***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

:wave: Huomenta

Olen kohta lähdössä turvaistuin ostoksille, toivottavasti löyty meille se oikea ja paras :xmas: . Olen vaan niin sekaisin noista kaikista malleista.

Kiitos ja kumarrus kuvista.

Meillä tyttö nukkuu ekoja päikkäreitä. Jotenkin oli omituinen yö tyttö heräsi klo 01 itkien, no söi hyvällä halulla ja heräsi syömään myös 5-6 aikaan ja taas klo 8. Ei siinä mitään, mutta kun jo monta kuukautta on menty 21-07 unilla, niin jäin miettimään, että pitäisiko sitä pottua ja puuroa jo ruveta syömään. Ajattelin vaan alkuun venyttää tonne elokuun puoli väliin etelänreissun jälkeen, mutta ehtishän sitä tietty hyvään vauhtiin, jos nyt aloittaisi. Vitsi kun en tiedä miten tehdä :headwall: , ja ihan ekaa lasta kun ei tässäkään kasvateta :LOL: .
 
Meillä likka meinas herätä klo4!!!! |O 5 asti pyöri ja jutteli sängyssä, kunnes nukahti! Ite kävin vasta 2 aikaan nukkuu, 2h ehin sis olla untenmailla, no 5 jälkee nukahin ja 5.40 soi ukolle kello |O |O |O Voi bärsse sentään...reiluun 8 kyllä sit onneks taas nukku kaikki :D
Mikä lie likalla ollu...eihän se oo moneen kuukauteen heränny yöllä :headwall: :headwall: :headwall: Nytki vaan jutteli ja touhus omiaan :/
 
babygirl kyseli noista vaatteista, niin mie en oo pojille ostanu mitään (niille ei kyl koskaan löydykään mitään!!!!! |O ), ainoostaan sellasta, mikä on menny nyt heti käyttöön.
Likalle oon ostellu vähän sitä sun tätä noita seuraavia kokoja, eli 74- ja 80-senttisiä, mut en kyllä mitenkään esim ensi kesäksi...mikä kyllä oliskin aika fiksua...jos osaa arvioida koon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Laitoin kuvia nipsulin lisäksi myös liinamarille, lumiannalle ja äippäHkille. =)
mullekin.



vitsit että tääl on luoppari porukkaa! eihän kello oo vielä edes mitä?!?! :p :xmas: ...tääl ny yksin jaksa istuu...
:whistle:


ei väsytä yhtään!!!!!!!!! =)
:D Laitahan mailiosoitteesi, niin laittelen tulemaan kuvia. =) Ja shivalle laitan kans sit samalla. Ja muutkin, jotka vielä haluaa kuvia sanomatalon treffeiltä, laittakaa mailiosoite yv:llä! :wave:
 
Kiirusta pukkaa, mutta sainhan kaiken luettua =) Meilläkin oli huono yö, poika heräsi tunnin välein alkaen jo 22:30 ja aamulla noustiin 5:45 tuttuun tapaan |O :kieh: Tutilla ja kyljelleen kääntämällä sekä rätin asettelulla sain pojan aina takasin uneen heti, kerran vain syötin normaaliin tapaan. Mutta kyllä pikkasen ottaa pattiin, etten saanut nukuttua, kun tänään pitäisi jaksaa valvoa :|

Meillä myös tänään neuvola. Tuun laittamaan mittoja kun kotiudutaan iltapäivällä =) Sais tuo sää hiukan kirkastua iltaa kohden :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Vaatteiden väreistä olikin jo juttua, mut kysäisenpä nyt vielä et oletteko hyödyntäneet alet ens kesää silmällä pitäen ;)
Itte olen aika kiitettävästi saanut tuhlattua tyttöjen vaatteisiin. Eilen viimeks vierailin Bobossa. Hyvä selitellä itelle: nehän oli -50%... :whistle: :ashamed: :xmas:
No pojalle en kyl sit ookaan löytäny ku yhdet pökät :(
Ja se niitä uusia kledjuja eniten tarvis, kulutuskin ku on aivan toista luokkaa ku tyttösillä.
En pysty ostamaan noin pitkälle vaatteita alesta, kun eihän sitä tiedä, että tykkääkö niistä vaatteista vielä vuoden päästä. :eek: |O :whistle: Tai minä siis en ainakaan tiedä. :xmas: Olis kyllä hyvä, jos pystyis. =)
 
Moro!!!

