Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään kävin ekassa neuvolassa. Laskettu aika olisi näin alkujaan ainakin se 10.7. Sain ajan ultraan keskiviikoksi, jossa varmistetaan, et millä viikolla oikeasti olen menossa, koska kierto on ollut niin sekava.

Joku kysyi, et onko odotusajat olleet samanlaisia eri lapsien kohdalla. Periaatteessa mulla ainakin on ollut. Kaikki on alkanut voimakkaalla pahoinvoinnilla ja kun siitä on selvitty n. viikkoon 16 mennessä niin sit on alkanut selkäkivut ja supistelut. Tämä sama kaikkien kohdalla.

Itessään jos miettii niitä erilaisuuksia niin ne on olleet lähinnä niitä et tuleeko tyttö vai poika. Ekassa näytin melkein koko raskausajan aika kamalalta: pahoinvointi alkoi 8 viikolla, tukka aina rasvainen, iho kukki, kynnet ja hiukset hirveässä kunnossa, syntyi tyttö. Toisessa olin taas niin hehkeä, etten koskaan aiemmin. Pahoinvointi alkoi viikolla 6. Hiukset ja kynnet oli todella hyvässä kunnossa. Syntyi poika. Kolmannen odotus oli oikeastaan noiden molempien sekoitus ja siksi ei varmuutta tulokkaan sukupuolesta ollutkaan etukäteen. Pahoinvointi alkoi viikolla 6. Poika kuitenkin syntyi.
Nyt taas oksentelu alkoi viikolla 8 (jos neukin taulukoihin on luottaminen).

Mullakin on kantoliinoja useampikin. Olen jo miettinyt, et pitääköhän mun hommata kaksostenrattaat nuille pienille. Vauva kyllä kulkee paljon liinassa kesän ja syksyn aikana, mutta talvea ajatellen...

Hei!
Tässä vielä yksi heinäkuun synnyttäjä (ensi synnyttäjä) (37-v.). kävin tänään neuvolassa, ja la varmistui 5.7.2008, helistimen sivujen mukaan se olisi ollut 1.7.2008 mutta mennään nyt neuvolan tädin laskurin mukaan koska se on virallista. Eli huomenna on raskausviikkoja koossa 9.

Housut puristaa, etenkin iltaisin turvottaa hirveästi, kiloja ei ole tullut lisää vielä yhtään kuitenkaan. Kuvottava olo on ollut jo jonkin aikaa, etenkin voimakkaiden hajujen vuoksi. Oksentaa en vielä joutunut. Oikealla puolella ala vatsaa jotain tuntemuksia. Rinnat ovat olleet välillä niin kipeät ettei ole voinut mahallaan olla, varmaan kuppikoko on tullut lisää. Mieletön väsymys ja paleleminen tämän kaiken lisäksi.

Epistä kun kaikilla on ultrat jo tulossa kohta tai ollu jo... :( Meillä ei eka neuvolassa ultrata vaan vasta viikolla 12 lääkärin kanssa, lienee kyseessä jo se np-ultra? Joensuussa ultrataan (ainakin salokylillä) kolmesti koko raskauden aikana, Lahdessa kuulemma joka käyntikerralla, eiks oo väärin? Eka neuvolaan varattu 1,5 h ja kuulemma pakko ottaa ukko mukaan.

Ukko on yllättänyt, halusi mukaan ekaan ultraan ja vaati, että pitää käydä ne kromosomitutkimukset (öö, vai-mitkä-ne-olikaan). Arvelin, ettei sitä kiinnostais ajella kesken työpäivän 30 km.. Miten lie järjestyy?

Älkää muuten kattoko sitä Bodies-sarjaa, kauheeta kun vauvat syntyy kuolleina ja muitakin kauheita kohtaloita. Koko ajan itkeä vollotin. Porasin muuten myös, kun ajattelin kuinka pyydän äitini aviomiesta ukiksi... Ihankuin kosisi, bio-ukki on toinen tarina.

Bendie: mäkään en pääse ultraan kun vasta viikoilla 12-13 ja se on just se niskaturvotusjutska. Eka neuvola oli viime ma ja siellä ei tapahtunut sen ihmeempiä Tää viikko on muutettu ja kun varasin aikaa uuden paikkakunnan neuvolaan niin sain sen jo 2 viikon päähän (10.12) ja ne sit varaa niitä ulria. Vähän jännittää miten sen ultran kanssa käy, kun meillä oli 2 vaihtoehtoo minne muutetaan ja muutettiin toiseen kun kumpikaan ei tähän hätään vielä saanut töitä. Nyt miehelle onkin sit tarjottu sieltä toiselta paikkakunnalta töitä, joten voi olla että muutetaan muutaman viikon päästä uudestaan...Ei paljon uskalla vielä laatikoita purkaa... Toi ultra nyt mietityttää sen takia että sen voi tehdä vaan just niillä kahdella viikolla ja ainakin Tampeella niillä ois ollu kova kiire varata se aika, koska pyhäpäivät ja ihmisten lomat joululomat sotkee siinä (sattuu ne mun kaks viikkoo just vuoden vaihteeseen). Mähän olin aluksi me nossa sinne varhaisultraan ykstyiselle, mutta jouduin perumaan sen kun tuli neuvola sen kans samaan aikaan ja sit en saanu muuttohässäkän keskelle sopivaa aikaa...

Olo on ollut vaihdellen tosi huono ja tosi hyvä. Oksettava olo on päivittäin, mut enää ei oo tarvinnu oksennella ihan niin pakljon kuin pari viikkoo sitten.

Rauhallista viikonloppua!

Bendie: se Bodies on ihan oikeasti tosi hurja ohjelma katsottavaksi varsinkin raskausaikana. Kun odotin edellistä lastani niin se tuli silloinkin. Olin aina naulittuna sitä tuijottamassa, mutta osittain jouduin katsomaan sitä sormien läpi kun en muuten uskaltanut...Mies aina hermostui, että ootko nä aivan tyhmä ku tuommosta katot vähän ennen omaa synnytystä. Sehän kertoo vaan niistä erityis tilanteista. En muista et siellä ois näytetty normaalia synnytystä.
Jostain syystä nuita ohjelmia tulee aina sillon kun minä odotan.

Niin ja kyllähän tänne mahtuu uusiakin odottajia. Tervetuloa vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Lennu79:
Bendie: se Bodies on ihan oikeasti tosi hurja ohjelma katsottavaksi varsinkin raskausaikana. Kun odotin edellistä lastani niin se tuli silloinkin. Olin aina naulittuna sitä tuijottamassa, mutta osittain jouduin katsomaan sitä sormien läpi kun en muuten uskaltanut...Mies aina hermostui, että ootko nä aivan tyhmä ku tuommosta katot vähän ennen omaa synnytystä. Sehän kertoo vaan niistä erityis tilanteista. En muista et siellä ois näytetty normaalia synnytystä.
Jostain syystä nuita ohjelmia tulee aina sillon kun minä odotan.

Niin ja kyllähän tänne mahtuu uusiakin odottajia. Tervetuloa vaan!

Miltä kanavalta ja milloin toi ohjelma tulee?

-Kiitollinen tiedosta.

Mä tuossa katselin kalentetia ja totesin että mulla on eka neuvola vasta viikolla 10. Kummallista. Meilläkin ultrataan kaksi kertaa eli se np vk 12 ja joskus viikolla 18 rakenneultra.

Tänään on ollut eka raskas päivä. Väsyttää ja olo on kuin pahempikin kankkunen vaivaisi. Muuten tuo raskaus melkein pääsee unohtumaankin kun päivät pyörii tuon touhutaaperon parissa.

Mukavaa lauantaita!

Fantti

jeii..eka neuvola ohi..viikoiksi tuli valtavat 6+1..lääkärinneuvolan sain jo 20.12. josko silloin kuunneltaisiin ääniä..kun nyt ei vielä kannattanut..ultraan tulee aika kotiin...se on joskus rv 9-12+6 välillä..

no..nyt nukuttamaan poikaa..

niin joo,tervetuloa uudet!

sori laiskuuteni, mut kopioin tän suoraa tänne... en ehdi tällä kertaa enempää rupattelemaan... :)

Tämä on nyt reissut reissannu, tosin porukoiden kanssa... ja kuinka ollakaan mulle tuli kunnon oksutauti sillä reissulla (siis ku normisti kerran päivässä, lähinnä aamuisin) niin juoksin koko yön oksuamassa ja koko seuraavan päivän autossa.. eli porukat arvas, kysy mieheltä että ootanko ja se oli vaan sanonnu joo... sit täti tuli äiskän kans uudestaa kysyy et onks se oksutautia vai raskautta ja sanoin et varmaa sekä että...
molemmat vanhemmat onnitteli ja oli jopa innoissaan :)
tosin sanottiin sit että se on viel salaisuus että ei puhu siitä kellekä vielä mitään..

No nyt en oo eilen enkä tänää viel oksunnu.. hyvä niin..

Tänään oli eka neuvola :) oli mukava täti ja kaikkea... huomenna sit varhaisultra, jännittää vähän :)

Moi!
Minulla oli tänään ensimmäinen ultra. Pienen sydän sykki, ja kuulin sen myös. Me käyty ivf hoidossa, joten ultra oli jo Rv7+0. Tuntuu jotenkin niin uskomattomalta, ettei osaa edes sanoin kuvailla tätä tunnetta. Minulla ollut plussaamisesta asti huono olo, en ole oksentanut, mutta ei ole kaukana.. Ihanaa joulunodotusta kaikille!!

Heippa! Onnea Karoliinalle ultra näkymistä, eikös olekin mahtava tunne! Me nähtiin kans tänään tuo ihana näky. Viikkoja on vasta 6+4 mutta vahva syke näkyi jo ja sikiö köllötteli oikeassa paikassa. Tuli kyllä paljon varmempi olo tämän raskauden suhteen. Koitetaan nyt kuitenkin pitää tämä vielä salassa jouluun asti.

mi-ui: joo kyllä varmaan paljastuit jos koko ajan pitää käydä oksentamassa. Hauska juttu kuitenkin vaikka sun olo ei varmaan ollut kovin hyvä.

Mulla on pahoinvointi pikkuisen helpottanut, mutta päänsärky on nyt vaihteeksi ollut riesana. Panadolia on ollut pakko ottaa kun on tuntunut että pää räjähtää. No ehkä tämä tästä...

Lellu rv 6+4

Mä kuolen kohta tähän väsymykseen. Olen ihan sekaisin, kaikista asioista pitää laittaa kännykkään muistutus, jos vaan sitäkään muistan. Tänä aamuna heräsin laittaan esikoisen eskariin, mutta aamun kuluessa en enää muistanutkaan, että sillä olikin kouluun lähtö. Yhtäkkiä tajusin, et voi hitto, kello on jo vaikka mitä ja me vaan jutellaan, liekö kyyti odotellut jo pitkään pihalla. Ei oltu vaatteita eikä reppua edes laitettu valmiiksi.
Saas nähdä, et mihin tän pääni kans vielä joudun...

Viime yönä masussa tuntui tosi kipeä repäisy ja pitkin päivää sitä kohtaa on jomottanut. Toivottavasti kaikki on siellä hyvin. Keskiviikkona on ultra, jossa selvitellään, et millä viikolla olen menossa.

Eilen muutes yks tuttavani laittoi kätensä mahalleni ihan yllättäin ja kysyi, et odotanko? Sanoi, et ei tuosta voi erehtyä. Ja masukumpu on kyl jo sitä luokkaa, ettei sitä enää pysty piilottaan. Turvotustahan se on, mutta kumpu kuitenkin.

Onko muutes teillä kenelläkään irc galleriassa kuvia?

oih ja voih..ällötys yltyy..ultraankin tuli aika..kuukausi pitäisi jaksaa odotella että näkee jälkikasvun..järkyttävä turvotus vaivaa..aivan kuin olisin lihonut yhtäkkiä muutaman kilon..mitään muuta ei tekisi mieli tehdä kuin nukkua..ja aivan hukassa olen jatkuvasti..

Nyt sitten on ultrassa käyty. Siinä piti varmistua laskettuaika, mutta eipä vaan varmistunut. Todennäköisesti kyseessä on tuulimunaraskaus. Lääkäri puhui jatkuvasti mahdollisesta poikkeavasta raskaudesta.
Antoi viikon päähän uuden ajan, et sitten katsotaan uusiksi, josko jotain näkyis.

En vielä poista itteäni tästä ketjusta, ennenkuin saan täyden varmuuden.

Itkun sekaisin tunnelmin, Lennu

Hei Lennu,tosi ikävää tuommoinen,sitä piti kysyä että onko sulla siis ihan raskausoireet selkeät? Ja miten sen tuulimunan erottaa oikeasta?
Mulla vielä pari viikkoa eka ultraan,mutta plussa oli haalea niin se kai voi meinata sitä että ei olisikaan välttämättä oikeassa paikassa..Rinnat mulla on vähän arat ja vähän närästää,ei muuta.Esikosta taisi olla jo huono olokin näillä viikoilla..Hiukan epäillyttää koko homma ja harmittaa jos joutuu pettymään kovasti :( Voi kai se olla että olisin testannut liian aikaisin tms tms (uskottelee) Mut pari päivää sen jälkeen oli vieläkin haalea viiva.

rv 6+jotain

Kyllä kaikki oireet on ihan selkeät. Väsymys on ihan hirveä, oksentamaan olen joutunut jo muutaman kerran ja pahoinvointi on muutenkin koko päiväinen seuralainen. Ainoa asia mitä nyt ei ole ja aiemmin on ollut, niin rintojen arkuus. Olen uskotellut itselleni, et se johtuu siitä, kun imetän vielä nuorimmaista iltaisin.

Eikös se tuulimuna ole sellainen, et kohdussa on vaan tyhjä ruskuaispussi tai jotain sellaista. Eli sydämen sykettä ei näy. Lääkäri selitti jotain, et jos ois enemmän lapsivettä niin vois sanoa varmaksi et on normaaliraskaus, mutta kannattaa varautua siihen tuulimunaankin.

Ja kyllä mielestäni testissä jos tulee haaleakin viiva niin ihan yhtä raskaana sä oot vaikka ois tullut ihan selkeä tumma viiva.

Hei vaan heinämammat! Rohkaisin mieleni ja rekisteröidyin :) Tähän asti olen vaan taustaillut teidän mukana, mutta vihdoin minäkin olen täällä! Itsestäni sen verran että nyt menossa rv 9+4. Tämä saatu varhaisultrassa joka tehtiin rv 6+2. Ensi maanantaina eka neuvola -jännittää. Parin viikon päästä rv 11 np-ultra -jännittää hulluna!!

Mulla taustalla viime kesältä km rv 6 ja siksi en osaa nauttia tästäkän raskaudesta täysin siemauksin vaan koko ajan kallossa jyytää pelko, että jos sittenkin on mennyt kesken. Kesäinen km kun oli ns. keskeytynyt keskenmeno, joten se ei antanut itsestään mitään merkkiä.. Täysin tietämättömänä kanniskelin sisälläni sitä jo elämänsä lopettanutta. Tosi tylsää!

No eipä se pelkäämälläkään siitä parane, joten elän toivossa :) Oireitakin on, itse asiassa lähes samanlaiset kuin sinulla Maria69. Tissit ja ristiselkä vähän vaivaavat, mutta oksettavaa oloa ei juuri ole. Ruokatottumukset muuttuneet sen verran, että vanhana thaikkuruuan ystävänä olen siirtynyt kotiruokalinjalle. Se tuntuu uppoavan paljon paremmin kuin maustetut sydeemit.

Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille!!

Täällä on sivujen lisääntymistahti hiljentynyt... Pahoittelut Lennulle, aika suorasanainen lääkäri ollut. Tosiaalta selviääpähän asia ja voi alkaa keräämään itseänsä uutta taistoa varten.

Jatkuvasti käy mielessä pahat aavistukset, nyt lisääntyneet ällötyksestä huolimatta niin paljon, etten taidakaan uskaltaa kertoa sukulaisille vielä jouluna vaan haluaisin odottaa ultraan asti. Minulla oli kaksi selvästi näkyvää, mutta vaaleaa viivaa iltapissasta silloin isänpäivänä ja vielä kahdessa testissä, ei kai ne voi merkitä mitään huonoa?!

Löysin muuten Alfamerin vauvan käyttöoppaan Kirjatorilta reilulla kympillä, sen laitan joko isyyspakkaukseen tai jos en jaksa odottaa, annan joululahjaksi isille. Nyt on alkanut itsellä (ja näköjään teillä muillakin) alkuhuuma häviämään ja arki alkaa taas sujua rauhallisemmin.

Moi! Tosi ikävää Lennu, toivotaan kuitenkin vielä parasta!

Tervetuloa mukaan Skumppa!

