***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pari vuotta niin eipä melkeen tartte kärryjä ollenkaan, toivottavasti...
:eek:
Noh? :whistle:
Ei voi vielä ajatella, että mun vauva olis niin iso, ettei olis vauva ja vaunuissa. :eek: Äiskän pikkuvauva. :heart:
:LOL:
Meillä on pojat laitettu pyörän selkään 2 vuoden molemmin puolin. Likallekin fillari odottaa naapurin autotallissa :LOL:
Ei ens mut seuraavaks kesäks vois varmaan jo hankkia oikean pyörän. Ens kesänä ei varmaan ihan vielä polkeminen onnistu. :/
Ens kesänähän nää on jo 1½v....hyvin voi alkaa harjotella jos jalat yltää polkimille :p
Siitä mää vaan aattelin, ettei ehkä oikeella pyörällä harjotteleminen ehkä onnaa, kun kummipoika syntynyt tammikuun puolivälissä ja koko ajan ollu suht samankokoinen kuin meidän neiti, ei tosiaan yllä jalat polkimille. Plaston mopolla harjoittelee nyt. Meille tulee kans semmonen varppina. :p En ajatellu mitään semmosta lelupyörää ostaa, ihan oikean ja kunnollisen sitten. =)
 
Meillä on kanssa ollu ihan oikee 12" villari. Lelupyörillä vois heittää vesilintua :whistle: Meijän esikko on syntyny 16.2. ja sai tokana kesänä fillarin...2½ vuotiaana ajoi jo ilman appareita..

*muokmuok* Riippuu TOSI paljon pyörän mallista, et minkä pitunen ylettää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
BTW, meillä on niinku jääkaappi aivan tyhjä. Kaupassa käyty viimeksi viime sunnuntaina :whistle: Huomenna pitäs mennä vaan eihän sieltä mitään saa....ehkä joskus maanantaina iltapäivästä vasta :headwall:
Miten niin ei saa? :eek: Meillä ei oo mitään muuta kuin kuivakamaa ja kasviksia, sattuneesta syystä. |O |O Ja ajattelin huomenna käydä ruokatarpeita huomisen ruoaks. Mitkäs kaupat huomenna on auki muuten? Onko esim. S-Marketit? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
BTW, meillä on niinku jääkaappi aivan tyhjä. Kaupassa käyty viimeksi viime sunnuntaina :whistle: Huomenna pitäs mennä vaan eihän sieltä mitään saa....ehkä joskus maanantaina iltapäivästä vasta :headwall:
Miten niin ei saa? :eek: Meillä ei oo mitään muuta kuin kuivakamaa ja kasviksia, sattuneesta syystä. |O |O Ja ajattelin huomenna käydä ruokatarpeita huomisen ruoaks. Mitkäs kaupat huomenna on auki muuten? Onko esim. S-Marketit? :/

Eihän sinne oo jussin aikaan tullu mitään uutta :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
BTW, meillä on niinku jääkaappi aivan tyhjä. Kaupassa käyty viimeksi viime sunnuntaina :whistle: Huomenna pitäs mennä vaan eihän sieltä mitään saa....ehkä joskus maanantaina iltapäivästä vasta :headwall:
Miten niin ei saa? :eek: Meillä ei oo mitään muuta kuin kuivakamaa ja kasviksia, sattuneesta syystä. |O |O Ja ajattelin huomenna käydä ruokatarpeita huomisen ruoaks. Mitkäs kaupat huomenna on auki muuten? Onko esim. S-Marketit? :/

Eihän sinne oo jussin aikaan tullu mitään uutta :whistle:
Juu ei tietenkään, mutta kait siellä nyt jotain on? :/ Eikait nuo kaupat nyt niin tyhjillään oo? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
BTW, meillä on niinku jääkaappi aivan tyhjä. Kaupassa käyty viimeksi viime sunnuntaina :whistle: Huomenna pitäs mennä vaan eihän sieltä mitään saa....ehkä joskus maanantaina iltapäivästä vasta :headwall:
Miten niin ei saa? :eek: Meillä ei oo mitään muuta kuin kuivakamaa ja kasviksia, sattuneesta syystä. |O |O Ja ajattelin huomenna käydä ruokatarpeita huomisen ruoaks. Mitkäs kaupat huomenna on auki muuten? Onko esim. S-Marketit? :/

