*HEINIKSET 2008*

Heipat kaikille pitkästä aikaa :wave:
Neleka olikin jo kysellyt :)
Lukemassa olen käynyt, mutta olevinaan niin kiireinen , etten ehtinyt kirjautua ja kirjoitella.
Poika on tosi helppo tapaus (niinkuin siskonsakin), mutta silti jäänyt tää suurempi surffailu.
Yritin tonne "suljetulle", mut miut vissii poistettu, kun en oo käyttänyt. Juuri kun olin menossa sinne kirjautuu. Jotenkin se osasto jäänyt , kun en kerennyt harjoitella sen käyttöä. Nyt jopa olis koneellakin ollut kuvia joita olis voinut koklata liittää sinne...noh, ei se mitään.
Poika kasvaa hurjaa vauhtia. Oli 1kk neuvolassa jo 59,5cm ja 5kg ja risat ja nyt 2kk oli 61,5cm ja yli 6kg.. Hyvin on vaatteet jäänyt pieneksi. Nyt käytössä 62 ja 68cm.n vaatteet.
Ristiäisetkin vietetty toissa sunnuntaina. Nimi on "vanha" ja alkaa E.llä :)
Rytmi alkaa muodostumaan jo päivään ja yöt mennee kans hyvin. Käy nukkumaan n.21-22ja heräilee syömään 4-5 aikaan yöllä. Joskus tutin saatan käydä antaa 1-2 aikaan...ja joskus otan sitten viereen.
Tuttelilla eletään. Maissivelliä annoin jo viime viikonloppuna ilta tuttelin sekaan. Ei mitään vaivoja tullut.
NYT Meni pasmat ihan sekasi, luin just viestin..kaveri ilmoitti laittaneensa toisen hevosensa myyntiin..kääk..se niin ihana tapaus, voikun saisin sen tänne meille.

Jaksamista kaikille mammoille !!!
Aika menee niin nopsaan...kohtahan nää mein lapsosetkin jo kouluun lähtee ;)
Nyt tuli vaan omaa napaa...mut yritän keretä kirjoitella vielä lisää

äippä ja pikku-ukko E (9viikkoa ja kolme päivää)
 
Heippis!

Kiva kuulla Kultatiu'ustakin pitkästä aikaa! Vaikka uutiset ei sitten olleet parhaita mahdollisia.. Voimia sinulle jaksaa oma ja vauvan sairastelut! :hug:

Bambiinollapa on siellä aika kirppu neiti, tulee tuo meidän eskarilainen mieleen. Oli kirppunen vauva, vielä kolmikuisena meni heittämällä 56cm vaatteisiin! Tämä pikku S nyt käyttää pääasiassa jo 62-68cm vaatetta, jotkut bodyt jopa 70cm!! Kestoilu kyllä vaikuttaa vaatekokoon, kun ei pienemmät bodyt mahdu haaroista..

3kk neuvola on meilläkin 4.10, samana päivänä vien eskarilaista viimestä kertaa neukkatädille.. *sniff* Kauheen räkätaudin pukkas tässä S:lle myös, kolmata päivää yökkii limaa ja tuhisee tukkoista nenää. :snotty: Itte vielä säästyny tuolta taudilta, vaikka se koettaa kyllä seläyttää. Kurkussa märkä lapanen ja aamusin tukkosuutta, mut ei kunnolla iske. Äidithän ei ehdi sairastaa!

Sain sormeenikin tikit tuossa pe iltana, kun leikkelin tytön 6v synttäreille piirakkaa. Jurskautin oikein kunnolla että pohja varmasti katkeaa, ja sormen päästä sitten luuhun asti auki ja eikun päivystykseen.. Kolme tikkiä siihen tuli. Onneks ei enää arista niin paljon, saa jo nosteltua ja hoidettua S:aa paremmin.

Qnsillasta vielä, että tuttavan kautta sain utsittua, että kaiketi on jonkinmoinen hoitovirhe-juttu tulossa, hänkään ei ollut ihan varma.. Toivon etten loukkaa Qnsillan yksityisyyttä näin kertomalla täällä tätä!! Voimia sinne toivotan edelleen, koskaan ei pitäisi vanhemman joutua lastaan hautaan saattelemaan! :'(

Nyt pukemaan kunnon varustusta, kolme vee tahtoo puistoon pian ja pitää vielä S syöttää ja vaipottaa ja..

