**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Korvikkeista meille ei osastolla sanottu sanaakaan.. ihan mahtava hoitsu oli osastolla töissä, joka huolehti ja opetti imetysjutut ja lypsämään sitten pojalle lastenosastolle omaa maitoa.
Me muuten nyt sitten eilenillalla uskallettiin kokeilla nannia pojalle, kun se oli ollut hereillä jo 5-6h ja tissillä niin paljon et ihme jos lopussa herui enää mitään. Hyvin meni, kitinää kuului mut ne oli ne parit ilmavaivat jotka jumpattiin pois ja sitten jätkä nukkuikin tyytyväisenä melkein 6tuntia :eek:

Napatyngästä sen verran, et meillä se vaan killuu edelleen 15vrk:n jälkeen. Van eiköhän se siitä kohta jo tipahda, eikä se mun tai miehen silmään näytä/haise pahalta, vaan senkin voi tarkistaa lastenlääkäri tiistaina.

Nimestä kun meillähän poikaa ei kasteta, niin ei ole mitään hoppua nimiäisten kanssa.. ainoastaan sen nimen virallistamisesta on "paineita", vasta hiljan tajusin ettei päätöstä isyydestä tartte odottaa että voi toimittaa väestörekisterin laput maistraattiin. Täytyy siis hoitaa se alta pois, ja sitten kun nimestä tulee virallinen, voi alkaa miettiä niitä nimiäisiä ja isän tiedot menee sitten tiedoksi automaattisesti sinne.

Ja nyt jatkuu hetken huilailu ennen illan showta :LOL:
 
Pauline Hyvä kun korjasit :D Sorry virhe :ashamed:

esikoinen Mieli kyllä tekisi, mutta en ainakaan vielä ole laittanu. Jotenki sellanen olo, että ne sit kuitenki arvaa kuka se on ollu... :LOL: Ja kun tosiaan suurin osa henkilökunnasta oli todella todella ihanaa :heart: Ainoastaan ne kolme tuntuivat olevan niin työhönsä leipääntyneitä tai jotain :/ :whistle:
On vaan niin onnellinen olo, kun pääsi sieltä pois ja kotiin, IHANAA olla täällä :heart: :D

Meidän pojulta tippui napatynkä eilen aamulla vaippaa vaihtaessa altaaseen, eli tasan viikko syntymästä.
Kakkaa ollut syntymästään lähtien JOKAISESSA vaipassa :eek: joten masu ainakin tuntuu toimivan :D :heart: Tänään ollu ekaa kertaa vähän enemmän masuvaivoja, että on ihan itkeä pitäny. Ihan kuin masu olisi kovallaan, kun kakka muuttunu siitä ihan maitoplöröstä kovemmaksi :/ Tuntuu niin pahalta kun toiseen koskee ja masussa kiprii :'(
Minkä ikäisenä ne cuplatonit tai muut voi aloittaa??

Huomenna tulee th kotikäynnille, tiistaina pitäisi mennä tapaamaan kastepappia ja keskiviikkona käymään ukin luona. Miehen isä kun on merimies, niin tulee vasta nyt maihin ja näkee pojanpojan ekaa kertaa :)
Säälittää välillä, kun niin monena päivänä jotain, mutta kai vauva on tottunut jo masussa ollessaan hulinaan :) Ja onneksi ei tarvii mitään pitkiä reissuja kuitenkaan tehdä.
Hassua muuten, miten nämä kaikki sukulaismummot ja muutki menee ihan sekaisin vauvasta :heart: Ja onhan sitä tietysti itsekin niin myytyä naista että :xmas: Vaikka vauvaa rakasti niin paljon jo ennen syntymää, niin silti tää rakkauden ja hellyyden määrä yllätti meidät molemmat. Ei sitä osannut arvata, miten suuri määrä rakkautta vauvalle oli jossain varastoissa, ja se putkahti esiin heti kun saatiin vauva syliin :heart:

Tänään kävi miehen sisko kyläilemässä, pyydettiin häntä kummiksi ja suostui. Kaksi kummia nyt siis pyydetty, kaksi vielä pyytämättä. Miten muut, joilla on ristiäiset, onko teillä sylikummi vai pitääkö isä tai äiti pientä? Ja kuinka monta kummia / "siviilikummia" pyydätte?


