**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

juu soseita syödään. Kaksi kertaa päivässä noin 11 ja 16.30. Illalla noin 19,30 saa hipp luomu kaurapuuroa jota saa jo 4k antaa ja välilläl aamullakin.Lihat ajattelin muutaman viikon päästä ottaa mukaan kuvioihin, tuntuu että rupiaa kasvikset tökkimään. Hedelmä sosetta olen jälkkäriksi antanut. Maitoa saa siis aamulla, lounaan jälkeen, välipala noin klo 13, päivällisen jälkeen, noin 18,30 välitankkaus ja sit ennen nukkumaan menoa n 20,30. Maitoa noin litra menee päivässä. Soseita kerralla noin puol purkkia.

Tuosta tulikin mieleen että kattokaahna tarkkaan piltin kasvis sose purkkien sisältöä.. Löysin eilen jotian epämääräistä mustia juttuja sieltä... On nyt piltin labrassa tutkittavana.. Palailen kertomaan jahka selvyys tulee... Pisti kyllä vihaks ja äklötti, niitä kun niin tutkitaan....

Niin ja toivottavasti pikku hijaa alkais yö syönti jäämään pois.. tai syönti ja syönti, välillä ei oikeastaan mitäänn syö ja välillä taas kunnon määrän.

Tä&Neiti 4,5kk kohta

 
pollerolle
Moi taas.
Joo,ei tosiaankaan kerkee kirjottelemaan tänne vaikka mielessä ootte aina silloin tällöin.Käytiin tänään 4kk neuvolassa ja vauva kasvaa hyvin.Elikkä pelkällä rintamaidolla mennään edelleen(hyvä,hyvä ).

Minä olen edelleen hulluna noihin kestovaippoihin ja just harmittelin kun alkaa jäämään pieneksi niin ihania vaippoja.En millään raaskisi laittaa pois.Pitäisiköhän noita myydä eteenpäin vai odottelisinko josko tuo siskolikka niitä tarvitsisi.

Meillä on neiti nukkunut yönsä tähän asti tosi hyvin mutta nyt parina yönä on heräillyt jupisemaan (siis itkee mutta ei kunnon itkua vaan sellaista valitusta)useita kertoja yössä ja tissille on sitten rauhoittunut.Nyt pitää yrittää rauhotella neiti muuten ettei totu tissiä tuttina pitämään :LOL: .En nimittäin jaksa päivällä jos pitää öisin herätä parin tunnin välein eikä neidillä ole ees nälkä.

Eilen neiti nauroi ihan oikeesti ekan kerran.Oltiin koko porukka hampaitten pesulla (isoveli 5-v,isosisko 4-v ja vauva ja tietysti minä )ja joku asia oli Ainin mielestä niin hauska että piti ruveta ihan ääneen nauramaan.Sitten me naurettiin koko porukka saunan pesuhuoneessa ja hauskaa oli.

pollerolle ja Aini4kk
 
Meillä oli tänään 4kk neuvola. Mitat 7,6kg ja 65,7cm. Saatiin nyt sitten aika sinne fysioterapeutille kuitenkin kun motorinen kehitys on niin paljon jäljessä. Ja pään asento ei ole edelleenkään korjaantunut. Oli nyt eri lääkäri kuin viimeksi ja oli sitä mieltä että ehdottomasti fysioterapiaan. Eetu oli kyllä taas niin passiivinen siellä kuin voi vaan olla. Mahalleen kun laittoi niin ei nostanut päätään ollenkaan alustasta vaikka osaa kyllä jo aika hyvin pitää päätään. Leluista ei ollut kiinnostunut. Lääkäri yritti antaa Eetulle leluja käteen mutta ei kiinnostanut. Kotona kyllä ottaa lelut käteen ja vie suuhunsa. Ei myöskään seurannut katseellaan esineitä mitä lääkäri esitteli vaikka senkin taidon on osannut monta kuukautta. Käsistä istumaan vedettäessä taas roikotti vaan päätään velttona. Kotona nousee todella hienosti pää mukana. Muutenkaan sylissä pitäessä ei tarvii varoa ollenkaan niskoja. Lääkäri ei tuntunut uskovan että Eetu oikeesti osaa noita juttuja. Ei suoraan sanonut mutta mulle jäi sellanen olo että luuli että valehtelen..
Mutta hyvä kun päästään nyt sinne fysioterapiaan jos sais vähän apua tähän. Eka vapaa aika oli 2 viikon päästä..eli sinne asti vielä ootellaan.
Kääntymistä ei Eetu edes yritä itse. Kyljelleen kun laittaa niin siitä osaa hienosti kääntyä mahalleen ja vetää alle jäävän kädenkin pois. Mutta selältä kyljelleen ei edes yritä kääntyä. Eikä siis myöskään mahalta kyljelleen.

Soseita täällä on pari viikkoa maisteltu. Peruna-porkkanaa menee ja nyt tänään maisteltiin ekaa kertaa persikkaa. Se tuntui olevan tosi herkkua. Muuten mennään pelkällä rintamaidolla. Eetu kieltäytyy pullosta nyt kokonaan vaikka on syntymästään saakka saanut korviketta lisänä. Nyt ei enää kelpaa. Ei myöskään pumpattu rintamaito kelpaa pullosta. Eli oon tosiaan aika kiinni nyt pojassa. Ei voi mihinkään lähteä kun vaan raivoaa sitten kun tissi ei oo lähettyvillä.

Yöt on hulinaa. Käy yleensä nukkumaan kasin maissa (tänään kävi nukkumaan jo klo 19 kun meni päivällä rytmit sekaisin neuvolan takia). Sitten herää syömään klo 22 ja 24 ja sitten koko loppuyön TUNNIN välein aamukahdeksaan saakka. En saa muuten nukahtamaan uudestaan kuin tissillä. Joka kerta kuitenkin syö ihan oikeesti useemman minuutin ajan eli nälkä pojalla on. Päivällä Eetu nukkuu kolmet ½ tunnin unet: yhdet aamupäivällä, yhdet iltapäivällä ja yhdet alkuillasta. Nyt tuntuu että unimäärä on kuitenkin ihan riittävä. Päivällä Eetu syö 1-2 tunnin välein tissiä.

Mie alan olla ihan poikki kun ei saa nukuttua oikeen ollenkaan. Neuvolassa vaan sanoi että nyt vaan lisätään kiinteiden määrää reilusti päivällä niin kyllä se kohta alkaa vaikuttamaan myös öihin. Toivotaan...

Nyt täytyy kyllä mennä tekemään hommia että pääsee joskus itekin nukkuu.

Lotta84 ja Eetu (sunnuntaina tulee 4kk täyteen)
 
Moikka!
Tänään käytiin 4kk neuvolassa, hyvin kasvetaan, pituus 62.2cm ( 50cm)
paino 7120g (3480g) oli lääkärineuvola ja senkin puoleen kaikki ok!
Rintamaidolla aika pitkälti mennään , mutta nyt iltaisin oon hieman antanu maissivelliä, että nukuttas vähän pidempään, muuten kiinteillä ei ole vielä kiirettä...
Päiväunia Lauri ei suostu nukkuun missään muualla kuin vaunuissa 2 tai 3 unet ottaa päivässä, onneks sentäs yöllä nukkuu sängyssä.
Meillä käännytään jo kovasti myös yöllä jos sattuu heräämään niin on pää pystyssä sängyssä ku tikanpoika! :| Ei mee enää hirmu kauan ku meillä lähetään ryömimään! :eek:
 
meil oli keskiviikkona 4kk lääkäri-neuvola. mittaa pojalla 61,5cm ja painoa 6140g. käski alkaa keittämään illalla puuroa riisihiutaleista. muutenkin suositteli lusikka ruokaa ettei oppis pullolle. matias on todennäköisesti maissille allerginen. et sillee... jos tekee itse sosetta niin voiko laittaa jo parsakaalia? vai mitä jos jotain muuta kun perunaa ja porkkanaa. miten kauan ne säilyy pakkasessa? Voiko laittaa margariinia(keijua) jos on kovin kuivan oloista pöperöä?

Meil on alettu jättämään tuo nukkuminen vähemmälle. ei sitten millää saa nukkumaan tuntia kauempaa päiväunia. ei vaikka mitä oon koittanut. ei ees ulkona. ottaa välillä vaan sellasia torkkuja. tylsää... jää sitten kotihommat vähemmälle kun ei raaski niit tehdä kun pitää leikittää poikaa.

