***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Täällä ollut yöllä vielä pitkät vaunukeskustelut ievalla ja jahvetilla. :whistle:

Minä olen pakkaillut tänään mun ja neidin kamoja..lähdetään siis iltalennolla mun vanhemmille pohjoiseen. Mies on ulkomailla työmatkalla koko tulevan viikon ja tulee sitten perjantaina perässä ja alkaakin sit loman siitä. Ihanaa! =) Kummitytön synttärijuhat meillä siellä pohjoisessa sitten ensi lauantaina.

Kiukkuiluista meillä ihan sama kuin Annolla että turvakaukaloon laitto on ihan super ikävää!! :kieh: Yleensä saa hulluna hassutella ja yrittää naurattaa samalla kun kiinnittelee formulavauhdilla turvavöitä. :whistle: Viimeistään sitten neiti tyyntyy kun vyöt on kiinni ja saa vauhtia, eli joku keinutttaa kaukaloo ilmassa. ;) Ja meillevauva hattu ei ole täälläkään mikääs suosikki vaatekappale puettassa...

Istumisesta meillä myös jo pitkään neiti vetänyt itsensä istuma-asentoon sylissä. Sitterissä yrittää, mutta ei pääse kun on sen verran kallellaan se tuoli. Kyllä me on annettu istua sylissä pieniä pätkiä ja näyttäähän tuo pieni osaavan itse hakea sitten toista asentoa kun alkaa siltä tuntua. Mut en mä vielä lattialla istuta enkä tietty tue istumaan millään apukonsteille. Kaikki aikanaan, mutta totta tosiaan, kyllä saa sitä trip-trappia alkaa jo hankkia. :heart:

Mä eilen vielä hiukan surffailin noita kantoreppuja..sitä ergoa ja uutta manducaa. Pitää varmaan mennä sovittaa niitä sinne kenguruuhun tai sit vaan tilata ja palauttaa jos ei passaa. :/ Vaikuttaa molemmat oikein päteviltä.

Nyt lähden suihkuun ja syömään. Pitäkäähän meille peukut, että lentomatka menee yhtä hyvin kuin viime kerralla. Neiti silloin nukahti heti tissille kun oli vyöt saatu kiinni ja heräsi kun oltiin laskeuduttu. :D

Palajan teitä "katsomaan" viikon varrella! :wave:
 
Täällä myös juhannushumuista palattu B) .Hiukan mansikkakuoharia tuli maisteltua ja syötyä hyvin siskon luona.

Vaunuista on ollut puhetta.Meillä Emmaljungan Edget.Ihan hyvät, mut tosi painavat.Ehkä hiukan kelvemmät olis ollut passelimmat.Mut matkikset on kätevät.Käytän aika paljon niitä.Ihan Gracot löytyy.

Täällä ei kans vauveli pidä turvakaukaloon laittamisesta.Selkä menee ihan kiitettävästi kaarelle ja voimaa piisaa laittaa vastaan.On tuskasta, mutta kyllä mua välillä naurattaakin :heart: .Tripp Trappi me ollaan hankittu jo, semmonen vaaleen värinen.Hyvin vetää jo istuma-asentoon poju itseänsä, mutta kai tässä tovi vielä menee ennekuin pöydän päähän kerkiää.
 
Heissan vaan! Nyt se on sitten juhannus takana päin, syksyä kohta pukkaa :LOL:

Meillä on Brion yhdistelmävaunut. Ostettiin käytettynä äitini työkaverilta, 3-4 vuotta vanhat ymmärtääkseni ovat. Pehmeäkoppaiset. Ihan kai ovat ok, kun ei muuta kokemusta vaunuista ole.. Meillä on lisäksi parvekevaunut (ei hissiä tässä talossa), sellaiset vanhemmat räyskät, joilla ei tod kehtaisi lähteä julkisille paikoille :D
Sitten on ne Gracon matkarattaat, jotka asustavat auton takapaksissa, kuten Jahvetillakin :)

J on kiukkuillut joka asiasta viime päivinä. Mikään asento ei ole hyvä, pullosta juodaan vain syöttäjän kävellessä ympäriinsä, vaatteita ei saisi pukea päälle, päiväunille ei tasan mennä ilman huutoa, iskän tarjoamaa sosetta ei syödä jne jne :|

Onneksi on keskiviikkona 4kk neuvola+lääkäri.

