***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
... Yhteen se ei vastannu ollenkaan (kritiikkiä hänen toimintaansa kohtaan :xmas: ); ottaa sen varmaan puheeks ens kerralla. ;) Juu, puhelintunti on yhtä jonotusta täälläkin. |O
Kerro lisää :saint: :whistle:
hmm... Viitsisköhän tässä... :whistle: Enpä taida, kun voi joku kiinnostunut sitten lueskella...

-ymmärrän :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
... Yhteen se ei vastannu ollenkaan (kritiikkiä hänen toimintaansa kohtaan :xmas: ); ottaa sen varmaan puheeks ens kerralla. ;) Juu, puhelintunti on yhtä jonotusta täälläkin. |O
Kerro lisää :saint: :whistle:
:LOL: et kai sinä nipsuli utelias ole :LOL:
--ehkä hivenen :whistle:
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
hitto nyt mun ukko haluaa lähteä vouhottamaan uudella autolla ympäri suomea,kuulema perjantaina mennään sen siskolle yöks,sit lauantaina ouluun etä sen kaverit näkee auton ja sit sunnuntaina kotiin. minä sanoin suoraan että jo ihan kallen takia en tuohon suostu, että yks paikka aina kerallaan, ku juhannuksena huomasi että kalle ressaa heti jos tulee usempi uusi paikka lyhyelle ajalle ja minähän siitä eniten kärsin ku minähän sen pojan kans kotona oon :kieh:
:D Anna miehen olla ylpeä lelustaan! :D
-Jep, miehethän on ikuisia pikkupoikia...meillä ei saanu koiratkaan tulla autoon sillon kun oli kierroksessa mersu..eli meillä se auto oli kyllä jos nyt ei K****n jatke niin egon ainaski :LOL: . Nyt onneks kierroksessa ihan tavan perheauto :)

 
Niin on, ja sit on kiva että täälä voi pohdiskella niin ei oo kaverit sit niin täynnä vauva juttuja, varmaan tulis enempi höpötettyä tästä vauva arjesta yms. niille jos ei tätä palstaa/ketjua ois löytäny, tää on siis todellinen Helmi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Niin on, ja sit on kiva että täälä voi pohdiskella niin ei oo kaverit sit niin täynnä vauva juttuja, varmaan tulis enempi höpötettyä tästä vauva arjesta yms. niille jos ei tätä palstaa/ketjua ois löytäny, tää on siis todellinen Helmi :heart:
tähän täysi peesi. mun kaverit tulis hulluiksi ku ei oo montaa joilla on lapsia ja ne sitte joilla niitä ei oo niin ne ei niitä oo ihan heti edes haluamassa,niin niitä ei pahemmin kiinnosta vaikka kallen kakan koostumus :LOL:
 
Kylläpä taas tullu juttua. Ootte tosiaan varsinaisia moottoriturpia kaikki :D

:hug: Kaikille, jotka painiskelee allergioiden kanssa.

Sitte vähä omaa napaa,
vierastamista meilläkin ollu vähäsen. Elikäs juuri tuossa tilanteessa, kun joku tuo naamasta liian lähelle, niin saattaa itku tulla. Liekö sitten tosiaan jo vierastamista vai mitä..

Saatiin tänään hyppykiikku ja olipa likka ensin vähän säikähtäny kun siinä katteli. Kädet ei asettunu sitte sivuilla oleviin käden reikiin, vaan likka päästi hirmu huudon jos yritti käsi niihin laittaa (käsiin ei yleensäkään sais koskee, heti karjahtaa). Eli loppujen lopuksi katteli siinä "pakkopaidassa" suhteellisen tyytyväisenä. :LOL:

Meillä muuten kiljutaan suurimman osan hereillä oloajasta (ja välillä yölläkin), jota riittää ihan kivasti. Mummut ja ukki oli tänään kylässä ja kyllähän meillä riitti melua kun 4v piti pienimuotoista esitystä ja O kiljuu tahtia. :LOL:

Miehellä alko muuten loma tänään. Ohjelmassa kaikennäköistä kotimaan matkailua yms sukulointia ja keskiviikkona ois suunnitelmissa lähtä ihan kahdelleen käymään Ikeassa. Voi hitto, miten romanttista laatuaikaa. :LOL:

Niin ja haalareista puhetta kans ollu paljokin. En ole vielä miettinyt koko asiaa. Vaikka kylmäthän nuo on ilmat. Katellaan sitten syksyllä. :D

Pitäs varmaan jo painua unille. :xmas:
 
Huomenta!
Haalareista Niin tosissaan harmittaa, kun se äitiyspakkauksen toppapuku jäi meillä käyttämättä kokonaan.
Ei mahdu kyllä syksyllä päälle :|
Meillä miehellä alkaa isyysloma 22.7 ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa, varmaan tulee mökillä vietettyä suurin osa lomasta sitten =)
Meillä mies osti kans "uuden" auton, pitkään haaveilemansa Chevrolet Chevy Vanin 7hengen tila-auton.... nyt mahutaan koko poppoo kyytiin, on ainakin tilaa :D

Pitääpä selata sivuja vähän taaksepäin ja kattoo mistä aiheista vielä olitte puhuneet, kun unohtuu tässä kirjottaessa.

