Joo, onpahan taas aikaa vierähtänyt siitä kun tänne viimeksi ehdin lukemaan :ashamed: Ollaan oltu tää koko kesäkuu mökillä/mun kotipaikalla, kotona vaan muistaakseni kaksi yötä ja sitten eilen tultiin kotiin kun pitää pestä pyykkiä ja laittaa loput asiat vauvaa varten valmiiksi. Plääh, olis mukava vaan olla siellä mökillä, mä kun oon tällänen kesäihminen B) Mutta onhan tää vauvaan valmistautuminenkin mukavaa, paitsi siivota ei millään jaksaisi tätä kotia

Mis kyllä tuossa töihin lähtiessään kielsikin multa imuroimisen, se kun aiheuttaa supistuksia jostain kumman syystä. Mutta pyykkikone pyörii nyt neljättä koneellista jo tänään, ja vielä olis vauvan lakanat ja sideharsot pesemättä plus pakkauslaatikkoon tuleva reunalakana.
Meni aika reippaasti aikaa, kun sain kaikki sivut luettua, tekstiä oli tullut hirmuisesti sitten viime käynnin ja paljon tapahtunut, toisille ikävää, toisille ihanaa. Sellaistahan se elämä on, välillä tulee kyyneleet ilosta ja onnesta, välillä surusta ja murheesta :attn: :/
Manskulle tosi paljon onnea pienestä pojasta :flower: =) :flower:
Mistä tulikin mieleeni, että mitenköhän
Äsvee pärjäilee... Toivottavasti hyvin, ja vauva myös! Jos siis maanantaina syntyi, niin kuin taisi olla käynnistys.
Jenmo85 Lämmin :hug: Toivottavasti mahdollisimman pian elämä hymyilee jälleen ja aurinko paistaa teidän perheelle :hug: Ja muista aina, että sinä olet maailman paras äiti lapsillesi, ei sitä muutama tupakka muuta miksikään :hug:
Onnittelut kaikille synttärisankareille, anteeksi että tulee myöhässä, mutta
esikoinen ja
pollerolletaisi olla ainakin :flower:
Onnea myös teille, joiden vauva kääntynyt raivotarjontaan ja teille, jotka olette saaneet vauvan syntymäpäivän=sektiopäivän

Ja toivottavasti vielä perätilassa viihtyvät kääntyvät pian, tai sitten tsemppiä perätilasynnytykseen / sektioon :hug:
johanterolle voimia kipujen kanssa, kuin myös kaikille muille, joita odotus alkaa jo tympiä ja kivut vaivaa... :hug:
kesä82 hyvää "matkaa" teille. Uskon, että tuollainen pakkaaminen (ja vähempikin) stressaa aikatavalla! Mulla menny hermot välillä jo siinä, kun pitäny miettiä mitä kaikkea tuonne mökille aina ottaa mukaan... :headwall: Vaikka ei olisi niin pitkä matka hakea, jos jotain tärkeää unohtuisi.
hapsiainen84 Täällä oli kummallisen nopeaa toimintaa Kelassa, kun mulle oli tehty samana päivänä päätös äitiys- ja vanhempainpäivärahasta kun vein hakemuksen. Kannattaa tosiaan kysäistä toimistosta sitä, että MILLOIN aikovat käsitellä, ja pyytää laittamaan vaikkapa kiireelliseksi. Mä oon joutunu toimimaan niin monta kertaa, ja vasta sitten alkanut tapahtua.
Kyselit myös noista sairaaloiden kiireistä... Tuolla SKS:ssa jonne mä menen synnyttämään, on kätilön mukaan syntynyt nyt melkein 500 vauvaa vuodessa (normaalisti kai vuosivauhti ollut tällä seudulla n. 400 vauvaa). Eli pieni yksikkö kyseessä. Ja tää kesä heillä kuulema "sesonki"aikaa, jolloin eniten synnyttäjiä. Synnytyssaleja on kaksi, joissa toisessa vaan allas (sinne toivoisin pääseväni). Vuodepaikkoja synnyttäneiden osastolla on n. 10, kahden hengen huoneita ovat. Toivoittais kovasti miehen kanssa, ettei olis paljon porukkaa siellä sitten kun aika on, kun haluttais päästä perhehuoneeseen... Mutta se ei onnistu, jos osastolla paljon porukkaa, kun ei ole varsinaisia perhehuoneit erikseen olemassa, vaan silloin jos tilaa on, voidaan järjestää sellanen huone perheelle jossa on oma vessa ja suihku.
Omppu07 HUH millaista jännitystä teidän odotukseen on kuulunut

Toivotaan, että kaikki on hienosti kun vauva pääsee maailmaan :hug: Kiva, että tulit kirjoittamaan kuulumisianne, käythän jatkossakin :heart:
Skye85 Meillä myös vähän sellanen tilanne, että neuvolassa th antaa eri infoa kuin mitä sairaalasta... Hän ei tunnu olevan ihan ajan tasalla aina nykyisistä käytännöistä, ja sitten syntyy ikäviä väärinkäsityksiä :kieh: Vaikka muuten oikein mukava ihminen onkin... Eilenkin selvisi yksi asia polilla, mistä th oli sanonut ihan eri tavalla. Ja lääkäri sitten siihen, että pitääpä ottaa yhteyttä meidän neuvolaan ja th:aan ja oikaista asioita...
Me käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan (saleihin, osastolle jne.) eilen, jolloin viikkoja 36+3. Käynti kesti yli 2h ja piti varat etukäteen. Itse saa valita, haluaako lyhyemmän 30min. käynnin vai tuon pitkän, jolla me oltiin. Yhteensä meitä oli siellä 5paria, se on kai suurinpiirtein (vai olikohan 6-7) maksimi jonka yhdelle käynnille ottavat.
Tigru78 Täällä myös öisten vessakäyntien jälkeen valvottaa n.1-2h yleensä, ja se on TOSI turhauttavaa!!
Lotta84 Mulla myös maha ollut välillä sekaisin, mutta se liittynyt supistuksiin. Eli kun supistellut kipeästi, maha mennyt sekaisin ja supistellessa kivut tuntueet alamahalla ja säteilleet alaselkään sekä toiseen etureiteen.
Joku kyseli vauvan vaatteiden silittämisestä... Täällä yksi tuleva höppänä äiti, joka on silittänyt kaikki, vaikkei silittämisestä yhtään välitä :wave: Siis tosiaan oon kyllä ihan pimeä, kun silitin jopa kietaisupaidoista ja -bodyista ne solmimisnauhatkin suoriksi

En ennen ole silittänyt paljon mitään, ehkä joskus juhliinlähtiessä miehen paidan ja omat vaatteet, mutta siinä se on ollut. Nyt ajattelin, että kun kerran aikaa on, niin silitän vauvan vaatteet. Onhan se ihanan suoran näköisiä tuolla laatikoissa ja pehmeämmät päällä pikkuisella :heart: Mutta en varmasti sitten enää silitä toista kertaa, kun vauva syntyy. Eli kertaluontoinen juttu täällä :wave:
Se
pakasteallasjuttu oli niin kovin tutun kuuloinen

Ei meinaa täälläkään enää kroppa taipua sinne viimeiseen lokeroon :attn:
Mutteri Harmi, ettei vauva vaikuta syntyvän ennen sulkua :/ :hug: Täällä sama juttu, että sillon ennemmin oli kipeitäkin supistuksia ja paljon ja usein, mutta nyt ne on melkein kokonaan hävinneet. Viime viikolla oli kolmena päivänä/iltana, mutta lauantain jälkeen ei taas ole ollut mitään. Toivottavasti sulla kuitenkin synnytys menee parhaalla mahdollisella tavalla, vaikka toiseen sairaalaan joutuisitkin, sehän kuitenkin pääasia

Ja varmaan sekin harmi, ettet LAS:aan pääse, unohtuu sitten kun saat pikku pojan syliin, kai sitä silloin ajattelee (jos kaikki mennyt hyvin) ettei sen väliä, vaikka synnytys olisi tapahtunut takapihan pyörävajassa
Meillä myös synnärille matkaa 65km, ja jos siltä tuntuu ettei sitä matkaa jaksa istua enää autossa, niin suosittelivat ajamaan ambulanssilla, jolloin saa olla pitkällään! Onhan se pitkä matka verrattuna tuohon 300 metriin, mutta mä oon ajatellut niin päin, että Lapin perukoilla asuvilla saattaa olla lähimpään sairaalaan matkaa monta sataa kilometriä, ja jotenkin nekin ovat siitä selvinneet

Tuntuu muuten tosiaan hurjalta kirjoittaa, että
pojan, mä olin jo niiiin tottunut, että teille tulee tyttö

Miten muuten ne miehen sukulaistätöset, jotka niin kovasti poikaa toivoivat, nyt ovat suhtautuneet, kun näyttääkin poika olevan tulossa, vai oletteko kertoneet? Varmaan touhottavat innoissaan ja repivät pelihousunsa ilosta
Ja tuosta närästyksestä, niin mulla Rennie auttaa pienempään hätään, mutta pari kertaa olen ottanut Samarinin, kun on ollut oikein pahana. Se auttaa tehokkaasti ja heti, mulla ainakin.
TSEMPPIÄ ja jaksamista hirmuisesti, joka tapauksessa n. kuukauden päästä viimeistään se on ohi
:hug: Ja nyt on viimeiset hetket nauttia,voihan olla, että ikävä tulee vielä masua, potkuja jne. jne.
Sairaalamaksuista oli puhetta... Mä yllätyin eilen positiivisesti, kun jostain olin saanut päähäni, että sairaalamaksu olisi 44?/vrk. Eli siis tuossa lapussa, jonka kätilö antoi tutstumiskäynniltä mukaan, nuo hinnat ovat:
hoitopäivämaksu: 26?/vrk
poliklinikkamaksu 22?
isän yöpyminen synnytyksen jälkeen: 26?/vrk
+ haluttaessa ateriat henkilökunan hintaan 3,45? ja 4,90? (pitää tilata)
vauva lastenosastolla hoitopäivämaksu: 26?/vrk
Mutta siis kun tuo polikäyntikin maksaa joka kerta sen 22?, vaikka kävis vain ultrassa ja viipyisi puoli tuntia, niin silti. Siihen verrattuna mun mielestä tuo 26? vuorokaudesta on VÄHÄN kun siihen tulee kuitenkin hoito ja ruuat ja vaatteet ja kaikki. Ja jos ei ole suomen kansalainen ja täällä synnyttää, niin koko lysti maksaa monta tuhatta euroa. Tietenkin se on iso lovi kerralla maksettavaksi, varsinkin meille jotka minimillä elellään... Tuossa meidän lapussa ainakin lukee, että kannattaa käydä sopimassa maksusta ennen kuin lähtee sairaalsasta, mutta jos ei käy, niin laskunhan ne kyllä osaavat perään laittaa

Maksaa voi käteisellä tai pankkikortilla tai sitten pyytää pankkisiirron mukaan. Osamaksu ei kai onnistu, ainakaan sitä ei tuossa lue?
Vauvelihaave & Pikkuinen Elbert 36+4