***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Ei vitsit miten laiska päivä :whistle: Monta päivää menty paikasta toiseen ja nyt kun on kotona ei huvittais tehä yhtää mitää.. Onneks vähä väliä on satanu ja sitte on uskotellu itelleen että kohta sataa niin ei oo tarvinu minnee lähteä :D Kaupassa on tosin käyty ja pyykkiä pesty mut siihe se on jäänykkii.

Ihana toi Artun kirjotus :D Me annettii pojalle oma näppis mitä tuo hakkaa jatkuvasti. Mies pesi ja otti sähköt pois ja siitä tuli lempparilelu heti :D Jos tuo alkais viihtyyn vähä enemmän mahallaan nyt ja joskus jopa ajattelis kääntyvänsä niin. Tuo on niin rakastunu noihin varpaisiinsa että miks sitä kääntyis ku kivempaa on oppia temppuja varpaiden kanssa :p Tänää äitin pikku marakatti piti käsillä ja JALOILLA ( :eek: ) kiinni pullostaan kun söi. Oli vähä suloista :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nin ja vihjaisihan täti senkin että voipi kuivattaa jälkiuunileipää/reikäleipää ja antaa pureskeltavaksi sopivan kokoista palaa.
Suloinen tuo Artun kirjoitus!
Mie olen ihan Ruispalan antanu käteen...sotku on vaan melekonen ;) :whistle: :kieh:
Meillä myös jyrsitään ruisleipää :kieh: Tai siis Arttu jyrsii :D Ja Maissinaksut maistuu myös :p Itekin tulee niitä napattua suuhun, vaikka ei ne oikeestaan millekään maistu.

Anno Aikamoinen akrobaatti teiän tyyppi, kun nelinraajoin juo maitoa :D

Vauvat on kyllä niin erilaisia tossa notkeudessa! Mä oon kuvitellu että kaikki vauvat olis notkeita, ihmetys oli suuri jo tosi aikasessa vaiheessa kun kaverin suht samanikäinen vauva ei taivu melkeinpä yhtään. Tosin siinä missä mein tyty jammasi hereillä, kaverin vauva nukkui :eek:.. Että kovin on erilaisia =). Meillä kans pulloa pidetään varuiksi jaloillakin kiinni, silmiä voi koskettaa omilla varpaillaan jne.

Mä oon tässä "innoissani" suunnitellu toiminnallista syksyä erityisesti mulle mutta tyty pääsee ainakin osaksi mukaan: kahtena päivänä vkossa mennään jumppaan&minilattareihin, yhtenä päivänä muskariin ja tietty käydään avoimessa pväkodissa ainaski kerta viikkoon. Lisäksi mä bongasin jo kivoja jumppia salilla =)
Että josko tää mun mahaslirpake alkais jollain konstilla häviämään.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Liinamari: Säätelitkö vielä eilen kotona sitä Ergon ylähihnaa? Tuntuko se yhtään paremmalta?
Olen ollut reissussa koko päivän joten viel ei ole kerinnyt säädellä,mutta tarkoitus olis.Meilasin sinne KenguRuuhun ja kyselin Ergon ja Manducan eroista heidän näkökulmasta.He tai siis hän vastasi et itse pitää Ergoa parempana,mut meilailemme vielä kunhan laitan hänelle omat mittani ja sit taas pähkäillään...

Mies muuten ihastui teidän typykkään kun katsoi kuvia ja totesi et hauskan näköinen vauva :)
Välitäpä kiitokset kohteliaisuudesta miehellesi. Ollaan juu itsekin sitä mieltä, että tyttö on aika veikeän näköinen. ;) :heart:
*muoks* Mä muuten myös esittelin noita treffikuvia miehelle. Se arvas oikein sun työskentelyalan. =) Ja itse asiassa melkein kaikkien alat. :eek: Niin, meillä siis on tapana miehen kanssa arvailla joskus tuntemattomista tai puolitutuista ihmisistä (Maikkarin Tuntemattomat, oiskohan siitä lähteny :/ ), että mitä ko. henkilö tekee työkseen.

