***HELMET 2008*** Kesäviikko 25

Täällä alkoi arki...

Mies lähti ekaa kertaa töihin vauvan syntymän jälkeen ja ihmeen nopeaa päivä silti mennyt.. Johtuskohan siitä että ollaan jo kaupungilla keretty käymään ja ruoka pian valmis :xmas:

Meillevauva ku puhuit että lapsi pyörii sängyssä, meillä poju nukkuu masulleen ja niinku civindal sanoikin nii osaavat vauvat huolehtia että etteivät naama tyynyssä nuku :)

Tää myös tahtoo kattomaan sinkkuelämää leffan!!! :D

Tervetuloa uudet :wave:

Täällä on ollu tivoli ja viimestä päivää olis tänään ja mie en oo päässy käymään :snotty:
noh, ehkä ensi kesänä...

Juhannukseksi mennään anoppilaan ja lauantaina ajellaan takasi kotia. Attelin olla tän viikon syömättä mitään mikä on grillissä tehty niin maistuupahan juhannuksena sitten :D

Mie en myöskään "halua" nimeä tuonne syntymäjuttuun...

Poju kasvaa hurjaa vauhtia! Ei mikään pieni poika ole :heart:
Yöt meillä menee myös hyvin, poju alkaa nukkumaan 21-22 ja herää 05-06 syömään ja sit siitä nukutaan vielä pari kolmekin tuntia ku noustaan uuteen aamuun..

Mut nyt ruoan laittoon ja poikaa nukuttamaan :wave:


Saanukka ja J 3,5kk
 
No nyt ehtii vähän muutakin kirjottaa kun valituksen ;)

Ihan turha luulla et muistaisin mihin kommentoida kun 10 sivua tekstiä oli luettavana :D Että aika pintapuolisesti tuli luettua...

Meidän poika on nyt virallisesti iso ja nukkunut ekan yön pinnasängyssä, rupes jo jalkoja kehdosta työntää mun sänkyyn että tais olla jo aika vaihtaa... Pinnasänky on meijän sängyn vieressä, vielä en raaski omaan huoneeseen laittaa, ja helpompi tuo yösyöttökin hoitaa näin. Esikoinen siirty omaan huoneeseen tässä vaiheessa kun pinnikseen siirty, tosin en nyt muista minkä ikänen oli. Sitten kun yösyönnit jää niin saa mennä omaan huoneeseen tämäkin.

saanukka olikos miehes lomalla vai kuinka pystyi olemaan näin kauan teidän kanssa kotona?

 
Ehdin jo unohtaa mitä mun piti kommentoida :headwall:
Noh, ainakin sitä että mä pääsen huomenna kattomaan Sinkkuelämää-leffan :D. On "tyttöjen ilta" kun todettiin että ihan välttämättä leffa ei ole ukkojen mieleen..

Joo, matkarattaista: meillä ollu sellaiset nyt viikon verran ja ihan ehdottomat! Mä kuskaan tyttöä käytännössä vaan niissä. On NIIN kevyet ja helpot kuljettaa missä vaan. Tyttö jopa nukkuu niissä, vkl:na nukahti sisällekin niihin päiväunien ajaksi.

No, eipä toi tyty sit viime yönä häröilly sängyssään unissaan. Mä kävin hereillä alkuyöstä ja oikein pinnistin silmäni kiinni ku aattelin että aamukahdelta-aamuneljältä kuitenkin joutuisin olemaan hereillä. Heräs kuitenkin tosiaan vasta puoli kuusi.

Varmistui että elokuussa ukko lähtee työmatkalle uudelle mantereelle viikoksi. Onneksi mun äiti lupas tulla pitämään mulle seuraa iltaisin siksi aikaa. Ja hyvässä lykyssä joulun alla lähden "jäniksenä" Ranskaan pariksi päivää kun mies on siellä työmatkalla. Äiti jo lupaili hoitaa koiria ja muksua.. =)

Tultiin äsken avoimen muskarista, tyttö nukahti taas rintareppuun.

 
Juhannuksesta Oon tainnu jo aikasemmin kertookkin, että 20.6 lähetään Tampereelle sukulaisiin ja ystävien luokse ja ollaan hotellissa pari yötä, että saadaan vähän luksusta arkeen.
22.6 on sitten tyttäreni ripille pääsy Tampereella ja kirkossa käydään ja sen jälkeen rippijuhlat.
Iltasella ajellaan takasi kotiin.