Minä ja pikku-ukkeli 5kk1vko :wave:
 
Huomenta :wave: täällä ollaan oltu ylhäällä kukonlaulun aikaan,ainakin melkein ( haukottelee ) jäi palstailu eilen tyngäksi,kun mies lataili toisella koneella ja tämä kone hidastui sit alkutekijöihinsä :/ jippii langattomat yhteydet. Epäilen kyllä että teki tahallaan,kun valitin asiasta hän tuli koiranpennunilme nassulla sanomaan et olisko nyt meidän aikaa... no joo siinä sit odottelin ja kuinkas ollakkaan itte jumittui koneelle :LOL: jaahas lährenkin lukemaan teidän yön aatoksia........mukavaa tiistaita kaikille
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Ai ja noista sairaalapapereista; mä haluaisin kanssa itseäni ja Vallea koskevat KAIKKI paperit.. En van tiä uskallanko soittaa sinne, ku oon huono tollasissa... :ashamed: Enkä ees tiedä minne pitäs soittaa. :LOL:
joo minä haluaisin kans, mut jotenki kuulostaa päässä tyhmältä ku rupee miettimään että soittaa jonnekki, minä haluan omat ja lapsieni paperit luettavakseni heti,kiitos hei :LOL:
Mun mielestä siinä ei oo mitään tyhmää, jos haluaa tietää mitä itsestä on kirjoitettu. :/ Mä pyysin synnyinpaikkakuntani sairaalasta kaikki itseäni koskevat dokumentit. Allergiahommien yms. vuoksi siis. Sinne riitti ihan soitto, mutten tiedä miten täällä menee nuo hommat.
Mä olen ollut siinä luulossa, että joka paikassa tarvitaan kirjallinen allekirjoitettu pyyntö papereista! Mutta näköjään eisitten kaikki sitä vaadi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Ai ja noista sairaalapapereista; mä haluaisin kanssa itseäni ja Vallea koskevat KAIKKI paperit.. En van tiä uskallanko soittaa sinne, ku oon huono tollasissa... :ashamed: Enkä ees tiedä minne pitäs soittaa. :LOL:
joo minä haluaisin kans, mut jotenki kuulostaa päässä tyhmältä ku rupee miettimään että soittaa jonnekki, minä haluan omat ja lapsieni paperit luettavakseni heti,kiitos hei :LOL:

No mutta sitä vartenhan noi lait (julkisuuslaki) on säädetty. Varmaan nuo saa paljon hölmömpiäkin pyyntöjä. Mutta voi olla, että haluavat kirjallisena sen, kuka on saanu/pyytäny luettavaksi. Noi kun on julkisia vaan asianosasille, ja sairaaloilla on vastuu lainmukaisesta arkistoinnista.

Mä luulen (tosi hyvin oon perillä joo) että sain Kättäriltä kaikki paperit. Ainakin itelleni sain enemmän papereita kuin sain neuvolaan vietäväksi. Tossa ainakin on tollainen päiväkirjamerkintänivaska, jossa on kätilöiden merkintöjä synnytyksen kulusta ja osastolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Toisaalta pitäs aina pytää noi paperit ja kerätä oma ns. terveysmappi..siitä ois sitten helppo seurata kaikkee ja jos vaikka menee yksityselle niin pystys näyttään kuinka jotain vamma tms. on jo hoidettu
tuo on kyllä ihan totta
Mä oon kyllä ihan liian laiska tollaseen. Kolmen paperit (mun ja mukisujen)kun pitäis säilyttää. :p :p

