Heinäkuu 2006/13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!

Mä oon nukkunu yöt viel ihan hyvin.Mulla on maha täysin eessä,ei leviä yhtään sivuille ja nukun kyljelläni,joten ei tosta mahasta oo mitään haittaa.
Mitään kipuja ei myöskään oo ollu.Tasaista ja rauhallista odottelua.
Eilen just aattelin,et ei täs oo ku 1,5 kk laskettuun aikaan ja tuntus,että siihen on viel tosi pitkä aika.
En oo yhtään valmistautunu vauvan tuloon.
Mul oli kans esikoista oottaes malttamaton olo, sänky ja vaunut oli hyvis ajoin valmiina ja ootteli vaan niihin sitä vauvelia. :) Meiän esikoinen ei vaan päässy kotiin samaan aikaan mun kans, ku sille tuli sektios ilmarinta ja joutu teholle, että vasta 8 pv ikäsenä tuli omaan sänkyynsä ja se oli kyllä sitte ihmeellistä...Ku oli jo ite ollu 5 päivää kotona ja sitten vasta vauva saapui. Mä olin toisaalta sektion jäljiltä niin kipeenä, etten pystyny vauvaa juuri hoitamaan, mut kuitenki oli mukava saada se vihdoin kotiin.Meillä meni tuo alku vähän erilailla kaikin tavoin,kuin olin suunnitellu.Mut sit pikkukakkosen kans se meni niinku yleensä normaalisti.Ja se oli mukavaa.Toivon,että nytkin.:)

Täällä yöt nukutaan vaihtelevasti. Öisin supistelee helposti, osa on kipeitä ja osa vatsan kovettumista. Ensi viikolla olisi taas neuvola, viime kerrasta on kohta kolme viikkoa. Saa nähdä kuinka usein käynnit jatkuu.

Ajatelkaa, ei ole pitkä aika enää. Reilut kaksi viikkoa, niin vauva on täysiaikainen. Ja laskettuun aikaan reilut viisi viikkoa. Vastahan me oltiin ihan alussa, kyllä aika menee nopeasti.

Saara ja masu rv 34+3

Moi
Täällä alkoi just jännä luonnonilmiö, vettä tulee ihan taivaantäydeltä, vähän myös rakeita ja kuitenkin aurinko paistaa tosi kirkkaasti.. taitaa tulla kesä.. :)
Mä oon saanut tähän asti melkein kaikki yöt nukuttua melko hyvin, edes vessaan en herää yöllä, aamulla alkaa torkkuminen sitten 6-9:n välillä ja eka kerran ku herää, on ihan pakko mennä äkkiä vessaan. Usein kyllä käy niin, että kun herään esim. 9ltä, en enää saa unta uudestaan.
Kyllä näytti Helsingissä olevan eilen porukkaa liikkeellä Lordia kattomassa, olitkos tyttö82 menossa mukana?
Mulla myös painaa välillä kipeesti tuohon oikeaan lonkkaluuhun ja vauva tuntuu muutenkin viihtyvän oikeassa kyljessä. Alkaa istuessakin jo painaa aika tavalla tuohon kylkeen. Maanantaina onkin sitten taas neuvola niin kirjoittelen sit paremmin kuulumisia.
Hyvää viikonlopunjatkoa kaikille, mä oonkin melkeen yksin koko ajan, ku mies lähti jo aamulla tekeen omia töitään ja on varmaan hallilla iltaan asti.
Hyvät voinnit kaikille ja tosiaan, ei oo enää pitkä aika ku saadaan alkaa tosissaan jännätä laitokselle lähtöä.

Nitta ja masumöyrijä 32+6

En sit menny sinne Lordia katsomaan siel oli tv:stä kun katsoi niin varmasti kymmeniä tuhansia ihmisiä jo silloin klo:18.00 niin päätettiin et ei sit mennä joo wc:hen silet ei ois kyl päässy,ku ois tarvinu päästä ja jos ois halunnu jotai viel nähä niin ois pitäny olla kyl varmasti aika lähellä.