Mä kävin tänään kaupungilla ihan yksin ja lapset jäi isänsä kanssa kotiin. Mä tuhlasin 100euroa vain ja ainoastaan itseeni, kerrankin.
Yleensä tulee vaan lapsille ostettua.
 
Kiitokset Ippu ja Kiin vinkeistä,tosiaankin firefox selain on käytös.

Muori "ihanaa " et on kohtalotovereita koneen käytössä :wave:

Meillevauva kateeksi ihan käy teidän kääntyminen. Meillä ähistään pää punaisena,mut ei vaan onnistu,no peräs tullaan =) Mä olen kans harkinnut matkarattaita, kun meillä on suurimmat Emmaljungat ja ollaan bussis ylilevee kuljetus, puhumattakaan et raahaan vaunut aina rappusia pitkin kotsaan. Niin ja mukavaa tyttöjeniltaa,mun täytys kans opetella olemaan hiukan erossa pojasta. Jos menen joskus pariksikin tunniksi kaupoille jo tulee tippa linssiin, kun näen vauvoja ja sit lopun aikaa pörrään silmät pyörien päässä ja ravaan kiiruusti kaupasta toiseen ku päätön kana =)
 
kevytmel ootteko koko poppoolla hotellissa, siis 6h? Saitteko kaikki yhteen huoneeseen vai pitikö ottaa 2 huonetta? :wave:
Tuttu ei ollut saanurt 6 hengelle ees perhehuonetta jostan hotellista |O 2 piti ottaa... :whistle:
 
Jahvetti Meitä on viisi henkeä eli kaksi aikuista ja kolme lasta, pikku-ukkelia ei lasketa, kun on vielä vauva ja mun tytär siis asuu Tampereella isänsä luona joten ei tule hotelliin yöksi.
Niin ja siis yhdessä huoneessa ollaan, perhehuoneessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jahvetti Meitä on viisi henkeä eli kaksi aikuista ja kolme lasta, pikku-ukkelia ei lasketa, kun on vielä vauva ja mun tytär siis asuu Tampereella isänsä luona joten ei tule hotelliin yöksi.
Niin ja siis yhdessä huoneessa ollaan, perhehuoneessa.
Just ok =)
No näillä tutuilla oli kanssa yksi lapsista sylivauva (4 siis yht.) eivätkä saaneet yhtähuonetta koko porukalle.. :eek:
Mehän ollaan lähössä vaan isompien kanssa nyt, niin ei tuota ongelma olekaan, mutta vastaisuuden varalle vois miettiä =)
 
kallella oli äsken varmaan tunnin ajan hirveä treeni,yritti kauheasti päästä mahalleen, mutta ei ihme edes hermostunu ja oli se kyllä jo lähellä, mutta silti niin kaukana. jumppaaminen ottiki kivasti kunnon päälle niin nukahti raukka tuohon lattialle ihan ihme asentoon piti kantaa sänkyyn nukkumaan,on se kyllä niin sulonen :heart:

ukko lähti just esikoisen kans kalalle tohon kymmenen kilsan päähän ja just alko satamaan vettä taivaan täydeltä, mitenkähän pitkään viihtyyvät :whistle:
 
Hiton kiukkuinen pikkuakka meillä! Oisko sit tehoste-rotarixin aiheuttamaa.. Tossa se vähän väliä huutaa naama punaisena ja sit hetken päästä se treenasi perslihaksia sitterissä. Sillä oli ihan ohjelma: punnerretaan vatsalihaksia (=yritti tunkea istumaan)-> ei onnistu, lysähdetään löhöämään->jalka ylös, jalka alas, jalat koukkuun niin että saa takamusta ylös ->nostellaan toista kankkua ylös-alas.. Ja taas alusta :D. Mä nauroin taas vedet silmissä ja hain kameran jotta olisin ottanut viedolle. Kun tyty huomasi kameran, treeni loppui. Mutta alkoi juttelemaan varpailleen.
Nyt se on lattialla ja äänestä päätellen rajoilla alkaako taas huutaa..
On ollut muuten kohta neljä tuntia hereillä :eek:

 
:wave: Täällä taas vaihteeksi... ei ole muutamaan päivään tullut palstailtua, on ollut jotenkin niin huonot fiilikset ettei ole jaksanut. :( Kaipa tää tästä... taustailen jos ei muuten. Uusille tervetuloa! :flower:

Hissukka & poju huomenna 4 kk
 
lekurissa käyty ja ärhäkkä korvatulehus.. lekuri meinas ettei ole ihme jos on ollu kippee, kuulemma koko korvakäytävä ja tärykalvo kirkuvan punaiset :kieh: :kieh: anto kefexin kuurin, mä olen joskus saanu siitä ihottuman, mut kokeillaan kuitenkin sillä, koska sen pitäs olla vauvan masulle turvallisin.. muut jotka olette syöneey ab-kuurin onko vauva saanu oireita? kannattaskohan aloittaa rela-tipat tytölle varulta?
juhannus vaitetään pääosin kotona aateltiin et vois savusaunan lämmittää ja krillata kavereitten kanssa,,
 
Zuku: Juu, täällä syöty ab-kuuri korvatulehdusta vastaan ja ripuliksi meni.Täytyi kuuri lopettaa välittömästi.Syötiin sitten myöh.pieni 3 pvän kuuri, Zihromaxia, siitä ei tullut mitään ' haittaa '. :( Muuten lekuri sanoi, että syöttäminen täytyy aina tapahtua pystyasennossa.Myös öisin...joskus ois vaan kiva syöttää maatenkin.Mut semmosta.Huomenna meil olis korvien osalta ns.lopputarkastus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
:wave: Täällä taas vaihteeksi... ei ole muutamaan päivään tullut palstailtua, on ollut jotenkin niin huonot fiilikset ettei ole jaksanut. :( Kaipa tää tästä... taustailen jos ei muuten. Uusille tervetuloa! :flower:

Hissukka & poju huomenna 4 kk
Kyllä se siitä, I promise! Ja :hug: hali huonoihin fiiliksiin! :heart:
Lue muutaman päivän takaa juttuja, miten kurjaa mulla oli.. mutta on sieltä noustu taas, joten voin siis tosiaan luvata, että kyllä se siitä paremmaksi muuttuu, jossain vaiheessa! =)
Haluatko kertoa mikä painaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
:wave: Täällä taas vaihteeksi... ei ole muutamaan päivään tullut palstailtua, on ollut jotenkin niin huonot fiilikset ettei ole jaksanut. :( Kaipa tää tästä... taustailen jos ei muuten. Uusille tervetuloa! :flower:

Hissukka & poju huomenna 4 kk
Kyllä se siitä, I promise! Ja :hug: hali huonoihin fiiliksiin! :heart:
Lue muutaman päivän takaa juttuja, miten kurjaa mulla oli.. mutta on sieltä noustu taas, joten voin siis tosiaan luvata, että kyllä se siitä paremmaksi muuttuu, jossain vaiheessa! =)
Haluatko kertoa mikä painaa?
Kiitos! =) En mä oikein itsekään tiedä mikä on vialla... ihan jostain puun takaa iski täysi masis päälle. :( Kaikki on kuitenkin ihan hyvin... kaipa tämä on taas jotain ihanaa hormonimyllerrystä. Kaikki vaan masentaa mikä aiemmin ei... esikoisen kanssa tappeleminen, vauvan jostain ilmaantuneet masukivut, kiinteiden tökkiminen ja se kun pullo ei kelpaa... ei siis mitään kovin vakavaa mutta kaikki vaan itkettäisi. :'(
 
Juhannuksena käydään kaverin mökillä tässä lähellä. Kokkoa olisin halunnu mennä kattomaan, mutta se sytytetään vasta 22 niin ei me sinne päästä :( Kotona pitää olla 19.30 kun on Artun iltatoimien aika.

Hissukka Onko siulla mahollisuutta omaan aikaan? Miulla on pari päivää kans ollu surkea olo, mutta tänään piristi mieltä, kun oltiin kunnan järjestämässä lapsiperheiden tapaamisessa (kaikki v.2007 syntyneet vauvat) :) Näki vähän muutakin kun ukon naamaa. Huomenna lähen ratsastamaan, ihan YKSIN =)

Meillevauva Kuulostaa hauskalta teiän tytön "treeni" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
:wave: Täällä taas vaihteeksi... ei ole muutamaan päivään tullut palstailtua, on ollut jotenkin niin huonot fiilikset ettei ole jaksanut. :( Kaipa tää tästä... taustailen jos ei muuten. Uusille tervetuloa! :flower:

Hissukka & poju huomenna 4 kk
Kyllä se siitä, I promise! Ja :hug: hali huonoihin fiiliksiin! :heart:
Lue muutaman päivän takaa juttuja, miten kurjaa mulla oli.. mutta on sieltä noustu taas, joten voin siis tosiaan luvata, että kyllä se siitä paremmaksi muuttuu, jossain vaiheessa! =)
Haluatko kertoa mikä painaa?
Kiitos! =) En mä oikein itsekään tiedä mikä on vialla... ihan jostain puun takaa iski täysi masis päälle. :( Kaikki on kuitenkin ihan hyvin... kaipa tämä on taas jotain ihanaa hormonimyllerrystä. Kaikki vaan masentaa mikä aiemmin ei... esikoisen kanssa tappeleminen, vauvan jostain ilmaantuneet masukivut, kiinteiden tökkiminen ja se kun pullo ei kelpaa... ei siis mitään kovin vakavaa mutta kaikki vaan itkettäisi. :'(
Kuulostaa aika tutulta, tuohon taitaa auttaa parhaiten vain aika, ja ehkä hetkellisesti esim. sauna tai vaikka herkuttelu. Mutta viikon päästä on taatusti jo parempi mieli! :hug:
Minä ryvin kans aika pohjamudissa, mutta eilen ITSEKSEEN nautiskeltu Sex and The City -movie ja tänään tehdyt silmälasikaupat nosti minut ihan uusiin sfääreihin! =)
Jaksuja paljon :hug: , ja mitä tulee niihin hormoneihin, ni niistä varmasti aiheutuu vielä tässä vaiheessa monet mielipahat, mokomatkin mahtavat; ne saa aikaan ihan vallattomia asioita muuten täyspäisissä ihmisissä! ;)
 
Iltoja!

Täällä hiukan pääkipu-väsymys päivä takana. |O Johtunee viime yöstä..neitonen heräsi 7 kertaa ja joka kerta tissiä piti saada. :eek: Olin aikasta väsynyt aamulla. Mies sit antoi nannia töihin lähtiessään kasin aikaan ja sit nukuttiin pienen kanssa vielä 3 tuntia. Kyllä taitaa olla ne soseet edessa meilläkin, tai sit se, että annetaan tuota korviketta iltaisin. Pakko saada nukuttua välillä. :/

Noh..kun liikkeelle päästiin, niin ihan vauhdissa taas oltiin.l Työkeverin kanssa mammalounastreffeillä ja hiukan ostoksia, neidille tietty. :p Pienet, söpöt tennarit ja siihen kuuluva mekko sekä yhdet vaaleenpuna-valko-ruutupöksyt. :heart:

Saanukka kiva että kakku maistui! :p Se on kyllä hyvää. ;)

Hissukalle tsemppihalit ja parempaa huomista! :hug:

Piiperolle jaksamista penninvenytykseen..kyllä se jossain vaiheessa helpottaa! Ja siihen yhdyn täysin, että kaikki mitä tulee menee!! On se kyllä niin kumma juttu...menot kasvaa just sitä mukaa kuin tulotkin! Oma vika tietty.

Mitähän täällä oli puheltu...vertailtu cittaria ja s-kaupoja, bonuksia ja plussapisteitä...minusta s-kaupat halvempia, mut ei ehkä niin laajat valikoimat kuin cittareissa ja prismojen liha- ja kalatiskit onnettomia, mut s-bonus kertyy huomattavasti paremmin kuin plussapisteet... :wave: Me ostetaan tuosta lähi Alepasta ja sit Prismasta, niistä siis bonuksia. Mut tosi useesti käydään ruokaostoksilla myös Stockalla. Tänäänkin kävin..uusia perunoita, ahven fileitä ja rapukastiketta. Oli muuten namia! Kesäruokaa!

Lomarahoista oli puhetta..minulle ainakin tulevat ihan normaalisti. Ja siitä hoitovapaasta täytin vain töissä paperin ja ne laittoi sen sieltä eteenpäin. Kaippa se on kunnossa.

Huvipuistoista joka kesä Linnanmäellä juu. Siellä kiva käydä vaan iltakävelyllä ja jätskillä. Lapsena käytiin noissa eri paikoissa, mut nykyään en tiedä muista kuin Lintsistä. Se Muumimaailma kuulosaa kivalle. Ei tosin kokemusta, mutta sinne varmaan neiti viedään sit kun ymmärtää.

Ei ole tainnut vielä Jepsusta kuulua? Toivottavasti kaikki on ollut kunnossa pienen tutkimuksissa. :heart:
 

Yhteistyössä