*HEINIKSET 2008*

Rinkinki myös meillä on viime yöt menty melko vähillä unilla. Toivis saattaa olla yli kolmekin tuntia hereillä ja haluais vaan seurustella. Ei onneks itke kuitenkaan. Huuto tulee vasta sitten jos joutuu liian kauan olemaan hereillä pitkällään ja ilman seuraa ja syliä =) Viime oli pitkästä aikaa sellanen että nukuttiin aamuun asti. Toki välillä syötiin, mutta unet jatku samantien. En kyllä uskaltanu yrittää syönnin jälkeen siirtää omaan sänkyyn vaan tuhnotettiin vierekkäin =) Alku yön kuitenkin poitsu nukku hyvin omassaankin. Ja oli muuten kääntyny siellä ihan poikittain kun menin hakemaan syömään!
Ja sitten kun isompi vielä herää aamulla yleensä 6-6.30 niin eipä paljoa itelle tule unta. Onneksi mies jaksaa kans vähän vuorotella noita valvomisia vaikka joutuukin menemään jo kuuteen töihin aamulla.

Neuvola oli meilläkin tänään. Tämän meidan kahden kodin sompailun takia ollaan käyty epämääräsesti neuvolassa 3vkon iässä ja nyt sitten 6vkon. Kokoa pojulla oli nyt 5450g ja 56,5cm. Painoa oli edellisestä käynnistä tullut 900g lisää ja pituutta pari senttiä. Tosin tuo pituus jäi ehkä hieman alakanttiin kun kaveri pisti niin voimakkaasti hanttiin sitä toimitusta, ettei täti oikein uskaltanu vetää jalkaa suoraks :D Muutenkin oli kaikki ok ja täti kehui pojua kovin tomeraks ja hyväntuuliseks, mitä kyllä onkin. Pari päivää on äiti saanut oikein leveitä hymyjä :D
Minulta terkka sitten samalla otti jälkitarkastusta varten kaikki mitat. Hemppa oli hyvin palautunu ja oli 148. Yläpaine meinas olla aika alhanen kun oli vaan 106, mutta olo on kuitenkin ihan ok.

Jälkivuoto loppu multa lopullisesti vasta nyt tiistaina eli kesti tasan 6 viikkoo. Tosin pari viimestä viikkoo oli vaan ihan tuhrua ja pärjäs pikkuhousunsuojalla. Nyt vaan toivon että tämä imetys pitäis menkat vielä kauan aikaa pois!

Ei mutta nyt ukkeli tais turauttaa sellase satsit vaippaan että on pakko lähtee vaihtamaan se että pääsee toinen nukkumaan.

Änkkäpöö ja Toivis
 
Välillä ehtii kirjoittaa tännekin, kun vauva nukkuu tässä rinnalla kantorepussa. Taitaa meidän vauvelilla olla "vähän" mahavaivoja, kun päivällä suostuu nukkumaan vaan tässä repussa tai liikkuvissa vaunuissa maastolenkillä (sileä tie ei kelpaa...). No, tuleepa itse liikuttua paljon. Illalla vauveli nukahtaakin sitten rättiväsyneenä vasta yhdentoista aikaan sänkyyn kera melkoisten ähinöiden ja "lokki-äänien". Sitä ennen tietysti täytyy huutaa... Aikamoinen sylivauva siis tämä meidän neiti. Mietin, että eilenkin puoli kolmesta siihen yhteentoista vauva oli itkemättä vaan kantorepussa tai mahaa vasten pideltynä tai tietysti tississä kiinni ollessaan (ja sitä onkin paljon...) En silti pidä tätä vauva-arkea mitenkään liian rankkana. Saan sen 1,5h päivässä omaa aikaa illalla ja käyn silloin aina jossain jumpassa. Sitten taas jaksaa...

Ai niin -- lämpimällä kylppärin lattialla vauva viihtyy hoitoalustan päällä ilman vaippoja aina niin, että saan käydä suht rauhassa suihkussa. Kyl mie silti aion huomenna neuvolassa kysyä vähän "lääkettä" tai siis keinoja näihin mahavaivoihin, kun tää on eka vauva, eikä kokemusta oikein ole. Jonkin verran mahavaivoja kyllä lisäs jekovitin (d-vit) aloittaminen.

Rinkinki Meidän vauvasta tulee Lotta Eerika ja sen voi jo päivittää, vaikka ristiäiset onkin vasta kuukauden päästä.

Hetikial Toisen virheille ei saisi nauraa, mutta tuo pituus sen lauseen jälkeen, että vauva on kovasti kasvanut laittoi kyllä hymyä suupieliin... :LOL: Toivottavasti et pahastu, vaikka täällä kovasti hymyilinkin...

