Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka! Ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Masun koosta: mulla on etenkin iltaisin turvotuksesta johtuen ihan selkeä vauvamasu ettei sitä voi enää peitellä ja joulun aikana sukulaiset suoraan kysyikin asiaa...mitä sitä sitten enää kiertelemään. Muutenkin ollaan läheisille kerrottu, mutta luonnollisestikaan kaukaisemmat ei vielä tiedä. Np-ultran jälkeen uskaltaisin kyllä kertoa jo vähän kaukaisemmillekin jos on tarvis. Mä hankin kans viime synnytyksen jälkeen yhdet isommat farkut ja niitä olen nyt käyttänyt ja legginssejä tunikoiden kanssa, ei puhettakaan että omat tiukat farkut enää menis jalkaan. Yhdet matalavyötäröiset äippä farkut ostin kans ja niitä olen jo kerran käyttänyt.

Mulla on nyt hieman pahoinvointi vähentynyt mutta silti melkein joka päivä on vielä paha olo. No eikähän tämä tästä...

En tehnyt mitään uudenvuoden lupausta mutta ainahan sitä voisi liikkua enemmän ja syödä terveelllisemmin!

-Lellu huomenna rv 11-

mä kanssa ennen joulua lihoin neuvoloiden välillä meidän puntarin mukaan 2 kiloa..mut nlan vaaka näyttikin,et olis tullu valtavat 600grammaa..nyt en halua edes mennä lähellekkään vaakaa kun tuo joulu-syöpöttely vähän riistäytyi käsistä..:)

vatsa on valtava, ainakin omasta mielestä..sukulaiset varmaan ihmettelevät kun olen vaatteissa siirtynyt kokoon "teltta"..farkkuja on turha yrittää jalkaan..tissit taas arkana---->eiväthän vaan kasva lisää?!nyt jo ahdistaa!paidoissa ei piisaa pituus, kaikissa napa loistaa..lääh puuh..

tänään päätin,et kopioin isovanhemmille ultrakuvan ja kirjoitan niihin "todettu kantavaksi"..tiedän,että meidän porukat ottaa huumorilla,mutta entä anoppi..?vaikka se nyt on ihan tohkeissaan uudesta lapsenlapsesta,joten jos ehtisi vielä hyvän tuulen aikaan ilmoittamaan.. ;)on kyllä ollut ihanaa hoitaa niin pientä vauvaa..

no,nyt taas äkkiä kone pois päältä..

heiree 10+3

Mie oon kohta kai ainut tällä listalla, joka ei ole kertonut kenellekään! No, mies sentään tietää, mutta ei edes tulevat isot sisarukset. Meillä ei yhdestäkään raskaudesta juuri ole huudeltu, mut jos on suoraan kysytty, niin eipä ole kierreltykään. Pari keskenmenoa on ollut, eikä niistäkään tiedä kuin muutama ihminen, kun ei liian aikaisin ole kerrottu. Äitini tosin on ainakin näiden kahden kullanmurun odotuksen arvannut jo samoihin aikoihin kuin on plussa nähty testissä, mutta muuten on salassa pysynyt yllättävän pitkään. Esikoisen kanssa päästiin 8.kuulle ennen kuin "huononäköisimmät" huomasivat!!! Tuttavapiirin mummot sen sijaan on olleet selvänäköisimpiä ja huomanneet ihan muista merkeistä kuin mahan kasvamisesta jo ihan alkumetreillä. Viikon päästä tosin on ultra ja siksi aikaa pitäis isommat työntää jonnekin hoitoon, että eiköhän se tieto siitä sitten ala levitä... Tai sitten viedään ne vaan mummolaan, kun äitini on jo siihen malliin katellut, että vahva epäilys on tälläkin kertaa. ;)

