**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

moikka!
pikkumies tässä sylissä tyytyväisenä nukkuupi, toisin ku viimeyönä.
nukuttiin 3 asti ja sen jälkeen syötiinkin sit tunnin välein :|
mulla nousi viime keskiviikkona aamuna kuume 15 min 39C...kävin sit lääkärissä, laittoivat lähetteen kysiin päivystykseen, omassa tk:ssa tulehdusarvot oli 35 sit siitä parin tunnin päästä sairaalassa oli 57, 10 pv:n antibioottikuuri kohdun limakalvo tulehdukseen. sit omassa tk:ssa tulehdusarvo perjantai aamuna antibiootista huolimatta oli noussu 135 ja taas eikun sairaalaan seuraavana päivänä oisivat ottaneet osastolle jos olis ollu vielä crp yli 100...onneks oli sit jo laskenu ja oli 57 =)
ultralla katsoivat ettei ole jäänyt jotain kohtuun, mutta ei onneksi ollut mitään vain ärhäkkä limakalvotulehdus! kuume oli ke ja sen yön ja to yli 39 koko ajan, ei edes särkylääkkeellä laskenu...oli kyllä kieltämättä aika mielenkiintoista hoitaa vauvaa siinä kuumeessa.

mites muilla tuo jälkivuoto? kun mulla alkas loppumaan jo kokonaan :eek: huomenna synnytyksestä 2 viikkoa...ei se tainnu kyllä viimekskään kestää kun sen pari viikkoa...tuntuu vaan niin oudolta että nyt jo loppuu kun yleensä ihmiset puhuvat useiden viikkojen vuodoista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mieh:
paljon on paino noussut teidän vauvoilla?kun mieki täällä jännään joudutaanko korvikkeelle vai ei...huomenna punnitus..

Täällä tullut pojalle 1.5kg lisää siitä painosta ku laitokselta lähdettiin, jäbä nyt siis 4.5kg ja koht 4vkoa vanha...
 
jenmo
Meillä ei mitään tietoa painosta! 2,5kg oli sairaalasta lähtiessä jätkän paino (muutama kymmen gramma päälle, en muista tarkalleen) mut terkka käy eka kerran täällä kotona vasta ku vauva on 2vkoa vanha. Eli ylihuomenna. Sit näkee.. Mut päiväl annan kerran 30ml nannia ja yöllä sama; yhen kerran 30ml. Muuten sit tissil 1h-2h välein, paitsi et viime yönä jätkä nukku eka kerran 4h putkeen! Oli mammalla muuten voittajafiilis sen jälkeen, ku en oo aikoihin nukkunu niin pitkää pätkää yhteen menoon :D

Ei nyt kummempia, isi ja lapset nukkuu ja mua ahistelee mein yks kissa, joten täytyy sitä tässä välissä viihdyttää =)

Jenmo&poika 12vrk
 
Paalina Kyllä sen huomas aikasta pian. Mun mielestä ei mennyt kuin päivän verran, koska sunnuntaina vaihdettiin ja maanantai oli jo rauhallisempi. Annan tosin joka syötöllä myös cuplaton tippoja kun Neiti niin ahnaasti syö että menee ilmaa ihan kamalasti mukana...

Mutta nyt kuuluu sen suuntaista ähinää että tarttee taas joutua....

Neiti 3 viikkoa ja ruoka maistuu... Syö parin tunnin välein.... Että näin..