Sitten ollaan tapeltu taloyhtiön "isännöitsijän" kanssa. kun ei oikeen mikään homma toimi. eka ei tuu yhtiövastike laskua ja sitten sanotaan ettei sitä tuukkaan kun pitää osata omatoimisesti se maksaa. ihme touhua tää. sit meitä syytetään/haukutaan ku vaipat on pitkin pihoja kun harakat niitä levittelee. ei oo mun syy jos roskis on täynnä ja vaipat menee pitkin pihaa. mies soitti sille niin sano vaan ettei oo oikeutta soittaa kun ei asuntoa omista. ei oo kuulemma mitään paperia. löi sille luurin korvaan. siis mun miehelle. sitten vaan auko päätä mulle tänään kun asiasta menin keskustelemaan. en saanut asiakirjoja jotka mulle kuuluisi. Tää mamma on niin kiukussa että... :kieh: :kieh: nooh otan selvää sitten kunnolla mitä kaikkia papereita mulle kuuluu ja vaadin ne sitten vaikka mikä olis. saa mies kärsiä siittä mitä on mennyt sanoon.

mut koitan tuon tinntan nyt nukuttaa...

T.me
 
Pollerolle: Täällä myös neiti nauranut pariin otteeseen ääneen ja kummallakin kerralla ollaan oltu kylppärissä samaan aikaan, kun isoveli on pessyt hampaitaan. Ollaan sit hekotettu kimpassa koko porukka. Ilmeisesti siinä hampaiden pesussa on jotain huvittavaa.

kutkutus ja neiti viikkoa vajaa 4 kk
 
Moikka.Mahtuuko tänne vielä mukaan yks 27vuotias mamma Nummelasta ?Juuso tuli keskiviikkona 4kk ja mulla on vanhempi poika Jesse 4vuotta.Ukkoki löytyy.Olen seuraillut kirjotuksianne aina alkuraskaudesta saakka,mutta jotenkin jäänyt kirjottamatta.Juuso ei vielä kääntyile mihinkään suuntaan :/ Yöt meillä nukutaan hyvin.Juuso syö iltavellin 19.30 ja heräilee aamulla siinä 07.30-09.00.Nyt on vaan meijän vanhempi ruvennut heräilee öisin painajaisiin |O En tiiä mikä Juusoa vaivaa ku se välillä kesken syönnin rupee itkee ihan hirveesti.Onkohan ihan normaalia?
 
Tervetuloa mukaan nuhis!:flower:

Itsekin aika harvakseltaan tulee itsekin kirjoitettua.
Ei meilläkään neiti vielä kääntyile, eikä näytä olevan yritystäkään...
4 kk tulee täyteen ens viikolla. Tohon itkemiseen kesken syötön en osaa sanoa mitään. Saako Juuso korviketta pullosta vai ämmää tisusta?

Allergioista: Tämä mamma on nyt allergologin määräyksestä maidottomalla ja munattomalla dieetillä ainakin seuraavat 2 viikkoa. Tytön ihottumat (kuivat läntit ja karheus jaloissa + yksi läntti poskessa) paranivat, kun pidin oma-aloitteisesti maidoton-munaton dieettiä viikon verran. Palautin ne sitten takaisin ruokavalioon varmistaakseni, ettei kyse ollut sattumasta. Ihottumat eivät palanneet, joten ehdin jo huokaista, ettei olekaan allergiaa. Kunnes viikon päästä, eli keskiviikkona tuli veriviiruja ja -pisteitä ulosteeseen. Eilen oltiin sitten lääkärissä ja kokeillaan välttämisdieetin vaikutusta suolioireisiin.
 
Juuso saa korviketta,nannia.Olen yrittäny vaihtaa merkkiä mut tuloksetta.Nyt oon kyl huomannu et ku oon antanu kiinteitä ni ei enää huuda niin paljon.Nyt täytyy lähtee laittaa peliä päälle vanhemmalle.Pelaa pleikkaria ku vanha tekijä :LOL:
 
Meilläkin ollaan sit maisteltu maissia vellin muodossa jo muutamia päiviä. Ei ole vielä mitään oireita ilmaantunu, joten kohta otetaan sit pottu mukaan... Iina on nyt 3½ kk... Yöt meni ennen hyvin, mutta sit huomasin et syöttöväli pieneni ja annoskoot suureni... Yöllä heräiltiin jopa neljä kertaa syömään... Ja kerta korvikkeella mennään, niin tiheän imun kausi tuskin on (vai voiko korvikevauvoilla sitä olle???). Neuvolastakin sanoivat et kiinteitä pikkuhiljaa 4kk korvilla, joten näin meillä aloitettiin =) Nyt on yötkin rauhoittunu korkeintaan yhteen heräämiseen, joten sekä äiti että tyttö ollaan tyytyväisiä.