Argh, mies menee huomenna töihin, loma loppuu :(
 
Meijän vaunuista... Gesslein Swingit ovat ja meille just parhaat. Tavarakori sikapieni, mutta eipä tule siellä pidettyäkään muuta kun hyttys- ja sateensuojaa. Kaupassa kun käydään autolla. =)
Ja noitten vaunujen jousitus on ihan meille tehty, poikaa ei kiinnosta edes harkita nukkumista jos vaunuja työntelee edestakaisin mutta kun alkaa heijaamaan sivuttain niin johan alkaa nukuttaa, on varmaan tarpeeks hurjaa kyytiä :D

Oonkohan mä jotenkin huono äippä kun en ole edes ajatellut matkiksien hankkimista?:eek:

4kk pituus meidän piänellä oli 66,5 cm. Ja vasta opettelen 68 kokoisten vaatteiden käyttämistä :eek: Löysin tuolta kaapeista ihanan puvun ja sekin melkein jo kinnaa jaloista kun pojulla on tollaset tornit koipina ja puku on umpimallia... :/
 
Syksy on jees :wave:
Saa kääriytyä paksumpiin vaatteisiin (mitä, minullako muka jokin painokompleksi :ashamed: ), ja se syksyn "kuulas" tuoksu on ihana.
Syksyllä tekee aina mieli aloittaa jokin uusi harrastus tms.
 
Työ ootte juhannuksenkin jaksaneet istua koneella :D

Meille ei ihmeempiä :) Juhannukset vietettiin ja tänään ukko on rapannu talon perustaa. Artun kanssa käytiin istuksimassa nurmikolla, kun aurinko paistaa niin nätisti. Sen verran on kuuma tänään, että ekat paarmat on bongattu :kieh: Hitto että mie vihaan niitä ötököitä |O Ja pelkään :( Ne puree niin kovaa :ashamed:

Mietittiin miehen kanssa, että JOS me saadaan huutiksesta ne liput sinne Tuskaan niin pitäskö ottaa matkarattaat vai tavan rattaat mukaan vai pärjätäänkö kantorepulla :| Muita festarivieraita kohtaan olis varmaan kohteliasta valita kantoreppu, mutta rattaat on kuitenkin pakko ottaa mukaan, kun repussa ei voi nukkua päikkyjä. Ja jos on kauheen kuuma niin repussa tulee tukalaa, niin kantajalle kun lapsellekin.
Tuumattiin myös, että otetaan Arttu mukaan vaan yhtenä päivänä. Yritän lahjoa miun pikkusiskon (19v.) hoitamaan Arttua pe niin päästään yhtenä päivänä menemään kahestaan :) Sisko sais sitten palkaksi mennä miun lipulla miehen kanssa la (siskokaan ei saanu lippua) ja sunnuntaina mentäs sit perheen kesken :)
Festareitten jälkeen mennään rauhottumaan miun porukoiden mökille Forssan kupeeseen :saint: Artun serkkukin (3v.) on siellä mummin ja ukin hoivissa niin on Artulle "leikkikaveri" :)
 
Mun täytyy nyt heti tunnustaa,jäi ihan vaivaamaan. Olin cittarissa vaunuilla ja ostin vaippoja ja kaikkea muuta sälää ja ison kasan karkkia,kuinka ollakkaan,meikäläinen on nykyään varas :snotty: kaiken muun olin nostanut hihnalle maksettavaksi,mut karkit nökötti vielä kaiken muun romun seassa alakorissa kun tulin kotiin,kullä nolotti vaikka ei sen suuremmasta asiasta ole kyse.

Syksystä oli teillä puhetta,silloin on aivan mielettömän kauniit värit ja muutenkin se on ihan jees,jos vaan ei ole liian kylmä.Talvesta en tykkää yhtään,mä olen semmonen vilukissa
 
Juhannus vietetty täälläki.

Vaunut, meillä on brion kombit, ja oon tykaännyt kovasti. Ensin ostetiin jotkut reuhkat,
modit, mutta myytiin ne kahden käyttökerran jälkeen...

Meillä kiukutaan myös pukiessa ulkotamineita sekä sillo kun kaukaloon pitäs istua..

Poju oli 3kk neukussa 62cm, ja nyt on vaatteet 70 asti käytössä.

Nyt vien pojan nukkuu, tukahti tähan tissille..

:wave:
 
Juhannus vietetty täälläkin, ja talviturkki heitetty! Kerhon puolella tarkempi kuvaus ohjelmastamme =)

Mutta :attn: :attn: :attn: Viekö kaikki helmet jo tavaraa suuhun? Kun meijän neiti hätinä ottaa jotain käteen, saati että veisi leluja suuhun. Joko sen pitäis...? *huoli-huoli-huoli!!!* :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
huomenia :wave:

vaunuista olitte yöllä jutelleet, mä en oo kyllä tyytyväinen noihin emmoihin ton kulkemisen suhteen ku puoltaa niin perkeleesti :kieh: ja tavarakori on ihan persiistä |O sinne ei eka meinaa saada tavaroita ahdettua ja sit ku saa ni sit niitä ei saa sieltä pois :headwall: muuten noi kyl toimii, renkaista tykkään ku on noi puhkeamattomat. ilmakumit oli ihan perseestä ku puhkeili jatkuvasti :kieh:
Luin, että OLET tyytyväinen vaunuihin ja sit alko tulee kritiikkiä, niin aattelin, että no säpäs oot vähään tyytyväinen. :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: mites olis ti aleihin lähön suhteen? huomenna ei päästä ku ukko menee autolla töihin ku hakee samalla noita muuttolaatikoita.
No tuota...mie olin tänään ja iltasella veljen vaimo laitto viestii, et raahaa miut huomen....et ei ehkä ihan tiistaina heti :whistle: :kieh: Sinänsä ei kyl muuten oo välii, etenki jos Mehnan otan mukaan :/
 
