Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille tsemppauksesta, jännittää kyllä se keskiviikon lääkärireissu mutta jotenkin on semmonen tunne että kyllä toinen kaveri selviää kun toimenpide toisen kohdalla tehdään näin aikaisessa vaiheessa , ei voi olla todellista että tämäkin menisi pielee on meillä sen verran rankka historia takana , äidin kuolema kesällä ja tietysti hänen sairautensa jota kesti kaksi ja puoli vuotta sitten meidän lapsettomuushoidot tiukat kaksivuotta yhteensä lapsettomuutta takana viisi vuotta ,jotenkin en voi enkä tahdo uskoa että nyt taas tulis epäonnistuminen joten usko on kova että kaikki menee hyvin.
Tänään oli siskoni lapsen ristiäiset ja otti todella koville oma tausta huomioon ottaen ja tietystihhän nyt on itku muutenkin herkässä mut ei se mitään .
Mulla oli paino noussut onneksi vain kilon mutta vielähän se kerkiää kimmota minä kun olen vielä muutenkin pyöreä joten yritän nyt katsoa vähän mitä suuhuni laitan mutta aina se ei onnistu.
Katselin ja kokeilin perjantaina kaupassa äitiyshousuja koska entiset alkaa hieman kiristää mutta en löytänyt mieleisiä ne oli ihan hirveän tuntusia jalassa ,joten virittelimpä entisiin housuihin kuminauhat jotta olisi hiukan mukavampi olla.
Neuvollassa kysyivät että joko olen tuntenut liikkeitä mutta en mielestäni ole ,kohta ne kuulemma alkaa jo tuntumaan mutta toivon että ei vielä jotenkin tuntuu pahalta että jos kerkeän tunteä tämän kipeän pikkuisen liikkeet se voi tuntua todella pahalta vaikka voihan se olla että hänen liikkeensä eivät tunnukkaan koska hän ei liikukkaan niin paljoa kuin toinen.
Mutta ,hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille .

Roosa2 rv14+4

Roosa, ymmärrän täysin sen ettei halua tutustua liikaa lapsukaiseen jota ei saa pitää. Itselläni oli edellisen keskenmenon kanssa todella rankaa kun lääkäri ilmoitti pikkuisen kuolleen kohtuun ja kuitenkin olin jo ehtinyt sen liikehdinnästä iloita. Nyt on sitten kamala paniikki koko ajan että nykyisellekin masuasukille jotain tapahtuu ja varmasti aion useammin kuin kerran kuussa käydä sydänäänet kuuntelemassa. Onneksi neuvolatäti oli ymmärtäväinen.

Aika ei kulu millään kun koko ajan vain odottaa ja toivoo että masu kasvaisi nopeasti. Vielä ei ole mitään pyöristymisen merkkejä havaittavissa massun alueella ja jolleivat rinnat olisi turvonneet niin valtaviksi, ei mistään voisi päätellä että vauva on tulossa. No juu, painoa on tietysti tullut lisää mutta pyrin olemaan ahdistumatta siitä nyt tässä vaiheessa. Haluaisin jo niin kovasti että koittaisi se aika jolloin masu on kunnolla näkyvissä ja voisi ostaa jotain äitiysvaatteitakin. Päivät vain tuntuvat viikoilta.

Moikka,

tervetuloa Helmie mukaan!

Riksu kyseli tulehduksen oireita. Se siinä jännää olikin, ettei oireita juuri ollut muuta kuin välillä hieman rusehtavaa limaa. Mutta jotkut clue-solkut oli positiivisia. nyt olen syönyt antibioottia (tai siis käyttänyt emätinpuikkoja) 5 päivää ja valkovuoto on ihan normaalia! Ekana päivänä kun aloitin tuli hieman punaista limaa mutta lääkärin mukaan limakalvot vaan ärtyivät puikosta. Mutta rauhallisempi mieli on nyt ainakin.

Huomenna on np-ultra! Se on naistenklinikalla. Kätilö joka sieltä soitti vaikutti tosi kireältä. Mietin onkohan se naikkari kuitenkaan paras paikka synnyttää omalta kohdaltani.

Roosalle tsemppiä, tule heti ke kertomaan! Kyllä se aurinko sieltä alkaa paistamaan! :)

Aurea 12+6

Tsemppiä minunkin puolesta vielä Roosalle! Varmaan jännät paikat mutta täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä!!

Onko täällä jollain muulla vielä pahoinvointia? Mulle tulee vieläkin ajoittain pahoinvointikohtauksia, sais jo loppua ja ihana keskiraskaus alkaa. No jospa parin viikon kuluttua.

Mullakin on perjantaina vihdoin np-ultra, vähän jänskättää mutta täytyy toivoa että kaikki olis hyvin.

Ihanaa kun tänne eteläänkin tuli talvi!

Lellu rv 11+4

Olen jo monta viikkoa lukenut teidän "samassa veneessä" olevien ajatuksia, ja päätin tulla mukaan keskusteluun! Mulla on laskettu aika 10.7. Nyt menossa rv 14+4.

Tunsin viikonloppuna ekaa kertaa pientä liikehdintää kohdussa, tunne on niin hento, että sitä epäilee itsekin mielikuvituksen tuotteeksi. Uskon että se kuitenkin on pikkuinen, joka siellä liikuskelee. Nythän se pitäisi alkaa tuntumaan pikku hiljaa. Mulla on ensimmäinen raskaus, joten ei ole vertailukohdetta aiempaan.

Joku kirjoitti aiemmin pesuaineiden hajusta, mulla on kammottava kemikaalien kuvotus, pesuaineet, shampoot, saippuat, hiusmömmöt, kaikki tekee pahaa. Muutoin on pahoinvointi (joka olikin voimakasta ja jatkuvaa, myös öisin) nyt melkein kokonaan poistunut. Jäljellä on mieletön nälkä melkein koko ajan. Kamalinta hajujen ällötyksessä oli se, että oman mieheni läheisyys tuoksuineen etoi. Pusuttelukin oli vastenmielistä, vähän on jo helpannut, mutta vielä ei ole normaalia. Kyllä hän sentään ymmärsi että kyseessä ei ole mitään henkilökohtaista. Onko kellään muulla ollut vastaavaa??? En ole moisesta ainakaan lukenut mistään.

Hienoa kun on tällainen mahdollisuus vaihtaa ajatuksia näin netin kautta.

maru-maru rv 14+4

maru-maru: kyllä minullakin on ollut ihan tuota samaa ällötystä miestäni kohtaan, joka raskaudessa. Varmaan hänelle kova paikka :)
En vain pysty olemaan kovin lähellä häntä,koska niin ällöttää. Onneksi se loppuu silloin kun pahoinvointi muutoinkin, ainakin mulla. En ees muista, et millon oltais viimeksi sumpiteltu. Ja seksikin sujuu ainoastaan takaapäin, koska en voi katella miehen naamaa!
Tää on välillä aika surkuhupaisaa...

Kyllä Lellu mullakin on vielä pahoinvointia. Väsymys alkaa helpottamaan hiljalleen, toivottavasti pian toi pahoinvointikin.

Mulla on luultavasti istukka tuossa edessä, joten se vaimentaa hieman liikkeiden tuntemista, mutta kyllä mielestäni siltikin iltaisin makuulle mennessä tunnen pienen pieniä töytäisyjä masusta.

Ja Roosalle voimia hirmuisesti!

-Lennu 12+3

1.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
2.7 Roosa2, esikoinen, Kuopio
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
10.7. Lennu-79, neljäs (08/01, 06/03 ja 01/07)
11.7. Nonna32, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
15.7. Anna81
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Marion-79, esikoinen
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
18.7. Karoliina75, esikoinen
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05)
31.7. Sarah-82, pikkukakkonen (05)
31.7. Mame, kakkonen
??.7. Hansu80, pikkukakkonen (11/06)

Hei! Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Minä olen myös tuntenut jo liikkeeet, mutta en ole meinannut uskoa että ne ovat vauvan liikkeitä.
Paha olo rupeaa helpottamaan vihdoinkin, ja tuntuu että kotonakin jaksaa paremmin touhuilla..
Kuinka monella mitattiin ultrassa niskaturvotus? Minulta lääkäri ei tänään saanut mitattua sitä! :(

Meillä ainakin mitattiin niskaturvotus, joka oli normaali.
On muutes aika monella la 18.7 :)
Tosin omalta kohdaltani voin sanoa lähes varmana, et yli menee ja reilusti. Kaikki kolme edellistäkin on pitänyt käynnistämällä houkutella pihalle.

maru-maru: Voi meidän ukkoparat! :D Miulla on tän kolmannen odotusaika ollut hyvin "hajuallerginen", myös miestäni kohtaan. Mie oon yrittäny vähentää haittaa pesemällä petivaatteita ahkeraan, niin pystyy edes nukkumaan samassa sängyssä ilman suurempaa pahoinvointia (löysin onneksi pesuainetta, joka ei aiheuta pahoinvointia, kun siinä ei ole edes miun nenään minkäänlaista tuoksua!). Edellisissä raskauksissa tällaista ei ole ilmennyt, joten mukava kuulla, etten ole tullut hulluksi, vaan meitä "miehelleen tilapäisesti allergisia" on siis muitakin. Ukkokulta tosin pitää miuta ihan seonneena jo muutenkin, kun edellisissä raskauksissa ei myöskään kaikki pesuaineet, jääkaappi, tiskikone jne. "haisseet"... Mut täähän on onneksi ohimenevää, onhan..? ;)

Roosa: Tsemppiä huomiseen!!! Pidetään peukkuja, että hyvin menee! Ja toivottavasti saat tuntea terveen pikkuisen liikkeet pian sen jälkeen. :)

Joku kirjoitteli liikkeiden tuntemisesta. Mie oon kanssa miettinyt, että oonkohan mie ilmavaivoja tms. luullut liikkeiksi, kun niin aikaisin esikoisen kanssakin liikkeitä olin tuntevinani (ekan kanssa kun kuulemma menee pidempään ennen kuin niitä huomaa). Ei siis tosiaan mistään potkuista voi tässä vaiheessa puhua, mutta jotain elonmerkkiä kuitenkin uskon havainneeni tältäkin jo muutamaan otteeseen.

Kovasti kuitenkin odotan perjantain ultraa, jossa toivottavasti tulee se varmistus, että pikkuinen ikiliikkuja siellä heittää volttia! Maha on kyllä muutamana päivänä ollut niin turvoksissa ja hellänä, että taitaa ensimmäistä kertaa tulla mammavaatteille käyttöä jo ennen 20. viikkoa... Meillä isäntä puhkuu intoa jälkikasvusta etsimällä uutta autoa (nykyisiin ei kumpaankaan koko tulevaa perhettä sovita millään) ja tuli siinä sitten kertoneeksi tulevasta pienokaisesta autokauppiaallemme! Vähänkö olin ilahtunut, kun ei isovanhemmatkaan vielä tiedä, saati omat muksut ja herra tiedottaa jo asiasta pitkin kyliä!!! Että näin meillä... Ja sain vielä kommentit, että oiskohan joku taas vähän herkillä..? Ai, miten niin??? ;)

Mut nyt vihdoin nukkumaan...

Terkkuja ultrasta!

Kovasti siellä jalkaprässiä harjoiteltiin :) Ja np ihan normaali. Ollaan miehen kanssa ihan varmoja, että nähtiin pieni pippeli... Ja sellainen poikaolo mulla muutenkin. Kai niissä vanhan kansan uskomisissa on jotain ainakin omalta kohdalta - kun ne sanoo, että jos poika tulossa niin ei pahoinvointia...

Työt kutsuu...

Aurea rv 12+5 viimeisten laskujen mukaan

Meiltäkin ultraterkkuja!

Kaikki kunnossa ja meno oli kova.

Aurea jos näitte pippelin niin siltä se saattoi näyttää mutta juuri tuo uloke saattaa muuttua munasarjoiksi. Meille eilen juuri sanottiin että nyt ei sukupuota voi tietää sillä kaikilla on se hännän tynkä, mutta mitä tyngästä tulee saattaa selvitä ensi ultrassa.

Minä olen oksentanut kaikilta, oli sitten tyttö tai poika masussa. Minulle aikoinaan sanottiin, et poika aiheuttaa pahoinvointia, koska poikaa odottaessa naisen elimistöön tulee vierasta ainetta eli mieshormoonia, joka aiheuttaa sen pahoinvoinnin.
Mutta nuohan on vain vanhan kansan puheita, ei ne todellisuudessa niin mene.

Mulla on täällä kärsittävänä tän raskauden eka hiivatulehdus. Tosi inhottavaa! Jostain syystä se tulee aina odotusaikana.

-Lennu 12+4

moi!
täällä aletaan pikku hiljaa elää toivossa, että pahaolo olis ohi..ei oo pariin pvään ollu parin tunnin välein huono olo, kop kop.. Joku kirjoitteli mies-ällötyksestä..joo tuttua, ei mitenkaan tee mieli tai kykene mihinkään läheisempään kanssakäymiseen..Jospa sekin tässä helpottais.
Meillä on nyt isot muutokset tulossa, kun mies sai töitä Joensuusta ja ollaan aikeissa muuttaa maaliskuun alussa. Ens viikonloppuna olisi tarkoitus mennä sinne katsastaan asuntoja. Aivan ihanaa päästä isoon ja omaan taloon :) vähä tietty surettaa, kun parit hyvät kaverit jää, mutta eipä sitä oikeen elämäänsä voi kaverien varaan suunnitella.Sitten on kakkosen kanssa hoitoavutkin lähellä (aikasemmin kummatkin isovanhemmat olleet 500km:n päässä..)
Muutenkin on jo ihan tarpeeksi vuosia tullu asustettua täällä pääkaupunkiseudun vilskeessä.
Niin joo, joku kirjoitteli sairaala-asioista. Voin ainakin suositella Jorvia synnytyssairaalana, tosi hyvät fiilikset jäi. Mukavaa henkilökuntaa ja huomioon-ottavaa, hyvin auttoivat ja opastivat esikon hoidossa :)
jeps, mutta nyt päikkäreille kun kerrankin ei oo yli-innokas naapurin mattotamppaaja tuolla ilkona terrorisoimassa toisten päiväunia...

Ihania nuo teidän kommentit ukkojen allergiasta...Nauroin kippurassa!!!=)

Hei,tuosta tytöstä taikka pojasta.Meille on kerrottu kummassakin raskaudessa jo niskapoimu ultrassa kumpi tulee.Ja ihan nappiin on mennyt.Tyttö ja poika.
Ja on se selkeesti näkynytkin,ei 13 viikolla enää häntää ole....=)

Ihan vauvan näköinen otus!!=)

Lennulle,että kantsii laittaa bulgarian jugurttia pimppaan...no,Gynophilus emätin puikotkin ajaa saman asia...=)

Heippa ja ihanaa odotusta teille!!=)

Niin, eihän sitä voi vielä tietää kumpi on - itse on vaan niin ummikko etten ollut edes kuullut tuollaisista ulokkeista... :) Jännätään rakenneultraan.

Mun emätintulehdus alkaa pikkuhiljaa mennä pois - mutta varmaan tulee helpommin hiivaa sun muuta kun bakteerikannat roihuu kropassa.

Minä olen vaan nyt taustaillut ja käynyt harvakseltaan lukemassa..Välillä tuntui jo tulevan vauva-asiat korvistakin ulos.. Kun nyt löytyisi se syy iloita niin sit saisi tullakkin :)
Mullakin olisi oletettu np-ultra perjantaina,meen sit liika aikaisin tai en.Varmuus sillä reissulla varmasti tulee :D Se on varma.Kyllä kieltämättä joka ilta pyörii mielessä,kun yrittää laskea viikkoja koko ajan,että mikä se olisi vielä mahdollista... Voinko mä jatkaa sit teidän kanssa vaikka la menisikin elokuulle?

Mulla ei ole ollut nyt ollenkaan tuota super hajuaistia,mutta muistan miten ärsyttävää se oli kun jonku huuhteluaineen takia sai pestä monta lastia puhdasta pyykkiä uudestaan,ilman huuhteluainetta :D Silloin ukko kyllä kattoi vähän kieroon kun just kun oltiin menty nukkumaan niin hetken haisteltuani alan hullunvimmalla repimään niitä haisevia petivaatteita pois ja viemään pyykkiin.Mies kun ei reppana haistanut mitään..

Nehän sanoo että tytön odotus tekee tuota :) Meillä ainakin piti paikkansa.

Nyt tämä "oireeton" olo tila taas voisi enteillä jotain muuta ?Tänne tosiaan kuuluu vain rintojen arkuus ja närästys.Koko ajan odottaa että milloinkahan se pahoinvointi alkaa..

Mutta pitäkäähän peukkuja :)

Sarah 11+2 ?

Tervetuloa uusille!

Ja Roosalle voimia :)))

En miekään usko tuohon, että pahoinvoinnista jotain voisi päätellä. Siinä suhteessa kaksi edellistä on olleet suht samanlaisia ja meillä on tyttö sekä poika. Tää kolmas taas on ihan eri laatua - mikähän tää sitten on!?! Muuten kyllä on ihan poikafiilis. Jännä nähdä ultrassa, kykeneekö ite mitään erottamaan... :) Ton linkin perusteella sanoisin, että en! Vai pystyykö joku teistä kertomaan sukupuolen noista kuvista, jos ei tekstejä lue:

http://baby2see.com/gender/external_genitals.html

Meillä ei poitsusta saatu selvyyttä edes rakenneultrassa, kun istui niin tiiviisti jalat yhdessä, joten kunnioitettiin sitten herran toivetta, eikä kyselty myöhemminkään. ;) Tytöstä käytiinkin vain np-ultrassa (silloin täällä sai vain yhden ultran), mutta oltiin niin varmoja tytöstä, ettei tullut edes mieleen kysellä!

Hauska linkki! En kyllä itsekään usko että np-ultrassa voi vielä sukupuolta erottaa, meillä se oli vielä hankalaa rakenneultrassakin vaikka oikein se veikkaus kuitenkin meni. Mä en myöskään usko tohon pahoinvoiville tulee tyttö-juttuun, itse voin kylläkin pahoin edellisessä raskaudessa ja silloin tuli tyttö, nyt pahoinvointia on ollut vieläkin enemmän ja mulla vähän poikafiilikset, mutta saas nähdä....Hauskaahan se arvailu kuitenkin on!

Minä olen kuullut sellaisenkin jutun, jonkun lääkärin sanomana, et jos äiti oksentaa raskausaikana niin se ei alitajuntaisesti halua sitä lasta ja sen vuoksi se pahaolo purkautuu oksenteluna. Kun olen hakenut saikkua oksentelun takia niin terkka kertoi lääkärin sanoneen hänelle niin, kun terkka oli oksentanut odottaessaan esikoista.

Minusta tuo on kyllä jotain ihan kamalaa tekstiä. Olisin varmaan vetänyt ilmapallot nenään, jos mulle joku nuin sanois.

Ja Pistiina: mulla eka tyttö, toinen poika selvin eroavaisuuksin odottaessa ja kolmas odotus oli taas melkein edellisten sekoitus. Mietin silloin et millanen unisex vauva mulle mahtaa olla tulossa. No selvä poika tuli kuitenkin :)

Mielenkiitoinen linkki, mutta todellakaan en olisi poikaa tytöstä erottanut :)
Meillä on molemmilla vahva tunne siitä että tulokas on poika. Mieskin sanoi heti viikolla 7 että pikkumies se on, ei epäilyksen häivääkään. Kummallista. Torstaina vihdoin ultra, tuntuu että sitä on jo ikuisuuden odottanutkin.

Uskomatonta että joku lääkäri tosissaan voisi väittää pahoinvoinnin johtuvan moisesta. Törkeää tuollainen. Mutta kai siihenkin porukkaan mahtuu niin kaikenlaista yksilöä ettei kaikkea kannata tosissaan ottaa. Ihmisiähän nekin ovat. Minä täällä taas oksentelen enkä malttaisi odottaa masun kasvamista..Koskakohan se aika alkaa kulua nopeammin? Onko muilla tällaista tuskailua sen kanssa että vain viikkoja tulee laskeskeltua ja odoteltua liian kärsimättömästi raskauden etenemistä?

Oli tosi hyvä linkki..Mutta kattokaa niitä alimmaisia ultrakuvia,tytön näkee tosi helposti noista riisinjyvistä,tai niin ainakin kuvaisin niitä riisinjyviksi.
POjalla ei näy moisia,eli tytön häpyluut loistaa läpi.

Hei vaan!

