***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Aamupäivä hoideltiin asioita kaupungilla. Poika oli herännyt kahdeksalta ,nukkui kaukalossa n. 20min ja jaksoi koko loppuajan nukkumatta. Just äsken tultiin kotiin ja laitoin pojan vaunuihin nukkumaan.. tiedossa nyt pitkät unet.
Miten teillä päiväunia nukutaan ,kun meillä pojalla tahtoo mennä tohon yhteen-kahteen että käy pidemmille unille.(2-3h) Aamupaiväunet on selkeesti lyhentynyt n. puoleen tuntiin. Niin ja iltalenkillä vielä torkahtaa maks.40min..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Mehän käytiin jo ja tuomiohan oli että kun kerran kasvaa hyvin niin ei hätiä mitiä :eek: .. täytyy olla miettimättä nyt koko juttua ja olla liikuttamatta tyttöä n. 3h syönnin jälkeen :LOL: :LOL: :LOL:
No se...mut tosiaan meilläki jätkä kuitenki kasvo ihan ok :whistle: Mut jos kovasti mieltä askarruttaa, ni hakekaa toisen lääkärin lausunto =) Tosin ainaki täällä melko vahvaa näyttöä RUNSAASTA oksentelusta piti olla ennenku tutkimuksiin päästiin lastenpolille :/
Ja vaikka sit päästiin, niin ei muuta saatu, kun diaknoosi...mitkään ropithan ei meillä auttanu vaivaan yhtään...sitä piti vaan kestää sen 9kk...

Nyt likkaki oksentelee koko ajan ja paljo, mut eiköhän tuo mee normaalin runsaan pulauttelun piikkiin =)
Ja tosiaan meilläki sitä tulee viel siin vaiheessaki, ku huutaa jo uutta nälkää :x
Yks mitä kannattaa kokeilla, o annoskokojen pienennys :/ Syöttelee sit vaikka useemmin mut jos vähä vähempi riittäs...

Mut kyllä se ajallansa helpottaa, meilläkään nuo isot ei enää pulauttele :D :LOL: *lohduttaa*
--täytynee kattoa jos antas sit vähempi kerrallaan..nyt menee vaihtelevasti 100-180 ml kerralla.
Pitäs nyt ryhdistäytyä ja pitää vaikka viikon ajalta päiväkirjaa jossa neidin syömiset ja puklailut..sen jälkeen sitten vois varata uuen ajan että ois niinkos mustaa valkosella.

 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
no niin, kerrankin oli kamera lähellä..tässä siis En pulautus, ruokailusta noin...öö..2 h..normaalia :attn: ??

kas tässä puklua
Ei meillä kyllä poika noin runsaasti pulauttele. Ja jos meillä pulautetaan yli tunnin päästä syömisestä on pulautus ihan miltei kirkasta eli oon aatellut että kuola ja lima jää vaeltamaan ruokatorveen minkä sitten pulauttaa pois..

Itse kyllä kävisin toisella lääkärillä..

--meillä aina tommosta valkosta, välillä ihan viiliä ( sitä yleensä vähempi ). Neuvola on ihan just niin täytynee sielä jutskata ja neidin päiväkirjaa näyttää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Miten teillä päiväunia nukutaan ,kun meillä pojalla tahtoo mennä tohon yhteen-kahteen että käy pidemmille unille.(2-3h) Aamupaiväunet on selkeesti lyhentynyt n. puoleen tuntiin. Niin ja iltalenkillä vielä torkahtaa maks.40min..

Aika samanlaiselta kuullostaa, meilläkin ennen pidemmät unet oli aamupäivisin mutta nyt usein iltapäivästä. Ja illalla torkaahtaa vielä toviksi. Päikkäreitä siis 3-4 päivässä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Miten te pakastatte esim. porkkanaa? Jääkuutio rasiassa mutta siis laitatteko elmukelmua päälle vai annatteko olla ihan pelkistään, niinku jääpalat yleensäkin..?? Ja oisko jääpalapussi minkälainen tähän tarkoitukseen? :attn: :attn: Ja tosiaan vielä kun on pienistä määristä kyse..



