**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Ehkäisystä ollut puhetta, meillä mennään nyt kumipuvuilla mutta kierukkaa meinasin kysellä jälkitarkastuksessa. Hormonikierukka oli aikaisemmin, mutta se ei sopinut. Pillerit ei oikein sovi imetyksen vuoksi ja nuo kumipuvut saa aikaan sen, ettei niiden käytön jälkeen tarvitse pariin päivään edes ajatella seksiä kun tulee paikat niin kipeiksi (ei liity mitenkään tuohon synnytykseen, tämä vaiva oli jo aikaisemminkin eikä apteekin kortsut auta). Mies vähän harkitsi jo, josko laittaisi pillit solmuun. Mutta ei nyt viel sit kuitenkaan. Kun ollaan kumpikin vielä niin nuoria, niin entäs jos viiden vuoden päästä ollaankin sitten taas sitä mieltä, että olisi se yksi vauva vielä niin mukava... :whistle:

Poitsu vetäs tänään reilu 3 tunnin yhtämittaset päikkärit omassa sängyssään :eek: Sain ommeltua sillä aikaa ja hetken ihan vain oltua. Oli vähän outo olo :D

Ylihuomenna poitsulla lääkärineuvola ja minulla jälkitarkastus. Saas nähdä kuinka paljon on kasvanut taas :)

jossu + poitsu huomenna 7 vkoa
 
"Petteri Laiturintolppa" sai tänään vihdoin kasteessa nimen Aada Helmi Eveliina (saa laittaa listaan). Helmi oli valittu mieheni mummun mukaan, mutta kastetilaisuudessa sitten selvisi että isomummuni nimi oli Aada ja tuon Helmin äidin nimi (siis mieheni isomummun) oli ollut Eveliina, että kaikki nimet on siis suoraan suvusta. :D Itse kastetilaisuus meni Aadan huudon keskellä, niin kuin muutenkin koko päivä. Sattuipa tuo maitoaltistus juuri tähän viikonloppuun... :headwall: :headwall: Mutta niin uskomatonta kuin onkin tämän päivähuudon rinnalla, neiti nukkui viime yönä yli 8 tuntia putkeen!!! :eek:

Otin jälkitarkastuksessa hormonikierukan, eikä tuntunut lainkaan. Kumma juttu, kun kaikki varoittelivat että se sattuu, mutta ei se mulla sattunut lainkaan. Lääkäri tosin sanoi että olen suurpiirteinen kivun suhteen, mutta en kehdannut sanoa, että hyvä kun tunsin että siellä alapäässä räpelletään jotain... :ashamed: Olin varmaan sitten jotenkin epätavallinen asiakas. Saas nähdä kuinka tämä kierukka sopii meikäläiselle... Todennäköisesti tulen raskaaksi ennen kuin huomaankaan, niin kuin kaikilla muillakin ehkäisyvälineillä, vaikka putkien pitäisi olla pätkitty ja tukossa. :LOL:
 
En oo pitkästä aikaan käynnyt täällä. 2.9 tyttö sai nimekseen Vilma Suvi-Tuulia.

Käytiin neuvolassa 7.9 vilma paino 5165g (3870g) ja oli 57cm (50cm).
Vilma on alkanut nukkumaan pitempiä unia öisin n. 4-6½ mutt sekin vielä vaihtelee yöstä yöhön tänä iltana oli niin väsy ett ei meinannu nukahtaa.

Vilma syö nyt pelkästään korviketta sitä menee noin 130ml-180ml 5-6 kertaa päivässä. Vatsavaivoihin annan cuplatonia sekä runsaaseen oksenteluun rela tippat alotin ja oksentelu on vähentynyt.

sain tänään siivota pois kaikki 50-56 kokoiset vaatteet kyll ne vaan kasvaa nopeasti ja mäkin oon hamstrannu niin paljon vaatteita silloin kun odotin ett vaatteita saa vaihtaa joka päivä että ennättää pitää edes kerran ;)

Mulla olis jälkitarkastus vasta 19.9 ja saa nähdä mitä ehkäisy konstia se mulle suosittelee kun en sais syödä hormooni pillereitä kun mulla on ollu veritulppa nyt ollaan käytetty kumea mutt on se outoa kun 2 vuoteen ei käytetty mitään ehkäisyä joten vauvan saaminen kesti 2 vuotta mutta luonollisesti se sitten alko :)
Onks teillä muuten loppunut jo jälkivuoto? mä en oikeen tiedä mitä mulla on siteessä vuoto on tumman ruskeaa mutt pöntössä se on vaaleenpunaista ajattelin itekseni ett mull on varmaan menkkat alkanut mutt voiko ne alkaa näin nopeasti? en oo kuitenkaan imettänyt niin kauan ja paljon :/

Miehellä on nyt ollu isyysloma ja on vielä ensviikko. Mies ottaa vilman joka aamu ylös kun se herää ja pukee ja pesee ja antaa mun nukkua se on kyllä hyvä kun mies on aamu virkku ja mä taas päinvastoin. Mä en oikeen edes ennätä hoitaa tyttöä kun mies ennättää aina ensin :) joten hyvän avun saan häneltä.

Me meinattiin aloittaa vauvauinin mutt en oo saanut soitettua sinne vielä mutt en muista ett pitikö vauvan olla 3kk onks muilla asiasta tietoa?

no nyt nukkumaan niin kauan kun tyttökin nukkuu.

sanna ja vilma 6vk 4pv
 
Pikainen visiitti tänne. Meidän masuvaivojen lähde selvisi! Vaihdettiin mehua tuossa viime viikon loppupuolella ja eilen tarkasteltiin mehua tarkemmin; se sisälsi makeutusaineita! Niistä vain ei ollut mitään mainintaa missään, vain pienellä präntillä siinä tuoteselosteessa... :kieh: :headwall:

Eilen illallapa ei enää kitissyt masuvaivaa ja tänä aamunakin kakatkin tulivat ähkimättä HYMYN kera ja nyt on tullutkin jo useammat kakat. Eli kannattaa olla tarkkana mitä juo ettei käy samoin kuin meillä.

Nyt lähdetään poitsun kanssa lenkille, meinasin laittaa ihan rintareppuun nassu menosuuntaan päin. Tykkää kovasti katsella maisemia :D

jossu + poitsu 7 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja johantero:
Nyt lähdetään poitsun kanssa lenkille, meinasin laittaa ihan rintareppuun nassu menosuuntaan päin. Tykkää kovasti katsella maisemia :D

jossu + poitsu 7 vkoa
Eikös se oo vasta 3 kk ikäisenä kun saa alkaa pitää naama menosuuntaan päin? Niin meidän ohjeissa luki... KAntorepussa on kyllä kia ulkoiluttaa, kun voi mennä vähän raffimmassakin maastossa koirien kanssa =)
 
Meillä sit sairastetaan... Itse olen ollut flunssassa jo viikon, mutta nyt sit on vaavillekin tullut nuhaa ja pientä lämpöä. Kitisee ja tuhisee kun nokka tukossa :ashamed: :ashamed: Taidetaan molemmat olla aikas väsyneitä ja itkuisia. Väsyttää niin vietävästi. Täytyy ajatella positiivisesti ja ajatella et tää sairastelu ei kestä ikuisesti...
Saas nähä miten tämän vähäisen imetyksen käy, kun ei tyttö oikein jaksa imeä rintaa. Venhemman tytön kanssa imetys loppui ekaan flunssaan...

Nyt niistänään ja sit huilimaan!

Mä ja tytsä 6vko ja muutama päivä
 
en muista et oonko käynyt ollenkaan kirjottamassa vauvan syntymän jälkeen,oon kyl ilmoittanut perheenlisäyksestä.....
mut nyt kaipaan apuja rakkaat kanssasisaret......
meillä ei oo oikein mitään rytmiä vielä paitsi et yöunille joskus 23 ja aamulla ekat päikkärit joskus 11 mais,ne nukutaan ulkona vaunuissa.
mut kysymys kuuluukin et onko vinkkejä millä saisin tytön nukkumaan sisällä iltapäivällä ja illansuussa,kun ei oikeen onnistu.yöunillekkin nukutan vaunuihin kun meidän neiti vaatii hyssytystä tai heijausta kunnes nukahtaa.
miten te muut saatte lapsenne nukkumaan sisällä tai miten rupeen neitiä opettamaan????vai onko muilla vastaavia ongelmia?
illat on kitisemistä kun nukkuu vaan pidemmän pätkän (n.2h)aamupäivällä..

mimima ja neiti 7vkoa
 
Vilma76: Neuvolasta antoivat kyllä luvan laittaa jo nyt nassu menosuuntaan päin kun niin hyvin kannattelee niskoja. Mutta tarkkaan pitää katsoa, että milloin väsähtää ja sitten kääntää toisin päin. Ei tosin tuolloin lähdettykään sitten lenkille repun kanssa, vaan vaunujen kanssa. Jätkä sippasi jo pukiessa :D

Tänään oli jälkitarkastus ja pojulla lääkärineuvola. Kaikki oli ok kummallakin. Pojulla paino oli tasan 5 kg (4080g) ja pituus 58 cm (52). Tosin tuota pituutta epäilen, pojulla jäi jalat pahasti koukkuun ja jo edellisellä kerralla oli 57,5 cm ja minusta kyllä selvästi venynyt pituuttakin... Ei ollut meidän normaali th. Silmätipat saatiin pojun oikeaa silmää varten; rähmii vielä kovasti. Jos ei rähmiminen taltu tuolla kuurilla, niin sitten odotellaan 8 kk ikää ja tarvittaessa nukutuksessa laajennetaan kyynelkanavaa.

Minipillerireseptin sain, mutta sitä en haluaisi aloittaa. Kierukan voi laittaa vasta 6 kk synnytyksestä. Sanoi tosin, että voisi kokeilla jo 3 kk, mutta ei ole takuuta että kestää sisällä. En oikein haluaisi riskiäkään ottaa, joten joko kumeilla tai sitten minipilsuilla pelataan tuohon 6 kk ikään asti.

jossu + poitsu 7 vko ja rapiat päälle
 
Heips!
Meillä oli viime torstaina lääkärinneuvola ja itellä jälkitarkastus. Poitsu oli kasvanut, painookin jo melkein 5kg ja pituutta 57cm.

Kyllä mä sain kierukan heti, kylläkin kuparinen, et jos vaikuttaa asiaan.. Laittaminen mulla ei ainakaan sattunut. Ja ne ihanat menkatkin sit alko viime viikolla, vaikka täysimetyksellä mennään..

Herra huutelee, pitää mennä!

t.mä ja Jomppe
 
pollerolle
Moi.Minä sain (siis ilmaiseksi) neuvolasta 3kk satsin noita minipillereitä mutta en ole vielä aloittanut kun voi kuulema esiintyä tiputteluvuotoa,enkä mielelläni sitä halua kun yleensä ekat menkat on tullu vasta 7kk kuluttua synnytyksestä.Eihän sitä tietysti tiedä milloin ne nyt alkaa,toivottavasti ei ihan pian.Sitten kun menkat alkaa ni sitten varmaan rupean syömään niitä pillereitä.
pollerolle
 
nana83 mie ensin harkitsin kuparikierukkaa ja sitäkään ei olisi laitettu kuin aikaisintaan tuolloin 3 kk synnytyksestä JOS papa olisi jo puhdas. Näin lähellä synnytystähän papa näyttää lääkärin mukaan lähes poikkeuksetta 2 luokkaa jolloin kierukkaa ei voi laittaa. Ja miula aikaisemmin kierukka osittain poistunut paikoiltaan, joten en uskalla kyllä ottaa riskiä että laitettaisiin ennen 6 kk jos on suurempi riski poistumiseen. Mut varmaan lääkärikohtaista, kuka mitenkin suostuu laittamaan???