Eihän sinne oo jussin aikaan tullu mitään uutta :whistle:
Juu ei tietenkään, mutta kait siellä nyt jotain on? :/ Eikait nuo kaupat nyt niin tyhjillään oo? :/
No ehkä sieltä jotain :whistle: Mut ainakaan mitään tuorejuttuja tms on turha oottaa...hö...hyvä syy meillä laihduttaa siis :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
BTW, meillä on niinku jääkaappi aivan tyhjä. Kaupassa käyty viimeksi viime sunnuntaina :whistle: Huomenna pitäs mennä vaan eihän sieltä mitään saa....ehkä joskus maanantaina iltapäivästä vasta :headwall:
Miten niin ei saa? :eek: Meillä ei oo mitään muuta kuin kuivakamaa ja kasviksia, sattuneesta syystä. |O |O Ja ajattelin huomenna käydä ruokatarpeita huomisen ruoaks. Mitkäs kaupat huomenna on auki muuten? Onko esim. S-Marketit? :/

Eihän sinne oo jussin aikaan tullu mitään uutta :whistle:
Juu ei tietenkään, mutta kait siellä nyt jotain on? :/ Eikait nuo kaupat nyt niin tyhjillään oo? :/
No ehkä sieltä jotain :whistle: Mut ainakaan mitään tuorejuttuja tms on turha oottaa...hö...hyvä syy meillä laihduttaa siis :LOL:
Onneks meillä on noita tuorejuttuja (kasviksia) kaappi pullollaan. :p Joatin ruoka-ainetta vaan tarviis ja maitoa kahviin.

 
pituudesta Matias on 66cm pitkä. mitattu n. 2vkoa sitten. tiistaina olis 4kk neuvola. eilen mun pieni iso mies täytti 4kk. :heart: kamalaa kun tää aika juoksee niin nopsaan.

olittepas kirjoitelleet yön aikaan paljo tekstiä...

Alennusmyynnitko alkaa...hmmm....
mä oon kasannu kirpparikamaa siis ihan tajuttomana ja aion maanantaina viedä heti ne myyntiin.

nyt meen kattomaan katti matikaista tytön kanssa...

Jepsu
 
Huomenia! :wave: Mä oon täällä ollu kuudesta asti hereillä, mutta kaveri punkkaa meillä vkonlopun ni en viitsinyt tulla koneelle naputtamaan... :D
Juhannuksena tais tosiaan moni olla poissa koneelta, tuli sen verran vähän tekstiä eilisiltaan mennessä.. Ja sittenhän sitä taas alkoi uudestaan tulla.

Syöttötuoleista; me ollaan kans ajateltu (=minä oon, mies ei varmaan vielä hoksaa että tämäkin pitää hankkia) just tollanen tripp&trapp-tuoli (?). Oon todennut hyväks jo sillon, kun hoidin kahta pienokaista usean vuoden ajan, ja heillä oli tuollaset.
Pituudesta; Valentin oli pari viikkoa sitten sen 60.5cm pitkä, nyt varmaan pari senttiä pitempi. Kasvaa n. sentin viikossa nykysin :D . Tiistaina taas neuvola. Me käydään siellä vähän useammin tarkkailemassa ton painonnousua, joka on siis ollut hiukan hidasta. Joskos tuo olis jo 6kg sit tiistaina. :p :)

Toivottavasti ieva saatte kaapin kuntoon! Inhottavia tollaset itsestäriippumattomat elämää hankaloittavat viat.. Niinku meilläkin se veden alituinen katkeilu.. :whistle: No, nyt ei oo puoleen viikkoon kyllä katkennu ettei pidä manailla..