Laittelin just eilen kaikki loputki vaatteet pesin ja silitin oli kyllä aika suuri urakka,mutta kaikki sen arvoista:) sängyn laitoin valmiiksi ja kaikki muuten vauvaa varten valmiina paitsi ens viikolla saadaan hakea tosiaan ne vaunut:)!!!! sit nautitaan ajasta kahdestaan ja odotellaan pikkusen syntymää,joo eipä kyllä enää kauaa ole laskettuunaikaan tai siihenkään vaik paril viikol meniskin yli.Saarallako tais olla sama la kun mulla,muistaakseni saas nähä kuinka täsmällisiä vauvelit ovat syntymään;)!!!!!Supisteluja ei ole kauheasti ollut,kävely joskus vähän hitaamman puolista,mut muuten voinu kyl tosi hyvin keinoja on pitäny keksiä kenkien pukemisen ja pesemisen kanssa!!

tyttö82 ja masumöyrijä 34+3

voi kun tässä ketjussa kaikki ovat niin sydäntälämmittävän odottavaisella mielellä. Itselläkin laskettu aika heinäkuussa, enkä ole yhtään päässyt vielä vauvafiiliksiin. Raskautta suunniteltiin jonkin aikaa, mutta sitten kun se tapahtui, alkoi tuntumaan ettei tässä vielä ole valmis ollenkaan siihen henkisesti (vaikka kolmas tulossa). joten olen lakaissut ajatuksen vauvasta jonnekin muualle, ja tuntuu että vaikka mahassa potkii, niin se on a)vaan jotain kummallista ja b) siihen heinäkuuhun on niin pitkä aika että sitä on vielä turha miettiä. Samoin olen vähän aina äimän käkenä kun käyn neuvolassa - tuntuu että siellä puhutaan asiasta joka ei vielä minua koske (nimittäin raskaus ja synnytys). Huvittavinta on, että olen aivan järkyttävän isomahainen jo tässä vaiheessa, enkä tajua miten voin huijata itseäni uskomaan että tässä ollaan vain ""vähän"" pieniin päin EHKÄ. Välillä tulee mieleen, että jos nämä ajatukset ovatkin ennakointia jostain sellaisesta, että kaikki ei tulekaan menemään hyvin... Koska kahden aiemman kanssa olen ollut aivan yhtä onnellisen odottavainen ja silitellyt vaatteita kiihkeästi.

Täällä taas!

Annelie: En voi tietenkään tietää tilannettasi, mutta olen kuullut, että välillä äidit syystä tai toisesta eivät ole valmiita lapseen. Lapsi on siis todella toivottu ja harkittu, mutta jotenkinn vain ei syty tuolle äitiysasialle ja yrittää unohtaa koko raskauden.

Hyvä ystäväni odottaa myös nyt esikoistaan ja on koko ajan vähätellyt raskauttaan. Ei ole valmistellut mitään, eikä puhu raskaudestaan. Hänellä on laskettu aika kahden viikon päästä. Vieläkään ei innostus ole hänenkään silmiinsä syttynyt. Odotellaan mielenkiinnolla.

Luultavasti kuitenkin on niin, että kun se pieni sitten tuhisee siinä rinnan päällä, asiat vain muuttuu. =)
Kaikki menee varmasti sinunkin kohdallasi hyvin.

Kyllä niitä epäilyksiä tulee kaikille. Kun lukee noita vanhempia juttuja, sieltä löytyy paljon epävarmuutta ja epätoivoakin.
Siksi kai me tänne kirjoitellaan. Oloa helpottaa kummasti kun muutkin on samassa tilanteessa. (Tuosta ystävästä kuhn ei paljon minulle ole juttuseuraa/apua ollut)

Minna ja touhu-Kalle 34+2

Kiva lukea muiden mietteitä. En minä kovin ihmettele annalian (?) mietteitä. Itsekin odotan kolmatta ja aika rutiinillahan tämä menee. Jotain hankintoja olen tehnyt, mutta aika epärealistiselta tuntuu ajatus elävästä uudesta ihmisestä. Johtunee varmaan siitä aika paljon, että vauvalla on seulan mukaan kohonnut kehitysvamman riski ja en oikein saa muodostettua kuvaa lapsesta. Ja toisaalta ennen tytttöjä olin vielä opiskelija. Nyt tuntuu isolta muutokselta jäädä pois työpaikasta. Meinaan kun on tullut tietty rytmi johon on tottunut ja töissä saa palautetta työstään. Kotonakin toki saa, mutta se ei ole niin suoraa. Toivottavasti lapset ovat tyytyväisiä, kun saavat pullantuoksuisen äidin takaisin : )

Mulla on viikko enää töitä ja sit kesäloman kautta mammalomalle. Selkä ei enää kestä sitä istumista, joten odotan sikäli lomaa jo kovasti. Mukavia suunnitelmia on kesäksi. Suosittelen muuten kaikille lämpimästi salilla käyntiä selkävaivoihin. Minulle tehtiin mahtava ohjelma, jossa osa liikkeistä on pallon päällä. Tekee todella hyvää.

Onko tässä linkissä muita joille on suunniteltu synnytystavan arviota? Minä pääsen siihen, koska kuopuksen synnytys kesti vain 2,5 tuntia. Mukavaa odotusta ja voikaa hyvin rantapallojenne kans...

Kirsi73: mulla on synnytystavan arviointi, ei vaan vielä ole tullut tarkempaa tietoa milloin. Kaitpa lähiaikoina. Mulla myös tämä kolmas lapsi ja esikoinen syntyi pitkittyneen synnytyksen takia imukupilla, toinen taas perätilan takia sektiolla, joten katsotaan mitä nyt!
Mulla vähän kans samoja ajatujsia ku nuutamilla teistä. On suunniteltu vauva ja tosi toivottu mut kaitpa sitä ottaa rauhallisemmin kun on jo kuitenkin kolmas.Mun miehelle tämä ensimmäinen ja se on kyllä ollut aivan mahtava koko odotusajan. Tukenu ja auttanu ja nyt ei kuulemma millään malttais odottaa että näkee pikkusen
Missäs Minna synnytätkään? Mä kättärillä joten eihän tiedä vaikka ähkittäis siellä samaan aikaan!
Mukavaa päivää!
Pinja 34+3

Annelielle: Ei mullakaan oo mitään kauheita vauvanodotusfiiliksiä.En oo myöskään laittanu mitään valmiiks.Vauvan tulo tuntuu epätodelliselta ja kaukaiselta jutulta,vaikka välil ajattelee,että se voi kuukauden päästä syntyä.Ehkä se on tän kolmannen odotuksen kans tollasta...
Toisaalta pikkuvauvat on ihania, mut toisaalta pelottaa miten se arki sujuu kolmen pienen kans.Miten nuorimmainen(1v.2kk)suhtautuu tulokkaaseen,miten vauvaa saa varjeltua sen mustasukkasuudelta...

Huomenia, tai siis päivää!

Eilen oli kovat pirskeet, kavereita kylässä ja sitten lähibaariin jatkamaan. Kyllä sitä yllättävän hyvin mukavassa seurassa jaksaa. Kotiin tultua (03:00) oli pakko käydä suihkussa ja pestä tukka. Kauheaa tuo tupakan savu. Mutta oli kyllä mukavaa.

Pinja: Mä oon menossa naistenklinikalle. Että ei varmasti synnyttämässä nähdä, ellet jostain syystä joudu tulemaan naistenklinikalle. =)

On se varmasti aivan eri asia odottaa ensimmäistä kuin esim. toista tai kolmatta. Siksi tavallaan tuntuu haikealta, että tämä ensimmäinen odotus alkaa olla jo aika loppumetreillä.
Synnytys tottakai vielä valtavana tapahtumana edessä, mutta sitten on yksi vaihe ohi ja toinen alkaa...

Minna ja bile-vaavi 34+3

Heips!

kirsi73; mulla oli kans tuo viimeinen synnytys nopea 2,45h.Mites ne sitä synnytystapaa sit arvioivat??Meinaan et lapsi voi syntyä tosi vauhdilla ja mulla on sairaalaan matkaa 80 km...En missään tapauksessa haluis synnyttää autoon tai ambulanssiin:/

Viimeviikolla lapsukainen oli vielä poikittain, mut nyt sitten oli onneksi kääntynyt lähtöasentoon. Ultralla katsottiin ja oli niin ihana nähdä se pieni olento. Sukupuolta koitettiin katsoa,mut terveydenhoitaja ei kuulemma osannut ja antoi mun yrittää tiirailla..tultiin siihen tulokseen et kyllä se pian selviää :)

