Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heip!!

kiva kuulla että en ole ainoa joka voisi nukkua toistamiseen kellon ympäri .. :D
mulla päänsärkyyn kun ei auta ku pimeä huone ja uni.. eli parit torkut päivässä auttais asiaa, mut töissä kun on niin ei auta torkkua... paitsi nukkarissa voi hieman levätä..
tänään on vapaapäivä, kun oon ens sunnuntaina töissä.. :P

Mulla pitäis just jouluviikolla olla np-ultra ja sit saatais kuvat isovanhempien joulukorttiinkin... tosin meijän porukat sai reissussa jo tietää kun tämä oksenti koko vuorokauden.. :x

aamuoksuiluissa oli melkein jopa viikon tauko ton oksutaudin jälkeen, mutta nyt se oksuilu on tullut takaisin... päivä alkaa siitä.. Mitään ylimääräistä en jaksaisi tehdä, ja motivaatio töihinkin on aika nollassa.. ennemmin sitä olis kotona ja tekis miehelle ruokaa kun tulee töistä... heh! ens kesänä sitten, ja lapsi patistaa mutkin ulos virkistäytymään etten homehdu tänne neljän seinän sisälle.. :)

mä ootan joulua tosi paljon kun kerrotaan mun siskon lapsille (pienestä pitäen ollut tärkeimpiä elämässä) että meille tulee vauva, niistä yks on jo kovasti hoputtanu meitä vauvantekopuuhiin :D ja sitä ootan kans kovasti kun ne tulee hoitamaa meijän vauvaa ja ihan varmasti mun kummipoika kysyy että miks se huutaa ja laittaa sille tuttia :) ihanaa! en malttais odottaa... mutta hyväähän kannattaa odottaa :) <3

semmosta tänne, mitäs muut?! joko ootte saanu np-ultra-aikoja?!

Bubona l.a.4.7.08?, esikko, Heinola
Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Mi-iu vm-85 l.a 8.7, päijät-häme
Aurea 16.7.08?, vm- 76, esikoinen, Helsinki
Bendie 18.7.08? vm -78, esikoinen, Joensuu
Ella26 l.a. 19.7.08??, pikkukakkonen (esikoinen 08/05), Tampere
Karoliina75 l.a. 21.7.08?, Kuopio
Hansu80 l.a. heinäkuu? pikkukakkonen (esikoinen 11/06)

Päivittelin hieman listaa omalta kohdaltani.. eli la muutetaan jos jossain ultrassa heittää yli viikolla koko, muuten sitä ei muuteta...

niin ja nyt menossa rv9+6 :)

Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Lellu-79 24.7.08, esikoinen 11/06, Turku

Alkuperäinen kirjoittaja Lellu-79:
Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Sarah-82 la 31.7.08 pikkukakkonen (esikoinen 05)

Mulla ei edelleenkään ole oikeastaan mitään merkittäviä oireita,aika outoa,mutta kai nämä odotukset voi olla sitten niin kovin erilaisia.Väsymyksestäkään ei tietoa,tuossa yksi päivä kävin ratsastamassakin toistakymmentä kilometriä :D
Välillä tuntuu aikamoisia vihlaisuja alapäässä,että kai siellä jotain tapahtuu..Ensiviikollahan sen näkee.Voin kertoa-aika pitkiltä tuntuu nämä päivät :)

Sellaista että,mille viikoille se kannattaa nykyään varata np-ultra? Kun onko sitä aikaistettu tai jotain..? Ja tuleeko siihen sit se verikoe kans?

Täälläpäin sen "vilkaisee" tk:n omalääkäri,eli menossa yksityiselle sitten kun sen aika on...

rv 7+1

Hellurei,

kyllä on tullut karmeesta hedarista kärsittyä nyt muutamina päivinä!! Tuntuu niin karmeelle ku normaalisti ehkä noin kerran vuoteen kärsin päänsärystä... karmee väsymyskin on päällä ja turvotus edelleen. Mulla toi alavatsasta vihlailu on vähän laantumaan päin, tosin yks päivä repäs kyllä niin kovasti, että ihan säikähdin. Ensi viikolla olis mulla jo toinen neuvola vierailu, toivottavasti kuunneltais vaikka edes niitä sydänääniä. Mulle kun sattu se hassu juttu, että jo heti pistivät lääkärin tutkittavaks kun soitin sinne silloin kolme-neljä viikkoa sitten. Tosin sehän johtui vaan siittä että meikäläisen menkkareita ei ole elokuun jälkeen kuulunut, lokakuun alussa kun tein raskaustestin negaa näytti, ni siitä nyt sitten laskivat sen mahdollisen raskauden keston, eli nyt olisin ehkä 9-10 rv:llä!?! Hirveetä tää epätietoisuus. Joku tais mainita, että oli jo kuudennella rv:llä kuulunut sydämenlyönnit, ei mulla vaan kuulunu sillo kuukaustakaperin, heti alkaa tietty epäilyttää että onko täällä masussa mitään, nooh, jospa olin vaan sitten niin alussa vielä sillon, siihen täytyy vaan nyt luottaa vielä tää viikko, ens ti se sitten ehkä selvinnee...

Olin tänään taas neuvolassa ja siellä kuului jo sydänäänet :) !!!!! Täti varotteli aluksi että ei varmaan vielä kuulu mitään, mutta kuului tosi selvästi hurjaa tykytystä :) Ja lasketun ajan arvio ois nyt 10.7.

Np-ultraan tulee ajankin mulle kutsu kotiin ja se ilmeisesti ois viikoilla 12-13 kun mulla se ajoittuu joulun ja uuden vuoden väliviikolle tai ens vuoden ekalle viikolle ...

Muutenkin kaikki ok, tosin sunnuntaina oli taas megapahaolo ja oksentelin koko päivän :(

Eka neuvola oli tänään ja kiilaan kärkisijoille Bubonan kanssa :) Laskettu aika olisi näillä näkymin 4.7. mutta voipihan se vielä muuttua. Eli nyt mennään rv 10+4! Neuvolan täti varovasti kysyi, haluanko että yritetään löytää sydänäänet. -Tietysti halusin. Hölmö. Eihän niitä sitten yrityksistä huolimatta kuulunut ja vaikka täti kuinka lohdutteli, niin pakko myöntää että nyt ei tunnu kivalta ollenkaan :(. Viikko pitää odottaa siihen np-ultraan, jotta varmistuu onko asukki vielä matkassa.
Pikkumyy, sinä onnellinen... voi kun mullakin olisi jo kuulunut jumpsutusta :)

Moni muukin tuntuu valittelevan päänsärkyä. Mulla myös jatkuvasti vastaava olo päässä kun oikein kunnon krapulassa. On tää kans kivaa. Noi parasetamolit taitaa olla ainoita mitä uskaltaa ottaa ja ne ei kyllä jeesaa yhtään.

Ja se väsymys... taidanpa painua pehkuihin.

rv 10+4

Hei!

Tultiin just ekasta ultrasta, pikkuinen oli hereillä ja heilutti ihan hirveästi, 22 mm pitkänä :) Kyllä nyt on helpottunut olo! Miehelläkin tuli tippa silmään.
Olo on ollut hyvä, mutta minäkin voisin nukkua ympäri vuorokauden, ainakin on saatava 2h päikkärit!

Skumppa: varmaan ne sydänäänet kohta tulee esiin, vai pääsisitkö varhaisultraan?

Voimia kaikille!
Aurea + rv 9

Pikkumyy28 la. 8.7.08?
mimi# la13.7,pikkukakkonen (esikoinen 01/06)

hei vaan kaikille pitkästä aikaa!
kauheeta kiirettä on (mukamas)pitänyt eikä oo iltasin enää jaksanu avata konetta. täällä kans tuo väsymys näkyy mm. siinä että kun illalla simahdan heti vaakatasoon päästyäni,niin 10 tunnin päästä herään ja oon aivan yhtä väsynyt. oon siis ennen nukkunut alle 8h yössä ja se on riittänyt hyvin. ja epäsäännöllinen kolmivuorotyö yhdistettynä tähän kaikkeen on aivan karseeta! oppis edes tuo esikko nukkumaan päikkärit sisällä niin vois itekkin nukkua sillä välin mut niin kauan kun se tuolla ulkona koisaa niin ei voi ees ajatella. noh, kai tämä tästä. miehellä on joulun aikaan pitkä vapaa ja vähän lomaa päälle, enkä mäkään ole töissä niin ehkäpä sitten saa vähän huilailtua enempi.
teillä on monella jo ollut neuvola, mulla on vasta ylihuomenna. mahtaiskohan kuulua jo sydänäänet jos pyytäsin siellä niitä kuuntelemaan? olis ihanaa saada joku varmistus kun varhaisultrasta alkaa olemaan jo tovi (oli rv6+2) ja mulla on kyllä ihan aihettakin olla vähän huolissani kun meiltä töistä löytyi taas mrsa,eli sairaalabakteeri. ja kaupan päälle toiselta osastolta (jossa myös itse olen tehnyt töitä) löytyi vyöruusu!!! mä oon omasta mielestäni kyllä sairastanut vesirokon mutta mun vanhemmat ei muistanut että oonko. ja siis henkilöt joilla ei ole vesirokkoa ollut ja ovat ekalla raskauskolmanneksellaan ei saisi olla edes samalla osastolla vyöruusupotilaan kanssa. no mä en oo onneks ollu missään lähihoitotilanteissa ton ruusutyypin kanssa ja mulla on omasta mielestäni vesirokko ollut mut vähän pistää arveluttaa että uskallanko enää siinä talossa keikkaa tehdä.
taas tuli hirvee vuodatus mutta jotenkin helpottaa vähän saada kirjottaa näistä jutuista.
ja tosiaan tulihan kerrottua töissä lopuillekkin että odotan vauvaa kun sitä kyseltiin kaikilta sen ruusu-tapauksen takia. kuulin samalla parin muunkin odottavan heinäkuuksi ja elokuuksi:)
no asiasta toiseen, onko teillä noussut vielä paino? mä kävin eilen vaassa ihan muuten vaan ja järkytyin. paino noussut 2kiloa!!! mä en tajua, ei mulla oo ollu enää ees turvotusta ja kaikki vaatteet on ihan normaalin tuntusia päällä ja syönytkin olen mun mielestä vähemmän kun yleensä koska kaikki edelleen ällöttää eikä mieli tee mitään. eli mistä kummasta mulle on tullut 2 kiloa!? nyt alan vähän seurailemaan että mitä minä oikeastaan syön koska en kertakaikkiaan voi kerätä taas 25 kiloa kuten kävi esikoisesta.
sanotaan että tupakan lopettamisesta tulee 10kg ja varmaan esikoisen odotusaikana kävikin niin, koska korvasin tupakan koko ajan herkuilla. no tällä kertaa täytyy olla tarkempi. lopetin meinaan tupakanpolton myös tästä kakkosesta. enää en aloita tupakanpolttoa ikinä! tällä kertaa se voi jopa onnistua kun mies lopetti kanssani samaan aikaan.
no mutta nyt täytyy vihdoin laittaa toi typy nukkumaan, meillä venuu nää päikkäreille menot vaikka kuinka pitkälle kun yritän opettaa sitä nukkuun sisällä. normaalisti nukkuu päikyt 13-15...
vointeja kaikille!

Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Heiree l.a. 27.7.08, pikkukakkonen (esikoinen 06/05), Seinäjoki

kellään muulla pahoinvointia iltaisin..? yltyy aivan mahdottomaksi nukkumaan mennessä..viime yönä piti oikein mennä oksentamaan..pitkin päivää etoo muutenkin.ja tämä menkka olo...ah,tätä odotusta! :)

paino noussut turvotuksen myötä kolme kiloa...kumpa lakkaisi,niin ei tarvitsisi aivan vielä lähteä ostamaan isompia vaatteita..

hyvää päivänjatkoa teille!

Pikkumyy28 la. 8.7.08?

Heippa!

Mä olen pahimmilta pahoilta oloilta selvinnyt mutta mieliteot kaikkeen omituiseen ruokaan kyllä ovat kovat. Turvotusta on sen verran että farkut kinnaa ja se ei miltä paranna. Muutenkin on mieli maassa ilman syytä. Väsymys painaa. Vaikka tämä pikkukakkonen on odotettu ja toivottu tapaus niin en jaksa olla niin intona kuin ensimmäistä odotellessa. Toisaalta myös ei ole niin peloissaan tulevasta vaan mennään jalat maassa.

Ensi viikolla on vasta neuvola joten sitten saadaan vähän enemmän jotain tuntumaa tähän hommaan.

Fantti

Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Fantti* 16.7.08 vm-73 pikkukakkonen (esikoinen 11/06)

Heissan! Täällä tais olla juttua mieliteoista...mun tekee hirveästi mieli kaikkea suolaista, äsken oli pakko kaupasta ostaa meetwurstia ja levittettävää oltermannia että saa herkkuvoileipiä :)

Mulla oli tänään eka neuvola. Eipä siellä mitään erikoista..vähän olen huolissani siitä että kun esikoinen syntyi keskosena (vaikkakin hyvänkokoisena) että käykö nytkin niin. Tilannetta seurataan sitten lopussa vähän tarkemmin. Np-ultra mulla vasta 10.1 eli sinne asti tarttee kärvistellä. Uudelleensynnyttäjille ei Turussa ole lääkärin käyntejä ultrien lisäksi.

Mitäs muille kuuluu?

Lellu rv 8+0

siis täällä on himo iskenyt piimään... en oo sitä juonu aikoihin, moniin vuosiin...
niin kohta on koko litra tyhjennetty... uskomatonta!
mahaa näkyy jo vaikkei vielä "pitäis".. työkaveri (joka tietää siis) sanoi lomalta tullessaan että sulla jo näkyy pikkasen mahaa... olin sillee et niin, vaikka ei edes pitäis... sit se sano että silläkin kyllä heti alussa näky.. et eiköhän tää tästä :)

oksu lentää edelleen aamuisin, tänään luulin että ei tule, ja ehdin syödä aamupuuron ja kuinka ollakaaan kaikki pihalle...
koko ajan tuppaa olevan nälkä ja alkaa hedelmät ja salaatit tympiä jo kuten kaikki ruokakin... mitään ei tekis mieli, mut pakko jotai syödä ku on nälkä...

semmosta... nyt kutsuu tiskit..

Mi-iu rv10+2

Mi-iu, täälläkin himo piimään ja viiliin!!! Outoja happamia haluja :) Muutenkin outo päivä takana; menneitten päivien järkyttävä päänsärky tiessään, vatsakaan ei pömpötä, saati että siellä tuntuisi niitä melkein jokapäiväisiä vihlaisuja. Melkein jo kaipaan noita oireita :/ Joku kirjoittikin aikaisemmin, että usein on ihan menkkamainen olo, ja se pitää kyllä paikkansa! Varsinkin siellä henkisellä puolella, tunnen ihan samalla tavalla kun aikaisemmin ennen menkkoja. On vaan sellainen surkea fiilis ja itkettää ja suututtaa ihan oudot asiat.

Aurealle: Kävin varhaisultrassa rv 6+2... mutta siitä tuntuu olevan ikuisuus :). Ja kaiken lisäksi edellisessäkin raskaudessa kävin samoihin aikoihin ja sitten elämä olikin keskeytynyt ilmeisesti päivä-pari sen jälkeen. Kun mitään vuotoa ei tullut ja kaikki raskausoireetkin pysyivät entisellään, en osannut ollenkaan varautua siihen mitä tuleman piti, kun menin sitten parin vkon päästä toiseen varhaisultraan (rv 8+5). Siinä todettiin että sydänääniä ei näy ja koko vastaa 6+3... nyyh. Mutta se siitä! Tässä varhaisultrassa lääkäri sanoi hyvin, että "et sinä voi 1krt/vko käydä tarkistamassa, vieläkö elää, vaan on otettava asia niin että jos se on sitten mennyt kesken, niin se on loppujen lopuksi ihan sama, saanko tietää sen seuraavana päivänä keskeytymisestä, vai kuukauden päästä. Ihan täysipainoista elämäähän sinä saat kuitenkin elää, eikö...?" Onhan se toisaalta noinkin, toisaalta taas...
Mutta onnittelut sulle vilkutuksista, mahtoi olla ihana fiilis! Ihanko sillä jo näkyi pienet kädenalut? Niin söpöä.

Ja Sarah-82 kirjoitit että olit käynyt ratsastelemassa pitkän lenkin. Kauanko ajattelit uskaltaa ratsastaa, tai kuinka pitkälle kävit ratsastamassa kun odotit esikoista? Meinaan että itse olen jo nyt päättänyt etten mene enää... Viimeksi vihloi vatsasta kun sain vähän taistella ja sitten mm harjoitusravi tekee aika höböä rinnoissa!! Tuntuu että mitkään sporttarit ei auta hölskymiseen ja se tekee hitsin kipeää. (Niin ja se hölskyminen ei mulla ole edes koosta kiinni -ikävä kyllä :))

Mutta tsemppistä vaan kaikille muillekin jotka tuskailee kun aika np-ultraan ei tunnu lähenevän... ;) Tää jatkaa nyt töitä!