Vauvelihaave & Elbert 9vrk
 
Niistä pelastusliiveistä vielä. Käytiin sitten sovittamassa niitä Hokan vauvaliivejä ja ostettiin ne samoin tein. Onhan ne ison näköset tällasella vastasyntyneellä, mutta niissä vauva pystyy nukkumaan ja imettäminenkin onnistuu joten kuten. Eilen tehtiin kelluntatestikin kylpyammeessa. Kelluessa vauva valui hieman alaspäin liivien sisällä mutta kasvot olivat siitä huolimatta veden yläpuolella. Tänään aion ottaa kuitenkin haarakappaleesta pienen sisäänoton että lapsi ei pääse varmasti valumaan liivien sisällä. Mutta nukkuma-asento on ihan miellyttävä ja pehmeä rouheen ansiosta. Ja mahtuvat todellakin vielä ensi kesän. Tai meillä tuskin tuo neiti ylittää kymmenen kilon rajaa vielä vuoden ikäisenä. Hinta oli 75 ? Nokialla Eräketussa. Jos liivit kiinnostaa, kannatta googlettaa tuo hokka ja soitella valmistajalle lähimmän jälleenmyyjän löytämiseksi. Tampereen suunnalla on kaikki liivit nyt loppuun myyty (ostettiin viimeset) ja ompelijat on kuulemma vielä kolme viikkoa kesälomilla joten vaikeuksia saattaa olla liivien löytämisessä... Mutta ovat varmasti parhaat noin pienelle vauvalle.
 
jospa sitä yrittäis itsekin pikkuhiljaa aktivoitua tänne puolelle, on laiskottanu niiiiiin niiiiin kovasti leikkauksen jälkeen :LOL:

Meillä kävi th tänään kotona, pojalla oli paino noussut tasan samaan kuin syntymäpaino, ja ikää siis 13 vrk.
Kehui pojan maista taivaisiin.
Tikit sain samalla pois, tuntui todella inhottavalta...
Napatynkä irtosi eilen ja näyttää nyt todella hyvältä.
Meillä on pojalle annettu korviketta ja rintamaitoa yhdessä melkein koko ajan...
Onko muilla imetys lähtenyt miten käyntiin?
Onko ketään joka ei imetä lainkaan?
Itellä imetys alkoi jo sairaalassa huonosti, maitoa tulisi vaikka kuinka, mutta opastusta ei hommaan saatu, joten pojalla meneepi tissillä herkästi hermot, jolloin rupeaa itseäkin ressaamaan... :/
Nyt onkin imetys jätetty sitten melkein kokonaan ja siirryin pumppuun... tuntuu helpommalta niin.

Tänään oli myös isyydentunnustus, aluksi meitä peloteltiin että joudutaan kovaan kuulusteluun asentojen kyselyjä myöten, koska yhdessä ei ehditty ennen lapsen alkuun saantia olla kuin pari kuukautta.. mutta isyydentunnustus oli ihan helppo juttu, allekirjoitukset paperiin ja homma oli sillä selvä =)

Tälläistä tänne...

Onko muita hätäsektioon joutuneita? Jos, niin mikä ollut syynä?

Skye ja poju 13 vrk
 
Moikka!
Täällä syödään tiuhaan tahtiin ja nukutaan vähän :whistle:
Vauvalla alkaa yö siinä 5 maissa illalla ja nukkus sit mielellään 4-5 tuntia putkeen, mutta sit ku pitäs alkaa oikeesti nukkumaan niin ollaan ihan pirteitä!
Meillä neuvolantäti ei maininnut mitään koko d vitamiinista, tänään ihan yht'äkkiä muistin että niitähän pitää antaa vauvalle 2 viikon ikäsestä, huomenna meillä täytetään jo 3 viikkoa :| no tänään kuitenkin jekovitilla alotettu.
Täällä neuvolantäti olettaa että kaikki asiat on niin hyvin muistissa edellisestä vauvasta, että mitään ei tarvi enää kertoa, aikaa kuitenkin edellisestä synnytyksestä jo kuitenkin 3½ vuotta! Kait siinä ajassa voi jotain jo unohtuakkin!
Myös imetyksestä oli puhetta...meillä vauva tosi usein tissillä ja maitoa tulee hyvin, mutta sit ku ollaan kauan ja vähän väliä oltu tissi suussa niin saattaa hermostua ku maitoa ei enää tule paljoa...sit oon antanu vähän tuttelia, että on saanu ukon rauhottumaan n 30-60 ml päivässä lisämaitoa näkyy nyt riittävän, ei oo siis paljosta kiinni oman maidon riittävyys!
Joku siitä napatyngästä kyseli, meillä irtos 6 päivän ikäsenä, parina päivänä oli hieman vetinen ja vähän haiskahti vaikka usein sitä putsailin. Laitoin hieman pumpulipuikkoon septidiniä ja sillä asettu äkkiä! =)
Nyt pitää lähtee nukkumaan ku tuo vauvakin on jo yöunillaan :whistle: :|
 