 
huomenia :wave:

vaunuista olitte yöllä jutelleet, mä en oo kyllä tyytyväinen noihin emmoihin ton kulkemisen suhteen ku puoltaa niin perkeleesti :kieh: ja tavarakori on ihan persiistä |O sinne ei eka meinaa saada tavaroita ahdettua ja sit ku saa ni sit niitä ei saa sieltä pois :headwall: muuten noi kyl toimii, renkaista tykkään ku on noi puhkeamattomat. ilmakumit oli ihan perseestä ku puhkeili jatkuvasti :kieh:

ja sit parisuhteesta, meillä ei oo muuttunu mihinkään vauvan syntymän jälkeen mut meillä tilanne oliki eri ku esim ekan lapsen saaneilla ku molemmilla jo ennestään lapsia, eikä keritty olla vaan kahdestaan missään vaiheessa. ja muutenki mein suhde alko ns kriisiajalla ku jäin niin nopeesti raskaaksi seurustelun alottamisen jälkeen. mut tässä sitä vaan ollaan naimisiin menossa :D että kyllä sitä netistäki voi sen oikeen löytää :whistle: :heart:
kiitos :flower: kaikille tsemppaajille ja onnittelijoille noitten häitten suhteen, ootte ihania :hug:

hiluselle on pitäny monta kertaa sanoo et aika samanlaista on meno teillä niinku meillä. meillä vois olla enemmänki puhuttavaa. en muista laitettiinko jossain vaiheessa yytä mut aina kaikki jää ku tuntuu et mitään ei ehi :headwall:

P oli vähän vajaa 4 kk 65,5 cm pitkä. ens kuun alussa olis 5 kk neuvola. apua, kohtahan tuo täyttää jo puol vuotta :eek:

jahvetti: mites olis ti aleihin lähön suhteen? huomenna ei päästä ku ukko menee autolla töihin ku hakee samalla noita muuttolaatikoita.
 
Huomenia,oli sitten juttua pukannyt teillä eilen =) Mä menin ajoissa nukkumaan,kun olin koko viikon vedellyt parin tunnin yöunilla ja tulipa sit otettua ukon kanssakin yhteen,eikä fiilis ollut oikein mieltä ylentävä,on vieläkin nihkeetä :'(

Vaunuista olitte jutskailleet. Meillä on Emmaljungan edge sportit kovalla kopalla. Viimisen päälle jykevät et vois vaikka alpeille niillä lähteä kapuamaan,ollaan oikee ylileveä kuljetus. Patjan pitäis olla 80 cm,mut käytännössä pojan pää alkaa jo kohta kolisemaan päätyyn. Kattelin just lastentarvikeliikkeen mainosta ja siel on matkiksia tarjouksessa,ens viikolla taidan mennä hiplailemaan. Onkohan se tänään kiinni ?

PItuudesta uusimpia mittoja ei ole 4kk neuvola on heinäkuun ekalla viikolla,mut muistaakseni edellisessä oli pituutta 63.5 cm ja painoa 7800g.Vaatteista käytetään jo kokoa 74 ja välil jopa 80 riippuu mallista ja pojal on aika tuhti keskivartalo ja jalkamakkarat niin tilaa pitää olla =)
 
Olipas taas juttua tullu, yritän sit muistella mistä kaikesta vois sanoa oman sanansa.. :xmas:

vaunuista: meillä on about 3 vuotta vanhat Hauckit, ihan ookoo. Matkiksina on Emma-merkkiset. Ne on kätevät vaikka aika naftia on auton takapaksissa kun pitää olla koirahäkkikin. Mutta mahtuvat silti.
Pituudesta: mein tyty oli 4kk neuvolassa 62 cm ja nyt oon alkanut laittaa sille 68-70 cm vaatteita. Lähinnä noi terälliset puolipotkarit on huonoja, kun varpaat on aika pitkät niin kirraa helposti. Ja sukat ei pysy millään jalassa.. Ja housut on taas vyötäröstä liian isot kun on niin kapoinen tyty.. Painoa oli samaisella kerralla 5,8 kg.

