***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin meni esikoinen yli lasketunajan ja sitten käynnistyksellä syntyi 42+0 :whistle:
Ja tänään oli neuvolalääkäri ja paikat näytti siltä että menee ainakin laskettuun aikaan eli 28.7.Mut mie luulen että voi hyvinkin mennä yli sen kahen viikon.Pari viikkoo sitten oli muutamana päivänä aika paljon kipeitä supistuksia mut nyt ei sitten mitään ;)
Eli miekii taijan olla niitä viimesiä synnyttäjiä heinäkuisissa =)

neuvolassa käyty.kaikki oli ok.vauva on jo tosi alhaalla.ilmankos on paikat kipiänä.terkka epäili et ei menis enää kauan..ensi viikolla seuraava aika ja sano et ihmettelee jos en oo jo sillon synnyttäny.musta itestä tuntuu et menee viä aikaa ennen kun syntyy.

ja sitten...mistä muuten tietää tihkuttaako lapsivettä? :ashamed: onkohan apteekissa mitään tikkuja jne.voi olla tietty valkovuotoakin..tiiä tuota..

mieh ja rv38+6

Jenmo85 Siis oliko tuo painoarvio 2600g miltä viikolta?

johanterolla komia massu :D

Kiitoksia noista turvotuksen lasku vinkeistä (lisääkin otetaan mielellään vastaan) =)
Persilja olikin ihan uusi juttu, en tiennyt siitä olevan apua... Mutta täytyy varmaan sitäkin kokeilla. Mansikoita, nam nam nam :p Harmi vaan, kun ovat vielä aika kalliita :/

Mutteri Vettä menee täälläkin päivittäin litratolkulla, mutta se ei ainakaan tähän mennessä ole turvotukseen auttanut.

Tuosta lapsenhoidon järjestymisestä, niin onpa kyllä kieltämättä vähän harmillinen tilanne :/ Toivotaan, ettei 7.7. ainakaan sitten syntyisi, niin ei tarvitsisi ketään hätävara hälyttää. Tai sitten jos sun vanhemmilla ei mene sen kauempaa, kun ehtisivät teille, niin sun täytyy ajaa ambulanssilla ja mies sitten perässä sairaalaan, jos niin kiire lähtö tulee, ettei ehdi kotona odotella. Onko teillä ketään naapuria esim. jonka voisi sitten pariksi tunniksi pyytää hätätapauksessa?
Tai täällä päin ainakin toimii MLL:n lapsenvahti systeemi (ovat koulutettuja, ja osa ainakin täysi-ikäisiäkin). Ei ole kallistakaan, 4,20?/h. Ja sieltähän voi jo etukäteen pyytää sen henkilön, kenet valitsee, tutustumaan, ettei ole lapsille täysin vieras ihminen kyseessä sitten.
Ja loppujen lopuksi, todennäköisyys että NIIN kiire lähtö tulee juuri sinä päivänä, on kai aika pieni :) Toivottavasti et nyt ihan kamalasti stressaa, vaan pystyisit nauttimaan loppu odotusajasta. Ajattele, sitä on enää kuitenkin niin hurjan vähän jäljellä! :hug:

Ninniliina Kiva kun olet palannut =) Ja kiitos kovasti vinkeistä :flower: Täytyykin alkaa harjoitella noita sidontoja, jospa sitä sitten vaikka osaisikin jonkunlaisen solmun murjaista, vaikka luulen kyllä, että mulla menee siihen aikaa tovi jos toinenkin :laugh: Mulla on yksi oma vanha nukke tallessatuolla vaatehuoneen hyllyssä, pitääpä ottaa hänet käyttöön harjoituskappaleeksi :)
Jännä juttu, että noin harvoin mitattu hb :o Täällä neuvolassa se on mitattu muistaakseni yhtä käyntiä lukuun ottamatta joka ikinen kerta. Huolimatta siitä, että mulla ollut se yli 130 koko ajan, nyt vasta loppuraskaudessa laskenut tuonne 110-120:een.