Saatiin tänään TrippTrappiin vauvasetti ja typykkä testaskin sitä jo vähän. Vähänhän tuo vinoon siinä veti, joten ei oo ehkä vielä passeli ihan. No, eipähän sitä vielä tarvitakaan. =)

Allergialääkärikin soitti tänään; päädyttiin tekemään altistus uudelleen. =)

Huomenna olis sit lähtö Poriin, joten tää mamma lähtee nyt pakkailemaan. :xmas:

*muoks* Mä muuten myös esittelin noita treffikuvia miehelle. Se arvas oikein sun työskentelyalan. =) Ja itse asiassa melkein kaikkien alat. :eek:

:D voi apua,mä en ole koskaan halunnut näyttää päiväkotitätsyltä.Onks se niin et ammatti tekee näköisekseen vuosien mittaan,onneks en ole gynekologi :LOL: :LOL: :LOL:

Iltaa! :wave:

Kiitti valokuvista sähköpostissa. =)

Täällä taas ollut touhupäivä. Pihahommia ja ystävät kävi päiväkahvilla ja illalla vielä käytiin Jumbossa ruokaostoksilla. Nyt neiti unessa ja pitäis alkaa tilaa valokuvia..kun vaan jaksais valkoida noista tuhnasista kuvista! :xmas:

Katselin siellä JesperJuniorissa niitä ulkovaatteita...ja täytyy kyllä todeta, että eipä ollut ne Reiman vaatteet minun mieleen. :/ Jotenkin sellaisia joita kolmetoista tusinassa. ;) Mä niistä mitään tajua vielä ja nytkin siis vaan vilkaisin, mutta ei sytyttänyt yhtään. Polarn o. Pyret näyttäis olevan enemmän minun makuun. :D

Väreistäki olitte puhelleet..meillä on kyllä 90% vaaleanpunaista, loput valkoista, farkkua ja muutamia kirkkaanpunaisia juttuja. :heart: Me pidetään miehen kanssa molemmat vaaleanpunaisesta, sitä on sisustuksessa ja mihellä useita vaalenapunaisia pukupaitoja työkäytössä. :p

Ieva onnekas lähtee sitä Santanaa kuuntelee..ihanaa! Mukavaa reissua teille! =)

Liinamari kiva, jos se kenguruun nainen voi vaikka neuvoo sua sen ergon kanssa, jos se vaihto ei onnistu. Vaikutti kyllä sellaiselta että auttaa jos vaan pystyy. :)

Akrobatiasta meilläkin taipuillaan joka suuntaan ja kovasti, mutta ei ole varpaat vielä löytyneet.

;)

*muoks* Mä muuten myös esittelin noita treffikuvia miehelle. Se arvas oikein sun työskentelyalan. =) Ja itse asiassa melkein kaikkien alat. :eek:

:D voi apua,mä en ole koskaan halunnut näyttää päiväkotitätsyltä.Onks se niin et ammatti tekee näköisekseen vuosien mittaan,onneks en ole gynekologi :LOL: :LOL: :LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Kiitos Jahvetti enköhän mä niillä ohjeilla perille pääse :LOL: :LOL: .

Meillä päin palaa Prisman työmaa |O |O . Mies soitti, että nyt kiireesti ikkunat kiinni savu tulee just sinne, meni sattumalta siitä autolla ohi. Viime tingassa laitoinkin, kun savu oli jo pihalla :kieh: |O . Pojat kiireesti halusivat lähteä kattoon, mutta tulivat kipinkapin takaisin kun oli niin savua. :xmas: . Että tälläistä meillä päin :( . Nyt näyttäis, että on hieman rauhoittunut tilanne.

Turvaistuin on nyt sitten hommattu :p . Olihan urakka, onneksi olin perehtynyt asiaan jo vähän etukäteen. Päädyttiin Britaxin Hi-way:n ja siihen sellainen lisäkiila aluksi (kiila kallistaa istuinta vähän vielä enemmän). Lisäkiila olikin ongelma, kun sitä ei meinannut löytyä mistään (maahantuojaltakin loppu), lopulta vauvapopissa Tampereella oli. Lähettävät sen mulle matkahuollon kautta huomenna. Ei muuten, mutta ollaan lähdössä pidemmälle reissulle Lappiin ensi viikolla ja haluan uuden istuimen jo sille reissulle.

