**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Heiiiiii, tottakai kaikki joilla laskettu aika oli heinäkuussa, kuuluu edelleen tähän porukkaan, kaikki on varmaan samaa mieltä?? Samoin, ne, joilla la ei ollut heinäkuussa, mutta vauva syntyi 07/07, ihan miten vaan itestä tuntuu :)
Älä JoannaH sure, olet erittäin tervetullut tänne kirjoittelemaan, jos vain tahdot :hug: :heart:

Laitan pari kuvaa Elbertistä. Tuleva kummi toi ihanan paidan maatalousnäyttelystä Kuopiosta :heart: :D Paita tosin on pikkuisen suuri vielä, kun kokoa 60-68 ja poika niin pieni, mutta komiasta suvusta :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=786227.jpg

Ja sitten meidän pikkuinen Supermies :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=786233.jpg

Vauvelihaave & Elbert Onni Aarre

Taas mä kyselen täältä, toivottavasti joku jaksaa vastata.. Kuinka monella muulla tulee vielä jälkivuotoa? Synnytyksestä noin 3viikkoa (Huomenna tasan 3viikkoa). Mulla vuoto vieläkin verisen väristä :'( Eilen kävin äitipolilla kontrollissa ja kaikki pitäis olla hyvin, mut miksi tuo vuoto on aivan verenväristä? Se ei yritäkkään vaalentua taikka ruskehtua. Ultrasi se lääkäri kyl kohdun eikä siellä paljon verta ollut, mut tänään taas on siteeseen sitä tullut (ei tietenkään litra tolkulla, mut läntti kuitenkin)
Jotenkin sellainen tunne etten tästä ikinä kuntoudu :'( Mä jo osastolla pyysin kohdun poistoa ettei tarviis kärsiä mut sitä eivät tee alle 45vuotiaille, joten kärsimään tästä nyt joudun :'( saas nähdä miten meidän ristiäisten käy. Kun en oikein mitään uskalla varata, jos vaikka sit itse olenkin sairaalassa :'( Onneksi tuo maha ei ole kipeä ja kuumetta ei ole.

Mä nyt oikeesti YRITÄN päästä vähän useammin konelle.. oikeesti, kädet on aina niin paljon täynnä, että enpä juuri ole ehtinyt tänne.. :ashamed: ihan on ikävä teitä..

vauvelihaave.. voi miten suloinen toinen on.. :heart:

masuvaivoista.. Meillä menee ihan kivasti muuten paitsi että nyt on alkanut huudot.. iltaisin noin 2 tuntia poika huutaa mahavaivojaan, ei auta enää cuplatonitkaan.. :/ Mutta onnex se menee siinä parissa tunnissa ohi, ja ajoittuu iltaan, eikä esim yöhön. . :whistle:

Maitoa tulee edelleenkin mielettömän hyvin.. jos poika on parikin tuntia syömättä, tuntuu että mä pamahdan :D öisin hän syökin vaan 2-3 kertaa, joten aamuisin on sitten hieman "rintava" olo.

Nimi on nyt sitten vihdoin ja viimein päätetty. Suosimme vanhaa suomalaista linjaa, ja nimi tulee miehen suvusta. :) siitä sitten enemmän 2.9.. olen niin taikauskoinen, että nimeä ei saa ennen ristiäisiä paljastaa. :snotty:

Nyt lupaan että ainakin jokatoinen päivä käyn lukemassa mitä teille kuuluu.. nyt oli tullut niin valtavasti testiä, etten nyt juuri ehdi..

ja JoannaH mä ainakin toivon että olisit yksi heinäkuisista, vaikka vauva elokuussa syntyykin.. :hug: en mä ainakaan sua mihkään elokuisten pinoihin päästä!!! :kieh: sä oot yksi meistä!!!

aurinkoinen81 meillähän syntyi vauvat samana päivänä, ja täällä tulee kans edelleen jälkivuotoa!!! mulla kesti kakkosesta 4 viiikkoa, joten en ole huolissani vielä.. ja kun mulla se on niukentumaan päin.
Mut älä hei oo huolissas.. kyllä tuo mun mielestä ihan normaalilta kuullostaa.. :hug:

Heidi ja pikku-ukko 20 päivän ikäinen :heart:

eihän sulla ole vielä mitään hätää; sairaalasta saaduissa ohjeissa lukee, että jälkivuoto voi kestää 4-6 viikkoa. Joten ei ole ollenkaan epänormaalia että vielä vuotaa. Mullakin kohta 3vkoa sektiosta ja edelleen veristä vuotoa. Esikoisesta vuotoa oli 3 viikkoa ja sitten loppui kuin seinään ilman mitään vaalenemisia. Nyt siis lähes 3 viikkoa vuotanut eikä loppua näy. En kyllä ole osannut edes olla huolissani tuosta, koska jopa 6vkon vuoto on vielä normaalia :|

Mutteri Onpas kiva kuulla sinusta taas :D Arvelinkin, että homma taitaa riittää, kun et ole kirjoitellut niin usein kuin ennen. Minusta tuntuu välillä, että ei ehdi edes aamupalaa syödä, vaikka poju nukkuukin hyvin ja mieskin on vielä isyyslomalla, ja teillä kuitenkin kolme lasta vauvan lisäksi :heart: :saint:

aurinkoinen81 Varmasti se vuoto siitä pikkuhiljaa vähenee ja loppuu, älä ole huolissaan :hug:
Mullakin vielä tulee, tosin lauantaina vasta se 2vko synnytyksestä. Ja välillä aika niukkaa, rusehtavaa jo, ja sitten taas punaisen veristä ja runsaampaa :/

Tänään käytiin koko pikku perhe 1,5h:n vaunulenkillä ja voi että miten ihanaa oli päästä kunnolla kävelee piiiiitkästä aikaa :D Loppuraskaudessa kun masu oli jo niin iso, että se meno oli lähinnä ankkamaista lyllerrystä :x :whistle:
Niin, ja pitihän sitä jo vajaa kilometri ennen kotia pysähtyä syömään, kun Elbert ilmoitti vaunuista että nälkä on ja kova. Onneksi sattui olemaan pesäpallokentän kohdalla (eikä peliä menossa) niin siinä sitten katsomon puisilla penkeillä istuttiin ja tisuteltiin :LOL: Ja hyvin jaksoi poju kotia asti :heart:

Vauvelihaave & Elbert 12vrk

Eilen oli 1kk neuvola ja neidin mitat olivat 4050g ja 54cm,hyvin kasvaa :)

Masuvaivat on helpottaneet,aivan aamuyöstä tuppaa vaan olemaan jonkin moista ähinää ja kitinää.

Ristäisetki olis sit ens viikon sunnuntaina ja mitään en oo saanu aikaseks tai suunniteltua :eek: Kummit on pyydetty, mutta siinäpä se...

Jälkivuoto alkaa olla aika loppu, nyt on vaan ollu sellanen olo niinku menkat alkas,mut ei kai ne vielä :snotty: ...Mulla olis 27päivä jälkitarkastus, pitäs kai tuota ehkäsy puolta alkaa mietiskeleen...

Tuo meiän pirpana ei oikein tykkää nukkua vaunuissa, mikä on kyllä pieni ongelma esikoisen ulkoilun kannalta,eipaljo puistoilla jos toinen huutaa vaan vaunuissa :(

Neiti tuntuu jo niin isoltaki ku alkaa olla vähä jämympi :D

paalina ja epsukka(huomenna tasan 1kk) :saint:

vauvelihaave mä olen pyrkinyt joka päivä ottaa sitä omaa aikaa just lenkkeillen.. vähänkö oli ihana ahaa-elämys kun pystyi taas kävelee, ei lyllertää :D :D :D
just tulin kotiin taas, olin vaunuilemassa.. ei tätä arkee muuten jaksa jos ei saa vähän hengähtää näistä koti ympyröistä..

Eilen todettiin sellainen asia, että mitkään extempore lähdöt ei meiltä onnistu kyllä enää :/ saatiin päähän että lähdetäänpä leikkipuistoon.. no , tunti päätöksestä me suljettiin koti ovi... kaikki täytyy olla siis hyvin suunniteltua ja aikataulutettua, muuten ei tällä porukalla näemmä tosta vaan minnekkä lähdetä..

on tää vauva arki ihanaa, mutta kyllä meidän perhe on nyt valmis! :) nauttikaamme siis vauvantuoksuista.. pikku-ukon jälkeen meillä ei niitä enää ole :'( :)

Kyllä miekin haluaisin tutussa porukassa mieluummin pysyä! Kiitos vaan Vauvelihaave ja Mutteri! Miepä kirjottelen sitte kuulumisia tästä eespäin tähän pinoon niin pysyn matkassa...

Käytiin tuossa justiin lenkillä, ja sauna on päällä. En mie vaan ymmärrä, eikö se höpöläinen halua tulla pois sieltä ollenkaan. :D Saattaa tietysti olla että se haluaa oman syntymäpäivän, ku nyt viime aikoina on koko ajan ollu jonkun sukulaisen, kaverin tai kaverin lapsen tms tutun syntymäpäivä. Ettei siis olis kenenkään kans samana päivänä synttärit.
Tänään ja huomenna ei ole kenenkään syntymäpäivää, ja minä ja mies ollaan molemmat synnytty perjantaina, että huomenna olis mitä parhain päivä syntyä! :D

JoannaH 41+4

JoannaH Kiva kun tulit tänne =) :hug: Mukavaa oikeesti lukea myös sun kuulumisia, vaikka kävin kyllä odotuspuolellakin joka päivä lukemassa.
Ehkä vauva tosiaan syntyy jo viikonloppuna, ja vaikkapa sitten huomenna kun tekin ootte perjantaina syntyny :) Mekin kovasti odotettiin, että joko pe tai la syntyy, kun minä oon syntyny perjantaina ja mies lauantaina. Ja lauantainahan se poju sitten tuli maailmaan :heart:
Muuten, jostain syystä mulla on ihan sellanen kutina, että teille syntyis tyttö ;) En tiedä mistä se tunne on tullu, mutta on ollu jo pitkän aikaa...

Pysy JoannaH vaan mukana! Kivempi jos porukka pysyy kasassa vaikka ei vauvat saman kuun aikana syntyiskään.

Aurinkoinen81: Mulla kesti esikoisesta jälkivuoto 5 viikkoa. Ei siis huolta vielä. Nyt saattaa mennä koko päivä ilman mitään, kunnes yhtäkkiä lorahtaa isompi määrä ihan verta, pyyhkiessä tulee kyllä jo rusehtavaa (kivaa aina tää kuvailu... :x )

Viimeks kun kirjotin niin unohdin, että tosiaan isyys käytiin tunnustamassa tiistaina ja tehtiin paperit yhteishuoltajuudesta. Oli tosi mukava ja leppoisa täti siellä :)

Kastajaisista: Me ei olla kastettu esikoista, ja mietittiin jos nyt kastettais molemmat kerralla. Meillä vaan on sellainen ongelma että MEILLÄ EI OO KUMMEJA!!! Mun veli tietysti on, mutta kun niitä pitäis olla vähintään se kaksi... Ja onko se hölmöä jos molemmilla on samat kummit? Meillä kun ei oo sellasia kavereita jotka olis käyny riparia. Ja ton ukon pikkusisko oltais pyydetty, mutta kun sitä ei oo edes kastettu :( Meidän parhaalla kaverillakin on jo monta kummilasta, ja mietitään jos edes kehdataan kysyä häneltä.
Kurjaa jos jää kastamatta vaan kummien puutteen takia.

Toi Ami on muuten lempinimi siitä varsinaisesta nimestä joka annetaan :)

Nyt vaatii porukka iltapalaa... :wave:

Mari ja Ami

*muoks* Ai niin, profiilissa kuva meidän sykeröstä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvelihaave:
JoannaH Kiva kun tulit tänne =) :hug: Mukavaa oikeesti lukea myös sun kuulumisia, vaikka kävin kyllä odotuspuolellakin joka päivä lukemassa.
Ehkä vauva tosiaan syntyy jo viikonloppuna, ja vaikkapa sitten huomenna kun tekin ootte perjantaina syntyny :) Mekin kovasti odotettiin, että joko pe tai la syntyy, kun minä oon syntyny perjantaina ja mies lauantaina. Ja lauantainahan se poju sitten tuli maailmaan :heart:
Muuten, jostain syystä mulla on ihan sellanen kutina, että teille syntyis tyttö ;) En tiedä mistä se tunne on tullu, mutta on ollu jo pitkän aikaa...
Etpä oo ainoa joka tytöksi veikkailee! :D Tähän päivään mennessä on tullu vaan yksi poika-veikkaus. KAIKKI muut on sanoneet että tyttö tulee. Ihan kaikki! Jospa se huomenna vaikka sitten selviäisi...

Ruvetaan ukon kanssa katsomaan elokuvaa, sitte nukkumaan. Oon nukkunu melkein joka päivä "varalta" päiväunet jos on yhtään nukuttanu. Tänäänkin nukuin, sitte venyy kyllä vähän illasta tuo nukkumaan meno mut ei kait tuo haittaa.

Meillä on arki alkanut sujumaan aivan mallikkaasti. Tyttö syö ja nukkuu, mutta sitä kolmatta eli kakkaa ootellaan... Ei neiti kitise oikeastaan muuta kuin nälkäänsä.
Aika tarkkaan kolmen tunnin välein saa syöttää. On vaan niin suursyömäri ettei tissit riitä, joten lisämaidolla mennään. (Niinkuin mentiin muittenkin kanssa =) )

Laitan profiiliin kuvan neidistä...

Mä ja nirppu-tyttö 6vrk

Marzu76 Meille th antoi sellasen vinkin kun kävi kotikäynnillä, että kakan tulemiseen voi auttaa, kun vauva makaa selällään, niin nostaa jalat ylös koukkuun, niin että myös peppu nousee alustasta ja vaikka sitten vielä kevyesti taputtelee pepulle. Kuulema siinä asennossa vatsalihakset rentoutuvat ja kakka saattaapi tulla helpommin :D

Nonni neuvolassa taas käyty... Poika voi hyvin ja kasvuakin on tapahtunut.(syntymämitat)
Paino: 5400g (4050g)
pituus:58cm(53cm)
pipo:40cm(37cm)
ja herrallahan on tänään ikää 5viikkoa ja 2 päivää.

Yöt täällä menee edelleenkin mukavasti, ukkeli herää kerran syömään ja jatkaa siitä sitten suunnilleen seitsemään asti.

Ristiäiset ois ens viikon lauantaian, pappi soitteli eilen ja pahoitteli ettei pääse käymään ennen kuin ristiäisten aattona. No kai sitä kerkee päättämään siinäkin kaiken tarvittavan :p .

jenmo
Minäkin nopsaan laitan vauvan painosta..Toissapäivänä meille hyökki lastennla:n terkka kymmenen minuutin varotusajalla, tuli kirje sit vasta eilen et passaako tulla? :LOL:
Pojalle oli tullu viikossa painoa 360g!!! Hyvä on syömään päivin ja öin...Niin tissistä ku pullostakin.. Viime yönä nukku toisen kerran elämässään neljä tuntia putkeen. Tuntu et tissit räjähtää just niin piti sit herätellä poikaa syömään..Sit tankkaski loppuyön tunnin välein. Päivisin tankkaa kans tunnin-kahen välein ja yötki yleensä kellontarkkaan kahen tunnin välein. Taitaapi olla tiheän imun kausi menossa jätkällä.

Mut tosiaan herra painaa jo 3400g ja on niin isoa poikaa että! Päätä kannattelee masullaan ollessa, sylistä "pomppaa" karkuun ellei oo koko ajan valmiustilassa (sylittelijä siis,ei vauva) ja sohvalla kääntää kylkeä jos hermo menee ku masua kipristelee. Ja ikää siis 3vkoa ja 2päivää =)
Jämäkkä poika kaikenkaikkiaan. Masuvaivoihin ei auttaneet Cuplatonit, mut nyt nuo Disflatylit on auttaneet, suosittelen!

Niin ja JoannaHille tiedoksi et sä kuulut meiän porukkaan ehottomasti! :hug: :)

Onko teillä alkanu paino nopeasti tippumaan? Mua ihan hirvittää ku on tullu 17 kiloa lisää!!! Pakko laihtua vähintään entisiin mittoihin ku muuten tulee kalliiksi jos joutuu vaatekaapin uusimaan. Mitkään muut ku mammahousut ei mee jalkaan, jalat vissiin eniten omineet kiloja, reisiin tullut vähän raskausarpiakin... :ashamed:

JoannaH: Verkkarit ja T-paidat täällä on kovassa käytössä :whistle:. Itku meinaa päästä, kun tarttis miettiä ristiäisiin päälle laitettavaa... No kokonainen viikko aikaa tehdä asialle jotain. Vanhoista vaatteista ei mikään mene nuiden lisäksi päälle. Mut uskon kyllä, että vanhat vielä johonkin väliin päälle menee :saint: .
Mulla vaan on ilkeesti vaivannut tuo häpyluuliitos kävellessä. Pari kilsaa menee ihan ok, mutta pidemmillä matkoilla juilii ilkeästi,puhumattakaan seuraavasta päivästä. Toivottavasti menee tuokin vaiva ohitse.
Joku täällä kyseli siitä jälkivuodosta... Täällä kesti tasan 4 viikkoa.

JoannaH toivottavasti pääset pian tositoimiin! Ja tottakai sie kuulut heinäkuisiin vaikka vauva viihtyykin elokuulle masussa :D

Painosta: (siis äidin, ei vauvan) miule tuli 7 kg painoa raskausaikana ja nyt, vajaa 2 viikkoa synnytyksestä on lähtenyt 14 kg pois :eek: Ilmeisesti tuo maidon luovuttaminen kuluttaa pojun syömisten lisäksi aikas hyvin. Vaunulenkkejä ollaan tehty joka päivä, mutta hyvin rauhalliseen tahtiin eikä mitään maratooneja kuitenkaan =) Mutta miulahan siis tuota elopainoa oli enemmän kuin laki salli ennen raskautta, joten hyvä vaan että lähtee poiskin.

Tänään kävi neuvolan tätikin kylässä. Pojulla oli napasienen alku, joka laapastiin. Paino oli noussut jonkin verran, 4120g oli nyt paino (lähtöpaino laitokselta oli 4040g mutta tuolloin olikin poju tankattu täyteen just ennen punnitusta ja heti punnauksen jälkeen teki iiiiisot kakat...) ja hyvin terhakka poitsu. Todella jäntevä ja kannattelee jo hyvin niskoja ja jaksaa olla jonkin aikaa kyynärvarsinojassakin :D ja lisäksi valvoo pitkiä aikojakin, tänään päivällä oli 2 tuntia taas valveilla ja katseli niin tarkkaan ympärilleen.

Nimikin on meillä jo päätetty ja myös kutsutaan tuolla nimellä jo. Ei siis pidetä salaisuutena ristiäisiin asti. Alunperin piti tulla Vili, mutta pojupas ei ollutkaan yhtään nimen näköinen saati oloinenkaan. Hyvin nopeasti kyllä päästiin miehen kanssa yksimielisyyteen nimestä, sopii niin hyvin pojulle.

jossu + Mikko 1vko 4 päivää

Hei,

meillä 7pv vanha tyttö kotosalla, eilen kotiuduttiin

Alku oli hieman hankala - tytsy joutui tulehduksen vuoksi lastenosastolle, josta pääsi vasta eilen. Siellä häntä ruokittiin korvikkeella pullosta, pari kertaa koetin imettää ja sain pieniä määriä tulemaan. Nyt maitoa heruu ja olen jonkin verran pumpannutkin. Yritän aina imettää jokaisella syöttökerralla, on hankala löytää aluksi aina asentoa ja tyttö hermostuu ja haukkoo vaan ilmaa. Sitten on kaikenlisäksi rintakumit, kun en saa nännejä tarpeeksi esiin....Jotenkin koko imetystilanteesta on tullut todella stressaava! Loppujen lopuksi saatetaan saada yhdestä ja joskus molemmista niin että hän imee n. 10 min....Mutta näyttää hamuilevan edelleen imetyksen jälkeen ja vaikuttaa nälkäiseltä. Niinpä olen antanut sitten joko pumpattua maitoa tai korviketta pullosta, ja syö aika isoja määriä, ennen kuin vasta nukahtaa pullolle ja käy nukkumaan.

Onko muilla vastaavia ongelmia? Jotenkin heti kokee itsensä ''epäonistuneeksi'' kun imetys ei sujukaan kuten odotti. Onko siitä haittaa jos imettää minkä saa ja luovuttaa sitten ja antaa loput korviketta (tai omaa pumpattua)?

Jahas, meillä on sitten kastajaiset 18.08 eikä kummeista ole vielä varmaa tietoa... Mun veli lupautui kummiksi vaikka molemmille ja äidin miehen tyttö lupasi tulla kummiksi "ilman velvoitteita". Harmittaa, että ei saa "kunnon" kummeja jotka muistaisi syntymäpäivinä jne... Paitsi tietenkin toi mun veli, mutta sehän on noiden murujen eno, joten sillä ei oo vaihtoehtoja :D Vielä yksi kummi siis puuttuu vielä... Sylikummeja sitten olisi useampi, mutta he eivät kelpaa "oikeiksi" kummeiksi. Huh millanen homma, pitäiskö unohtaa koko kaste... :|

Omasta painosta: Mä viimeksi tänään paruin, kun piti lähteä ihmisten ilmoille eikä MIKÄÄN istu hyvin päällä! Mulla on lähtenyt n. 5 kiloa vasta synnytyksen jälkeisestä painosta ja mulla oli sitä lähtöpainoa jo n. 10 kiloa liikaa. Elikkäs sellaset 15 kiloa pitäis tässä pudottaa jotenkin! :kieh: Ja nuo pahuksen rinnatkin on niin isot. Mikään vaate ei näytä hyvältä päällä |O
Kävelemäänkään en vielä pääse kunnolla kun liitoskivut ei oo kokonaan hävinneet vielä. Käytiin eilen parin kilometrin lenkki eikä jalat kantaneet myöhemmin kun yritin tuolilta nousta. Enkä uskalla pilatestakaan vielä aloittaa tuon leikkauksen jäljiltä. En vaan millään jaksais asua tässä kropassa kun en alkuunkaan tunnista sitä omakseni. Pitäis varmaan peittää kaikki peilit tästä kämpästä... :whistle:

Mari ja Ami

Marzu76 meille terkka sanoi että jos maha ei toimi niin apteekista saa mallasuutetta. Sillä pitäis toimia.. meillä ei ole mahan toimimis ongelmaa mutta joskus kun tyttö on kärttyinen niin ruetaan jumppaamaan! Eli tyttö on selällään ja minä pyöritän jalkoja mahan päällä tai nostelen ylöspäin. Tyttö hiljenee joka kerta kun seinään ja... maha toimii joka ikinen kerta kun jumpataan!! Kokeileppa sitä.
Heinämasukki elä ota stressiä siitä syöttämisestä. Eikös tärkeintä ole että lapsonen saa syödäkseen? Oli tapa sitten minkälainen tahansa. :hug:

JoannaH täällä peukut pystyssä että pääset pian tositoimiin.. :)

Painosta (äidin) kyseltiin.. mulle tuli 20 kg, nyt 3 viikossa on siitä 10kg ihan itsestään lähtenyt.. tavoitteena ois ainakin vielä 5 kg ennen ristiäisiä.. muuten iskee paniikki, että mitäs laitan päälle :/

no niin.. tissi touhut kutsuu... yllättäin kun tähän istuin. :wave:

Heidi ja pikku-ukko tasan 3 viikkoa :heart:

Heinämasukki:

Tässä linkkivinkki imetysongelmiin:
http://www.imetys.fi/
ja siellä etenkin tuo imetystukipuhelin, josta saa heti neuvoa juuri omaan tilanteeseen:
http://www.imetys.fi/itu/puhelin.php

Imetystukipuhelin 041 528 5582

Ei varmastikaan kannata arkailla soittaa tuonne mahdollisimman pian, jos on ilmennyt ongelmia imetyksessä. :attn:
Eikä sitten toisaalta kannata potea huonoa omaatuntoa, jos imetys ei onnistukaan... :hug:
Mutta neuvoa kannattaa kuitenkin pyytää, niin ei tarvitse harmitella jälkeenpäin, ettei edes yrittänyt hakea apua. Imettäminen kun ei välttämättä ole niin helppo juttu kuin luulisi... :/

Itse olen saanut paljon apua imetykseen kirjasta: "Imetysopas" (Minni Niemelä )
(Suosittelen JoannaH sullekin, kannattaa lukea jo raskausaikana! - itse luin laitoksella ekaa kertaa)

t. kutkutus ja tyttö 18 vrk

Yhteistyössä