Mites joko kaikilla on kaikki valmiina vauvaa varten?

Mulla vähän samat tuntemukset kuin Cothai kertoi...että en mitenkään mahdottomasti vielä toivo, että pitäisi jo vauvan syntyä heti. Ensiksikin siksi, että tosiaan joka tapauksessa raskausaikaa on enää niin vähän jäljellä, että ainakin vielä tuntuu että hyvin malttaa odottaa. Toisekseen siksi, että tuota tekemistä tuntuu vielä riittävän... Lisäksi haaveilen tästä ajasta kun vielä ollaan miehen kanssa ihan kahdestaan, tuntuu niin hurjalta, että niin suuri elämän muutos on niin lähellä! :o :D
Kai ne on nämä hormoonit, mitkä heittelee volttia, mutta välillä ihan kamalan haikea olo siitä, että se on sitten ohi tämä kahdenkeskinen elämä :heart: Toisena hetkenä taas ihan kamala ikävä jo vauvaa syliin :D Ja jostain kumman syystä musta tuntuu, että mulle tulee vielä tätä vauvamasuakin ihan hillitön ikävä jossain vaiheessa. Vaikka kävely onkin ankkamaista ja kumartelu vaikeaa jne. jne. niin silti; minusta tää vauvamasu on NIIN ihana :D

mutteri soitappas kuule teidän paikkakunnan Mannerheiminlastensuojelu liittoon, niillä on niitä päivystäviä lastenhoitajia. Kaveri käytti sitä aikoinaan ja mä ite olen hoitajina ollu täällä meillä päin. Kerran jopa pääsin hoitamaan yhtä poikaa jonka äiti lähti sairaalaan. Sit mummi ja pappa tuli poikaa hakemaan. Mulle oli annettu vanhempien nimet ja itse vaan tarkistin ne ajokortista. Lasta kun ei saa luovuttaa henkilöllisyyttä tarkistamatta =) Ihan kuin lapsi ei itse mummia olis tunnistanut :laugh:

Marzu76 etkai sä tosissas ole et heinäkuu olis keskussairaalssa kiireinen? mä siellä tänään kontrollissa kävin ja lääkäri nauroi et nyt olis ollu niin hiljaista et käynnistys olis ollu helppo, mut mulla viikkoja vielä liian vähän :)

Oma napani voi oikein hyvin :D *hyppii ilosta* sappi hapot oli laskenut normaaliin, vaikkakin sitä on vaikea uskoa niin vaan kävi!!! :)
Ensi viikolla men kontrolliin ja sit sovitaan käynnistyaika, miedän vauva se sit syntyy joko 9.7 tai 10.7 kuulemma ne on parhaat käynnistyspäivät. Vielä viikko aikaa suunnitella kaikki kuntoon.
Nyt sain itseni niskasta kiinni ja tein tuon kantoliina tilauksenkin :) Myyjän kanssa sovittiin että kun en pese liinan saapi palauttaa jos jotain pahaa sattuu :( täytyy toivoa että kaikki kuitenkin menee onnellisesti loppuun asti :)

Poikaa ultrasivat jälleen, joten ihmettelen kovasti jos tyttö tulee. lääkäri miehelle esitteli kivekset ultrasta ja autoss amies nauroi ettei kyllä mitään ymmärtänyt :laugh: ja niin selvästi ne siinä kyllä killutti, esikoinen oli niin siveellinen et piti jalat täysin kiinni, ei vilautellut vaikka kuinka yritettiin katsoa.

Nyt ruokaa laittamaan :wave: kuinka moni muuten syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä? Mä en saa kuin yhden syötyä..
T:Ansku ja toukka 36+2

Heippa taasen... :wave:
Tuossa joku tunti sit täälläkin ihmettelin että kun ei ole mitään merkkiä mistään synnytykseen viittaavasta, niin nyt sit on!
Eli supistaa 5 min välein, mutta ei satu vielä mihinkään :D jospa se tästä vielä paranis ;) mutta nyt syömään ja sit saunaan ku tulee mieskin kohta töistä =) :wave:
Ei kait ne vauvat kuitenkaan ihan kivuttomilla suppareilla synny :whistle: , meiltä kuitenkin tunti sinne sairaalaan matkaa, mietin vaan!

Auroora Kyllä sun profiilissa näkyi kuva :) Mä kun aikoinaan laitoin kuvan profiiliin, niin se tuli sinne viiveellä, ja luulin myös eka, ettei se sinne tullut ollenkaan.

mieh Hienoa, että kaikki oli kunnossa! :) Meille kätilö sanoi valmennuksessa synnärillä, että jos yhtään epäilee lapsiveden tihkumista, pitäisi tulla tarkistuttamaan tilanne. Niillä on siellä joku helppo testi, jolla näkee nopeasti onko kyseessä lapsivesi. Kun esim. valkovuoto voi olla niin vetistä, että joskus niitä on vaikea erottaa. Ja sanoi, että riippuu siitäkin, missä kohdassa kalvoissa on reikä, että jos se on ylhäällä, niin sitä voi tulla vain vähänkin, mutta että aina pitäisi tarkistuttaa asia.

aurinkoinen81 Jess, onnittelen :flower: Hieno homma, että asiat kunnossa!! :) Mä en syö kuin yhden lämpimän ruuan päivässä, hyvä että sekin maistuu näin kesällä. Ei ole edes oikein nälkä, johtuu varmaan siitäkin, että juon niin paljon vettä, niin maha täyttyy siitä. Harvoin söin ennen raskauttakaan kaksi lämmintä ruokaa, mutta se täytyy sitten muuttaa kunhan lapsi on siinä iässä, että syödään samat ruuat. Ja kyllähän sitä ihan eri tavalla sitten kehtaa ruokaa laittaakin, kuin yhdelle tai kahdelle aikuiselle. Ja meillä mies syö toisen lämpimän ruuan töissä (ilmainen työsuhde-etu) niin teen sitten kotona vaan yhden ruuan päivässä.

karvatonkoira peukut pystyssä bd että tuosta supistukset alkaisivat voimistua!!!

Itsellä ei sen kummempia suppareita ja vellova olokin on hellittänyt hieman. Siis ajoittain tulee kipeitä supistuksia ja selkää polttaa lähes koko ajan, mutta mitään sen kummempaa ei ole tapahtunut. Vauva painaa kohdunsuuta todella tuskaisesti ja aiheuttaa herttaisia vihlontoja...

Esikoisen kanssa lähdetään tekemään taas pyörälenkki, kunhan sade taukoaa :whistle:

Äitipolille en itse edes ehtinyt soitella, kun soittivat miule sieltä että on tullut lähete painoarvioon. Keskustelin kätilön kanssa ja kerroin, että on tullut hieman sellaisia merkkejä, että saattaisi syntyä tässä lähiaikoina. Painoarvio sovittiinkin sitten vasta lasketun ajan tuntumaan, siltä varalta jos ei synny ennen sitä. Esikoinenhan oli yli 4 kg, joten sen kokoinen sieltä todistetusti mahtuu tulemaan ja tuskin ennen la:ta on niin iso... Mutta painoarvio tehdään siis la:n tietämissä jos ei sitä ennen synny ja kätilö arveli, ettei yliajalle kovin paljoa päästetä :D

Miun pahin pelkohan on ollut, että joudun pitkään kärvistelemään yliajalla... Esikoinenkin kun laskettiin 17 päivää yli lasketun ajan... ja tämä kun on arviolta isompi kuin esikoinen...

jossu + vili 37

Vauvelihaave laitoin vahingossa edelliseen viestiin et viime perjantailta, mut ei me sentään jussiaattona siellä polilla oltu...muisti pätkii. Eli siis toissa perjantailta oli vaavin painoarvio; eli silloin rv34+5 ja painoarvio 2500g.

Huh, jospa se siitä sitten edistyy :D Jännää, ikinä ei voi tietää millon se alkaa ja millon tulee lähtö :whistle: Kovasti onnea matkaan, jos synnärille tulee lähtö :flower:

Ja yksi lisäys vielä niihin kolmeen ässään, mikä näköjään ainakin mulla eiheuttaa supistuksia: Silittäminen!! Joo-o, ihan tosi :laugh: Oon tänään silittäny hirveesti noita vauvan lakanoita ja pyykkejä, ja tunti sitten alkoi supistella. Nyt pitikin rauhoittua istuskelemaan, kun tosiaan ei vauvalla vielä niin kiire olisi, että saisi vielä kasvaa hiaman masussa...

Entä jos soittaisit sinne synnärille? Onhan tuo matka tosiaan vähän pitkä, mutta jos olisi apua kun saisi "puhelinneuvontaa" :hug: Sitähän ne teroitti, että jos yhtään mikään vähääkään epäilyttää, niin soittaa saa ja pitää, se on parempi kuin jättää kysymättä. Ja tyhmiä kysymyksiä ei ole, joten nyt vaan luuri käteen :)
Meinaan, kun luulisi, että tuosta lapsiveden tihkumisepäilystäkin on varmaan eri kätilöillä hyvinkin erilaisia näkökulmia, niin kuin yleensä hoitohenkilöstöllä kaikista asioista. Sitten saisit varmuuden, mitä teidän synnärillä suosittelevat. Ja kai sieltä voi kysyä, jos voisi saada kotiin sellaisia testejä kun pitkä matka, jos se joku tikkutesti tyyliin neuvolan pissatestiliuska on.

Ja toisaalta, sullahan on jo viikkoja niin paljon, että vauva saakin jo syntyä. En sitten tiedä, jos se meille puhunut kätilö tarkoitti, että jos viikkoja on vielä sen alle 37. Siellä tuli niin paljon asiaa, että jotain saattoi mennä ohikin :) :ashamed:

kävin neuvolassa ja kaikki vauvalla hyvin. pissassa oli kaikki mahollinen plussalla, eli on joku tulehdus. epäili että siitä johtuu tämä kipu. huomenna haen lääkekuurin, jospa se sillä helpottas. oon päivän maannu sohvalla, kun ei ala laantua tuo kipu. nyt se on siirtyny mahasta selkään..argh..
paljo olis hommia kun perjantaina on muutto, mutta ei uskalla tehä mitään. pitää kahtoa vierestä kun mies ahertaa.

Täällähän oli jo jännät paikat muutamilla :D Mä pidän täällä peukkuja että kohta jo alkais ihan todenteolla tapahtua bd bd

Itse toivon että meidän sykerö viihtyis tuolla masussa vielä sen 20 päivää...

Sen verran sain kuitenkin tänään aikaseksi että petasin sängyn valmiiksi. Ompelin vanhasta Marimekon lakanasta, joka on tuon kehdon mukana kulkenut, pussilakanan ja tyynyliinan. Jo esikoiselle ompelin leikkipeiton siitä aikoinaan ja se tuolla pestynä odottaa uutta käyttäjää. Nyt siis ompelin lopusta kankaasta nuo lakanat. Tuon kehdon on siis mun isän isä tehnyt mun veljelle aikoinaan ja se lakana on kulkenut siinä mukana. Kehtoa en esikoisen käyttöön saanut joten tuntuu kivalta että uusi tulokas saa siinä nukkua. Siinähän se on minuakin aikoinaan nukuteltu... :D

Profiilissa myös päivitetty masukuva.

