***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Heipat pikaisesti :wave:

Tää päivä on ollut niin hanurista. Mulla on huono omatunto, kun sähähdin tänään ihan kunnolla miehelle, koirille ja typykälle..Ai kamala :ashamed: Mä taidan olla ihan liian väsynyt, kun tytöllä on taas tosi pätkittäiset yöunet, se ei juurikaan nuku päivällä (joten en voi ottaa päikkäreitä itekään) ja on vielä noi kaksi koiraa, jotka verottaa omansa..Huh, tuntuu, ettei ikinä saa vain olla...Voi elämä :'(

Ja haalareita mä en oo edes miettinyt, kaippa sitäkin pitäis ruveta nyt hommaamaan..Oon vaan niin pihalla kaikista merkeistä ja kokojutuista..Enhän mä tiedä, minkä kokoiset pitäis ostaa...

Salisaksen vauvalla on kyllä hurja allergia :| Onneksi oireet on nyt "kurissa" :hug:
Toi näyttää nyt hurjalta kun kirjotin pelkästä allergiasta :| Oireet on varmasti rajuimmasta päästä, mutta ihana poika meille kuitenkin annettu :heart:
Herreguud, tottakai se oma lapsi on aina ihanin! :heart: Meilläkin on ollut vaikka mitä, mutta eipä niitä juuri tule muisteltua taikka ajateltua. :/ Yleensä ei välttämättä muista ihmisille edes kertoa näistä negatiivisista asioista, kun keskittyy niihin positiivisiin puoliin. =)
 
Tosta haalai asiasta vielä että musta noi Rasavillit pitävät vettä, ja kestävät kulutusta tosi hyvin.. Kuivuvat nopeasti ihan ilman kuivatuksia ja ne on ihanan pehmeitä ja ohuita mutta pitävät kuitenkin lämpöä hyvin.. :heart: :heart: Mun ihan lemppareita...
Tosin kuosit yksinkertaisia, ja kausittain vähän "värittömiäkin" jos sellaisista tykkää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
En miekään haalareilla koreile, mut haluun ehottomasti käytännöllistä =) Ja...köyhän ei kannata halpaa ostaa :D
Täys peesi tähän. =) Mun mielestä ne Reimat sun muut ei edes ole kovin hyvännäköisiä. :whistle:
Vielä tähän haalariasiaan, että muistaakseni Reimatecit oli testattuna vedenpitävyydeltään Lassietecin tasoa (Lassietecit ovat kuitenkin halvempia). Remut ja Rasavilit olivat paljon parempia. Korjatkaa, jos jollakulla on varmempaa tietoa asiasta. :p
Ai Remu ja Rasavil on parempia kuin Reimatec/Lassietec? :/ Mä oon luullu, et se on just päinvastoin. :/
Reimassa saa maksaa pelkästä merkistä mm. Remuun verrattuna :whistle:
Mutta onkos se Remu sitten kans semmonen vedenpitävä puku kuten Reimatec? :/ Kun eikös Reimaa oo ihan Reimaa ja sitten sitä vedenpitävää Teciä? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
En miekään haalareilla koreile, mut haluun ehottomasti käytännöllistä =) Ja...köyhän ei kannata halpaa ostaa :D
Täys peesi tähän. =) Mun mielestä ne Reimat sun muut ei edes ole kovin hyvännäköisiä. :whistle:
Vielä tähän haalariasiaan, että muistaakseni Reimatecit oli testattuna vedenpitävyydeltään Lassietecin tasoa (Lassietecit ovat kuitenkin halvempia). Remut ja Rasavilit olivat paljon parempia. Korjatkaa, jos jollakulla on varmempaa tietoa asiasta. :p
Ai Remu ja Rasavil on parempia kuin Reimatec/Lassietec? :/ Mä oon luullu, et se on just päinvastoin. :/
Reimassa saa maksaa pelkästä merkistä mm. Remuun verrattuna :whistle:
Mutta onkos se Remu sitten kans semmonen vedenpitävä puku kuten Reimatec? :/ Kun eikös Reimaa oo ihan Reimaa ja sitten sitä vedenpitävää Teciä? :/

Juu Remut on kanssa kosteussuojattuja, ainaki nää mitä meillä on ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Nyt pitää hehkuttaa vaikka tätä tuskin kauaa kestää. Ada ei herättänyt potkimisellaan KERTAAKAAN viime yönä!!! Syömään heräsi kyllä muutaman kerran. Mutta nyt sain vihdoinkin 1,5kk:n jälkeen nukkua yöni hyvin kun ei tarvinut valvoa ja pitää tytön käsistä kiinni. :)
=)