Nyt olen tilannut sisarusvaunut valmiiksi, kun on kaksi pientä työnneltävänä. Jotain pientä tyttövauvan varalle olen hankkinut mut päätin etten ala ostelee enempiä kun pojilta on niin paljon jäänyt tuota vaatetta. Itselle lähinnä imetysliivejä ja liivinsuojia hankin. Imetystyynyn aion nyt hankkia, maksakoon mitä maksaa, säästyypähän niskat..
Rintapumppu on kaapissa odottelemassa, mut voi olla et luovutan taas maitoa sairaalalle niin saan sieltä lainaksi sähköpumpun.

Muutoin olotila on ollut ihan pirteä. Pienimmäinen pitää liikkeessä joten kilojakaan ei niin paljo ole kertynyt. 11kg tullut nyt tähän asti. Viimeksi täs vaiheessa oli 15kg. Lonkat kipeytyy asfaltilla kävellessä ja häntäluu on kokoajan kipee.
Sormuksia on voinu pitää sormissa, eli turvotusta vain vähän, sukista jää kyllä rannut nilkkoihin.

Reipasta tulevaa viikkoa!

Olen ymmärtänyt sen synnytyksen suunnittelun niin, että saatetaan varata aika, jolloin kohdunsuun kypsyttyä riittävästi puhkaistaisi kalvot. Eli olisi käyntejä, jossa tilanne tarkistettaisi ja jollakin kerralla synnytys käynnistettäisi. Mies vastustaa ajatusta, mutta en oikein ymmärrä kuinka saan järkättyä lapsille hoitajan ja tilattua miehen kotia töistä, sekä siirrettyä itseni sairaalaan (jos on syöksysynnytys)... Tälläinen suunniteltu tuntuisi turvalliselta.

Aika hurjalta kuulostaa, jos synnärille on tunnin ajo ja synnytys kestää vain pari tuntia... Meiltä ei sentään ole kuin noin 20. Voisitko sinä ""Lalla"" kysyä, voisiko kohdallasi harkita samaa?

Hei!

Nyt on sitten munkin lomailut virallisesti alotettu, eli kunnialla sain nuo viimeiset kouluhommat tehtyä ja kotikin on kunnossa ja tupaantuliaiset pidetty. nyt vaan hiukan ihmetyttää, jotta mitä sitä rupeis touhuamaan, kun on koko kevään pitänyt niin kiirettä.

Vauvavalmistelutkin on suurinpiirtein tehty, paitsi mitä nyt noita vaatteita alan järkkäilemään ja sairaalakassia sitten jossain vaiheessa pakkailemaan. Niin, ja pinnasängyn entisöinti on vielä loppuajan puhteina. Millä pesuaineella ootte muuten vauvanvaatteita pessy? oisko joku minirisk hyvä?

En ole vielä noita imetysliivejä ostanut, mutta ystävien neuvosta olen päättänyt ainakin yhdet hankkia ennen sairaalaan menoa, vaikka jotkut vähän edullisemmat, niin sitten voi ostaa ""paremmat"" kun näkee kokoa sun muuta. Onko neuvoja, että kuinka sitä vois arvioida, jotta paljonko tuo maidonnousu noita rintoja sitten turvottaa?

Nyt taidan lähteä kävelylle tuohon kirjastoon katsomaan, jos löytyis jotakin mukavaa lomalukemista!

Antoisia Toukokuisia päiviä! Manteli.

Mantelille:
Vauvanvaatteet voi pestä ihan tavallisella pyykinpesupulverilla, mielellään hajusteettomalla. Mä käytän samaa pyykinpesuainetta kaikkiin meiän pyykkeihin.
Mä en oo pessy uusia vauvan vaatteita etukäteen ja meiän pojille ei oo niistä mitään ihottumaa tms.tullu.Eivät ole olleet herkkäihoisia.Jos haluaa,ni voihan ne etukäteen pestäkin...

Imetysliivit kannattaa ostaa yhtä kuppikokoa suuremmat kuin nykyiset ja osta tosiaan yhet vaan,ni näät mihin kokoon sun rinnat sit kasvaa,ni ei oo liian pieniä/isoja varastossa...Mulla on myös raskauksien myötä tuo liivien ympärysmitta kasvanut...

Tällä viikolla ois taas neuvola...Täytyypä käskee mittaamaan toi hb (ku meiän neuvolas ei joka kerta mitata), ku on vähän väsyttäny. Oon välil syöny rautaaki, mut en joka päivä.
Vauvan asento on myös mielenkiintosta saada selville!En osaa sitä ite arvioida että onko pylly vai pää ylhäällä.
Täl viikolla alkaa jo 35.s rv,että ois kiva,jos vauva ois kääntyny oikein päin...

minä-75 ja rv 33+4

Huomenta vaan kaikille!

Taas olisi yksi neuvolakäynti takana. Painoa oli tullut kolmeen viikkoon 3 kg lisää, joudun nyt kolmena päivänä mittaamaan verensokeri arvoja. Vauva kuulemma kasvanut vähän liikaa kolmessa viikossa. Toivottavasti arvot ovat kunnossa. Sf-mitta oli 32 cm. Muuten kaikki oli kyllä kunnossa. Vauva oli jo raivotarjonnassa. Parin viikon päästä sitten uudelleen, jos edelleen kasvu samanlaista täytyy käydä äitipolilla tarkistuksessa.
Äitiyspakkaus tuli viime viikolla ja oli kyllä ihanaa hypistellä vaatteita, täytyy varmaan ruveta pesemään niitä.

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE!

Heissan kaikille!
Täälläkin taas neuvolareissu tehty tälle päivälle. Verenpaine ja pissa ok,hg 117 eli rautaa pitäs syödä (oon syöny säännöllisen epäsäännöllisesti..). Sf-mitta 28 ja painoa on tullut nyt 11 kg. Vauveli on edelleen perätilassa, alkaa jo vähä mietityttään, että käännytäänkö siellä enää ollenkaan, tilaa kuitenkin vielä onneksi on. Neuvolatäti meinasi, että ylävatsakivut varmaan johtuu siitä kun vauva ""väärinpäin"" ja vielä melko ylhäällä. Oikeaan kylkeen painaa välillä melko kovasti ja hengitys on lähinnä pinnallista, kun parikiloinen vauveli siellä touhuaa.

Sanoin tädille runsaasta ja kirkkaasta valkovuodosta, niin sain semmosen liuskan, jolla saan sit testata,et se on varmasti valkovuotoa eikä lapsivettä.. Seuraava neuvola onkin jo kahden viikon päästä ja samalla täti laittoi mulle lähetteen synnärille synnytystapa-arvioon. Toivottavasti vaavi kääntyy ennen sitä, niin ei tarvi perätilasynnytystä tai sektio-juttuja siellä suunnitella. Sain myös esitietolomakkeen, joka täytetään ja lähetetään sit neuvolan kautta synnärille. Siinä kyseltii kaikkee mun terveydestä, gynekologisisa juttua ja sit miehen perinnöllisiä sairauksia yms. Lisäksi pitää ruksata antaako luvan vaavin leikkauksiin, hätäkasteeseen ja muihin sellasiin niin ja hätäkastenimet siihen laitetaan myös. Alkaa tosiaan synnytys lähestyä, ku tommoset jutut tulee ajankohtaiseksi. Kyllä tää aika on loppujen lopuksi mennyt tosi nopsaan..

Pesin taas v-loppuna yhden koneellisen vaavin vaatteita, lakanoita yms. Ihan tavallisella, mut hajusteettomalla aineella oon pessy, Ariel sensitivellä.

Illalla ois valmennus, tällä kertaa suuhygienisti puhuu hammashuollosta ja lääkäri synnytyksestä, varmaan mielenkiintoista.
Hyvää toukokuun viimeisen viikonalkua kaikille, toivotaan että kesä tulee kun kesäkuu alkaa! :)
Terkuin Nitta ja masuvaavi 33+1

Moi,

Onpas lämmin päivä taas vaihteeks :) ihana ilma.

Paras kaverini oli saanu tänä aamuna tyttövauvan, meijän pojassa ilmeni selvästi heti mustasukkaisuutta ku kerroin et täti sai nyt sen vauvan. Hänelläki ois ollu la vasta 15.6 mut tyttö ei jaksanukka ootella niin pitkään. Ihanaa ku on ympärillä muillaki vauvoja...

Sain jopa tänään ajoiks käytyä huonekaluliikkeissä, ostin lipaston vauvan vaatteille. Pitäs vielä iltapuhteina kasata se. Jos alkais vähitellen laittelemaan noita vaatteita valmiiks.
Ei tähän asti oo jotenki ollu oikein samanlaista inspiraatiota ku esikoista oottaessa.

Vielä ois 2 koetta jäljellä ja perjantaina kevätjuhla. Sit ois tämä lukukausi lusittu läpi. Ihana tunne ku on oikeesti saanu jotai ajoiks. Perjantaina on pojallaki viimenen hoitopäivä ennen kesälomaa. Oisko kellää mitään ideaa, et mitä kivaa vois ostaa lahjaks hoitotädille näin hoidon loppuessa...? (vaikkakin vain väliaikaisesti.) Ois kiva muistaa jotenki, ku pojalle tullu hoitotäti tosi tärkeeks. Ei haluis jäähä lomallekaan :)

Joo, pitää ruveta pojalle ruokaa kehittelemään ja sit ruveta kokoilee tuota lipastoo.

Hyvää toukokuun viimeisen viikon alkua kaikille!

Anne 35+0

Heips!

Mä olen jo niiin ruvennut odottamaan synnytystä. Olo on todella tukala, närästää todella helposti (ja todella pahasti), Rennietä kuluu paljon. Kylkiluut on oikealta puolelta todella todella kipeät, välillä niistä ihan kuuluu naksumista, kun pikkuinen työntää/potkii sinne. Joskus tuntuu, että kylkiluut napsahtaa poikki. Välillä on pakko yrittää työntää vauvaa alaspäin, kun tekee niin kipeää. Ja silloin kun kylkiluihin särkee, on myös hengittäminen vaikeampaa.

Vauva on ollut ""samassa asennossa"" jo monta viikkoa, ei käännä kylkeä, mutta liikkuu muuten vilkkaasti. Pää on alaspäin, kylki vasemmalla puolella ja jalat oikealla puolella. Mahan tippumisesta on myös useampi viikko.

Supistuksia on täälläkin tullut useammin. Välillä supistus kestää pari-kolme minuuttia ja kipeitäkin supistuksia tulee välillä (etenkin illalla ja yöllä). Huomenna on taas neuvola ja silloin varataan viimeinen lääkäriaika. Saa nähdä kuinka usein käynnit jatkuu, edellisestä käynnistä on kolme viikkoa. Tuntuu aika harvalta, etenkin näin ensisynnyttäjälle.

Saara ja masu rv 34+5

Tänään oli neuvola, kaikki ok. Pissa puhdas ja paineet kunnossa. Painonnousua 967g/vko, yhteensä on nyt tullut 15,1 kg. Sf-mitta oli 32 ja vauvan syke 156. Painonnoususta tuli taas melkein sanomista, kätilö kysyi olenko herkutellut :). Täytyy kai vähän seurailla syömisiä.

Viimeinen lääkärikäynti on 19.6. Aikaisemmin ei laitettu, ettei tutkimus käynnistä synnytystä. Etenkin nyt, kun supistelua on taas tullut. Tapasin myös terkan, joka on sitten lastenneuvolan puolella. Todella mukavalta vaikutti.

Ja tänään alkoi virallisesti äitiysloma!!!

Saara ja masu rv 34+6

Heips!
Mul on nyt rv 33+5 ja painoa tullu n.6,5 kg.Torstaina on neuvola...
Esikoiselta tuli yht.19kg (sillon mul oli turvotusta), kuopukselta 9 kg.

Meiän vauveli liikkuu vielä aika paljo, mut en oikeen saa ite selville miten päin se on masussa.Mahan yläosaan se tunkee joko päätä tai peppua.. Torstaina se selviää, ku on toi neuvola.
Närästys on mulla ehkä vähentyny aiemmasta.
Mul ei oo ollu kipeitä supistuksia,mut niitä tavallisia,kivuttomia on kyl vähän väliä.

