**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Alkuperäinen kirjoittaja Käpylehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Inga1:
Onko teillä/tutuilla lapsia jotka leikkii niin että seisoo suorana ja kaatuu siitä suoraan selälleen?

Meillä poika oli 6kk kun alkoi nousta seisomaan. Siinä sitten jäpitti niin kauan että väsyi ja ainoa keino tulla alas oli tuo suorana kaatuminen. En koskaan ottanut kiinni, että oppisi kivun kautta miten kaadutaan pyllylleen. Toki liikerataa opetin monet kerrat, mutta oivallus kävi vasta 8 kk iässä. En halunnut siis että poika oppii luottamaan siihen että aina aikuinen ottaa kiinni kun kaatuu. Meillä oli kova lattia (betonin päällä muovimatto) joten pehmennystä ei ollut tarjolla. Eikä koskaan mitään pahaa sattunut. Kaverini taas tuki vielä kaksivuotiaanakin tytärtään ettei istuma-asennosta vain päässyt kolauttamaan päätään (tyttö ei vielä silloin kävellyt). En tiedä mikä olisi hyväksi, mutta itselläni on sellainen asenne että elämä opettaa vaikka kantapään kautta. :whistle:


Löikä hän koskaan päätään vai "osasiko " aina kaatua pyllylleen?
 
Miks mun viestit ei tuu perille!?
Oon jo kaks kertaa kirjottanu pitkät tarinat ja sit ku lähettää nii häviää!!!!!!! :eek:
En jaksa enää uudestaan kirjottaa...mutta mulla on VAUVAKUUME! Järki sanoo, että ei voi olla mutta sydän sanoo että on ja pienelle kaveri mahd pian, vaikka ei isovelikään oo ku 3½ v! APUVA! Hulluks kai sitä on tulossa! Sanokaan nyt hyvät ihmiset, että ei vielä kannata edes haaveilla moisesta!
 
Mä oon käynyt täällä lukemassa, mutta kun en oo päässyt kirjautumaan. :headwall: No nyt pääsin. :D

Eetu kasvaa kohisee. Käytiin neuvolassa nyt maanantaina ja saatiin rokotus. Kuumehan siitä nousi ja herra on ollut vähän känkkäränkkä sen takia. Noh, suppojen voimilla ollaan menty. Nyt on onneksi lämpö normaali ja elämä alkaa olemaan samanlaista kuin ennenki.
Viime kerralla käytiin miehen kotona, niin miehen veli antoi Eetulle vyöhyketerapiaa masukipuihin. Voi luoja, että oli kyllä ihanaa, kun Eetu ei itkenyt illalla ollenkaan, mutta melkeinpä heti ne alko, kun takasin kotiin tultiin. :( Mutta nyt on onneksi rauhoittunut tää tilanne.

Ollaan aloteltu vellit. Maissivelliä ollaan maisteltu ja syöty. Kohta aattelin kokeilla perunaa, että mitäs pikkumies siihen sanoo. Pakko kokeilla, kun ei enää rintamaito, nan ja velli riitä. Yöt on aika katkonaisia ja mulla alkaa maidon tulo hiipumaan. Eli maitobaari on menossa lakkoon. :p Toisaalta on vähän surku olo, kun maitoa ei tuu kunnolla, mutta toisaalta oon iloinen siitä, että pystyn kuitenkin päivisin imettämään.

Ja parisuhteeseen: miehen kanssa menee todella hyvin. :heart: Jotenkin tuntuu, että me ollaan kumpikin kasvettu aika paljon. Mies ehkä enemmän. Nyt kun nää reissuhommat loppuis, niin voitas pikkuhiljaa alotella ihan oikea perhe-elämän.

Viipi ja Eetu 3 kk ja 2 pv
 
Meidän Iina löysi kätensä tänään kunnolla! On kyllä jonkun aikaa jo niitä suuhunsa vieny, mutta nyt sit rupes yhtäkkiä tuijottelemaan niitä ja koskettelee leluja... Löipä itteesä nyrkillä päähänkin... Miten äkkiä ne tästä kasvaakaan...