Tä&Neiti S.... 3 viikkoa ja 1 päivä
 
En olekaan tainnut vielä tänne vauvapuolelle ilmoittaa poikamme syntymästä, eli perjantain ja kolmannentoista päivän poika tuli meille. Onnen päivä siis! :) Raskausviikkoja oli 40+3 ja synnytys käynnistyi aamuviideltä supistuksilla, jotka oli heti säännöllisiä. Kolmisen tuntia kerkesin olemaan sairaalassa, ennen kuin poika syntyi klo 11.09. Kivunlievityksenä oli kaurapussi, ilokaasu ja spinaali, joka ei auttanut juuri mitään... :| Onneksi kaikki meni kuitenkin nopeasti, ponnistusvaihekin vain 4 minuuttia. Kivulias oli kyllä, mikä johtui osaksi varmaan pojun mitoista: 4165 g/52.5 cm/37.5 cm. :whistle: Kätilö oli nuori ja kiva, otti kyllä mun kivut tosissaan ja itse tarjosi tuota spinaalia. Se nyt ei vaan mulla tehonnut.
Sairaalassa oltiin kolme päivää ja nyt harjotellaan tätä vauva- ja taaperoarkea. Maidon suhteen ollaan oltu koko ajan omavaraisia, siitä olen onnellinen. Hyvin on poitsu kasvanut. Tän päiväset mitat 55 cm ja 4340 g. Tsemppiä teille kaikille, jotka painitte imetysongelmien kanssa! Täältä löytyy vinkkejä mm. maidon tuotannon lisäämiseen: www.imetystukilista.net. Itse ainakin esikoista imettäessäni sain sieltä paljon hyödyllistä tietoa ja veikkaan, että sinne tulee kurkittua tälläkin kertaa.
Yöt on meillä menneet hyvin (koputan puuta...). Poika syö kahdesti ja minä yleensä nukun nekin ajat... Aamupäivän valvoo, illalla on unisempi. Cuplatonta meinaan käydä ostamassa, sen verran tuntuu masuvaivaa vaavilla olevan.

Onnittelut kaikille heinävauvan saaneille!

Pauline ja poika 130707
 
Pojalla oli noussut paino sitten hirmusesti viikonlopun aikana :) Nyt on 3585g eli 5g enemmän kun syntymäpaino. Nyt on äiti tyytyväinen :) Jospa se nyt tästä lähtee mukavasti nousemaan.

Omasta painosta..Yritin tänään kokeilla vanhoja vaatteita.. Ei toivookaan että mahtuis. Hirmunen masu edelleen. Paino on mulla nyt 1kg vähemmän kun ennen raskautta. 13 kiloa tuli yhteensä kun viimesellä viikolla turvotusta tuli kamalasti.. 11kg jäi sairaalaan suoraan ja nyt tässä viikon aikana 3kg lähtenyt. Mutta maha jäi... No eihän tässä oo ku vasta 12 päivää mennyt.

Jälkivuotoa tulee vaan vähän.. ei mulla hirveesti oo tullukaan. Jotenki kuvittelin että sitä tulee sitten ihan hirveet määrät. Onks sitten että leikkauksen jälkeen tulee vähemmän?

Lotta ja poika 12vrk
 
Saas nähdä miten ens yö menee :saint: Eka yö kotona meni aikalailla valvoessa, nyt viimeset kaks yötä on menny ihan ok, kerran heränny yöllä poika tissille ja sit aamusella 5-7 taas.. ja siinä vaiheessa tulee iskä ja vie tissin jälkeen omaksi unileluksi. Siis kun meillä se eno on just nyt maalaamassa viimeset pinnat sängystä, niin poika nukkuu tilapäisesti pakkauslaatikossa sängyssä. Ekan yönkin nukkui, mut sit seuraavasta yöstä oon ottanu sen siihen viereen nukkumaan.. ja iskä ei uskalla tulla sänkyyn vaan nukkuu nyt sohvalla ennemmin ku ottaa riskiä et litistäis pojan alleen :whistle: Mutta päivät nukkuu boksissa sängyn päällä, öisin siis vieressä.
Ollaan tässä parina iltana "valvotettu" poikaa sen parisen tuntia ainakin ja tankattu enemmällä tissillä, et nukkuis yöllä pidempään. Mutta tänään on vedetty koko päivä sikeitä ja just nukahdettiin kylpyjen sun muiden jälkeen kun oli oltu jotain puoltoista tuntia hereillä. Huomenna tulee nlan kotikäynti ja mielenkiinnolla sitä odotan.. soitin sinne tänään tuosta kun tuntuu ettei maito riitä vaikka sitä tulee, kun saa välillä imettää 3-4 tuntia niin täti aikoi tuoda pumpun lainaa et jos auttais asiaa. Siis kun minähän en pumppua ostanut, ja kapinoin sitä vastaan vieläkin :LOL: Vaan nyt kuuluu pientä kitinää, niin mennääs katsomaan mikä herralla on vaivana.

-Mie&Jäbä 1vko 2pvää-
 
haukotus...pitäis jo keretä sängyn pohjalle mutta kun ei riitä tunnit päivässä että kerkeis tehdä kaiken mitä pitäis.... :/ tosiaan painosta oli puhetta... mulla tippui laitoksella 8kg ja nyt kotona tippunu 5,5kg eli yhteensä 13,5kg. olen nyt pari kiloa hoikempi kun ennen raskautta.. ;) hyvä alku.. :p jostain muusta mielenkiintoisesta oli kanssa ollu puhetta mutta en enää muista mistä kun oon niin väsyny... tekemistä on aina niin hurjasti...no minä tykkään puuhailla..mies hoitaa onneksi suurimmilta osin tytön kylvetyksen. Neiti nauttii suunnattomasti kun saa lillua vedessä. :D
 
Huh huh, just lähti neuvolan täti. Pojan paino oli sen perjantaisen kotiuttamisen jälkeen noussu siitä 3200g:sta jopa 3300g:aan. Että ei oo ainakaan hukkaan menny ne 3-4tunnin imetykset kuitenkaan. Mitä joutui taas eilen illallakin harrastamaan, huhhuijakkaa :/ Ja aamuyöstä sitten 3-4 välillä joku päätti herätä ja heilui jotain 2tuntia tissillä, kunnes isi heräs ja tuli ottamaan pojan itselleen nukkumaan ennen töihin lähtöä, sai itse nukkua vielä 2-3 tuntia. Yäks, nyt vaan (ällöä) mietityttää kun täti sanoi et tikin verran repsottaa tuolla alakerrassa ja tikit on jo nyt suurimmaksi osaksi sulaneet :eek: Että ei kun mies töistä apteekin kautta kotio, saa hakea sinkkivoidetta pojan pyllyyn ja suolaliuosta mulle alakerran auttamiseen =) Vaan nyt painelen antamaan ressulle lisää tissiä, kun se taisikin vaan hetken huilata ensimmäisen puolituntisen jälkeen. Myöhempisiin :wave:
 
Laitanpa tännekin meidän pojan vauhdikkaan tulon :D .

3.7.07 oli keskussairaalassa synnytystapa-arvio. Sinne jäätiin raskausmyrkytysepäilyn vuoksi (oli kassi onneks matkas mukana :LOL:).

4.7.07 lääkäri meinasi passittaa kotiin ja minä pistin kampoihin hirveessä päänsäryssä, että en kyllä lähde ennen kuin on nyytti kainalossa :ashamed: . Lääkäri lupasi tulla myöhemmin uudelleen. No se tuli n. 3 h kuluttua ja olin edelleen sitä mieltä, että mihinkään en lähde. Sanoi sitten kätilölle, että aloitetaan nyt sitten varovasti stytotecillä jos kerran äiti haluaa, että käynnistetään :headwall: . Illalla n. klo 21:00 kätilö tarkisti tilanteen ja sanoi, että muutosta on ja jotain tuntuu käteen (se oli meidän "hipsukan" jalka, kun oli sen saanut jossain välissä lykättyä synnytyskanavaan :LOL: ). Ei muuta kuin lääkäri paikalle, joka sanoi, että nyt mua aletaan valmistelemaan sectiota varten. Katetrin laitto ei ollut kivaa :/ . Sitten meidän pikkuinen poikamme syntyi klo 23:46 ja mitoiltaan 3170 g ja 50 cm. Leikkaussalin kätilö vaan vahingossa merkkasi siihen pikkukortiin meidän pojun tytöksi :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: ja kyselinkin, etten kai niin sekaisin spinaalipuudutuksesta ollut, etten olisi tajunnut mitä siellä jalkojen välissä on kun poikaa mulle salissa näytettiin :kieh: :kieh: .
Nyt poika nukkuu tyytyväisenä ja itse pääsin pitkästä aikaa koneelle.