Meillä on ollu oikein väsy päivä tänään. Siis poitsu joutui valvomaan 2,5 tuntia aamusta tuon lääkärineuvolan vuoksi (olivat sotkeneet ajat ja oli tuplamäärä kävijöitä...), siis poitsu heräs 8 aikaan ja nla-ajan piti olla 9:10. Päästiin vasta lähempänä kymmentä ja sit jouduttiin odottaa viel et päästiin lääkärin jälkee th:n luo mittoja ottamaan. Oli tosi väsy poika kun puol yksitoista lähdettiin. Nukkumiset menikin sit ihan pipariks, kun puolen tunnin unien jälkee olikin jo nälkä ja sit huudettiin yliväsymyksestä... :snotty:

Pikkutorkkuja otti välissä ja sit taas huudettiin. Neljän aikaan tää mamma sai tarpeeksi, kun syömisen jälkeen alkoi taas väsyhuuto. Puettiin päälle, poitsu rintareppuun ja vaunut mukaan ja 1,5 tunnin lenkille. Hyvin nukkui ja jatkoi sit unia viel kotonakin. Söi kuuden maissa ja nukahti taas tissille. Nyt sit on itse aurinkoisuus taas :D
 
Mulle kans laitettiin hormonikierukka jo heti jälkitarkastuksessa. Mut onko kuparikierukalle omat ohjeet?

Oon kans pitänyt tuossa kantoliinassa tuota neitiä kasvot menosuuntaan päin aina kun on hereillä. Ei viihdy ellei saa katsella eteenpäin enkä kyllä jaksa kantaa sylissäkään koko aikaa tuollaisessa asennossa, kun ei suostu hereillä ollessaan olemaan vaunuissakaan. Mutta kai se suositus on sen takia että kaikki alle 3 kk lapset ei jaksa kannatella päätään. Meillä tuo neiti on kannatellut niin hyvin alusta lähtien että neuvolan tätikin on sitä päivitellyt. Sanoi että harvoin näkee näin jänteviä lapsia. Mutta korkeintaan 20 min on jaksanut kannatella tuossa kantoliinassa ja sitten oon kääntäny sikiö asentoon.

Meillä tuo Aada on tänään sitten ensimmäisen kerran sairastunut flunssaan. Mutta harvinaisen kiitollinen sairastelija on ollut nyt kun mahakin on rauhoittunut maitoaltistuksen jälkeen. Neocatekin on jo alkanut maistua jälleen. Mutta sääli käy pientä kun räkä valuu nenästä... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
Moi.Minä sain (siis ilmaiseksi) neuvolasta 3kk satsin noita minipillereitä mutta en ole vielä aloittanut kun voi kuulema esiintyä tiputteluvuotoa,enkä mielelläni sitä halua kun yleensä ekat menkat on tullu vasta 7kk kuluttua synnytyksestä.Eihän sitä tietysti tiedä milloin ne nyt alkaa,toivottavasti ei ihan pian.Sitten kun menkat alkaa ni sitten varmaan rupean syömään niitä pillereitä.
pollerolle
Mulle ei ole ainakaan tullut minkäänlaista vuotoa vaikka aloitin nuo pillerit. Imetän edelleen tosin lisänä menee vastiketta.
 
Laitan pikaisesti kuulumisia. Ollaan sairasteltu. Tytölle nousi kuume ja käytiin moneen otteeseen Jorvissa. Ilmeisesti korvatulehdus kun ei pissatulehustakaan löytyny. Sitähän epäilevät aina ekana kun pienelle nousee kuume. Nyt antibioottikuuri päällä ja tyttö taas paremmassa kunnossa, nuhaa kyl on vieläkin.
1-kk neuvolassa mitat oli 4170g ja 56cm. Tyttö hymyili ja seurasi tarkasti terkan tekemisiä :heart:
Mukavaa syksyn jatkoa!
viidentytönäiti (entinen 4tytönäiti)
 
Meillä on ollut mennyt viikko aika kitinää ja lyhyitä unia. . .vauva vaatii tissiä 1.5-2 tunnin välein yötä päivää ja päivällä syöttövälit kitisee ja itkee, yöllä onneksi nukkuu sentään (vaikkakin noin pieniä pätkiä ) . Päivällä nukkuu n. 30 minuuttia kerrallaan, kun unet ennen oli 1.5h-3h putkeen :| Onkohan nyt joku 2kk ikäisen "kausi" menossa? Itse alan olla melko puhki valvomisesta. . .no, jospa sitä jaksais. Nyt laitoin vauvan terassille vaunuihin nukkumaan ja on nyt nukkunut jo tunnin. Jospa sitä tuolla ulkona nukuttamisella saisi päivällä pitemmät unet aikaiseksi. Miten muilla nukkumiset?
 
Ei oo pistäny aikoihin silmään tuo nikki...

Meillä on ruvettu itkemään joka ilta klo 21-00.30. Yleensä yks puolen tunnin unitauko välissä ja sitte jatkaa huutamista. :'( Ei auta oikein mikään. Sylissä sitten pidetty vuorotellen ja hyssytelty ja koitettu auttaa jos vaikka massuun sattuu. Yöt menee tosi hyvin, tänäkin aamuna nukuttiin puoli kymmeneen. Päivälläkin on oikein hyväntuulinen vauva, mutta auta armias ku ilta tulee...

Mutta kysymys, minkä ikäisen voi laittaa rintareppuun?

Pitäs jostain Oulusta löytää liike joka myis erilaisia kakunkoristeita.. siis siihen ristiäiskakkuun meinasin, vinkkejä???

JoannaH ja Nasu 1kk
 
Täällä on kaikkia kivoja leivontaan liittyvää, kuten koristeita. Tosin toimittavat vain netin kautta :| http://www.bakeandparty.com
Meidän vyöhyketerapeutti suositteli vauvalle istumista (kohtuullisesti kuitenkin) sitterissä, kunhan siinä menee selkä tarpeeksi pyöreäksi. Mun mielestä siinä ei mene, onko sellaisiakin sittereitä, joissa selkä menee kunnolla pyöreäksi?? Vauva on ollut kohdussa sellasessa asennossa, että vieläkin väsyneenä varsinkin vetää itsensä vähän kaarelle, josta taas aiheutuu niska/selkä/vatsalihasten kireyttä, jotka taas aiheuttaa itkua ja pulauttelua. Nyt jo onneksi vaivat vähän helpottaneet =)
 
Oliskohan tää nyt kolmas kerta ellei jopa neljäs kun yritän viestiä laittaa ja aina tulee jotain....

Nukkumisesta oli tuossa puhetta... Meillä menee todella vaihtelevasti... Eilen nukkui aamupäivällä 3,5 tuntia ja iltapaivällä 2 tuntia... Tänään aamupaivällä 2 tuntia ja sit iltapäivällä otti puolen tunnin tirsat. Nyt partsilla... 7 min nukkuneena.....

Ilta unille käy noin puol 9-9 välillä ja sit herää 6-7.

Männä yönä söi 12 ja sit seuraavan kerran aamulla... Periaatteessa ollaan yhdellä tai kahdella syyötöllä menty jo jonkin aikaa...

Rintareppuun voi laittaa kun on 53cm tai niin ainakin meiän rintaperussa oli tai siis on merkintä..

Jaahas ja taas alkoi huuto eli parku parvekkeella....

Jos jatkais....

Meilläon neiti nyt muutaman päivän keskustellut ja hymyillyt oikein urakalla... Välillä tulee sellaisia virneitä että.... Ja juttua riittää, tai siis jos neiti niin haluaa....

Täällä olis muuten siivojan paikka auki.... Viikonloppuna on esikon 6v synttärit ja tarttis siivota.... Viime kerrasta on aikaa.... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Dementiaa kun pakkaa niiin meillä neiti on löytänyt kivan kaverin elin madon joka on vaunu helistimesä.. Sen kanssa menee hetki jos toinenkin kun flirttaileee, kunnes ei saa vastausta ja sit menee herne nenään....

Peilistäkin on kiva omaa kuvaa katsella... Mojovat virnistykset on saanut tuo juttu aikaiseksi...

Tänään olitiin esikon eskarissa sisarus kuvassa, saas nähä millaiset niistä sit tuli.. Kovasti neiti säikähteli salamaa....

Tä&Neiti 10,5viikkoa....
 
Siis mullei oo moneen viikkoon toiminu tää palsta vaikka mitä oon yrittäny.. ylläpitoon laitoin viestiä ja nyt toimii taas.. tiedä sitten mitä ihmettä!
Mutta tässä saunaa odotellessa ihan pikaiseen tuun heittää kuulumisia..

Huomenna on 2kk neuvola. Meillä oli niitä masuvaivoja tosi paljon alussa, mut kai noi relat on tehneet tehtävänsä ku ei oo enää viikkoihin menny kaikki valveillaoloaika hyvvyttelyyn ja toisen olon helpotteluun. Jätkä on niin päivänpaistetta, että...! Harjottelee kovasti ääneen nauramista =)
Mä oon aika toipunut, jälkivuotoa oli 4vkoa, viikon tauko ja menkat perään. Minipillereillä menty nyt parisen viikkoa, mutta taidan vaihtaa jo kohta takaisin e-pillereihin.. meinaan tossa pari päivää sitten tissit sano yhteistyön irti eikä heruta enää yhtään. Mikäs siinä, korvikettahan jätkä on saanut alusta asti tissien ohella, et ei siinä mitään.. menkööt nyt sitten kokonaan korvikkeella. En ala ruoskii itseeni siitä, että meijerit meni lakkoon.

Muutenkin täällä menee tosi hyvin.. mies on aivan loistava, osallistuu ihan täysin pojan hoitoon ja kotitöihin. Kertaalleen jo ehdittiin jälkitarkastuksen jälkeen sekstaillakin (vko sitten), mutta olkoon se nyt hetken siinä. Hyvin se sujui ei siinä mitään, ei edes sattunut, nyt on vaan hieman univelkaa pojan mahakipu-ajasta.

Nimiäiset on pidetty, nekin meni ihan loistavasti. Mitä nyt just kesken nimiäisten ilmestyi tyttöjä heiluttamaan mulle herätkää-lehteä oven raosta.. jestas minen osannu ku nauraa :LOL: Totesin vain että nyt on pakanalliset juhlat kesken, mutta ei tartte toistekaan tulla.

Eipäs mitään sen ihmeellisempää.. poika on vielä mun maailmani napa =)
 
Flunssa siis! On neitin nokkakin ruvennu aukenemaan. Ei tykkää yhtään kun nessuun laittaa keittosuolatippoja, mutta helpottaahan se. Ei onneks ole kuumetta noussu, eka päivänä oli hieman lämpöä, mutta nyt on ollu ihan normi lämpöinen. Jos tämä tästä ;)

Pappikin piipahti juttelemassa ristiäisistä. Kävi ihan kotona, mikä oli tosi kiva homma. Saatiin sovittua asiat järjestykseen... On kivan oloinen nuori naispappi.
Mummua harmittaa kun ei tiedä tytön nimeä ja pappi sen nyt tietää... Mites teillä muilla, ootteko kertonu nimen muille ennen ristiäisiä? Me ei kerrottu isommistakaan, niin aateltii ettei kerrota tätäkään, vaikka vaikeaa on ollu pitää salassa. (Oon vaan ihmetelly miks ei kerrota, mutta päätöstä ei peruta)

Nyt rupes isompi tyttö kiukuttelemaan jostain ihan pienestä asiasta... Täytyy mennä!

Mä ja tytsä pian 7vko
 

Yhteistyössä