:LOL: :D :LOL:

Tosissaan pelottavaa tuo... :LOL:

Pistäiskö paremmaks ja kouluttautuis urologiksi.... :eek: Miltäköhän sitte näyttäis... :xmas:

Onneks oon toimistohommissa... :LOL:

No nyt olis sitten suurin osa kamoista valmiiksi katsottuna. Hirveesti on taas tavaraa lähdössä matkaan. :eek:

Aijuu, Liinamari: Cd kuului hyvin! Kiitosta vaan vielä. :flower: Ihania kappaleita ja olihan siinä tuo mun suosikkini Chim chim chereekin. =)

äippäHki: Mä tykkään myös Polarn o. Pyretista. Onkos niillä ulkopukujakin. :p Mä en oo nähny oikein mitään tosikivan näköistä ulkopukua ja tottahan se on, että Reimat ja Rasavilit sun muut on niitä, joita tulee koko ajan vastaan. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Nin ja vihjaisihan täti senkin että voipi kuivattaa jälkiuunileipää/reikäleipää ja antaa pureskeltavaksi sopivan kokoista palaa.
Suloinen tuo Artun kirjoitus!
Mie olen ihan Ruispalan antanu käteen...sotku on vaan melekonen ;) :whistle: :kieh:
Meillä myös jyrsitään ruisleipää :kieh: Tai siis Arttu jyrsii :D Ja Maissinaksut maistuu myös :p Itekin tulee niitä napattua suuhun, vaikka ei ne oikeestaan millekään maistu.
Meillä ei oo kelleen kelvannu maissinaksut...aika :x :x ja hyvä niin, koska se sotku on |O

Nyt mie repesin :LOL: :LOL: :LOL:

Meilläkin oli tänään 5 kk neuvola:
pituus 70,2 cm (50,5 cm) kuukaudessa tasan 4 cm :eek:
paino 8320 g (3465 g) vähän alakanttiin pituuteen nähden
pipo 44,5 cm? en ole varma...

Rokotukset saatiin, toivottavasti ei kovin kipuile niitä. Kysyin sosemääristä kun olen antanut nyt noin puolitoista purkkia kahdesti päivässä että vieläkö uskallan antaa enemmän kun tuntuu nälkää riittävän, ja vastaus oli että anna niin paljon kuin kelpaa. =)

Hampaita on nyt viikon sisään puhjennut kaksi. =) Poika oireilee niitä kuolaamalla litroittain ja satunnaisilla itkuilla, eikä tissi tahdo kelvata. :/ Sosetta menisi kyllä vaikka ämpäristä lapioisi, mutta tissille kiukkuillaan, vasen varsinkaan ei kelpaa... täytyy huijata syöttämällä molemmat oikealta puolen, puoliksi mahallaan maaten niska solmussa. |O :LOL:

Kovin on nyt omanapaista mutta nyt ei ehdi enempiä... miehellä kesäloma ja kiirettä riittää.

Hissukka & poju huomenna tasan 5 kk :heart:

Käytiin iltapäivällä siellä vatsan ultrassa ja jotainhan sieltä löytyi. :/ Oli kyllä niin vähäpuheinen ultraaja ettei tosikaan, mut sanoi ettei vatsa selvästikään vedä ruokaa eteenpäin normaalisti ja jonkinasteista retentiota on. Ja sai kyllä hyvin tutkittua kun tyty onnellisesti nukkui :heart: koko homman ajan. Tuo ultra vahvisti sitä hoitavan lääkärin epäilyä, että tytön refluksin taustalla saattaisi olla pylorusstenoosi eli mahaportin ahtauma... :( Vähän kaksijakoiset fiilikset, eipä sitä haluaisi että mitään löytyisi, mut sit taas toisaalta helpottavaa että tytyn oireille löytyi ihan oikea syy-on jokusen kerran käynyt mielessä että kuvittelenko vaan koko jutun. :ashamed: Sinänsä tuo ahtauma ja sen paheneminen kyllä selittäisi myös sen, miksi gaviscon ei enää tehoa ja oireet ovat lyhyessä ajassa lisääntyneet ja paljon. No, turha spekuloida sen enempää, lääkäri soittaa tuloksista ensi viikolla niin selviää varmuudella mistä kyse ja mitä seuraavaksi.

Mie terästäydyin tän päivän osalta ja maalasin meijän ovenkarmit B) Ja oon tänään opetellu pienenteleen noita kuvia, huomaako sen jotenki kerhon puolella :D Tää ilta on ollu mun telkkailta aina, mutta se on ollu pilalla tänää. CSI jäiki viime kerral tauolla jännään kohtaan ja mie ootin koko viikon että se tulee tänää :'( Ja sit viel Diiliki on siirretty myöhäsemmälle ja menee sit subin CSI:n kanssa päällekkäin.. On murheet :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
pituus 70,2 cm (50,5 cm) kuukaudessa tasan 4 cm :eek:
:
Tulihan tänne joku toinenki koripalloilijan alku :wave: Kovin on samanlaiset mitat kuin meillä viime neuvolassa (71 cm / 8160g) Meillä on tullu joka kk toi 4 cm pituutta...

Yhteistyössä