Syöttötuolista just mietin sitä eilen. Tollainen tripptrapp ois mullakin aikomus hankkia, mies tosiaan ei meilläkään varmaan tajua että kohta ois aika.. Istuttamisesta yleensä piti kysymäni että onkos se nyt niin että pieniä hetkiä voi istuttaa jos punkee ite istuma-asentoon? Muistelin nähneeni ainakin Jahvetin tytöstä kuvan jossa istuis.. Siis ku toi tyty punkee ihan koko ajan istuvampaan asentoon sylissä, sitterissä, turvakaukalossa.. Ja ainakin sylissä mä pidän sitä ns istumassa. En tietenkään tunteja mut silti. Jollekin äidille oli neuvolassa sanottu että 6kk lasta ei vielä sais istuttaa (hih, mikä sana :xmas: ). Että on taas tällainen yksilöllinen juttu tai taas on neuvolan ohjeistus muuttunut..?
Enhän mä nyt liian aikaisin haluais tytyä laittaa "tekemään" mutta on kyllä ihan ite aktiivinen että turha sitä on estääkään..

Onks teillä yöt levottomia? Tyttö kyllä nukkuu mutta huitelee ympyrää unissaan. Yöllä siirsin sen alkuperäiseen asentoon kun oli poikittain ja aamulla silti oli pää jalkopäässä. Nukahti ysin kieppeissä ja heräsi seiskan kieppeissä. Siis muuten en viitsi enää siirrellä mutta jos kovin äänekkääksi menee niin sitten..

Okei, tyty heräsi. Meen laittamaan bataattia lämpiämään.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
hiluselle on pitäny monta kertaa sanoo et aika samanlaista on meno teillä niinku meillä. meillä vois olla enemmänki puhuttavaa. en muista laitettiinko jossain vaiheessa yytä mut aina kaikki jää ku tuntuu et mitään ei ehi :headwall:
Juu, samaa olen ajatellut-on se kyllä kiva lukea että jollakin samanlaista sähellystä ja vääntöä :D on niin samanikäiset nämä meidän muksut, voitais vaikka perustaa vertaistukiryhmä "näin selviät uhmiksen ja vauvan kanssa". :p Tiedä vaikka ihan livenä vielä jutskattaiskin jos saadaan Kymenlaakso-ajot jossain vaiheessa toteutettua! Niin ja onnea vaan tulevasta rouvakerhoon liittymisestä! :D
Laitettiin me jossain välissä tota yv:tä, tai sä olit ensin laittanut ja mä huomasin sen vasta joskus parin kuukauden päästä kun en tajunnut mistään yv:stä mitään! :p

Meillevauva kyllä meilläkin tyty sylissä istuskelee, kun kerran itse itseänsä ylös vetää, niin silloin on mun mielestä lihakset siinä kunnossa että voi istua. Eihän noita pieniä kuitenkaan tuntitolkulla siinä pidetä, noi ikärajajutut on ihan hanurista kun lapsethan on yksilöitä, toiset on paljon aiemmin valmiita esim. tuohon istumiseen kuin toiset.

Meillä muuten sama homma housujen kanssa eli päältä tuppaavat tippua kun on niin kapoinen neiti. Kun riittävän pitkät ostaa, niin vyötäröstä ovat leveät kuin mitkä, sit käännellään yläreunaa että pysyisivät edes vähän paremmin!

