***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

voi hyvä tavaton te saatte nopeesti näitä sivuja tulemaan :eek:
tässä ku alkaa taas pientä vainoharhasuutta(?) tulla taas kehiin, niin aloin miettimään tota esikoisen päänympärystä ku herra on vähä vajaa 6v ja päänympärys 54cm ja minulla joka oon jo "aikuinen" niin on 58cm ja mulla on iso pää tiedän, mut onko tuo esikoisen pää kenties pikkusen iso tuon ikäselle??? :/ ku katoin neuvola kortista että sillä on pää kasvanu ihan samaan tahtiin ku kallella,mut ei siitä oo ikinä sanottu että olis iso,tosin sillon oli kaupunkiki eri jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tässä ote seurakaverin koiran terveys tutkimuksista:

Lysti maksoi seuraavasti:
- Poliklinikkamaksu 21,96 eur
- TGA-testi 36,20 eur
- Polvitarkastus 18,30 eur
- Lonkat & kyynärät 100,04 eur
- Selkä 24,40 eur
- Ranteet 24,40 eur
Eli lasku yhteensä: 225,30 eur
Joo, just tossa kattelin, että pitäis tolle nuoremmalle varailla aikaa lonkka-, polvi-, ja silmätutkimuksiin..Ihan hirmu kallista.. :eek:

Todellakin, onneks on jo ohi noi hommat, viel pitäs tuo toinen vanhemmista nartuista leikkuuttaa ja ööö...maksaskohan jotain 300? :whistle:
Onkos teill nipsuli siellä muuten sitä koiraveroa maksettavana? Kun luin jonkun aikaa sitten, että Hki on tyyliin ainoita paikkoja, missä sen joutuu maksamaan. Vai muistankos nyt ihan väärin... :/
Ei onneks ole :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tässä ote seurakaverin koiran terveys tutkimuksista:

Lysti maksoi seuraavasti:
- Poliklinikkamaksu 21,96 eur
- TGA-testi 36,20 eur
- Polvitarkastus 18,30 eur
- Lonkat & kyynärät 100,04 eur
- Selkä 24,40 eur
- Ranteet 24,40 eur
Eli lasku yhteensä: 225,30 eur
Joo, just tossa kattelin, että pitäis tolle nuoremmalle varailla aikaa lonkka-, polvi-, ja silmätutkimuksiin..Ihan hirmu kallista.. :eek:

Todellakin, onneks on jo ohi noi hommat, viel pitäs tuo toinen vanhemmista nartuista leikkuuttaa ja ööö...maksaskohan jotain 300? :whistle:
Meillä on toi vanhempi kuvattu aikoinaan ja kastroitu yms yms. onneksi on vakuutus, saatiin tuo kastrointi sen piikkiin :) Mutta eläinlääkärissä käynti on kyllä niin hintavaa, oli ihan vaan rokotus tai joku pieni toimenpide kyseessä..Meillä on tuo vakuutus koirille ollut niin hintansa väärtti :)
Enpä lukenut kun tuon vikan, (eli siis nui lainaukset jäi lukematta) ja oletin heti että lapsista puhutaan... Olin vähän että WHAAT? Kastroitu? :LOL: :LOL:
Kandee siis selvästikin lukee tarkemmin.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Voi jösses taas tätä jutun määrää! :D Täällä on kyllä sellasia moottoriturpia taikka siis -sormia ettei tosikaan! ;)

Jahvetti ei ole kuule mitään hajua missä tollanen puoti täällä sijaitsee, oon kyllä kuullut mut näköhavaintoa ei ole! Ja me sentäs liikutaan samoilla nurkilla jos on kauppalankadulla ja jossain hyppyrimäen lähettyvillä kun asutaan melkein sen juurella! :D
Mehän ollaan sitten oltu miltei naapureita ;)
Vieläkö täällä suunnalla asut? Onpas kiva kun on muitakin täältä citystä, muistanko oikein että olisit jossain vaiheessa sanonut olevasi myös psykan puolella töissä...
En enää samalla tiellä, mutta samassa kaupungissa kyllä...
Ja tokaan, sielläpä siellä..
Näinköhän ollaan sit tuttuja..? :whistle: Kun ison osan psykan väestä kuitenkin tietää jos ei muuten niin nimeltä! :p Oon ite ihan sairaalalla töissä, tai siis olisin sitten kun taas jossain vaiheessa menen!
Kauhee, kun kerrot tarkasti kaikki osotteesta lähtien!!!
Etkö ole kuullut netin vaaroista! :D :D
Ei olla sitten samassa rakennuksessa!
Eihän "melkein hyppyrimäen alla" ole osoite! :LOL: No sit ollaan viereisissä rakennuksissa varmaan :LOL: :p !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tässä ote seurakaverin koiran terveys tutkimuksista:

Lysti maksoi seuraavasti:
- Poliklinikkamaksu 21,96 eur
- TGA-testi 36,20 eur
- Polvitarkastus 18,30 eur
- Lonkat & kyynärät 100,04 eur
- Selkä 24,40 eur
- Ranteet 24,40 eur
Eli lasku yhteensä: 225,30 eur
Joo, just tossa kattelin, että pitäis tolle nuoremmalle varailla aikaa lonkka-, polvi-, ja silmätutkimuksiin..Ihan hirmu kallista.. :eek:

Todellakin, onneks on jo ohi noi hommat, viel pitäs tuo toinen vanhemmista nartuista leikkuuttaa ja ööö...maksaskohan jotain 300? :whistle:
Meillä on toi vanhempi kuvattu aikoinaan ja kastroitu yms yms. onneksi on vakuutus, saatiin tuo kastrointi sen piikkiin :) Mutta eläinlääkärissä käynti on kyllä niin hintavaa, oli ihan vaan rokotus tai joku pieni toimenpide kyseessä..Meillä on tuo vakuutus koirille ollut niin hintansa väärtti :)

Todella joo, meilläkin on tolla toisella koiralla vakuutus mut arvaa vaan onko se sitä tarvinnu, tolla vanhemmalla ei oo kun ei saanu iänsä puolesta enään kun vaihettiin vakuutus yhtiötä tos pari vuotta sitten ja se ois todellakin tarvinnu :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä tosin alan epäilee, että niillä lukee neuvolan tiedostoissa mun kohdalla, että erittäin v-mäinen äiti, jota ei ihan turhan takia kannata ärsyttää.

:LOL:

Olis ihan mielenkiintoista nähdä, mitä ovat meistäkin tiedostoihin rustanneet :kieh: Tai, saahan niitä nähdä, mikäli on halukas..Eikös se oo "jokamiehenoikeuksia" :D
On. Mä oon useesti ajatellu, että pitäis ihan pyytää ne nähtäväks. Samoin kuin sairaalasta en saanu sitä osastojaksokuvausta itselleni. Synnytyskertomuksen kylläkin sain, mutta haluaisin kaikki mua koskevat paperit. :p Virheitä oli nimittäin tuossa synnytyskertomuksessakin. :kieh:
Niinpä. Ja nyt esimerkiksi haluaisin tietää sen, että onko sen lääkärin mielestä ollut joku muukin syy varata se 4,5kk lääkäriaika (muahan siis vaivas ne pään saumat).. Mulle jäi sellainen tunne, että jotain muutakin ehkä seurataan, enkä tajunnut sitä lääkäriltä silloin kysyä ja neuvolasta mulle taas ei kysyttäessä oikein mitään vastausta annettu.. No nythän se selviää keskiviikkona..Mua jännittää jo nyt se :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tässä ote seurakaverin koiran terveys tutkimuksista:

Lysti maksoi seuraavasti:
- Poliklinikkamaksu 21,96 eur
- TGA-testi 36,20 eur
- Polvitarkastus 18,30 eur
- Lonkat & kyynärät 100,04 eur
- Selkä 24,40 eur
- Ranteet 24,40 eur
Eli lasku yhteensä: 225,30 eur
Joo, just tossa kattelin, että pitäis tolle nuoremmalle varailla aikaa lonkka-, polvi-, ja silmätutkimuksiin..Ihan hirmu kallista.. :eek:

Todellakin, onneks on jo ohi noi hommat, viel pitäs tuo toinen vanhemmista nartuista leikkuuttaa ja ööö...maksaskohan jotain 300? :whistle:
Meillä on toi vanhempi kuvattu aikoinaan ja kastroitu yms yms. onneksi on vakuutus, saatiin tuo kastrointi sen piikkiin :) Mutta eläinlääkärissä käynti on kyllä niin hintavaa, oli ihan vaan rokotus tai joku pieni toimenpide kyseessä..Meillä on tuo vakuutus koirille ollut niin hintansa väärtti :)
Enpä lukenut kun tuon vikan, (eli siis nui lainaukset jäi lukematta) ja oletin heti että lapsista puhutaan... Olin vähän että WHAAT? Kastroitu? :LOL: :LOL:
Kandee siis selvästikin lukee tarkemmin.. :D
:LOL: huh...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mutta neuvolakuulumisiahan mun piti kertoa.

4 kk -mitat:
6310 g
61,5 cm
pipo 41,5 cm
un o
Ihan nätisti kasvaa omalla käyrällään (-1). Esikoinen oli ton kokoinen jo 3 kk, mutta kasvokin +2 -käyrällä.