Siis apua, joko joku käyttää mammavaatteita!?! Teilläpä tulee raskaus näkyviin aikaisin. Mie oon tarvinnu äitiyshousuja vasta reilusti raskauden puolen välin jälkeen, esikoista odottaessa vain loppuraskaudesta. Miulla tosin on kohtu ihan takakenoisessa asennossa, eikä se sieltä kovin nopeasti pullahda näkyviin. "Kateudesta vihreänä" kuuntelen, että työ pääsette jo ostelemaan ihania uusia äippävaatteita ja mie kituutan esikoisen odotusaikaan hankituissa farkkuhaalareissa vielä loppukeväästä, koska muut äippähousut kun ei kestä jalassa, kun ei ole riittävästi mahaa... :/

Onko muuten kukaan jo tietoinen tulokkaan sukupuolesta? Tai onko edes arvailtu? Haluaisitteko edes tietää? Meillä halutaan pitää loppuun asti yllätyksenä (vaikka eipä se tähän asti ole kummallakaan kertaa yllättänyt). Tytöstä haaveilin ennen raskautta, mutta nyt on aika vahva epäilys, että poika tulee. Ei tosin ole mitään järkiperusteita! ;)

Riksi: Miusta tuo kuulostaa ennemminkin hiivalta kuin miltään sen kummemmalta tulehdukselta. Hiivaan saa lääkityksen apteekista ilman reseptiä (turvallisia raskausaikanakin), mutta jos tulehdus on ensimmäinen koskaan, niin kannattaa käydä lääkärissä varmistamassa diagnoosi.

Aurea: Eihän mikään tulehdus koskaan hyväksi ole, mutta hoidettu tulehdus on aina pienempi paha kuin hoitamaton. Ei siis kannata stressata tuon asian kanssa! Kyllä lääkäri olisi siulle jo asiasta maininnut, jos olisi huomannut jotain viitteitä siitä, että keskenmeno uhkaisi! Miulle ainakin selvitettiin riskit tosi hyvin, kun esikoisen odotusaikana erinäiset tulehdukset kiusasivat jatkuvasti. Ja onhan siulla kuitenkin viikkoja jo sen verran, että se kaikkein riskialttein vaihe on takanapäin. Ainakaan antibioottien vaikutusta sikiöön ei kannata panikoida, sillä niitä löytyy ihan turvallisiakin merkkejä (nimimerkillä kaksi tervettä lasta ja useita antibioottikuureja molempien odotusaikana aina 5. raskausviikolta lähtien).

Mulla ei ole yksiäkään äippävaatteita esikon odotusajalta,mutta nyt ajattelin ostaa jotkin kivat housut ja voihan se olla että nyt toisesta tulee isompi masukin :D Oon tuossa jo katsellut vähän etukäteen Henkka maukasta mitä kivaa voisi ostaa...
Voi olla että sitä nyt jotenkin on mukavuuden haluisempi kuin silloin "teininä" kun piti survoutua lantiofarkkuihin ihan loppumetreilläkin :D Voitte uskoa että oli huvittava näky,nyt kun kuvia katselee.. Aah miten sit aikuistuu reilussa kahdessa vuodessa :)) Mut sitä ne lapset teettää..

Niin voihan se olla ettei niitä äippäpöksyjä lopulta tarvita..Neuvolassa tänään se puusilmä ei saanut VIELÄKÄÄN tarkkoja mittoja ja sykekohtaan kirjoitti kysymysmerkin .. Jee No mutta nyt loppui hermoilu,oli miten oli.mä siihen en voi vaikuttaa itse enää mitenkään.Meen yksityiselle sit ens viikolla np-ultraan jossa luulisi jo jotain selviävän.Noilta terkkarin lääkäreiltä pitäisi kieltää noitten laitteiden rämppääminen lailla! ;) Mut sentään kohtu oli kasvanut ja se tyyppi kans.Mut ilmeisesti ei vaan vastaa viikkoja ??!!

Jos nyt olisi esikoinen tulossa ,olisin varmaan aikas masentunut..

1.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
8.7. Pikkumyy28
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7. Lennu-79, neljäs (08/01, 06/03 ja 01/07)
11.7. Nonna32, esikoinen
13.7. mimi#, pikkukakkonen (01/06)
15.7. Anna81
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Marion-79, esikoinen
21.7. Karoliina75, Kuopio
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05)
31.7. Sarah-82, pikkukakkonen (05)
31.7. Mame, kakkonen
??.7. Hansu80, pikkukakkonen (11/06)

Vanhan marraskuisen listan pohjalta listasin laskettuja aikoja ja bongailin muutaman lisää viesteistä. Ainakin Roosa2 ja Riksi, teidän kummankaan LA:ta en pikaisella silmäyksellä missään huomannut, joten lisäilkäähän itse! Ja muutkin, tarkistakaa, että tiedot pitää paikkaansa!

