HEINÄMAMMAT 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi.73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirsi muuten kirjoitteli siitä ystävystymisestä ja onkin ollut tosi kivaa kirjoitella teidän kanssa kaikista jutuista. yritetään pitää ketjua yllä vaikka sitten pienemmälläkin porukalla!

Heips!

Joo, ei anneta tän jutustelun loppua. Ootte olleet mun paras tuki koko raskauden ja nyt vauva-ajan. =)

Meillä meni loppuviikon ja vkl unet Otsolla aivan pipariksi ja olin aivan rikki. Sitten sain vielä la-su välisenä yönä hirvittävän migreeni kohtauksen. Onneksi mies valvoi Otson kanssa kun minä oksensin. Raskausaikana vastaavaa oli kaksi kertaa ihan lopussa ja nyt Otson syntymän jälkeen on ollut kerran aivan kamala päänsärky.

Nyt on onneksi mennyt kaksi yötä ihan hyvin. Ja Otso nukkuu nyt tosi hyvin päikkäreitä ja ehdin hyvin tehdä ruokaa ja siivota yms. sillä aikaa. Pe ois sitten se inssi-ajo. Apua. Toivottavastio menee läpi, niin pääsisi siitäkin.

Meillä on jotenkin taas tuo seksi hiipunut. Kumpikaan ei oo jotenkin jaksanut tehdä aloitetta. En oo vieläkään saanut niitä pillereitä haettua, joten ollaan oltu ilman. Molemmat inhoaa kumia sydämensä kyllyydestä. En kyllä enää tiedä tuosta toisesta lapsesta heti putkeen. Oon jo alkanut haaveilla töihin paluusta ens keväänä. Katsotaan nyt.

Hyvää yötä kaikille äityleille.

Minna ja Otso 3kk 4pv

p.s ootteko muuten kirjoitelleet omilla nimillä? Minähän siis en ole oikeasti Minna. =)

Aivan ihania kuvia. Missä oot ottanut tatuointisi? Olen päättänyt ottaa ensimmäiseni kun imetysaika on ohi.

MInna siis oikeasti Suvi =)
Tää Minna vaan on jäänyt jostain käyttöön.

Juu, eipä munkaan nimi ole oikeesti Pinja, mut en taida vielä oikeeta nimeäni kyllä paljastaa. Täällä kuitenkin niin paljon ulkopuolisia lueskelijoita.
Meillä tänään neuvola, Jippii! Saadaan Jennan pituuskin mitattua sitten ekan kerran syntymän jälkeen.
Minna, kirjoitustesi perusteella teillä ollut aika rankkaa tuo vauva-arki välillä.Ei siis ole ihme ettei seksi jaksa kiinnostaaa. Kun on väsynyt sitä todellakin valitsee mieluummin nukkumisen kun sekstailun. Mut eiköhän kaikki normalisoidu jossain vaiheessa.
Mäkin oon sitä töihin menoa miettiny, mut ehkä sit ensi syksynä kun kesällä aion kyllä vielä olla kotona. Saa sitten lomailla noiden koululaistenkin kanssa.
Mehän ollaan uusperhe, eli koululaiset ovat mun aiemmasta liitosta. Kaikki on kyllä sujunut meillä hyvin,tykkäävät paljon tästä mun uudesta miehestä ja sekin näistä lapsista. Mut silti pelottaa että alkaako eriarvoinen kohtelu kun vauva kasvaa. Mies nimittäin niin hullaantunut tähän omaan vauveliinsa.No, toivottavasti mietin turhia.

Huomenta!

Niin, onhan sitä aika rankkaa ollut ja on edelleen. Viime yö meni taas aivan pieleen. Otso heräili tunnin välein, olisikohan ollut maha kipeä tms.

Sain vielä äsken kuulla, että eräs vanhempi sukulaiseni on kuollut ja hautajaiset on jo lauantaina. Meidän piti pari viikoa sitten mennä katsomaan häntä, mutta ei sitten mentykään. Harmittaa kovasti. Hän ei ehtinyt nähdä Otsoakaan...