T: saikku ja "hipsukka" huomenna tasan 3 vkoa
 
Synnytyskertomusta pukkaa täältä nyt.

Supistuksia alko tulemaan maanantai-iltana 16.7, mutta hyvin epäsäännöllisesti. Panadolia otin nukkumaan mennessä ja heräsin puoli neljä kunnon supistukseen. Mutta tietenkin ne lopahti ja jatkoin unia. Aamulla ylös yheksän maissa ja supistuksia tuli päivän mittaan. Välillä oli väli 10 minuuttia ja sitten 15 minuuttia ja 20 minuuttia. Kävin koiran kanssa pikkulenkkejä ja siivosin keittiötä ja samalla puuskutin, kun supistus tuli. Ja taas koiran kanssa lenkille.
Illalla yheksän maissa supistuksia tuli 8 minuutin välein. Isä katteli mua ja kysy, että mennääkö jo. Mä vaan puistelin päätä. En mä halunnut vielä lähteä, kun halusin oottaa äitiä kotiin. Äiti tuli kymmenen maissa ja mä pakkailin sairaalakassiin vielä tavaroita. Ja annoin ohjeita koiran hoitoon. Supistuksia tuli 6 minuutin välein ja mun vanhemmat oli ihan hermona. Mutta mulla ei ollut kiire, kun niiden kipujen kanssa pystyin olemaan ihan hyvin. Loppujen lopuksi lähdettiin ja synnärillä olin klo 22.35.
Ja siellä oli ruuhkaa. Kivuliaat supistukset alko tulemaan odotusaulassa ja piti oikein kunnolla ottaa penkistä kiinni, kun välillä tuntu, että taju lähtee. Klo 23.05 pääsin käyrälle, niin supistusten välit olikin jo 3 minuuttia. Sisätutkimuksessa olin 2 senttiä auki ja kanavaa hieman jäljellä. Tunnin makoilin siinä käyrässä ja sitten saliin. Kätilö alkoi soittelemaan anestesialääkäriä paikalle. Epiduraalin sain klo 00.30 ja voi sitä autuuta, kun kivut lähti pois. Nukuin hetken ja heräsin siihen, kun lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot. Paikat oli auki 3 senttiä ja lapsivesi kirkasta. Yhtäkkiä kuuntelin, kun Vilperin sydänäänet meni todella matalaksi. Vaihtelin kylkeä ja loppujen lopuksi menin kontilleen ja happiviikset paikalleen. Saatiin sydänäänet taas korkealle. Siinä sitten kylkiasentoon menin takaisin ja kaikki oli hyvin. Kunnes huomattiin, että supistusten jälkeen meni sydänäänet taas matalaksi. Lääkäri tuli ottamaan Vilperistä verikokeet. Olivat hyvät arvot ja mä olin auki jo 5 senttiä. Ja kalvojen puhkaisusta oli vasta tunti mennyt. Ja taas meni Vilperin sydänäänet matalaksi. Lääkäri sano, että tätä äitiä ei enää laiteta selälleen, kun näyttää vaikuttavan sikiöön todella paljon. Ja päätti hätäsektiosta. Kello oli tuolloin 2.25.
Leikkaussalissa olin klo 2.45. Siellä oli koko leikkaustiimi paikalla. Spinaalipuudutus ja hetken odottelu ja sitten leikkaus alkoi klo 3.00. Hetken siinä olin ja juttelin anestesialääkärin kanssa. Kyseli, että auttoko se epiduraalipuudutus ja kehu minua, kun olin sievästi paikallaan toimituksen ajan. Mä siihen totesin, että mä pelkään piikkejä, mutta näköjään mä osaan ottaa ne hyvin vastaan ja naureskelin hieman.
Vilperin itku oli aivan ihanan kuulosta ja lääkäri sano, että poika tuli. Mä olin hetken hiljaa ja sanoin, että häh, poikako sieltä tuli ja mä oon koko ajan luullut, että siellä on tyttö. Katsoin siinä, kun Vilperiä tutkittiin ja sitten tuotiin näytille. Kätilö sano, että täyden kympin poika ja katso kuinka on paksut hiukset ja kiharat. Muistan sanoneeni, hei kulta, että ei oo sitten mikään ihme oo ollu, että mua on närästänyt todella paljon. Ja samalla aattelin, että miten näin nopeasti voi rakastua. Ja samalla purskahdin itkuun. Vilperi oli mun pään lähellä ja annoin sille pusun. Sen jälkeen vietiin pois lisätutkimuksiin ja mittauksiin. Ja mä itkin.
Mulla meni nenä ihan tukkoon ja yritin siinä sitten hengittää, mutta ei siitä tullut mitään. Happiviikset pois ja suun kautta hengitys. Kätilö tuli kertomaan, että poika voi hyvin ja kaikki on kunnossa.
Istukka oli täydellinen ja painoi 456g, mutta kalvot oli repaleiset. Vatsassa on tikkejä 4 ja haava on todella hyvässä kunnossa.
Syy tuohon Vilperin sydänäänten mataluuteen löytyi napanuorasta. Oli kiertynyt selän kautta hartian ympäri ja siitä sitten vielä muutaman kerran oikean käden ympärille. Hätäsektiopäätös oli paras, koska muuten Vilperi ei olisi mahtunut alakautta tulemaan, koska napanuora olisi ollut liian lyhyt. Henkilökunta oli kyllä todella mahtava ja heille kuuluu kiitos, että itse pysyin rauhallisena. Ja mä voisin mennä vaikka ihan heti uudestaan.