Mari ja sykerö 36+2

[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

onko monelle tullut mainosta lasten kirjakerhosta? sellanen kuori jossa on juliste mukana, nalle puh aiheinen.. kun meillä oli se kuori kastunut, ja juliste pilalla.. sen kovasti olisin halunnut :( jos joku viitsisi lähettää mulle sen postikulujen hinnalla esim.? menen vielä kurkkaamaan huomenna meidän lehtiroskiksesta jos vaikka olisi :whistle: :D mutta näin alustavasti jos joku olisi valmis luopumaan, niin älä vielä heitä roskiin, tulen huomenna ilmoittaa et löysinkö B) mitä tuo bd tarkoittaa noissa viesteissä...........? :/

Taustailija rekisteröityi viime hetkillä, vieläkö mahtuu mukaan??
Perheeseen kuuluu 4v tyttö, 3v poika ja aviomies, kolmas lapsi siis tulossa ja la 20.7. Sattuuko jollain muulla la samalle päivälle?
On ollut tosi mukavaa seurata teidän aktiivisten palstalaisten keskusteluja ja myötäelää tätä raskautta teidän kanssa. Kovin on samanlaisia vaivoja ja asioita itselläkin mielen päällä. Näin kolmatta odottaessa sitä ei onneksi enää "hötkyile" vaan monenlaisia ikäviäkin oireita tietää vaarattomiksi ja asiaankuuluviksi. Synnytystäkään ei toivo käynnistyväksi aivan heti kun tietää, että nyt on viimeiset hetket nauttia edes melkein täysistä yöunista ja jonkinsortin päivärytmistä ;)
Huomenna on käynti äitipolilla, joten palailempa sitten kertomaan viimeisimmät kuulumiset omasta navasta.

Shannon, voi hitsi..miulle tuli kans tänään tuo mutta kävin just pari tuntii sitten viemässä lehdet keräykseen ja sen laitoin mukaan :( Jospa jollain muulla ois...

bd tarkoittaa peukkujen pitämistä.. :) nuo kirjaimethan näyttää siltä kun ois peukut pystyssä ;)

allunmamma, aivan ihana tuo kehto... kelpaa kyllä pikkusen tuolla nukkua :)

Navan pullahtamisesta oli puhetta.. Mulla normaalisti tosi iso ja syvä napa.. Nyt se on tuommonen hassu pikkunen matala kolo vaan :D hassun näkönen..mutta ei siis oo pullahtanut täälläkään.

Ja omaa napaa..Kyllä ärsyttää...... Verenpaineet on täällä nyt sitten pompannut... 129/91 kotimittarilla.. Ei oo alapaine noin korkee ollu kotimittauksessa..alle 80 yleensä. Nyt ollu tässä viikon sisään nousussa. Yläpainekin mulla normaalisti paljon matalampi. Ja mieletön päänsärky tänään vaivannut. Ettei vaan ois myrkytystä.. Huomenna oon menossa aamulla äippäpolille. Pitää ottaa kyllä pissanäyte nii saavat kattoo valkuaiset. Turvotus myös nyt viime päivinä taas lisääntynyt.. Jospa ei kuitenkaan ois myrkytystä. toivotaan... Huomenna saan tietää myös sektiopäivän. Supistellut kans kamalasti (muttei säännöllisesti) viime päivät. Saa nähä että tuleeko aika mitenkin äkkiä.. varsinki jos kohdunkaula lyhentynyt ja on myrkytysoireita..

Lotta rv 36+6

vauvelihaave täytyy soitella jos vielä tuntuu et jotain lorahtaa tai jos vaik neuvolas olis niit tikkuja millä voi kahtoo.voihan se olla sitä valkovuotoa.toivotaan et tulis lähtö synnyttää ni ee tarviis pohtia :D
ny oes hyvä vauvan syntyä,kun on lapset mummolassa yötä =) mut ei oo kyl merkkejä siitä et syntys :whistle:

karvatonkoira piän tääl peukkuja pystyssä =)

