***HELMET 2008*** Kesäviikko 29

Neuvolasta kotiuduttu =)

5kk-mitat:

paino 8140g (3720g)
pituus 69cm (51cm)
pipo 41,2cm (34cm)

Rokote saatiin, eikä poika inahtanutkaan, tuijotti minua vaan silmiin :heart: Toivottavasti ei nyt tulisi mitään oireita tuosta rokotteesta, kun tuntuu sitten niin pahalta itse lähteä pois kotoa :| :ashamed: Vaikka osaahan tuo mies ihan yhtä hyvin poikaa lohduttaa ja hoitaa ja minä oon max. 3km päässä kotoa, joten nopeastikin paikalla tarvittaessa. Mutta silti :'(
Terkkari myös kehui pojan maasta taivaisiin (komea, tyytyväinen, iloinen, kasvaa hienosti) :D Kyseli, että mitäs poika nykyisin syö ja kerroin sitten, että oon antanut perunaa ja porkkanaa hiukan. Siihen täti vaan hymyili ja sanoi, että hienosti kasvaa, voidaan edetä miten halutaan ja onnitteli kun imetys on sujunut niin hyvin ja poika maidollani näin komiasti kasvanut. Jäi siis kaiken kaikkiaan tosi hyvä mieli =)

Nyt mä lähden tsekkaamaan vaatehuoneeseen, että mitäs sitä illalla päälleen laittais, kun tuo tuuli on aika kova täällä länsi-rannikollakin :whistle:

Kristelle ja poju tasan 5kk
 
Hei vaan..meillä sairastetaan:(eka sunnuntai iltana alko pienimmällä ja nyt esikolla.yöt tod rikkonaisia..nyt ukko tuli töistä ja valittelee kurkkuaan. kiirusta pitää kiukkuisia tai itkuisia lapsia..reppanat
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
Hei vaan..meillä sairastetaan:(eka sunnuntai iltana alko pienimmällä ja nyt esikolla.yöt tod rikkonaisia..nyt ukko tuli töistä ja valittelee kurkkuaan. kiirusta pitää kiukkuisia tai itkuisia lapsia..reppanat
:( Paranemisia...täällä oltu vasta angiinan kourissa :( :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil on nyt 74 ja 80 senttiset vaatteet käytössä jo. Nyt meen lueskeleen noita teijän yöllisiä juttuja :)
Ai kamala |O :LOL: Siis ei pahalla...vaan kun meillä on 62-68cm vasta sopivia :LOL: Mie oon ite ollu 1veenä 74cm...että aika koripalloilijalta tuo tein sälli vaikuttaa ;) :LOL:

Juu eräs kymenlaaksolainen korisseura seuraa meijän käyriä jo B) :D
:D Koriskentälle vaan, sentit on ainakin lupaavat! ;)
 
Noihin vaatekokoihin vielä, vaihtelevat tosiaan merkistä riippuen tosi paljon, just ostin tytylle alekasta name it:n 80-senttiset caprit... :whistle: Siltä merkiltä kun pitää aina ostaa kokoa isompaa kuin mitä muut vaatteet on että mahtuu. Muuten mennään aika pitkälti 74-senttisillä, tai no jotkut housut ja paidat on vielä kokoa 68-meillä asuu kaksi kappaletta henkkamaukka-lapsia, niiden vaatteet on malliltaan enempi kuin hyviä meidän muksuille, pitkiä ja kapeita. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
name it:n 80-senttiset caprit... :whistle: Siltä merkiltä kun pitää aina ostaa kokoa isompaa kuin mitä muut vaatteet on että mahtuu.
Meillä on ko merkin body just likalla päällä...muuten hyvä, mut hihat on pitkät, pakko kääntää...koko 68 :kieh:
Meillä nämä on aina jäänyt aiemmin pieniksi kuin muut samankokoiset vaatteet, ovat malliltaan aika usein sellasia lyhyitä ja leveitä. :p Ja varsinkin tytyn kanssa lähes kaikista bodeista on käännetty hihoja vielä siinäkin kohtaa kun alkavat olla muuten pieniä. :whistle:
 
Mä olen tähän asti aina osannut ??? ostaa lapsille alesta seuraavaa kautta ajatellen sopivia vaatteita, mutta nyt olen mäkin vähän hukassa.
Kuten Jahvetti jo mainitsikin, niin pojille ei juuri kyl löydy kivoja (siis näille isommille pojille). Ensinnäkin niitä on paljon paljon vähemmän tarjolla ku tytöille ja siks ne hyvät kai sit menee jo normihinnalla. Ja toiseks, ens kesänä tuo poitsu on jo 8,5v. joten voipi olla että pitää hänen itsensäkin olla vaatetta valkkaamassa. Vai mites teillä Jahvetti :attn:
Pitääkö pojat sitä mitä äippä ostaa, eikä asiaan ole nokan koputtamista :LOL: Saneleeko kaverit jo tuossa iässä pojilla pukeutumisen?
Keskimmäinen eli nyt 5v. tyttö on niiiiiin niiiiin neiti kuin vain olla ja voi ja on kyllä hyvin omaksunut äipän vaatemaun :saint: Heh... Juuri tuolla Bobossa olimme yhdessä ja samaan aikaan olimme valinneet minä puna-valkoisen ja hän sini-valkoisen samanlaisen paidan :D
Koot on mennyt nappiin, sillä tähän asti vanhemmat lapset ovat viime vuodet kasvaneet tosi tasaisesti n. 5-6cm vuodessa eli juuri sen yhden vaatekoon. Keskimmäisen vauvakesänä seuraavaksi kesäksi ostamani 86cm vaatteet olivat tosin pääasiassa käytössä vasta 2,5-3 vuotiaana. Hän kun oli 1v:nä 69,1cm ja 2v:nä 81cm ja vasta 3-vuotiaana 86,5cm. Ei silti eipä tuo esikoinen paljoa isompi ole ollut. 1v: 70,4cm 2v:82,5cm ja 3v 89,1cm. Ja ikätovereihin nähden pieniä he ovat yhä. Tyttö oli 5v:nä tasan metrin ja poitsu nyt kouluunmenotarkistuksessa 7,5-vuotiaana 113,5cm.
Tilli on kasvanut reippaammin kuin sisaruksensa ja mikäli tämä tahti (on mennyt tähän asti hyvin samoissa mitoissa kuin minä aikoinani) niin hän olisi ensi kesänä 76-77cm. Tuon arvion perusteella olen hänelle ensikesäksi ostanut 80cm housuja ja 86cm mekkoja&paitoja. Voipi olla että mettään menee, mut sit menee :xmas:
 
Meillä joudutaan näköjään kohta siirtelemään tavaroita pidemmälle pikku kätösten tieltä :| Arttu yritti äsken napata kiinni miun limpparituopista :eek: Kurkotteli ihan, että sain kunnolla kääntyä poispäin, että sain juotua. Näppiksen saa kans pitää pitkällä pöydänreunasta ja kirjotella 1-sormijärjestelmällä, kun Arttu sylissä palstailee, näppis kiinnostaa poitsua sen verran :)
 
SEE
Pikaseen vaan.

5kk neuvola
Paino 7720 (3180)
Pituus 67,4 (50)
Pipo 43,2 (33)

Hyvin kasvaa, mahdottoman jämäkkäjalkainen poika, kirjoitti neukkutäti.

JAHVETTI Oltiin tänään muuten kaverin kanssa lenkillä ja pysähdyttiin hetkeksi leikkimään teidän "takapihan" leikkipuistoon. Ei näkynyt sua pihalla vaikka yritin katella!!

T:SEE ja Poju huomenna 5kk
 
Oottepa taas olleet ahkeria. :D

Tutteja meillä 3, jotka kelpaa. Ainun luonnonkumiset, anatomiset. Niin olin alussa tutteja vastaan, mutta loputtomat tissimaratonit teki musta lutkuttimen ikiaikaisen puolestapuhujan. :LOL:

Alet. En oo käyny. En osaa sitä vaatetta ostaa, kun sitä tähänkin asti on tullu ihan ovista ja ikkunoista maksamatta. Toivottavasti sama meininki jatkuu. :saint:
Mun äiti oli ostanu alennuksesta 80 cm Reiman välikausipuvun, sinisen. Toivottavasti menis tän syksyn.

Just sain pojan nukahtamaan. Meillä on näköjään siirrytty tissillä nukuttamisesta heijaamiseen. Mihinkähän tää vielä johtaa...

Tyttö/poikaväreistä. Musta on inhaa, et jaotellaan niin tarkasti. Haluaisin ostaa kaiken värisiä (paitsi pinkkejä, inhoon sitä) pojalle, mut vaan sinistä/vihreetä löytyy. Ja kuviot on aina autoja, ei mitään söpöä. :headwall:
 
Meillä tyty on kova heiluttamaan jalkaa tai kättä pöydälle. On jo useemman kerran meinannu heittää lautasta tai kahvikuppia lattialle.. Eli mitään ei voi jättää tytyn käden ulottuville eli pöydän reunalle.