Räpis+"pikku" S 11vkoa huomenna
 
Heipa hei piiiiittkästä aikaa!

Olen käynyt lukemassa teidän kaikkien kirjoituksia, mutta en ole ite saanut aikaiseksi kirjoitella pitkään aikaan.

Kävin kurkistamassa suljetulla ja huomasin että minun kohdalla ikään oli tullut 10v. liika, eli oikea ikä on siis 28v. :)

Poika kastettiin viime sunnuntaina ja nimeksi tuli Kasper. Sen voi myäs lisäillä sinne, sitten kun päivittelette sivuja.

Ihania kuvia vauvoista kaikilla :heart:

tannuli ja Kasper 6vkoa ja 5pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipero:
Hei Bambiino!
Taisit joskus kauan sitten kysyä siitä kaksisuonisuudesta..., jos nyt oikein muistan. Sairaalassa tosiaan tehtin vatsanUÄ ennen kotiutusta. Siinä oli kaikki hyvin ja jatkoon vain nlan seurannat. Toistaiseksi ainakin tyttö on kasvanut hyvin ja syö hyvällä halulla. Joten eipä siitä yhden suonen puuttumisella ole ollut mitään merktystä.

Ja KIITOKSET kun teistä mutamat kertoi kokemuksia synn.käynnistämisestä heinäkuun lopulla. Synnytystäni ei kuitenkaan ehdittykään käynnistää vaan kaikki sujui sponttaanisti ja hyvin.
juuh mie kyselin siitä kaksisuonisuudesta =) =) hyvä että teilläkin on kaikki menny hyvin =) =)
 
heippis vaan tännekin :wave: :wave:

kauheita saa taas lukee ja kuulla uutisista ! miten sitä uskaltaa kohta laittaa lapsensa kouluun turvalisesti ? |O |O

uhrien omaislle suruvalittelut ja isot :hug: :hug: :'( :'(

juuh joku kysy josain vaihees tosta jokeltelusta : meillä Jemina jokeltelee oikein isoon ääneen ja hymyilee kun hälle puhutaan =)
nyt olen antannut hälle vettä eilisestä lähtien kun ei toi masu meinaa toimia sillä levolacilla enään kunnolla jos toi vesi auttas asiaan tai sitten pitää mennä ostaa niitä mallasuutetippoja....

räpätätille : juuh meillä on noi kaikki neitoset tommosii kirppuja mutta Jemina on nyt se kaikein pienin ja ei noi kaksi isompaakaan ole mitään jättiläisii esikoinen on jotain 100 cm ja painaa 15 kg ja toi kakkonen on 90 cm ja painaa 11,4 kg ja ihan normaalisti syövät kaiken minkä kaapista löytää ja nenän eteen saavat :whistle: :whistle: ( jopa mun suklaat
:LOL: :LOL: )

mites yritääkö muiden vauvelit jo kääntyä ?

meillä Jemina pukertaa sängys iteensä mahalleen ja on jopa onnistunnutkin siitä mutta lattialla ei ole onnistunnut vielä...

mutta nyt poistun kotihommiin :wave: :wave: hauskaa päivää heiniksille :wave:

bambiino ja Jemina kohta 3kk
 
Mikähän vaihe täällä on meneillään, kun jätkä ei suostu nukkumaan? Hymyilee vaan ja jokeltelee.

Ei kyllä pysty pieni ihmismieli ymmärtämään tuota Kauhajoen tapahtumaa. Omaisille täältäkin suruvalittelut.
 
Rinkinki:Huomasin just että ekalta sivulta puuttuvat mun pikku rinssin tiedot,joten voisiko ne saada sinne? :)
Synttäripv 19.7,pituus 54cm ja paino 4232g.Kiitti jo etukäteen!

Ristiäiset oli lauantaina ja kaikki meni loistavasti.Herkkujakin jäi yli niin paljon,että syön niitä vieläkin. :whistle: Eipähän pääse tämä mamma laihtumaan...

Onko kenelläkään kokemuksia vauvan kanssa lentämisestä/ulkomaanreissuista??
Mies pitää isyysloman ens kuussa ja mietittiin,että hankittas rinssille passi ja lähettäs johonkin reissuun.Ehkä pidennetty viikonloppu jossain päin eurooppaa...Poitsu ois silloin n.3kk.
 
Heipat!
Käyn ahkeraan lukemassa, mutta harvoin onaikaa kirjottaa... :/
Lisäsin bella teijät listaan! =)

Ja kaikille, laittakaa mulle yv:nä tietojanne mitä haluutte etusivun listaan, niin mun on helpompi sieltä kattoa ja päivittää.

Meill'ä Otto yrittää välillä kääntyä kyljelleen, sängyllä se onnistuu, mutta lattialla ei pysy kyljellään. Masulleen ei siis oo viel hetkeen kääntymässä.
Ja musta näyttäs siltä, että tekee alaetuhampaita. Onhan se jo parin päivän päästä 3kk, joten ihan mahollista.

Parisuhde meillä on ihan päin persettä... :'( Tarvii varmaan mennä mun jonnekki jutteleen, ku tuntuu et pää repee ton paskan äijän kans. Mut minne mä meen puhuun? Neuvolaan vai?! En tiiä... :'(

rinkinki ja poju 3kk
 
Heipsistä, minä taas ilmestyn tänne. Unohdan aina käyä täälläki, tuo Mitäs Nyt vie aina mukanansa.

Tyttö voi oikein hyvin, pitäis rotarixia käyä laittamassa jossakin vaiheessa. Pelottaa :ashamed: mutta ajattelin kuitenkin ottaa, kun asutaan yhden päiväkotilapsen kanssa. Saadaan oikeasti ihan kaikki taudit, nytkin vähän nuhaa.

Painoa oli viimeks päälle 6 kiloa, pituutta 59,5, nyt olis 3 kk nla seuraavaks, tuo painaa kohta varmaan 7 kg :D:D:D Tissi on riittäny aivan mainiosti, en vois kuvitellakaan mitään muuta vielä tuolle antavani.

Yöt sujuu hyvin, pitää vähän hehkuttaa, viimeset kolme viikkoa ollaan nukuttu ilman vaippaa :) Eikä oo tullu vahinkoja. Herää sen kerran yössä (tosin kolmena yönä tähän mennessä ei heränny kertaakaan, toivo elää...), muutamana yönä peräti kaksi kertaa, käytän sitä usein silloi pisulla. Joskus syö samalla, joskus ei, ei tuosta saa mitään selkoa. Ensimmäiset aamu-unet on hyvin ennustettavissa, ja illalla mennään yleensä samoihin aikoihin samoilla rutiineilla nukkumaan, mutta muut päikkärit on sitten ihan hakusessa vielä.

Bella-74 Lentäny en ole, mutta Tallinnassa käytiin äsken tuon tyttösen kanssa. Passikuvat on ihania :D Varautukaa, ettei ota niitä kuvia ihan missä vaa. Mentiin johonki studioon, pisti tyllerön makaamaan patjalle ja minä pitelin käsiä. Tosi söpöjä kuvia tuli, ja onnistu heti! Tyhmää ettei niitä passeja sitten tarkistettukaan reissulla, tuntu tperältä että on PAKKO olla henkkarit jotka makso kuvineen kaikkineen 80? kun ei niitä sitten katota kuitenkaan. Lentomatkoilla tietysti tarkistetaan.

rinkinki Voi teitä :'( Käy jossakin juttelemassa... Eikös parisuhde ole yleensä kovimmillaan vauvan ollessa 3-4kk? En tiedä teidän taustoja muuten, mutta jos tää on jotain joka on ollu esillä nyt vauva-aikaan, voi sen hyvin olettaa menevän ohi ku pikkunen tuosta kasvaa. :hug:

Ainiin, löysin ittelleni aviomiehen, päätin että pidetään häät ens kesänä :kieh: Tähän mennessä tosin ei olla ku kirjoiteltu pari hassua sähköpostia toisillemme eikä tää mies tiedä mun suunnitelmista, mutta minä olen päätökseni tehny! B)
 
Heip.

Miunki tyttö kyllä jo jokeltelee ja hymyilee aivan mahdottomasti ku on hyvällä päällä :) Sängyssä kans pääsee jo kylelleen menemään... heh.. mut ei muuta. Elsi on kyllä alkanu kuolaamaan aika paljon, mistä lie johtuu..

Miulla on ollu pieniä ongelmia nyt saada Elsiä iltasin nukkumaan.. saattaa itkeä reilun tunninki sängyssään.. tai siis huudella.. käyn sitte välillä silittelemässä ja otan syliinki ja vedän soittorasiaa sille ja sitte se rauhottuu toisinaan nopeemmin ja toisinaan hitaammin.. mitenhän sais helpommaksi tuonki homman. Päivisin ei nuku muuta kuin vaunuissa ulkona, joten voihan sekin olla vaikeeta ku illalla pitäiski nukahtaa vain sisälle sänkyyn.

Rinkinki.. neuvolassa saa jutteluapua, kun vain pyytää.. se kyllä vähän auttaa, minuakin silloin, kuin raskausaikana erottiin lapsen isästä. Toivon kyllä, että teillä suhde jatkuisi ja tämä oisi vain joku kriisivaihe.

Meillä on neuvola 1.10.. hui kun aika meneekin nopiaan..

Voimia kaikille.

Anzzu ja Elsi kohta 3kk
 
Moimoooi!

Pitkästä aikaa rustaan tännekin.
Meilläkään ei Nella nuku pitkiä unia ko ulkona. Apuja siis mullekin!! Ollaan koko päivä oltu kyläsillä ja siellä nukku vajaan tunnin sisällä. Kotiuduttiin ja nyt on puol tuntia nukkunu ulkona. Pakko antaa nukkua melko myöhälle. Vielä ei oo yöunet siirtyny myöhäisten päikkäreiden takia kuitenkaan kertaakaan. Vaikka kertahan se ois ekakin, mutta sitähän varten mie olen lomalla. Tosin huomenna on muskari 14-15. Pitää pyrkiä lenkille aamulla, että Nella ois tuon ajan hereillä. Pari kertaa oon herättäny ja jatkattanu unia kolmen jälkeen sitten.
Iltasin meillä nukahdetaan 21-23 joko syliin tai puolitökkyrässä sänkyyn yksin.

Nella kierähtää vain mahaltaan selälleen. Selällään on alkanu jalat mahottomasti vispata ja hakeutumaan sivulle, muttei vielä muuta. Hymyilee ja päästelee pitkiä vokaaleja ja varsinkin aamu kuudelta tietenkin :D Kyllä isi on mielissään, semmosesta herätyksestä. :D

T: pörrö ja nella s.17.7
 
Moikka! Meilläkin oli su ristiäiset ja poika sai nimeksi Niilo. Ihana nimi tuo Kasper. neuvolasta ainakin minun veli sai vaimoineen keskusteluapua kun vauva oli pieni. Meillä Niilo jo nostelee päätä hyvin, mutta ei vielä pyörähtele suuntaan tai toiseen.

Kovasti unet painottuu päiväsaikaan, nukkuu yöunien jälkeisen pienen hereilläolon jälkeen enenmmän ja vähemmän putkeen aina 15-16 asti. Illalla sitten onkin risaisempaa kun ei suostu nukkumaan kuin sylissä sisällä. Paitsi yöllä tietty pinnasängyssä. Oletteko muut nukuttamalla nukuttaneet omaan sänkyyn? Mulla aina nukahtaa rinnalle josta nostan sänkyyn. Olis varmaan hyvä opetella se nukahtaminen sänkyyn niin saisi toiset päikyt nukuttua omassa sängyssä.

onnea ninaTT tulevan miehen kanssa:) Mä varasin kirkon meille 6.6-09, pääsen sitten rouvassäätyyn minäkin. Kirkko on niin pieni, että sinne mahtuu vain 30 ihmistä, eli pienin menoin mennään.

Poppeli ja Niilo
 
Bella-74: Meidan ipanat on lennelleet 3kk lahtien. Nousun ja laskun aikana anna vauvalle rintaa/pulloa/tuttia ettei paineen vaihtelu satu korviin. Itse olen pitanyt tuttia suussa "puolipakolla" etta varmaan lutuuttaa jotain. Olen itse kokenut sen kivun minka voi saada ja se pistaa aikuisellakin tipan silmaan. Joskus olen antanut lasten paracetamolia etukateen, mitaan haittaa siita ei ainakaan ole.
Toinen neuvo on pukea vauvalle mahdollisimman helpot vaatteet, joustavat ja pehmeat. Mentiin kerran 6kk kanssa ja olin pukenut sille farkkuhaalarit matkalle. Siina kun vauva kieppuu sylissa pari tuntia niin alkoi olla minulla kasivarret naarmuilla napeista yms metalliosista ja kaiken lisaksi yksi nappi takertui mun kaulaketjuun ja ketju poikki :( Onneksi 3 kuinen melko varmasti nukkuu hyvan osan matkaa :saint:
Sitten on tietysti vauvan menopelit. Kannattaa kysya etukateen vaunuista, matkarattaat ainakin saa yleensa portille asti. Se kannattaa myos pitaa mielessa etta aika kovakouraisesti niita ruumassa heitellaan. Paras jattaa kalliit pelit kotiin.

musikka
 
terve taas :wave:

Meidän neiti otti eilen ekat ryömimiset :eek: :eek: makuupussin päällä lattialla potkuttaa jaloilla kuin tuulimylly ja käsillä "vetää" pussukasta :D ihan ihmeellistä!
Kääntyilystä ei hän vielä ymmärrä yhtään mitään, taino, sängyssä kylä menee oikean kyljen kautta ympäri, lattialla ei yritäkään. Pehmeällä patjalla on niin helppoa vahingossakin joutua masulleen että niitä en laske kääntyilyiksi vielä.

Tissi maistuu edelleen hyvälle, pullosta ei edellispäivänä suostunut ottamaan millään yhtään, roikkui sitten taas koko päivän tississä kiinni... eilen meni korviketta pullosta se pari desiä. Toisinaan hän ottaa kuitenkin rintaraivareita :eek: ei millään ota nänniä suuhun ja ala imeä mutta pulloakaan ei huoli.

Neitonen on ottanut rytmikseen sellaisen "joka-toinen-päivä" systeemin. Joka toisena päivänä valvoo miltei koko päivän (esim. sunnuntaina nukkui koko päivänä vain yhdet 1h unet!! huh... ) ja jokatoinen sitten tankkaa unta tunti tolkulla.

Me otettiin osaa rokotustutkimukseen ja ens viikolla nyt sit mennään verikokeeseen ja ekoihin rokotuksiin.
Tutkivat aivokalvontulehdus rokotetta, toivottavasti Ella sais sitä oikeeta kamaa, sais suojaa sit tuohonkin kamalaan ja vaaralliseen pöpöön. Lisäksi kaupan päällisinä saa c-hepatiitti rokotteet! Loistavaa!

Lentämisestä, keskimmäinen oli 6kk kun lähdettiin Turkkiin koko perhe ja tosi hyvin meni. Suuhun just imemistä eikä meillä poika ollut milläskään nousuista tai laskuista! Enemmän oli haasttta Brasilian matkassa kun samainen poitsu oli tuolloin kävelevä 11kk :LOL: ja lentomatka tosiaan sen 12 tuntia. Nyt ajattelee ihmetellen että miten siitäkin selvittiin!!
Pienemmän kanssa on ihan helppo matkustaa kun ei vielä leiki tai liiku sen kuymmemmin. :eek:

Meillä nuha painaa päälle, itselläkin nenä tukossa mut vuotaa vettä ja pää on hiukka kipeä. :|

Jakselkaahan kamuset!

SmileX ja Ella 2.5kk
 
Heips!
On meillä ollu aikamoista vääntöä miehen kans koko tää vauva-aika. Ku se ei tunnu tajuuvan ollenkaan mun fiiliksiä eikä ees yritä ymmärtää. Taidan jutella ens viikolla neuvolassa, ku on Oton 3kk käynti. Mekin muuten otetaan se Rotarokote. Otettiin esikoisellekin ja sillä oli eka kertaa ripuli tossa kaks vuotiaana (sekin antibioottikuurin aikana) ja muutenki on hyvin säästyny vatsapöpöiltä. Tiiä sit onko rokotteen vai minkä ansiota.

Mulla on flunssa, kurkku niin pirun kipee ettei puhuu pysty. Esikolla nuha ja yskä. Kunpa vaan Otto ei kovin kipeeks tulis.

Poppelille tsempit häitten järjestelyyn! :heart:
ninaTT joko oot kosinu? ;)

 
Kiitosta vaan. Tosiaan mennään pikkuruisessa kirkossa, johon kutsutaan vaan perhe ja lähisuku. Siitä sitten meille kotiin kakkukahville jonka jälkeen sukulaiset saatetaan autoihin takas kotimatkalle ja illalla on sitten bileet tässä kotona kavereille. Laitetaan teltta pihalle jne, paljon ruokaa ja juomaa. Helppoa ja yksinkertaista, ettei tarvi stressailla mutta kuitenkin sen verran juhlavaa, että saan laittautua kampaajien ja kosmetologin avulla:)
 
piiiitkästä aikaa =)

Topi pitää perheemme kiireisenä, seurallinen kaveri kun on. Nyt on alkanut viityä rättiensä, käsiensä ja lelujensa kanssa joten ihan koko aikaa ei tartte seurustella. Juttua tulee mahottomasti, me jutellaan sellaista vauva kieltä :LOL: Ihanan hyväntuulinen kaveri !!! :heart:

Mulla taas hartiat on ihan extra jumissa. Jouduin käymään lääkärissä ja se sanoi, että niskat on kuin teräspalkki :eek: no nyt kipulääkkeet ja cirdalutit käytössä. Vesijumppaa käyn harrastamassa ja jumppaan kotosalla niskoja. Ehkä tämä tästä.

Topilla ei tunnu olevan kuin yö rytmi. Herää kerran yöllä syömään, joskus kaksi. Riippuu monelta käy nukkumaan. Muuten me kikkaillaan päivästä toiseen, jokainen päivä on ihan erillainen. Joskun ei nuku ollenkaan ja välillä jatkuvasti.

Kuolaa täälläkin on alkanut erittyä. Hampaitakos se tietää ? Muuten normaalikehitys.
Masuvaivat helpottaneet, kiitos ainakin osittain vyöhyketerapialle !!! Velliä oon kohta aatellut aloitella iltasyömiseen. Kysyn vielä 3 kk neuvolasta lupaa. Meidän suursyömäri vois siitä tykätä =)

Mekin ollaan ens viikolla Topin kanssa menossa siihen rokotustutkimukseen ! Ja äippää jänskättää tuo rokottaminen ylipäätänsä. Voi, kun tiedän jo kuinka Topi menee surullisen näköiseksi, ylähuuli ja alahuuli vääntyvät ihan vallan :heart: :'(

Näin täällä, terkkusia ja jaksuja kaikille !

Minttis & Topi topsukka
 
Päivät vain kuluvat niin nopeasti, ettei tänne ehdi. Silloin kuin ehtisin, niin en saa tätä sivua auki.

Meillä menee yöt ed. yhdellä heräämisellä/syömisellä. Tosin vatsaväänteitä/allergia juttuja valittanut kahtena ed. yönä. On vain itkenyt, ja ollut sylissä, ja maito ei ole kelvannut. Onneksi viime yö meni hyvin. Vaikeaa tietää kumpaa on, esikolla ei ollut vatsaväänteitä.
Allergiaa epäilen, mutta esikolla oli kaikki mahd. oireet. vauvalla vain ummetus, kovat, haisevat paukut, ja vihreä haiseva kakka.
Voiko vatsaväänteistä tulla vihreää kakkaa???? ei tietoa itsellä.
välillä minun ei tarvitse ottaa korviketta lisää, oma rittää.
Sitten kun juotan lypsyjä, tai korviketta pullosta, sitä menee noin.60-100ml. korviketta per, päivä max kaksi purkkia, eli 4dl.
Meillä tulee hymyjä ja jokeltelua, isoveli saa parhaimmat hymyt aikaan.

parisuhteesta.
Meillä ainakin oli eka vuosi koetusta suhteessa. taas tuntuu et samoista asioista tulee sanomista, kuin viimeksikin. meillä vain sanotaan asiat hieman eri äänensävyyn, ja mökötetään. tosi harvoin ääni nousee.

Kaikille jotka sairastelevat paranemisia.

pahaolo, joten lähden syömään/juomaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
terve taas :wave:

Meidän neiti otti eilen ekat ryömimiset :eek: :eek: makuupussin päällä lattialla potkuttaa jaloilla kuin tuulimylly ja käsillä "vetää" pussukasta :D ihan ihmeellistä!
Kääntyilystä ei hän vielä ymmärrä yhtään mitään, taino, sängyssä kylä menee oikean kyljen kautta ympäri, lattialla ei yritäkään. Pehmeällä patjalla on niin helppoa vahingossakin joutua masulleen että niitä en laske kääntyilyiksi vielä.

Tissi maistuu edelleen hyvälle, pullosta ei edellispäivänä suostunut ottamaan millään yhtään, roikkui sitten taas koko päivän tississä kiinni... eilen meni korviketta pullosta se pari desiä. Toisinaan hän ottaa kuitenkin rintaraivareita :eek: ei millään ota nänniä suuhun ja ala imeä mutta pulloakaan ei huoli.

Neitonen on ottanut rytmikseen sellaisen "joka-toinen-päivä" systeemin. Joka toisena päivänä valvoo miltei koko päivän (esim. sunnuntaina nukkui koko päivänä vain yhdet 1h unet!! huh... ) ja jokatoinen sitten tankkaa unta tunti tolkulla.

Me otettiin osaa rokotustutkimukseen ja ens viikolla nyt sit mennään verikokeeseen ja ekoihin rokotuksiin.
Tutkivat aivokalvontulehdus rokotetta, toivottavasti Ella sais sitä oikeeta kamaa, sais suojaa sit tuohonkin kamalaan ja vaaralliseen pöpöön. Lisäksi kaupan päällisinä saa c-hepatiitti rokotteet! Loistavaa!

Lentämisestä, keskimmäinen oli 6kk kun lähdettiin Turkkiin koko perhe ja tosi hyvin meni. Suuhun just imemistä eikä meillä poika ollut milläskään nousuista tai laskuista! Enemmän oli haasttta Brasilian matkassa kun samainen poitsu oli tuolloin kävelevä 11kk :LOL: ja lentomatka tosiaan sen 12 tuntia. Nyt ajattelee ihmetellen että miten siitäkin selvittiin!!
Pienemmän kanssa on ihan helppo matkustaa kun ei vielä leiki tai liiku sen kuymmemmin. :eek:

Meillä nuha painaa päälle, itselläkin nenä tukossa mut vuotaa vettä ja pää on hiukka kipeä. :|

Jakselkaahan kamuset!

SmileX ja Ella 2.5kk
ihana kuva Ellasta !

me ei päästy mukaan tohon rokotustutkimukseen vaikka oltas haluttu...Jemina oli liian pieni painonen syntyessään ja se vaikutti siihen sitten...

mutta nyt pukee lapsosii :wave: :wave:

bambiino ja Jemina
 
mimosa vauvan kakan väri saattaa vaihdella todella paljon päivittäinkin. Jopa neon vihreetä olen nähnyt ja sekin ihan normaalia! Äidin syömiset vaikuttavat asiaan, joillakin mausteilla ja esim. hedelmillä saattaa olla vaikutusta äidinmaidon välityksellä vauvan kakkaan.
Meidän tytöllä on todella, siis oikeasti todella, pahan hajuiset paukut. Ne haisee pahemmalle kuin aikuisen miehen piereskelyt... :ashamed: :LOL:

Mies on melko herkkä hajuille ja välillä joutuu antamaan tytön sylistään kun se haisee niin pahalle paukutellessaan!!
En tiedä kuinka se on näin mutten ole huolissani, hyvä että tuo ilma tulee ulos!! Ei meillä kukaan pojista ole tuollainen haisuli ollut :LOL:

Kakan väriin palatakseni, myös se vaikuttaa (kuten vatsan toimintaan ja kakan koostumukseen ) kuinka paljon annat korviketta tai olet sitä antamatta!
Mielestäni voit seurailla tilannetta rauhassa vielä.

Rinkinki Todella suloinen poika sinulla :heart:
ja
Poppelille ONNEA :hug:

Parisuhteesta on ollut puhetta niin meillä kyllä sujuu ihan mukavasti vaikka lasten ja kodinhoito on melkolailla minun harteillani. Tosin, minähän se kotona olen päivät, joten tuostakin syystä. Itsehän minä työt otan tehtäväkseni ja jos jonakin päivänä jätän tekemättä ei onneksi mies sano yhtikäs mitään.
Vahva yhteenkuuluvuus ainakin minun puoleltani on päällimmäisenä tunteena ja kaipuu joskus kesken päivänkin toisen kainaloon.
Ymmärrän teitä joilla on hieman takkuisempaa, olenhan minä kertaalleen aviosta eronnut ja elänyt melko myrskyisää parisuhdetta tuolloin... joten sydämestäni toivotan tsemppiä ja jaksamista!!