Lähden sitte metsästämään, jos tulee tarve. Aika pitkäänhän niiden vissiin pitää noita arkistoida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
hitto nyt mun ukko haluaa lähteä vouhottamaan uudella autolla ympäri suomea,kuulema perjantaina mennään sen siskolle yöks,sit lauantaina ouluun etä sen kaverit näkee auton ja sit sunnuntaina kotiin. minä sanoin suoraan että jo ihan kallen takia en tuohon suostu, että yks paikka aina kerallaan, ku juhannuksena huomasi että kalle ressaa heti jos tulee usempi uusi paikka lyhyelle ajalle ja minähän siitä eniten kärsin ku minähän sen pojan kans kotona oon :kieh:
:D Anna miehen olla ylpeä lelustaan! :D
eiks tuommonen "lelu" oo yleensä *piip* jatke.. :LOL: no ei nyt sentään :LOL:
Miehen kanssa kerran taas tästä kinattiin, sillä kun noita leluja on useampia. No mies sitten siihen, että naisille omat lapset on itsetunnon jatke. Pakko oli väittää vastaan, vaikka mun kohdalla kyllä vähän pitää paikkaansa. Kun ei itelle löydy näillä raskauskiloilla kivaa päällepantavaa, on mukava koreilla lasten vaatteilla. :LOL:
 
Voi tätä vauvaperheen elämää.. Mulla on siis tärppipäivät meneillään ja vaikka lisää vauvoja en todellakaan halua, niin silti biologia näköjään saa halut nousemaan.. Mut kauheen vaikee tehä mitään jos mies on kuin nukkuvan rukous :LOL:. Tyty vieläpä nukahti aikaisin ja me jopa otettiin viinilasilliset.. JA lähes nukahdettiin ne käsissä! Ja mulla on siitä viinilasillisesta nyt pää kipeä..
Noh, onneksi miehellä alkaa loma. Ja ylihuomenna lähetään yöjunalla pohjoiseen. Vähänkö jänskättää! On kuiteski sarjassa "liian monta liikkuvaa osaa" kun mukaan tulee tyty (tietty) ja koirat. Nää on sellaisia jotka ei ole junassa kauheesti olleet. Mä siis varaudun siihen että tyty ei välttis siellä nuku ja mä sit tramppaan edestakas junaa lapsi rintarepussa.. Mut sit varmaan koittaakin ainakin välillä ne hetket, jolloin meidän ei tarvi tyttöä kauheasti hoitaa kun isovanhemmat on luvanneet sen tehä.. :)

Navigaattoreista on ollut puhetta yön aikana. Mä oon ihan tunnetusti tosi huono suunnistamaan, en osaa ees oikeaa ja vasenta.. Mut koska tutut sen tietää, ne ei ole yllätyneitä enää mistään. Eniron karttapalvelu taas on ihan hanurista. Tässä joku aika sitten katoin ohjetta ja Eniro sujuvasti kehotti kääntymään yhdelle tielle, tekemään U-käännöksen ja palaamaan alkuperäiselle tielle. Mä sit päätin jättää sen koukkaisun tekemättä :D




 
Meillevauvame matkattiin Ouluun ja takaisin yöjunalla, kun toi pimu oli 1 kk. Ei tosin ollu koiria, mutta viisvee oli sitten niiden tilalla. :LOL:

Neidin kanssa meni tosi hyvin, mutta esikoinen ei oikeen saanu nukuttua ja sen kanssa oli paljon enemmän säätämistä ja sähläämistä.
 
Huomenia...

Voi vine mikä yö...Tyty päätti että puoli neljä on ihan hyvä aika aloittaa uusi päivä! |O Huuteli, kiljahteli ja nauroi sängyssä itsekseen, eikä volumetaso ollut sieltä hiljaisimmasta päästä, kädet ja jalatkin vispas niin ettei mitään tolkkua. Ei tuntunut tissittelykään menoa paljon rauhoittavan. Viideltä sain neidin viimein nukahtamaan uudelleen ja seiskalta heräskin sit jo esikko...Nyt on aikalailla koomafiilis, mut ehkäpä tämäkin päivä tästä käyntiin lähtee. :| En tiedä mikä mahtaa olla tuon hillumisen takana, kun ei yleensä yöllä touhuile, liekö sitten valoa niin paljon. Voihan se tietty olla että nyt vaan sattui ottamaan siitä kohtaa! :xmas:

Eikä tietty omalla kohdalla auta asiaa että täällä tuli taas roikuttua yli puolen yön :p no, edestään sen näköjään aina löytää! :whistle:
 
Näkyykö teidän vauvoilla (meinasin eka laittaa että "näkyykö teillä.." ) ikenien läpi sellaiset hampaiden "varjot"? Mä kun kattelin tytön suuhun, siirsin vaan huulta pois ikenien edestä niin ikenien läpi näkyi kunnon hampaat mutta yhtään osaa ei ulkona..

Just huitastiin vähän sosetta ja harkitsen tässä josko lähtisi ihan kävelylenkille vaikka Keskuspuiston läheisyyteen. Ei ollakaan aikoihin siellä käyty..

 

Yhteistyössä