Takasin kotona :) Mie lueskelin toisella silmällä noita juttuja, pitää lueskella paremmin kohta. Mä haluisin kauheesti ostella jotain varastoon mutta mä en oikeesti tiiä minkä kokosia pitäis ostaa... Poika kun on nyt kasvanu sen 20 senttiä (nyt 71 cm ja syntyessä 51,5cm) Jatkuukohan tää pituuskasvu pitkäänki vielä tämmösenä :eek: Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
 
Onpas tuulinen sää. :/ Mies lueskelee tuolla tytölle barbababaa ja myöhemmin lähdetään kaupungille. Pitäis myös pyykkiä pestä ja vähän pakkauslistaakin tehdä reissua varten. :xmas: Ajateltiin ottaa ekaa kertaa matkasänky mukaan. =) Aiemmilla reissuilla tyttö on nukkunut vaunukopassa, mutta nyt alkaa olla pituuden puolesta jo aika ahdas siinä nukkua kokonaisia öitä. Liinamari: Säätelitkö vielä eilen kotona sitä Ergon ylähihnaa? Tuntuko se yhtään paremmalta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:

Juu eräs kymenlaaksolainen korisseura seuraa meijän käyriä jo B) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:

Juu eräs kymenlaaksolainen korisseura seuraa meijän käyriä jo B) :D
:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:
Meillä on tyttö koko ajan ollu kummipojan kanssa samoissa mitoissa, joten sen mukaisesti ostin syksyksi 74-puvun. Nyt kummipoika 1,5v taitaa käyttää lähinnä 86senttisiä. :/ Eikös meillä muuten jahvetti ollu tytöt syntyessään aika samankokoisia? Vai muistanko nyt ihan väärin... :/ Meillä on tyttö kasvanu pikkuisen nopeammin sitten, kun nyt 5,5kk vanhana 68cm pitkä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:

Juu eräs kymenlaaksolainen korisseura seuraa meijän käyriä jo B) :D
Luin vähän toisin tuon jutun ensin vahingossa. :LOL: :LOL: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Pitää kyl sanoa että on meilläki joku 62 senttinen vaate ja useita 68 senttisiä käytössä kun tuo jätkä on niin kaponen. Mutta pääosin on jo 74 senttisiä. Aika paljon noi koot vaihtelee.
Etten sanois, että tosi paljon vaihtelee. Näin ensikertalaisen silmissä ainakin. :whistle: Mutta vaihteleehan ne aikuisten kootkin. :whistle: Mullakin on vaatteita väliltä m-xl. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:
Meillä on tyttö koko ajan ollu kummipojan kanssa samoissa mitoissa, joten sen mukaisesti ostin syksyksi 74-puvun. Nyt kummipoika 1,5v taitaa käyttää lähinnä 86senttisiä. :/ Eikös meillä muuten jahvetti ollu tytöt syntyessään aika samankokoisia? Vai muistanko nyt ihan väärin... :/ Meillä on tyttö kasvanu pikkuisen nopeammin sitten, kun nyt 5,5kk vanhana 68cm pitkä. =)
Meillä oli syntyessään tyttö 50cm, nyt siis 5kk:na 63cm.
Pojat on olleet syntyessään 51cm, 47cm ja 51cm ja kaikki olleet 5kk:na n. 67-69cm :whistle:
Mun kanssa samaa tahtia tuo o suunilleen kasvanu, aavistuksen hitaampaa ja mie olin syntyessäi 2600/45...ja 5kk:na 6700/64 =)
Et mie en osaa arvioia kyl yhtää :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Pitää kyl sanoa että on meilläki joku 62 senttinen vaate ja useita 68 senttisiä käytössä kun tuo jätkä on niin kaponen. Mutta pääosin on jo 74 senttisiä. Aika paljon noi koot vaihtelee.
Etten sanois, että tosi paljon vaihtelee. Näin ensikertalaisen silmissä ainakin. :whistle: Mutta vaihteleehan ne aikuisten kootkin. :whistle: Mullakin on vaatteita väliltä m-xl. :whistle:
Jep, mullakin löytyy väliltä S-XXL :LOL: :LOL:
Lindeksin vaatteet on aika pientä kokoo ja H&M:n vaatteet pitkiä, mut kapeita...tälläsen huomion oon tehny =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:
Meillä on tyttö koko ajan ollu kummipojan kanssa samoissa mitoissa, joten sen mukaisesti ostin syksyksi 74-puvun. Nyt kummipoika 1,5v taitaa käyttää lähinnä 86senttisiä. :/ Eikös meillä muuten jahvetti ollu tytöt syntyessään aika samankokoisia? Vai muistanko nyt ihan väärin... :/ Meillä on tyttö kasvanu pikkuisen nopeammin sitten, kun nyt 5,5kk vanhana 68cm pitkä. =)
Meillä oli syntyessään tyttö 50cm, nyt siis 5kk:na 63cm.
Pojat on olleet syntyessään 51cm, 47cm ja 51cm ja kaikki olleet 5kk:na n. 67-69cm :whistle:
Mun kanssa samaa tahtia tuo o suunilleen kasvanu, aavistuksen hitaampaa ja mie olin syntyessäi 2600/45...ja 5kk:na 6700/64 =)
Et mie en osaa arvioia kyl yhtää :LOL:
Meillä tyttö oli syntyessä 51cm ja 4kk tuon 63cm ja rapiat. =) Terkkarikin kehui, että on pitkä tyttö. =) No, toivottavasti tytöstä tulis isänsä mittainen edes, eikä tämmöinen persjalkainen. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Pitää kyl sanoa että on meilläki joku 62 senttinen vaate ja useita 68 senttisiä käytössä kun tuo jätkä on niin kaponen. Mutta pääosin on jo 74 senttisiä. Aika paljon noi koot vaihtelee.
Etten sanois, että tosi paljon vaihtelee. Näin ensikertalaisen silmissä ainakin. :whistle: Mutta vaihteleehan ne aikuisten kootkin. :whistle: Mullakin on vaatteita väliltä m-xl. :whistle:
Jep, mullakin löytyy väliltä S-XXL :LOL: :LOL:
Lindeksin vaatteet on aika pientä kokoo ja H&M:n vaatteet pitkiä, mut kapeita...tälläsen huomion oon tehny =)
h&m:lta en oo ikinä ostanu mitään. =) uups, valehtelin, oon joskus vuonna miekka ja kirves ostanu yhet alurit.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Pitää kyl sanoa että on meilläki joku 62 senttinen vaate ja useita 68 senttisiä käytössä kun tuo jätkä on niin kaponen. Mutta pääosin on jo 74 senttisiä. Aika paljon noi koot vaihtelee.
Etten sanois, että tosi paljon vaihtelee. Näin ensikertalaisen silmissä ainakin. :whistle: Mutta vaihteleehan ne aikuisten kootkin. :whistle: Mullakin on vaatteita väliltä m-xl. :whistle:
Jep, mullakin löytyy väliltä S-XXL :LOL: :LOL:
Lindeksin vaatteet on aika pientä kokoo ja H&M:n vaatteet pitkiä, mut kapeita...tälläsen huomion oon tehny =)
h&m:lta en oo ikinä ostanu mitään. =) uups, valehtelin, oon joskus vuonna miekka ja kirves ostanu yhet alurit.
Mie oon likalle ostanu kyllä :p Itellä taitaa olla vaan yhet caprit sieltä :whistle:
 
Laitoin juuri Sanomatalon kuvia kaikille, joiden sähköpostit minulla oli, hienoja kuvia minusta!

Yritän vähän suunnitella nyt matkaohjelmaa ensi viikoksi. Minulla on viikon oleskelustipendi Tukholmaan ja stipendiin kuuluu virallisempikin ohjelma, haastatteluja ja videokuvauksia. Tukholmassa olen tehnyt vain päivän pikareissuja, joten kiinnostaa kyllä kaikki mahdollinen, saaristoon haluan ensimmäisenä. Mitjalle olisi ehkä hyvä saada kantoreppu ennen matkaa, muutama luontoretkikin on mielessä ja ainakin Birkan viikinkisaarelle haluaisin "viedä meidät." Mitja ja isi tulevat kotiin viikon päästä ja minulla on vielä neljän päivän kurssi Gotlannin Fårössä Ingmar Bergmanin elokuvien filmauspaikkoja tutkimassa....Gotlanti ja Öölanti ovat maagisen ihania saaria, Gotlanti ehkä piirun verran enemmänkin fossiileineen ja raukkeineen. Nyt täytyy muutama Bergman-filmikin katsoa ennen matkaa. Olen filmifriikki ollut pienestä lähtien ja odotan, kun Mitja kasvaa niin pääsemme Elokuva-arkiston sunnuntainäytöksiin lapsille.

Passia ei Mitja tarvitse Ruotsissa, varmistin vielä lentoyhtiöltä eli ihan Kela-kortti riittää meille...

Tuteista...Meillä on vain YKSI, joka kelpaa Mitjalle ja joka päivä käytössä....

 

Yhteistyössä