6.7. Heinämamma-08
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
11.7. Nonna32, esikoinen
15.7. Anna81
31.7. Mame, kakkonen

Vaihdoin tohon ton päivän, kun siellä ultrassa arvioivat lasketuksi ajaksi 10.7 (ja kaverin koon perusteella 6.7:)

Meillä meni vuodenvaihde muuttohommissa, tosin mun ei annettu tehdä oikeen mitään :) Käskettiin vaan kasvatella mahaa. Ja maha on tosiaan kasvanut, kyllä sen huomaa jo ihan selvästi. Mutta on silti vielä niin pieni et äitiyshousut ei meinaa pysyä ihan kunnolla jalassa. Omat farkut ja muutkin housut puristaa kuitenkin niin pahasti että pitäis käydä ettimässä alesta jotain äitiyshousuja jollain muulla vyötärösysteemillä kuin sillä maharesorilla...

Pahaolo alkaa olla voitettu ja väsymyskin on hävinnyt jonnekin. Taitaa alkaa se energinen keskiraskaus :)

Hyviä vointeja kaikille!

pikkumyy 13+0

Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolan lääkärillä ja kyynelhän siinä meinasi karata kun näin pikkujampan hyväkuntoisena hengissä. Nyt sitten odottelen hyvillämielin ensiviikon varsinaista ultraa. Olen ollut aivan paniikissa tähän asti, sillä keskenmenoja on ollut jo 4, mutta tämä yksilö näyttää nyt sitten olean vahvempaa tekoa. Toivottavasti ainakin. Kenellekkään en ole vielä asiasta kertonut enkä tiedä milloin uskallan suuni avata. Joululomalla vanhemmat hieman toki ihmettelivät noussutta painoani joka näkyy hyvin reilusti kasvaneissa rinnoissa ja iltaisin ja ruuan jälkeen masunkin alueella. Jotenkin tuntuu että olen koko ajan turvoksissa ja kömpelö. Painoa tullut lisää noin kolmisen kiloa, mutta syytän osaltaan sitä että lopetin tupakoinnin heti kun kuulin vauvan olevan tulossa.

Hieman ahdistaa alati nouseva paino, mutta pakko on syödä koko ajan tai paha olo yllättää. Mitään äitiysvaatteita en ole vielä ostanut enkä aiokaan ennen kuin tosissaan on masu näkyvissä :) Ylivarovainen minä..
Kylpytakin tulevalle esikoiselle kävin sentään uhkarohkesti ostamassa, mutta sitä sitten tuijotellessani mietin että tulikohan hätiköityä. No, toivottavasti ei.
Väsymys ei tunnu vieläkään helpottavan, mutta oksentelu sentään. Huh.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille ja voimia niille joilla on ollut epäonnea!

Tomie 11rv

Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy ejk:
6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
15.7. Anna81
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
31.7. Mame, kakkonen

Lopultakin minäkin saan listattua itseni mukaan. Ultrassa kävin ja laskettuaika saatiin taas aikaisemmaksi eli 18.7. Vielä edellisellä ultraus kerralla se näytti et olisi vasta kuunvaihteessa. Vauveli heitteli voltteja masussa ja meno oli melkoisen vilkasta kokoajan. Hyvä näin. Nyt olen huojentunut ja alan nauttimaan tästä odotuksesta vihdoinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lennu79:
2.7 Roosa2, esikoinen, Kuopio
6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
15.7. Anna81
31.7. Mame, kakkonen

Lopultakin minäkin saan listattua itseni mukaan. Ultrassa kävin ja laskettuaika saatiin taas aikaisemmaksi eli 18.7. Vielä edellisellä ultraus kerralla se näytti et olisi vasta kuunvaihteessa. Vauveli heitteli voltteja masussa ja meno oli melkoisen vilkasta kokoajan. Hyvä näin. Nyt olen huojentunut ja alan nauttimaan tästä odotuksesta vihdoinkin.

Jonkin aikaa sitten löysin netistä loistavan sivuston jossa oli realistiset kuvat sikiön kasvusta viikottain. Nyt en enää kuitenkaan kykene muistamaan missä siihen törmäsin enkä tietenkään enää löydä etsimääni..
Joku teistä varmasti osaisi neuvoa mistä moinen löytyy? Olisin iloinen jos saisin asiasta vinkkiä. Helistin.fi kautta olen raskauskalenteria seurannut, mutta hieman parempaa kuvamateriaalia olisin vailla. Kiitokset.

6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
15.7. Anna81
31.7. Mame, kakkonen

Poistin listalta väärän ajankohdan.

tomie! laita googleen sikiön kehitys,niin tulee ainakin kengurun "linkkisivut"..siellä on monta englanninkielistä sivustoa,joissa kuvia..

täällä ruoka ei maistu,mutta painoa tulee jatkuvasti..luulen että johtuu turvotuksesta, mikään ei auta, ei edes että juon vettä...kääh..

tekisi myös mieleni lähteä kiertelemään ja hypistelemään mamma-vaatteita, mutta eihän sitä ikinä tiedä,kuinka isoksi tulen, joten parempi varmaan tyytyä katseluun vain..no,ainakin ison isoja alushousuja pitää hakea..

hyvää päivänjatkoa teille.

Kiitokset heiree. Yritin jo aiemmin tuota kautta mutta en löytänyt etsimääni. Taitaa olla turha toivoa että sihen enää tuurilla törmään :) Olisi pitänyt heti pistää sivu muistiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tomie:
Jonkin aikaa sitten löysin netistä loistavan sivuston jossa oli realistiset kuvat sikiön kasvusta viikottain. Nyt en enää kuitenkaan kykene muistamaan missä siihen törmäsin enkä tietenkään enää löydä etsimääni..
Joku teistä varmasti osaisi neuvoa mistä moinen löytyy? Olisin iloinen jos saisin asiasta vinkkiä. Helistin.fi kautta olen raskauskalenteria seurannut, mutta hieman parempaa kuvamateriaalia olisin vailla. Kiitokset.

Ei varmaan ollut tämä, mutta ihan hyvät viikoittaiset kuvat on tässäkin:
http://www.pregnancy.org/pregnancy/fetaldevelopment1.php

Moi! Minä sitten siirryin tänään jo äippävaatteisiin, kyllästyin siihen että normaaleissa paidoissa koko ajan napa vilkkuu ja kaivoin kaapista vanhat H&M:n mama trikoopaidat ja nyt on taas parempi ollaa. Äsken kaupungilla ollessa kävin vielä ostamassa äitiys legginsit, niitä on kiva pitää pitkien tunikoiden kanssa. Oikeastaan nyt on tosi helppo pukeutua kivasti raskaus aikana kun kerran tavallinen muoti on pullollaan noita tunikoita jotka menee varmaan aika isonkin mahan kanssa.

Luulin että yökötys jo loppui mutta tänään on sitä taas ollut joten ihan vielä en taida siitä vaivasta päästä. Pääkin on taas ollut monena päivänä kipeä, ajattelin että jos kokeilis vaikka akupunktiota että auttaisko se? Onko joku kokeillut sitä tai jotain muuta vaihtoehtoista hoitoa?

Mutta nyt täytyy mennä taas jääkaapille hakemaan jotain suolaista. Joulusuklaat pilaantuu varmaan kaappiin kun mun ei tee niitä pätkääkään mieli (vaikka yleensä mulle kyllä suklaa maistuu).

Lellu rv 11+1

Hei kaikille, eilen oli neuvola ja sydän ääniä kuunneltiin, hyvin kuuluivat kummallakin , ensiviikolla on sitten toisella sikiöllä sitten kova paikka jos ei sydän petä ennen sitä , hirveälle tuntuu ajatella että reppanan taival loppuu siihen, olen yrittänyt tsempata itseäni että se toinenhan laitettiin vain tueksi toiselle alkiolle joten nyt hän on tehtävänsä tehnyt ja hänen aikansa on ohi ,silti pahalle tuntuu tietenkinhän sitä olisi molemmat halunnut.
Hemoglopiini oli aika paljon laskenut viimeksi oli 135 nyt oli 119 kuulemma pikkuiset ovat ottaneet omansa. Ilmeisesti toinenkin kasvaa vielä ihan normaalisti koska kohtukin on tyypillinen kaksosmaha, onkin se jo aika iso.
Toivon todella että kohta pääsen nauttimaan ihan oikeasti raskaudesta mut siihen taitaa vielä mennä vähän aikaa koska keskeytyksen jälkeen saa vielä pelätä ettei toiselle tule mitään, se tässä painaa mieltä todella paljon , toivottavasti kaikki menee hyvin ja saamme pitää yhden pienokaisen.

Roosa2 rv 14+3

Alkuperäinen kirjoittaja Roosa2:
6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
15.7. Anna81
31.7. Mame, kakkonen

Sainpas vihdoin pungettua itteni tonne listalle :) Onkohan muuten mahdollista jo näillä viikoilla rv 13 tuntea liikkeitä? aamulla aivan selvästi tunsin parit sellaset selkeet pikku potkaukset..tiiä sitte olisko ollu jotain muuta kuplimista. To oli ultra ja siellä 5cm pieni potki ja heilui :) Kivi vierähti sydämeltä, kun turvotukset ym oli normaaleja.
Pitää nyt valittaa tänne, jotenkin nyt on ihan kamalaa tuo painon nousu...tuntuu, että rinnat ainakin on jo nyt kohta kaksi kuppikokoo isommat :/ ei sentää haluis mitää ö-kuppia... Ennen raskautta pääsin niin hyviin mittoihin, nyt sitä jotenkin kammottaa ettei sitten enää onnistukkaan palautuun.. Mites muut joilla on enemmän lapsia? kuinka on sujunu mittoihin pääsy? heh, oleellisia asioita tässä taas murehtii..

Roosa2: Tsemppiä, sulla on varmasti pitkä viikko edessä odotellessa sitä ensi viikon toimenpidettä. Toivon ja uskon että kaikki menee lopulta hyvin. Toinen pikkukaveri ei sitten aikonutkaan luovuttaa ihan helpolla, niinkuin jo aikaisemmin näytti..

Mulla ei aika kulu. Tarkoitan tässä raskaudessa :) Kun ei ole oireita, eikä oikein mahakaan vielä "tarpeeksi" näy, liikkeetkään ei luonnollisesti vielä tunnu, ruoka maistuu normaalisti, kertaakaan koko raskaudessa ei ole ollut edes paha olo (ei saa sitä valittaa) ja tuntuu että tämä ei yksinkertaisesti etene mihinkään! Minäkö malttamaton ? Eihän tässä enää tarvitse odotella kun semmoset 26 viikkoa :D !!!

Kävin neuvolassakin huvikseen kuunteleen ääniä, että sain taas varmistusta että peipi on edelleen matkassa. Kyllä siellä jyskytti hienosti ja pulssi oli 150. Siitä intoutuneena uskalsin kertoa pomolle ja sain sen karun äijänkin kyyneliin. Aika liikkistä?

Kivaa viikonloppua kaikille!
Skumppa 14+5

6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
15.7. Anna81
31.7. Mame, kakkonen

