***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Kiitos kaikille myötätunnosta =) ihanaa kun täältä saa aina tsempitystä kun sitä eniten tarvitsee. :heart:

Oma aika olisi varmaan juuri se mitä tarvitsisin, aika yksin saa välillä tätä oravanpyörää pyörittää kun ukolla on kiirettä... mutta minkäs tästä pääsisi nyt kun pikkumies syö parin tunnin välein eikä huoli pulloa, ja kiinteätkin saa aikaan vaan itkut. En tiedä pitäisikö lopettaa koko soseitten antaminen ja jatkaa pelkällä imetyksellä, vaikka pojalla sitten onkin selvästi nälkä koko ajan. :/
 
lomarahat mä pyysin että tulis sitten talvella, kun on khh niin tarvetta lisärahalle on.

bonukset ja kaupat: me käydään pääasiassa s-kaupassa, on tällä kylällä halvempi ja paremmat bonukset kun k-kaupassa. Paljon kyllä käytetään myös tota lähi Siwaa. Kaikki bonus kortit kyllä löytyy mutta eniten tulee tota s-bonusta. Jos mennään isoille ruokaostoksille niin sillon suunnataan yleensä prismaan, jos tarvitaan myös jotain tavaraa/vaatetta niin sitten yleensä cittariin. Sieltä yleensä löytää ne paremmin.

muoks... että talvella on kodinhoitohuone :LOL: jos kuitenkin kht...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kiitos kaikille myötätunnosta =) ihanaa kun täältä saa aina tsempitystä kun sitä eniten tarvitsee. :heart:

Oma aika olisi varmaan juuri se mitä tarvitsisin, aika yksin saa välillä tätä oravanpyörää pyörittää kun ukolla on kiirettä... mutta minkäs tästä pääsisi nyt kun pikkumies syö parin tunnin välein eikä huoli pulloa, ja kiinteätkin saa aikaan vaan itkut. En tiedä pitäisikö lopettaa koko soseitten antaminen ja jatkaa pelkällä imetyksellä, vaikka pojalla sitten onkin selvästi nälkä koko ajan. :/
semmosta piti ruveta kysymään että ootteko maistellu jo muuta ku perunaa? ku tuli vaan sellanen mieleen että luin just pari päivää sitten että nyt lähiaikoina on huomattu että yllättävän moni vauva on allerginen perunalle..jos kiukkuisuus johtuis siiä..

vitsi mä oon kyllä niin kade teille kaikille jotka ootte ostanu sen sinkkuelämää-boxin, itellä ei todellakaan oo siihen varaa, no jospa sen joskus saisi.. =)

oli mulla jotain muutaki tarkotus kommentoida, mutta mutta..en nyt muista..
 
Tosiaan Jepsusta ei oo kuulunu mitään :whistle: :/
Mun pitää varmaan tuossa elokuun lopula sit viimestään mennä töissä käymään. Soittaa eka pomolle, et millon se siellä olis ja sopia noi hoitovapaajutut. :whistle:
Onko muita, jotka EI OO ollu töihin yhteydessä äitiysloman alettua?? Oonko ainoo :whistle: :attn: Muutamaa työkaveria tässä oon nähny, mut en muuta...tuskimpa pomokaan tietää, et millon oon synnyttäny jne...mut mitäpä se sille kuuluukaan :p :whistle:

Kenziestäkään ei oo kuulunu aikoihin :wave:

Saa nähä päästäänkö torstaina lähtee vai siirretäänkö muutamalla päivällä...A. kuopuspoika kröhii ja on vissiin tulossa kipeeksi ja B. luvannu just perjantaiksi sadetta, kun pitäs siel Puuhiksessa olla... :/
 
Meillevauva täällä on kans ollu kiukkunen pikkumies, kokovartalosätkimistä,huutoa ja kuolaa pienen uima-altaan verran. Kuvattiin kans pojan äksyilyä ja laitettiin nauha pyörimään ja avot...jo hiljeni kun katsoi silmät teevadin kokoisina omaa sätkimistä ja huutoa =)

Hissukka :hug: tuttu tunne. Meikäläinen synkisteli koko viimeviikon oikee kunnolla,ei meinannu herkuttelukaan auttaa,mut kyl se siitä sit pikkuhiljaa alkoi taas sujumaan,vielä vähän jälkijäristyksiä

Tais olla jossain vaiheessa kaupoista juttua. Mä olen cittarifani,siis ruokakaupan suhteen,mut nyt se on ulottumattomissa,ku muutettiin loppuvuodesta. ( En saa ukkoa raahattua sinne kyydittämään kortitonta) siispä tarjolla on alueen super kallis k-supermarket,jossa käy gurmeeihmiset ostamass tyyliin kengurunlihaa ja etanoita ja muuta eksoottista.

Juhannuksena pidetään kaupunkia pystyssä ja ollaan kotosalla. Anoppi kutsui kyllä saareen,mut en todellakaan lähde sinne meidän kakkakoneen kanssa. Ei hermo riitä kun ei tule juoksevaa vettä,olen siis tyypillinen kaupunkilainen. Eipä uskoi et olen viettänyt lapsuuden kesät maalla mummolassa lehmien keskellä,ilman juoksevaa vettä
 
Mä mietin kans just et kenziestä ei ole aikoihin kuulunut mitään. :/

No, harmi jos teidän jengi nyt sairastuu jahvetti. Jospas menee ohi kuitenkin...

Ja piipero älä sitä boxia kadehdi...ihan hölmööhän se on maksaa noin paljon tv-sarjasta joka on tullut jo monesti tv:stä. ;) Saat lainaan kun tulen sinne päin tässä myöhemmin kun olen boksiini kyllästynyt. :wave:

Paljonkos se muuten on rahaa käteen se kodinhoidontuki, vai mikä se nyt olikaan..hoitovapaaraha???
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Paljonkos se muuten on rahaa käteen se kodinhoidontuki, vai mikä se nyt olikaan..hoitovapaaraha???
294e miinus verot.
Plus mahollinen hoitolisä, joka on tulosidonnainen (max oliko 160e), ja jos saa kuntalisää, niin se siihe päälle...eli...todella ruhtinaallisesti tulee B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Jahvetti et ole ainoa.Täs mietin kans et pitäis ilmoittaa et hengis ollaan ja takas en menis ainakaan kolmeen vuoteen =)
Kiva, mie oon aatellu et oon ainoo mamis :whistle: :LOL: kamalan vaikee vaan mennä sinne, ku mie oon melkeen vuoden jo ollu pois. jotenki tuntuu ettei kehtaa mennä... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
just just..eli varmaan helsingissä saa jonkin kuntalisän?? näillä hinnoilla luulis saavan. ja sit toi hoitolisa..niin siis siinä on jokin tuloraja vai?
Joo ne tulorajat on kelan sivuilla kyllä =) Aika, hmm...no ei tartte paljookan tienaa, etten saa ollenkaa :/
Ja se, et siin ei oteta huomioon, ku max 2 lasta |O :kieh:
Meillä on tääl kuntalisä jotain 168e muistaakseni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Paljonkos se muuten on rahaa käteen se kodinhoidontuki, vai mikä se nyt olikaan..hoitovapaaraha???
294e miinus verot.
Plus mahollinen hoitolisä, joka on tulosidonnainen (max oliko 160e), ja jos saa kuntalisää, niin se siihe päälle...eli...todella ruhtinaallisesti tulee B)
Ei voi olla tosi! :headwall: :'( nyt pudottiin maanpinnalle et rytisi

jee,tääl espoos kuntalisä on 200 e
 
Iltaa vaan ja halit sitä tarvitseville :hug: Mulla oli ainakin niin paljon apua jaksamiseen siitä, että saan käydä kerran tai kaksi viikossa itsekseni astangajoogassa ja joskus ihan koirien kanssa lenkillä ilman miestä ja vauvaa. Sitten sitä jaksaa olla taas "hinkkinä" ja äitinä :) Ja niitä kurjia päiviä tulee aina hetkittäin, se on varmaan näiden hormonien syytä. Mutta eiköhän se helpota :hug:

VOi ei, miten mä nyt jo unohdin, mihin kaikkeen piti kommentoida :headwall: Se on tää imetysdementia :LOL:

Civindalille
ainakin sellaasta; että me ollaan onnekkaasti kavereiden alivuokralaisina tässä kaupungin asunnossa, eli voidaan asustella 2 vuotta tässä sillä sopimuksella. Sen jälkeen voidaan hakea asuntoa virallisesti meidän nimien alle (kaverit ei oo muuttamassa takaisin tähän). Nythän näitä kämppiä ollaan peruskorjaamassa ja kuulin villiä huhua, että nyt kannattaisi hakea kaupungilta näitä Puu-Käpylän asuntoja, koska kaikki ihmiset eivät muuta evakosta takaisin. Nyt vaan peukkuja teille, että asunto ropsahtais :) On nää kyllä ihania. Meillä helpottaa niin paljon koirien ja vaunujen kanssa liikkumista oma sisäänkäynti ja on se pihakin ihana :heart:

Ieva80 ja Civindal: Mä olin tänään tosi skarppina liikenteessä ja yritin vähän bongata teitä liikenteessä..Jostain syystä se ei oikeen onnistunut :LOL:

Meillä tuo typykkä ei vielä käänny kuin vahingossa :whistle: Se ei oikein viihdy masullaan, saa aina hepuleita, jos joutuu kauan niin olemaan. Mutta kääntymisyritystä on jo kyllä kovasti :)

Mulle tuli lomarahat töistä jo viime kuussa. Soitin niistä sitten Kelaan, niin sieltä sanottiin mulle, että lomarahat olisi laskettu jo vanhempainrahaan :eek: . En kyllä oikein usko, koska töistä ei oo tullut karhukirjettä lomarahojen palautuksesta :LOL:
 
Ai niin, Helsingissä se lisä on kait jotain parinsadan luokkaa, muistaakseni. Mutta kyllä sitä pienellä pitää tulla toimeen...

Mä en ainakaan halua vauvan nimeä etusivulle. Tosin meidän nimiä siellä ei taida ollakaan :). Taisin laittaa ekaan viestiin tiedot A:sta, mutta voin laittaa ne vielä uudelleen. Eli synt. typykkä 200208, rv. 39+6. 3280g ja 49cm :)
 
Pitää koettaa laittaa muutama lantti syrjään nyt tässä kesän aikana..minulla ammatinvalinnan etuja se, että kesä-heinä-elo saan täyden palkan ja myös äitiyspäivärahan... :p Ja sama myös ensi kesänä ja sitä seuraavanakin jos olen vielä silloin kotona. Siis silloin tietty vaan sen kodinhoidontuen + palkan. Meillä opettajilla kun ei ole oikeutta lomien siirtoon, niin me saadaan se rahana.
 

Yhteistyössä