Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla esikoisesta tuli kiloja n. 20 kg ja pojista molemmista pikkasen vajaa 10 kg.
Tyttäreni on kovasti toivonut pikkusiskoa itelleen ja sitähän tällä kertaa ollaan hakemassa :)

Huono olo vaivaa pitkin päivää ja kamala väsymys. Öisin pitää käydä ainakin kerran pissalla. Perjantaina eka neuvola.

Kehuskelin aikaisemmin - oikeastaan olin vähänä huolissaan - kun ei ole minkäänlaista oloa. No sitten se ällötys tuli. Mulla on melkoinen pollukka maha jo ennen lastakin, joten en uskalla edes ajatella miten paksu sitä sitten on. Dieetti ei nyt sattuneesta syystä onnistu, vaikka mielitekoja ei normaalia enempää olekaan. Olen ollut aina niin selkärangaton, että suu käy katkotta jos olen kotona.

Nyt huonoon oloon auttavat suolatikut, joita pidän kassissa aina. Epäterveellisiä ja turvottavia, mutta olkoon. WeightWatchersit auttaa sitten kun ei tarvitse enää pohtia vatsansisäisen asukkaan vointia. Priorisointi, se on niin vaikeaa! Kamalaa kun joutuu syömään koko ajan! ;)

Onpas paljon tulevia heinämammoja :D
Vieläkö sopii mukaan?..
Tosiaan plussasin nyt sunnuntaina,menkat oli myöhässä vasta noin kolmisen päivää,mutta jotenkin tiesin ennen kuin tein testin että raskaana ollaan :) Rinnat on olleet vähän arat ,aivan kuin esikoisestakin oli(Tyttö -05) Jonkun laskurin mukaan la ,jos nyt sinne asti päästään, olisi heinäkuun lopulla 31 pvä.Alkuraskaudenultra varattu,olisi joulukuun lopulla. JÄNNÄÄ :D !!

Onnittelut kaikille plussanneille!!

Tietääkö kukaan muuten tuosta D-vitskusta,että joko sitä näin alussa pitää ottaa?

Onneks olkoon ja tervetuloa mukaan Sarah, joukkoon mahtuu kyllä!
Täytyy sanoa, että mulla ei ole vielä mitkään vaatteet alkaneet kirrata( rv n. 6 ) paino on noussut n. kilon, mutta se johtuu ihan holtittomasta syomisestä. Ei ole nyt jaksanut kovin katsoa, mitä suuhunsa panee, vaikka voihan sitä raskaanakin ollessa syödä terveellisesti. Raskauden alussa energiantarve lisääntyy vain noin yhden voileivän verran päivässä, eli todella vähän. Miten muut, oletteko seuranneet painoa? Pe eka neuvola, kuten myös työpaikan pikkujoulut. Täytyy jälleen keksiä joku syy, miksei alkoholi maistu. Hyviä vinkkejä kaivataan!

Mulla on ens ma eka neuvola ja lääkäri :) vähä jo jännittää...

Mulla meinas eilen nousta kuumetta, tai no 36.9 et ei ihan, mut ei nyt aivan normilämpöä.. jauhelihaa en ole pystynyt syömään, vaikka ennen söin sitä usein.. ja samoin on muutaman muun ruokalajin kohdalla.. tummat karjalanpiirakat on nyt suosiossa...

Mutta nyt laskuja makselemaan...
ja huomisen työpäivän jälkeen lomalle muutamaks päiväks pohjosee :D

tervetuloa mukaan!

ekassa raskaudessa paino nousi 25 kiloa..oli mahtavaa olla 165 pitkä ja painaa 90 kg!pitkään kesti yrittää tiputtaa,kun en edes imettänyt..vuosi pojan syntymän jälkeen painoin 64kg ja viime kesän aikana paino putosi 54 kiloon..odotan innolla että josko maksimissaan sen 15 kg nousis..kun kesä/pahimmat helteet osuu viimeisille viikoille..

eka nla on ensviikon keskiviikkona..

onko teistä kukaan tehnyt sitä sormustestiä,että kumpi tulee ja että montako lasta...?
saan sen mukaan viisi poikaa(yksi on jo :)..huimaa "poika"-liikettä teki pötsin päällä..kokeiltiin kaverille kanssa kun odottaa ultran mukaan tyttöä ja lähti se sormus pyörimään...tuskin tietenkään kannattaa kovin vakaasti uskoa,mutta ihan kivaa ajanvietettä..hih hah.

Kuinka noi testit tehdään? Olisi kiva kokeilla. Olen siis kuullut joskus lähemmäs 20 v siten ala-asteella, muttei mitään muistikuvaa... Voisitkos kiltti kertoa!!!!!????? :)

-Kiitollinen maalis vierailija

Vieläkö sopii mukaan? Täällä ilmoittautuu heinämammoihin kahden pikkuriiviön äitee, joka kolmosta odottelee, toivottavasti! Varovaisen toivon viikot on meneillään, kun vasta lauantaina plussasin ja pari keskenmenoakin joskus aikoinaan tullut koettua. LA menis jonnekin heinäkuun lopulle, laskurin mukaan 28.7. Nyt tosin tuntuu, että olen ERITTÄIN RASKAANA, kun pahoinvointia pukkaa ja tolkutonta väsymystä myös. Kotona olen 2v ja kohta 4v muksujen kanssa, eikä lepohetkeä ole missään vaiheessa (ai, mitä sitten teen koneella keskellä yötä!?! ;)). Ja muuttaakin pitäisi ensi viikolla... Esikoista tehtiin pitkään ja hartaasti, kakkostakin jonkun aikaa, mutta tää kolmonen kyllä yllätti nopeudellaan. Tosin testin tuloksesta olin kyllä sitten 100 varma, sillä mielialanmuutokset oli NIIN selvät ja olin ollu tosi väsyny. Ja tää on tätä miun tuuria, että alkuraskaus, muutto ja jouluhärtelli osuu kaikki samaan aikaan... Mutta kesävauvaa toivoin, niin ei pidä valittaa! :)

Kaikkia viestejä en ole ehtinyt vielä kahlata läpi, mutta kunhan tässä kerkiää, niin yritän päästä muiden kuulumisista ajan tasalle. Ainakin silmiin pisti kestovaipat, sillä meillä on kaksi kestoilijaa ollut ja tälle kolmosellekin jo eka oma vaippa ostettu (juu-u, pahasti höyrähtänyt olen siihen aatteeseen, kuten myös kantoliinoihin yms. "hörhöilyyn")! :)

Syömisiä en sen kummemmin ole aikonu syynätä, kuten en aiemmissakaan raskauksissa. Molempien odotusaikoina on kertyny vajaa 10kg ja nekin lähteny sitten imetysaikana korkojen kera. Tosin nyt painan varmaan sen 10kg enemmän kuin ennen lapsia, kun pillereitä tuli syötyä kakkosen jälkeen ja ne lihottaa miut aina hetkessä... Alkuraskaudessa miul on tähän asti aina paino vähän laskenu, kun kaikki yököttää, eikä tosiaan tee meili mitään rasvaista tms. Luontoäiti on fiksusti nää jutut suunnitellu. ;)

Niin, ja meillä ei tosiaan ole vielä kerrottu kenellekään. Mies tietää, mutta ei edes mukeloisille ole kerrottu mahdollisesta pikkusiskosta tai -veljestä. Äidin kanssa olen tosin viikonloppuna reissuun lähdössä ja se on edellistenkin kanssa arvannut jo ennen kuin olen itsekään ollut varma, että mummo varmaan tietänee viimeistään sitten. ;)

Neuvolaan en ole vielä soitellut, kun täällä kahden edellisen kanssa on eka neuvola-aika annettu vasta jonnekin viikoille 10+. Ja meitin neuvolatätsä jää lomille tässä sopivasti reilusti ennen joulua, että joku varatäti siellä sitten ottaa vastaan kuitenkin...

Nonna: Antibioottikuuri on aika käytetty syy, kun silloinhan ei voi juoda ja niitä syötetään vähän kaikkeen hammassärystä korvatulehdukseen. ;)

Tulipa sitten kirjoitettua romaani! ;) No, jatkossa toivottavasti vähän tiivistetymmin...

Hei!

On ollut kauhea kiire, etten ole edes päässyt palstailemaan :( Mutta nyt tunti vapaata, huh. Että odotan joulua! Olemme tilannneet kuohuviinilasit, joihin tulee isoäiti/isoisä kaiverrus niin vanhemmat saa ne joululahjaksi yllätyksen kera, toivottavasti onnistun pitämään salassa siihen saakka.

Nyt on rv 7+1, ja eka vessanpöntön halaus tuli tänään, mutta sen jälkeen oli ihan hyvä olla. Rinnat on turvonnut kaksi kuppikokoa, eli tooosi arat, ei pysty nukkumaan vatsallaan. Muita oireita ei ole. Neuvola ensi ma, sama kuin mi-iu:lla vissiin! Haluaisin jo sinne ultraan! Kai sitä saa ajan sinne sitten. Oletteko muuten miettineet sitä 4D-ultraa? Olisi ihan jännä juttu lapsenkin kannalta nähdä miten on ollut äidin kohdussa.

Niin joo, tervetuloa kaikki uudet!

kannattaa googlettaa "sormustesti".. löytyy kamalasti juttuja.ja hyvät ohjeet. mutta tässä se kumpaa odotat ; pujota sormus/neula lankaan/hiukseen ja pidä ilmassa vatsan päällä.. jos se lähtee pyörimään niin odotat tyttöä jos taas heilumaan edestakaisin niin poikaa..

neuvola siirtyi maanantaille.. jeii..kaksi päivää ennemmin...

tervetuloa mukaan, pistiina!

Heips, täällä ilmoittautuu myöskin yksi ehkä heinäkuussa 15.päivä laskettuaika (eivät osanneet oikein neuvolassa vielä sanoa miten pitkällä olen)! Tein pari viikkoa sitten testin, kun ei alkanut menkkoja kuulumaan Terolut-kuurin perästä ja voi ihmettä plussaahan se näytti. (Tarkalleen vuosi sitten lopetin e-pillerit ja vasta tän vuoden elokuussa sain ekat menkat, keltarauhashormoonin ansiosta. Sen jälkeen ei menkoista ollutkaan taas tietoa, en todellakaan uskonut että olisin voinut raskaaksi tulla, niin etäiseltä se toive alkoi jo tuntua, joten kyne määräsi vaan uutta hormooni kuuria.)
Ei muuta ku hirveellä kiireellä soittamaan neuvolaan ja aikaa varaamaan, jossa kävinkin jo heti samalla viikolla, kuudetta viikkoa epäilivät, katsoivat ultrallakin, jotain siellä kuulemma näkyi?! Viime viikolla alkoi kuvottava-olo, mitää ei oikein tee mieli syödä, ei okseta, mutta kaikki vaan ällöttää, rinnat on arat ja liivit meinaa käydä liian sopiviksi, alavatsaa vihloi viikko sitten useana päivänä enemmän tai vähemmän kovaa, nyt se on alkanut hellittää.

Hyvin varovaisin ja epäuskoisin mielin täällä kuitenkin vielä ollaan, niin alussa kun raskaus kuitenkin on. Toivottavasti kaikki menee hyvin, kuin myös teillä kaikilla, mulle tämä oli kyllä maailman paras joululahja! Tsemppiä kaikille :)

tervetuloa anna81!

voih..kaverin vauva laskeutunut lähtökuoppiin..nytten odotellaan innolla koska tulee..voi olla lievä shokki kun menee laitokselle muutamaksi päiväksi,kun joka päivä nähdään parikin kertaa..no..saapa sitten pitää pientä vauvaa sylissä..

pelkään anopin reaktiota,kun kuulee että tulee kolmas lapsenlapsi puolen vuoden sisään..toivottavasti ei lennä pyllylleen.. :)

Tervetuloa mukaan Anna ja onnittelut, samoin kuin Pistiinalle, jolle myös kiitokset vinkistä! Täs on nyt vaan semmonen mutka matkaan, et oon ollu työkavereiden kanssa viihteellä jo pariinkin otteeseen,joten ne voi ehkä jotain ruveta aatteleen, kun mul on millon mitäkin särkyjä ja vaivoja, johon on tooosi vahvat lääkitykset, ettei voi alkoholia nauttia... No, täytyy toivoa, ettei kukaan ala hirveesti kyttäämään mun juomisia, heh.. Viime viikolla olin siskon pikkujouluissa ja sehän sano ensimmäisenä, että oon raskaana, kun sanoin ottaneeni niska-hartiasärkyyn Sirdaludia(kolmiolääke), ettei voi mitään juoda. Mä kyllä pysyin tarinassani ihan pokkana ja sit vielä illan kuluessa annoin ymmärtää,ettei lapsen tekeminen niin vaan onnistu ja on inhottavaa, ku kaikki sitä kyselee (mentiin naimisiin muutama kk sitten, joten kyselijöitä on piisannu) Sisko meni kyl vähän hiljaseks...

Täytyykin kokeilla tota sormustestiä ja katsoa, mitä se sanoo..

Minälle: menin ihan Stockmanniin lasiosastolle ja valitsin lasit ja kerroin mitä niihin haluan niin he hoitaa sen mutta varmaan kuka vaan kultakauppias kaiverruttaa jos viet sinne. :)

tervetuloa uudet!
pistiina: ihanaa että on muitakin ketä ei ole vielä varannut neuvolaa. mä siis kertakaikkiaan muistan koko asian aina vasta joskus illalla, eli varaamatta on vieläkin. meilläpäin samoihin aikoihin eka neuvola eli tarvis kyllä se aika varata kohtapuoliin kun mulla on nyt rv 7+3. varhaisultrassa oon kyllä ollu jo.
ultrasta puheen ollen, me oltiin esikoisesta 4d- ultrassa ja mennään myös tästä kakkosesta. suosittelen tosiaan kaikille, on tosi ihana kokemus. ultraus kesti varmaan reilun puol tuntia ja mukaan sai tosi paljon upeita kuvia ja tarkkaa tietoa sikiöstä. myös sukupuolen;)
teillä oli puhetta myös niistä raskauskiloista... mulla oli esikoisesta viimisessä neuvolassa päivää ennen laskettua aikaa painoa +25kg! en käynyt vaalla sen jälkeen, mutta en minä varmaan ainakaan laihtunut niiden kahden "yliaikaisviikon" aikana... no, kaikki kilot lähti kyllä imettämällä ja vaunuttelemalla alle vuodessa, mutta kyllä tällä kertaa aion olla tarkkana painon suhteen. ei nimittäin ollut hauskaa painaa enemmän kun oma mies:/
vielä ei ole painoa tullut, siitä pitää tää kuvotus huolen. ihan positiivista kyllä meinaan esikoista odottaessani olin tässä kohtaa jo 2 kiloa painavampi, ihan holtittoman syömisen johdosta kylläkin. mites muut? onko kellään vielä pahoinvointi helpottanut?
täällä myös muuten yksi kantoliinojen puolestapuhuja. ja kestovaippojenkin vaikka meillä on vaan osittaiskestoiltu.
onkos muuten kellään alkanu vielä housut puristaan, eli onko ketään vielä huomannut että maha olis kasvanu? mulla ei ainakaan vielä mitään havaittavissa mutta varuiksi oon jo kaivanu vaatehuoneen perältä vanhat äitiysvaatteet odottamaan, koska tällä kertaa en aio sinnitellä väkisin omissa vaatteissani, vaan vaihdan mukavampiin heti kun siltä tuntuu.
huh mikä romaani tästä tuli... sorry
no täytyypä varmaan hiipparoida tuonne sänkyyn jo, muuten istun tässä koneella taas puolen yötä. öitä kaikille!