Vai on karvatonkoira vauvakuumeessa. Ittellä kanssa pieni aavistus kuumeesta, mutta sit aattelen et kyllä nää on nyt tässä. Kolme riittää... (Tai josko sit se iltatähti...) :snotty:

Iina on ollu nuhassa jo muutamia päiviä, muutama yö menny levottomasti. Räkä lähtee friidalla imiessä ja on tytöllä onnellinen olo kun henki kulkee kunnolla.:ashamed: Ja nyt on noi isommatkin antanu merkkejä flunssasta... Toivotaan ettei pahene...

Imetys on nyt loppumassa täällä, neiti ei ole suostunut kunnolla imemään nuhan takia, joten vähäinen maidontuotanto on hiipumassa. :( Pääasia et jostain ruokansa saa...

Nyt sit syömään ja päiväunille!

Mä ja Iina viikko vajaa 3kk
 
Täällä ollaan myös ajateltu, että keväällä alettas yrittää sisarusta tuolle poitsulle. Meille vois riittää ehkä tuo yksikin, mutta sitten ajattelee, että olis se kiva, jos olis sisko tai veli kaverina ja aikuisenakin olis joku, jonka kanssa pitää yhteyttä....
Täällä on kans kädet löytyneet ja kaikesta otetaan kiinni, mistä vaan saadaan. Ja joka päivä tulee uusia ääniä :)
Meillä ilmestyy pojalle aina silloin tällöin jotain ihottumaa otsaan ja poskiin. Tulee ihan yhtäkkiä ja joskus myös laskee äkkiä. Olisko nokkosihottumaa vai mitä :/ Allergia tulee kyllä myös mieleen, mutta kun muita vaivoja ei ole, paitsi tuo pulauttelu, joka vieläkin on tosi runsasta. Vielä parikin tuntia syönnin jälkeen tulee pulauttelua. Kakka on aina ollut vihreää, kun aina on nannia syönyt. Maissivelliä kun syö, niin kakka on keltaista, joten tuntuu, että ei allergiasta johtuis tuo vihreä kakka, onhan maissivellissäkin maitoa.... Ilman velliäkin oltiin muutama päivä, mutta ei sillä ollut ihottumaan vaikutusta. Neuvolassa ei sanottu asiaan oikein mitään :eek: Tässä nyt mietiskellään, pitäsko mennä lekurille vai ei. Otettiin kuvakin, kun ihottuma oli pahana otsassa, jos ei satu just silloin olemaan päällä jos ja kun sinne lekurille mennään. Onko muilla kokemuksia ihottumasta, esim. jos on ollut allergiaa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inga1:
Alkuperäinen kirjoittaja Käpylehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Inga1:
Onko teillä/tutuilla lapsia jotka leikkii niin että seisoo suorana ja kaatuu siitä suoraan selälleen?

Meillä poika oli 6kk kun alkoi nousta seisomaan. Siinä sitten jäpitti niin kauan että väsyi ja ainoa keino tulla alas oli tuo suorana kaatuminen. En koskaan ottanut kiinni, että oppisi kivun kautta miten kaadutaan pyllylleen. Toki liikerataa opetin monet kerrat, mutta oivallus kävi vasta 8 kk iässä. En halunnut siis että poika oppii luottamaan siihen että aina aikuinen ottaa kiinni kun kaatuu. Meillä oli kova lattia (betonin päällä muovimatto) joten pehmennystä ei ollut tarjolla. Eikä koskaan mitään pahaa sattunut. Kaverini taas tuki vielä kaksivuotiaanakin tytärtään ettei istuma-asennosta vain päässyt kolauttamaan päätään (tyttö ei vielä silloin kävellyt). En tiedä mikä olisi hyväksi, mutta itselläni on sellainen asenne että elämä opettaa vaikka kantapään kautta. :whistle:


Löikä hän koskaan päätään vai "osasiko " aina kaatua pyllylleen?
Löi aina päänsä, tuli alas takaraivo edellä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja karvatonkoira:
Miks mun viestit ei tuu perille!?
Oon jo kaks kertaa kirjottanu pitkät tarinat ja sit ku lähettää nii häviää!!!!!!! :eek:
En jaksa enää uudestaan kirjottaa...mutta mulla on VAUVAKUUME! Järki sanoo, että ei voi olla mutta sydän sanoo että on ja pienelle kaveri mahd pian, vaikka ei isovelikään oo ku 3½ v! APUVA! Hulluks kai sitä on tulossa! Sanokaan nyt hyvät ihmiset, että ei vielä kannata edes haaveilla moisesta!

Vaikhia sanua kun itelläkin tuo vauvakuume on vaivannut jo kuukauden päivät, miehen vastausta odotellessa... :whistle:
 
Äsvee Tuli vana mieleen että onko ollut maito ja velli samaa merkkiä. Meille ei esim käynnyt tutteli, eikä nanni joten myöskään muksun vellit ei käy eikä toisaalta bona, koska sama valmistaja kuin nannilla.

Ei oo helppoo... Kovasti oon pähkäilly jotta mistä tekisin ite tuota velliä... Sais vähän tukosampaa sapuskaa, tai ainakin niin toivois...

Tuosta taas tuli mieleen, että mahtaakohan joku tietää että mitä äidinmaidon korviketta on Hipp-kaurapuurossa käytetty? Sitä kun sais alkaa antamaan jo 4kk iässä... Ei nääs haluis enää masu vaivoja, kun niitä on olut jo ihan tarpeeksi....
Se on Tanskassa tehtyä muistaakseni ja samassa suunnassa tuo Semperin maitokin tehään.... Josko olis kerrankin tuuria...

Meillä taitaa neitoselle olla tulossa hammas.. Onien ihna pinkeenä... Aikaisn tulee jos tulee.....
 
Olen harkitsemassa villaista Ruskovillan välihaalaria. Minkä kokoinen suunnilleen 70cm on? Jos vertaa esim Tutan 70cm yöpukuun tai bodyyn?
Kun monesti noista ei ota selvää pelkän koon perusteella, voi olla iso tai pieni 70cm.
 
Meillä on Mikolla ensimmäinen korvatulehdus, tänään oli just viimeinen annos antibioottia, Zithromaxia. Toivottavasti menisi nyt sillä ohi. Oltiin koko perhe ihan kunnon flunssassa ja tottakai sit Mikkokin sai sen. Tuo esikoinen sai jälkitaudiksi ihan hirmuisen flunssan, johon ei auttanut kuin Ventoline.

Hieman väsyttää... Viime yö nukuttiin koko perhe hyvin pitkästä aikaa ja tänään on tuntunut olo todella väsyneeltä kun vihdoin sai nukkua kunnolla. Jos tämä tästä...

jossu + nuhanenät
 
ne on sitten häät onnellisesti juhlittu! :heart: kovasti on väsynyt mamma kaiken jälkeen. juhlat onnistu hyvin. Ruoka oli todella makoisaa ja kaikkea mahdollista rääppöistä löytyy nyt sitten kaappi pullollaa.
Matias oli niin kiltisti. valokuvissa jaksoi jopa hymyillä. Jalat on niin kipeät tanssimisesta ku kaikki halus tanssittaa morsianta.

Tänään matias on sitten oikeastaan vain nukkunut. välillä syö vain. Raukalla ollut rankkaa muutaman päivän kun eka oli valmisteluja ja sitten paljon väkeä ja melua.

mut tää mamma menöö nyt tutimaan.
 
pojalta siis :( Viikko sitten tuli eka korvatulehdus, joka ei menny antibiootilla ohi, tällä viikolla taas lääkäriin kun huuto alkoi taas: ei ihme, että Otava huusi, toinen korva oli puhjennu itsekseen :'(
Mulla on vielä se viimekeväinen isoveikan korvakierre niin tuoreessa muistissa, että todellakin pelkään sitä, ettei tuo mene taaskaan ohi.
Että sellaista :/

toistamiseen äidiksi osta kaupasta maissi tai riisijauhoja, niistä saa itse tehtyä maidotona sileää velliä :attn: Itse käytin niitä puuron tekemiseen ja lisäilin sitten vähitellen hiutaleita joukkoon kun esikoinen tottui "kokkareisempaan"

johantero toivottavasti teillä menee tuo tulehdus ohi, samaa kuuria täällä syöty nyt tällä toisella kertaa *hohhoijaa*

Mutta jotain hyvääkin: viime yönä nukuin ensimmäistä kertaa 4 tuntia putkeen =) ja oon muutes ollu pirteä kuin mikä - on se kumma miten tuo hyvän unen määre vaihtelee elämäntilanteesta riippuen...

vauvakuumeesta tuota... ehkäpä sitä olis realistista miettiä kunhan joskus seksielämä palautuu tähän taloon... :ashamed:
Lisäksi synnytysmuistot on sen verran konkreettiset, että en todellakaan voi sitä ajatella. Sinänsä hassua kun synnytys oli kuitenkin helppo ja nopea. Oiskohan meidän lapset nyt sitten tässä...?

Inga toivottavasti oot saanu apua tuohon imetysongelmaan. Yhtä vielä vinkkaisin, että jos sulla on maidonkerääjä (?) niin laita se hautomaan sitä kipeää nänniä. Voit vaikka alottaa imettämisen terveemmästä rinnasta ja laittaa kerääjän hautomaan kipeää, se pehmittää nänniä. Kannattaa pitää sitä ihan muutenkin vaikka joku puoli tuntia. Ei ehkä näytä tyylikkäältä, mutta auttaa ;)
 
Minäkin Liityin, Hiukan Myöhässä. =) Laskettu Aikani Oli 19.7. Poikamme Syntyi Rv 40+6, Painoa Oli 3950 g, Pituutta 52 Cm Ja Päänympärys 36,5 Cm. Meillä Synnytettiin TAYSsissa. Hieno Kokemus Oli Ja Toista Jo Suunnitellaan. :heart:
 
Kokeileppa sipaista hiukan velliä tai korviketta vauvan otsalle. Nouseeko paukamia/ihottumaa siihen kohtaan (n. 10min sisällä )? Jos nousee, niin kyseessä voi olla iho-oireinen maitoallergia. Meillä todettiin ko. allergia esikoisen ollessa 5kk ja se oireili vain iholla (ts. nokkosihottuma siihen kohtaan mihin maitoa koski), ei siis suolistolla ollenkaan. Nyt on esikoinen 3v ja maitoallergia senku jatkuu :(
 
Tässä ehtikin jo viikko vierähtää, kun kyselin tytön punoittavista poskista ja sain Käpylehmältä vastauksen. Poskien punoitus hävisi jo seuraavana päivänä, peppualueen iho on pysynyt priimana ja kakkakin muuttunut takaisin sinapin väriseksi.

Imetystukilistan palstalla oli juttua, että suihkutissit voivat aiheuttaa vihreää kakkaa ja että muutenkin täysimetetyn (ei olla aloitettu kiinteitä ) vauvan kakka voi olla vihreää. Mulla on suihkutissit, joten sen piikkiin oon laittanut sen vihreyden, jota esiintynyt sinapinvärisen kakan ohella, koska vauva on tyytyväinen eikä kärsi vatsavaivoista (= nukkuu hyvin ja itkee vain nälkää tai väsymystä ). Lisäksi tän viikon ollut pääsääntöisesti vaan sinapinväristä kakkaa.

MUTTA ne vielä viikko sitten minimaalisen pienet kuivat läiskät pohkeissa/säärissä ovat kasvaneet ja lisääntyneet. Pohkeet ovat karheat ja niissä on lisäksi vielä kuivempia tarkkarajaisia länttejä. Oon yrittänyt rasvata (mm. Bepanthenilla ja Decubalilla), mutta melko huonoin tuloksin. Tänään huomasin sellaisen läntin myös poskessa, ihan korvan juuressa. Hmmm... Meniskö tämä nyt pakkasten ja kuivan sisäilman piikkiin? :/

Jos tolla esikoisella ei olis allergioita, niin en kyllä epäilisi mitään, sillä tyttö on niin tyytyväinen muuten. Toisaalta tuntuu, että hötkyilen ja hätäilen olemattomista oireista ja keksin lapselleni allergian muutamasta läntistä, toisaalta mietin että onko tämä empiminen vain tosiasioiden ja väistämättömän kieltämistä -> että tyttö seuraa isoveljensä jalanjälkiä ja jos en tällä kertaa reagoi ajoissa, niin olemme kohta samanlaisessa allergiasuossa kuin veljen kanssa aikoinaan.