Mulla alko sit eka menkatkin... Imetys jäi pari viikkoo sitten, joten odotettavissa oli.

Mitäs kaikkee kivaa olette isille keksineet / hommanneet? Meillä isommat muksut on askarrellu jotain lahjaa ja kortit tehneet. Sit esikoinen ehdotti et hommataan isille termosmuki, että se saa olla hänen kanssa pihalla... Saa kahvin mukaan, niin yhteinen aika pitenee... Aikas viisas muksu, joten asia toteutuu... Keksitään sit jotain yhteistä kivaa...

Niin ja tervetuloa joukkoon Nuhis!!!

 
Mie olen nyt antanut velliä pojalle neljänä iltana sekä aamuisin ennen aamu-unille menoa. Unet on kyllä pidentynyt. :)
Pulloa meillä käytetään koko ajan enemmän ja enemmän. Vaikka haluaisin vielä imettää, mutta poika ei aina suostu rintaa enää syömää. Varsinkin iltaisin.
Mutta ilonen olen että näin pitkää olen saanut imettää.

Poika ei vielä käännyt, ei edes yritä. Tosi paljon juttelee ja nauraa. Lattialla viihtyy hyvin lelujen keskellä. Puuhamatto jossa leluja roikkuu on tosi kiva juttu. :)

Neiti-84 ja poitsu 3½kk.
 
Mulla jäänyt tää kaksplussa nyt iha taka-alalle.. :( mutta nyt on pakko alottaa taas kirjotteluu!!! Jos oon viel tervetullu?? :)
Elikkäs 22.7 syntys Eetu poika :) ja nyt sit ikää 3,5kk imetys loppu tos melkee 3kk ikäsenä... :/ ja nyt syödään nania ja hiukkase sosoeitakin maisteltu. mutta joo kiva lueskella täältä teijän kuulumisia!! ja noihin kääntyilemisiin minäkin laitan että 2vko ikäsenä poika kääntys ja pljon mutta ei enää!!! mutta askeltamaan on ruvennut uudestaan.. kohta varmaan kävelee, no ei kai!! :D

 
Kiva et on samna nimiset pojat meillä :)
Mutta, meillä sama juttu aina nlassa, ei kiinosta lelut ym, mutta kotona kylläkin, ja roikottaa myös päästään neuvolassa vaikka ei oo 3vko:n iän jälkeen tarvinnut päätä tukea!!
 
Auroora: Ihme isännöitsijä teillä... Kyllä muakin suututtais!

nuhis: Tervetuloa mukaan, ja kiva että täällä on joku joka asuu suht lähellä meitä :) Ollaan siis Tammisaaresta. Oon syntyny Lohjalla ja sukulaisia asuu useampikin Nummelassa ja Vihdissä :)

Meillä on keskiviikkona 4 kk tarkastus. Saas nähdä miten poju on kasvanu, kun viimeks oli pituus jo 62 cm. Poika onkin pitkä ja hoikka; pituus menee +1 kurvilla kun paino on 0 kurvilla. Mutta niin kauan kun molemmat nousee tasaiseen tahtiin ei oo syytä huolestua.



 
Moikka!
Meillä on joku yövalvomisaika menossa, joka yö tasan 1.30 poika herää ja alkaa nukkumaan n 4.30...sen ajan on joko sängyssään tai tissillä riippuu vähän, tätä ollu n 5 vrk! :eek:
Meillä aletaan kans tuota tissiä vierastamaan eli saan imetettyä yöllä ja aamulla sekä just ku herää päikkäreiltä ku kiireesti vie syömään, muuten saattaa kääntää pään pois ja alkaa itkemään :(
 
Tänään käytiin pojan ylinmäärisessä nvl lääkärissä, koska neuvola täti viime kerralla sanoi että pojan vasen käsi on jäykempi kuin oikea ja se vasen käsi on ihan tumman sininen kun hänellä on kylmä.