Tyty nukkui eilen pisimmän unipätkänsä ikinä tai melkein voisi sanoa että nukkui koko yön! :D Veti siis unta palloon klo 20-04.30, sit heräili syömään ja jatkoi unia puoli kahdeksaan. Mä olin kyllä ihan :eek: että ei ole totta!

hilunen & tyty 4kk
 
Heipä hei ja hyvät juhannukset näin jälkikäteen :whistle: Me tultiin tossa joku aika sitte kotiin. Juhannus vietettiin veljen perheen luona. Ihana oli pieni parin viikon ikäinen vauva :heart: Rauhallisesti siis meni :D Juhannusmenussakin oli vaan possoja suoraan torilta ja lohta ravintolassa ja kokista :p Eilen lähdettiinkin sitten laivalle ja se oliki pojan eka kerta. No eipä tuo siitä oikein mitää tajunnu :D Rauhallinen ja rentouttava reissu oli sekin, pojan kanssa hytissä joskus yheksän aikaan :)

Mitäs tuleekaan mieleen noista mitä ootte keskustellu täällä...

Pituudesta Meillä poika oli 4 kk neuvolassa 68 cm :eek: Vaatteista menee vielä jotkut 62 (jos ei oo kokopuku), 68 ja 74 cm.

Vaunuista Meiltä löytyy Brion Kombit. Oon ollu tosi tyytyväinen niihin täällä maalla. Hyvin rullaa lenkkipoluilla. Sitten meiltä löytyy pienemmät kolmipyöräiset Britax Vigour 3. Nää on taas ihanat kaupungissa, ketterät ku mitkä. Näihin me ei ostettu vaunukoppaa ollenkaa ja oikeestaa ne ajaa meillä matkiksien virkaa, lenkkipoluilla ei niin hyvä mutta menettelee...

Niin ja sitten kiukuttelusta Mä oon huomannu meillä nyt viime aikoina oikein kunnon kiukkua parissa asiassa... Aina kun laitetaan paitaa päälle ja silloin kun laitetaan turvakaukaloon. Molemmista nousee ihan mieletön kiukku kun yritetään pyristellä vastaan. Aikasemmin ei oo mitään ollut.

Nyt lähen peseen pyykkiä ja laittaa tätä torppaa kuntoon, kaupassaki pitäis käydä mut ei vaan jaksais :p
 
Hilunenko se on antanut vauvalleen Gavisconia? Mistä sait vinkin antaa siis ehdottiko joku ja kuinka paljon annat kerralla? Ja miten vauva puklaa? siis heti ruoan jälkeen ja kaaressa vai myöhemmin jne?

Just tossa lensi limaiset puklut sohvan reunalle. Ja kun nuita huutoja on satunnaisesti.. Niin mietin pitäiskö kokeilla omatoimista lääkitystä..

Meillä kiukutaanainakin silloin kun hattu pitäis laittaa päähän.
Ja kiukkua voi pukata esim jos nostetaan lattialta pois..

 
Onpas täällä taas hiljasta! :)
Vaunuista kommentoin; meillä on kanssa viime vuoden (?) brio kombit. Oikein hyvät, paitsi renkaat on vähän tyhjät.. En osaa täyttää... Tai en edes yritä. :D Mies saa hoitaa.
Brio Happythan (jotka olisin halunnut) on kuulema epäturvalliset jonkun testin mukaan.

Oon tässä jo muutaman päivän ihmetelly, ku mulla on polvitaipeessa hirveesti mustelmia, jotka vaan kasvaa päivä päivältä. Ja samoin lonkkaluussa. Oon miettinyt että mitä mä oon tehny, eikai mulla dementiaa ole etten muistais jos oon kaatunut.. No tänään tajusin, että nukutan Vallea aina tossa kopassa (tai usein) , ja heilutan sitä joko polvitaivetta vasten tai lonkkaa.. :LOL: Vaarallista vauvannukutusta. :whistle:

Mullakin on kyynärpäistä alaspäin (sormiinpäin) kädet nyt tullut kipeiksi. Hemmetti, jos niihin tulee joku jännetupintulehdus. Soitan rumpujakin (... :whistle: )ni se vaikeuttais sitäkin. Puhumatta tietty Vallen nostelusta yms. :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä