Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Juu neuvolantätihän minä:) Tuossa ammatissa on toki omat hyvät puolensa, mutta toisaalta, liika tieto lisää tuskaa..:) Onneksi mulla on maailman ihanimmat työtoverit, jotka aina välillä kuuntelevat töissä pikkuisen sydänääniä ja ultrallakin on joitakin kertoja kurkattu<3 Mulla on myös ollut satunnaisesti alavatsakipuilua, erityisesti yöllä esim. kääntymisen yhteydessä. Kohdun kannatinkipuja varmastikin ovat, mutta kyllä huomaan selvästi myös sitä ennakoivaa supistelua silloin tällöin.. Meillä on rakenneultra 17.3, sitä kovasti odotellaan! Alusta asti on ollut vahvasti sellainen tunne, että pieni poika masussa asustelee.. saas nähdä oliko tämä mamma oikeassa:) Toivottavasti rakenneuä:ssä asia selviää! Vaikka samapa tuo kumpi siellä tupsahtaa, tärkeä ja rakas lapsi jokatapauksessa <3
Tämä foorumi on kyllä huippujuttu, voi aina kurkistella millaisia ajatuksia muilla samoilla viikoilla menevillä on:)
 
haimi
Ihana kun voi siellä töissä kuunnellä sydänääniä kun siltä tuntuu :p :)

Tää foorumi on välillä mun päivän pelastaja ja piristäjä. Tuntuu että välillä on niin tylsääkin että mitä sitä tekis nii sitte vaa tänne kirjottelemaan ja lukemaan muitten juttuja.. :)

Enää 21vko laskettuun aikaan.. siis puolet! Ajatelkaa!! :) Vielä vähän aikaa sitten oli 30vko ja se tuntu ikuisuudelta, nyt jo / vaan 21... hihiii.. sekoilen onnesta kun viikot menee niin nopsaan että hyvä kun pysyy perässä :D

Me ajateltiin tehä maalis-huhtikuussa vielä reissu jonnekkin. Kaupunkiloma euroopassa, pariisi olis kiva, mutta saa nähä lähdetäänkö.. Melkee kaikki lentoyhtiöt vaatii lääkärintodistuksen lentokunnosta, kun sillon on jo sen verran paljon viikkoja.. Mutta kun tulee lekuriaika niin pyydän sen ja sitten jos se on ok niin varataan joku reissu ja mennään.. Olis ihanaa vielä kullan kanssa kahestaan kun ollaan viimesiä hetkiä niin tehdä joku ihana matka ja nauttia 'hiljaisuudesta' ja kahdenkeskisestä ajasta :) <3
 
Haimi: itekin oon miettinyt, et mitens sen Siniliidan vointi on... Oon vähän huolestunut! Toivottavasti kaikki on hyvin... :|

Pauliina83: HIH! Ihan ihka oma neuvolatäti meillä täällä! Ihanaa! :D On muuten varmaan jännää, kun neuvoo päivät pitkät muita äitejä, mutta se ei kuitenkaan auta omiin huoliin. :D

Täällä mennään kans hyvin. Tosi tasaisesti! Ei mitään ihmeellistä. Nyt tuntuu selvästi möyrintää vatsassa :D. Varsinkin iltaisin... Eilen tuli osteltua vauvelin vaatteita yli 130€...kääks! Mut kun en halua, et kaikki on käytettyjä. Tänään mennään kattomaan yhtä pinnasänkyä härpäkkeineen ja sitten viikonloppuna ostetaan hoitoalusta, et pikkuhiljaa näitä alkaa kerääntyä. Kärrytkin teidän jo mitkä haluan, mut en aio vielä ostaa. Kattelen vähän myös käytettyjä.

Mulla on ollu vähän alhainen verenpaine, et johtuukohan se siitä, et mulla on ollu pääkipeä täs pari päivää...?

Mulla on kans 2 viikkoa rakennultraan ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa :D Pakko saada nähdä kumpi on tulossa!!! Voi hitsi, jos tuo napsukka pitää jalkoja ristissä...ARGh!
 
Haimi: No todellakin! Mekin oltiin tuossa jouluna 2 viikon matkalla Euroopassa ja oli tosi ihanaa.
Nyt kävin Amsterdamissa ja viikonloppuna on reissu Hesaan. Kesällä oltiin Thaimassa 2 viikkoa, joten mä luulen, et mun reissaaminen saa jäädä nyt hetkex tauolle :D Tykätään ihan hirveesti matkustaa murun kanssa ja harrastetaankin sitä just niin paljon kun kukkaro sallii. On ihana lähteä sitten piskuisen kanssa, kun ikää on vähän karttunu.

Mustakin tuntuu, et viikot menee nopeesti. Just ajattelin Haimi samaa...et ihan mieletöntä, et enää 20 viikkoo jäljellä...Siis täh? Tää aika 1-20v on menny niin nopeesti, et yhtäkkiä sitä vaan sitten on kesäkuu, kun jää äippälomalle ja sitten saakin jo jännätä, et koska saa lähteä ponnistamaan sairaalaan. :D

Näin se menee...
 
Heipä hei! :)

Eilen oli rakenneultra, kaikki on murusella ok, mutta näjökään on äitiinsä tullu ku oli niin jääräpäinen ettei suostunu näyttämään että kumpi on :D

Nyt ois mulla sitten kaikki tavaratkin valmiina, pitäis vaan niitä tuossa kesällä alkaa roudamaan paikoilleen :) Viikonloppuna menenkin käymään kotipaikassani ja ajattelin käydä valmiiksi katsomassa että minkälaiset ne rattaat ja se sänky olikaan ja vaatteita vintiltä :)

Ihanan isoja mahoja teillä kaikilla :) Mulla ei oo mahaa vielä ollenkaan vaikka viikoja tulee sunnuntaina 22 :) kovasti se siellä aina välillä liikkuu :heart:

Oli aika hauskaa ku neuvolantäti ehdotteli mulle mammajumppaa ja antoi siitä esitteitä, ihmetteli tosin itsekkin kun ei musta vielä näy että odottaisin ja tuumasi että tuskin tarvitsen mitään mammajumppaa tms. kun käyn kaksi kertaa viikossa zumbassa, pelaan kerran viikossa sählyä, lenkkeilen päivittäin koirien kanssa ja olen töissä kuntosalilla, missä tulee sitten välillä treenattua..:D

Mutta jos sitä lähtisi kohta käymään tuolla tk:ssa ku ollu tän aamu huono olo..:x ja maanantaina pitäis lähteä laivalle äidin ja pikkusiskojen kanssa..:)
 
Heissan! :)

Kiva kun ootte jaksaneet kirjoitella, on niin mukava lukea muiden samassa elämäntilanteessa olevien ajatuksia ja vaihdella kuulumisia!

Mulla tuli eilen 22 viikkoa täyteen! Niin se aika vaan menee. Huomenna meillä on rakenneultra Seinäjoella, toivottavasti saadaan tietää kumpi tulee! Toki on aivan yhtä rakas, oli sitten tyttö tai poika. :) Mulla itellä on sellanen tunne että tyttö siellä masussa asustaa, mutta toisaalta oon melko varma että poika tulee! Hassua. Avokkikin veikkaa poikaa! Arvauksia? :)

Kivoja masuja teillä! :) Mullakin on nyt alkanut maha kasvamaan ihan selvästi, niin että löysemmässäkin paidassa jo näkyy! Ja tosiaan kun painoakin on tullut jo 7 kiloa niin pakkohan sen on jossain näkyä, varsinkin kun tälläinen lyhyt tappi oon! ( 158cm) :D

Onko teillä muilla ollut kuinka kipuilua mahassa? Mulla on varsinkin tossa alavatsalla välillä aika ilkeitäkin tuntemuksia, usein rasituksen jälkeen. Ovat varmasti niitä ihan normaaleja, mutta kaikkea pitää näin ensiraskaudessa miettiä. :)

Ja vielä hehkutusta: Pikku tirppa on alkanut potkia niin että kunnolla tuntuu, noin viikon ajan oon tuntenut ihan selkeet liikkeet! <3 Hassua vaan että unirytmi pienellä on ihan eri kun mulla, välillä saa yöllä valvoa kun pikkuinen oikein innostuu potkunyrkkeilemään! :D Mutta on tää sen arvoista että välillä nyt joutaa vähän valvomaankin.. :)

Ihanan aurinkoisia päiviä kaikille ja nautitaan naiset elämästä! :) Kirjoitellaan taas!
 
haimi
Heippahei!

Kipuilua täälläkin, osoittain johtuu siitä että suoli on täynnä, eli siis ilmoittaa tyhjennysajankohdan, osittain taas jotain muuta kipuilua sitten..

Mä luulen edelleen että meille poika on tulossa, mutta sen näkee reilu viikon päästä.. :)

Vauva potkii täällä kanssa niin että pikkutytöt (sukulaisia.) tunsi päätä vasten kauheita jysäyksiä :D
Pikkusen alko tänään kyllä ramasee ku liikenteessä 04.00-21.00 ajan ilman päikkäreitä, huonolla ruualla ja istumista oikeestaan vaan. No, onneks hetken huili jo autto :)

Käykäähän blogii lukasee :) Elämän suola ja sokeri

viikon jatkoja! :)

veera + uuno 19+2
 
Moikka kaikille!

Reelika: Voi harmi! Mä oon niin varma, et mulle käy samalla tavalla. No mutta näkeehän sen sitten viimeistään synnytyksessä .... enemmin tai myöhemmin :)

Viikon päästä oli rakenneultra ja tänään oli neuvola. Kaikki hyvin ja niin normaaleissa lukemissa mennään, että. Paino on noussu vaan 3kg 20 viikon aikana, huh! Tätä vähän pelkäsin. Hemoglobiinit, verenpaineet yms. oli normaaleja ja samoin kohdun kasvu. Vauvan syke 144...sama kuin viimeks, et hyvin siellä voidaan.
Jänskättää tuo rakenneultra. :)

Kotona on tehty jo paljon muutoksia vauvaa varten. Eilen tyhjättiin iso kaappi, jonne saatiin lisää tilaa vauvanvaatteille yms. Kaatikselle lähti tietokone yms. härpäkkeitä. Kaikenlaista onkin tullu jo osteltua. Pinnasänkyä yms. Olin muuten erityisen onnellinen pinnasänkyostoksesta, koska se ostetiin käytettynä, joka oli kuin uusi ja samaan hintaan sain sitten vielä sen verhon ja pidikkeen ja suojat yms. :)Käytiin viikonloppuna Ikeassa, joten sieltäkin tarttui kaikkee kivaa mukaan.

Olin kyllä suunnitellu, et nuo muutoksesta tehdään vasta myöhemmin, mutta no jaa... kun se on niin kivaa, niin mikäs siinä.

Aika kovaa möyrimistä tuntuu jo, varsinkin kun mamma lepäilee sohvalla. :)

Piskuinen + vauveli 19+2
 
Heippa kaikki! Aikaisemmin olikin jotain juttua ihmeellisistä vatsakivuista.. Mulla kanssa ollut nyt noin viikon verran välillä (etenkin iltaisin) alavatsalla lievää kipua, johtunee varmaan osittain ilmavaivoista..:) Huomaan kuitenkin myös päivällä selvästi harjoitussupistuksia; tulee puristava tunne alavatsalle ja kohtua kokeillessa huomaan sen olevan aivan pinkeä. Tuo kestää muutamasta sekunnista-pariinkymmeneen sekunttiin ja rauhoittuu sitten. Kipeää se ei tee. Onkos teillä muilla vastaavanlaista? Liikkeitä on alkanut tuntumaan tosi selkeästi useita kertoja päivässä, ei tarvitse enää paljoa kuulostella erityisemmin:) Terkka sanoikin mulle, että jotkut herkistyvät tuntemaan harjoitussupistuksia samoihin aikoihin kun alkaa tuntemaan liikkeitä.. Vatsankasvu on myös aika vauhdikasta, vaatii aika paljon totuttelua myös tämä kropan muuttuminen. Samaten vaatii totuttelua elämän muuttuminen vauvan myötä.. Välillä mielen valtaa pelko ja paniikki, mutta eiköhän meillä kaikilla sellaisia hetkiä ole?:) Toki päällimmäisenä tunteena on onni, mutta ehkä on ihan hyväkin pohdiskella asioita monelta kantilta.
Me aletaan pikkuhiljaa laittamaan vauvanhuonetta valmiiksi, saatiin justiinsa käytettyinä hirmuinen määrä vauvanvaatteita, sitteriä, kehtoa ym.. Tuntuu vieläkin välillä epätodelliselta tämä kaikki!:) Ensimmäisen vauvahankinnan tein itse tänään; ostin markkinoilta villatöppöset:) Siitä se lähtee!
-Pauliina ja elohiiri rv 19+0
 
haimi
Heissan!! :)

Harjoitussupistuksia täälläkin, kohtu kovenee hetkeks ja sitte taas rento.. muutaman kerran saattaa toistua.. :)

Tänää pyörähdin kirppiksellä ja ostin tytön vaatteita, vaikka tuntuuki että poika tulee :p Oli vaan niin halpoja ja siistejä, ja voin olla varma että ne menee jollekkin kyllä käyttöön vaikka ei meille käviskään :)

Eilen ratsastelin (about 20min) ja olin sen jälkeen kyllä ihan poikki, ja masu kun on kasvanut reipasta vauhtia, niin sekin tuntu vähän inhottavalta.. Varsinkin jos hevosella on tuntuvat liikkeet niin on tosi epämiellyttävää.. Mutta parikertaa aijon käydä sillä keinutuolisuokilla tunnilla vielä, ja sitten next time syksyllä.. :) :/ vähän kyllä ärsyttää mutta onneks kuitenkin syksyllä voi taas alottaa uudestaan heppailun :)

Lapsen likkana oon sukulaisissa ja just pistin kolme prinsessaa nukkumaan kylvyn ja suihkun jäljiltä.. (tytöt 7v, 5v, 4v)..

Sellasia terkkuja mikkelistä siis :) jos huomenna tai perjantaina pääsis kotia lähtemään kullan luo :)

Heippa!!

veera + uuno 19+4
 
Täällä kans yks kuka odotteleepi heinävauvaa, nyt viikkoja 19+1
eli LA 27.7.2011 Esikoinen tulossa, ens viikolla olis rakenneultra ja toivotaan että kaikki hyvin ja saatas tietää kumpi sieltä nyt sit olis tulossa :)
Meillä liikehdintä masussa on nyt alkanut niin että tunnen jo omituisia tunteita hyvinkin tiuhaan,tää on nyt vissiin sitä vauvan tuntemista <3 Erittäin ihana tunne, aikasemmin (pari viikkoa) sitten oli jo vähän huoli että millon se alkaa ja alkaako olleskaan, nytkin nuo tuntemukset heikkoja, mutta kyllä ne huomaa lähes joka kerta, ihanaa :)
Vielläkö alkas potkiman niin lujaa että tuntisi ulospäinkin nuo liikkeet, niin sais mieskin sitten jotain kummasteltavaa.

Mukavaa odotus aikaa kaikille! =)
 
Heippa kaikki! Juuri laskeskelin ja äitiyslomaan olisi enää 3 kuukautta. Niin se aika rientää. Äippäloman pitäisi alkaa 27.5. Toivottavasti vointi olisi hyvä loppuun asti ja kesäkuu lämmin niin voisi nauttia vapaapäivistä lueskelemalla ulkona. Sitä odotellessa. =) Eikö ole ihanaa ku saadaan kesävauvat?

Ei olla vielä ostettu mitään, mutta pikkuhiljaa voisi sitten hankintoja pikkukundille tehdä. Vaunut olen jo löytänyt, mutta me ostetaan ne vasta lähempänä. Ostetaan Emmaljungan mustat vaunut..tai onneksi mun vanhemmat lupasi ne ostaa lahjaksi...en mä muuten olisi välttämättä malttanu ostaa emmaljungan vaunuja..:p

Täälä samaa ongelmaa, mistä Pauliina83 mainitsi. Maha välillä kipeä ja tuntuu että se tosiaan on sitä ilmaa, joka ei oikein mahdu kulkemaan. Maha on kuitenkin jo kovasti kasvanut niin luulen että sielä on "ahdasta" ja sit ku pieni liikkuu niin se ilma aiheuttaa sen, että maha on kipeä. Oon pyrkinyt välttämään kaikkia ilmaa kerääviä ruoka-aineita. Kyllä sitä vain ennakkoon hieman pelkää, että millanen olo on kahden kuukauden päästä kun tuntuu että nyt jo maha välillä tiellä ja olo kankea.

Luulen, että tähän odotukseen kuuluukin välillä kaikenmaailman miettimiset ja huolet. Välillä on maailman onnellisin olo ja sit yhtäkkiä saattaa miettiä jotain ihan hassuja juttuja. On tää vaan niin suuri muutos ihmisen elämässä, ettei ihmekään että ajatukset juoksee. Ootteko muut muuten huomannu että näette enemmän unia kuin ennen? Musta tuntuu että näen unia melkein joka yö ja suurinosa liittyy vauvaan. On tää kyllä jännää ja ihanaa aikaa. Kevään alkua kaikille ja pitäkäähän huolta itsestänne ja pienestä!
 
Heippa! :wave:

Täällä toivutaan vatsataudista. Ensin oli miehelläni ja sitten muutaman päivän viiveellä tuli myös minulle :x Nyt elämä alkaa voittaa ja huomenna sitten vielä yhdeksi päiväksi töihin ennen viikonloppua.

Mulla on kans välillä ollut niitä harjoitussuppareita. En muista, mainitsinko niistä jo muutamia aikoja sitten. Ja olen myös alkanut tuntea liikkeitä. Ne eivät voi olla muuta, kuin pikkuihmisen potkuja. Tuntuvat yleensä samanlaisilta ja aina tuolla navan alapuolella. Väillä hiljaista ja sitten taas tumps tumps.. =)

Päätä vaan meinaa särkeä, kun ollut monta päivää ihan sisällä taudin kourissa. Pitää käydä sentään posti nyt hakemassa, kun jalkeilla olen.

Morjens kaikille
Pirana 19+6
 
Heippa kaikille!

Ihanan rento viikonloppu pitkästä aikaa! :) Aurinko paistaa, vaikka täällä Länsi-rannikolla onkin melkoisen liukasta, joten koirulin kanssa lenkkeily ei ollut kovin kivaa, kun piti koko ajan varoa, ettei kaadu. Pidin vaparin perjantaina ja piipahdin kirppiksellä ja kaupungilla. Oli kivaa, kun tarttui taas kaikkea kivaa mukaan. En tiedä muista, mutta nyt kun olen taas terve, eikä sairaudet vaivaa, niin olen kovin energinen. Olenkin sanonut, että mulla on niin kirjaimellisesti menossa tämä energinen keskiraskaus. Oon ehtiny tehdä vaiks mitä viikonpäivisin ja viikonloppuisin. Nytkin olen herännyt aikaisin ja ehtinyt käydä koiran kanssa, tehnyt lihapataa ja nyt leivon vielä korvapuusteja...siis täh? Ihan outoa... :D

Ihan käsittämätöntä tosiaan, että äippälomaan on enää kolme kuukautta. Kevät menee varmaan huristen, joten sitä odotellessa. Mulla ei ole ollut mitään kipuja ja kaikki tuntuu sujuvan niin hyvin, että ihan pelottaa. Ostin käsipainotkin, nyt kun jäsenyys salille on hyllyllä. Vatsa kasvaa ja vauveli liikuskelee yleensä iltaisin, kun mamma menee nukkumaan. :)

Tiistaina rakenneultra... mä hoen tätä koko ajan, mutta jänskättää niin! :)

Piskuinen + vauveli 19+6
 
Oikein mukavaa lauantai iltaa kaikille missä kukin sen viettää itse vietän sen kotosalla taas... : /

Täällä ollaan koko viikko kärsitty flunsasta.:snotty:joutu rv.22 neuvolanki peruu mut onnkes uus aika ens viikolla pitää vaa touvoo et tervehtyy siihe mennessä ku katotaa niit kelanpapereita.

Mä oon aatellu et pitäisin mun neljän viikonkesäloman toukokuus ennen virallista äitysloman alkua.saa ainaki rauhas laittaa kaiken valmiiks ja heitetyy turhat tavarat ja vaateet pois ja muutenki pitäis suur siivous tehä (saa nähä miten onnistuu tän mahan kaa) ku kissast lähtee ainaki täl hetkel ihan sikana karvaa.. :|

Ooteko muuten aatellu hankkia millaisia vaunuja?
Itte aatelin ku poikaystävän vanhemat ksutantaa ni haluun tälläset mutta mustana.
Emmaljunga

Tilailin eilen netistäki vaateita itteleni ja vaaville ei kovin paljon ollu kokoa 50 ainakaa H&M sivuilla ja vaihtoehtojaki tosi vähässä : / pitää siis käydä ihan kaupoissa ja kirppareilta katsomassa jospa sieltä löytyisi..Ens viikolla pitäis ikeast käydä hakee pinnasänky valmiiks =) löysin vihdoin sellasen mitä etsiskelinki.