Mulla kyllä housut puristaa, farkkuja en ihan hirveesti tykkää enää pitää, ainakaan töissä... johtunee ehkä siittä, että olen aika hoikka/laiha ja viimeset kolme viikkoa on kyllä ollut niin turvonnut olo etenkin vatsan kohdalta, että mitään vähänkään vyötäröltä puristavaa ei tahtois pitää. Eli masu itsessään tuskin on vielä hirveemmin kasvanut, mutta turvotusta onkin sitten sen edestä, ihanaa...

Heippa! Tervetuloa mukaan Anna! Myös tänne muiden tapaan tuli esikoisesta runsaasti raskaus kiloja, painoa kertyi 18 kg vaikka tytsy syntyi kuukauden etuajassa. Mutta äkkiä ne kyllä lähtikin, 10 päivän kuluttua neuvolassa olin jo 11 kg hoikempi ja nyt lähtöpainoni on alempi kuin ennen ekaa raskautta. Koitan kuitenkin jos tässä raskaudessa sais vähän paremmin pidettyä painon kurissa vaikka millekään laihiksella en todellakan ala! Jos niitä herkkuja koittais syödä pikkuisen vähempi...

Ihanaa että löytyy muitakin kestovaippojen kannattajia, arvatkaa vaan olenko jo kutonut yhdet pikkuriikkiset villahousut vauvalle. Ehdin tehdä niitä varmaan 100 kpl ennen kuin vauva syntyy...Nyt on kyllä kätevää kun esikoisen vaipat jää sitten vauvalle, oikeesti voitais kestoilla tosi edullisesti mutta varmaan tulee ostetettua myös uusia ihanuuksia. Kantoliinafani olen myös ja erittäin iloinen siitä että kesävauvaa on helppo kantaa liinassa ulkonakin.Olis jo kesä!

Meillä on tänä viikonloppuna esikoisen synttärit ja mulla onkin tekimistä ettei tämä vielä paljastuisi kenellekään. Ultrakin on vasta maanantaina. Mutta jos joku arvaa niin en ala kyllä kieltämäänkään.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

T: Lellu, esikoinen huomenna 1 vee ja kirppu rv 6+0!

moi!
varhaisultra kuulumisia! siellä pikku tonttu on kokonaista 9mm pitkä ja vahva syke :) jipii! jotain 7 viikkoa olisi nyt kait täynnä ja laskettu aika 17.7. Kyllä helpotti, kun näki pikkuisen siellä oikeassa paikassa ja elossa :)

Heippa!

en oo kerenny kirjottelemaan. Hyvin meitä heinäkuisia on tullut ;) Vähän ikävä juttu sattui. Mulla oli viime viikolla pientä vuotoa, mutta onneks loppui. Luulin jo että kesken menis. Nyt kuitenkin on oireita. Ällöttää melkein kokoajan. Pitäis kans ottaa suolatikut käyttöön. Oli hyvä idea ;)

Mulla olis neuvola lääkäri 18.12. Siellä sitten selviää mikä tilanne on. Mä niin toivn, että masussa olis vielä asukki.

Ihana kuulla hipsu ejak5, että teillä on kaikki hyvin masussa;) Itseäni niin jännittää se ultra. Esikoisesta eksaa utrassa oli niin kova jännitys, että meinasin pyörtyä, masu oli kipeä ja sit yrjösin pitkin parkkipaikkaa polilla. Saas nähdä miten nyt käy... HIH

Nyt tarvii lopetella. Lähdetään esikoisen kanssa kohta kerhoon.
rv 6 ja jotain

Mulla meni esikoista odottaessa melkein loppuun asti samat vaatteet,farkkuja myöten,saas nähdä kuinka nyt käy ;)Itseasiassa koko raskaus paljastui puolitutuille vasta yli puolenvälin.Silloinkin itse kerrottiin.Olen aika pienikokoinen mutta jotenkin se masu pysyi pitkään piilossa.Mutta olihan se lopussa ainakin omiinsilmiin aika massiivinen ;)Painoa tuli noin 15 kg,josta jäi 5 kg synnärille ja loput lähti kotona muutamassa viikossa.