Cira- Meille tuotiin neuvolasta suoraan nuita Jekovitt tippoja, onneksi. Kymmenen vuotta sitten vielä jaettiin niitä vesiliukoisia versioita ja jouduimme ostamaan heti nuo Jekovitit mahavaivojen vuoksi. Pahaltahan ne näin aikuisesta maistuu mutta meillä on vauvat kyllä tykänneet aina mausta... :D

Aurinkoinen81, meillä syntymäpaino oli ylitetty jo kuuden päivän ikäisenä, mutta keskimmäinen lapsista ylitti vasta kahden ja puolen viikon ikäisenä. Keskimmäinen kun söi hitaasti, harvoin ja nukkui kaiken aikaa. Tämä tinttara taas on koko ajan tissillä, syö kevyesti rintamaitoa 150 ml kertaheitolla pullosta ja tissittää vielä päälle eikä juuri nuku, joten on selvästi kerännyt painoa lisää ja paljon (nyt 13 pv:n ikäinen neiti). Esikko oli samanlainen kuin tämä uusi tulokas, eli kuuluu niihin kuuden perunan lapsiin. Mutta elä kanna huolta, on paljon lapsesta kiinni kuinka se paino lähtee nousuun. Jos lapsi kuitenkin herää itse syömään ja kakka on normaalin väristä niin ei hätiä. Tuossa juuri ystäväni (viiden lapsen äiti) kertoi että oli kiikuttanut neljännen lapsensa juuri tuon nukkumisen vuoksi lääkäriin kun poika oli ollut hiukka vajaa kuukauden. Lääkäri oli todennut vain että "Hyvä rouva, tämän ikäisen lapsen kuuluukin nukkua koko ajan..." :D

Toistamiseen äidiksi, meillä tuo jauhemaito systeemi oli pakollinen maitoallergian vuoksi, mutta kehittelin hyvän systeemin. Keittelin veden illalla, jäähdytin sopivan lämpöiseksi ja laitoin termospulloon. Tuttipulloihin mittasin valmiiksi jauheet ja yöllä sitten vain kaadoin pulloon termospullosta vedet ja vatkasin. Kaikki tarpeet otin sängyn viereen yöpöydälle. Ei tarvinnut yöllä ruveta juoksentelemaan ja hauduttelemaan maitoa sopivan lämpöiseksi joten pääsi paljon helpommalla kuin että olisi ottanut purkista huoneenlämpöisen maidon ja alkanut lämmitellä sitä. Oli siis helppoa ja vaivatonta... =)

Milana, meilläkin hotkitaan maitoa niin että hengitys lakkaa ja alkaa yskittää... ja sen päälle täytyy aina rääkästä että tietää olevansa elossa. :LOL: Mutta onneksi nuo vauvat osaavat selvittää itse tilanteen... Olen myös antanut tuota Relaa lähinnä ehkäistäkseni maitoallergiaa. Syön itsekin maitohappobakteereja ja olen syönyt koko raskaus ajan siinä toivossa että nyt ei tulisi allergioita vauvalle. Toistaiseksi iloitsen joka päivästä joka menee ilman vatsanväänteitä ja ihottumia. Meillä kun keskimmäinen oli 10 pv kun oireet alkoivat jatkuvana huutona.