Skumppa rv 11 tasan

Heissan kaikille pitkästä aikaa!
Kävin eilen uusinta ultrassa ja siellä näkyi pieni mutta terhakka sydän. Tärisin niin lujaa koko tutkimuksen ajan, etten meinannut pöydällä pysyä. Olin jo niin valmistautunut siihen tuulimunan poistoon.
Elämä voi yllättää positiivisestikin!

Ultra uusitaan taas parin viikon päästä, jotta saadaan vielä varmuus lasketulle ajalle ja saadaan tehtyä np-ultra oikeaan aikaan.

Nyt on taas tarkoitus oksentelulle ja pahoinvoinneillekin :)

Lennu ja Juuso 7+5

Hyvä homma Lennu! Hienoja uutisia :)

Skumppa: Tuota en oikein tiedä itsekään miten kauan sitä uskaltaa..Kyl varmaan nyt ratsastan muutamia viikkoja vielä ihan hyvin,sit kun alkaa tuntumaan pahalta,masu alkaa kasvamaan jne niin pyörii vaikka kentällä käyntiä eikä mene enää maastoon ollenkaan,Tai taluttelee/juoksuttaa..Tuossa kun hyppäsin pieniä esteitä huomasin miten sitä jotenkin hengästyy helposti ja huimaa vähän,että se niistä esteistä.En ratsastanut silloin viimeksi raskaana,kun tämä hevonen tuli esikoisen vauva-aikana.

Ensi viikolla olisi se varhaisultra ja np-ultrakin on kaikenvaralta varattuna jos vaikka elämää siellä onkin :)

Suklaa on täällä suosiossa ja kaikki suolanen meetwurstista suolakurkkuihin,koko ajan kamala nälkä,jos on vaan ruokaa masussa pysyy olo hyvänä.Ei mitään väsymyksiä oikeastaan vielä.Rinnat päivä päivältä kipeemmät -auts-

odotellessa..

Heissan kaikille! Minulla laskettu aika 18.7. Kavin viime maanantaina 10.12 varhaisultrassa. Siella se pikkuinen kollotteli ja sydan sykki kovasti. Laakari sanoi, etta kaikki on oikein hienosti. Voi, kun pysyiskin niin.

Mina olen ulkosuomalainen, taalla ei neuvolasysteemia ole olemassakaan. Kayn yksityisella katiloa tapaamassa ja laakarissa. Minulla on talla hetkella sellainen vakuutus, joka maksaa kaikki terveysmenot ilman ylarajaa ja omavastuuta. Se on kylla hieno homma, mutta silti valilla kaipailisin Suomeen. Iloitkaa siita, etta saatte hoitaa suomeksi asioinnit;)

Emme ole viela kertoneet tasta raskaudesta, vaikka mieli tekisi jo kovasti.
Terkuin marion79 rv 9+1

Moi vaan! Aika jännä juttu, mutta mulle terv.hoitaja sanoi, että ei sais ratsastaa tai harrastaa esim aerobiciä, jossa on pitkäkestoinen "hölskytys". Saattaa aiheuttaa kuulemma keskenmenon... Mietin itsekseni, että neuvo taisi olla peräisin jostain menneisyydestä, koska vastaavaa en ole mistään lukenut. Onko joku muu saanut vastaavan neuvon? Tänään kävin eka kertaa ultrassa ja pikkuisen koko on hurjat 16.4mm. Rv 8 ja jotain... Oli kyllä ihana nähdä, että se oli siellä missä kuuluukin ja voi erittäin hyvin! Mies oli mukana ottamassa ensi kontaktia lapseensa. Oli se kyl mukana ensimmäisellä nla-käynilläki, mikä mun mielestä on tosi hieno juttu.
Pahoinvointia mulla ei ole oikeastaan lainkaan, viikon verran olis sellaista kuvotusta ja huonoa oloa ja sen jälkeen ei mitään. Väsymystä on ehkä normaalia enemmän, yleensä en koskaan ota torkkuja, mut nyt ne on kelvannut. Ja yks, minkä oon huomannu, niin kunnon tavallinen perusruoka maistuu tooosi hyvälle!!

Yhteistyössä