Muuten ei toi terkkari sanonu paljon mitään. Oli joku kesäsijainen. Mä tosin alan epäilee, että niillä lukee neuvolan tiedostoissa mun kohdalla, että erittäin v-mäinen äiti, jota ei ihan turhan takia kannata ärsyttää. Tuli ton esikoisen 5 vee -neuvolan jälkeen vähän erimielisyyksiä ton vakiterkkarin kanssa. :LOL:
Kuis? :xmas:
No näin lyhyesti (ja ehkä vähän kärjistetysti): Poju käänsi yhtä paperia 90 astetta kesken jäljennystehtävän, laski sakset pöydälle hetkeks kesken leikkaustehtävän ja kun paperi siirty puol metriä sivuun siitä, missä poju teki aluks tehtävää, oli tää noussu seisaalleen jatkamaan, vaiks olis pitäny istua ja ottaa paperi taksin alkuperäselle paikalle. No saatiin lähete psykologille tarkkaavaisuushäiriöepäilyn takia. Psykologi ihmetteli, että mitä ihmettä me siellä tehdään. No, kyl mekin ihmeteltiin. :p :p

Siis hyvähän se on että tutkitaan ja varhain puututaan, mutta noi perustelut oli musta vähintäänkin kummallisia. No kerroin kyllä olevani aika turhautunut koko hommaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tässä ote seurakaverin koiran terveys tutkimuksista:

Lysti maksoi seuraavasti:
- Poliklinikkamaksu 21,96 eur
- TGA-testi 36,20 eur
- Polvitarkastus 18,30 eur
- Lonkat & kyynärät 100,04 eur
- Selkä 24,40 eur
- Ranteet 24,40 eur
Eli lasku yhteensä: 225,30 eur
Joo, just tossa kattelin, että pitäis tolle nuoremmalle varailla aikaa lonkka-, polvi-, ja silmätutkimuksiin..Ihan hirmu kallista.. :eek:

Todellakin, onneks on jo ohi noi hommat, viel pitäs tuo toinen vanhemmista nartuista leikkuuttaa ja ööö...maksaskohan jotain 300? :whistle:
Meillä on toi vanhempi kuvattu aikoinaan ja kastroitu yms yms. onneksi on vakuutus, saatiin tuo kastrointi sen piikkiin :) Mutta eläinlääkärissä käynti on kyllä niin hintavaa, oli ihan vaan rokotus tai joku pieni toimenpide kyseessä..Meillä on tuo vakuutus koirille ollut niin hintansa väärtti :)
Enpä lukenut kun tuon vikan, (eli siis nui lainaukset jäi lukematta) ja oletin heti että lapsista puhutaan... Olin vähän että WHAAT? Kastroitu? :LOL: :LOL:
Kandee siis selvästikin lukee tarkemmin.. :D
:LOL: huh...
Ai kamala :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä tosin alan epäilee, että niillä lukee neuvolan tiedostoissa mun kohdalla, että erittäin v-mäinen äiti, jota ei ihan turhan takia kannata ärsyttää.

:LOL:

Olis ihan mielenkiintoista nähdä, mitä ovat meistäkin tiedostoihin rustanneet :kieh: Tai, saahan niitä nähdä, mikäli on halukas..Eikös se oo "jokamiehenoikeuksia" :D
On. Mä oon useesti ajatellu, että pitäis ihan pyytää ne nähtäväks. Samoin kuin sairaalasta en saanu sitä osastojaksokuvausta itselleni. Synnytyskertomuksen kylläkin sain, mutta haluaisin kaikki mua koskevat paperit. :p Virheitä oli nimittäin tuossa synnytyskertomuksessakin. :kieh:
Niinpä. Ja nyt esimerkiksi haluaisin tietää sen, että onko sen lääkärin mielestä ollut joku muukin syy varata se 4,5kk lääkäriaika (muahan siis vaivas ne pään saumat).. Mulle jäi sellainen tunne, että jotain muutakin ehkä seurataan, enkä tajunnut sitä lääkäriltä silloin kysyä ja neuvolasta mulle taas ei kysyttäessä oikein mitään vastausta annettu.. No nythän se selviää keskiviikkona..Mua jännittää jo nyt se :whistle:
Joskus sitä menee noilla lääkäri- /neuvola- käynneillä sekasin, ettei tajua kysyä kaikkea mitä pitäis. Ärsyttää, sit kun jälkeenpäin pälkähtää päähän, että taas unohtu kysyä sitä ja sitä. Yleensä oon sit laittanu sähköpostia tuolle meidän terkalle, kun en viitti jonottaa puhelintunnin aikana, jollei oo kiireellistä asiaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mutta neuvolakuulumisiahan mun piti kertoa.

4 kk -mitat:
6310 g
61,5 cm
pipo 41,5 cm
un o
Ihan nätisti kasvaa omalla käyrällään (-1). Esikoinen oli ton kokoinen jo 3 kk, mutta kasvokin +2 -käyrällä.