Ikävää että toiset teistä ovat saaneet kurjaa kohtelua sairaalassa. Antakaa toki palautetta huonosta kohtelusta, ja kun sen antaa rakentavassa mielessä (vaikka kuinka kiukuttaisikin ja tekisi mieli vain haukkua) niin voi mennä kasvojaan menettämättä vielä uudelleenkin synnyttämään samaan paikkaan. Mutta palaute on aina hyvästä. Itse olen antanut palautetta monesti niin hyvästä kuin huonostakin kohtelusta ja uskon että se ei mene hukkaan. Olen mm. henkilökunnan pyynnöstä antanut palautetta lääkäristä joka ei selvästikään sovi lasten puolelle. Isoissa laitoksissa kun henkilökunnan ääni ei kanna vaan tarvitaan palaute asiakkailta jotka palveluja käyttävät. Itselläni on vain hyviä kokemuksia omista hoitajistani tällä sairaala reissulla. Myös lysy-hoitajat saavat vain plussaa käytöksestään. Tulivat ottamaan Bilirubiini-näytteet ja painon kotiin ja jopa kävivät veneelläkin ottamassa verikokeita. Saimme myös nopeasti ajan lääkäriin kun iho nousi nokkosrokolle 4 pv:n ikäisenä. Kaikki ovat kohdelleet meitä kerrassaan mahtavasti. Ja vaikka kipulääkitykset eivät auttaneetkaan, sain niin kannustavaa tukea henkilökunnalta salissa, että mitään traumoja ei synnytyksestä jäänyt. Tällaista hoitoa jokaisen synnyttäjän pitäisi saada jotta voisi nauttia täysillä vauvasta ja niistä ihanista ensi hetkistä.

Meillä elämä on alkanut tasottua ja arkeen on alkanut löytyä taas rytmi. Neiti menee unten maille klo 22-23, herää syömään kerran yön aikana, kerran aamulla ja nukkuu tuonne kymmeneen asti. Tänään neiti on nukkunut yhdet kahden tunnin unet ja nukahti juuri iltaunilleen. Muuten vietteleekin aikansa kantoliinassa tissillä tai isän tai sisarusten sylissä. Yksin tuo tulokas ei viihdy lainkaan ja omaan sänkyyn ei jää millään. Nukutaankin sitten vierekkäin neidin pää tissin päällä koko yö, mutta pääasia että nukutaan. :heart: :saint: Tissi kun on se maailman paras paikka...
 
Skye85 minä imetin noin viikon mutta jouduim sitten lopettamaan, mutta valitettavasti en omasta halusta... :ashamed: meillä neiti joutui heti ensimmäiseltä terkan käynniltä korvikkeelle ja pikku hiljaa neiti lopetti ottamasta tissistä kiiinni kokonaan. Multa ei varmasti yksinkertaisesti tullut maitoa liion ollenkaan koska kun lopetin imettämisen niin mulla ei rinnat turvonneet eikä minkään muunkaanlaista reagointia tullut!
 
No niin meillä palattu takas tutteliin, siis siihen tavalliseen ja sen lisäks vaihdoin d-vitamiinin deetippoihin ja aloitin rela tipat. Neiti muuttunut taas parempi tuuliseksi. Että näin...

Mie en oo imettänyt ollenkaan koska kumpikaan ei ole otetta saanut. Lypsanyt oon jonkin aikaa, mutta sekin on jäänyt muutamaan viikkoon.

Siitä jauhe maidosta, siis sieltä nutricalta sanoivat että veden voi keittää vaikka koko päivän osalta valmiiksi ja sit sekoitella ja lämmitellä, mutta kaipa se vaan itestä tuntui niin hankalalta ja toisaalta nyt kun ollaan taas takaisin tavan purkeissa niiin on helpompaa. Mutta mitäpä sitä ei tekis muksun vuosi jos olis ihan pakko.

Täällä olis siivoojan paikka auki.. Lauantaina on ristiäiset ja kämppä kuin pommin jäljiltä, no ehkä vähän liioiteltuna mutta kuitenkin...

Ei auta mentävä on, Neiti alkaa vaatimaan ilta maitoa ja yö unille käyntiä...

Tä&Neiti S.... vähän päälle kuukauden
 
Miulekin voisi päivittää tietoihin tuonne että poika syntyi 23.7. klo 15:32. Mitat 4080g, 52 cm ja pipo 36 cm. Rv 40+6.

Maitoa piisaa, luovutettavaksi asti. Poitsu oli jo 3 pvän iässä lähes syntymäpainossa, 4040g oli kotiinlähtöpaino...

Päivärytmi on meillekin jo muotoutunut. Aamulla heräillään tuossa puolen kahdeksan maissa tisulle ja jatketaan unia yhteentoista. Sitten ollaan 1-2 tuntia hereillä ja taas syödään ja nukutaan. Sitten ollaan taas hereillä ja syödään ja nukutaan. Illalla seurustellaan vielä lyhyt tovi ja käydään yöunille. Ensimmäinen yöunijakso on 3 tuntia, pikahuikat ja taas unta palloon hetkeksi. Sitten herra haluaisi kovasti seurustella tunnin verran tuossa 1 ja 3 välillä. Sen jälkeen nukutaan 4-5 tuntia ja sitten ollaankin jo aamusapuskalla :)

Vaan eiköhän tuo tuosta muovaudu pikkuhiljaa tuo rytmi.

Nyt on mentävä kylvetyspuuhiin...

jossu + vili 1 vko
 
Minäkin sit liityn tälle puolelle!

Meille syntyi pieni tyttö 28.7. klo 13.36 =) Painoa oli 3600g, pituutta 49cm ja pipo huimat 33.5cm.
Kotiin päästiin tänään ja vauva-arki alkoi!

Kertoilen myöhemmin lisää kun jaksan...

Mä ja nirppu-tyttö 2vrk
 
Laitanpa sen nyt sit tännekin....

Perjantaina (27.7. klo 11) ruokaa laittaessa ihan yhtäkkiä holahti lapsivesi pöksyihin. Mitään enteitä en ollu tuntenu ja olinkin ajatellu et yliajalle mennään. Sattu vaan silleen et mies oli tulossa kotiin syömään (käy harvoin kotona syömassä) ja meillä oli sovittu tapaaminen pankissa puolilta päivin. Soittelin synnärille ja sieltä sanoivat et kuuden tunnin sisällä sinne tarkastukseen.
Kerittiin sit allekirjoittaa lainasopimus ja siitä suoraan sairaalaan.

Siellä otettiin käyrät ja muutamia supistuksia tuli. Lääkäri tutki ja ultrasi. Antoi painoarvioksi 3700g. Kohdunsuu oli niukasti kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa hieman jäljellä. Kotiin lähettivät vauhtia ottamaan.

Sain lähetteen labraan aamuksi jos ei sitä ennen rupee tulemaan. Kotimatkalla tuli muutamia kivuliaita supistuksia, mutta sanoin miehelle et kotiin päästyä ne loppuu kuitenkin kuin seinään ja näin kävi. Oli uneton yö edessä.

Aamulla (28.7. ja laskettu päivä) olin verikokeella klo 8.00 ja siitä polille. Otettiin taas käyrää ja sit ootettiin lääkäriä. Kymmeneltä lääkäri tutki ja edelleen kahdelle sormelle auki, mutta kaula hävinny. Sovittiin käynnistys tipalla. Ja jos ei ota käynnistyäkseen, niin seuraavana päivänä uusi yritys. Yhdentoista aikaan oltiin jo käyty valmisteluhuoneessa ja puol kakstoista olin tipassa kiinni. Ekat supistukset tuli jo ennen saliin menoa, mutta tippa voimisti ne heti koviksi.

Tunnin verran tuskailin ilman mitään kivunlievitystä, mutta sitten oli pakko pyytää ilokaasua. Se oli auttanu mua edellisissäkin synnytyksissä, joten miksei nytkin. Vauvalle laitettiin pinni päähän kun olin auki 3cm ja kello oli jotain puol yks. Yhden aikoihin rupes tuntumaan et en pärjää enää ilman vahvempaa lääkettä... Kätilö tarkisti kohdunsuun ja se oli 4cm auki. Spinaali tilattiin ja n 13.15 anestesialääkäri aloitti laittamaan puudutetta.

Kerkesi puudute auttamaan varmaan kahden supistuksen verran, kunnes tuli kova paine kohdunsuulle. Kätilö katsoi tilanteen ja 10cm auki! Meni sit rytinällä 4cm - 10 cm. Peräti 20min. Ponnistus kesti 6min ja tyttö parkaisi eka kerran. Kello oli tuolloin 13.36. Painoi 3600g ja 49cm pituutta. Tikkejä tuli mulle neljä pieniin pintarepeämiin.

Käynnistyksen takia supistukset oli todella kivuliaita, mutta onneksi ei kestänyt pitkään :)

Osastolle kävelin ja vointi on ollut hyvä. Kotiin päästii jo eilen ja arki alkoi!

