***HELMET 2008*** Kesäviikko 24

Kun annat lypsettyä maitoa vauvalle, lämmitä maito tuttipullossa kädenlämpöiseksi kuumavesihauteessa tai juoksevan veden alla. Lämmitystä mikrouunissa ei suositella, sillä se muuttaa maidon proteiinikoostumusta.

ton löysin netistä sairaalasivuilta, vasta-aineitten tuhoutumisesta oon kanssa kuullu et mikro tekis sitä. ite en oo mikrossa lämmitelly tolle esikoiselle, en ottanu mitään riskejä. tälle uudellehan mun ei tarvi mitään lämmitellä kun mies hoitaa pullojutut kun mulla on nää tissit B)

kiinteistä, en tiiä viitinkö enää antaa kun P tänää rupes parkumaa ku annoin perunaa :| mies sano et ei sais niin helpolla luovuttaa mut ku toi kyl pärjää vielä pelkällä rintamaidolla. oonkohan mä nyt hölmö jos jätän kiinteet vielä antamatta...?

kävin kelassa taas tappelemassa noista tuista ja niitten määristä. että mä rakastan sitä laitosta :headwall:
 
ai mä en oo kuullukkaa ettei rintamaitoa sais mikrossa lämmittää, ei oo kyllä usein tarvinnukkaa lämmittää mut sillon ku on niin mikrolla oon sen homman hoitanu..ei mulle oo neuvolassakaan ikinä siitä mainittu

kalle maisteli tänään ekaa kertaa perunaa, ei kyllä näyttäny olevan suurinta herkkua mut jospa se pikkuhiljaa alkas maistua..kalle on tänään ollu aikas itkunen ku meillä loppu itkuhälyttimestä paristot niin ei oo saanu ulos sitä ku huomenna vasta vara ostaa uudet niin tuo raukka ku ei osaa nukkua kunnon päikkäreitä sisällä, korkeintaan 40 min ja pihalla nukkuu ainaki sen 3 tuntia, niin herralla on ihan elämä sekasi.. :( no huomenna taas paremmilla unilla.

paranemisia kaikille flunssan kourissa taisteleville :hug:

no nyt se taas heräsi, eiku menoksi :wave:

piipero86 & kalle 3,5kk
 
Tarppa Paranemisia pikku sairastelijalle :( :hug:

ieva Teiän tyttö se on aina yhtä söötti :heart:

En miekään keksi mitään syytä, miksi äidinmaitoa ei sais lämmittää :eek: Mikroon me se laitettiin töissäkin (NKL) lämpeemään. Pitää vaan varoa, ettei mene liian kuumaksi, koska menee sillon kokkareiseksi :x

Arttu on miun kanssa täs koneella :) Kattelee ihmeissään, kun äiti nakuttelee yhellä sormella :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
kävin kelassa taas tappelemassa noista tuista ja niitten määristä. että mä rakastan sitä laitosta :headwall:
:wave: Sama täällä. Mulla on aina duunissa hyvät väittelyt niitten kanssa. :kieh: Btw, valitin mun opintotuen takaisinperinnöistä yli vuosi sitten, niin lopullinen päätös asiaan tuli pari viikkoa sitten. |O :kieh: :$

 
Vanamo, en mä mikään nipo oo, mutta ollaan tuossa listassa väärällä päivällä :ashamed: :eek: Poju siis syntynyt 16.2. ja taitaa olla sitten ainokainen meidän helmissä sille päivälle =)

Cruella, hyttysteltan ostin Halpa-Hallista. Täällä hinta oli 8,95?.

Kelan
hommelit on kyllä peestä! :kieh: Mutta on se silti ihanan ainutkertainen laitos. Mä laskeskelin tuossa just aikani kuluksi, niin meillähän ois mahdollisuus saada asumistukea, kun niin pienet tulot. Eipä tosiaan oo aiemmin käynyt mielessä. Mutta siis syksyllä taas vasta, kun mies palaa takas koulun penkille. Pitääpi laittaa papereita sitten ajoissa, kun ne aina tosiaan haluaa jos jonkinmoista liitettä ja lisäselvitystä, vaikka kuinka koittas olla huolellinen lappujen kanssa... :kieh: :LOL:

Nyt mä karkaan miehen kainaloon, kun kerrankin ollaan molemmat kotona :D Taidan kyllä joutua katsomaan jalkapalloa...
 
hyi hyi HYI!! Äsken laskin poikaa pinnikseen nukkumaan niin sen vaipan päällä kipitteli joku ötökkä joka oli ihan kun skorpioni tai rapu tai joku saksekas pienoiskoossa!!
Ötökkä meni keittiön pöydälle tutkittavaks ja pinniksestä lakanat ja patjat vaihtoon koska on mahdollisuus että se on tuo otus, joka on aiheuttanut pojan näppylät ja jatkanut vielä sukuaan pojan petiin! Jos teistä kukaan pystyy tietämäänmun loistokuvauksesta että mikä öttiäinen tuo on niin miehen kanssa ollaan hullun kiitollisia! Tutkittais asiaa netistä mutta kun ensin pitäis tietää MIKÄ otus se on...
Siis hyttystä puolet pienempi ruskea ötökkä jolla lähtee kaks jotain tuntosarvee tai pistintä tai mitä ovatkaan, sillei eteenpäin niinkun ravun sakset...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
hyi hyi HYI!! Äsken laskin poikaa pinnikseen nukkumaan niin sen vaipan päällä kipitteli joku ötökkä joka oli ihan kun skorpioni tai rapu tai joku saksekas pienoiskoossa!!
Ötökkä meni keittiön pöydälle tutkittavaks ja pinniksestä lakanat ja patjat vaihtoon koska on mahdollisuus että se on tuo otus, joka on aiheuttanut pojan näppylät ja jatkanut vielä sukuaan pojan petiin! Jos teistä kukaan pystyy tietämäänmun loistokuvauksesta että mikä öttiäinen tuo on niin miehen kanssa ollaan hullun kiitollisia! Tutkittais asiaa netistä mutta kun ensin pitäis tietää MIKÄ otus se on...
Siis hyttystä puolet pienempi ruskea ötökkä jolla lähtee kaks jotain tuntosarvee tai pistintä tai mitä ovatkaan, sillei eteenpäin niinkun ravun sakset...
:x :x Hyi helvata! Onko sulla vielä se ötökkä? Laita kuva siitä, ni sit vois ehkä apua löytyäkin. :/
 
Pusuapina ettei olisi joku punkki? :x Ihan arvaus, en ole mikään hyönteistuntija...

Ippu käväisepä kerhossa, nostin sua varten Lasten nimet-ketjun parin kuukauden takaa, mistä löytyy helmien ja sisarusten nimiä. Saat samalla muittenkin helmikuisten sisaruksiin tutustua. =) Meidän sisarusten nimet löytyy sieltä sivulta 5 muistaakseni. :whistle:

Kiire päivä, ja jatkuu vaan... pitää mennä taas. :kieh:
 
onks muita joilla ei ehkäisyä käytössä? et seuraava vois saada alkunsa millon vain? no ei ainakaan vielä ku punasen päivät menossa

torstaina 12.6 tulee yle 3lta (radio suomi) synnytysilta klo 18:sta. synnytysasiantuntijat vastaavat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Kaikkee täälki nyt jännätään. :D
:/ :/ Taas oon yhtä kysymysmerkkiä. :whistle:
Vai ettet tarkoittanu pähkäilyjä? :xmas:
No niin sitä just sitten. :D

Tota itkuhälytin juttua mietin että miten ne on niin tärkeitä olla. Kun jos muksu on hiljaa tarpeeks kauan vaunuissaan niin vaikka oli kerran hälytin niin mä menin katsomaan että kaikki on kunnossa ja toimiko se häytin ja käyn muutenkin kurkkimassa silloin tällöin eli ei kauaa kerkii kitistä vaikka itkisikin siinä välissä. Mä olen siis kokenut turhakkeeksi kun joka tapauksessa rattailla käyn mut jotkut niiden kans tuntuu olevan sinut. Hyvä niinkin. :)

Pusuapina Aika käheen kuulonen ötökkä, hyi hitto. Yöks. :x Laita tosiaan kuva siitä.

Kristelle Sorry, muutettu on, olin kattonu väärin sun ilmoituksen aiemmin. Nyt on vauva oikeessa kohdassa omalla päivällään. =)

 
Minä oon ihan fiiliksissä; kirjoittelin sillon ku neiti oli vasta pilke iskän silmäkulmassa ja haave äidin mielessä, ni semmoseen ketjuun ku Kevätvauvasta 2008 haaveilijat, ja äsken sit huvikseni hain sen ketjun ja lueskelin vuoden takaisia juttuja. Ihan mielettömiä! Omia viestejä puuttu melkein kaikki ku paristakin eri syystä oon joutunu niitä poistelemaan (tuttu bongas mut ja sit joku netti-hullu kävi virtuaalisesti kimppuun!), mutta paljon pystyi muistamaan juttuja sen perusteella mitä muut oli mulle takas päin kommentoineet. Oi että, oli se aikaa!! Ainaki seksielämä oli sillon vähä aktiivisempi ku nyt! :LOL:

Hissukka, jeps, minäpä käyn kurkkimassa siellä kerhon puolella =)

Pusuapina, no siis hyi hyi HYI!! Minä en varmaan uskaltais jalallani astua koko huoneeseen, kammoan kaikkia oravaa pienempiä elukoita ja varsinki jos niillä on yhtään enempi tai vähempi jalkoja ku se perinteinen 4 kpl! Jaiks!! Mutta toisaalta hyvä; jospa tuossa olisi selitys niihin näppylöihin?
 
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:

pusuapina hyi :x mä kans kammoan kaikkia öttiäisiä :x :x

 
Noi näppylät on muuten suht saman näköisiä kuin N:llä on nyt ollut parina päivänä ja sillä kyllä ihan allergiasta tulee. Ja katoavat välillä ja tulevat taas uudestaan ihan päivänkin sisällä vaihtelee kuin paljon ja kuin punaisia ovat. Mut jos ne on jonkun ötön tekemiä niin mä lähden just evakkoon!! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:

pusuapina hyi :x mä kans kammoan kaikkia öttiäisiä :x :x
Kyllä se voi ryömiä...haha. Puol vuotiaana on aika meininki pystyyn varmaan jo.

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Minä oon ihan fiiliksissä; kirjoittelin sillon ku neiti oli vasta pilke iskän silmäkulmassa ja haave äidin mielessä, ni semmoseen ketjuun ku Kevätvauvasta 2008 haaveilijat, ja äsken sit huvikseni hain sen ketjun ja lueskelin vuoden takaisia juttuja. Ihan mielettömiä! Omia viestejä puuttu melkein kaikki ku paristakin eri syystä oon joutunu niitä poistelemaan (tuttu bongas mut ja sit joku netti-hullu kävi virtuaalisesti kimppuun!), mutta paljon pystyi muistamaan juttuja sen perusteella mitä muut oli mulle takas päin kommentoineet. Oi että, oli se aikaa!! Ainaki seksielämä oli sillon vähä aktiivisempi ku nyt! :LOL:
Jep! :LOL: B) :ashamed: Oi niitä aikoja, se oli kiva ketju se. =) Täytyy itsekin mennä joskus niitä juttuja tonkimaan, jos olisi aikaa hetki istua tässä koneella... :kieh:

Vanamo meilläpä on kaksi itkuhälytintä ja kumpaakin käytetään päivittäin. B) Esikoinen nukkuu yläkerrassa omassa huoneessa, me taas alakerrassa joten sen hälyttimen kautta kuulen jos huutaa äitiä tms. öisin (näkee välillä painajaisia) ja kun yövaippa jätetään pois niin sitten voi huudella pissahätäänsä. Toinen hälytin on verannalla missä poju nukkuu päikkärit, esikoisen leikkien, telkkarin yms. hälyn yli en kuulisi itkua sisälle asti ellei ihan täysillä päästelisi. On rennompi olla kun on hälytin, ei tarvitse koko ajan juosta kurkistelemassa vaunuihin. Tosin tuleehan siellä käytyä jos pitkään on kovin hiljaista. Esikoisen vauva-aikana hälytin oli hyvä kun sitten uskalsin nukkua päikkäreitäkin vauvan nukkuessa, heräsin kyllä itkuhälyttimen ääneen. =)

No niin, syöttämään taas... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:

pusuapina hyi :x mä kans kammoan kaikkia öttiäisiä :x :x
Kyllä se voi ryömiä...haha. Puol vuotiaana on aika meininki pystyyn varmaan jo.

:D

Eikä, mä en ala |O

No, ehkä mä kestän tän :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Siis eihän toi jätkä voi vielä ruveta ryömimään, eihän??! :eek: Taas kun laitoin lattialle niin veti jaloilla itteesä eteenpäin, ja pääsikin kunnes kädet jäi alle. Jestas jos se nyt jo alottaa ton :whistle:
Meillä kakkonen lähti ryömimään 3-kuisena, että kyllä voi ;) ;) MUTTA itse kyllä toivon paljon pidempää paikallaan pysyvyyttä :LOL:
 

Yhteistyössä