Ja mieltä painaa matalaksi myös tuo mieheni mummo joka joutui sairaalaan silloin heti kun olin alkanut odottamaan Otsoa. Siellä hän on vieläkin nyt vaan imfektio-osastolla, joten meidän perheeltä pääsy kielletty. Huh. Välillä vaan kaikki menee päin p...ä.

Ja vielä se inssi, ääk.

Kiitos kun sain valittaa. =)

Minna ja Otso 3kk 5pv

Minna, voimia sinulle! Meilläkin on ollut vähän surua. Meitä on elossa (ainakin vielä toistaiseksi) 5 sukupolvea, ja juuri muutama viikko sitten kuulimme, että isoisoäidilläni on haima- ja maksasyöpä, josta on lähtenyt etäpesäkkeitä muuallekin. Syöpä on lähtöisin haimasta (etenee todella nopeasti yleensä) eikä sitä voi enää hoitaa mitenkään. Onneksi saimme ristiäisissä otettua kuvia, jossa näkyy kaikki 5 sukupolvea ja onneksi isoisoäitini on ehtinyt pitää Lassia sylissään.

Sitten nimimerkki/nimiasiasta..Mun nimi on oikeestikin Saara. En ole jaksanut/viitsinyt keksiä mitään muuta.

Ja voimia jokaiselle vauva-arkeen.

Saara ja Lassi

Minä en kyllä ymmärtänyt tosta Liukun linkistä. Mullahan meni pitkään, että opin edes leikkaamaan ja liimaamaan tässä ketjussa... Eli ilmeisesti Liukun (Monikan) kuva oli siinä heti, mut en mä vauvelia onnistunut löytämään. Ja ilmeisesti se sivu on eri asia kuin kotisinut??? Mutta ihanan nuorelta Liuku näytit, kun itse olen jo kolmetoista vuotta vanhempi. Mullahan vauva onkin jo viimeinen, mikäli en saa herätystä nelikymppisenä iltatähdestä. Meidän yläkerran rouva saa muuten esikoisen ja on syntynyt -63! Näyttää olevan hermot aika kireellä, varmaan ekstravaikeeta noin iso muutos tolla iällä.

Ja suruvalittelut Minnalle. Saarallakin on varmaan kohta sama edessä. Onneksi kummankin kohdalla on kyse vanhasta ihmisestä ja sehän aina lohduttaa surevia.

Me lähdetään huomenna Ouluun häihin. Nekin on uusperhe (viittaan Pinjaan, me ei olla). Molempien lapset (2+2) asuu pariskunnalla ja varmaan tekevät vielä yhteisiäkin, kun vaimo ei ole vielä kolmeakymmentäkään. Molemmilla ollut edellisten kans kauhean huono tuuri, aika juopoksi äityneet. Lapsille tosi raskasta (mun ystävän ex-avovaimolla on useampi itsemurhayrityskin takana). Siis se mies on mun ystävä...

Inari huutaa, joten lopetan. Eilen tuli muuten todistettua, ettei osaa ottaa pullosta. Hyvästi vapaus...

Kirsi.73

Hei kaikille..
tuosta nimiasiasta.. en minäkään ole oikeasti Nitta.. :)
Liuku: kivoja kuvia ja kiitos linkistä! :)
Kävin monta päivää yrittämässä näille sivuille ku kerranki ois ollu aikaa lukea ja kirjoitella ja kyllä tympi ku ei toiminut tai mikä vika nyt sitten olikaan..
Meillä menee aika mukavasti Jannan kanssa. Neiti hymyilee päivisin kuin naantalin aurinko ja näin iltoisin vähä joskus itkeskelee.. Vasta nukkumaanmennessä alkaa pieni show.. Annan illalla lisämaitoa pullosta ja sitten vielä imetän kun neiti haluaa läheisyyttä ennen unille menoa. Omasta sängystään sitten usein herää puolen tunnin unien jälkeen itkemään, mutta ei onneksi joka yö.. Niin ja yöunille mennään 23.30-01.. sais vähän aikaistua. Viime viikolla Janna nukkui jo 9-10 tunnin pätkiä, nyt taas vähän lyhentynyt ja päivisin vain puolen tunnin tai tunnin unia.
Viime viikolla aloitettiin vauvamuskari. Vähä pelotti oudot äänet, mutta jospa huomenna menis paremmin. Tänään käytiin seurakunnan perhekerhossa ja siellä Janna oli tosi iloisella tuulella.. hymyili kovasti ja kerran vain piti syöttää. :)
Lokakuussa on sitten serkkuni häät, joten saapa nähdä miten ne juhlat menee. Mä oon vielä kaasona, niin joutuu iskä olemaan enemmän tytön kanssa. Vähän mietitytti vaateasia, mutta ostin sitten hameen ja topin.. Mustia ovat, mutta varmaan nykyaikana ihan ok häissä..ja käytän muutenkin aika paljon mustaa niin tuntuis vieraalta jotkut ihan muun väriset vaatteet. Imetys voi olla vähän hankalaa, mutta jospa se pari kertaa onnistuisi kun toppi kuitenkin joustaa.. sellasta kiiltävää ja joustavaa kangasta.. ja helpompi se toppi on kuin mekko jolloin pitäs aukaista selästä jne.. huh ompa sekavaa tää mun tilitys.. No kuitenkin, ajattelin myös ottaa korviketta ja tuttipullon mukaan niin saa sitten välillä syöttää sillä tavalla.
Jännä juttu muuten, pari päivää tuntui rinnat aamua iltaa ihan tyhjiltä ja pieniltä ja nyt taas tänä aamuna olivat ihan täynnä..
Juu, mutta nyt neiti huutelee tuolla lattialla.. Ainii, nyrkit meilläkin menee suuhun jatkuvasti ja kuola valuu.. Onkohan sitten hampaita jo tulossa. Pelottaa heti se pureminen..
Jannakin kannattelee jo tosin hyvin päätään, mutta ei vielä pyörähdä.. No pikkuhiljaa se etenee.. Vyöhyketerapeutti kehui, että tytöllä hyvät selkä ja niskalihakset..

Ohhoh.. hassustippa loppui tuo mun kirjoitus.. ihan niinku kesken kaiken.
Nyt iltasella Janna itkeskellyt, ilmavaivoja tuntuu olevan. Toivottavasti menee ohi ennen yötä.
Piti kysyä että oletteko ottaneet rotavirus-rokotetta? Janna saa sen parin viikon päästä 3kk neuvolassa samalla kun muut rokotteet. Kallis se kyllä on, mutta on se ikävä viruskin.
Ja nyt iltakahvin ja teen keittoon.
Jaksamisia kaikille! :)

Nitta ja Janna 2,5kk

Neuvolaterkkuja: paino 5460g ja pituus 57 cm. Pyysin tänään reseptin rota rokotteeseen ja meille sanottiin et sen vois tulla laitattamaan vaikka jo ensi viikolla.
Ihanaa huomata Kirsi että olet yhtä pihalla näistä tietokonejutuista kun minä. Mäkään en meinannut millään löytää niitä Liukun vauvakuvia mutta pitkän etsinnän jälkeen onnistui.
Tsemppiä Minna huomiseen ajokokeeseen. yritä olla jännittämättä liikoja vaikka kyllä vaikeaa on rentoutua. Muutenkin jaksuja kaiken keskellä!
Ensi viikon maanantaina sitten aloitan jumpan! Varmaan en kyllä jaksa tehdä yhtään mitään. On nimittäin kunto pohjalukemissa kun ensin odotusaikana oksensin neljä kuukautta ja olin tiputuksessakin ja sitten kun pahaolo halpotti niin olin liikuntakiellossa ja saikulla supistelujen takia 3 kuukautta. Eli pohjilta lähdetään!

Ne kuvat löytyy esim. näpsäyttämällä sitä kuvaa mikä siihen ensin tulee tai sitten kuvan jossain yläpuolella lukee kuva-arkisto. Siihen tulee sitten minusta, miehestä ja muusta kuvia, niiden vasemmalla puolella lukee Albumit ja sieltä valitsee vauva<3<3<3-albumin niin löytyy Nellistä kuvia.

Olisin halunnut Nellille rotavirusrokotteen, mutta meillä ei taida näinä lähipäivinä olla siihen varaa.

Ootteko saaneet tietoa siitä rotavirusrokotteesta neuvolastanne? Mulle ei oo puhuttu mitään koko rokotteesta, sitä tässä ihmettelen. Nyt sitten tilasin aikaa reseptiä varten, niin lääkärivastaanoton hoitaja ei ollut kuullutkaan koko rokotteesta. Tämä oli siis ei-neuvolapuolen hoitaja, mutta silti ihmetyttää, miten se ei tienny koko asiasta...

HEINÄMAMMAT 2006
19.6. -Rinkeli-, poika, 4145 g , 54 cm
22.6. Minna, Otso (esikoinen), 2950g, 48cm
22.6 Anne, poika, 3610g, 49cm
23.6 Tyttö82, tyttö 3275g,50cm
24.6. Eija, Teemu, 2960 g, 47 cm
26.6 Manteli, Netta 3120g, 48 cm
28.6 Saara, Lassi (esikonen), 2810g, 48cm
3.7. Lalla, poika, 3360g, 51cm
9.7. Anu, Anna (esikoinen), 3360g, 50cm
10.7. Salli, Iiro (esikoinen), 4920 g, 55 cm
10.7. Nitta, Janna (esikoinen?), 3090g, 48cm
11.7. Satu, tyttö, 4050 g, 51 cm
12.7. Assari, Minea (esikoinen), 3940 g, 50 cm
12.7. Nin@, Jesse (esikoinen), 3670 g, 51,5 cm
12.7 Ponnari, poika, 3720g, 52cm
13.7. Eeva, Saana (esikoinen), 3600 g, 50 cm
16.7. Pinja, Jenna(kolmas), 4010g, 51cm
17.7 äityli78, tyttö, 3350g, 51cm
18.7 Hanne, Topias (esikoinen), 4040g, 52 cm
19.7 Liuku, Nelli, 3642g, 51cm
19.7 Ulpu, poika (esikoinen), 3316g, 51cm
23.7 Kirsi.73, Inari (kolmas), 3285 g, 45 cm.
23.7. Tiina, poika, 3740g, 52cm
24.7 Eewi, Aino, 3922g, 51cm
27.7. Saimi, poika, 3450g, 49,5cm
27.7.minä-75, poika, 4120g, 56 cm
29.7. Minä-83,poika,3660g,50 cm
2.8. Mimmu, tyttö, 2930g, 47 cm
4.8 Satu-81, Venny (esikoinen) 4040g, 55cm

Pikaisesti tulin lukemaan kuulumisianne.
Varmasti ainakin osa meistä "haamuista" ottaa vertaistukea teiltä aktiivisimmilta pelkästään lukien. Kiitos siis teille siitä, että kirjoittelette iloistanne ja suruistanne :)

Meidän poika siis sai nimen Venny.
Ja eilen 2kk:n neuvolalääkärissä (oikeasti ikää 7,5 vko) mitat 6860g ja pituutta 62cm! Hienosti on siis kasvanut.
Ja tosi kivasti mennyt muutenkin. Poika syö ja nukkuu, ja välillä vähän jokeltaa ja hymyilee. Oon saanut syventyä ratsastuksen saloihin tehokkaammin kuin uskalsin toivoakaan. Ainakin toistaiseksi.
Me ollaan päivisin "mahdollisimman vähän" kotona. Eli kun herätään 9-10 välillä, syödään jne ja lähdetään tallille tai kaupunkiin tai vaunuilemaan tai johonkin. Toimii mun kohdalla, koen olevani parempi äiti kun on jotain muutakin mielessä ja silmissä kun pyykit, roskat, kotityöt ja TELKKARI (jota valitettavasti tulee katsottua aivan liikaa kotona ollessa).
Ja yölläkin uni maistuu kun en ole niin hermot kireänä.

Siinähän ne tärkeimmät.
Voimia kaikille! Nukkukaa, syökää ja nauttikaa vauvoistanne ja elämästä muutenkin.

Satu

Huomenta!

Tänään on siis se "suuri" päivä. =) Ei vielä jännitä kauheasti, mutta kyllä se jännitys vielä tulee.

Tuossa Satu oon sun kanssa samaa mieltä, että kun on liikenteessä ja puuhailee kaikenlaista, niin on parempi olla. Mulla toimii kanssa hyvin.
Jännää on myös se että raskausajan rakkaus siivoukseen on säilynyt. Nykyisin siivoan ihan mielelläni Otson päikkäreiden aikaan. Hoidan muutenkin kotia aivan toisella innolla kuin ennen. Onhan täällä nyt tällainen pikkuinen, joka tarvitsee puhtaan kodin (oleilee paljon lattialla ja meillä on koira) ja vaatteita.
Nyt on viime viikkoina alkanut tämä äitiys maistua, eikä noita kiukku kohtauksia joista puhuin ole enää ollut ollenkaan.

Kirjoittelen illalla miten inssin kanssa meni.

Minna ja Otso 3kk 1vko

Eeva, kysyin rokotteesta neuvolassa. Terveydebhoitaja sanoi että voin pyytää reseptin lääkäriltä ja kertoi rokotteen hinnan. Se on muuten 79E. kehotti katsomaan netistä lisää tietoa jos haluan, eivät kuulemma saa sitä rokotetta neuvolassa kauheasti mainostaa. Syytä en tiedä mutta epäilen että sen kalleuden vuoksi. Kaikillahan ei välttämättä ole mahdollisuutta laittaa sitä. Juttelin tutun lääkärin kanssa joka sanoi että rokotteen voi laittaa jo vaikka ensi viikolla, ennenn kolmea kuukautta siis. Rota hänen mukaansa tartuu helpoiten juuri näille ihan pienille ja niille myös kaikkein vaarallisin. Mutta googleta tietoa enemmän että osaat tehdä päätöksen haluatko rokotetta vai et.
Nyt täytyy alkaa siivoilla.
On muuten selkä ja niskat aikas jumissa vauvan hoidosta. Ensi viikolla pakko aloittaa jumppa että vetristyvät vähän.

Kiitos Pinja tiedoista! Pitääpä ettiä vielä netistä lisää tietoa.

Täälläkin suunnalla pitäis siivota, saapa nähä mitä neiti tuumaa eli antaako äitin siivota :)

Mua puolestaan on ahistanut viime päivinä kotihommat. Aattelin huomenna mennä yksin vähän shoppaamaan, vois tehä ihan hyvää päästä yksin vähän irtautumaan kotikuvioista. Saanahan on pelkällä tissillä, mutta eiköhän sillä pari syöttöä mene korvikkeella pullosta. Edelleenkään en tykkää siitä maidon pumppaamisesta, enkä saa sillä oikeen irtikään maitoa kunnolla.

Eeva

Huomenta. Pitäisköhän mun tosissaan yrittää repiä rahat rotavirusrokotteeseen.. ärsyttää kun ukolla on tapana pyytää vanhemmiltansa ihan kaikkeen rahaa, mutta nyt kun olisi tarve tälläseen asiaan sitä sijoittaa, niin ei voi heiltä pyytää. Vaikkapa sitten lainaksi.

Ostin vähän aika sitten unipussin ja nyt oli viime yönä ensimmäistä kertaa käytössä ja oli todella hyvä :). Oon siitä tosi ilonen. Itselläkin on helpompi nukkua kun tietää että vauva on turvassa siellä pussissa.