Mukavaa tulevaa vkonloppua. Me lähdetään neidin ja isukin kanssa häihin. Pitäis käydä ostamassa jotain järkevää vaatetta, kun nuo ennen tyköistuvat hameet jäävät tuohon puolireiteen ja moni ihana paita on turhan lyhyt, kun tuo rintavarustus on nykyään vähän toisen kokoinen. Maxpainosta on pudonnut kyllä onneksi jo 10 kg... No 7 on vielä jäljellä... Otin pari vkoa sitten käyttöön karkkipäivän 1 krt/vko, kun aiemmin vauvan kanssa ollessani söin karkkia joka päivä n. 200g. On kyllä nyt sitten paino lähtenyt mukavasti putoamaan. Toivoa siis on.

Yksi kysymys vielä. Mitkä ovat mielestänne parhaat liivinsuojat (ts. ettei tule läpivuotoja)? Carriwellin kestot on litimärkiä yöllä jo 3 tunnin jk. ja Ainun kertikset myös n. 4 h jälkeen... Oisko ehdotuksia paremmista?

T. Virtanen ja täyskestoileva Lotta 4 vkoa (no okei, 1 kertis heti synnäriltä palattua, mutta ei enää sitten)

 
Huomenta :wave:

Hetikial sai myös minun kasvoille hymyn :D Iso on vauva tosiaan... :whistle:
Virtaselle ihan kateellinen tuosta omasta ajasta, jumpasta ja lenkkeilystä!!
Meillä ei neiti edelleenkään viihdy vaunuissa joten olen joutunut sanomaan hyvästit lenkeille :'( Ainut on se kantoliina, siinä kyllä viihtyy ja katselee vaihtuvia maisemia vaikka tunnin.
Onneksi kotona on levypainot ja tangot!
Ihan mielenkiinnosta ja ihmetyksestä kysyn vielä että miten niitä kestovaippoja pestään? Liotatko jossain ämpärissä niitä ja kerralla heität koneeseen ison kasan tms?
Ei ole koskaan tuntunut "omalta jutulta" sen jälkeen kun esikoiselle koitin 9v sitten ja sellaset kakat teki niihin että niskassa asti oli tavaraa, vaatteet eikä vaipatkaan ikinä lähteneet puhtaiksi :eek: :LOL:
Sillon sitä kiros että on tyhmä kun on sellaiseenkin lähtenyt mukaan ja rahansa laittanut likoon... nyt se naurattaa makeasti :LOL:

Minä en enää ennen sunnuntaisia ritiäisiä varmaankaan ennätä kirjoitella tänne, joten ilmoitanpahan minäkin nimen, kuvan kera =)

Tässä on Ella Olivia :heart:

Voikaahan hyvin ja koittakaa jaksaa valvomisia, meillä on luovuttu omasta sängystä ja tyttö nukkuu vieressä, niin saan minäkin nyt yöt nukkua.

:wave:
 
Smilex: Voi miten on ihana tytöntyllerö ja kaunis nimi :)
Hetikial: Mittee sie oot vauvalle syöttännä ku noin nopsaan kasvaa? :LOL:
Näitä sattuu,niin miekii yhteen kirjotukseen laitoin Joosepin iäks 5 kk:tta...Onneks en laittanna 50 vuotta...

Nyt miulla on menossa kokeilu,jätin eilisestä lähtien pierutipat pois,siis disflatylin pois.Toistaiseksi poju ei oo itkeskelly masuvaivoja.On tainnu masu tottua jo tutteliin.

Jooseppi on ruennu kovasti seurustelemaan,hymyjä irtoo ja rupee tulee jutteluakin päivä päivältä enemmän :heart:

Tutti ei kelpaa ja nyrkkejään taas mielellään lutkuttas mut neuvolassa sanovat et ota heti pois kädet suusta.Ei saa antaa peukkua imeä,tunge vaikka tutti väkisin suuhun mieluummin.Ymmärrän kyllä tään lauseen pointin mut jotenkii tuntuu oudolta kytätä millon Jooseppi maistelee käsiään ja sit repii ne suusta pois...Sairaalassa taas hoitsut laitto vauvan nyrkin vauvalle suuhun.Tulipas outo lause!?Siis ku itku oli tulossa niin ohjasivat nyrkkiä suuhun.No ei sekään lause kuullosta järin järkevältä :(

Pitää lähtee käymään kierrätyksessä ku ukolla on tänään vielä lomapäivä.Eilen palasivat esikon kanssa sorsanmetältä kotiin.Miun pittää vuorostaan piästä happee haukkaamaan ihan yksin.Joosepilta on jäänyt jo kassillinen pieneks menneitä vaatteita ja arvelin ne viiä kierrätyskeskukseen ja tiiä vaikka sieltä tekis mukavia löytöjä.Oikein sormet syyhyää!Mut ekana suihkuun,en millään jaksanu eilen illalla käydä pesulla,rupesinkii puol9 aikaan unille,ukko hoiti pojat unille myös.Nyt on vähän pirteempi olotila!
Voimia yövalvojille :hug:

Ievaliina ja Jooseppi 6kk ja 5 pvä
 
Ella Olivia oli mielläkin vaihtoehtona. Söpö kuvatus!! Nimeksi kuiten tulee 30. päivä, Nella Julia. Eipäkä tuo neitonen ihan erinnäköinenkään ole http://www.aijaa.com/v.php?i=2556108.jpg :D Tosin samantyylinen kuva todistas enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Ella Olivia oli mielläkin vaihtoehtona. Söpö kuvatus!! Nimeksi kuiten tulee 30. päivä, Nella Julia. Eipäkä tuo neitonen ihan erinnäköinenkään ole http://www.aijaa.com/v.php?i=2556108.jpg :D Tosin samantyylinen kuva todistas enemmän.
Ihku, iik! ja mikä mekko :heart:
Meillä tytölle varattuna ihan saman tyylinen vaaal.pun. pallomekko kastemekon jälkeen puettavaksi.
Olisi se tuuri ollutkin jos olis saman nimiset tytöt meille tulleet!
Isä tuon Ellan päätti päätösvallassaan eikä siitä sen jälkeen enää keskusteltu... mutta Ellan näköinen tuo tyttö kyllä on.

ievaliina kiitoksia vaan.
On sinullakin kirjaimet hukassa vai onko se aika tosiaan mennyt näin nopsaan että jo 6kk...?! ;) :D
 
Moi tänäänkin. Jihuu, onnistuin keinuttamaan jalalla neidin sitteriin puoliuneen... Yritän siis kirjoittaa (ja jatkaa samaa heiluttelua)...

Neuvolakuulumisia: Pituutta vasta 52 cm ja painoa 4110g. Vähän hitaasti tuota pituutta kertyy, mutta ei kuulemma syytä huoleen. Nyt siis 1 kk täynnä ja syntyessään neiti oli 50 cm ja 3350g. Toki tuo syntymäpituus on aina vähän arvio, kun jalkojen suoraksi veto aika väkinäistä. Itsekin olin lapsena aina tosi pieni (luokan lyhin ym.), mutta niin vain mittaa kertyi sitten 176 cm...

Smilex/kestovaipat
60 asteessa pesen koneessa ilman huuhteluainetta. Seassa muutakin pyykkiä. Joskus (n. krt vko) laitan huuhteluainelokeroon vähän etikkaa (n. 20 ml), joka pitää (kuulemma) hajut pois. Pesen pyykkiä joka päivä tai sit joka toinen, eikä kyllä vaipat haise.

Säilytyksestä: Pissavaipat ja imut heitän sellaisenaan isoon pesupussiin (ohutta verkkomaista kangasta) ja kakat huuhtelen käsisuihkulla vessanpyttyyn, mitkä lähtee ja sitten rutistan vaipan kuivaks ja heitän tuonne pussiin. Tuo pussi on meillä kylppärin vetokaapissa, jossa on sellainen ritiläkori ts. normi pyykkikori. Niin ihmeellistä kun se onkin, niin vaipat ei haise yhtään. Jos ois pidempään (yli 2 pv, niin sitten laitan yhden tai kaks tippaa jotain aromaöljyä (teepuuöljy) vaippojen sekaan, ettei vahingossakaan rupea haiseen. Eikä haissut vkonlopun reissun jk. Itse käydän nyt s-koon fuzzeja (+satunnaisesti äitiyspakkauksen kestoja, jotka ei kovin imupitäviä) , joihin siis imu tai kaks sisään. Nois fuzzeissa ulkopinta kosteutta pitävää ja vauvan peppua vasten on siis fleece. Fleece on aina tosi kuiva ja esim. viime yönä en edes jaksanut vaihtaa vaippoja ollenkaan. Hyvin riitti imu, vauva ei valita ja peppu on priimakunnossa. Ja äiti saa nukkua paremmin, kun ei tarvi kömpiä ylös... Nää taskuvaipat myös kuivuu tosi nopeeta (n. 2h) -- imuja tarvii sit enemmän, kun niiden kuivuminen vie enempi aikaa.

Vedessä liotus: Jotkut kai liottaa ämpärissä pesua odottaessa ainakin harsoja, jos niitä käyttää vaippoina. Itsekin luulin, että täytyy liottaa, mutta sitten lueskelin netistä vinkkejä ja löysin tän, että säilyy suht ilmavasti säilytettyinä täysin hajuttomina ilman liotustakin.

Hinnasta: Niin, olen ostanut kaikki vaipat käytettynä kirppikseltä tai kestovaippainfon sivuilta. Luulen, että pystyn myös joskus myymään vaipat lähes samaan hintaan, joten tässä tulee varmaan tuota rahallistakin säästöä. Imuja ompelin itse vanhoista pyyhkeistä, mutta niitäkin olen ostanut käytettynä.

Olipa sepustus. Itse vain ajattelin, että ympäristösyistä haluan kestoilla ja olen itseasiassa yllättynyt, kuinka helppoa se on. En toki vihaa pyykinpesua, joka lienee etu tässä puuhassa.

Smilex / vauvan kuva Apua, meidän vauvat vois olla kaksoset... Laitan jossain vaiheessa meidän neidin kuvan tänne, niin voit todistaa yhdennäköisyyden. =)

Eipä muuta, mukavaa vkonloppua.

T. Virtanen, jonka vauva todellakin nukahti tuohon sitteriin elämänsä ensimmäistä kertaa (jippii)

Ja IHANAT NIMET nuo Ella ja Nella!!! Kävis meidänkin neidille, vaikka tuossa Lotassa pysynkin.
 
Heip !

Meillä Elsi kestoilee myöskin :) harsovaipoilla ja taskuvaipoilla mennään :) ihan kätevää on.. Mie kanssa säilytän likaset vaipat kuivana, mutta laitan sappisaippuaa kakkoihin, jolloin lähtevät puhtaaksi paremmin :)

Elsi nukkuu nyt tyytyväisenä tuolla vaunuissa ulkona :) se on kyllä pelastus, kun se viihtyy niin hyvin niissä :) sitteriin saan sen nukkumaan vain silloin, kun jatkuvasti jalalla kiikutan sitä ja koiran haukuntaan tietty aina herää, kun on sisällä.. heh

Yöt menee ihan mukavasti, kun ei tarvii ite nousta mihinkään... puoli unessa tissi vaan suuhun ja jatketaan unosia :D

Jänskättää vähän huomiset ristiäiset.. taitaa tulla vähän nihkeet bileet.. Mut kyllä lapsen isä ja sen suku on tulossa kumminkin. Onneksi on pysynyt ihan ok välit lapsen isään.. vaikka välillä ne vähän koetuksella onkin. Se nimittäin ruikuttaa aika ajoin takaisin, mutta sitten ei kuitenkaan ole tosissaan tulossa :/ kiusaa vaan minuu ja leikkii miun tunteilla :/ mut josko se nyt tajuaa, että tolla konstilla välit menee... aika näyttää..

Jaksuja kaikille :) Meillä on jo eka lääkärineuvola ens ti, meinasin sen rotavirus rokote reseptin pyytää :) sillon viimeistään tulen kertomaan kuulumisia.

-Anzzu ja Elsi 7 viikkoa ja 4 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Ella Olivia oli mielläkin vaihtoehtona. Söpö kuvatus!! Nimeksi kuiten tulee 30. päivä, Nella Julia. Eipäkä tuo neitonen ihan erinnäköinenkään ole http://www.aijaa.com/v.php?i=2556108.jpg :D Tosin samantyylinen kuva todistas enemmän.
Ihku, iik! ja mikä mekko :heart:
Meillä tytölle varattuna ihan saman tyylinen vaaal.pun. pallomekko kastemekon jälkeen puettavaksi.
Olisi se tuuri ollutkin jos olis saman nimiset tytöt meille tulleet!
Isä tuon Ellan päätti päätösvallassaan eikä siitä sen jälkeen enää keskusteltu... mutta Ellan näköinen tuo tyttö kyllä on.

ievaliina kiitoksia vaan.
On sinullakin kirjaimet hukassa vai onko se aika tosiaan mennyt näin nopsaan että jo 6kk...?! ;) :D
No voi sun...
Tätä tää on,laps kasvaa ihan silimissä ja äitin piä tyhjenöö näkyy kokonaan

:ashamed:

Ievaliina ja Jooseppi 6 vkoa ja 5 pvä

(mie oon kyllä ihan super-juntti! )

pörrö:Suloinen tytöntyllerö siulla :)
 
Hee Ievaliina ...onneks säkin töppöilet noiden viikkojen ja kuukausien kanssa :kieh:
Kivan kauniita lapsia teillä. Meille kun tuli nyt poika niin eihän se ollenkaan niin söpö kuin tytöt on olleet. Mulla olis vaikka miten monta suloista mekkoakin jäännyt tytöistä.....muutama jopa ihan uusi kun edellistä poikaa odottaessa olin varma että tyttö tulee :D Meijän poika on ihan hormooninäppylöissäkin joten enemmän teinipojun näköinen nyt joten en taida kehdata kuvaa laittaa nyt.

hetikial ja Reino MONTA viikkoa ;)
 
Meijän Jooseppikii on niin mahottoman söpö ku naama on ruvella johtuen puhtiaisesta ja kynsimisestä vaikkakin oon yrittäny leikata kynsiä jottei piäse ihteesä repimään...Esikkokii tuumas et ompa söpö vauva ku naama on ruvella ja näpyllä ja haisee oksennukselle ja p***alle! Kukahan se kyseli pulautuksista!?Jos Jooseppi ei röyhtäse millään niin aivan varmaan jonkii ajan piästä tulee kunnon puklu jota seuraa sitten jokakerran hirmunen hikka.Jos taas röyhtäsee ku aikamies nii sillon yleensä on pukluilta vältytty.Edelleenkään en oo antanu pierutippoja eikä poika oo kitissy mahaansa,mitä nyt eilisen oli taas sinappitehtaassa ylituotantoa,varsin toistakymmentä kakkaa turautti vaippaan,yhet meijän sänkyyn ja parit pyyhkeelle pyllynpesun jälkeen.Esikko aikanaan vaan naureksi hutut housussa mut Jooseppi nostaa heti äläkän ku vellit on turahtanu pöksyyn.