Meillä on tässä muutosta elämään tulossa muutenkin, miehen lapset todennäköisestikin alkaa viettämään aikaa meillä enemmän kuin vain jokatoinen viikonloppu. Heillä ollut hieman.. öö.. hankaluuksia.
Minä rakastan lapsia ja pidän noistakin pojista todella paljon joten sitä vastaan ei minulla ole mitään tietenkään. Arki kuviot vaan askarruttavat, kuten taloudellinen pärjääminenkin... sitten meillä pyörii tosiaan 6 lasta :eek:
Mutta tunnetusti minä rakastan haasteita :D

Romaani tuli taas pikaisesta kirjoituksesta :ashamed:

Palaillaan!!
 
smilex, kiitos tiedoista. jään odottelemaan.
Sen kyllä tiesinkin et omat syömiset vaikuttavat vauvaan. Viimeksi en oikein saanut syödä mitään imetyksen aikana. Imetyksen jouduin lopettaman kuudenkuukauden ikäisenä.

Meillä käännyttiin ensimmäistä kertaa selältä vatsalleen eilen. Luulin ettei kääntyminen tapahtuisi vielä, kun on niin paljon sylissä. Esikko taas viihtyi hyvin yksikseen lattialla. hänkin kääntyi pari päivää ennen 2kk päiväänsä.

Oltiin eilen kaverin, ja hänen vauvansa kanssa turun cityssä shoppailemassa. Ekaa kertaa olin lapsien kanssa cityssä.
Yhden lapsen kanssa rattailen kohtasin ihmisten pahoja katseita, ja törmäyksi rattaisiin. Vaikka he itse kävelivätkin päin.

Nyt eilen koin taas ikävän ihmisen. oltiin lindexillä, olin kassajonossa, kaverini oli lapsien ja vaunujen kanssa sivulla odottamssa.
Tietysti väsyneenä esikko alkoi kiekuttelemaan, ja otti koko ajan vauvan tutin, vauvalle tuli kamala huuto, kun oli nälkäkin jo.
Tämä nainen sanoi kaverilleni että laittaisi tutin suuhun vauvalle, hän ei jaksanut kuunnella itkua!!! Kaverini yritti aikaisemmin laittaa, mutta esikko ei antanut tuttia hänelle. Huusi vain minua nimeltä/ äitiä. kävin laittamassa tutin, ja taas sama. Ämmä taas motkotti kiukkuisena vieressä!!! Alkoi oikein harmittamaan akan käytös, ja sanomiset. Pysyisvät kotona jos vihaavat lapsien ääniä ja vaunuja!! Kaverini kyllä sanoi hänelle pahasti takaisin.

En yleensä hauku akaksi/ämmäksi.

ihania kuvia kaikkien lapsista!

T.mimosa ja poika huomenna 2kk

Taas virheitä, ja vaikeasti kirjoitettu.

 
Tervehdys kaikille! Ja ihanille vauvakuville - laittakaas lisää! :)

Meillä ollaan jo täytetty 11vkoa, ja hyvin menee:
nukuttiin vielä viikko sitten pienemmässä "kehdossa", mutta yöheräilyt alkoivat olla aikaisempia ja aikaisempia, joten päätin laittaa pinnasänkyyn - ja voilà, poika menee nukkumaan 22-23 aikaan ja heräilee ekaa kertaa siinä 7-8 aikaan, joskus jopa myöhemminkin! Joten saamme nukkua isin kanssa tooodella hyvin. =) Yöheräilyt siis johtuivat liian pienestä nukkumatilasta, onneksi!

Meillä myös hymyillään ja naureskellaan, välillä jopa kiljutaan kun on oikein hauskaa! Kääntyminen ei vielä onnistu oikein, mutta harjoitus tekee mestarin, toivotaan.
Viihtykös muiden lapset sellaisella jumppa/leikkimatolla? Jos niin kuinkas kauan? Meidän poika ei oikein kovin kauaa, paremmin istuskelee babysitterissä.. varmaankin kun siinä voi observoida äippää koko ajan..

Niin ja pojalla kova tarve päästä etiäpäin kun on mahallaan - en tiedä mitä tehdä, eihän nyt vielä tämän ikäisenä vauvat opettele ryömimään, vaiko kyllä?!

Kylvetyksestä olisin kiinnostunut kyselemään; eli siis käyttekö/käytättekö vauvaa kylvyssä joka päivä? Kun tästäkin olen kuullut niin monta mielipidettä!

..olen vähän myöhässä, mutta odottelen innolla kantoliinan saapuvan.. vauveli painaa jo yli 6 kiloa, joten käsillä kuljettelu rasittaa aikas paljon.. Onko kokemuksia liinan käytöstä?

Hyvää syksyn jatkoa!
 

Yhteistyössä