Haha oon aika ovela, soitin ukolle töihin ja sanoin että sehän voi kysyä sen työkaverilta (jonka vaimo on sairaanhoitaja ja heillä lapsi myös) että kannattaako se rokote ottaa, kun se uskoo kaikessa sitä työkaveria ja se tietty sano et ehdottomasti kannattaa ottaa :). On muuten kuulemma ollut ilmainen se rokote vuosi sitten.

Heipä hei!

Sain ajokortin, ihanaaaa! Nyt on sekin huoli ohi. =)

Tiedättekö mistä tuo Rota-virus tarttuu? Ilmasta?
Sain juuri äsken kuulla, että yksi sukulaistyttö (10kk) on tiputuksessa sairaalassa juuri tuon Rota-viruksen vuoksi.
Rupesi tosiaan mietityttämään tuo rokotus. Saako sen siis lääkäriltä (reseptin) ja sitten ne voi neuvolassa pistää? Vai mitenkä se menee?
Tuoto Rota-virus rokotetta suositellaan nyt yleiseen rokotusohjelmaankin. Menee tietysti aikaa ennen kuin valtio on sen valmis kustantamaan.

Nyt sitten viikonlopun viettoon. Oikein rentouttavaa vkl kaikille.

Minna ja Otso 3kk 1vko

Heippa!

Me otettiin rotavirusrokote ja ensimmäisen annoksen 2.5kk-vauvamme sai
pari viikkoa sitten. Seuraava annetaan 4 viikon päästä. Rokote annetaan suun kautta liuoksena, ja on siten tosi miellyttävä vauvalle, tyttömme nielaisi sen mukisematta. Nuo kaksi rokotetta maksoi 139,58 meidän apteekista yhteensä. Vähän jännitti, ettei likka puklaa kallista litkua ulos:) Rotarix-rokote annetaan siis vähintään 4 viikon välein ja ensimmäinen annos annetaan 6 viikon iässä tai sitä vanhemmalle pikkulapselle. On suositeltavaa antaa annokset ennen 16 viikon ikää. Molemmat annokset tulee kuitenkin antaa ennen kuin lapsi täyttää 24 viikkoa.

Rotavirus on yleisin ripulitaudin aiheuttaja Suomessa ja se aiheuttaa 25% kaikista ripuleista ja 50-60% sairaalahoitoa vaativista ripuleista, ja on siten melko rankka tauti ja voi johtaa pienellä lapsella kuivumiseen tosi nopeasti. Vauvoista arvellaan ainakin 70-80% sairastavan rotavirustaudin jossain muodossa, ei kaikki tosin yhtä rajuna. Sitä esiintyy 6-24 kk ikäisillä lapsilla tavallisimmin ja eniten sitä on talvi- ja kevätkuukausina, eniten yleensä alkaen vuodenvaihteen jälkeen. Tauti on vetisen ripulin, oksentelun ja kuumeen yhdistelmä, joka voi nopeasti johtaa kuivumiseen jos vauva ei saa riittävästi nestettä. Se tarttuu ilmeisesti niin, että virusta siirtyy käsien välityksellä suuhun ja infektio alkaa. Ripulipotilaan ulosteihin erittyy paljon virusta ja sieltä käsiin jne...
Meidän tuttavapiirissä eräällä pikkupojalla mm. maitosokerin eli laktoosin sieto suolistossa häiriintyi vuodeksi ripulin jäljiltä, ja tiedän myös toisen pienokaisen joutuneen tiputukseen sairaalaan taudin takia.
Rokotuksessa on omat sivuvaikutuksena, mutta meidän neuvolatädin mukaan hänen rokottamistaan vauvoista kukaan ei ole saanut mitään oireita, ei myöskään meidän tyttö. Neuvolatädin potilaita oli ollut myös rokotteen tutkimuksessa mukana, eikä niilläkään vauvoilla ollut ollut ongelmia.

