohollaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tulipas mieleen, että onko joku nostanut jo vankkureissa selkänojaa? :wave: Siis ei matkiksissa vaan ihan tavan vaunuissa. Ja jos ootte, niin minkä merkkiset vaunut on ja onko säätö portaaton?
Pikaseen käymässä..nyt vuorostaan tulee vieraita meille =) Mä oon ihan pikkuhetkiä (max. 5min) pitänyt "vankkureiden" selkänojaa koholla nyt viikon sisään pari kertaa. Meillä siis Brion Kombit (2007), eikä ole portaatonta säätöä. Siinä makaavimmassa istuma-asennossa on ollut siis.

Vai et sinä ieva sittenkään leiponut ;) Kai otit silti vinkit talteen :LOL: Mä tuossa väsäsin porkkanakakkua (sitä, mihin tulee se sulatejuustokuorrute) :p Nyt jo kieli pitkällä oottelen, että kuorrute kovettuis, että päästään maistelemaan :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tulipas mieleen, että onko joku nostanut jo vankkureissa selkänojaa? :wave: Siis ei matkiksissa vaan ihan tavan vaunuissa. Ja jos ootte, niin minkä merkkiset vaunut on ja onko säätö portaaton?
meillä on emman halpikset ja ei oo portaaton säätö. makaavimmasta seuraavassa ollaan pidetty joitakin aikoja että näkee kun ei viihdy makuullaan jos on hereillä.

kristelle nami nami toi porkkanakakku :p :p se on vaa niin suuritöinen ni en jaksa ruveta tekemään. on kyllä niin hyvää et sen takia kannattaa nähä jo vähä enempi vaivaaki :p
 
No niin, se on sitten lime tripp trapp ostettu, tosi ihana! Poitsu sen jo koeistu ennen unille menoa, oli toinen niin tohkeissaan että! :LOL: :heart:
Meillä on carena rattaat, ei taida olla kuin kolme asentoa selkänojalle ja olen pitänyt hereillä ollessa siinä keskiasennossa. Eiköhän tuota kohta aleta jo istumaan pystyssäkin.
 
luulen että M on saanu ekan hampin alas. :D :heart: kiukkua, kuolaa ja puklua...yäk.
ihan kuin piikki ois tuntunu....

matkarattaat: meillä on jotku halpis jutut. ei säätöjä tms. aiotaan ostaa kyl jotku toisenlaiset M:lle. sellaset joissa se kaatohomma.

niin mua oli kaipailtu eilen yöllä... B) meitsi nukku jo pershorossa sillo :LOL: :LOL: :LOL:

kohta meen saunaan ja sitten irtokarkkien pariin :ashamed:

käynpä FB:ssä.

Jepsu
 
meinaattekos laittaa mansikkaa pakkaseen? mä laitoin tänäänn 5kg kun anoppi osti meille laatikollisen. saas nähä laitanko toisen pahasen vielä.

oi joi tulispa äkkiä mustikka ja puolukka aika...lakkasoille pääsyä kans oottelen innolla :) toivon vaan et karhut pysyy kaukana meitsistä! :x
 
Mansikkaa ja kaikkia mahollisia muitaki marjoja (mustikka, vattu, puolukka, punaherukka, lakka) on meininki pakastaa joo. Saa vaan nähä kuka ne sieltä metästä hakee.. ;) Miehen taijan patistaa mehtään, ite sit siivoan ja pakastan, on sitä hommaa siinäki. Julmettua hommaa mutta ai että niitä on talvella ihana sieltä pakkasesta ottaa ja syödä. Ja leivontaan varsinki. Nam! :p
Nyttenki viimeisimmistä lakoista tein pullapohjaisen lakkapiirakan, ja korvapuusteja kans.

Kristelle, laittasitko sinä vaikka yynä mulla tuon porkkanakakun ohjeen? Äiti joskus teki tuon kuuloista, ja se oli hurjan hyvää; tekis mieli kokeilla siksi tätä! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kristelle nami nami toi porkkanakakku :p :p se on vaa niin suuritöinen ni en jaksa ruveta tekemään. on kyllä niin hyvää et sen takia kannattaa nähä jo vähä enempi vaivaaki :p
Nyt on syöty masu kipeäksi porkkanakakkua :p Tuli oikein kuohkeaa ja suussa sulavaa =) Ei se kovin suuritöinen ollutkaan. Mäkin muistelin, että ois ollu enemmän hommaa :whistle: No, pitihän siihen 6 porkkanaa kuoria, mut muuten helppo kuin mikä =)
 
Kristelle kiitos kaunis, ohje kuulostaa herkulliselta! =) Pitää kokeilla heti kunhan näistä edellisistä leipomuksista selvitään, plus että jääkaapissa ois raparperia joka pitäis taikoa piirakaksi =)
 
Mä laitoin sen 5 kg mansikkaa pakkaseen jo. Sit pitäis porukoilta ottaa joskus punaherukoita talven vispipuuroa varten :p Lakkaa ja vadelmaa mä en voi sietää.. Siemeniä :x Mustikkametsään en oo päässy sitten lapsuusvuosien. Pitäisköhän yllättää ittesä tänä vuonna ku tääl mettän keskellä asuu :xmas:

Asuntokuumeesta.. Me muutettiin tähän joulukuussa ja äsken kävin taas etuoven sivuilla :whistle: Ois niin kiva jos ois yks huone enemmän. Asuttii ennen tätäki kolmiossa mut nythän se yks huone on pojan käytössä ni kamaa ois vielä yhtee ylimääräseen huoneeseen :p No ehkä me tässä kuitenki ainaki se kaks vuotta ollaa. Mä tosin sanoin vasta että en muuta täält koskaan pois ku ens vuonna asun Ideaparkin ja Ikean välissä, molempii joku 5 km :D

Voi vitsi pitäisköhän leipoo porkkanapiirakkaa pitkästä aikaa... Mie aattelin pienet kahvittelut pitää ku poika täyttää puol vuotta ni jos sinne sit :p No ei muuta ku isovanhemmat ja ne kaikki on täällä sinä viikonloppuna joka tapauksessa :D
 
Heippa! Nyt on sitten espoon huimala testattu esikon kanssa, ja kivaa oli + 5h meni.
matkaratasggragon matkarattaat on, ja paljon on käytössä. ihan lenkillä lenkillä käydään kunnon rattailla, mutta kaupat sun muut retket on kätevä tehä noilla pienemmillä. ratasg pidän poikaa aika istuvassa asennossa. sillai et pikkasen nojaa taaksepäin kuitenkin. Oon pitäny jo jonkun aikaa kun vastalauseensa esitti tolle makaamiselle. =) Kyllä hän sylissäkin jo istuu kuin isot pojat. :heart:
 
Mansikoita kerättiin mökiltä pakkaseen noin 15l. Lisää pitäis vielä hakea. Pihasta tulee puna- ja mustaherukkaa joista mehua keitetään. Ompuista varmaan taas lohkoja ja mehua tai sosetta. Luumut ja kirsikat varmaan vaan syödään kun on niin kovatöisiä... Vattuja pitäis varmaan kans hommata, samoin mustikoita jos niitä tulee.

Vaunuissa oon pitänyt ekassa pystymässä asennossa välillä kun tuntuu viihtyvän paremmin kun jotain näkeekin. Teutoniassa asentoja oli kolme, näissä emmaljungissa neljä. Vieläkin teutonioita ikävä :'( Vaikka jotku asiat on kyllä emmaljungissa paremmin, vaikee sanoo kummat oikeesti olis paremmat kun molemmat hyviä :D

Matkikset abc paradet jotka hyväksi havaittu ja lainaan annettu. Vielä ei oo kiire saada takasin, vaunuilla kun mennään vielä pitkän aikaa! Muuten jäis turhan lyhkäseksi vaunujen käyttöikä jos nyt jo matkiksiin siirtyis =) Niin, viikonloppu jouduttiin pärjäämään matkiksilla ja kyllä oli kunnon vaunuja ikävä!! Kyllä näin pieni vielä (mun mielestä siis) vaunut tarvii.
 
Ja meillä kans ollaan välillä siinä makuulta seuraavassa asennossa, vaunuillessa siis, eli ei meilläkään portaaton säätä ole joveissa eikä carenoissa. Mutta pääsääntösesti niissä ollaan makuultaan ja nukutaan :wave:
 
Iltoja! :wave:

Juu, sadetta sadetta pidellyt koko päivä. Uhmattiin kuitenkin luonnonvoimia ja lähdettiin päivällä kävelylle Keskuspuistoon ja Pitkäkoskelle. Onneksi ehdittiin kahvittelupaikkaan ennenkuin pahin sade tuli. Huono juttu oli, että kun sade vaan kesti ja kesti, niin me syötiin tuoreita munkkeja oikein kunnolla kun siellä kahvilanpitäjä niitä just paisteli. :p

Hääpäiväonnitteluja!! :flower: :flower: =)

Vai ei se ieva leiponut! ;) Ei sitä pakko leipoa ole..ihminen voi tehdä paljon kaikkea muutakin. :D Paistopullat rulettaa ainakin meillä!! Tosin näin kesäisin kunnostaudun just tuon kääretortun kanssa ja sinne väliin paljon tuoreita mansikoita ja kermaa..oi oi se on hyvää. :p

Mä olen huono pakastaa marjoja. Keskityn vain syömään niitä tuoreena. Tosin tänään just puhuttiin, että jos kuitenkin nyt hiukan pakastais mansikoita. Pitää nyt katsoa...Marjoja poimimaan en lähde jos ei ole pakko...hirvikärpäsiääääää!!! :eek: :eek: :eek: Yök Yök! Mies tykkää kyllä käydä kanttarelleja hakemassa kun mökillä ollaan, mä en. :LOL: Ei kun siis..pidän metsässä liikkumisesta, mut mielellään polkuja pitkin ja ilman niitä kärpäsiä!! Eli toi Keskuspuisto on minulle ykkönen! B)

Mitähän sitä olisi pitänyt muistaa kommentoida..luen hetken lisää ja palaan... :wave:
 
matkaratasG: meillä on peg-peregot ja hyviksi ja tukeviksi ollaan havaittu. voin suositella!

selkänojaa pidetään sekä matkiksissa, että varsinaisissa vaunuissa pehmeen kopan kanssa, makuuasennosta seuraavassa. hyvin viihtyy siten! :heart:
 

Yhteistyössä