Heitin lapsen äsken sängylle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt v'tuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt v'tuttaa

Vieras
Lapsi, 1- vuotias kiukuttelee ja huutaa, ei käynyt nukkumaan päiväunia kun hoitolapset vaan huutivat ja riehuivat, eivät antaneet lapselleni nukkumisrauhaa tai nukuttamisrauhaa.. Olen juuri lopettanut tupakan polton ja hermot ovat kireällä!! Huusin ja räyhäsin hoitolapsillekkin että olisivat hiljaa että saan laitettua lapseni nukkumaan, nukahtamiseen menisi vajaa 5 minuuttia jos olisi hiljaista sen nukahtamis ajan, sitten saisi taas leikkiä.. No, kun tämä yksi vuotias sitten huuti ja kiukutteli, repi vaatteitani ja hiuksiani niin otin sen ja viskasin meidän sängylle... Lasta ei selvästikään sattunut, en heittänyt kovaa sinne sängylle, samanlailla kuin joskus leikkiessämme olen "paininut" lapsen kanssa.. Tuli sitten paha mieli kun lapsi itki ja sitten kun otin syliin niin nukahti... Tekis mieli häätää noi hoitolapsetkin pois täältä!! Tuola ne kaivelee jääkaappia ja syö kaiken mitä sielä on!! Ja just vähän aikaa sitten syötiin... Ei mitään käytöstapoja, saamarin kovakorvaiset kakarat!!!

Hei, olette kaikki hengissä, tuskin muille jäi traumojakaan, kuin sinulle. Tällä erää kaikki hyvin, eikö? =)

Ota pieni aikalisä ja käy sitten tekemässä hoitolapsien kanssa selväksi, kuinka käyttäydytään.

Eipä varmaan mitään vahinkoa sattunut, mutta täytyisihän sun miettiä, miten varmistat sen, että saisit tilanteen vähän paremmin hallintaan siellä kotona. Kyllä sitä aika jämäkkänä saa olla kun on monta lasta hoidettavana. Tiukat säännöt ja jämäkkä kuri, mutta ei hermojen menetyksiä. Varmaan se aikansa ottaa, jos on päässyt vähän lepsuksi kuri. Sun pitäisi saada varmaan illalla aikaa itsellesi, että keräät voimia, jotta alkaa pieni ryhtiliike kurin suhteen.

Sinä oisit voinut laittaa hoitolapsillesi vaikka videon tai dvd pyörimään siksi aikaa kunnes lapsesi nukahtanut.Syönnin jälkeen on hyvä lastenkin hetken rauhoittua.Näin tein joskus itse kun aikannan olin pph n.20v sitten.

omaa aikaa sulle enempi ja äkkiä. tuo on sen merkki ainakin mulla ja kannattaa ottaa vakavissaan ettei tule aihetta olla isommalla pahalla mielellä. ihan oikeesti. jo tänä iltana, alat pitää itsestäs parempaa huolta. Jos e i muuta niin ulos ja kävelylle!!

Siis en mä ole perhepäivähoitaja tai vastaava, vaan "kaverin" lapset taas tuputettiin mulle hoitoon.. Juu siis mun lapsi itki jo kun visksin sen sinne sängylle, mutta jatkoi sitä itkuaan, otin sitten lapseni syliin pyysin anteeksi, halasin ja pussasin ja sitten tuli itsellekkin itku..

Alkuperäinen kirjoittaja aapee :
Siis en mä ole perhepäivähoitaja tai vastaava, vaan "kaverin" lapset taas tuputettiin mulle hoitoon.. Juu siis mun lapsi itki jo kun visksin sen sinne sängylle, mutta jatkoi sitä itkuaan, otin sitten lapseni syliin pyysin anteeksi, halasin ja pussasin ja sitten tuli itsellekkin itku..

:hug:

hei, c'mon. Ei hätä ole tämän näköinen, vaan pieni ja pirun ruma.

Jatkossa kannattaa kieltäytyä vahtimasta kaverin lapsia, kerran se ei onnistu. Eiköhän kaverisikin toivoisi ennemmin niin... Ei kukaan voi väkisin tuoda lapsia hoitoon.

tuputettiin ? aina voot kieltäytyä.Toimi seuraavalla kerralla niin että laitat videon pyörimään niin katsovat sitä sillä aikaa.Tai sitten lopetat toisten lasten hoitoon ottamisen.Jos pinnasi ei kestä.

ei taida mammat ymmärtää, että tuollainen lapsen heittely ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. siinä voi käydä vaikka miten pahasti. yksivuotiaalla on kuitenkin edelleen suhteellisen suuri pää verrattuna vartaloon, eikä niska kannattele sitä vielä niin hyvin kuin aikuisella. tuon ikäisillekin voi vielä tulla ravistellun vauvan syndrooma.

toivon totisesti että hankkiudut sairauslomalle tai että joku puuttuu sun asioihis. sä olet vaarallinen omille ja toisten lapsille!

Kerropas kaverillesi miten kävi. Ehkei sitten tunge aina lapsiaan sulle... Ja sinuna ottaisin nyt ne hermosavut ja vähän omaa aikaa muutenkin lisää.

:headwall:

Todella kannustavaa puhetta. Ei ap oikein toiminut ja tietää sen itsekin. Mutta mitä ihmeen hyötyä siitä on, että täällä sitä jauhetaan? Muutama antoi sentään vihjeitä, kuinka estää tapahtumaa uusiutumasta. Se voi auttaa.

Onneksi muut ovat täydellisiä ihmisiä. Minä en... ainakin 5-6 joutuu uudestaan syntymään, että sille tasolle pääsee.

Niin mitä meidän pitää tehdä, puolustaa sun tekoa vai haukkua lyttyyn? Taidat tietää itsekin, että väärin olet tehnyt kun avauduit tänne. Taidat olla aika skitso kun pientä vauvaa heittelet :(

Yhteistyössä