Piti muuten sanomani että :flower: niille jotka perhepedissä nukkuvat, tänään taas kun nukuttiin samassa sängyssä niin kyllähän oli uni katkonaista ja paikat jumissa kun heräs :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ihanaa että meitä on kaksi aikuista tässä perheessä..meinaan on neidin kanssa ollu taas semmonen päivä että..ensinnäkin tuo puklailu, tänään taas.. *laskee sormilla* varmaan 6-8 puklut *siis iiiiiiisot semmoset* tullu, vaatteille, sohvalle, lattialla jne..
:hug: Varasittekos te sen lääkäriajan?
--kerranhan me käytiin jo neuvolalääkärillä jonka viesti oli että ootellaan nyt tuonne 7-8kk kun kerran kasvaa niin hyvin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Missä vaiheessa ruokavalioon tulee riisi, ja lasketaanko se viljaksi ( ai minäkö blondi :LOL: ) ja millon saan ruveta maisteleen paprikaa??
Meill' ainakin syödään jo riisivelliä täyttä päätä, 5-6kk taitaa lukea purkissa.
Paprikan muistelen lähemmäs 1v :whistle:
Mut jos teillä likkaa närästä/polttelee ruokatorvea, ni älä ihmeessä anna :/ Paprikahan laittaa helposti närästämään :whistle:
--ok, eli voidaan kenteis alotella tolla riisillä, ennen kun kokeillan kauraa yms..
Paprikaa vaan aattelin joskos ois tehny kasvis mössöö herne-maissi-paprikasta mutta taidankin siis tehä porkana versiona

 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ihanaa että meitä on kaksi aikuista tässä perheessä..meinaan on neidin kanssa ollu taas semmonen päivä että..ensinnäkin tuo puklailu, tänään taas.. *laskee sormilla* varmaan 6-8 puklut *siis iiiiiiisot semmoset* tullu, vaatteille, sohvalle, lattialla jne..
:hug: Varasittekos te sen lääkäriajan?
--kerranhan me käytiin jo neuvolalääkärillä jonka viesti oli että ootellaan nyt tuonne 7-8kk kun kerran kasvaa niin hyvin...
:headwall:
Miksi ihmeessä pitäis katsoa sinne asti?? Uudestaan vaan valittamaan asiasta!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Hyvää matkaa Vinjalle! B)

:hug: salisasille! Teillä on kyllä ollut rankka alku! :( Toivottavasti allergia helpottaisi vähitellen.
Me aina puhuttiin että kun muilla lapsilla on ollut vaativa vauvaikä niin tää meidän iltatähti on sitten se jonka vauva-ajasta nautitaan :whistle: No kyllä me nyt ollaan saatu jo nauttiakkin kun on suhteellisen oireetonta ollut!!
--todella tankan kuulonen tarina.. :hug: , toivottavasti nyt pysyy "hyvänä"

*muoks* tankan=rankan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Nyt pitää hehkuttaa vaikka tätä tuskin kauaa kestää. Ada ei herättänyt potkimisellaan KERTAAKAAN viime yönä!!! Syömään heräsi kyllä muutaman kerran. Mutta nyt sain vihdoinkin 1,5kk:n jälkeen nukkua yöni hyvin kun ei tarvinut valvoa ja pitää tytön käsistä kiinni. :)
=)

Piti muuten sanomani että :flower: niille jotka perhepedissä nukkuvat, tänään taas kun nukuttiin samassa sängyssä niin kyllähän oli uni katkonaista ja paikat jumissa kun heräs :eek:
Juu, ei meilläkään enää öisin perhepedissä nukuta. Mä kyllä pystyisin nukkumaan, mutta mies ei. Mä herään kyllä muutenkin jokaiseen ährintään, joten sama olis vaikka nukkuis viekussa vieläkin. Ittestä olis päinvastoin helpompaa, kun ei tarviis sängystä nousta tutittelemaan tai muuten tsekkailemaan tilannetta. :/ Päikkäreitä nukutaan edelleen vierekkäin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Eikö teillä oo Navia autossa Jahvetti? :xmas:
Mitäs me sellasella? :whistle:
Tuntuu, et kaikilla paljon autoilevilla nykyään on. :/ Tai no meilläkin on, vaikkei edes autoilla paljoa. ;) On muuten ihan ykkönen! :p
Meil on kans ja haluaisin sellasen kävelyversion,ettei tarvis haahuilla katuja pitkin nenä taivaissa niitä kadunnimikylttejä tiiraillen
:D

--meillä ei ja niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tarvittisin, mull on meinaan t o d e l l a huon suuntavaisto :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ihanaa että meitä on kaksi aikuista tässä perheessä..meinaan on neidin kanssa ollu taas semmonen päivä että..ensinnäkin tuo puklailu, tänään taas.. *laskee sormilla* varmaan 6-8 puklut *siis iiiiiiisot semmoset* tullu, vaatteille, sohvalle, lattialla jne..
:hug: Varasittekos te sen lääkäriajan?
--kerranhan me käytiin jo neuvolalääkärillä jonka viesti oli että ootellaan nyt tuonne 7-8kk kun kerran kasvaa niin hyvin...
Mutta ette sille Tuomelalle varanneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin, ja kiitos salisas tuosta allergiakysymykseen vastaamisesta! :flower: =)
Toivotaan että teilläkin asiat huomenna selvenee!
:hug: Musta ainakin kaikista kauheinta on aina kun asiat on kesken..
Niinpä. :/

zemppiä juu huomiseen, harmillista että ne ihottumat palas :hug:
Tänks. :) Ja ikävintä on, että ne palas pahempana kuin koskaan. :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Heipat pikaisesti :wave:

Tää päivä on ollut niin hanurista. Mulla on huono omatunto, kun sähähdin tänään ihan kunnolla miehelle, koirille ja typykälle..Ai kamala :ashamed: Mä taidan olla ihan liian väsynyt, kun tytöllä on taas tosi pätkittäiset yöunet, se ei juurikaan nuku päivällä (joten en voi ottaa päikkäreitä itekään) ja on vielä noi kaksi koiraa, jotka verottaa omansa..Huh, tuntuu, ettei ikinä saa vain olla...Voi elämä :'(

Ja haalareita mä en oo edes miettinyt, kaippa sitäkin pitäis ruveta nyt hommaamaan..Oon vaan niin pihalla kaikista merkeistä ja kokojutuista..Enhän mä tiedä, minkä kokoiset pitäis ostaa...

Salisaksen vauvalla on kyllä hurja allergia :| Onneksi oireet on nyt "kurissa" :hug:
Toi näyttää nyt hurjalta kun kirjotin pelkästä allergiasta :| Oireet on varmasti rajuimmasta päästä, mutta ihana poika meille kuitenkin annettu :heart:
Herreguud, tottakai se oma lapsi on aina ihanin! :heart: Meilläkin on ollut vaikka mitä, mutta eipä niitä juuri tule muisteltua taikka ajateltua. :/ Yleensä ei välttämättä muista ihmisille edes kertoa näistä negatiivisista asioista, kun keskittyy niihin positiivisiin puoliin. =)
Oma lapsi on aina se rakkain :heart: Ja allergioille tai muille vauvan sairasteluille ei oikein mitään mahda :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Meil mies käyttää navia sen takia että se varottaa kameroista :xmas: Ei ainakaa myönnä tarvitsevansa ajo-ohjeita :LOL:
Kotka-Kouvolaväin kamerat onneks muistaa jo unissaan :LOL: tietää missä kohtaa pitää alkaa hiljentää...
Joo, tollanen vekslaava ajo (jarrutus-kiihdytys) vasta tekeekin hyvää bensankulutukselle. Meilläkin autot tollasia syöppöjä. :p

No, meillä ei kans oo enää navigaattoria, kun se pöllittiin autosta tosta meijän pihalta. Rikotun ikkunan korjaaminen tais kyllä tulla vakuutusyhtiölle kallimmaks kun ton ikivanhan navigaattorin korvaaminen. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ihanaa että meitä on kaksi aikuista tässä perheessä..meinaan on neidin kanssa ollu taas semmonen päivä että..ensinnäkin tuo puklailu, tänään taas.. *laskee sormilla* varmaan 6-8 puklut *siis iiiiiiisot semmoset* tullu, vaatteille, sohvalle, lattialla jne..
:hug: Varasittekos te sen lääkäriajan?
--kerranhan me käytiin jo neuvolalääkärillä jonka viesti oli että ootellaan nyt tuonne 7-8kk kun kerran kasvaa niin hyvin...
:headwall:
Miksi ihmeessä pitäis katsoa sinne asti?? Uudestaan vaan valittamaan asiasta!!!