pituus: 46cm
paino: 2875g
päänympärys: 34cm
apgarpisteet: 1 min. 10, 5 min. 10, 15 min. 10
 
Pistin tuohonkin tuon synnytyskertomuksen.

Täällä on kotielämä alkanut todella hyvin. :heart: Yöllä nukutaan 5-6 tuntiin. Imetys on välillä takunnut, kun herralla on niin kiire syömään. Mutta ihan täyspainoisesti ollaan menty rintamaidolla. Mutta perjantaina saapi nähä, että onko paino noussut.

Viipi&Vilperi 1 viikon ikäinen
 
Lotta84 Joo, satuttiin samaan aikaan osastolle, mie olin 14-16. päivä siellä. Mietinkin sillon, että varmaan olet myös siellä.. En tiiä törmättiinkö, aika tiiviisti pysyin huoneessa.

Nyt ollaan pojan kans ekaa kertaa kahdestaan kotona, kun miehen piti lähteä töihin. Yksinäiseltä tuntuu ja masentaa. :| Onneks mies onnistui saamaan työt järjestettyä niin, että pitää aina maanantait ja perjantait vapaata vissiin seuraavat kaks kuukautta. Hän kun ei sivarin takia saanut pitää isyyslomaa kuin viikon.

Toissapäivänä kävi terkkari, melkein 300g oli vauvalla paino noussu syntymäpainosta vähän reilussa viikossa. Paljonhan tuo kyllä syökin, nyt on pikkuisen harventanut syöntikertoja, ei tartte enää ihan kahden tunnin välein imettää.

Mulla on yks niistä monista haavoista auennu :/ Oli kaks tikkiä lähteny ihan kokonaisina pois, varmaan vähän liian varovasti laitettu ne, ja jossain välissä sit repeytyneet irti. Voi kun jo paranis... Kerran vaan ollaan päästy lenkillä käymään, kun liikkuminen tekee niin kipeetä, ja ihan seisominenkin. Onnistuin tuossa yks päivä laskemaan, että mulla on -ainakin- kymmenen tikkiä niiden kahden tippuneen lisäksi, ei ihme kun tuntui sillon, että se tikkaaminen ei lopu koskaan. Muutaman päivän onnistuin sinnittelemään ilman särkylääkettä, kun vähän helpommalta tuntui olo, mutta tänään sattui taas ihan hurjasti. Tiistaina meen käymään neuvolassa tarkistuttamassa tuon repeämän.
 
jenmo
Terveydenhoitaja kävi..Meiän jätkä on jo kolme kilonen!!! Yli 400 grammaa tullu painoa sairaalasta lähön jälkeen...