Ievaliina ja Jooseppi 6vkoa ja risat :D
 
heippis..

ristiäiset takanapäin ja neiti on onnelisesti untenmailla

hänestä tuli sitten Jemina Venla Katriina Pietarinen :heart: :heart: kuvan laitan sitten kun ensin opin sen tekemään :LOL: :LOL:

mutta nyt siivoilee noita juttuja pois tuolta :wave:

bambiino ja Jemina
 
bambiino:Ihana nimi Jemina :) ,en oo aiemmin missään kuullutkaan.

Täällä taas ukon kans täys sota päällä :ashamed: .nousin eilen aamulla 6 jälkeen,hoidin pojut,käytin koiran,siivoilin ja keitin ukolle aamukahvit puolenpvän aikaan ku herra suvaitsi herätä...Oletin tietty et mie saan sit hengähtää netin parissa vähän aikaa.
Ja p**kat!Jooseppi rupes tietty kitisee ni ukko karjuu :prkle lasten hoito on akkojen hommia!
Siinä vaiheessa mie näin punasta,suutuin ihan sikana.Sanoinkii ukolle etten enää edes luota häneen vauvavahtina,mieluummin tilaan mll:stä jonkun nuoren tytön vauvaa vahtii et kerkeen käyvä joskus suihkussakii.Meijän ukko ei kuulemma rupee vauvaa lerkuttelemaan...
Entiä ei tästä taija tulla mitään,minuu koskee kokoajan päähän törkeesti,en oo saanu juuriaan syötyä koko viikolla mitään.9.9.ois se pään alueen viipalekuvaus ja miulla pyörii vaan päässä et entäs jos miulla on joku kasvain päässä,kuka sit hoitaa pojat?Miun vanhemmista siihen ei oo... :'(
Mie alan olla kurkkua myöten täynnä ukkoa,miten paljon helpompi oiskaan elää poikien kans keskenään.Ei tarviis ukkoa passata tai ajatella hänen tarpeitaan!Ilkeää sanoo et ei ees seksiä täs talossa saa.Paljo jaksaa ajatella ku Jooseppi yöunille nukahtaa ni mie oon ihan rättipoikkiväsyny...Mänköön ehtimään niitä maksullisia naisia jos ei pysty auttaa minuu tai sopeutuu tään hetkiseen elämäntilanteeseen,ei tää vuostolkulla kestä!!! :headwall:
Jotain positiivista,Jooseppi ei eilen inahtanukkaan ku käytiin esikon kans vaunuilemassa!Esikko työns vaunuja polleena pitkin kylän raittia.Onneks miulla on nää rakkaat pojat :heart: .
Sanoin ukollekkii et esikko ilman erillistä pyyntöä hoitaa Joseppia mielellään mut ukolta pitää aina kerjätä et ois ees vähän aikaa vauvan kans.Ja senkii ajan sit jupisee ja kiukkuu...Ja tietty Jooseppi vaistoo tään ja rupee kitisee.Ukko ku ei alennu seurustelemaan ees Joosepin kans.Tosi reilu meininki!
Olipa taas kerran oikein valivali-kirjoitus,eipä taija miulta uutta olla sekään...

Väsynyt ja turta Ievaliina ja mualiman ihanin näppynaama Jooseppi 6vkoa ja 6 pvää
 
Heippa piiitkästä aikaa!

Kiirettä on pitänyt niin etten koneelle ole ehtinyt. Lukemassa olen käynyt teidän kuulumisia. Meillä poika tänään siis 4 vkoa vanha. Vielä syödään tiheään, mutta äitikin on tähän krooniseen univajeeseen tottunut jo. :)

bambiino Ihana nimi! Tämä mun nicki on melkein sama, raamatusta peräisin oleva. Jos meille joskus tyttö suodaan, niin Jemimaksi hänet nimeäisin. =)

Täälläkin poika puklaa aina syötän jälkeen. Neuvolan mukaan syö vähän runsaasti aina kerralaan. Neuvoksi sain tihentää syöttöjen välejä, mutta tuskimpa. ;) Meinaan poika syö noin parin tunnin välein jo muutenkin.

No niin taitaa poika herätä ruokailemaan. Palataan taas.

Jemima ja poika 4 vko
 
Ievaliinalle iso :hug: :hug: Ukot on ukkoja vaikka voissa paistais.
Mulla ei nyt imetyksen aikana tää järki juokse. :ashamed: (en kyllä tiedä juokseeko muulloinkaan) no eilen ajoin parkki halliin tila-autolla missä oli suksi boksi katolla ja jäin jumiin katosta. :D Ukolle ku soitin siitä "paniikissa" niin karjui kuin syötävä. :ashamed:
Sitten ku menin ruoka kauppaan niin vasta kassalla huomasin että pankki kortti jäi kotiin..
Tänään sitten laitoin pyykit pyörimään ja unohdin laittaa pesupallon pyykkien sekaan. :headwall: :headwall: :headwall:
Muuta mokia en ole itse huomannutkaan. :D
Väsyttää, onkohan tää jotain babybluesia vai normaalia ku viikolla tulee uni vajetta ja sitten viikonloppuna tulee väsymys ku ukko on apuna ja saa nukkua enemmän eikä tarvi koululaisia kuskata.
 