Lääkärin mielestä vasemmassa kädessä pikkuisen huonompi lihasvoima ja kättä nyt hieroskellaa. Ei mitään vakavaa. Vasen käsi toimii yhtä hyvin kuin oikea. :) Eikä tänään tummunut yhtään vaikka oli neuvolassa vaippasiltaan.

Silmiin ei saatu tippoja vieläkään vaikka vasen silmä rähminyt syntymästä saakka ja nyt oikea silmä myös rähmii ja vuotaa.

Uudet mitat saatiin
paino 6780g (2 viikkoa sitten 3kk neuvolassa mitat oli 6090g)
pituus 64 cm (61 cm)
Poitsu kyllä 2 viikossa kasvanut tosi paljon! :)

Neiti-84 ja poika 3,5kk
 
heips.

Tervetuloa uudet joukkoon.

Jerellä on taas menossa joku, herään kahden tunnin välein syömään ja tahdon nukkua äitin vieressä vaihe |O . meinaa ihteä päivisin vähän nukuttaa. pitäs tavaroitakin pakkailla, kun viikonloppuna pitäs alottaa muutto. en oo vasta kun muutaman laatikon pakannu, mutta eiköhän tässä kerkiä :D . Poju yrittää kovasti kääntyä massulleen. Se on myös oppinu kierähtämään selällää melkeen kierroksen, hauskan näköstä kun kauhee heiluminen aina lattialla. :) Nyt myös sylissä ollessa on ruvennu kampeemaan ihteään ylös, vissiin istumaan haluais.
Iltasin oon ruvennu antamaan lisämaitoa, kun ei riitä tisseistä. Kohtahan saa ruveta jo antamaan muutakin ruoakaa. Menee aika ihan liian nopeasti, vastahan Jere synty ja nyt on jo iso poika.
Minulla on kans vähä vauvakuume tai oikeastaan kaipaan raskausaikaa. Ollaan vähä puhuttu toisesta, mutta miehen mielestä minulla pitää eka käyvä koulu loppuun. Ihan järkevästi aateltu, kun ostettiin tuo asunto ja alkaa parin vuojen päästä lainan lyhennykset. Mut eihän sitä koskaan tiijä...
 
Kirjoitin aikaisemmin nimimerkillä nuhis.Joo muutettiin tänne Nummelaan n3vko:a sitten Espoosta.Vähän on tylsää olla tääl keskellä ei mitään.Nummelan keskustaan on meiltä n.3kilsaa ja en omista ajokorttia,enkä tunne täältä yhtään ketään.Ukko on päivät töissä ja tulee vast illalla.Ukonki kans menee päin persettä.Ajattelin jo tos muuttaa poikien kans lähemmäs mun vanhempia ja kavereita vantaalle.Tänää mul on näköjää taas tämmönen valituspäivä.Vanhemmalla pojalla on tänää tuol keskustassa seurakunnan kerho joten tulee kunnon lenkki vedettyä taas,mut tekeepä läskeille hyvää.Lauantaina päivällä on Jessen 4vuotis synttärit ja illalla pojat menee mun vanhemmille ja me lähetään juhlii mun synttäreitä,vaik ei täs iässä tarvii enää paljoo juhlii :LOL: Jos ens kerralla tulis vähän kivempaa tekstiä eikä tämmöstä valitusvirttä :whistle: Pärjäilkää!
 
Noista ääneen nauramisista.. Eetuseni nauroi ekan kerran ääneen 2kk, kun nukkui. siitä vikko ni nauro ku "pärisytti" vattaan! No nyt nauraa jatkuvasti jollekkin :] ja vierastamaan on alkanu kaikkia ei niin tuttuja miehiä! taitaa olla naistenmies toi Eetu ;)... no ei vaiskaan..



Mutta hei.. Käväsin eilen prismassa ja huomasin että maissivelliä saa antaa 4kk -> ostin pari purkkia, mutta uskallanko jo koemaistaa sitä meijän ukkelille (3,5kk) kun soseita jo syödään..??

Ssammakko ja Eetu
 
Heips!
Tänne kuuluu hyvää,eilen oli 3kk neuvola ja painoa pojalle kertynyt melkonen määrä,nyt oli 8,6kg ja pituus 63cm, ton tossa kantamista :)
Täysimetyksellä mennään ja aion jatkaa vielä ainakin kuukauden.
Rotarokotus otetaan tänään iltapäivällä.
 

Yhteistyössä