Mä ja nirppu-tyttö 3vrk

(tulipas pitkä sepustus :eek: )
 
Meidät voisi lisäillä listoille. Eli poika syntyi 20.7.2007 klo 7.42 paino 3410g pituus 50,5cm pipo35 cm.

Skye kyseli muita hätäsektioon joutuneita. Meillä oli lähes sama tarina kuin sulla. Veden menosta oli jo vuorokausi äiti ja vauva väsyneitä ja lapsen sydän äänet heitteli. Lisäki en auennut aivan loppuun vaan eteen jäi "makkara" jota yritettiin poistaa monta tuntia tuloksetta. Vaihto ehtona olisi ollut imukuppi veto mutta vanhempi lääkäri ei sitä suostunut edes kokeilemaan kun oli kuulemma kohdun suu vielä takana. Supistukset eivät enään lopussa tuntuneet kohtu lihaksessa kun lääkäri kokeili sitä supistuksen aikana.

Pauline: olen antanut noita rela tippoja lusikalla lapsen suuhun. Ensin herutan tissistä muutaman tipan maitoa lusikkaan ja sitten tipat sekaan ja ääntä kohden.Kannattaa antaa miusta ennen imetystä jos lopussa tulee puklia niin ei tuu tipat ulos . Niitähän voi antaa joa heti vasta syntyneellekin kun sitä täällä joku kyseli.

Sirkku ja vesseli 11 vrk
 
Kirjoittelen tänne pitkästä aikaa. lukemassa oon käynyt mut kirjoittaa en oo jaksanut/kerennyt.
Matias on tosi kiltti. Syö ja nukkuu. Ei kitise muuta kun nälkäänsä. Yöt menee tosi hyvin nukkuu sellaset 3-4 tuntia putkeen. Saa itsekki nukuttuu. Nyt nukkuu sylissä tyytyväisenä.
Maitoa tulee tosi hyvin, ens viikolla mennää sairaalaan jos vaikka syöminen helpottuu kun leikataan tuo kielijänne. Itse oon välillä aika poikki kun pitää kaikki hoitaa yksi ku äiti meni jo omaa kotiin. Mut tähä asti on viel selvitty.

tipoista meil ei oo aloitettu mitää tippoi kun mulla on antibiootti kuuri ni toi pojan maha on jo siit sekasin. Mut tänää olis tarkoitus koittaa.

ja jotai oli siit napatyngästä meil irtos kun poika oli viikon ikäinen. suku on mennyt ihan sekaisin. mummot on ihan hömppiä. ei oo ite vaatetta tarvinnut ostaa. tuloo pyytämättä vaiks mitä. iso mummo on ihan haltioissaan ensimmäisestä lapsenlapsenlapsesta. Poika on kuin nukke. Ihan liian ihana.

Onnea kaikille!

karoliina ja matias 3viikkoa
 
Olenkin unohtanut ilmoittautua tänne... :ashamed:
Odotuspuolelle kyllä muistin kirjoittaa.

Ensiksi onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Elikkäs poika tuli 17.07. suunnitellulla sektiolla. Klo. 09.06 näki pieni maailman, painoa 3620 g ja pituutta 50 cm.

Kaikki meni hyvin ja kotiuduttiin jo 20.07. Ikävin asia sektiossa oli ne pahuksen Fragmin -piikit joita on joutunut pistämään vatsaan :kieh: Mulle muuten laitettiin sulavat tikit ihan tuohon mahaankin ja "sauma" jotenkin sisäpuolelle.

Eilen kävi neuvolantäti kotikäynnillä. Poika on jo ylittänyt syntymäpainon, 3780g näytti vaaka. Mutta ei ihme kun niin kovat ruokahalut on kaverilla :D Nytkin makaa tossa tississä kiinni imetystyynyn päällä. Imetyskumi jouduttiin harmikseni ottamaan taas käyttöön. Nuo rinnat kun on niin isot ja mulla on pienet nännit. Osaa kyllä imeä ilmankin, mutta saa kumin kanssa paremman otteen. Meillä kanssa sama juttu kuin milanalla, että maitoa tulee niin vauhdilla ettei vauva ehdi niellä. Siihenkin tuo kumi hieman auttaa. Ilmavaivoja vaan tulee, mutta suurin osa tulee komeasti ulos ilman sen kummempia vaivoja :LOL:

En nyt enempiä ehdi kirjoitella, kun tuo esikoinen tuossa pörrää.