Sunnuntaita kaikille!
Hurjasti oli tullut taas luettavaa enkä ole ehtinyt vielä pitkällekään. Meillä on ollut kesävieraita...Paree vissiin näillä aivoilla kommentoida kaikkea erikseen. :kieh:
Minni: Pohjoisesta Keski-Suomesta olen lähtöisin. Nykyisin majaillaan pohjoisessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Mun täytyy nyt heti tunnustaa,jäi ihan vaivaamaan. Olin cittarissa vaunuilla ja ostin vaippoja ja kaikkea muuta sälää ja ison kasan karkkia,kuinka ollakkaan,meikäläinen on nykyään varas :snotty: kaiken muun olin nostanut hihnalle maksettavaksi,mut karkit nökötti vielä kaiken muun romun seassa alakorissa kun tulin kotiin,kullä nolotti vaikka ei sen suuremmasta asiasta ole kyse.
10v sitten, kun esikoinen oli vauva, niin meidän Cittarissa oli sellasia ostoskärryjä, joissa oli sellanen alaritsi siinä koriosan alla....sinne oli kätevä laittaa Tutteli-yms laatikot...varmaan miljoona kertaa huomattiin se laatikko vasta autolla |O :LOL: :LOL: Kassakaan huomannu mitään, se jäi jotenki niin piiloon :whistle: helpottiko sun huonoo omatuntoo? :LOL: :LOL:
 
Heippa :wave:

Täällä kaikki jees; ulkoiltu on tämä päivä ja muuta tavallista. =)

Meilläkin pungetaan ihan kokoa ajan ja joka paikassa istumaan. =) Pitkältäänkin kuvittelee ilmeisesti pääsevänsä istualleen, kun punkee koipia kohti taivaita vatsalihakset ihan jäykkinä. :D Meillä typy "istuu" sylissä silloin tällöin ja pari kertaa olen pitänyt käsistä kiinni ja auttanut tytön istualleen selältä ylös siis. Ei muuten tarvitse kovin paljoa itse auttaa, kun tyttö kannattelee niin hyvin itseään. En kuitenkaan istuta missään mitään tukia tms. vasten, tietenkään. Mä oon ihan varma, että meidän tyttö istuu ilman tukea ennen kuin ryömii. On nimittäin semmoinen vimma pystyyn ja tuntuu tosi jämäkältä tuo keskikroppa. :)

Täällä myös yksi syysihminen. :wave: Rakastan kylläkin myös talvea. =) Kevät ja kesäkin on ihania, mutta kyllä nuo viimaiset päivät on mun juttu. :) Lapsen kanssa ollessa saattaa tosin vielä mieli muuttua. :whistle:

Meillä myös matkikset, I´Coot, asustelee nykyään auton takapaksissa. :)

Mikäs reppu teillä on Kiin? Meillä typy nukkuu sujuvasti päikkyjä kantorepussa, Ergossa, kun siinä on se päänsuojahuppu. Itte kyllä ottaisin matkikset ihan ehdottomasti mukaan; olis varmaan aika raskasta sekä itelle että vauvalle olla koko päivä repun varassa. Me ollaan menossa heinäkuussa PoriJazzeille, ja aiotaan ottaa sinne matkikset sekä kantoreppu molemmat.

Liinamari: :hug: Elä nyt ihan hirveitä tunnontuskia tuosta ota vielä. :D Meillä kävi kerran Prismassa niin, että ostettiin hurjasti kamaa, muutakin kuin ruokaa, ja oltiin molemmat pakkaamassa niitä ostoksia kasseihin ja myyjä laitteli siinä joitain tavaroita niihin pieniin hedelmäpusseihin, kuten niillä on joskus tapana. Kotona lueskelin sit kauppakuittia ja huomasin, että meiltä ei oltu laskutettu yhtä tytön lelua lainkaan. :| Se myyjä pakkaili vissiin niin innoissaan niitä kamppeita, että unohti vetää sen lelun viivakoodin. :/ Mulle tuli siitä kans vähän varas-olo, muttei sitten olla viittitty käydä sitä maksamassa. :ashamed:

Ippu: Meillä menee kaikki suuhun, minkä käsiinsä saa. Joko kahdella tai yhdellä kädellä. :) Mutta meillä ei vielä käännytä (tai no kyljeltä kääntyy sekä masulle että selälle, ja kerran on vahingossa ilmeisesti kääntynyt selältä masulle), vaikka ikää kohta jo 5kk. En ole huolissani, kun huomaa kaikesta, että meininki on kova: liikkuu muuten mielestäni todella paljon selällään ja masullaan, jaloilla potkii jumppakaaren leluja jne. Silloin tällöin näyttää siltä kuin yrittäisi kääntyä, mutta luultavasti ei tietoisesti. :/ Eiköhän tuo neitinen ajallaan käänny, sitten kun on valmis. =) Älä säkään ota paiseita tuosta suuhun viemis-asiasta. :hug: Eiköhän sitäkin jouda ihan riittämiin vielä kytätä, ettei vaan laittais suuhun. :D
 
:wave:
juhannukset vietetty täälläkin, vaikka eipä tuo paljon muista päivistä erottunut, paitsi että mies oli kotosalla :)
Kiukkua on ilmassa täälläkin, välillä typy veisaa oikein valitusvirttä ja kirkuu ja murisee, jos lelut ei tottele tai meno ei muuten miellytä :). Kitinää on jonniinverran ja kuola lentää ja kaikki menee suuhun, että en sitten tiedä oisko jo hamapaita tulossa. Onnea muuten hampuista niille, joille niitä oli jo putkahdellut :flower:

Kääntymäänkin täällä viimein opittiin, tosin menee edelleen vain toisen kyljen kautta, mutta näppärästi käy, pari viikkoa jo ahkerasti harjoteltu :heart:

Syöttötuoli on meillä jo hommattuna, pähkinän värinen tripp trapp ja hyvältä tuo vaikuttaa. Sen verran ollaan testattu, että typy kyllä siinä mielellään viihtyis ja hyvin istuu, mutta käyttää en ole kuitenkaan vielä uskaltanut, vaikka baby setin ja pehmusteiden kanssa tosi napakka onkin.

Pituutta meillä oli 4 kk neuvolassa vasta 59,7 eli 62 senttiset vaatteet pääasiassa käytössä (joitakin 56 senttisiäkin vielä menee...)

Vaunuista olen kyllä ollut ihan suht tyytyväinen meidän Ora Joveihin. Hyvin kyllä kulkevat, vaikka eivät ihan ketterimmästä päästä olekaan, mutta passelit lenkkeilyyn ja kyllä noilla kaupungillakin suhailee kivasti. Ainut kunnon miinus, että ovat tosiaan tosi raskaat nostella. Matkiksia ei ajateltu toistaiseksi hommatakaan, vaan päädyttiin, että ostetaan kaverilta käytettynä viimevuoden mallia olevat Emmaljunga Scooterit. Onkos kellään näistä kokemuksia??? :attn:


Ieva tai muut, jotka ootte hommannut ne kuulosuojaimet...onko niitä erikseen vauvoille vai oletteko ostaneet nuo Peltor Kidsit??? :attn:

Olikos moni jo alotellut puuroja ja mitä puuroa? Meillä menee soseet jo hienosti (kaikki menee mitä tarjotaan). Kasviksia nyt 3 jääpalakuutiota päivässä ja hedelmää ehkä 1/4 tai 1/5 purkillinen päivässä ja enemmänkin uppois, mutta en oo vielä isompia määriä viitsinyt antaa. Maitoa menee lisäksi n. 700-750 ml/vrk, vellejä ei käytetä. Noita puuroja vaan mietin, että voisko jotain jo alotella...?

Jeps, eipä kai sitten kummempia...

Mirtsu ja typy 4kk 3 vko
 
Cruella: itte oon kanssa miettiny, et vaikuttaako maidon määrään tai tekeekö mahalle pahaa välillä maistaa, välillä olla ilman. Mutta kun ei tunnu haittaavan, niin toimitaan omalla tavallamme. Välillä tuntuu, että haluaa antaa sosetta (jos on ollu huono yö) ja välillä, ettei meidän VAUVA syö muuta kuin tissiä. Kiinteiden syönti tekee pojasta jotenkin niin ison.

Ja ootteko menossa naimisiin? :flower: :flower: :flower: Ainakin mulla tuo oma ulkonäkö oli sit loppujen lopuks juhlassa toissijaista. Sitä vaan oli niin onnellinen.

Nyt on Kinkkuelämää eli Sinkkuelämää nähty. Ei kyllä ollu niin hyvä kuin luulin. Mutta laatuaikaa miehen kanssa. Poikakin oli ollu papalleen kuin herran enkeli, ei itkun itkua.
 

Yhteistyössä