Suomalainen:Mites sun kädet jaksaa?Joko turvotus on hävinnyt?
MULLA EI!!Luulin,että nakkisormet olis jäänneet synnärille... :headwall:
Pikkasen olo on kuitenkin helpottanut(turvotus laskenut),mutta osa sormista yhä tunnottomia!

Ievaliinalle tsemppiä kotioloihin!

Ootteko huomanneet jotain ruoka-aineita,jotka aiheuttais vatsanväänteitä pikkuisille?Mä kun olen super-perso suklaalle niin nyt musta tuntuu,että pikku herran vatsa ei sitä kestä!Eilen ahmin levyllisen suklaata ja illalla sitten kiljuttiin&ähistiin yli 4 tuntia(ja mies oli tietenkin juhlimassa,joten eipä siitäkään ollut apua!). ..

Te,joiden vauva painanut yli 4kg syntyessään:Minkä painoisia olivat kuukauden iässä?Mua vähän kauhistuttaa,kun rinssi painaa jo 5750g kk ikäisenä ja jotkut vauvat painavat saman verran yli kaksi kuukautta vanhoina!No,kaipa tuokin on yksilöllistä ja menihän rinssi koko odotusajankin omilla viivoillaan neuvolakortissa(esim.iso SF-mitta) :)

Meillä koisataan päikkäreitä sohvalla ja nyt kuuluu pikku ähinää,joten taidan lopetella.

T:bella&rinssi 5vkoa :heart:
 
Ja eikun paranee...Jouduin tekee aamulla rikosilmoituksen naapurista :( .Se on ahistellu jo jonku aikaa,lähetelly ihme lappusia postilaatikkoon:"onko hyvä olla"jne.Eilen olin menos poikien kans kauppaan ku tää täti tuli vastaan.En sanonu mitään, kahtelin toiseen suuntaan nii tää rupee huutaa:V**un hu**a,mee jakamaan p**settäs,viet naapureiden miehet,hu**a,mie tapan siut jne.
Miulta pääs itku mut nii itki esikoinenkii ja vauva vaunuissa.Mitään syytä ei ole.Mie en ees tunne tätä ihmistä.Se on kuulemma terrorisoinu taloyhtiön asukkaita jo viimeiset 10 vuotta ja isännöitsijä ei sano juuta ei jaata.No onneks sattu todistaja paikalle,mie tein ilmotuksen kunnianloukkauksesta,kotirauhanhäirinnästä ja laittomasta uhkauksesta.Soitin kuntaanki mut isännöitsijä on lomalla.Sain jonkun sosiaalipuolen naisen langan päähän ja se lupas tehä asialle piakkoin jotain.Esikko itki melkein koko yön ja mietinkii onko järkee laittaa kouluun,mut toisaalta ei tarvii olla täällä pelkäämässä ja on muita asioita mielessä.Tää kyseinen nainen on entinen mielenterveyshoitaja joka sai työstään aikanaan potkut juopottelun takia ja on itsekin mielenterveyspotilas,ikää noin 55vuotta ja 20 vuotta sitten hän sai vauvan joka otettiin huostaan.
Mie vaan mietin et mitähän vielä!?Onnex vähä tää episodi on minuu ja ukkoo lähentäny mut miulta on menny stressin takii ruokahalu,viimeiseen kolmeen päivään oon syöny 1 banskun(eilen),2 pullaviipaletta (toissapvänä)ja miulla ei oo ees nälkä :'( .
Paino heiluu nyt 55 kilossa ,painoin teininä saman verran.En pysty väkisinkään tunkemaan evästä napaan.Viime yön sit valvoin esikoisen vieressä ja mietin jo et käyn lahtaamassa sen ämmän.Kuitenkii hoidan nyt tään asian virallista kautta.Ukko on töissä,mie vauva ja koira ollaan kotona.Jos se ämmä tulee ovikelloa soittaa nii mie soitan poliisille heti.Miks sitä ei saa elää vaan omassa rauhassa?Mie en oo kellekkään ikinä mitään pahaa tehny ja nytkii oon ollu vaan kiltisti vauvaa kotosalla hoitamassa.Viimeks oon baarissakii käyny puoltoistavuotta sitten.Ihme on jos ei miulta pälli levii...

Ievaliina ja Jooseppi tasan 7 vkoa

Ps.Voimia kaikille väsyneille mammoille ja suukotelkaa vauvojanne :hug: (niin mie teen ku ruppee hyvin ahistaa,heti vauvan tuoksu helpottaa oloa)
 
Eipä oo taas pariin päivään ehtiny istahtaa koneelle. Ja en oo kyllä jaksanukaan. Jostain ihmeen syystä oon ollu ihan älyttömän väsyny nyt muutaman päivän, vaikka Toivis on kyllä nukkunu moiteettomasti yönsä. Viime yönäkin eka pätktä oli 22-4.45! :eek: Söi pikaseen ja koisi taas kolme tuntia.
Liekö sitten johtus siitä on oma syöminen ollu vähän pois raiteiltaan viime aikoina. Nyt sitten pitää koittaa syödä kyllä ihan kunnolla, kun tuntuu että heti alkaa vaikuttamaan maidon määrään tuo huonolla syönnillä oleminen. Esikoiselta en muista että vastaavaa olis ollu. Pitää vaan koittaa malttaa jättää herkut vähemmälle =)

Anzzu mitenkäs teillä meni ristiäiset? Toivottavasti se sun exäs nyt ymmärtäis alkaa käyttäytymään kunnolla ettei teidän välit menis ihan lopullisesti.