Uskallanko kokeilla munaton/maidoton imetysdieettiä pari viikkoa? Vai onko riskinä, että jos tyttö tosiaan onkin allerginen, niin palauttaessani ne tauon jälkeen takaisin ruokavaliooni hän voisi saada maitoni kautta jopa anafylaktisen reaktion? Isoveljellä nimittäin taipumusta noihin vakaviin reaktioihin, niin ei huvittaisi pikkuiselle sellaista aiheuttaa. :(

Vai marssinko suoraan yksityiselle allergologille? Pelkään, että yksityislääkärikin pitää mua vähän ylireagoivana, jos vien kuivien pohkeiden takia lääkäriin... :ashamed:
Tällaisiä tietääkseni hyviä allergologeja tiedän: Hanna Raitio ja Ritva Sorva, sekä Leena Kujalan, joka on allergioihin perehtynyt lastenlääkäri (muttei allergologi). Onko kellään kokemuksia, voiko suositella?

Käpylehmä: todella kurja tilanne teillä, onko yhtään helpottanut ihottumat?

kutkutus ja tyttö 160707

ps. Ajettiin tänään Mikkelin onnettomuuspaikan ohi vain vähän onnettomuuden jälkeen. Sanoin pojalle, että laittaa silmät kiinni ja itsekin vain sivusilmällä vilkaisin autonromua. Mies ratissa ei voinut silmiään ummistaa, joten näki kun ruumispussia suljettiin... :'( Laskeskelin, että jos ei tyttö olis vaatinut imetystaukoa vähän ennen onnettomuuspaikkaa, niin oltaisiin saatettu olla kohdilla kun rysähti. :eek:
 
tyttönen- Lisäsin tietosi etusivun listaan :wave:

Tuntuupa kurjalta lukea vauvojen allergioista, korvatulehduksista ym :/ Jaksamista teille :hug:
Saan kyllä olla todella kiitollinen, kun itsellä on mennyt kaikki niin hienosti. Todella toivoisin samaa ihan jokaiselle!!
Julius ei ole ollut edes kipeänä vielä yhtään kertaa. Mä kai oon liian panikoiva, kun jatkuvasti pelkään, että puen pojan ulos liian vähiin vaatteisiin ja että vilustuu tai tulee korvatulehdus :ashamed: Kuitenkin nuo vaunut taitavat olla niin lämpimät kaikkine pehmusteineen, kun on nukkunut tyytyväisenä ä-pakkauksen kevyttoppis päällä ja makuupussissa. Peiton kun siihen vielä tumppasin, niin oli ihan hikinen :eek: joten se jätettiin pois seuraavana päivänä.
Nyt pitäis kaivella toppapuku varmaankin jo esille, jos aamuisin ulkoillaan. Yöpakkasia kun on täällä ollut jo yli 11astetta jne. Lauantai aamuna viel 8 aikaankin oli -7 :eek:

kutkutus perheineen on tainnut ajella tästä meidän ohi, tai ainakin aika läheltä jos siihen onnettomuuspaikalle satuitte... Oli kyllä todella todella surullinen onnettomuus taas kerran :'(

Julius kääntyi ensimmäisen kerran selältään mahalleen lauantaina, eli tasan 3kk päivänä. Oli viel sängyllä, ensin pönkesi itsensä kyljelleen ja siitä sitten massulle, eikä käsikään ottanut kiinni =)
Muutenki kyl huomaa, ettei ole enää ihan niin pikkuvauva. Jos liian vaakatasossa pitää sylissä kun on hereillä, niin kyllä ilmoittaa heti ärisemällä että tahtoo pystympään. Katselee jo tosi kiinnostuneena kotia ja tavaroita.



Vaatteitakin jää pieneksi aika vauhtia, 60cm bodyt ovat jo ihan liian lyhyitä lähes kaikki. Vaippa tursokas kun vie niin paljon tilaa siellä.

Vai että vauvakuumetta on muillakin jo :whistle: En kehdannut tunnustaa ennemmin, mutta kyllä sitä on täälläkin podettu lähes siitä asti kun Julius syntyi :snotty: Ennen synnytystä luulin, että se on jotain niin kamalaa etten ehkä uskalla enää uudestaan synnyttää. Mutta kun kokemus olikin täysin päin vastainen, että häh, näinkö helposti se sitten tulikin, niin se oli sitten menoa kertaheitolla :xmas: Minusta olis ihanaa, että olisi leikkikaveri kotona niin kuin itsellänikin oli, 1,5 vuotta nuorempi sisko.
Ja sitten toisekseen, mielessä on hyvinkin lääkärin sanat, että mitä enemmän ikää tulee, sitä pienempi todennäköisyys saada lapsia. Eihän kukaan mitään rankkoja lapsettomuushoitoja tietenkään toivo...
Jälkitarkastuksesta sain lähetteen polille, että pitäis ultralla katsoa mikä on tilanne, niin aika onkin vasta ensi vuonna, tammikuussa :eek: Että hyvin pelaa tää julkinen puoli :kieh:

kutkutukselle piti vielä niistä kuivista läiskistä sanoa, että mulla itselläni on sellaisia aika ajoin. Ilmestyvät yleensä just talvella, kylmällä ja pakkasella. Lantti-ihottumaksi lääkäri sitä muistaakseni nimitti. Ja kuulema perinnöllistä voipi olla, meillä ainakin isälläni ja veljelläni on sellasta.
 
Meillä vauvalla myös kuiva iho; kuivia laikkuja on käsivarsissa, poskissa ja jaloissa. Rasvaan Essex Plus perusvoiteella 2x päivässä (lääkäri määräsi sitä esikoiselle vauva-aikana, hyvä rasva muuten). Esikoisella on atooppinen iho, joten odotettavissa on, että myös tällä vauvalla on sama vaiva. Sen olen huomannut, että jos vähänkin syön suklaata, niin vauvan iho on huonompana. Siksipä onkin suklaalakko päällä.
 
Kävinpä sit tuolla odotuspuolella kurkkimassa ja sinne oli sie ilmestynyt HEINÄKUUN 2008 VAUVAT-pino. Siitä on sit pian vuos kun ittekin sain plussan... Huh kun aika menee... Tuossa tuo tyttö tuhisee unissaan...

Meillä ei onneks ole ollu ongelmia Iinan ihon kanssa, vaikka ite olen hilseilevä persoona... Vanhemmalla tytöllä rupes iho kuivimaan jossain 2v paikkeilla ja hyväksi rasvaksi olen kokenut A-Derman. Onneksi ei ole kuitenkaan paha ihottuma, mutta olen huomannu et näin kylmemmillä keleillä lisääntyy...

Täytyy kohta lähteä hakemaan isompi tyttö kerhosta kotiin, jahka esikoinen koulutieltään tulee :D On ollu ihanaa aikaa nyt ihan itselle, kun Iinakin nukkuu... Surffaan tietty täällä netissä... Ja juon kahvia...

Nauttikaahan pienistäkin iloista ja hetkistä!!! (Onkohan mulla jokin positiivisuus-into päällä??? :whistle: )
 
[quote="Unikonna"]Kokeileppa sipaista hiukan velliä tai korviketta vauvan otsalle. Nouseeko paukamia/ihottumaa siihen kohtaan (n. 10min sisällä )? Jos nousee, niin kyseessä voi olla iho-oireinen maitoallergia. Meillä todettiin ko. allergia esikoisen ollessa 5kk ja se oireili vain iholla (ts. nokkosihottuma siihen kohtaan mihin maitoa koski), ei siis suolistolla ollenkaan. Nyt on esikoinen 3v ja maitoallergia senku jatkuu :( [/quote]

Kokeilin Unikonna tuota, laitoin Matin otsalle maitoa, eikä siitä ainakaan 10 min. sisällä mitään tullut, myöhemmin otsa vähän punoitti, mutta enpä sitten tiedä, johtuiko tuosta vai olisiko muutenkin punoittanut :/ Tilasin kuitenkin lääkärin yksiyiseltä, lauantaina olisi aika, toivottavasti ne ottaa mut huolineni vakavasti :eek: Tosin nyt parina päivänä ei ole taas yhtään ollut punoitusta. Mutta kakka on AINA maidon jälkeen vihreää ja pulauttelu tosi runsasta, niin parempi kai se on mennä tutkituttamaan, jos vaikka onkin suolistossa jotain.... pahimmasa tapauksessa jää vielä elinikäinen harmi :( Välillä mietin, että ylireagoinko tähän asiaa... :whistle: no, mutta lääkäriin kuitenkin menossa. Huomenna olisi 4-kuukautis neuvola =)
Muuten, osaisittekos sanoa, että jos ja kun jotain tutkimuksia Matille tehdään, niin saako ne vakuutuksen piikkiin... meillä sellainen vakuutus, että omavastuu 40 ? yhtä sairautta kohtaan.
 