Päätä kannattelee kuulemma paremmin kuin moni 3-kuinen :D
Eipä oo ihme et sairaalassa jo kehuivat kun on niin ihmeen tiitterä ja tomera noin pieneksi. Mut niin oli kovat liikkeet jo masussa, et tiesin et tulee taas tommonen jämäkkä vauva. Ihan ku siskonsa tuossa suhteessa :)

Mä sain luvan saunoa, kohtu supistunut ihan täysin ja jälkivuoto loppu. JEE! 2viikkoa sitä vaan kesti onneks... Pikkuhousunsuojilla on menty jo muutama päivä, pian pääsen eroon niistäki.

Omaa painoa en tiiä, edelleenkää meillä ei oo puntaria vaan luotetaan peiliin mieluummin. Ja ihan hyvältä näyttää vaik itse sanonki. Ihmeen äkkiä lähteny masusta turhat löysät pois. Toki niitä vähän vielä on, mut ei haittaa tätä mammaa. Kerran on lenkkeilty vasta ja vatsalihaksia en oo viel kerenny/jaksanu alkaa treenaan, mut pikkuhiljaa kunhan saa rytmit (niin mitkä? ) kohilleen..

Niin ja riittää mun maito sittenkin! Se 30ml Nannia päivin ja öin ei kuulemma haittaa mitään, mut ei oo pakollinen. Ravinnontarve kuulemma vauvalla on n.600ml päivässä eli hyvin on rinnoista tullut se loppumäärä =)

Nyt ruuanlaittoon rientää hän.
Jenmo&Poju 2viikkoa jo! :heart:
 
Viipille :flower: sylillinen kun jäi noin hyvät kokemukset oysissa synnyttämisestä. Mä en oo itse vieläkään päässyt yli siitä synnytyksestä, eritoten siitä kätilöstä joka kidutti mua koko yön. Eilen kun kävi neuvolan täti kertaamassa synnytystä kun odoteltiin pojan heräämistä, niin hänkin oli ihan ymmällään et miksen saanu epiduraalia aiemmin kun mennessä olin jo 3cm auki ja siitä tunnin päästä 5cm :/ Sillä 5sentillä mentiin sit vaan aika kauan, ku se kuume hidasti toimintaa.. enkä ymmärrä vieläkään, miten voi ennen epiduraalia olla vielä 5cm auki ja puolessa tunnissa kokonaan sen laiton jälkeen. Pirun onnellinen olen maailman suloisimmasta pojasta joka antaa äiskän nukkua yöllä 4tuntia putkeen, mutta se synnytys kummittelee.
Ja osastolta pakko sanoa, kun joku sanoi et oysissa ne vanhemmat hoitsut on hyviä.. mutta mulla oli pelastava enkeli just se nuori kätilö salissa joka tikkas ja nuoret hoitsut osastolla. Eritoten yks hoitsu siellä, joka tuki mua ihan kamalasti varsinkin sen jälkeen, kun jätkä vietiin lastenosastolle. Samainen hoitsu soitti ihan raivoissaan illalla sinne lastenosastolle, kun sanoin et se hoitsu siellä päässä jätti mut yksin imettää ekaa kertaa istualtaan kipeillä paikoilla eikä kertonut jätkän tilannetta. Mutta nyt itkeskellään nälkää, gotta go! :wave:
 
Heippa taas!

Pikkuhiljaa taas alkaa päästä tolkkuihin. Miulle iski joku hemmetin tulehdus joka ensin tuntu kohdussa ja viikonloppuna siirty rintoihin. Yhden antibioottikuurin jo söin ja siitä ei ollu mitään apua. Kuume vaan sahas 37 ja 39,5 väliä. Eilen sit kävin sairaalassa ja sain kaks antibioottia päällekkäin joten toivottavasti nyt alkas helpottaan. Tulehdusarvot oli viime keskiviikkona 47, toissapäivänä 70 ja eilen olikin pompannu 140. Lääkäri lupas et saan olla kotona, mutta heti jos kuume nousee tai oireita tulee lisää ottaa ilmeisesti osastolle. Voi kun tää alkas hellittää. Alkaa olla aika väsy olo.

