Mä olen tähän asti aina osannut ??? ostaa lapsille alesta seuraavaa kautta ajatellen sopivia vaatteita, mutta nyt olen mäkin vähän hukassa.
Kuten
Jahvetti jo mainitsikin, niin pojille ei juuri kyl löydy kivoja (siis näille isommille pojille). Ensinnäkin niitä on paljon paljon vähemmän tarjolla ku tytöille ja siks ne hyvät kai sit menee jo normihinnalla. Ja toiseks, ens kesänä tuo poitsu on jo 8,5v. joten voipi olla että pitää hänen itsensäkin olla vaatetta valkkaamassa. Vai mites teillä
Jahvetti :attn:
Pitääkö pojat sitä mitä äippä ostaa, eikä asiaan ole nokan koputtamista
Saneleeko kaverit jo tuossa iässä pojilla pukeutumisen?
Keskimmäinen eli nyt 5v. tyttö on niiiiiin niiiiin neiti kuin vain olla ja voi ja on kyllä hyvin omaksunut äipän vaatemaun :saint: Heh... Juuri tuolla Bobossa olimme yhdessä ja samaan aikaan olimme valinneet minä puna-valkoisen ja hän sini-valkoisen samanlaisen paidan
Koot on mennyt nappiin, sillä tähän asti vanhemmat lapset ovat viime vuodet kasvaneet tosi tasaisesti n. 5-6cm vuodessa eli juuri sen yhden vaatekoon. Keskimmäisen vauvakesänä seuraavaksi kesäksi ostamani 86cm vaatteet olivat tosin pääasiassa käytössä vasta 2,5-3 vuotiaana. Hän kun oli 1v:nä 69,1cm ja 2v:nä 81cm ja vasta 3-vuotiaana 86,5cm. Ei silti eipä tuo esikoinen paljoa isompi ole ollut. 1v: 70,4cm 2v:82,5cm ja 3v 89,1cm. Ja ikätovereihin nähden pieniä he ovat yhä. Tyttö oli 5v:nä tasan metrin ja poitsu nyt kouluunmenotarkistuksessa 7,5-vuotiaana 113,5cm.
Tilli on kasvanut reippaammin kuin sisaruksensa ja mikäli tämä tahti (on mennyt tähän asti hyvin samoissa mitoissa kuin minä aikoinani) niin hän olisi ensi kesänä 76-77cm. Tuon arvion perusteella olen hänelle ensikesäksi ostanut 80cm housuja ja 86cm mekkoja&paitoja. Voipi olla että mettään menee, mut sit menee :xmas: