***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

ieva Meillä on Emman kantoreppu, jossa tulee vaan sellanen "lippa" pään taakse, ei tue mitenkään :/ Mein tavan vaunut on melkein saman kokoset kun matkikset, kapeemmilla renkailla vaan, niin sillä mietitään, että kummat otetaan mukaan. Matkikset painavat tietysti vähemmän, mutta ovat yhtä leveet kun tavalliset.

Mirtsu PeltorKidit sopii oikein hyvin vauvallekin :) Pienimmällä säädöllä ovat justiinsa passelit Artulle =)
 
:wave: ,

Tiälä taasen :D , joskos menis kuiteskin kohta nukkumaan kun tosta meirän neidistä ei pysty tietään monelta hää päättää nousta..ja kun miehellä loppuu loma niin sehän on minä joka nousen..tänään neiti päätti herätä klo 7.00 |O

Meillä kaikki menee kans suuhun, ja käsillä/kädellä otetaan kiinni ihan mistä vaan saahaan, tukasta, laseista jne..
Ja toi huiskinta tolla vasurilla on nyt niin Pop että ihan meinaa unia haitata; tänään huiski vaunuissa semmosta vaunu lelua ja kappas vaan meinas nukahtaa niin silmät kiinnikkin piti sitä lelua puoli unessakin huiskia ja kun heräs niin mitäpä muuta tehtiin heti kun silmät aukes, annettiin lelulle kyytiä :D

Syöttötuoli meiltäkin löytyy, ollaan se saatu ja on tommone muovinen amerikan tuliastuoli joten saas nähä onko siittä mihinkään..todennäkösesti ei...ainakaan alkuvaiheessa.

Allennusmyynteihin ei taaskaan ois rahaa mutta kummasti vaan Lindexiltä lähti kampsua mukaan 30? eestä..mm. ens kesäksi uima asu UV-suojalla 5?, lippis 0.95?, sukkikiksia -50% jne..liha oli taasen *huokaa* niin heikko :headwall:
 
Syöttötuolista mie tänään TAAS sanoin ukolle, et pitäs alkaa kattoo...se oli vähän et häh...miks |O Eikä tää oo kun 4. lapsi :whistle: :headwall: :headwall: :headwall:
Tokas sit, et eiköhän sen jostaan lainaksi saa....mut EI, mie tahon oman :D Ihan joku halppisjuttu kyllä kelpaa (mm. Emman "triptrap")...aion säästää lapsenlapsille sitten edes sen, kun muuta meillä ei ookaan säästetty :p
 
Kiitokset lohdutuksista koskien mun " namirötöstelyä" ,eipä musta taida tällä luonteella tulla taparikollista :LOL:

Ippu Meillä on viikon verran mennyt kaikki mahdollinen suuhun,mut kääntyminen ei onnistu sit alkuunkaan,joten älä huoli,kaikki on niin yksilöllistä.

Kukas jutusteli ergosta,meinaan hankin sen jo raskausaikana ja nyt olen pari kertaa kokeillut,mut tuntuu et poika on siellä jotenkin ihme asennossa mutkalla tai jotenkin lysyssä,mites muilla? Taitaa vissii olla vaan käyttäjässä vika
 
No niin, lähes 20 sivua urakoitu. Ootte te ahkeria. :eek:

Syöttötuolista: Meillä on mun vanha, sellanen, mistä tulee pöytä ja tuoli. Tykätään kaikesta vanhasta, ostettiin esim. työhuoneeseen viiskyt vuotta vanha sivusta vedettävä puusohva. Yhdistellään modernia ja vanhaa maalaistyyliä.

Vaunuista: Meillä on Borat eikä hajuakaan mallista. Muutaman vuoden vanhat, saatiin halvalla. Hyvin ovat toimineet ja renkaat on pumpattavat. Oon niin pihi, etten ikinä maksaisi täyttä hintaa.

Muutenkin oon kattellu, että oon vissiin ainoa, joka ei vietä aikaansa vauvashoppaillen. Ei olla ostettu ite kuin 2 bodya ja nyt pari hellehattua+villatakkia. Kaikki muut on saatu. Tällä hetkellä mielestäni tosi sulosia 68 cm potkareita on kaapissa 10, bodyja 25. Pinnis on käytetty, sitteri samoin ja kantoliina.