Eipäs mulla muuta ja ainii etusivulle voi laittaa mun tietoihin että esikoinen tulossa laskettu aika on 7.7 ja vantaalla asustelen.:wave:
 
Heivaan!

Haimi: LA 22.7 ja esikoista odottelen :)

Ihanan keväistä ilmaa pitänyt, innolla odotetaan että aika menisi nopeammin ja saataisiin jo pienokainen syliin :) Meillä on jo melkein kaikki hommattuna, jotain pieniä hankintoja vielä puuttuu, ja tietenkin kaiken esille laitto ja pesemistä piisaa :) Kaikki mukavasti vaan yhdessä mytyssä..

Meillä kanssa suursiivous edessä, ja kissankarvaa meilläkin riittää, nyt saa lähes joka päivä imuroida kun lähtee niin paljon karvaa, meillä on persialainen kissa, joten pitkiä karvoja joka paikassa :)

Nyt jo tuntuu pieniä hentoja potkujakin, huomenna olisi rakenneultra, jännittää että onkohan siellä kaikki niinkuin pitää..

Tulen taas huomenna kertomaan rakenneultra kuulumisia :)

Saritus ja möllykkä 20+2
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Huhhuh, onpas tänne kertynyt hurja määrä viestejä edellisen käyntini jälkeen! :) Aika moni teistä on näköjään jo käynyt rakenneultrassa, itselläni se on parin päivän päästä... Hui, jännittää niin paljon, onkohan kaikki hyvin. Sukupuolta emme aio ottaa selville, säästellään jännitystä heinäkuulle.

Kaikenlaiset ajatukset kyllä pyörivät mielessä koko ajan: kasvaako vauva liian nopeasti/liian hitaasti, miksi liikkeitä tuntuu välillä koko ajan, mutta välillä mahassa ei tunnu mitään, syönkö oikein... Näiden ensimmäisten neuvolakäyntien välillä tuntuu olevan aivan liian pitkät ajat, olisi ihanaa käydä kuulemassa vauvan sydänääniä ainakin kerran viikossa!
Piskuinen, mullakin on paino noussut korkeintaan sen 3 kg puoliväliin mennessä, mutta maha on kyllä kasvanut siitäkin edestä! Muutama ihminen onkin kysynyt, odotanko kaksosia. Jo kuukauden ajan maha on ollut varsinkin iltaisin aivan valtava, mutta aamuisin melko normaali. Nyt alkaa olla vaikeaa peitellä raskautta mihinkään vuorokaudenaikaan.
Lääkäri sanoi ensimmäisessä tarkastuksessa, ettei painoni saa nousta yli 10 kiloa, koska lantioni on todennököisesti niin kapea. Nyt huolettaakin, kasvaako vauva liian nopeasti... :| Olisi ihanaa päästä puhumaan kaikista huolistaan tutulle terkkarille, mutta neuvola vaihtuu kokonaan uusien aluejakojen takia. Tähän mennessä joka neuvolakäynnillä on ollut jo eri terkkari. :( No, pitää vaan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin!

Eilen käytiin katselemassa vaunuja ensimmäisen kerran. Melkoista salatiedettä!!! Mies tuossa toisella koneella tutkii nytkin vaunusivuja, mutta mihinkään tulokseen ei vielä kai olla päästy. Miten kummassa te olette jo osanneet valita vaunut? Ja mimmosia perusteita teillä on ollut/tulee olemaan vaunuhankinnoille?

Mitään hankintoja me ei varsinaisesti olla vielä tehty, ainoastaan muutama mielettömän valtavan ihanan upea potkupuku löyty Oulunlomalta! (Jossa oli ehkä maailman ihanin kauppa Metsola :))

Kevätterkuin
Pörde 19+6
 
Moikkelis!

Vaunuista... Aion ostaa Brion sing yhdistelmävaunut. Varsin näppärät kaupungissa ja vieläkin näppäremmät, kun samaan ratassysteemiin saa sekä vaunukopan, autonkopan ja istuinkopan.
Ystävälläni on samanlaiset ja totesin heti, että ne ovat minun vaununi, koska yksinkertaisuus ja näppäryys ovat tällaisissa asioissa kaikista tärkeimmät mulla.