Lääkäriäiti

Moi! Mä olen kans kovasti tykännyt olla ketjussa mukana vaikken saakaan aikaiseksi kirjoitella niin usein kuin haluaisin! Uudet viestit käyn silti joka päivä lukemassa eli tärkeätä vertaistukea olette myös mulle :)

Minnalle myös multa onnittelut ajokortista -turvallisia kilometrejä vaan tästä eteenpäin!

Rota-rokotteesta: mä olen tietoisesti tai tiedostamatta ollut ajattelematta koko rota-asiaa. On vaan ollut sellainen fiilis, että ei se meidän poikaan tartu.. Mutta pitääkin nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja lueskella asiasta josko rokote sittenkin olisi aiheellinen. Hyvää infoahan lääkäriäiti jo antoikin!

Liuku: Unipussin käyttöä olen kans miettinyt. Poika potkii nykyään jo aika tehokkaasti peiton pois päältään enkä tietenkään ole sitä yöllä jatkuvasti laittamassa takaisin. Ilmojen kylmetessä unipussi voisi olla tosi kätevä kun ei tarvitsisi miettiä paleleeko toinen.. Ajattelin tehdä ensimmäisen koekappaleen itse kun just bongasin käsityölehdestä ohjeenkin :) Katsotaan millaisen virityksen saan aikaiseksi..

Meillä on nyt todennäköisesti muutaman vuoden tauko ennen seuraavaa lasta sillä mulle laitettiin viime viikolla hormonikierukka. Oli sen verran hintava juttu, että toivottavasti on itselle sopiva ratkaisu ja myös pysyy suunnitellun ajan paikoillaan -oli kyllä niin hankala laitto, että luulisi siellä viihtyvän.. Viikon verran on nyt ollut tiputteluvuotoa, mut muuten en toistaiseksi huomaa mitään eroa olotilassa.

Me ollaan Topiaksen kanssa viihdytty viime viikkojen aikana myös runsaasti kaupungilla ja muissa aktiviteeteissa. Pojan kanssa on nykyään niin tosi helppo liikkua kun viihtyy hereilläkin vaunuissa tutin avustuksella. Välillä vaan tankataan molemmat jossain kahvilassa tms. ja taas jatketaan. Ainoa huono puoli tässä harrastuksessa on vaan rahanmeno eli kyllä kotona halvemmalla pääsisi :) Itselle en tosin nykyään osaa ostaa enää mitään vaatteita vaikka yrittäisin jotain hakeakin, mutta Topiakselle ostaisin mielelläni kaikkea kivaa jos vaan raaskisi. Onneksi ikkunaostokset ei maksa mitään! Tällä viikolla käytiin ekan kerran MLL:n avoimessa päiväkodissa tutustumassa ja kivalta paikalta vaikutti. Tästä lähiseudulta en tunne muita kotiäitejä, joten hauska olisi tutustua uusiin ihmisiin, joiden kanssa voisi käydä jatkossa vaikka vaunulenkkeilemässä.

Nimiasiasta vielä: mä myös luulin, et Minna, Kirsi, Pinja ym. oli teidän oikeita nimiä.. :) Eipä sillä mitään väliä ole, ite vaan olin niin laiska, että pelkästään lyhensin omaa nimeäni (eli Hannelea) joten ajattelin muidenkin valinneen helpon ratkaisun ;)) Hauskaa viikonloppua kaikille palstalaisille nimimerkkien takana!!!

Hanne ja Topias 10+ vkoa

Meillä Jtyttö kääntyi tänään ekaa kertaa vatsalta selälleen. Ensin luulin että oli vähän kuin vahinko, mutta aina kun laittoi vatsalleen , kääntyi taas. Ja oli itsestäänkin hauskaa.
Muutenkin siis nukkuu vatsallaan ja tykkää olla niinpäin.Varaa
nimittäin itsensä suorille käsille vatsallaan ollessa ja kummastelee maailmaa
Nyt tukkaa huuhtomaan, laitoin nimittäin hiusvärin päähän äsken että tulis jotain piristystä ulkonäköön.