Istuttamisesta: Meille sanottiin, että vauva on kypsä uuteen toimintaan, kun itse sitä haluaa. Pieniä aikoja vasta jaksaa olla, mutta hyvinkin tukevasti istuu jalkojen välissä lattialla. Nauttii selvästi.

Mites teillä nukkumisasento? Laitoin eka kertaa pojun mahalleen ja nukkuu kuin tukki. En vain taida uskaltaa noin jättää koko yöksi, pakko kai se on kääntää?

Kranttu ja poika (edellisessä neuvolassa 63,5 cm ja 7400g)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Muutenkin oon kattellu, että oon vissiin ainoa, joka ei vietä aikaansa vauvashoppaillen.
En minäkään pahemmin, mut aina sitä jotaan tarttuu mukaan :whistle: Isompien aikaan ei juurikaan tullu hommattua mitään, kun esikoiselle saatiin käytettynä ja ne sit kierti kaikilla 3, vaatteet ja kaikki, kätevää kun kaikki poikia :p Nyt oon vähän innostunu tuosta shoppailusta enempi, kun saa välillä katella niitä hörhellyksiäkin :saint: :LOL:
 
Tytyllä menee myös kaikki suuhun ja näppärästi kääntelee ja vääntelee leluja käsissään, sit välillä kääntyy mahalleen niin että lelu jää mahan alle ja siinä sitten keikkuu ja huutelee apuja! ;) Nappaa lelun käteen myös mahallaan ollessaan jos vaan sattuu riittävän lähellä olemaan.

Laitetaan tyty nukkumaan kyljelleen, on ainoa asento missä neiti suvaitsee nukahtaa. :eek: Jos on selällään alkaa hirmuinen touhu ja huiskiminen ja silmät selällään killittää vaikka näkee että väsyttää-sit kun kääntää kyljelleen niin luomet alkaa samantien lupsahdella! :D Sit unissaan kääntyilee selälleen ja kyljilleen, olipa tuossa yksi ilta kääntynyt unissaan mahalleenkin :p mut käänsin kun menin itse nukkumaan...sen verran kait peloteltu etten uskaltanut siihen jättää :ashamed: kun en ole varma osaako nukkuessaan kääntyä takaisin selälleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kranttu:
Mites teillä nukkumisasento? Laitoin eka kertaa pojun mahalleen ja nukkuu kuin tukki. En vain taida uskaltaa noin jättää koko yöksi, pakko kai se on kääntää?
Meillä kanssa nykyään likka nukkuu mieluummi mahalleen, annan nukkua, en kääntele ellei tyttö itse ähkää, et pitäs kääntyä, mut ei pääse.
Kakkonen oli kanssa kova nukkumaan mahallaan, edelleenki kun on 8v =)
Kolmonen olis kanssa tykänny ennemmin mahallaan, mut sen en antanu nukkua sen refluksin takia :/
Et anna nukkua vaan, jos niin nukuttaa paremmin :D
 
Suurperheen äityli kirjoitti tuonne viime viikon pinoon: 5 kk neuvolassa: paino 9090g, pituus 68,5.. kaikkea syödään jo ja saadaan samalla mallilla jatkaa ja annetaan rakeisempaa sitä mukaa kun hampaita tulee. Kovasti tuo meidän hymytyttömme kasvaa..
***

Kamalan iso likka :D mutta hyvä että kasvaa hyvin :heart:
 