Mun olo on viime päivinä ollut ihan karmea, väsyttää, päätä särkee ja oksettaa. Lisäksi esikoinen sairastaa ja on valvottanut yöllä, viime yönä olin niin sekaisin väsymyksesta että itku pääsi kun tyttö ei millään meinanut rauhoittua. Mutta kyllä tää tästä, sain pienet nokoset päivällä otettua ja olo on heti paljon parempi. Ja sen avulla jaksaa kun tietää ettei tätä jatku ikuisesti, viimeksikin keskiraskaus sujui oikein leppoisasti.
Sain ultrasta dvd:lle kuvattuna sikiötä ja eilen näytettiin se parhaalle kaverille, hetki meni ennen kuin tajusi että mistä on kyse! Taidetaan kertoa näin muillekin kavereille kun oikea hetki koittaa.

Oikein kivaa itsenäisyypäivän illan viettoa kaikille!

Lellu rv 7+0

Lellu, hyvä idea tuo dvd:n näyttäminen :) Täytyisi varmaan käydä vaan yksityisellä ultrassa, että saisin sellaisen myös...

Kävin kurkkimassa tuolla kesäkuisten ketjussa. Ovat jo monet ehtineet np-ultrat ja tämän pahimman alkujännäyksen paremmalle puolelle. Voi kun mekin äkkiä!!

Olen tehnyt omitusia huomioita, ilmeisesti hormonitason heittelystä itselläni. Eilen oli taas tod "hormonipäivä": rinnat aivan turvoksissa, päätä särki tolkuttomasti ja mahaa vihloi. Yönkin nukuin aika levottomasti, mutta hups -aamulla kaikki poissa! Ei mitään tuntemuksia rinnoissa, mahassa, päässä...Outoa. Kai tämä kuuluu asiaan :/ Onko muilla vastaavia heittelyitä??

Vielä pitäisi jaksaa lähteä koko pitkäksi yöksi töihin. Ne on tuskaa, kun meinaa väsy iskeä. Kunhan tämä koko raskaus "varmistuisi" (jälleen kerran:) niin pyytäisin että saisin siirtyä kokonaan päivään. No, se on siten np-ultran jälkeen joskus..

Hei vaan kaikille, Skumppa mulla on kanssa samanlaista olotilojen heittelyä ja torstai oli yhtä h....vettiä töissä tuntui että olen niin väsynyt että melkein itku tuli ja olisi tullutkin ihan tosi kova poru mut oli vaan tsempattava kun ei viitsi työaikaan volista, mutta nyt kun olen vapaalla olo on parempi vaikka kyllä väsyttää kuitenkin.
Neuvolan esitteistä luvin että näillä viikoilla (rv 10 ) saattaa esiintyä juuri tälläistä ylivoimaista väsymystä ja päänsärkyyn auttaisi ulkoilu.

Hu huu, missäs kaikki luuraa????

Täällä väsymys ja ajoittainen huono olo jatkuu. Tuntuu että vois nukkua koko ajan! Onneksi päänsärky on vähentenyt, niin olo on kuitenkin ihan suht ok.

Tostaina olis eka neuvola ja jänskättää että ehtiikö lääkärineuvola tai np-ultra vielä tälle vuodella vai meneekö pyhien yli. Oon kyllä joulun vietossa yli viikon Pohjanmaalla että täytyy katsoa mihin ne ajat saisi sitten sovitettua...

Mutta nyt täytyy lähteä esikoisen kanssa neuvolaan, kuulumisiin!

Lellu rv 7+4

hyvää alkanutta viikkoa!

voi kun tämä ällötys loppuisi..ja turvotus kanssa..näytän siltä,että olisin jo vähän pidemmällä..en kyllä sinänsä yhtään ihmettelisi,kun viime menkat oli niin oudot..no,se selviää ens vuonna..taikka sitten lääkärin nlassa ens viikolla..

mieskin osoitti kiinnostusta raskautta kohtaan,kun varovasti kysyi sanottiinko mitä viikoiksi nlassa. ja viime yönä heräsin kun oli lähdössä töihin, kun piti kättä vatsallani..
ja viikko sitten tehtiin hovi-jälkkäriä ja kun söin niin vatsastani kuului kuin pieni kiljaisu "jeiiiiiii!"..mies repesi siihen paikkaan,kun ajatteli vauvan huutavan onnesta.. ;)

Yhteistyössä