Mites te joilla on jo useampi muksu on olleet raskaus ajat erilaisia vai samanlaisia?

Nyt taas tuntuu jo olevan jotain suolaisen himoja vaikka viikkoja vasta tasan 5 :D Eikä huonosta olosta tietookaan.Olenkin ajatellut herkutella vähän "varastoon" ,jos se oksu olo sieltä tulee ja paino tippuu...Esikosta sitä riittikin joltain viikolta 6-puoleenväliin.

Varhaisultraa odotellen Sarah

mulla ei ollut kunnon vatsaa ekassa raskaudessa..lihoin niin paljon,että pysyi piilossa.:)huolestuttaa vain että kuinka nytten käy, kun ällötyksestä huolimatta kaikki maistuu.. itsehillintää tietenkin olis hyvä omata...mutta mitäpä teet jos on levyllinen suklaata kaapissa,eikä ketään kenelle tarjota... :)

tänään huomasin ettei enää niin riehuta pojan kanssa..nappasin syliin lattialta niin repäisi taas niin mukavasti vatsasta...

eilen pillitin katsoessani teho-osastoa,vaikka olen nähnyt sen jakson ennemmin ja tiedän mitä tapahtuu..esikon aikana itkin kun katsoin spirit-villi ja vapaa..oli se niin liikuttavaa kun se poika päästi hepan vapaaksi...*niisk*(onneksi katsoin yksin...)

moi!
juu, täällä tuntuu, että paha olo on lisääntymään päin..ei auta vaikka söis silti koko ajan ällöttää . Ekassa raskaudessa pahoinvointi oli lähinnä nimellistä nyt on kyllä vahvempaa, tosin ei oo tarvinnu vielä oksentaa kop, kop..
Ekassa raskaudessa kiloja tuli n. 10kg ja kaikki ja ylikin lähti imetyksen avulla. Sitten vielä huvikseni vähän tiputin ruokavaliolla. Saas nähdä miten tässä näitä kiloja tulee, kun on tosiaan järkyt nuo makeanhimot..mutta kyllä kai ne sitten saa pois taas kun vaan vähän tsemppaa.
Mulla kanssa tuntuu mahassa, kun esikkoa nostelen ja selkä kans kipeytyy ihan tosi paljon. Toinen on niin liikkis (1,8v) kun kerroin, että äitillä on masussa ihan pieni vauva, niin toinen sanoo "vavva" ja taputtaa vatsaa, heh.
ai kun tekis niin mieli sipsejä, pitäsköhän kävästä äkkiä kaupassa...nams!

tiedustelijalle: kävin 4d-ultrassa turussa medisonar nimisessä paikassa. en muista enää yhtään mitä se makso, kelan korvauksen siitä kuitenkin sai. muistelisin että maksettavaa tais jäädä silti yli100e
hipsu: mun tyttö 1v11kk totesi kun kerroin samalla tavalla että äidillä on mahassa pieni vauva, että "minulla on mahassa vauva!" ja taputteli mahaansa:)
paras sattui sitten kun mun kaveri tuli pari vuotiaansa ja 6 viikkoisensa kanssa tänään puistoon ja mun tyttö halus (kuten aina) mennä kattomaan vauvaa. siinä sitten taivasteltiin että kyllä on söpö, kun mun tyttö yhtäkkiä katto sitä kaverin pari vuotiasta ja totesi että äidillä on mahassa pieni vauva!
niih, että tulipas sekin sitten julkaistua aika monen kaverin kuullen... tarvis varmaan jo mun äidille kertoo kun puistossa ollut serkkunikin jo asiasta tietää:)

Yhteistyössä