Mäkin olen siivonnut paljon ja tyhjännyt kaappeja yms. järjestelyjä... Mietin, että mitä jää äippälomalle ja sinne taitaapi jäädä makoilu ja vauvan odottelu. :) Hyvä hoitaa asioita pois nyt, kun on vielä energiaa ja jaksaa hyvin. Kesäkuussa aion sitten vain kahvitella ja naaaatiskella :D

Piskuinen + vauveli 20+1
 
Heissan kaikki mammat!!

Musse1, tervetuloa joukkoon! :)

Täälläkin odotellaan vatsataudin saapumista, siltä ainakin nyt kovasti tuntuu.. :(
Kamalaa pahoinvointia, inhottavaa mahan möyrimistä ja tosi voimaton olo ollut eilisillasta lähtien..
Onneksi tänään iltapäivällä on neuvola, mitataan kaikki arvot ja kuunnellaan vauvan sydänäänet, se aina rauhoittaa kun tietää että vauvelilla on kaikki ok. :)

Meillä oli siis rakenneultra viime viikolla ja pikkuprinssihän se tämänkin äipän masussa asustelee! <3 Ei voinut erehtyä kun vilautteli haaroväliään niin selkeesti! :D
Oli ihana nähdä pientä, kuinka se siellä touhuili, potkiskeli ja pyöriskeli. :) Valtavasti oli kasvanut sitten viime näkemän, 550g ja pituutta 26cm!
Kaikki oli mainiosti ja terve lapsi ois tulossa, ihanaa! Laskettu aikakin pysyi samana.
Tulkaahan te muutkin sitten kertomaan miten rakenneultrassa kävi, kiva lukea teidän kaikkien kokemuksia! Varsinkin kun esikoistaan odottaa, niin kaikki kokemukset ja vertaistuki on tarpeen. :)

Palaillaan! :wave:
 
Ja hei naiset, jos teillä on facebookissa tunnukset, niin olis kiva jutella joskus sielläkin mikäli samaan aikaan paikalle osutaan! Mut voi lisätä mikäli haluaa: Susanna Pyylampi. :)

Hyvää ja aurinkoista viikkoa kaikille!

Milli ja pikkuprinssi rv 23+1
 
Voi että, tosi moni on päässyt jo käymään rakenneultrassa! Meillä se on edessä vasta 17.3, kuinkahan sitä malttaa odottaa..:) Viimeisen viikon aikana masu on pullahtanut esiin ja äsken puntarilla käydessäni huomasin saaneeni jo 3 lisäkiloa raskauden aikana tähän mennessä.. Miten teillä muilla painonnousutahti? Masun pullahtamisen lisäksi myös moni muu asia on konkretisoinut tätä beibiasiaa viime päivinä. Ihanat kaverit ja sukulaiset lahjoittavat meille vaikka mitä ja tuoreimpana uutisena saatiin tietää, että ystävä myy hyväkuntoiset Brio Kombi-vaununsa meille parillasadalla eurolla! Huikea säästö:) Olin varautunut siihen, että joudutaan maksamaan vaunuista yli 600 euroa.. Hankintoja on kuitenkin vaikka minkämoisia, joten säästö kaikessa on plussaa!
Masuasukki touhottaa kovasti, nytkin istuessani tunnen vähän väliä moukarointia:) Eilen tuleva isukki tunti ensimmäisen kerran kättään vasten pienen pienen töytäisyn <3 On sitä odotettukin! Yleensä pikkuinen lopettaa touhuamisen aina kun isä laittaa käden vatsalle:)
Viime viikolla nautin lomasta ja päätinpä siinä sitten, että jään töistä kesälomalle jo toukokuun puolessa välissä! Olen arponut tähän asti sitä, missä vaiheessa maltan jäädä töistä pois, mutta nyt lomalla ollessani tajusin, että olisi hullua jättää käyttämättä mahdollisuus lomailla jo heti kesän kynnyksellä:) Reilu pari kuukautta enää siis töitä jäljellä, jihuu! Sitten tämä mamma nauttii keväästä, kesästä ja kärpäsistä.. niin ja tietenkin ihanasta masuasukista:)
Hyviä vointeja kaikille "kollegoille"!:)
 
Milli85: Ihanaa! :)

Tuli muuten mieleen, että ystäväni on facebookissa ryhmässä, joka on perustettu juuri viime syyskuussa saaneille ja he jakavat siellä kokemuksiaan. On kuulemma korvaamaton apu kaikissa kasvatus- ja hoitoasioissa... Tällaista voisi ehkä miettiä myös...