Varaan varmaan nyt sit yksityiselle, meillä oli aika yksityisille mutta ajattelin kokeilla ensin tuota neuvola lääkäriä joka siis ei vakuuttanu. Tuonelalle varaan kyllä nyt seuraavaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna86:
Nyt pitää hehkuttaa vaikka tätä tuskin kauaa kestää. Ada ei herättänyt potkimisellaan KERTAAKAAN viime yönä!!! Syömään heräsi kyllä muutaman kerran. Mutta nyt sain vihdoinkin 1,5kk:n jälkeen nukkua yöni hyvin kun ei tarvinut valvoa ja pitää tytön käsistä kiinni. :)
=)

Piti muuten sanomani että :flower: niille jotka perhepedissä nukkuvat, tänään taas kun nukuttiin samassa sängyssä niin kyllähän oli uni katkonaista ja paikat jumissa kun heräs :eek:
Juu, ei meilläkään enää öisin perhepedissä nukuta. Mä kyllä pystyisin nukkumaan, mutta mies ei. Mä herään kyllä muutenkin jokaiseen ährintään, joten sama olis vaikka nukkuis viekussa vieläkin. Ittestä olis päinvastoin helpompaa, kun ei tarviis sängystä nousta tutittelemaan tai muuten tsekkailemaan tilannetta. :/ Päikkäreitä nukutaan edelleen vierekkäin. :heart:
Juu ei ois perhepetiin meistäkään... Alkuun poika jäi syötön jälkeen viereen mutta oli semmosta kevyttä unta ettei sitä uneks voi sanoa ees. Meille sopii tää hyvin että poika on omassa huoneessa ja kaikki nukkuu paremmin. Mä herään ähertämiseen joskus ja se on ihan kamalaa kun ei kai siinä unen pöpperössä tajua että poika potkii peittoa tms vaan eka ajatus on että meille on tullu joku kämppään sisään ku kuuluu ääniä :p :
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Niin, ja kiitos salisas tuosta allergiakysymykseen vastaamisesta! :flower: =)
Toivotaan että teilläkin asiat huomenna selvenee!
:hug: Musta ainakin kaikista kauheinta on aina kun asiat on kesken..
Niinpä. :/

zemppiä juu huomiseen, harmillista että ne ihottumat palas :hug:
Tänks. :) Ja ikävintä on, että ne palas pahempana kuin koskaan. :(
Ja ihan puskista :eek: *muoks* kysymysmerkki

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Heipat pikaisesti :wave:

Tää päivä on ollut niin hanurista. Mulla on huono omatunto, kun sähähdin tänään ihan kunnolla miehelle, koirille ja typykälle..Ai kamala :ashamed: Mä taidan olla ihan liian väsynyt, kun tytöllä on taas tosi pätkittäiset yöunet, se ei juurikaan nuku päivällä (joten en voi ottaa päikkäreitä itekään) ja on vielä noi kaksi koiraa, jotka verottaa omansa..Huh, tuntuu, ettei ikinä saa vain olla...Voi elämä :'(

Ja haalareita mä en oo edes miettinyt, kaippa sitäkin pitäis ruveta nyt hommaamaan..Oon vaan niin pihalla kaikista merkeistä ja kokojutuista..Enhän mä tiedä, minkä kokoiset pitäis ostaa...

Salisaksen vauvalla on kyllä hurja allergia :| Onneksi oireet on nyt "kurissa" :hug:
Toi näyttää nyt hurjalta kun kirjotin pelkästä allergiasta :| Oireet on varmasti rajuimmasta päästä, mutta ihana poika meille kuitenkin annettu :heart:
Herreguud, tottakai se oma lapsi on aina ihanin! :heart: Meilläkin on ollut vaikka mitä, mutta eipä niitä juuri tule muisteltua taikka ajateltua. :/ Yleensä ei välttämättä muista ihmisille edes kertoa näistä negatiivisista asioista, kun keskittyy niihin positiivisiin puoliin. =)
Oma lapsi on aina se rakkain :heart: Ja allergioille tai muille vauvan sairasteluille ei oikein mitään mahda :)
Niinpä. Monesti miehen kanssa ollaan ajateltu (sekä tästä allergiahommasta että lonkkajutusta), että onneks ei oo mitään tämän pahempaa. :heart:
 

Yhteistyössä