Mari ja Ami 2 viikkoa

 
Tervehdys :wave:

Meillä kävi tänään lasten th kotikäynnillä ilmeisesti ihan vaan painon takia. Viikko sitten kävi nlan-täti, ja kun pojan paino näytti 3300g niin katsoi että nyt on seurattava painonnousua "kun on niin pieni" :eek: Ei jummarra, koko raskausajan ne nipotti et tulee pieni lapsi ja sit kun olikin syntyessään jopa sen 3230g niin vieläkin ne jaksaa. Vaan riittäisköhän nyt, kun viikossa jätkä oli lihonut niin paljon et puntari näytti 3760g :LOL:
Ei ainakaan sanonut tämä täti, että ketään tulisi enää punnitsemaan kotio. Synnytyksestä kyseli tämäkin täti, ja totesi ettei ole oikein muita vaihtoehtoja pojan tulehdukselle kuin se vihertämään alkanut lapsivesi josta kätilö ei raskinut lääkärille asti sanoa |O Totesi vain, että ei sen tartte olla ku se yks hörppy sitä ja se on siinä. Mutta kun ei, eihän se ole mahdollista.. mulla oli sankari-kätilö joka sanoi että lapsivesi jätkän nielusta oli kirkasta, eli ei vihreää eikä siten ole mahdollista että tulehdus olisi siitä :headwall: Sitten hyvä kun täti kyseli, että olisiko mulla ilmennyt jonkinsortin alakuloisuutta tässä synnytyksen jälkeen.. oli pakko todeta, että joo paljonkin oli itkuisuutta siihen asti et jätkä pääsi kotio, seksi ei oo vielä käyny kovin paljon mielessä, eli ei ole tullut ajateltua sen kokeilemista ja synnytyksen ajattelu pistää kiukuttamaan vieläkin, että kyllä mä varmaan kärsin jonkin asteisesta synnytysärsytyksestä :D Siihen täti nauroi ja totesi, että ei tarvitse alkaa asiaa diagnosoimaan sen kummemmin, hih.

Ahdistaa vaan tää alakerta, mä en pysty vieläkään pesemään pojalta pyllyä taikka nousemaan esim. sohvalta imettämästä poika sylissä :/ Kyllähän toi helpottaa toi kipu päivä päivältä, mutta helpottais nyt pikkasen nopeammin. Imukupin käyttö pitäis lailla kieltää :kieh: No vaan pitäis kai olla tyytis, että on parantunut paljonkin siitä osastolla vietetystä ajasta, kun ei pystynyt kävelemään kerralla ku pari metriä ja istumaankin kykeni vain hetken kerrallaan toisella kankulla. Nyt jaksaa kankut vuorotellen vähän pidempäänkin :p Ja vuoto on ollut hiipumassa jo päivätolkulla, pärjäis pelkillä suojilla mutta pidetääs nyt näitä siteitä kun mies on niitä selkä vääränä kotiin raahannut kun olin sairaalassa. En tiedä, voisikohan se vuoto olla loppumassa kun ne muutamat tipatkin sieltä siteestä löytyy "aina välillä" kun ensin on menty melkein koko päivä ilman pisaraakaan.

Vaan nyt tuolla alkaa kuulua tuo tuttu ähkiminen, joka tarkoittaa että pian on silmät auki ja tissi mielessä =) Elikäs jätkä alkaa heräilemään. Ai niin, me eilen käytiin tunnustamassa isyys ja laittamassa paperit yhteishuoltajuudesta, ja parin viikon päästä kai saadaan jo virallistettua pojan nimi. Sitten ei tartte taas hetkeen mitään paperisotia olla miettimässä.

Vaan nyt menen, koittakaahan arvon äidit muistaa levähtää välillä ;)
 
Kyselempäs täältä jos joku tietäis voiko noita rela tippoja ja cupolatonia antaa samana päivänä? Meillä pojalla välillä tulee tosi hyvin maito pois ja neuvola suositteli cuplatonia, kaveri neuvoi kokeilemaan relatippoja kun olisvat parempia, niitä kuitenkin annetaan vaan kerta päivään.. onko kellään kokemuksia?