Saanukka ja J 4kk ja 5pv
soseista vielä, pistän elmukelmun päälle ja sit tosiaan irrottelen ne jäätyneet kuutiot pakaste pussiin/rasiaan
 
Ja kun kerran vauhtiin pääsin niin kommentoidaan nyt tota hamppi juttuakin :D , eli just kattelin neidin suuhun niin, kyllä ikenissä pullottaa ylhäältä kaks ja alhaalta neljä hampaan alkua, saas nähä kuka ekana tiensä raivaa ja puhkeaa :D . Neidin ehdoton lempparilelu on tällä hetkellä tuo hammasharja :eek:
 
Olipas tekstiä, piti ihan tehä muistiinpanoja lapulle, että mihin pitää kommentoida :LOL: Siispä aloitetaan *hieroon käsiään*

salisas Meillä nukutaan aamupäivällä lyhyet päikkärit (30min), päivällä parin tunnin päikyt ja iltaa kohden päikyt taas lyhenee (20-30min). Ennen nukkumaan menoa poika nukkuu 2-3 päikyt nuitten pitkien jälkeen.

civindal Asuntovaunulla on kyllä kiva matkustella :) Onnea vaan ostoksesta :flower: Perheen kanssa kierrettiin Suomea kesäsin asuntovaunulla, kun olin lapsi ja tykkäsin ihan hirveesti.
Vallulle onnittelut kääntymisestä :heart:
Arttu tykkää kans leikkia varpaillaan ja muutaman kerran on saanu suuhunkin vedettyä.

Artulle tulee aina paperit jokaisesta käynnistä fysioterapiassa. Niitä säästelen mappiin. Omia papereita olen joskus pyytäny nähtäväksi, mutta nykyään ei enää kehtaa.

Tarppa Arttu harrastaa kans tuota "sormet kurkkuun"- hommaa :| Mie aina jos olen hollilla, otan silta sormet pois suusta ja torun, mutta enpä tiiä onko siitä ollu vastaavaa hyötyä :/

Meillevauva Artulla näkyy kans ikenissä edessä sellasen "hampaanpaikat", mutta yhdetkään ei ole vielä puhjennut :)

Anna Onpa suppeeksi mennyt siun ruokavalio :( En ole kuullut, että kukaan olisi allerginen nuille aineille mitä sie syöt niin olisko se sitten ollu se vadelma, joka ne näpyt teki? Kun näpyt on hävinny niin kokeile uudestaan sitä vadelmaa ja seuraa tuleeko oireita niin saat ainakin varmuuden.

Saanukka Mie laitoin soseen jääpalarasiaan ihan silleensä, enkä mitään laittanu päälle. Eipä sieltä pakkasesta mitään hajuja tai makuja pääse ruokiin tarttumaan, kun kaikki muut pakastetut ruoat on suljetuissa astioissa/pusseissa. Nykyään pakastan pilttipurkkeihin, päälle laitan vaan tarran, jossa on H (=hedelmä), K (=kasvis) tai L (liha-kasvis) ;) Erotan siitä missä purkissa on mitäkin sorttia, kun tuntuu, että kaikki soseet on saman värisiä.

Helmis Mie sain polttareissani yheltä kaverilta lahjaksi Rennietä :LOL:

Alotin viime yönä pojalle unikoulun. Oikein hienosti meni, eikä Arttu laittanu kovasti hanttiin, vaikka velliä ei kuulunutkaan. Varmaan reilu 20 kertaa kävin antamassa tuttia ja silittelemässä, mutta lopulta poitsu aina nukahti itekseen. Katotaan miten ens yö menee :whistle:
 
Helmis08 Tuo kaulin ja Rennie kuulosti mukavalta! Mä olen yleensä keränny kaikenmoista mitä on käteen sattunu, ja keksiny sit niihin laput päälle mukaan on menny mm. jokin kirja + korvatulpat, suklaata, isännälle nuudeleita, siteitä (nuotionsytyttämistä varten jos sattuu olemaan retkellä eikä paperia/tuohta mukana) . Ystäväni kirja (johon polttarivieraat kirjoittaneet terveisiä). tikkareita, lemmen voidetta, aamutossut, kauneusnaamio, lahjakortti esim. hierojalle jne jne
 
Juo ensin ihan hyvin, mutta sitten nieleskelee omituisesti (kuuluu klunks-ääni) ja tuntuu että hän vetää maitoa väärään kurkkuun helposti. Alkaa itkeä ikään kuin turhautuneesti. Juo taas hetken ihan hyvin, kunnes sama toistuu..
Tässäpä tarinaa jota tapahtuu meilläkin lähes joka ilta,aamut menee hyvin, mutta illalla sitten alkaa tuo nieleskely, lainattu siis maitoallergia/ refluksia keskustelusta..Eli nyt alotan kyllä ton ruoka päiväkirjan pidon...sori taas tähän aiheeseen palaaminen :ashamed: , mutta "kiva" oli lukea että nuo neidin oireet todellakin voi olla huolen arvosia :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alotin viime yönä pojalle unikoulun. Oikein hienosti meni, eikä Arttu laittanu kovasti hanttiin, vaikka velliä ei kuulunutkaan. Varmaan reilu 20 kertaa kävin antamassa tuttia ja silittelemässä, mutta lopulta poitsu aina nukahti itekseen. Katotaan miten ens yö menee :whistle:
Toivotaan että unikoulu tepsii nopeasti. Kuin usein Arttu herää normaalisti yöllä? Monta kertaa on yössä syönyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja salisas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alotin viime yönä pojalle unikoulun. Oikein hienosti meni, eikä Arttu laittanu kovasti hanttiin, vaikka velliä ei kuulunutkaan. Varmaan reilu 20 kertaa kävin antamassa tuttia ja silittelemässä, mutta lopulta poitsu aina nukahti itekseen. Katotaan miten ens yö menee :whistle:
Toivotaan että unikoulu tepsii nopeasti. Kuin usein Arttu herää normaalisti yöllä? Monta kertaa on yössä syönyt?
Aikasemmin saatto nukkua koko yön, mutta nyt on ruvennu heräilemään 2-3 kertaa yössä vellille. Päätettiin jättää (tai mie päätin :D) velli pois ennenkun siitä tulee tapa, josta ei pääse eroon ilman kamalaa huutoa.
 
