*HEINIKSET 2008*

HPM meet aijaa.com sivulle, lataat sinne haluamas kuvan. Kopioit linkin "pieni kuva" kohdasta, sit liität sen vaan tänne omaan tekstiisi.
SmileX kiitos! :flower: Ihanat babyt myös sulla ja Anjamaritalla ! :heart:
Pandakarhu mä kylvetän kerran viikossa. Päivittäin hanan alla puhdistan naamaa, kaulaa, peppua ja korvantaustat. Sekä käsiä pesen ja kainalot puhdistan vanulapulla.
Kantoliinan käyttö on jääny aika vähälle nyt, kun Otto viihtyy hyvin vaunuissa. Mutta kyllä liinassakin tykkää olla.
 
meillä kylvetään joka ilta.On auttanut vauvaa ymmärtämään että nyt on ilta ja kohta mennään yöpuulle. Nukkumaan menee jo 19.00 aikoihin ja herää kerran n kello 02.00 syömään rintaa.Seuraavan kerran aamulla, nukkuu ihan tuonne 08.00 asti.Nukkumaan menee nätisti, laitan pinnikseen hereillä ollessaan jonne nukahtaa itsekseen aika pian. Uniriepu käytössä (äidinmaidolle tuoksuva harso). Pelolla odotan esim hampaiden puhkeamista jolloin taatusti unikuviot menevät taas uusiksi!!
oinas ja tyttö 13 vkoa
 
Tervehdys!

Ihania kuvia ootte laittaneet!

Nukkuuko teidän kaikkien lapsukaiset jo pidempiä unia öisin? Nopeasti kun luin viestiä, niin tuntui jotta kaikki äidit saavat jo pidempiä unia! Paitsi minä! Meillä poika syö edelleen kolmen tunnin välein sekä päivisin että öisin. Kyllä alkaa tämä väsymys tuntumaan... :ashamed:

Neuvolakuulumisia ( 2 kk): Painoa 5,6 kg ja pituutta 58 cm.

Meillä nuo aikaisemmat valvomiset paljastui refluksiongelmiksi. Saatiin lääkitys ja poika ei enää tuskissaan itke yömyöhälle. Aluksi luulin, että kyse oli koliikista.

Poika yrittää jo kovasti tarttua esineisiin. Ei vielä ole kuitenkaan otetta saanut.

Meillä kylvetään pari kertaa viikossa.

Palataan taas!

Jemima ja L 9 viikkoa
 
Heippa kaikille!!

En ole teitä todellakaan unohtanut, mutta aina kun olen ajatellut että nyt on aikaa kirjoittaa tuleekin jotain ;)

Meille syntyi siis poika 25.7 mitat 3500 kg ja 51 cm. Synnytys oli suht helppo ja lyhyt (6 t) verrattuna ensimmäiseen. Laitan kertomusta myöhemmin joskus paremmalla ajalla eli sitten kun poika lähtee armeijaan :LOL:

Sunnuntaina oli ristiäiset ja kaikki meni hienosti. Muutaman kerran yritti antaa papille säveltä virsien laulamiseen, mutta muuten melkein nukkui koko toimituksen.

1,5 kk neuvolassa painoa oli jo 5360 kg. Täysimetyksellä vielä mennään, mutta kyllä meillä otetaan vellit käyttöön heti kun 3 kk tulee täyteen. Aluksi mentiin yöt 1-2 syötöllä, mutta nyt tuntuu että välit vaan tihenee sitä mukaa kun posket pyöristyy ;)
Nukkumaan menee n. klo 20 ja syö n. 2-4 tunnin välein aamu seiskaan asti. Sitten on pari tuntia hereillä ja menee ekoille päikkäreille. Sisällä ei suostu nukkumaan eli nukkuu vaunuissa ja siellä sitten nukkuu 3 kertaa päivän aikana ja hyvin nukkuukin.

Miten teillä muilla nukutaan päivällä?
Välillä tuntuu että pitäis saada olemaan enemmän päivällä hereillä, mutta eihän toista voi pakottakaan olemaan hereillä vielä.

Ostettiin eilen puuhamatto missä tykkää virkeänä jumpata ja katsella, mutta heti kun väsähtää ei muu kelpaa kuin syli. Mutta helppo ja perustyytyväinen vauva meillä on, en valita. Ja kyllä väsymyskin haihtuu kuin tuhka tuuleen kun aamulla väläyttää ihana hymyn.

Meillä kylvetään pari kertaa viikossa ja muina päivinä otan pojan mukaan suihkuun mistä tykkää ihan mielettömästi.

Nyt on niin kaunis ilma ja huomiseksi on luvattu sadetta, että taidanpa lähteä vaunulenkille koiran kera.

Kaikille hyviä vointeja!!

Kukahan muuten se olikaan joka nykyään päivittää sivua? Pitää kirjoitella täällä kun suljetulta oltiin heivattu tällainen saamaton mattimyöhänen ;)

Vilma-Annika ja poika 2 kk
 
Hei Vilma-Annika!
Meidän Sara on syntynyt samana päivänä.

Aika samalta kuulostaa meidänkin päivä, ulkona nukkuu nytkin tyttö. Vaunuissa pitemmät unet sisällä pieniä pätkiä ja syli on ehdoton ykkönen. Minäkin olen miettinyt niitä velli asioita josko uskaltais aloittaa 3kk iässä, mulla kun on eka niin ei ole kokemusta.

Ririnki päivittää tätä ja pääsee sinne suljetullekin takas kun laittaa uuden hakemuksen.

anjamarita taas

 
RouvaSumppisuu
Heips kaikki :wave: !

Nukkumisista ja vauvan rytmeistä oli juttua: meilläkin mennään kyllä ihan noiden syömisien mukaan eli Atte syö yleensä 3-4 tunnin välein ja muuten ottaa torkkuja tai touhuaa leikkimatolla tms. Ei meille ole vielä mitään kummempaa rytmiä muodostunut. Yölläkin syö yleensa kolmisen kertaa, mutta onneksi tajuaa nukkua ne välit! Esikoinen saattoi päivisinkin posottaa kuuden tunnin unet, mutta nyt saa olla tyytyväinen, jos Atte nukkuu pari tuntia putkeen. Mutta kaikinpuolin tyytyväinen ja "helppo" vauva meillä on, en valita siis :D .

Kylvyssä käydään ehkä x2/viikko, vähän tarpeen mukaan. Karstaa on tullut nyt aika paljon päähän ja sitä olen öljynnyt ja harjaillut, niin useammin ollaan kylvyssäkin käyty.

HPM, ihania kuvia :heart: , hurmuripojat rulettaa ;) !
Mukavia syyspäiviä kaikille!!!
 
HPM ihana poju! :heart:

3kk neuvola kuulumisia:
paino 7500g (apua!!) ja pituus 62,5cm. Sai rokotteen joka itketti vähän. Ja rotarixin sai suun kautta se tuntu olevan ihan hyvää.
Ei oo tosiaan ihme, että en meinaa jaksaa enää turvakaukaloo kantaa. Terkka kyllä lohdutti, että painon nousu varmasti tasottuu tän jälkeen.
Meillä kans tavotellaan lelukaaren leluja ja sylissä punkee istumaan. =)

Yöt menee edelleen heikosti. Viime yö oli tosin ihan poikkeuksellisen hyvä. Nukahti klo23 (mun viereen) ja vissiin seuraavan kerran söi klo3 ja sit joskus kuuden maissa, kai. Eikä ähissy ja puhissu, ni sain nukuttua minäkin.
Yleensä siis nukahtaa klo23 aikaan mun v iereen (tissille) sit vähän väliä saa olla tuttii laittamassa ja syö ehkä 3 tunnin välein, joskus useemmin. Ja aamulla noustaa seittemän kaheksan aikaan, ku esikoinen herää. Sekin on monena yönä itkeskelly (on flunssassa) ja heränny pissalle ja vaikka mitä.
Päivisin nukkuu parhaiten vaunuissa, tosin niitä saa hyssyttää monta kertaa. Eikä oikeen mitään rytmejä oo. Syö kolmen tunnin välein normaalisti. Turhaan ei suostu tissiä syömään, eli syö vaan ku on nälkä.

rinkinki ja poitsuli 3kk2pvä
 
Sitähän mun piti vielä, että juttelin neuvolassa meijän parisuhde-ongelmista ja sain jonku neuvolan psykologin numeron. Terkkari suositteli, että kävisin ees itekseni (äijähän ei mukaan suostu lähtemään) siellä juttelemassa.
 
niin edelleenkään meillä ei Ella jaksa olla 3 tuntia syömättä :eek:
siis tunti on kyl varmaan maximi aika, eli todella tiuhasti tissittelee yhä. Muutamana päivänä on ollut poikkeustakin kun on nukkunut jopa 2 tunnin unet!

Rytmiä meil ei oo edelleenkään, nukkumaan käy vasta kun me vanhemmatkin mennään, eli about klo 23. Tissi suussa mun vieressä peiton alla nukahtaa ja litimärkänä hiestä nukkua koisii kunnes ihokontakti päättyy, esim mun kääntyessäni tai nostaessani hänet omaan sänkyyn :kieh: Ihanaahan se toisaalta on, alkaa vaan käydä yhä vaikeammaks ja vaikeammaks sitten vierestä pois vieroitus kun ikää tulee koko ajan lisää.
Ella syö yöllä pari kertaa.

Kylvetys tehdään kerran tai kaks viikossa, lisäksi me harrastetaan n. kerta viikkkoon sitä "pari suihkua" :LOL: eli käydään yhdessä suihkussa! :heart:
(näin ne miehen kanssa harrastetut pari suihkuttelut on muuttuneet vauvan kanssa suihkutteluiks...)
 
Näyttäisi suurin osan kylvettävän muutaman kerran vkossa; itse ollaan vauvan kanssa kylvyssä joka ilta. Siitä vaan on tullut hyvä rutiini;kylvyn jälkeen ruoka maittaa ja simmut sulkeutuu automaattisesti eikä tartte edes miettiä nukuttamista. Toistaiseksi iho on hyvä, mutta huolestuttaa jos se vaikkaa alkaa kuivua liikaa - rasvailen kyllä hieromalla joka kyvlyn jälkeen! On aika sessioita aina nuo iltatoimet! Mutta niin kauan kuin vaavi on tyytyväinen.. äiti tekee kaikkensa, eikös niin ole?!
Jee, tänään vihdoin viimein sain kantoliinan ja "jätkä" on matkannut siinä tosi kiltisti - kauppareissukin sujui paljon mutkattomammin ilman vaunuja! Vkoloppuna sitten testataan pidemmällä koetuksella, onko todella hyvä!! :) Tässä kuva omasta kullannupustani. :)
http://www.aijaa.com/img/t/00729/2827320.t.jpg[/IMG][/URL]
 
Iltaa kaikille!
rytmeistä:
meillä poju alkaa yöunille yleensä n. klo.22 ja monta yötä on mennyt että herää vasta kuuen aikaan aamulla eka kertaa syömään. Mutta välillä saattaa olla öitä että herääkin jo kolmen aikaan syömään eka kerran. Yleensä aamulla heräilee 8 maissa ja saattaa jatkaa vielä unia kuhan ensin vähäksi aikaa saa seuraa. Ulos lähetään 12-13 aikaan ja sitten nukkuukin 3-4 tuntia ulkona. Illalla nukkuu miten sattuu sitten iltaunia.

Alkuun ollaan kylvetetty poikaa joka toinen ilta. Mutta nykyään vähä milloin sattuu, 2-3 kertaa viikossa.

Välillä näyttää että pojalla ois jonkulainen rytmi syömisen kanssa, mutta välillä taas on aikoja että syö milloin sattuu.:) mutta yleensä 2-3 tunnin välein. Meidän vauvalla on tullu semmosia raivoamisia ku on tosi väsyny ja nälkänen niin ei ala ottamaan tissiä ei millään. Ensin pitää saada käydä hetki unessa ennen ku on valmis ottamaan tissiä. Onko kenelläkään muilla tämmöstä? Sama homma meilläkin (en muista kuka siitä sanoi) että turha yrittää tissiä jos ei oo nälkä, ei ota ei millään.

Pitää alkaa vauvelin kans kylpyhommiin.
Voimia kaikille arkeen! =)

nisu ja poika 2,5 kk
 
Hei pitkästä aikaa!
Meillä Jooseppi ei taho nukkua päivisin kuin 20 min. kerrallaan...Yöt kuitenkii mennee 1-2 syötöllä.
Iltaisin yöunille rupeaa 20-21 välillä,sit syöpötellään tuossa 4 maissa.Mie oon antanu jo maissivelliä tuttelin joukossa iltaisin.Mahotonta tää syöminen,herra vetäis päivälläkin 2-3 tunnin välein 150-200 ml maitoa!Se on jo sen merkki jotta tutteli ei riitä enää pitämään nälkää.Illalla ku saapi maissivelli-tuttelia niin jaksaa nukkuakkin sen ekan pätkän 6-7 tuntia putkeen.Minkäänlaisia mahavaivoja ei oo tullu!Äitikii oikein konahti et miks sie et sitä velliä anna,ennen ruettiin 2 kk:tta vanhalle vaaville jo antaa.Mietinkii sit ku tuo korvikkeen määrä on tosi iso mitä menee päivisin jotta ruetaas pikkuhiljaa soseita maistelee.Tällä maidonjuonnilla kun ei tule muuta kuin aneeminen lapsi!Esikko aikanaan oli samoja ikiä kun vellit ja vähä myöhemmin soseet otettiin kuvioihin.Sisko kävi kylässä, hällä on 4 lasta 9-19 vuotiaita niin keskusteltiin näistä suosituksista.Esikon aikaan 19 vuotta sitten 3kuisena sosetta naamariin ja 2 kuisena velliä oli nvolan suositus.Nykyään oliko se 6 kuukautta täysimetystä.No jokainen äiti tuntee lapsensa/vauvansa parhaiten ja tekee sen mukaan,vai mitä?

Kylvetään suurinpiirtein jokatoinen päivä.Harvemmin käydään suihkussa.

Aivan ihania vauvojen kuvia ootte laittanu :hug: .

Mie mänen nyt aamusumpille.
Voikeehan hyvin mammat!

Ievaliina ja Jooseppi 12 viikkoa ja 2 päivää
 
Huomenta!

Meillä pari yötä meni tosi mukavasti eli poika nukkui syöttöjen
välit (syö 19 ja nukahtaa, seuraavat syötöt noin 22, 01, 04, 07), mutta
taas viime yönä heräsi klo 24 ja alkoi kovan "juttelun". Kiljahteli innoissaan ja valvoi jopa 02 jälkeen. Eli meilläkin haetaan vielä rytmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Annika:
1,5 kk neuvolassa painoa oli jo 5360 kg. Täysimetyksellä vielä mennään, mutta kyllä meillä otetaan vellit käyttöön heti kun 3 kk tulee täyteen.
Neuvokaahan nyt tiedotonta, että onko se maissivelli josta puhutte?
:ashamed:

Jaahas jatkan myöhemmin herra huutelee ruokaa.
 
HPM
Meidän rytmit alkaa suurinpiirtein olemaan tälläistä:

HERÄTYS klo 7
aamumaidot, vaipanvaihto, sätkimistä leikkimatolla, hypyttelyä polvella ja simahdus
AAMUPÄIVÄTORKAHDUS klo 9-10 välillä, 15-30min
maitotankkaus, seurustelua, aamutoimia lisää
PÄIVÄUNET VAUNULENKILLÄ klo 12-13 välillä, nukkuu noin tunnin, joskus harvoin jopa kaks...
vaipanvaihtoa, syöntiä, leikkiä, seurustelua
PITKÄT PÄIKKÄRIT klo 15.30 alkaen, kesto 2-4h
mahdolliset kyläilyt tähän väliin, iltatoimia, kylpy/suihku, iltaruoka x2
YÖUNILLE klo 21-21.30.
YÖMAITO klo 3-4

ja alusta alkaa
=)

Sanotaan että ajat heittää maksimissaan tunnilla suuntaan tai toiseen.

HPM + Jonsku su 3kk :eek:
 
Meillä haetaan vielä vähän rytmiä, yritän saada sen seuraavanlaiseksi, muutama päivä mennyt nyt näin:

8 herätys
9.30-12.30 vaunu-unet
12.30-14.30 leikkiä yms virikettä
14.30-17 vaunu-unet
17-19 virikettä
19-08 unet parilla syötöllä

Aika ihana rytmi olis, mutta pienikin häiriö sotkee koko systeemin..

Aika moni kai antaa korviketta? Kuinkas moni täysimettää ja kauan olette suunnitelleet jatkavanne? Mä olen suunnitellut 6kk jos maitoa piisaa.

Poppeli ja Niilo kohta 2kk
 
No niin jatkan nyt, kun poika unilla.

Eli täälläkin täysimetyksellä mennään. Suunnittelin jatkavani ainakin 4 kk asti (meillä lääkäri suosittaa aloittamaan kiinteät sitten tuon refluksin takia), mutta jos tilanne pysyy hyvänä niin sinne 6 kk asti, jos maitoa piisaa.

Ja päivärytmistä. Täällä samoin kuin poppelilla eli pieni häiriö sotkee heti koko systeemin. Mutta näin yleensä

noin 7 herätys
aamupesut ja muut toimet, virikettä
8.30 unet (kesto vaihelee max tunti)
10 syönti ja lyhyet unet
12 uusi tankkaus ja ulos vaunuilemaan
15-15.30 heräilee syömään
16-19 yleensä kahdet lyhyet unet ja seurustelua, syö 1-2 kertaa
19-07 yöunille ja sitten tankkaillaan max 3 h välein.

Vähän odottelen, että nuo yösyötöt harvenisi
:ashamed:
 
Hyvää sateista päivää ;)

Olen tässä lukenut Heinikset ketjua sen jälkeen kun se muutti heinämammat ketjusta odottavien puolelta tänne. Kirjoitellut olen vähän ja siksi myöskään minä en päässyt suljettuun yhteisöön mukaan. Ehkä hyvä niin. Taitaa riittää että lukee mitä muille samanikäisille vauveleille ja äideille kuuluu tällä puolella. Ihania kuvia vauveleista olette laittaneet.

Lyhyesti siis meille syntyi poika (la 21.7) jo 24.6 (2670 g , 46 cm). Nopea synnytys ensisynnyttäjälle 5h, joka alkoi lapsivesien menolla. Eipä siinä ehditty kuin ilokaasua hengitellä, mutta hyvin meni. Nyt sitterissä tuhisee siis reilu 3 kk vanha pikkumies (2kk neuvola 5360 g, 55 cm). Hymyilee ja juttelee. Meillä kanssa kääntyillään sängyllä selältä mahalleen ja hiukan yritetään kosketella esineisiin. Oman tutin kanssa leikkiminen on kans kivaa. Tämä mies ei kyl tykkää olla vatsallaan pitkää aikaa peitolla, mites teidän vauvat?

Päivärytmeistä ollu keskustelua täällä. Meillä eka 1,5 kk oli ihan hektistä, poika itki paljon koliikkia ja ainoastaan sylittelyt auttoi, jos nekään ja tissille nukahdettii ainoastaan. Mutta keskustelujen perusteella monella teillä sama juttu. Syötiin aluksi 3 tunnin (sairaalan ohje ennenaikaisesti syntyneelle) ja sitten 2 tunnin välein 24/7. Aika raskaalta tuntuneen alun jälkeen ennen ristiäisiä vatsavaivat ja itkut kaikkosi. Rauhallisen tyytyväinen pikkuS jatkoi samaa rytmiä. Sitten reilun 2kk jälkeen on alkanut nukkua pidemmän ensimmäisen yöunijakson 4h. Nyt on mennyt viikon verran jo yhdellä yösyötöllä eli meillä rytmi:

8-9 heräillään ja jumpataan sängyssä
aamupäivällä 2x 30min-45min unet
13-14 ulos vaunuilemaan ja nukkumaan 3-4h
16-17 heräillään seurustelemaan
iltapäivällä enää 30 min-45 min unet
21-22 nukkumaan (1-2 yösyöttöä)

PikkuS ei siis valvo 2 tuntii pitempää pätkää kerralla ja päivällä syödään 2 h välein.

Imetyksestä: Täysimetän ja tarkoitus jatkaa sinne 6 kk, mutta aloitetaan kyllä maisteleen soseita jo ennen puolta vuotta.

Viivi ja PikkuS 3kk 1vko
 
Hei kaikille!

Liitynpä joukkoonne poikani 2kk kanssa. Pikku poitsu syntyi 29.7. rv 41+5 painoa 3890g, pituutta 51,5 cm ja pipo 37 cm.

Nyt on poika siis pari kuukautta kasvanut ja painoa kohta kuusi kiloa. Meillä täysimetetään, mutta muutaman kerran olen antanut korviketta kun illalla on maito ollut jo vähissä.

Olen pyrkinyt pitämään tällaista rytmiä meillä:

7.30 herätään, syödään, vaihdettaan vaippa ja seurustellaan
8.30 unet 1h
9.30 herätään, syödään, aamupesut (hoitopöydällä) seurustellaan
10.30 unet 2-3h ulkona
13.30 (tai kun herää) syödään, vaippa, laitetaan ruokaa tai puuhaillaan muuta mukavaa yhdessä
15.00 unet vaunulenkillä (vajaa tunti unta)
16.00 taas syödään ja seurustellaan
n. 18.00 (tai illalla yleensä) unet 1h
illalla vielä tankataan ja seurustellaan kunnes unille laitetaan 20.00 paikkeilla. Yöllä syödään neljän aikaan.

Meilläkin rytmi menee heti pilalle kun vähänkin yrittää käydä jossain kauppaa kauempana. Illalla voi lähteä asioille kaupungille. Poika nukkuu kun huvittaa ja katselee maailmaa loppuajan. Tästä ei rytmi sekoa. Päivällä ei passaa juuri minnekkään lähteä.

Meillä kylvetään vain kerran viikossa ja sekin on joka toinen kerta täyttä huutoa. Sen vuoksi pesen pojan märällä harsolla kriittisistä paikoista hoitopöydällä joka päivä niin kylpy voidaan ottaa vain totuttelun kannalta. Pyllypesut onnistuvat ilman ongelmia. Meillä vain ongelmana ettei pesuhuoneessa ole lavuaaria, joten en voi ensin kastella poikaa siinä ja siirtää sitten vasta ammeeseen (kuten neuvola ohjeisti). Olemme yrittäneet sekä päivällä että illalla ja aina sopivasti maha täynnä niin ei pitäisi nälkää itkeä. Pitäisikö käydä vaan useammin kylvyssä?Te jotka olette käyneet lastenne kanssa suihkussa niin voisitteko kertoa tarkemmin, miten tämä käytännössä onnistuu? Meillä on heiman viileä kylppäri (minun mielestä, joka olen vilukissa) tämän vuoksi olemme ensin käyneet saunassa ja sitten vasta kylvettäneet, näin on ainakin lämmin kylppäri. Eikö vauva (tai itse) kerkeä paleltumaan, kun menee suihkuun yhtä aikaa vauvan kanssa?

 
HPM
Meillä suihkutellaan niin, että menen ensin yksinäni pesemään itseni ja sitten isi tuo pojan mulle (suihkuhuone on samalla kerennyt lämmetä kivasti). Otan saunajakkaran ja istun siinä, poika toisella jalalla ja lähellä omaa vartaloa ettei luiskahda saippuoimisvaiheessa (on alkanut niin eläväiseksi etten uskalla enää seisoen sylissä pestä). Siinä me pestään etu- ja takapuoli ja tukka kans. Sitten laitan pojalle pyyhkeen ja huudan isän hakemaan B) Saa itsekin kuivata itsensä rauhassa. Tosin meillä poika sitten odottelee äitiä pukemaan kodinhoitohuoneen puolella. (Yleensä kerkee kusasemaan isin syliin ja pyyhe menee pyykkiin joka suihkun jälkeen) :LOL:

Meillä on lapsi suhtautunut alusta alkaen tosi myönteisesti sekä suihkuun että kylpyyn. Tosin suihkussa kantsii muistaa pistää vesi tulemaan mahdollisimman hiljaisella ettei pistele iholla kamalasti. Ja oon vääntänyt lämmitystäkin vähän isommalle suihkuhuoneeseen ja khh, ihan pojan takia. Viihtyy nyt hyvin alastomanakin suihkun jälkeen kun ei heti tuu kylmä.
 
Jotenki sitä ei tuu kirjoteltua enää niin useasti, vaikka päivät rauhallisia ku lapset nukkuu samaan aikaan.

Rytmeistä: Voin kai sanoa et meillä nukutaan yöt läpeensä, poikkeuksia toki on. Esim eilen E nukahti klo 22 ja heräs tänä aamuna klo 9 ekan kerran! =) En siis valita!!! Yleensä siis nukahtaa illal klo 22 aikoihin ja herää vasta aamulla ekan kerran syömään 7-9. Sit ollaa tunti hereillä ja taas otetaa pienet unet, n tunnin verran. Päikkäreille vaunuihin käydää klo 13 maissa ja sieltä heräillää yleensä 16 pintaan. Sit illal enää pienet torkut klo 18 maissa, puolisen tuntia. Mut en valita ku yöllä nukutaan omassa sängyssä läpi yön. Illalla nukahtaa joko syliin tai itsekseen sänkyynsä.

Pitää nyt sanoa et oon aina ihmetelly kuin hyvinnukkuvia vauvoja oikein tehdää ku meillä kaikki kolme valvottaneet. ja nyt neljännellä kerralla onnistuttii :LOL: Ihanaahan tää on ku ei itsellä ole sellasta väsymystä. Näin meillä tosiaan menny 1kk lähtien ja ens viikol tulee jo 3kk täyteen, hui ku aika rientää!!

Meille on tullu kahteenki rokotusohjelmaan kutsu mut en aio osallistua kumpaakaan. Toinen oli influessa rokotus ja toinen muistaakseni noro -tai rotavirus.

Täällä mennää edellee täysimetyksellä, kertaakaa en ole antanu pulloa. Imetyksestä huolimatta oon kolme kertaa käyny leffassa. Ekal kerral Sinkkuelämää ja nyt kävin kaks kertaa katsomas Mamma Mia! -elokuvan. Se on niiiii HYVÄ!!!! Siis jos tykkää musikaaleista ja Abbasta... Oikea hyvänmielen elokuva josta jää hyvä fiilis ja biisit soi päässä viel pari viikkoa. Mieskin jo kyllästyny ku hoilaan Abbaa päivät pitkät... :LOL: Mies oli myös mukana ku toisen kerran kävin katsomas kyseisen leffan ja tykkäs hänkin vaik onki hevimiehii =) Suosittelen!

Eipä tässä nyt muuta ku jaksuja vaan kaikille tasapuolisesti!

Neleka ja E kohta 3 kk :heart:
 
Piti viel sanoa et nukutan mahalleen! Ketään en ole aikasemmin masulleen nukuttanu, liekö siitä johtuu hyvät yöunet? =) Kovasti seurustellaan ja hymyillän sekä välillä nauretaan ääneen. Ja täällä kylvetään n kerran viikossa. Tosin ku tota tukkaa on niinmahottomast ja E puklailee kovasti, ni harva se päivä pitää tukka pestä ku jähmettyy takaanta muuten pystyyn =) varsinki ku selällään makoilee lelukaaren alla ni jos puklaa, on koko takatukka aivan märkä....
 
onpas taas aikaa kun viimeksi olen käynny täällä !!

ihania kuvia teillä pikkusista =) =)

meillä on yöt menny hyvin nukkues ..tissi kontaktia on ruvennu vieroksuu mutta kyllä kelpaa jos tarjotaan muuten kattelee mua ja hymyilee et luulet vaan et imasen :LOL: :LOL:

kakat Jemina tekee nyt 2pvä välein on se vesi ruvennu tekee sen että pehmentää masua ja helpottaa oloa....

mulla on ollu nyt reilun viikon kauhee päänsärky eikä tunnu mikään autavan :/ :/ seinät meinaa kaaduta päälle ja kotsahommat jää mulle ..olen suorastaan stressaantunnu ...näin unenkin et joku isoa "haamu"mies seiso mun sängyn vieres kattelemas mua ja kun nousin istuu ni se kääns selkänsä ja oli menos pois :x :x en tiedä mitä tarkotaa mutta oli kauhee tunne sen jälkeen kun näin sen :| :| huoh...

meillä isommat likat on nyt ruvenny harrastaa sitä että pitää kaikki kaapit penkoo ja tutkii ja repii kaikki mahdolinen ulos niistä ja jos ei yletetä ni otetaan keittiöjakkara avuksi.....ja sitten jos ei muuta keksitä ni kiusataan toista ja huudetaan ja itketään..mä alan olee ihan hermoraunio tähän touhuun..kun ei ne kuuntele vaikka kiellän ja komennan niitä isänsä taas vaan haukkuu ja se ei kuulosta kivalle...

meillä olis huomenna 3kk neuvola joten sieltä sitten kuulumiset huomenna :wave: :wave:

bambiino ja Jemina tänään 3kk
 

Yhteistyössä