Ievaliinalle ihan mahottomasti jaksamisia sen ukon kans! :hug:

Bella mulla näyttäis kans olevan suklaa ja sitten ruisleipä pannassa masunväänteiden takia. Tänään pitäis muistaa ettiä kaupasta hiivatonta ruisleipää kun ei tee koko aikaa mieli vaan mussuttaa vaaleeta tai rouskuttaa näkkäriä. Suklaata kyllä tekee kans hirmusesti mieli, mutta toisaalta vaan hyvä että nyt pitää olla syömättä kun noita kiloja on vielä jälellä.

suomalaiselle tais iskee kunnon imetysdementia :D Ite oon vielä suht hyvin tolkuissani, mitä nyt meinattiin unohtaa kaikkien ristäisvaatteet kotiin. Istuttiin jo kaikki autossa kun yhtäkkiä mies muisti ne. Onneks oli jo kaikki katottu valmiiks ettei tarvinnu kun napata kyytiin. Ristiäiset on siis ens lauantaina ja viikko ollaan taas täällä minun vanhempien luona, jonne meiltä parin tunnin ajomatka. Ei siis olis naurattanu jos olis vartavasten pitäny lähtee hakemaan!

Mutta jospa menis vähän itekin lepämään kun poitsutkin koisii molemmat päikkäreitä.

Änkkäpöö ja Toivis 6vkoa 6pvä
 
Hei kaikille!

Me vietetään viikko Kaavilla, keskellä ei-mitään näin pk-seutulaisen näkökulmasta. Tultiin tänne kaverin polttareita viettämään viikonlopuksi (kohde on raskaana joten ei siis mitään kovin railakasta polttarimeininkiä ;) ja tyttö ei ollu ainoa vauva paikalla) ja sitten tuo meni ympäripuhumaan mut että jäädään tänne häihin asti! Hyvä kun perjantaina lähdettiin reissuun tunnin varoituksella. Lainaan tuolta vaatteita itelleni, tytöllekin on vaatteita jos hätä tulee kun nuilla on muutamaa kk vanhempi poika, nääkin kestoilee joten vaipatkin saan lainata...

On sitten tuota vessahätäviestintää ihmetelty. "Eihän noin pieni osaa..?" "Miten sä jaksat..?" Kyllä, noin pieni osaa. Eihän sitä imemistäkään niille opeteta, eikä itkemistä. Miksi sitten kakkimista ja pissimistä pitäis? Ja jaksamisesta... No miten me aikuiset jaksetaan käydä vessassa? Eikö oliski kätevää jos kaikki käyttäis vaippoja? Ei tää enää pissi ku 2-3 tunnin välein, joskus vähän tiheämpi jakso mutta joskus toisaalta 7 tuntia pissimättä. Eikä tartte stressata jos sillä on vaippa päällä-jos tulee vahinko, niin sitten vaa vaihtaa vaipan. Ja niitä toki tulee pari kertaa päivässä kun äitillä pyörii ajatukset muualla.

Unenpuutteesta en voi yleensä syyttää kun itteäni, mitäpä roikun koneella pitkin yötä. Dementia iskee nukkui tai ei :p Se taitaa vain johtua siitä, että joutuu keskittyy vauvaan niin paljon. Eilen tuo meni nukkuu klo 22, heräs klo 6, käytiin pissillä (ja vaihettiin vaippa, oli yöpissat menny multa ohi) ja nukuttiin 8:30 asti. Laps jatko nukkumista, mä söin, ja sit takasin nukkumaan ja herättiin klo 11. Eli ihan hyvin ollaan levätty. Joskus vieraissa paikoissa tää ei nukukaa vaan heräilee tunnin, parin välein. Onneks tissi rauhottaa ja ite ei sen pahemmin tartte heräillä ku asentoa vähän vaihtamaan.

Viimeks kun neuvolassa käytiin oli painoa 5,555 kg ja pituutta 57,5 cm, tästä nyt pari viikkoa, joten eiköhän paino ole yli kuuden kilon ja pituus siinä 60 cm kieppeillä. Oli muuten aika söpö lääkäri, oliskohan mahiksia? :D Saletisti varattu.

Liha, varsinkin punainen sellainen tuntuu aiheuttavan pientä vatsan kipristelyä pienellä. Onneksi syön muutenkin tosiharvoin lihaa.