Käytiin muuten neuvolassa. Mitat 5kk on tällaiset: paino 6350g (3250g), pituus 65,2cm (51cm), pipa 42jotain.. Suluissa syntymämitat. Kasvaa tädin mielestä vauhdikkaasti. Silti kun taas niitä käyriä katseli, totesi että puuroa voi alkaa myös antamaan. Niin, puuroa. Eli ainakin meidän neuvolassa ollaan sitä mieltä että eka viljat (ihan eloveenaa..) ja 6-kuisena sit lihat :attn:. Mä oon sitä mieltä että loppujen lopuksi taas yksi hailee, ihan niinku ylipäätään soseiden aloittelussa..että aloittaako hedelmällä vai vihanneksella.. 70-luvulla kuulemma annettiin ekaksi appelsiinimehua 3 kuiselle (näin äitini informoi..). Eli (maalais)järjen käyttö sallittua =). Ja vaikka toi neuvolatätikin seurailee noita käyriä, niin muistaa aina todeta että käyrät on vaan käyriä!
Samalla saatiin rokote, ainakin vielä tyty on normi. Katotaan illemmalla josko kiukkua pukkaa. Mä jopa harkitsin jumpasta poisjääntiä mutta mies totesi että ennenkin on pärjännyt kiukkuisen tytön kanssa..
Nin ja vihjaisihan täti senkin että voipi kuivattaa jälkiuunileipää/reikäleipää ja antaa pureskeltavaksi sopivan kokoista palaa. Ja kun istumisesta kyselin, niin sanoi että syöttötuolissa voi istuttaa pieniä hetkiä. Mä olin aatellu että josko 6kk synttäriksi ostaisi mutta rakas mieheni totesi että ei kerrota tytölle että ei ole sitä 6kk vielä.. Eli taidetaan ostaa tuoli lähiaikoina..

Ja sosettakin meni tänään paljon, mun mittapuun mukaan. Bataattia 4 tl ja porkkanaa melkein 2tl :eek:

Suloinen tuo Artun kirjoitus!




 
Kiin: Meillä jätkä kans on kiinnostunu kaikesta, mitä aikuiset tekee. Pöydästä lähtee kaikki liinaa myöten, aikuisten syödessä saattaa tulla itku, että miks ei hälle anneta.

Iskän kännykkä on kuuminta hottia, samoin kaukosäädin ja läppäri. Tehtiin nyt päätös, ettei paljoa katsella telkkua pojan hereillä ollessa. Seuraa sit vaan sitä ja passiiviset virikkeethän ei oo hyväks lapsen aivoille.
 
Niin, ja edellisen pinon viimein loppuun luettuani:
HYvä kuulla, että muillakin ollu massuvaivoja rokotusten jälkeen. Meillä känkkäränkkä jatkuu edelleen, toukokuussa kesti kaks viikkoa.
* Hih, en siis toivo muille vaivoja, mutta en siis ole arveluineni hakoteillä. *

Mulla on tollanen luomupuuvillanen trikooliina ollu käytössä, mut nyt siitä on sit pakko luopua. Poitsu painaa niin paljon, et liina vaan venyy ja venyy. Ootteko liinailijat siirtyneet Manducaan/Ergoon vai ostaneet toisenlaisen liinan?
 
Tänään oli tuo 5kk neuvola ja mitat:
paino 7800 (3905)
pituus 68 (53)
hattua en muista....se on se emmental mikä vaivaa :p .

Palaan myöhemmin linjoille...nyt meen ikkunaan odottamaan meitin uutta vanhaa kulkupeliä tulevaksi :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Vai mites teillä Jahvetti :attn:
Pitääkö pojat sitä mitä äippä ostaa, eikä asiaan ole nokan koputtamista :LOL: Saneleeko kaverit jo tuossa iässä pojilla pukeutumisen?
Meillä 5v ja 8v kyllä pitää ihan mitä mie ostan. Tosin kun tiiän mistä tykkäävät, ni yritän ostaa sen mukaan =) Harvoin sanoovat, että en pidä :D
10v taas...HUOH...se pitää olla just eikä melkeen sellasta mitä HÄN ITE haluaa :ashamed: useesti jätänki ostamatta, jos ei poika oo ite mukana. urheiluvaatteista menee kyl kaikki :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
JAHVETTI Oltiin tänään muuten kaverin kanssa lenkillä ja pysähdyttiin hetkeksi leikkimään teidän "takapihan" leikkipuistoon. Ei näkynyt sua pihalla vaikka yritin katella!!
Joo...siinä oli 2 mammaa, toinen vaunujen kanssa ja sit oli arviolta tälleen kauempaa n. 2v lapsi..?? Olitteko ne? =)
Tässähän mie olkkarissa istuin koneella :LOL: :LOL: Likka nukku sisällä...pojat oli kyllä ulkona, mutten tiedä missä :p
Asutteko muuten niissä 1- vai 2-kerroksisissa? Melkeen päivttäin tulee nykysin käveltyy tein ohi...jos siis niissä asutte :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Liinamari: Säätelitkö vielä eilen kotona sitä Ergon ylähihnaa? Tuntuko se yhtään paremmalta?
Olen ollut reissussa koko päivän joten viel ei ole kerinnyt säädellä,mutta tarkoitus olis.Meilasin sinne KenguRuuhun ja kyselin Ergon ja Manducan eroista heidän näkökulmasta.He tai siis hän vastasi et itse pitää Ergoa parempana,mut meilailemme vielä kunhan laitan hänelle omat mittani ja sit taas pähkäillään...

Mies muuten ihastui teidän typykkään kun katsoi kuvia ja totesi et hauskan näköinen vauva :)

 

Yhteistyössä