Muuten ei toi terkkari sanonu paljon mitään. Oli joku kesäsijainen. Mä tosin alan epäilee, että niillä lukee neuvolan tiedostoissa mun kohdalla, että erittäin v-mäinen äiti, jota ei ihan turhan takia kannata ärsyttää. Tuli ton esikoisen 5 vee -neuvolan jälkeen vähän erimielisyyksiä ton vakiterkkarin kanssa. :LOL:
Kuis? :xmas:
No näin lyhyesti (ja ehkä vähän kärjistetysti): Poju käänsi yhtä paperia 90 astetta kesken jäljennystehtävän, laski sakset pöydälle hetkeks kesken leikkaustehtävän ja kun paperi siirty puol metriä sivuun siitä, missä poju teki aluks tehtävää, oli tää noussu seisaalleen jatkamaan, vaiks olis pitäny istua ja ottaa paperi taksin alkuperäselle paikalle. No saatiin lähete psykologille tarkkaavaisuushäiriöepäilyn takia. Psykologi ihmetteli, että mitä ihmettä me siellä tehdään. No, kyl mekin ihmeteltiin. :p :p

Siis hyvähän se on että tutkitaan ja varhain puututaan, mutta noi perustelut oli musta vähintäänkin kummallisia. No kerroin kyllä olevani aika turhautunut koko hommaan...
:/ höh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
piipero li pakko käydä katsoo, niin meidän pienipäisellä 8veellä oli py 6-vuotiaana 52,9cm ja sillä on aina ollu pieni pää...et eiköhän toi 54cm oo iha normaali :whistle:
kiitos :hug: tulipas syvä huokaus..
Meillä pojan py oli viime marraskuussa 2v neuvolassa 51cm ja nyt on varmaan kasvanut tuosta kun just jouduttiin ostamaan uusi kesähattu kokoa 52, eikä kyllä ole mitenkään suuripäinen mun mielestä, eikä siitä ole koskaan mitään sanottukaan. Että ei tuo minunkaan mielestä erityisen suurelta kuulosta melkein kuusivuotiaalle... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä tosin alan epäilee, että niillä lukee neuvolan tiedostoissa mun kohdalla, että erittäin v-mäinen äiti, jota ei ihan turhan takia kannata ärsyttää.

:LOL:

Olis ihan mielenkiintoista nähdä, mitä ovat meistäkin tiedostoihin rustanneet :kieh: Tai, saahan niitä nähdä, mikäli on halukas..Eikös se oo "jokamiehenoikeuksia" :D
On. Mä oon useesti ajatellu, että pitäis ihan pyytää ne nähtäväks. Samoin kuin sairaalasta en saanu sitä osastojaksokuvausta itselleni. Synnytyskertomuksen kylläkin sain, mutta haluaisin kaikki mua koskevat paperit. :p Virheitä oli nimittäin tuossa synnytyskertomuksessakin. :kieh:
Niinpä. Ja nyt esimerkiksi haluaisin tietää sen, että onko sen lääkärin mielestä ollut joku muukin syy varata se 4,5kk lääkäriaika (muahan siis vaivas ne pään saumat).. Mulle jäi sellainen tunne, että jotain muutakin ehkä seurataan, enkä tajunnut sitä lääkäriltä silloin kysyä ja neuvolasta mulle taas ei kysyttäessä oikein mitään vastausta annettu.. No nythän se selviää keskiviikkona..Mua jännittää jo nyt se :whistle:
Joskus sitä menee noilla lääkäri- /neuvola- käynneillä sekasin, ettei tajua kysyä kaikkea mitä pitäis. Ärsyttää, sit kun jälkeenpäin pälkähtää päähän, että taas unohtu kysyä sitä ja sitä. Yleensä oon sit laittanu sähköpostia tuolle meidän terkalle, kun en viitti jonottaa puhelintunnin aikana, jollei oo kiireellistä asiaa.
siis onko sulla terkalle mailiosote??? vähä oon kade,meidän terkkaa ei saa koskaan kiinni,puhelin tunnitki huutaa varattua ku sillon sinne tietenki kaikki soitta yhtä aikaa
 
Hyvää yötä nukkumaanmenijöille! :wave: :wave:

Me muuten ilmeisesti ostetaan puolet yhdestä asuntovaunusta! :) Suunnittelen heti lähteväni tapailemaan teitä mammoja ympäri Suomenmaan... Minä en oo muutenkaan turhan paljoa missään kierrelly, Tampereella lähinnä Helsingin lisäks. (tai se on niinku pohjosin paikka... tai mänttä.. :ashamed: )
Mutta että tosiaan, hirvee halu lähtee joka paikkaan heti. :p
 

Yhteistyössä