Maitoa RIITTÄÄ vaikka muille jakaa, ja onhan tuota jaettu. Nyt on vissiin kolme eri vauvelia saanu näistä rinnoista ravintoa tän oman lisäks. Harva se yö herään maitolammikosta... Tissit nyt 80E-kokoa, ei mahdu vaatteet enää päälle. Paino vähän tippunu, pitää tarkkailla että saan ite tarpeeks ruokaa...

Ievaliinalle tosiaan jaksamisia, miehet on P*****STÄ, mutta toisaalta mulle kelpais kohta kuka tahansa. ÄRH.

Kaikille mukavaa alkanutta viikkoa! Kohta se kesä on ihan oikeasti loppu. Talvi alkaa jo välillä käydä mielessä vaikkei syksy ole päässy kunnolla alkamaan, vähän pelottaa. Mulla on yleensä talvet menny masennuksen syövereissä, viime talvi oli poikkeus. Toivotaan että valitsin elämälle oikean suunnan ja pysyn tämänkin talven ihan terveenä.
 
Ristiäiset ja häät takana päin; musta tuli rouva ja tytöstä Siru.

Siru nukkui koko juhlahumun ajan tyytyväisenä milloin kenenkin sylissä, kastettaessakin vain virnuili papille.
Kaikki meni paremmin kuin hyvin paitsi muutama vieras tuli vaikkei ilmoitanutkaan etukäteen, ei edes onnitellut vaikka miehen täti onkin. Voi olla että asiasta mainitsen kun seuraavan kerran hänet näen. Meillä oli kutsukorteissa toive ettei astioita tulisi ollenkaan, niitä kun ei tarvita; tuli sitten appivanhemmilta 12 hengen osainen astiasto... Mihin hi**oon mä ne tungen? laitan kohta noi 6 muuta astiastoa pihalle penkin päälle ja alan harjoittelemaan pistoolilla tarkkuutta :LOL:

Sain siinä sitten hääpuvun alla olleista rintsikoista tukokset molempiin rintoihin. Täällä sitä nyt sitten ollaan pelkissä alushousuissa tytön kanssa peiton alla, onneksi tytölle sattu just joku tiheänimun kausi niin voin vuoron perään lämmitellä/hieroa tukoksia tai imettää. Tuntuu vaan että maitoa ei tule, mutta ei kai maito tällälailla yönaikanakaan lopu?...
 
Bubonalle isot onnittelut rouviintumisen johdosta! :flower: Ikävää vaan ettei appivanhemmat viittiny välittää lahjatoiveista.

Ievaliina on sulla kyllä tosiaan melekonen naapuri! Toivottavasti se sais häädön ja pääsisitte rauhaan. Eihän tuollasen kans voi elää! Toivottavasti tokenisit sen verran että saisit ees syötyä vähän että jaksasit.

Meillä on taas takana mitä erinoimasin yö. Toivis söi kymmenen aikaan ja seuraavan kerran vasta vähän ennen kuutta! Musta kyllä tuntu eilen että maito on ihan loppunu, mutta kait sitä sitten kuitenkin tuli kun toinen noin hyvin nukku. Ja ei kait se maito voi ihan yks kaks loppua kun tähän asti on riittäny enemmän kun hyvin???

Mutta nyt tämä meidän isiä ikävöivä esikoinen kaipaa huomitoa sen verran että pitänee lopettaa.

Änkkäpöö ja Toivis 7vkoa
 
Onnittelut bubonalle :flower: .
Kiitos tuestanne :hug:

Ihan kiva ajatus et jos lähen vaunuilee niin pitää ottaa mukaan "kättä pidempää"...
Illalla sain vähän jukurttia alas ku ukko pakotti.Miulla on niin paha olla henkisesti et se heijastuu fyysisenä pahoinvointina...
Onneks Jooseppi on ollu hyvin kiltti vauva eikä oo kiukutellu.
Outo homma,poju nukahtaa kaikista helpoiten "rätti päässä" eli harso päässä siten et nenä näkyy vaan.Tutti ei kelpaa,ainoostaan harso.

Tuosta naapurista vielä,siitä se riemastuu ku isännöitsijä ja poliisit ottaa yhteyttä,satavarmaan tulee oville riehuu.Soitan poliisille heti ja onneks isäkin on tuossa lähellä.Mie en vaan jaksa ymmärtää miten tää koko hel**tin vuosi on ollu näin karmee.Ihan kaikki asiat on menny per***lleen.Ainoa ihana asia on nuo lapset ja Joosepin syntymä.Heijän takia on pakko jaksaa pitää pää kasassa.Se se viel puuttuu et viipalekuvauksessa 9.9. sanoovat et miulla on joku samperin kasvain päässä.Tällä tuurilla koko aivot on yhtä kasvainta.En tietenkää oo taas pessimisti :ashamed:

Bubonalle vielä,auttaskohan lypsäminen jottet vaan saa sitä kurjaa rintatulehusta.

Voimia mammoille,mie yritän venyä suihkuun ku vauva nukkuu,en ees muista millon viimex kävin.Ihana parfyymi:hien ja puklun sekoitus :)

Ievaliina ja Jooseppi 7 vkoa ja 1 pvä
 

Yhteistyössä