Pauliina: Vähän ihanaa! Miettiin just isukin kanssa, että koskakohan hän tuntee vauvelin potkut...meidän vauveli kun melskaa yleensä silloin kun mennään nukkumaan ja sekin yleensä lähinnä möyrimistä.
 
Moikka!:)

Milli85, paljon onnea prinssi uutisesta!
Toi facebook ryhmä ois tosi kiva juttu!

Me aiotaan ostaa emmaljungan duo edge sport vaunut, värillä black/blue. Ne on tilavat ja tukevat ja tosi mukavat työntää :) kävin jo koeajamassa :D

Mullakin on alavatsa kipuillut, varsinkin jos kävelee vähänkin pidemmän matkan. Hankala sanoa mikä on normaalia ja mikä ei kun ekaa oottaa..:confused: Ja jalat särkee ihan hirveesti jos erehtyy ulkoilemaan liikaa. Noo, onhan se hyvä et kroppa ilmottaa kun pitää ottaa rauhallisesti. :> välillä vaan turhauttaa kun muuten energiaa ois vaikka mihin. Viime päivinä on jostain syystä alkanu pelottaa et mitä jos vauva ei pysykään mahassa vaan syntyy ennen aikojaan. Sinänsä hölmöä pelätä tollasta mut en voi näille ajatuksille mitään..: /

Keskiviikkona on onneks neuvola niin pääsee taas kuuntelee sydänääniä :) Kiva myös nähdä et oisko veriarvot viimein noussu. Ainakin paino on lähteny nyt lopultakin nousemaan, veikkaan et kuukauden aikana on tullu useempi kilo. Mut oishan se hassua jos ei nousis kun vatsakin paisuu.

Vauvan liikkeisiin on tullu paljon lisää voimaa. Öisin herään monta kertaa kun potkii niin kovaa ja nyt kun on alkanu potkia myös ylöspäin niin närästys vaivaa. Vauvalla on selkee rytmi et päivällä touhuaa kunnolla vaan jonku pari kertaa ja yöllä sit koko ajan =) Mieskin tuntee liikkeet ja viikonloppuna huomasin että potkut myös näkyy tosi selkeesti, koko maha heilahtaa :D :heart:

Vatsa on kasvanu kovasti, pidempi talvitakki ei mee enää kiinni, lyhyt jotenkuten :D toivon mukaan alkais lämmetä nopeesti kun en mä nyt enää mitään talvitakkia halua ostaa. Äitiysfarkkuja ja paitoja kävin viimein ostamassa, oli vaan pakko todeta et muut ei mee päälle :D Laitan vielä kuvan viime viikonkin mahasta kun toi kasvuvauhti on musta niin hurjaa :D


Kiva lueskella teidän ultrakuulumisia ja toki kaikkia muitakin kuulumisia :)! Laittakaahan muutkin niitä masukuvia :)

MadDee ja Rappe rv 23+0
 
Moikka!

Tänään siis rakenneultra takana, ja uusi kontrolliaika 17.3, ei saatu kunnolla selkärangasta kuvaa, kun oli koko ajan kiinni kohdun seinässä.. Jäi muutenkin vähän huono maku tästä ultrasta :/ Lääkäri kun saneli siinä ja sanoi koneeseensa "heikko sydän" enkä loppujen lopuksikaan saanut siihen vastausta että mitä hän sillä tarkoitti.. Mielestäni sydän löi hyvinkin ja lääkärin mukaan kaikki oli normaalisti, ainakin niistä mitä saatiin otettua.. Sukupuoltakaan ei saatu selville kun jalat niin tiukasti yhdessä.. Toivottavasti ensiviikon ultran jälkeen ollaan viisaampia.. Lääkäri kyllä sanoi että hyvillä mielin ensiviikolla nähdään, että kai vauvalla sitten on kaikki hyvin.. Huh, jännittää.. Liikkeet kyllä tuntuu jonkin verran :) Että kyllä se liikkuu vaikkei ultrassa halunnutkaan muuta tehdä kun vilkutella :)
 

Yhteistyössä