mieh ja rv38+6

moi :wave:
Onnittelut poksahtaneille :flower:
Mua on jo useita viikkoja varoteltu että saattaa syntyä ennen aikojaan joten epäilen että tää menee yli.. |O En uskalla toivoa että syntyis edes laskettuun aikaan mennessä. Nooo... korkeintaan 6½viikkoa enää :x :ashamed:
Neuvola lääkäri on ens viikon keskiviikkona. Jos olis jotain jo tapahtunu bd
Mulla oli ylimääränen lääkärikäynti pari viikkoa sitten(33+5) kipeiden suppareitten takia mutta ne ei ollu tehny oikeestaan mitään. :headwall:
Edelleen ulkosuu sormelle auki ja kanava pehmenny mutta sisäsuu tiukasti kiinni. Positiivista kuitenkin että vauva on kääntyny pää alaspäin! :D Ja on kuulemma niin alhaalla että lääkäri sanoi pystyvänsä melkein koskemaan.
sf- mitta ei oo kasvanu mikä johtuu varmaan sitten siitä että vauva on niin alhaalla.
Selkä on tosi kipee ja odotan vaan että pääsis jo synnyttämään..
Niin että siinä valitukset tältä päivältä :whistle: Nyt ei pysty enää istumaan..

apina35+2

Aurinkoinen81, lehdessä tosiaan oli (piti vielä varmistaa) että heinäkuu on ruuhkaisinta aikaa synnärillä. Tokana oli elokuu ja kolmantena maaliskuu. Kesäkuu oli kuudentena. Aattelinkin että tytön syntymän aikaan oli rauhallista osastolla, mutta hän synty marraskuussa ja se on toisiks hiljaisin kuukaus... Mielenkiintoista tietoa =)

Onnea Pantterille vauvelista! :flower:

Kiva, että löyty muitakin Lappeenrannassa synnyttäviä.

Laitoin profiiliin lasten ottaman masukuvan juhannukselta eli viikot 38+5.

Ihana tuo Allunmamman kehto. Meilläkin olis kehto (jossa ainakin pikkusisko on nukkunu) mummolassa ja nyt vasta älysin, että nythän sen vois tuodakin vauvalle kun ei oo pitkä matka ja tää asuntokin on iso, että tänne mahtus. Vielähän ton kerkeis hakea. Pitääkin ottaa huomiseks projektiksi. Muuten alkaa olla vauvaa varten kamppeet kasassa.

Tänään sain taas kerran talon siivottua ja lapset pakotettua siivoomaan omia huoneitaan. Kovasti yritin vauvalle puhella, että alkas syntymään niin päästäs hetkeksi tästä siivousrumbasta huilaamaan. :kieh: Koko ajan on noita kotihommia ihan hitosti. On tytöt kyllä vähän enemmän autellu omien lelujensa suhteen, mutta tiskiä ja pyykkiä kyllä riittää ja remontti kun on meneillään niin aina saa olla imuroimassa. Nyt olis niin hyvä lähtee synnärille kun koti on siisti. Mutta ehkä tän vielä kerkee pari kertaa siivoomaan ennen, kun lähtö tulee. :(

Onko teillä mitään suunnitelmia synnytyksen suhteen? On tästä varmaan aikasemminkin ollu puhetta en nyt muista. Mie en oo oikein osannu ajatella mitään sen kummempia toivomuksia. Jakkaraa olis ehkä ihan kiva kokeilla. Sisko on synnyttäny kaikki jakkaralla, mut mie oon punnannu kyllä sängyssä puoli-istuvassa asennossa. Meen kyllä enemmän sillä asenteella, että katotaan mitä eteen tulee. Olis kyllä kiva, että malttas olla kotona tarpeeksi kauan ettei sitte hirveen pitkä aika olis sairaalassa kärvistellä, mutta meilläkin on tää matka yli 60km ni ei kyllä kovin täpärälle uskalla laskea ja toisaalta jos kotona on hirvee tohina niin ehkä siellä sairaalassa saa rauhassa keskittyä siihen omaan oloonsa eikä tarvitse huolehtia muista.

Huomenna neuvolaan.

Maiksu 39+2

Shannon: Täällä ainakin tallella se juliste, jos vielä tarvitset!

Allunmamma: Aivan ihana kehto ja lakanat. Haluu itse sinne nukkumaan!

aurinkoinen81: Kiva juttu, kiitos jälleen kerran! =) Laitan postarit sit sun tilille, tilinumeron pitäis olla tallessa....

Yhteistyössä