Olikos täälä ketään pesupähkinöitten käyttäjiä :attn: , oon tuuminu joskos rupeisi niillä pyykin pesemää..kokemuksia :wave: ja mistä niitä sais niinkos helposti, jos vaikka ens kuussa helzinkiin eksyttäs niin silleen helposti läheltä asemaa ois kiva :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
minä nyt rohkasen mieleni ja kerron että meille sattu tänään kauhea vahinko,josta kuitenki säikähdyksellä ilmeisesti selvittiin..kalle tipahti meidän sängyltä :'( :ashamed: esikoinen oli suihkussa ja ite olin just pukemassa kallea ku olin sen just kylvettäny ja esikoinen huusi että haluaa leikkiä leluillaan ja uittaa niitä valkoisessa ämpärissä, jossa minulla oli vaatteita likoamassa kun kallella oli sotkeutunut mustikka soseeseen, laitoin kallen keskelle sänkyäme ja juoksin vessan että nakkaan vaatteet vaan lattialle ja pyöräytän ampärissä vähän vettä että enimmät saippuat saan pois ja annan pojan leikkeihin, just ku homma oli tehty alko kauhea huuto makkarista ja juoksin niin kalle makasi matolla, otin tietenki heti syliin ja onneksi poika rauhottu puolessa minuutissa, mutta ette usko mikä olo ollu tämän illan, ukko sitte koko ajan vielä töistä soittelee ja äänen sävy silläki on vähä semmonen veemäinen, hitto soikoon niinku olisin halunnu että näin käy.. :'( esikoisen aikaan ei ikinä käyny näin niin nyt kalvaa kauhea syyllisyys, painelin ennen kallen nukkumaan menoa sen päätä onko patteja/kipeitä kohtia mutta ei ollu moksiskaan ja oli naureskeleva itsensä loppu illan. tiedän että suuren virheen tein ja valitetavasti kallen liikkuvuus piti oppia ihan kantapään kautta :ashamed: :(

no nyt se on sanottu. (kaikki palaute otetaan vastaan)
Jussin vietosta ollaan palattu ja kauheesti ootte kirjotellu. Tällänen oli pakko poimia tuolta kommentoitavaks. Mun äitee (joka ammatiltaan lastenhoitajana rakastaa jakaa näitä neuvojaan joka lähtöön) on sitä mieltä, että kaikkien normaalien lasten jotakuinkin kuuluu ainakin kerran pudota alle yksveenä sängystä tms. En sitten tiedä, kuinka normaaleja meistä on siskon ja veljen kanssa tullu =)

Mutta :hug: vielä piiperolle. Ei oon kiva tunne ei.
 
Nukkumisestapoika nukkuu selällään ja kädet leveästi pään yläpuolella,sanonkin sitä leikkisästi" jeesus ristillä" asennoksi. Menee muuten aina siihen asentoon vaiks laittais kyljellekin,mahalleen ei osaa viel kääntyä. Voi sitä päivää kun sen oppii,niin mä varmaan päivystän sängyn vieressä kääntelemässä,kun niitä varoitteluja on todellakin kuullut

Meil on näköjään masiinasta tää välilyönti näppäin jumissa,joten sanat voi mennä yhteen pötköön :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Olikos täälä ketään pesupähkinöitten käyttäjiä :attn: , oon tuuminu joskos rupeisi niillä pyykin pesemää..kokemuksia :wave: ja mistä niitä sais niinkos helposti, jos vaikka ens kuussa helzinkiin eksyttäs niin silleen helposti läheltä asemaa ois kiva :D
En oo käyttäny, mutta pari kertaa meinannu koklata. Niitä saa keskustan läheltä ainakin Ruohonjuuresta, mikä on kampin kauppakeskuksen vieressä. Voipi olla myös Stokkalla. :/
 
Mutta nyt on mentävä nukkumaan. En saanu kaikkee luettua (edes silmäillen). Mutta kaks vuorokautta meni jussina ihanasti saunoen ja grillaten ja uiden. =)

Niin semmosta vielä kysyn, että tietääkö joku, tarviiko Kanarian saarille vaaville oman passin?

Niin ja ievalle siitä jääkaapista (joku on varmaan jo kommentoinu) että muista nyt laskuttaa vakuutusyhtiöltä ainakin muutama kilo piloille mennyttä grillisisäfilettä =)
 
kotona ollaan :wave:

lomalla oli ihanaa ja rentouttavaa, mutta aijai miten mukavaa oli myös palata suomeen ja omaan kotiin :). taidan selata pari viimeisintä sivua, niin pääsen vähän jyvälle mistä täällä on käyty jutustelua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kukas jutusteli ergosta,meinaan hankin sen jo raskausaikana ja nyt olen pari kertaa kokeillut,mut tuntuu et poika on siellä jotenkin ihme asennossa mutkalla tai jotenkin lysyssä,mites muilla? Taitaa vissii olla vaan käyttäjässä vika
Meillä käytössä suunnilleen joka toinen päivä. Hyvässä asennossa on siinä. Siinä kuuluukin olla selkä pyöreänä, ns. luonnollisessa asennossa. Oon itte muuten huomannu, että ne remmit saa vetää aika tiukalle, jotta on tukeva.

 

Yhteistyössä