***HELMET 2008*** Kesäviikko 28

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Saunasta jäähyllä olen ja ihan vaan tohon pulauttelujuttuun, lähinnä koostumukseen viel palatakseni, niin meillä tulee kanssa PUUROA, välillä niin paksua että itellä pahaa tekee |O
Tuolla refluksitapauksella taas tuli ensin maidot maitona ja sen jälkeen kirkasta limasta nestettä sekottuneena maitoon (=mahahappoja/nesteitä ) :x :x :x

Oltiin tänään Anttilassa ja likka ukon sylisä...arvatkaa mitä se teki siellä pyyhehyllyjen välissä :xmas: :xmas: JUST tolalset laatotukset, kuin tuossa Nipsulin kuvassa :xmas: :LOL:
Myyjälle käytiin vinkkaamassa asiasta niin lupasi siivota sotkut :p
Meillä kun poika oksentanut rajusti juotuaan korviketta -oksentaa lopulta kellertävää pistävän hajuista nestettä, jonka olen olettanut olevan vatsahappoja.. Meillä kirkas on tod. venyvää ja siksi oletan sen olevan limaa.. Voi et on taas ihanat erite jutut :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
hitto nyt mun ukko haluaa lähteä vouhottamaan uudella autolla ympäri suomea,kuulema perjantaina mennään sen siskolle yöks,sit lauantaina ouluun etä sen kaverit näkee auton ja sit sunnuntaina kotiin. minä sanoin suoraan että jo ihan kallen takia en tuohon suostu, että yks paikka aina kerallaan, ku juhannuksena huomasi että kalle ressaa heti jos tulee usempi uusi paikka lyhyelle ajalle ja minähän siitä eniten kärsin ku minähän sen pojan kans kotona oon :kieh:
:D Anna miehen olla ylpeä lelustaan! :D
eiks tuommonen "lelu" oo yleensä *piip* jatke.. :LOL: no ei nyt sentään :LOL:
Miehen kanssa kerran taas tästä kinattiin, sillä kun noita leluja on useampia. No mies sitten siihen, että naisille omat lapset on itsetunnon jatke. Pakko oli väittää vastaan, vaikka mun kohdalla kyllä vähän pitää paikkaansa. Kun ei itelle löydy näillä raskauskiloilla kivaa päällepantavaa, on mukava koreilla lasten vaatteilla. :LOL:
:D :saint: :whistle:
 
Merks laitan että tähän asti luettu.

Kyllä osaa ihminen olla naatti... tuon isomman pottakoulu ja pienemmän sosetehtailu ja kauppareissulla kipeytynyt kinttu on imeneet mehut tästä mammasta jo muutama tunti sitten. Van tässä vaan istua napottaa ja porskuttaa, vaikka sais kait tuota jo maate männä....
Joo, tein tosiaan soseita pakkaseen tytylle ihan urakalla, kolme kattilaa kiehu hellalla yhtä aikaa. Peruna-porkkana-maissia, peruna-kukkakaali-kesäkurpitsa (se näytti herkulliselta! :p ) ja peruna-porkkana-parsakaali. Minigrip Mini -pusseihin pakastin ekaa kertaa ja oli kyllä aika kätsän oloista. Sieltä ku sulamaan ottaa ni leikkaa vaan kulman auki ja puristaa soossit lautaselle, ihan ku voidetuubista voidetta konsanaan. Helpompaa, kuin kaivaa lusikalla pilttipurkista, ja pakastimeenki saapi helpommin ja siistimmin kasattua niitä. Eivät tosin tuolla tavalla oo uudelleen käytettäviä, eli jätettä vähän tulee, mutta... :xmas: Helppoa ainakin! =)
 
Heippis kaikki :wave:

Meillä oli nyt tänään sitten prick-testit ja maitoaltistus. Iho oli jo valmiiksi huonona, koska ei ehtinyt parantua täysin vielä. Prick-testeissä sekä maito- että ruokasarja näyttivät kaikki puhdasta =) ja sairaala-altistuksessakaan ei mitään hoitajan tai lääkärin mielestä tavatonta näkynyt. Altistuksessa siis posket lehahtivat kyllä viimeisen annoksen jälkeen sekä ilmaantui otsaan, rintaan ja alaselkään pienet läikät, mutta tämä ei ollut kuulemma tarpeeksi. Mielestäni ongelmana oli alunperinkin se, että iho oli jo valmiiksi huonossa kunnossa. Nyt olemme sitten ihan äimän käkenä, että mistä on kyse: sairaalassa annettiin vähän semmoinen kuva, että pienillä lapsilla ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin ja että kyseessä ei välttämättä ole maitoallergia. Näinhän toki onkin, mutta entäpä sitten vihreä (siis todella tummaa, kirkasta, myrkynvihreää välillä ) kakka? Poskien lehahtelu ruokailun jälkeen? :/

Itsellä on nyt vähän sekava olo, kun toisaalta olen tottakai hyvilläni, ettei mitään allergioita löytynyt =) , mutta toisaalta taas nyt ollaan sitten taas lähtökuopissa. Tästä nyt sitten jatketaan tuolla altistuksella ja odotellaan oireita. :( :/ Miten huonoon kuntoon tuon ihon pitää sitten mennä? :( Kortisonireseptit ja rasvausohjausta saatiin :) , samoin resepti Ataraxiin ja ohje hakea sitä kotiin varalle. :/ Soittoaika lääkärille saatiin viikon päähän ja ohjeet mennä heti näytille, jos tulee uusia oireita.

Juu, ja paino ja pituus mitattiin myös:
- 68cm (51cm)
- 7445g (3535g)

anna86: Kiinteiden aloitus stressaa täälläkin. :( Tsemppiä sinne! :hug:

kevytmelankolia: Meillä on siis muitakin oireita kuin iho-juttuja, mutta eipä sitä siltikään näköjään voi kuin ihmetellä: ei voi tietää mikä on ja mikä ei allergiaa ja mikä mitäkin. :/ |O

nipsuli: Mä menisin näytille lääkärille. :) Tosin, olen varmaankin aikalainen hysteerikko-äiti. ;)

ieva & :heart: 5kk8pv
 
ieva, ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin?! Miten ne noin sanoi? Ei kai se nyt herranen aika ole normaalia että lapsella on ihottumaa, ainahan sellaiseen jokin syy on? Herkkyys jollekin aineelle tai hajulle tms.
Ja yhdyn omiin ajatuksiisi, että toisaalta hyvä ettei löytynyt allergioita, mutta hurjan harmi taas toisaalta, kun oireita kerta on, niin olisihan niille nyt hyvä löytää syy, voisi sitten hoitaa ja toimia oikein ja sen syyn mukaisesti. Ja varsinkin jos ihon kunnon pitää edelleen huonontua ja huonontua... toisen pikkuisen siitä sitten kärsiä! :'( Vai näyttääkö tyttö kärsivän, kutiseeko tms? Olet saattanut kertoa mutten muista.. :ashamed:
:hug: sinne, sekä äiskälle että pikkuiselle!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tsemppiä artun unikouluun ja Ipun esikon pottakouluun! =)
Kiitti, se alkaa nyt pissan osalta jo sujua =) , mutta millä ihmeellä houkuttelis kakatkin pottaan? Niitä pitää yhä vain ensin pantata päivä, ja sitten kun näyttää saaneen hetken ettei me huomata, ni livauttaa ne päivän ajan suolessa kovettuneet papanat alkkareihin... jesh!! :kieh:

Kertokaas useamman äidit, mitenkä näitä kakka-asioita oikein hoideltais?
Tarroilla btw palkitaan, ja tänään kakasta potassa luvattiin jopa uusi pikkuauto, mutta ei... ei auttanu, housuun män!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
ieva, ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin?! Miten ne noin sanoi? Ei kai se nyt herranen aika ole normaalia että lapsella on ihottumaa, ainahan sellaiseen jokin syy on? Herkkyys jollekin aineelle tai hajulle tms.
Ja yhdyn omiin ajatuksiisi, että toisaalta hyvä ettei löytynyt allergioita, mutta hurjan harmi taas toisaalta, kun oireita kerta on, niin olisihan niille nyt hyvä löytää syy, voisi sitten hoitaa ja toimia oikein ja sen syyn mukaisesti. Ja varsinkin jos ihon kunnon pitää edelleen huonontua ja huonontua... toisen pikkuisen siitä sitten kärsiä! :'( Vai näyttääkö tyttö kärsivän, kutiseeko tms? Olet saattanut kertoa mutten muista.. :ashamed:
:hug: sinne, sekä äiskälle että pikkuiselle!!
Kutisee, heräilee öisin. Raapii niin, että joudutaan hanskoja käyttämään käsissä nukkuessa ja välillä muutenkin. :( Jep, epätietoisuus sucks. :( |O
 
Ippu: Mä oon nähny jossain semmoisia pottakavereita. On siis semmoinen potan pohjaan liimattava tarra, johon tulee eritteen myötä kuva. Tämä on ainakin joillain tutuilla motivoinut lasta istumaan potalla. :) Itsellä ei tietenkään ole kokemusta siis. Tarhassa töissä ollessa ne kaikki lapsukaiset suostui potalle varmaan sosiaalisen paineen vuoksi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Heippis kaikki :wave:

Meillä oli nyt tänään sitten prick-testit ja maitoaltistus. Iho oli jo valmiiksi huonona, koska ei ehtinyt parantua täysin vielä. Prick-testeissä sekä maito- että ruokasarja näyttivät kaikki puhdasta =) ja sairaala-altistuksessakaan ei mitään hoitajan tai lääkärin mielestä tavatonta näkynyt. Altistuksessa siis posket lehahtivat kyllä viimeisen annoksen jälkeen sekä ilmaantui otsaan, rintaan ja alaselkään pienet läikät, mutta tämä ei ollut kuulemma tarpeeksi. Mielestäni ongelmana oli alunperinkin se, että iho oli jo valmiiksi huonossa kunnossa. Nyt olemme sitten ihan äimän käkenä, että mistä on kyse: sairaalassa annettiin vähän semmoinen kuva, että pienillä lapsilla ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin ja että kyseessä ei välttämättä ole maitoallergia. Näinhän toki onkin, mutta entäpä sitten vihreä (oli siis todella tummaa, kirkasta, myrkynvihreää välillä ) kakka? Poskien lehahtelu ruokailun jälkeen? :/

Itsellä on nyt vähän sekava olo, kun toisaalta olen tottakai hyvilläni, ettei mitään allergioita löytynyt =) , mutta toisaalta taas nyt ollaan sitten taas lähtökuopissa. Tästä nyt sitten jatketaan tuolla altistuksella ja odotellaan oireita. :( :/ Miten huonoon kuntoon tuon ihon pitää sitten mennä? :( Kortisonireseptit ja rasvausohjausta saatiin :) , samoin resepti Ataraxiin ja ohje hakea sitä kotiin varalle. :/ Soittoaika lääkärille saatiin viikon päähän ja ohjeet mennä heti näytille, jos tulee uusia oireita.

Juu, ja paino ja pituus mitattiin myös:
- 68cm (51cm)
- 7445g (3535g)

anna86: Kiinteiden aloitus stressaa täälläkin. :( Tsemppiä sinne! :hug:

kevytmelankolia: Meillä on siis muitakin oireita kuin iho-juttuja, mutta eipä sitä siltikään näköjään voi kuin ihmetellä: ei voi tietää mikä on ja mikä ei allergiaa ja mikä mitäkin. :/ |O

nipsuli: Mä menisin näytille lääkärille. :) Tosin, olen varmaankin aikalainen hysteerikko-äiti. ;)

ieva & :heart: 5kk8pv
Onnea siitä ettei allergiaa ainakaan vielä löydetty :flower:

Mutta toisaalta eiköhän iho reagoi vielä rajummin muutaman päivän kuluessa jos kyseessä on maitoallergia, kun olette pitäneet taukoa maitopohjaisista. Viikonko sitä altistusta jatketaan?

Mä olen huono vastaamaan noihin kun en tiedä mikä allergiasta johtuvaa, mikä ihan normaalia mutta meidän pojalla ollut aina vihreää kakkaa. Kun maitoja vaihdettu muuttuu "normaalin" väriseksi ehkä viikoksi ja sitten saa taas vihreän värin... En tiedä miksi mutten siihen ole puuttunut koska ei yksistään värin puolesta ole oire.
Meille myös sanottiin aika samalla tavalla kun Kevytmelankolialle, eli herkemmät saavat iho-oireita, eikä niistä tarvi pelkästään välittää (lähinnä tarkoittaen tota kiinteiden aloitusta, niiden takia ei pudoteta listalta)

No nyt rauhassa katsotte mitä tulevan pitää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Mistä päästäänkin aiheeseen auto... Nyt ehdin jo nikin unohtaa mut oli ostanu uuden volvon joka rekisteröity 99 loppuvuodesta niin on sillon ihan oikeesti 2000 vuoden malli. Volvo "julkasee" (en nyt keksiny parempaa sanaa :D ) tai siis rupee myymään loppuvuodesta seuraavan vuoden mallia.
Tähän on pakko kommentoida että lähes kaikki automerkit tekevät näin, mutta autoa myydessä pois rekisteriotteessa lukee kuitenkin se vuosi, jona otettu käyttöön ja auto on sen vuotinen. Eli autokauppias nykäsee hiukan lisähintaa lauseella: "Seuraavan vuoden malli." Ja auton seuraava ostaja: "Tää on vuotta vanhempi, en maksa enempää." Näin käy. Itse tehnyt saman "virheen" joskus autoa ostaessa.

:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Oliskos teillä ideoita, mitä laittaa morsiammelle selviytymispakkaukseen (avioliitosta selviytymiseen), joka annetaan polttareissa?
hmmm...korvatulpat, keittokirja, kaalimato :LOL: :LOL: :LOL:
Nää on ainaki pakko olla!! :D :attn:
Mihin sitä kaalimatoa avioliitossa tarvitaan? Meillä ainakin luomua ihan tarpeeks tarjolla. (Hyi mua, ei oo ees perjantai...) :LOL:
oon kuullu että joskus nainen voi olla se himokkaampi osapuoli :LOL: :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
ieva, ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin?! Miten ne noin sanoi? Ei kai se nyt herranen aika ole normaalia että lapsella on ihottumaa, ainahan sellaiseen jokin syy on? Herkkyys jollekin aineelle tai hajulle tms.
Ja yhdyn omiin ajatuksiisi, että toisaalta hyvä ettei löytynyt allergioita, mutta hurjan harmi taas toisaalta, kun oireita kerta on, niin olisihan niille nyt hyvä löytää syy, voisi sitten hoitaa ja toimia oikein ja sen syyn mukaisesti. Ja varsinkin jos ihon kunnon pitää edelleen huonontua ja huonontua... toisen pikkuisen siitä sitten kärsiä! :'( Vai näyttääkö tyttö kärsivän, kutiseeko tms? Olet saattanut kertoa mutten muista.. :ashamed:
:hug: sinne, sekä äiskälle että pikkuiselle!!
Kutisee, heräilee öisin. Raapii niin, että joudutaan hanskoja käyttämään käsissä nukkuessa ja välillä muutenkin. :( Jep, epätietoisuus sucks. :( |O
Ei kyl kuulosta yhtään hyvälle. Missä vaiheessa saitte ohjeet aloittaa Ataraxin?
 
ieva :hug: harmi ettei tullu kunnolla selvyyttä asiaan,kun kerran oireita on jostakin. Musta tuntuu välillä noiden lääkäreiden kanssa et pitää suurinpiirtein olla pääkainalossa tekemässä kuolemaa ennenkuin ottavat vakavasti ja jotenkin vähätellään pikkuvauvojen vanhempia ja varsinkin jos on ensikertalainen.Ehkäpä tuli aikamoinen yleistys,mut omalla kohdalla ollut näin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
no niin, kerrankin oli kamera lähellä..tässä siis En pulautus, ruokailusta noin...öö..2 h..normaalia :attn: ??

kas tässä puklua
näin meilläkin välillä, näyttää tutulta
Meil on kans,mut yleensä heti syönnin jälkeen. Joskus mut harvemmin pidemmän ajan päästä
Meillä usein tulee tolleen viivellä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Heippis kaikki :wave:

Meillä oli nyt tänään sitten prick-testit ja maitoaltistus. Iho oli jo valmiiksi huonona, koska ei ehtinyt parantua täysin vielä. Prick-testeissä sekä maito- että ruokasarja näyttivät kaikki puhdasta =) ja sairaala-altistuksessakaan ei mitään hoitajan tai lääkärin mielestä tavatonta näkynyt. Altistuksessa siis posket lehahtivat kyllä viimeisen annoksen jälkeen sekä ilmaantui otsaan, rintaan ja alaselkään pienet läikät, mutta tämä ei ollut kuulemma tarpeeksi. Mielestäni ongelmana oli alunperinkin se, että iho oli jo valmiiksi huonossa kunnossa. Nyt olemme sitten ihan äimän käkenä, että mistä on kyse: sairaalassa annettiin vähän semmoinen kuva, että pienillä lapsilla ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin ja että kyseessä ei välttämättä ole maitoallergia. Näinhän toki onkin, mutta entäpä sitten vihreä (siis todella tummaa, kirkasta, myrkynvihreää välillä ) kakka? Poskien lehahtelu ruokailun jälkeen? :/

Itsellä on nyt vähän sekava olo, kun toisaalta olen tottakai hyvilläni, ettei mitään allergioita löytynyt =) , mutta toisaalta taas nyt ollaan sitten taas lähtökuopissa. Tästä nyt sitten jatketaan tuolla altistuksella ja odotellaan oireita. :( :/ Miten huonoon kuntoon tuon ihon pitää sitten mennä? :( Kortisonireseptit ja rasvausohjausta saatiin :) , samoin resepti Ataraxiin ja ohje hakea sitä kotiin varalle. :/ Soittoaika lääkärille saatiin viikon päähän ja ohjeet mennä heti näytille, jos tulee uusia oireita.

Juu, ja paino ja pituus mitattiin myös:
- 68cm (51cm)
- 7445g (3535g)

anna86: Kiinteiden aloitus stressaa täälläkin. :( Tsemppiä sinne! :hug:

kevytmelankolia: Meillä on siis muitakin oireita kuin iho-juttuja, mutta eipä sitä siltikään näköjään voi kuin ihmetellä: ei voi tietää mikä on ja mikä ei allergiaa ja mikä mitäkin. :/ |O

nipsuli: Mä menisin näytille lääkärille. :) Tosin, olen varmaankin aikalainen hysteerikko-äiti. ;)

ieva & :heart: 5kk8pv
No höh, ymmärän fiilikset :hug: , itelläkin on nyt aika epätietonen olotila :ashamed: .
Sotasuunnitelman tein että huomen aamusta lähtien kirjaan neidin syömiset kellon aikoineen ja puklut..sitten 15 pvä juttelen neuvolassa jatkosta jos on sitä mieltä että lekuriin, niin sitten varaan yksityiselle ajan. Samalla kysyn ohjeistusta tuohon omatoimiseen lääkitykseen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tsemppiä artun unikouluun ja Ipun esikon pottakouluun! =)
Kiitti, se alkaa nyt pissan osalta jo sujua =) , mutta millä ihmeellä houkuttelis kakatkin pottaan? Niitä pitää yhä vain ensin pantata päivä, ja sitten kun näyttää saaneen hetken ettei me huomata, ni livauttaa ne päivän ajan suolessa kovettuneet papanat alkkareihin... jesh!! :kieh:

Kertokaas useamman äidit, mitenkä näitä kakka-asioita oikein hoideltais?
Tarroilla btw palkitaan, ja tänään kakasta potassa luvattiin jopa uusi pikkuauto, mutta ei... ei auttanu, housuun män!
Aika ja kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys...vaikka ei oo omaa kokemusta niin on tarhassa tullu nähtyä niin monta vaipasta eroon episoodia että noi kolme on kyllä ne "parhaat" :wave:

 
Tänään tuli ne paljon puhutut legssit postissa.Olipas ne piiiitkät ja luulin niitä ohkasemmiksi ja pehmeämmiksi. Ihan hauskan näköiset silti,mut meil on kyl aikamoiset makkarat pojalla,mahtaakohan kiristää. Harmi et niitä pitää pestä käsin.Mites ne on pesussa menneet? Pysyykö kuosissaan,katoin vaan et made in kiina.No,mä oon tämmönen epäilevä eetu =) Hienoilta näytti omissa käsissä.... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
ieva, ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin?! Miten ne noin sanoi? Ei kai se nyt herranen aika ole normaalia että lapsella on ihottumaa, ainahan sellaiseen jokin syy on? Herkkyys jollekin aineelle tai hajulle tms.
Meillä on kaikilla ollut posket ihottumalla pienenä, kirkuvan punasia ja ahavoituneita välillä, ilman mitään syytä...alkanu kyllä tuossa 6kk jälkeen vastakaikilla...Tai siis atooppineniho kai nyt sitten syynä oli... :whistle: Jos joku syy pitää keksiä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Tsemppiä artun unikouluun ja Ipun esikon pottakouluun! =)
Kiitti, se alkaa nyt pissan osalta jo sujua =) , mutta millä ihmeellä houkuttelis kakatkin pottaan? Niitä pitää yhä vain ensin pantata päivä, ja sitten kun näyttää saaneen hetken ettei me huomata, ni livauttaa ne päivän ajan suolessa kovettuneet papanat alkkareihin... jesh!! :kieh:

Kertokaas useamman äidit, mitenkä näitä kakka-asioita oikein hoideltais?
Tarroilla btw palkitaan, ja tänään kakasta potassa luvattiin jopa uusi pikkuauto, mutta ei... ei auttanu, housuun män!
Aika ja kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys...vaikka ei oo omaa kokemusta niin on tarhassa tullu nähtyä niin monta vaipasta eroon episoodia että noi kolme on kyllä ne "parhaat" :wave:
Hih, nuo ei kuulu minun hyveisiini! ;) No, siispähän on tässäkin taas sauma opetella noita piirteitä itessään! :saint:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ieva meillä on myös kakka usein IHAN myrkynvihreetä ja TOSI limasta...ompas nyt eritejuttua tälle päivälle kerrakseen :x
Mut hyvä ettei mitään löytyny...
Pitäiskö kuitenkin varmuuden vuoksi vielä miettiä , onko meillä joku erite vielä käsittelemättä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
ieva, ihottumaa voi kasvoissa olla muutenkin?! Miten ne noin sanoi? Ei kai se nyt herranen aika ole normaalia että lapsella on ihottumaa, ainahan sellaiseen jokin syy on? Herkkyys jollekin aineelle tai hajulle tms.
Meillä on kaikilla ollut posket ihottumalla pienenä, kirkuvan punasia ja ahavoituneita välillä, ilman mitään syytä...alkanu kyllä tuossa 6kk jälkeen vastakaikilla...Tai siis atooppineniho kai nyt sitten syynä oli... :whistle: Jos joku syy pitää keksiä..
Ai.. :ashamed: No, jospa ne sitten tosiaan voi punoittaa muuten vaankin.. :whistle:
Mutta ievan tapauksessa kuulostaa siis tosiaan selvältä, että maidosta johtuu, ni hassua että sanovat että voihan ne posket olla ihottumaiset muuten vaankin..

 

Yhteistyössä