Heinäkuun päivähoitomaksut (päiväkoti kiinni) ja kotihoidontuki ko. ajalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelija-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelija-äiti

Vieras
Päiväkoti on kiinni heinäkuun. Peritäänkö siltä ajalta päivähoitomaksua? Lapseni ei siis vielä ole päiväkodissa, ja kyse on ensi vuoden kesästä, siksi en vielä tiedä.

Entä, voinko hakea kotihoidontukea heinäkuuksi yhdelle kuukaudelle, kun lapsi on kotona, vaikkakin hänellä siis on päivähoitopaikka edelleen? Olen opiskelija, jolla ei ole muita tuloja kesän aikana, eli en siis ole vuosilomalla töistä tms. heinäkuussa.

kannattaa otttaa selvää jos lapsi menee yksityiselle ettei ole heinäkuu maksullinen,nimittäin meillä on ja tarha kuitenkin kiiinni.
Tuo kandee kelasta selvittää voiko saada noita tukia!

olet kesän kotona, täytyy paikka irtisanoa ja anoa hoitopaikka uudestaan. Kh tukea et saa jos lapsi on päiväkodissa kirjoilla. Jos hoidon aloittaa nyt elokuun 1pv on ensi kesänä 1 kuukausi ilmainen. Mutta jos aloitat hoidon esim syyskuussa koko vuosi on maksullinen.

Itse olen nyt kesän töissä ja hoitomaksut sen mukaiset koko kesän ;)

Täälläpäin ainakin heinäkuu on ilmainen, jos lapsen hoito on alkanut edellisen vuoden elokuun aikana.
Kotihoidontukea ei saa jos lapsella on olemassa kunnallinen hoitopaikka.

On kyllä hoitopaikka/kaupunkikohtaisia asioita, joten sen vaan tiedän, että kun lapsellasi on kunnallinen päivähoitopaikka varattuna, niin kht:ea et saa. Oulussa yksityisellä ei mene päivähoitomaksua heinäkuulta, koska tarha on kiinni.

aivan niin, hoito on täytynyt aloittaa edellisen vuoden elokuussa, että seuraavan vuoden heinäkuu olis ilmainen. Mutta yksityisessä pk:ssa pitää heinäkuusta maksaa puolet vaikka päikky on kiinni ja ne ei järkkää varahoitoa!!

Kiitos vastauksista. Hoito alkaa 25.8., eli luultavasti sitten heinäkuu on ilmainen.

En voi irtisanoa päivähoitopaikkaa, koska kesäkuun loppuun on kuitenkin harjoittelua opinnoista, enkä tosiaan ota sitä riskiä, että päivähoitopaikka vaihtuu.

Joten kai se sit on oltava heinäkuu ja elokuukin melkein kokonaan (opinnot ei ala vielä ennen kuin vasta elokuun lopussa) ilman tuloja kotona lasta hoitamassa, mutta sitähän se on... Onneksi miehellä on tuloja.

Muuten vois jatkaa kesäkuun jälkeen harjoittelua ihan työnä samassa paikassa loppukesän, mut en viitsi 2 v lasta sen takia laittaa mihinkään varahoitopaikkaan, mieluummin sit oon kotona lapsen kanssa.

Kiitos tosiaan vastauksista!

Kaikkea sitä keksitäänkin. Tuolla periaatteella kaikki päiväkodissa olijat voisivat pyytää loman ajaksi kotihoidontukea. Päiväkodit kun ovat pääpiirteissään kiinni heinäkuussa. Toki kunta on velvollinen järjestämään hoidon tarvittaessa.