Pyhä Sylvi mikä huuto tuli kun tyttö oli kylvyssä :eek:. Huudosta ei meinannut tulla loppua millään, lopulta saatiin tainnutettua maidolla.. On se jännä miten joskus voi itku mennä "yli" eikä mikään auta. Pakko vaan antaa toisen väsyttää ite ittensä.

Kiin toi unikoulu? mitä se niinku on? Ja onko Artun yöheräämisissä kyse vaan siitä että velliä tekee mieli? mistäs ihmeestä tollasenkin sit ite tajuaa jos kohdalle sattuu.. :ashamed:

Mua väsyttää ihan sikana. Ja kello on vasta kuuden |O. Noh, miehellä alkoi loma B)

 
Heipsan! Hirveesti tekstiä jälleen, kahlasin pikapikaa läpi :eek: Oltiin päivällä kaupungilla taas shoppailemassa, vaikka rahaa ei ois ollutkaan :kieh: Mut ostin vaan oikeesti halpaa :D -70% ja -50% :D Ja siis vaan tarpeellista :saint: Mä olin hiukan masiksessa tän päivän, kun tuo poika on nyt lakkoillut ja raivonnut tissille, eikä oo suostunut syömään kuin hetken ja hermo mennyt heti, kun maito "loppuu" liian aikaisin :( Kaikki keinothan ovat sallittuja, joten sain huijattua pojan imemään... Kerronkohan teille miten... :whistle: Noh, pojan lempparibiisi on nykyään ollut Kat Delunan Run The Show, sitä soittaessa poika aina "jähmettyy" tyytväisenä kuuntelemaan ja hymyjä sekä naurua satelee jos biisin tahdissa tanssahdellaan =) Joten minähän soitin biisiä repeat:lla ja keinuttelin poikaa sylissä tissi paljaana :LOL: Näin siis sain pojan syömään juuri ja sitten tyytyväisenä meni vielä iltatorkuille, joilta varmaan pian herää.

Luen tarkemmin juttujanne nyt ja kommentoin jos kerkiän :whistle:
 
Haalareista vielä. Mä löysin Nicky&Nellystä sellaiset Lennen haalarit, olivat 55?. En siis ostanut niitä, mut mulle tuo oli uusi merkki, joten bongasin ne nyt. Haalarit ovat siis edelleen mietinnän tasolla.

Allergiasta kärsiville perheille :hug:

Navigaattoreista. Meillä on ollut navi ainoastaan ulkomailla käytössä. Emme siis omista omaa, appivanhempien laite on ollut ja heidän kanssaan sen kera onkin matkusteltu. On kyllä muuten mahtava laite, mutta se ainainen "Ajatte ylinopeudella"- virsi on ärsyttävä kun mies on kuskina :LOL:

Monilla on ollut nyt levottomia öitä. Täällä myös viime yönä poika päätti, että aamu oli klo 4:15. |O Jutteli ja pureskeli kaikkea tyytyväisenä, kunnes kuuden paikkeilla nukahti uudelleen ja nukkui vielä 40min.

Potilaspaperit
saa tosiaan suurimmasta osasta sairaaloita vain kirjallisella pyynnöllä ja joissakin paikoissa paperit pitää henkilökohtaisesti myös hakea eli ei postiteta. Tosi kiva, että jotkut ovat saaneet synnytyksen paperit mukaansa laitokselta. Mä sain jonkun yhteenvedon neuvolasta.. Aion kyllä käyttää asemaani hyödykseni ja kurkata omiin tietoihini joskus :ashamed: :saint:

Hampaita ei pojalla näy, eikä "hampaanpaikkojakaan", vaikka kovasti tuntuu ikenet kutiavan ja niitä aktiivisesti hinkkaakin purulelulla ja/tai hammasharjalla.