heips!
muutin tota laskettua aikaani vähän kun en huomannut ultran jälkeen.
mulle kävi tänään miehen mummon luona kivasti. tarjolla oli voileipiä joiden päällä oli inhoamaani koskenlaskiaa. en kehdannut alkaa sitä sieltä nyppimään vaan pistelin urhoollisesti koko oudolta maistuvan leivän. no hetken päästä sinne tuli anoppi joka kysyi heti että ei kai niissä leivissä ollut kinkkua! (tietysti oli!) ja eipä se outo maku ollutkaan tullut juustosta vaan siitä kinkusta!!!
anoppi kertoi jo monta päivää sitten käskeneensä heittää sen pois mutta säästäväinen(pihi) mummo ei uskonut kinkussa olevan mitään vikaa kun viim. käyttöpäivä ei ole ylittynyt. kinkku oli ollut avattuna jääkaapissa huonosti kelmuun käärittynä jo vaikka kuinka kauan ja oli todellakin pilalla!YÖKYÖKYÖK!!!!!
mutta nyt huolena sitten että olikohan vaarallista tolle mahakaverille. mitäs mieltä te olette?
itellä ei nyt ainakaan vielä mitään ruokamyrkytysoireita oo... voi p*****e!
hipsu: oon myös miettiny et voiko liikkeitä jo tuntua? mulla on kolmena päivänä tuntunut aina suurinpiirtein samasta kohtaa ihan pientä nykimistä. oon kyllä tuntenu niin paljon vauvan liikkeitä muistuttavia kuplia ja nykäyksiä esikoisen syntymän jälkeen vaikken raskaana oo ollutkaan että oon miettiny et paljonkohan niitä liikkeitä esikoisesta sitten tunsinkaan...
no mutta nyt puuhaamaan tytön kanssa saunaa päälle niin pääsee mies töitten jälkeen saunaan. huomenna kaikilla vapaapäivä, ihanaa! piipahdetaan muutamiin asuntoesittelyihin kun tarkoituksena on vaihtaa isompaan kotiin ennen ainoensio syntyy;) onko täällä muita joiden asunnot käy pieneks? meidän pikkukolmio on jo nyt niin täyteen tupattu et pakko vaihtaa.

illanjatkoja!

6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
15.7. Anna81
18.7. Helmi, kakkonen (05/06)
31.7. Mame, kakkonen

Heippa vaan! Täällä olisi yksi heinäkuulainen lisää. Olen lueskellut ketjua, mutta en vielä ennen np-ultraa uskaltautunut mukaan. Se oli torstaina ja kaikki pitäisi olla kunnoossa, joten nyt hyvillä mielin kirjoittelemaan. Mulla on takana yksi keskenmeno ennen esikoista, joten varmaan siitä syystä alussa olen tosi varovainen.

Nyt alkaa jo melkein 1/3 raskaudesta olla takana ja tosi nopeesti on aika kyllä mennyt. Olen voinut erittäin huonosti; oksennellut paljon ja ollut väsynyt. Pahoinvointia varmaankin vielä kuukauden verran edessä (ainakin esikoista odottaessa meni niin), mutta kyllä jo olen välillä aika hyvin saanut syötyäkin, onneksi. Paino on nyt kolmisen kiloa miinuksella, mutta niin se meni viimeksikin.

Mullakin on maha hiukan kasvanut. Ei muistaakseni viimeksi kyllä vielä tässä vaiheessa ollut. Kaikki omat vaatteet mahtuu kyllä vielä erittäin hyvin päälle, joten mammavaatteita en ole kaivanut esiin. Itse asiassa inhosin kaikkia mun mammahousuja, kun ne jotenkin lököttivät päällä, joten en aio ennen kuin on pakko niitä kaivaakaan. Pari tavallista tunikaa olen nyt alesta ostanut sillä silmällä, että niihin sitten maha mahtuu. On tosissaan kiva, kun musta monet tunikat näyttääkin ihan mammavaatteilta.

mimi# kyseli ruokamyrkytyksen vaikutuksesta mahakaverille. Mä sain elämäni ekan ruokamyrkytyksen nyt viidennellä raskausviikolla eikä mulla ainakaan vaikuttanut mihinkään. En ole kylläkään hoito-alanihmisiä.

Roosa2. Kovasti tsemppiä ensi viikolle! Tosi rankkaa varmasti!

Mutta eipä tässä muuta tällä erää. Kohta pitäisi mennä nukkumaan, että jaksaa tehdä huomenna 10 tuntia töitä....

6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
15.7. Anna81
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
31.7. Mame, kakkonen

Pitikin muuttaa käyttäjätunnus, että siksi tämä uudestaan heti perään.

Yhteistyössä