Mulla oli viimeinen lääkärikäynti tänään. Kaikki ok. Turvotusta vaan aika paljon.Se ei kuitenkaan yksistään nitään haittaa. Nyt odotteleb kutsua synnytystapa-arvioon.
Saara: mulla myös närästys ihan kauheaa. Rennietä kuluu täälläkin ja tuntuu että mitään ei haluais syödä kun alkaa kuitenkin närästää...Mulla myös närästää vaikka istuisin tai ihan mitä vaan. Yritän juoda paljon vettä ja se ainoa tällä hetkellä mikä ei närästä! Inhottavaa, varsinkin kun koskaan ennen ei ole tällaista vaivaa ollut. Täytyy toivoa että synnytyksen jälkeen katoaa saman tien.
Pinja ja vauveli 34+5

Heips vaan kaikille. Täällä voitu hyvin ja paksusti. Supistelut liittyvät lähes ainoastaan liikkumiseen ja olo muutenkin kovin pirteä. Auringonpaistekkin varmasti vaikuttanut mielialaan..Kävin tänään tarkistuttamassa taas hemoglobiinia kun se ei ollut viimeviikkoon mennessä noussut ilmeisesti tarpeeksi, eli olen siis syönyt nyt pari viikkoa tupla annosta eli 2x100mg/vrk obsidania, mutta oli nyt noussut vasta 107:ään 105:stä. Eli ensiviikolla on vika lekurikäynti niin siihen asti jatkan tupla-annoksella. Neuvolatäti sanoi että mikäli pysyy yli sadan ei tarvitse laittaa lähetettä naistenklinikalle, eli siinä mielessä arvo on riittävä. Painoa olen ottanut nyt yli kilon viikossa lisää ja se alkaa jo ahdistamaan. Olisin niin toivonut että ei paljon yli kymmentäkiloa olisi tullut odotusaikana lisää, mutta nyt mennään n.+11kg ja viisi viikkoa vielä edessä. Sisko sai viime kesänä vauvan ja sai n. 16kg kaikenkaikkiaan painoa lisää, nyt hän on takaisin lähtöpainossa eli kai niistä eroon jossain vaiheessa pääsee. Olen kyllä herkutellut aika surutta, suklaan ja irtokarkkien himo on ollut ihan posketonta. Synnytys on alkanut pyörimään mielessä ja olo on aikaajoin todellakin malttamaton, haluaisin jo päästä puuskuttamaan.

Heissan!

Tuo Gaviskon (käytän itse nestemäisenä) on todellakin tehokkaampaa kuin rennie. Kannattaa kokeilla.
Mulla närästää kyllä vesikin nykyisin, varsinkin jos vauva liikkuu paljon. Ja nyt mahassa on myllännyt oikein kunnolla pari päivää.

Mulla on ollu viime päivät mieli todella herkässä. Itkettää koko ajan ja usein aivan pienestäkin alan vollottamaan. Itkua on vaikea saada loppumaan kun se alkaa...
Toivotaan että mielä piristyisi vähän loppu viikkoon. Ollaan lähdössä sukulaisten luo viikonlopuksi enkä haluaisi siellä vollottaa.

Perhevalmennusta vielä yksi kerta jäljellä. Tänään aiheena oli kaste ja parisuhde. Ei siellä mitään ihmeempää ollut, kuunneltiin kun pappi puhui. Aika tylsää itse asiassa.

Itse oon yrittänyt ajatella että viimeistään seitsemän viikon päästä vauva on syntynyt. Laskettuun aikaan on viisi viikkoa, mutta ei sitten niin harmita jos menee yli. Nyt kai se vaikein aika alkaa kun vauva voi syntyä milloin vain. Suunnitelmissa on kuitenkin että käyn jumpassa ja uimassa niin pitkään kuin voin. On ainakin jotain tekemistä. Tuli tuo talon siivouskin tehtyä vähän liian aikaisin kun alkaa nyt jo hommat loppua. =)

Mullakin on ollut tuota kipeää supistelua vain kävelyn yhteydessä ja menee onneksi nopeasti ohi kun pysähtyy. Muuten ei supistelu ole vaivannut.

Minna + touhu 34+5