Nyt en muista enempää, kun pojan kävin välillä hakemassa ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Huomenta! Tai no... Keskipäivää =)

Meillä niuhottaja ja piheilijä oon MINÄ! Mihinkään en laittais rahaa, jos ei olis pakko :)
Mies haluais kylppäriin käsienpesualtaan alle kaapin johon vois kaikki pesuaineet ja roskisket ja muut laittaa pois silmistä. Noh, ihan ok ajatus, mutta kun mies haluaa ostaa aina ensimmäisen minkä näkee! Ja tälläkertaa se oli Rautian aivan sikahullun kallis kaappi.
Meillä mies haistaa aina kalleimman ja haluu sen. Ja mäkin oon siis se niuhottaja. Harmittaa vaan, kun tuo on saanu mut 14 yhteisessä vuodessa muuttumaan ihan holtittomaks. Ennen osasin olla paljon pihimpi. :p :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Oliskos teillä ideoita, mitä laittaa morsiammelle selviytymispakkaukseen (avioliitosta selviytymiseen), joka annetaan polttareissa?
hmmm...korvatulpat, keittokirja, kaalimato :LOL: :LOL: :LOL:
Nää on ainaki pakko olla!! :D :attn:
Mihin sitä kaalimatoa avioliitossa tarvitaan? Meillä ainakin luomua ihan tarpeeks tarjolla. (Hyi mua, ei oo ees perjantai...) :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
no niin, kerrankin oli kamera lähellä..tässä siis En pulautus, ruokailusta noin...öö..2 h..normaalia :attn: ??

kas tässä puklua
Meillä on varmaan koko 4 kuukauden aikana tullu yhteensä ton verran puklua, jos ei lasketa yhtä Semper-korviketta, jonka neiti meni olsentamaan lähes kokonaan mun päälle. Mitäs pihtailin ja ostin halpista. Tuttelit on pysyny sisällä (mutta nyt siis mennään pelkällä tissimaidolla) :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Haalareista vielä. Mä löysin Nicky&Nellystä sellaiset Lennen haalarit, olivat 55?. En siis ostanut niitä, mut mulle tuo oli uusi merkki, joten bongasin ne nyt. Haalarit ovat siis edelleen mietinnän tasolla.


Navigaattoreista. Meillä on ollut navi ainoastaan ulkomailla käytössä. Emme siis omista omaa, appivanhempien laite on ollut ja heidän kanssaan sen kera onkin matkusteltu. On kyllä muuten mahtava laite, mutta se ainainen "Ajatte ylinopeudella"- virsi on ärsyttävä kun mies on kuskina :LOL:

.
Meillä mies on kai sitte kytkeny pois tollaset ylinopeutta-toiminnot navigaattoristaan. :LOL: :LOL:

Mulla ainakin ton esikoisen kanssa hyviä kokemuksia Lennen kestävyydestä. Huppu tosin ei ollu irrotettava (meillä hyvä vaan, kun tuo repii aina huput pois ja musta ovat paremman näkösiä hupun kanssa) ja kaulan eteen ei saanu neppareita kiinnitettyä, kuten useimmissa muissa. Mutta on noissa Lenneissäkin varmaan eri malleja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Kiin toi unikoulu? mitä se niinku on? Ja onko Artun yöheräämisissä kyse vaan siitä että velliä tekee mieli? mistäs ihmeestä tollasenkin sit ite tajuaa jos kohdalle sattuu.. :ashamed:
Unikoulussa lapsi opetetaan nukahtamaan itsekseen uudelleen, jos herää yöllä. Ilman siis, että vanhemmat menee silittelemään, tutittelemaan tai viemään pulloa.
Yli 6kk ikänen lapsi pärjää ilman ruokaa yön yli, joten yölliset vellipullot on vaan tottumiskysymys, joiden perään sitten huudetaan keskellä yötä.

Unikoulusta ja tekniikoista löytyy tietoa netistä kuukkeloimalla unikoulu tai tassuttelu/tassuhoito :wave:
 
Saunasta jäähyllä olen ja ihan vaan tohon pulauttelujuttuun, lähinnä koostumukseen viel palatakseni, niin meillä tulee kanssa PUUROA, välillä niin paksua että itellä pahaa tekee |O
Tuolla refluksitapauksella taas tuli ensin maidot maitona ja sen jälkeen kirkasta limasta nestettä sekottuneena maitoon (=mahahappoja/nesteitä ) :x :x :x

Oltiin tänään Anttilassa ja likka ukon sylisä...arvatkaa mitä se teki siellä pyyhehyllyjen välissä :xmas: :xmas: JUST tolalset laatotukset, kuin tuossa Nipsulin kuvassa :xmas: :LOL:
Myyjälle käytiin vinkkaamassa asiasta niin lupasi siivota sotkut :p
 

Yhteistyössä