Mulla on tässä raskaudessa hajuista ainoastaan ruoka etonut. Viimeksi kyllä jouduin lopettamaan yhden kasvovoiteen käytön, koska hajukin oksetti. Mutta se on jo aika hyvin, että miehen haju oksettaa :). Sitä ei mulla ole ollut. Ehkäpä alkaa pahoinvointi pikkuhiljaa hiipumaan. Olen nyt oksentanut kolmen päivän aikana ainoastaan 2 kertaa. Tänään ei (vielä) siis kertaakaan, jihaa. Söin Runebergin tortunkin ja vaikka mitä muuta herkkua+ ihan ruokaakin.

Mä en usko, että noi pahoinvoinnit ja muut johtuu lapsen sukupuolesta. Minä uskon, että voisin pahoin joka raskaudessa oli sitten kyseessä tyttö tai poika. Mulla on ensimmäinen tyttö ja silloin raskauden lopussa ihan vieraatkin ihmiset sanoivat, että poika tulee. Mulla oli siis "poikamaha". Kyllä muuten ärsytti ne tietävät kommentit vauvan sukupuolesta. Mutta ähäkutti eipäs tullutkaan.

Meillä oli niskaturvotus 0,4 mm. Vauva nukahti kesken ultran, joten sitä oli vähän hankala ensin saada mitattua, mutta onnistui lopulta.

moi!
tosi hauska linkki:) meillä päin ei pahemmin kertoilla että kumpi tulossa, saa vissiin välillä aika tylyjä kommentteja ultraajilta jos menee ees kysymään. tai näin siis oon kuullu, me ei ees kysytty ku tiedettiin et mennään 4d-ultraan. lähinnä sillon on jollekkin vissii kerrottu jos on itse nähnyt sen ja erottanu sukupuolen. meinaako joku käydä 4d-ultrassa?
saatiin sitten vihdoin lunta,ihanaa! ollaan oltu pulkkamäessä koko aamupäivä ja nyt illalla kävin vuoden ekalla latinobic tunnilla, totesin myös että ei tarvi vanhoja treenitoppeja enää käytellä. on vähän liian lyhyeksi käyny. tietääkö kukaan että myydäänkö jossain odotusajan jumppavaatteita? noita toppeja lähinnä. housut mahtunee loppuun asti ja on varmaan kaikkein ihanimmat housut kun ei tosiaan purista:) isoilla t-paidoillakin varmaan pärjäis mut oon niin tottunut noihin hengittäviin ja kosteuden iholta pois siirtäviin materiaaleihin et tulis kyl varmaan tosi äklö olo kun ihan litimärällä paidalla koittas jumpata...

nyt tarvii kömpii tonne tyttelin viereen(nukkuu usein mun vieressä kun mies on yövuorossa) lainasin eilen niin hyvän kirjan et oon koko päivän odottanut et pääsis sitä jatkamaan:)
roosalle voimia huomiseen.

öitä kaikille!

Kyllä taas on mieli matalana. Eilisestä asti on ollut ihmeellisiä tuntemuksia masussa. Vihloo vuoron perään molempia munasarjoja. Ja eilen kun illasta torkahdin sohvalle niin heräsin siihen, et masu oli kosi kipee, aivan kuin synnytyssupistuksen aikana siis se polte. En ymmärrämistä moinen johtuu. edellisessä raskaudessa mulla alkoi supistelut jo viikolla 14, mutta ei ne sillon vielä kipeitä ollut, vaan sitä masun kovettumista vaan.

Tuntuu, ettei tästä raskaudesta ollenkaan pääse nauttimaan, kun aina on jotain, joka mieltä painaa. Ei kyllä jaksais tällaista.

lennu: mulla on ollut myös tota vihlomista alusta asti, tuntuu kuin joku löisi veitsen jompaan kumpaan nivuseen. ja tätä on siis edelleen päivittäin:( mä muistan hämärästi esikoisesta yhtäkkiä alkuraskaudessa ilmaantuneen kovan alamahakivun ja mulla oli sillon pissatulehdus. (myöhemmin vastaavaa on aiheuttanut alkava ripuli...) en siis yritä pelotella, päinvastoin. kannattaa käydä pissakokeessa, jospa kyse olisi siitä. toivotaan että vaiva selviää, tollanen pelästyttää kyllä ikävästi.

Yhteistyössä