Nyt pitää lähtee syöttään poika! :wave:
 
kyllä noita voi yhtäaikaa käyttää; nehän on ihan erilailla vaikuttavia aineita. Toinen on perusmaitohappobakteeri, joka tasoittaa suoliston toimintaa ja toinen pilkkoo ilmakuplat pienemmiksi ja siten helpottaa ilmavaivoja.
Itse olen antanut vain Rela Dropseja nyt, mutta pitää katsoa täytyykö aloitaa Cuplaton tai Disflatyl -tipat, jos alkaa häiritseviä masuvaivoja ilmenemään.

Unikonna ja vaavi 2vkoa
 
ÄH, kirjoitin jo melkein valmiiksi viestin, ja se hävisi :kieh:

ONNEA kaikille vauvan saaneille :flower:

Th kävi eilen, kehui että harvoin näkee noin tyytyväisiä ja hyvinvoivia vauvoja ensimmäisellä kotikäynnillä. Ja ettei hänen mielestään tarvii tulla uudestaan, seuraava neuvola on sit vasta 14.8. ja 6vko:n lääkärineuvola 29.8.
Elbertin paino oli noussut hienosti, lähtöpainossaan 2880g oli 5vrk:n ikäisenä ja eilen painoi jo 3150g, eli 270g oli tullu lisää neljässä vrk:ssa! :D Eli hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla, oon kyl onnellinen siitä. Ja imetys onneksi lähteny hyvin käyntiin, maitoa tulee niin paljon että oon nyt päättäny hankkia pumpun vaikka aika kallis onkin. Sairaalassa testasin niitä ja kyllähän se Avent isis kätevältä tuntui... Hintaa tosin käsikäyttöisellä n. 50? ja huutiksessakin hinnat nouseen postikuluineen niin kalliiksi, että melkein kannattaa uusi ostaa. Onpahan sitten pakastimessa maitoa, kun jää nuo pojat kahdestaan kotiin :D Vaikka vielä ainakin tuntuu siltä, ettei ilman vauvaa raaski mihinkään lähteä. Kaupassa oon syöttöjen välillä käynyt, ja piiiiiitkässä suihkussa, mutta en missään sen kauempana =)

Tänään käytiin tapaamassa pappia, ristiäiset pidetään 26.8. mökillä. Pyydettiin että tilaisuus menisi sen vanhan kaavan mukaan, kun uudessa kaavassa pappi kysyy heti alussa että "vanhemmat, minkä nimen annatte lapselle" tms. Eikä haluta paljastaa nimeä heti alkuun :D :LOL: vanhan kaavan mukaan nimen kertoo pappi vasta sitten kastamis kohdassa.

Tuntuu että niissä ristiäisissä on kamalasti miettimistä...tai enemmänkin jännittää se, että miten sitä muistaa varata kaiken, mitä pitää kun pää vielä jotenkin käy välillä tyhjää :xmas: Ja kai se on vähän niinkin, että mielessä pyörii vaan vauva vauva vauva... :saint: Pitäis varmaan taas tehdä joku lista, tyyliin kastepöydälle: kynttilä, kukat, vihkiraamattu, kastemalja....... |O

Nyt en paljon enää muista mitä kirjoitin... Shannon taisi kysellä seksin aloittamisesta. Mulle tuli itsestään sulavia tikkejä kolmeen kohtaan pieniin pintarepeämiin ja seksistä ei sanottu mitään :D Kotihoito-ohjeissa luki, että heti vaan kun hyvältä tuntuu. Ja niistä tikeistä taisi sanoa, että parin viikon sisällä ne pitäisi olla hävinneet.

Jännä muuten, kun mulla ei sattunu alkuun yhtään istuminen, vessassa asiointi eikä mikään edes silloin synnytyspäivänä, mutta nyt myöhemmin on alkanu välillä sillein "kiristää" ja pistellä välillä :| Johtuuko se sitten siitä, että ne alkaa parantua vai mistä? :snotty:
Ja vois jo toi jälkivuotokin loppua |O Kuin kauan teillä on kestänyt?? Toivottavasti sekin ei ole mitenkään perinnöllistä, äidilläni kun kesti viidennen synnytyksen jälkeen kuulema 12vko!



Vauvelihaave & Elbert Onni Aarre 10vrk
 
Vauvelihaave: Avent Isis on kyllä hintansa väärti! Kyllähän se kirpasee maksaa siitä se 50 e, mutta hetkeekään en oo katunut!

t. Pauline joka tässä juuri nettaillessaan pumppaili ja poitsu 130707 untenmailla
 

Yhteistyössä