Eetullakin on kuivat kohdat molemmissa ranteissa ja sitten oikeassa reidessä. Eipä lähe Bepanthenilla. Pitää vissiin hakea apteekista jotain rasvasempaa. Mutta sitä ihmettelen, kun eivät oo neuvolassa noita huomannut ja eikä mitään sanonut, kun itse siitä mainitsin.
Täällä ollaan rinnalla vielä, mutta maidon tulo on alkanut pikkuhiljaa hiipumaan. Maissivelliä on mennyt nyt enemmän ja nannia kans. Perunaa kokeiltiin sunnuntaina, mutta sen jälkeen ei. Jos sitä nyt pikkuhiljaa alkais enemmän antamaan.
 
Kyllä meillä aikakin Fennia lapsen sairauskuluvakuutus korvasi allergian takia tehdyt lääkärikäynnit ja allergiatestit. Lisäksi myös Zyrtec-allergialääkkeen korvaa. Apteekin korviketta (esim. soijamaito) ei korvaa ainakaan Fennia, koska se luetaan ravintovalmisteeksi.
 
Tänne kuuluu vähän parempaa... Eetun motoriset taidot on kehittynyt nyt huomattavasti. Päätään kannattelee nyt jo tukevasti mahallaankin ja pitää päätään myös vasemmalle puolelle ihan oma aloitteisesti.
Meillä oli silloin viime viikolla se lääkäri. Lääkäri sanoi että ei ole mitään vikaa ja katotaan 4kk ikäisenä uudestaan. Omaan tahtiinsa kehittyy. Ei ollu tarvetta ainakaan vielä fysioterapeutille lääkärin mukaan. Ja sen jälkeen Eetu on kyllä kehittynytkin huimasti :)
Kiitos käpylehmälle yv:nä laittamista vinkeistä.
Mullakin on nyt vähän parempi mieli tän asian suhteen. On niin hankala kun on ensimmäinen lapsi ja ei tiedä että mitä pitäisi jo osata. Ja sitten neuvolan th oli niin kovasti huolissaan että sai mutkin tosi huolestuneeksi.

Yöt on täällä yhtä hulinaa edelleen. Nyt nukkuu kyllä onneks yleensä eka 3-4 tunnin pätkän. Sen jälkeen heräileekin sitten ½-1 tunnin välein aamuun saakka.

Maisteltiin tänään ekaa kertaa vähän perunaa. Hyvää näytti olevan. Ois varmaan menny enemmänkin kuin pieni lusikallinen, mutta en uskaltanut sitten antaa jos käy mahaan. Eetu ollu tänään kuitenkin jopa normaalia hyvätuulisempi :)

Vai että vauvakuumetta jo joillain... :) Täälläkin hyvinä hetkinä tulee mieleen että ois niin kiva tehä toinen heti perään... Mutta onneks Eetu palauttelee aina maan pinnalle kiukutteluineen :D En mie jaksais kyllä vielä toista. Ja kuitenkin kun sektiolla Eetu syntyi niin pidetään senkin takia nyt vähän taukoa. Haluisin suorittaa opinnot loppuun ennen toista lasta. Näillä näkymin valmistun keväällä 2009. Mutta ei sittenkään ihan heti kehtais jäädä äitiyslomalle vasta valmistuneena. Eli meillä toisen lapsen yrittäminen on vielä aika kaukana.. Ehkä joskus reilun kahden vuoden päästä.
Toisaalta.. kello tikittää koko ajan. En tiiä edes että voidaanko saada enempää lapsia. Ja mahdollisuudet heikkenee kuitenkin koko ajan.. Oon onnellinen kyllä tästä yhdestäkin. Kun luulin jo ettei ensimmäistäkään koskaan saada.
Mutta ainakin nyt ootellaan jonkun aikaa.. ei voimat vielä riittäisi uuteen raskauteen.

Eetu kasvaa kyllä hurjaa vauhtia.. Huomaa kun vaatteet rupeaa taas jäämään pieneksi. Nyt käytössä ollut 68-70cm vaatteet ja oon jo joutunut nyt muutamat 68cm bodyt laittaa pois kun ei napit yllä kunnolla haaroista kiinni.

Bb:tä katsomaan nyt...

Lotta84 ja Eetu 3½kk
 

Yhteistyössä