Vauva on kyllä ihana ja apujoukkoja riittää, mutta ite ei vaan malttas olla koko ajan petipotilaana. Tänään on kylllä menny melkein untenmailla, kun toivon, että oikeesti nuo lääkkeet auttas ja tulehdukset hellittäs. Vauva on tähän asti nukkunu hyvin ja syöny hyvin ja on muutenkin kaikin puolin tyytyväinen tapaus. Toivottavasti ei nää miun lääkkeet nyt käy hänelle massuun kipristelemään.

No pitää vissiin mennä taas loikoilemaan, mutta pakko oli tulla välillä kurkkimaan muiden kuulumisia.
:wave:
 
jenmo
Maiksulle :hug: ja paranemisia! Mulla oli vuos sitte keskenmenon jälkeen kohtutulehdus..Tosi heikko olo ja kova kuume. Ite söin kans kahet antibiootit siihen. Nyt lepäilet ja toivottavasti paranet pian! Hyvä et on apuja siellä vaik turhauttaa varmaan vaan makoilla. . Mut voimia kuitenki =)
 
Viipi anteeksi uteliaisuuteni mutta halusin kysyä että miten teillä on asiat nyt sujuneet ex:äsi kanssa.. :ashamed: anteeksi jos olen liian tungetteleva ja ei tietenkään tarvitse vastata.. :ashamed: oli vain silloin aikaisemmassa ketjussa monesti puhetta.
Voi kun ihan hirvittää...meidän pikkuinen peikko tyttömme kasvaa niin nopeasti.. :'( tänään laitoin pois jo vaatteet jotka oli neidin päällä kun olimme lähdössä laitokselta... :eek: ja ruoka maistuu hyvin.. :heart: Huomenna olisi taas terkan käynti..sittenpä neiti on jo niin iso että lähdemmekin neuvolan suuntaan.. :)
 
esikoinen ei se mitään haittaa vaikka kysytkin. :hug: Olin nimittäin just tulossa kirjoittamaan, että ex on täällä nyt ja ihan varta vasten tuli tänne kattomaan poikaa. :heart: Ja jää vielä yöksikin. Tuolla se on nyt mun puolella ja lupas ilmotella, että jos poju herää. Mutta hyvin tottunein ottein hän käsittelee poikaa. :) Hymyilen kattelee pojua ja on ihan onnellisen näköinen. :heart: Että semmosta täällä.
 
Kaikille ensiksi kovasti kiitos haleista ja tuesta. :) Kyl tää tästä jo..

Sitten, mitenkä nopeesti ootte saanut kutsua isyyden vahvistamiseen?? Kun noi paperit seurakunnasta tulivat jo alkuviikolla..

Ja jos minäkin muutaman sanasen laitan synnytyksestä. Elikkäs mulla oli illalla vähän suppareita, alkuun kyllä luulin että ovat vain harjoitussuppareita..Puolen yön aikoihin muuttuivat säännöllisimmiksi ja kipeimmiksi. Kahen aikoihin soittelin siskolle, että jos täytyy lähtee, niin saisko esikoista hoitoon. Kolmelta soittelin sairaalaan ja menin vielä hetkeksi suihkuun. Neljän jäljestä oltiinkin jo sairaalalla ja sillon 5cm auki. Hetki oltiin käyrällä ja sitten saliin. Lämpöpussien avulla mentiin ja ilokaasua koitin, mutta ei tuntunut missään. Viideltä kätilö puhkas kalvot ja anto jossain vaiheessa happimaskin (oli ihanan raikasta!). Sen jälkeen alkokin poitsun sydänäänet hyppiä ja kätilö hälytti lääkärin varmuuden vuoksi. Kylläkin kun lääkäri pääsi saliin oli poitsun pää jo syntynyt. Ponnistusvaiheen pituudeksi kirjattiin huima minuutti! Eli tulos oli,että 14.7 klo.5.24 syntyi poika. Painoa 2940g, pituutta 49cm(eiliseen asti luulin,että 48cm..) ja päänympärys 33,5cm. Paikat pysyivät ehjinä ja ite kävelin osastolle. =)

t. mä ja Jomppe 12vrk
 

Yhteistyössä