**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Nimi on pojalla ollut käytössä jo parin päivän ikäisestä lähtien. Eli salassa ei olla pidetty. Ei pidetty esikoisestakaan.

Meillä poitsun päiväunet ovat nyt ihan sekaisin. Yöt nukkuu kyllä hyvin, mutta päivällä ei meinaa nukkua -paitsi sylissä tietysti... Tänäänkin heräsi puoli yhdeksältä, torkahti autoon kun vietiin miehen puku pesulaan mutta heti kun auto pysähtyi taas oltiin hereillä. Puolen päivän maissa jo huuteli väsymystään ja lopulta sammui syliin puoli yhdeltä. No, itsellä kun alkoi olla jo aikas kova nälkä, niin vein hänet sänkyyn (jossa siis tähän mennessä päiväunet kelvanneet mainiosti) ja sain just hikiseen syötyä kun alkoi kuulua jo itku. No, nälkähän pojulla oli, joten syötiin, sit kakattiin, vaihdettiin vaipat ja sit piti jutustella taas!!! Kunnes sitten oltiin jo niin väsyneitä, että huudettiin suoraa huutoa. :headwall: Puin ulkovaatteet niskaan, poitsu vaunuihin, käveltiin varmaan kymmenen metriä ja nyt nukkuu vihdoin tuolla ulkona. Saas nyt nähdä kelpaako jo pidemmät unet vai herääkö kohta.

Jos herää, niin sit taidan nykäistä itsellekin ulkovaatteet niskaan ja tehdään pitkä kävelylenkki... Mutta kun olisi niin paljon täällä sisälläkin tekemistä, kun ne ristiäiset on lauantaina... Ja äiti on valmiiksi ihan väsynyt, kun esikoinen on valvottanut parina viime yönä. Vauva kyllä nukkuu 22-5 ja syö sit ekan kerran ja jatkaa unia. Mutta esikoinen on herättänyt mut molempina öinä tuossa 3 maissa, joten se niistä "pitkistä unista"...

jossu + poitsu 7 ja puol viikkoa
 
ei oo taaskaan tullu kirjoteltua. päivittäin käyn lukemassa, mutta ei vaan saa aikaseksi kirjotettuo.
meijän kaveri on aika rauhallinen tapaus. eilisilta oli ensimmäinen millon itki pitemmän ajan putkeen 1.5h. tais sattua mahaan, kun ei tissikään kelvannu. lopulta nukahti syliin ja nukkui 4,5h. luulen että kipristely johtuu minun syömistä viinirypäleistä. viime viikolla itkeskeli kans, kun olin syöny rypäleitä. tietääpähän olla syömättä.

nukkumisesta oli puhetta.. meillä on tullu jonkunlainen rytmi. päikkärit nukutaan n.13-16, yöunille 23-24, eka syönti 3-4, toinen syönti 6-7 ja ylös 9-10. yleensä poju nukahtaa tissille ja nostan siitä sänkyyn nukkumaan. päikkärit nukutaan ulkona, toisinaan saattaa nukkua 4 tuntia. toisia kunnon unia ukkeli ei nuku päivällä, torkkuu tissillä ja siitä kun laskee sohvalle niin silmät aukeaa.

meillä ukkeli on hymyilly ja ruvennu jutustelemaan tässä viime viikkojen aikana. varsinkin kun päiväunilta herää niin silloin riittää kerrottavaa :) :heart: . hoitopöydän luona on värikäs koirankuva, sille se kans juttelee kun vaihetaan vaippaa.

kestoilusta oli myös puhetta.. me käytetään kertakäyttövaippoja, mutta minua on nyt ruvennut kiinnostamaan kestoilu ja olenkin miettinyt että pitäisikö kokeilla. miten se kannattaa aloittaa? ja paljon vaippoja tarvitsee?

me ei olla vielä päätetty nimeä. ristiäiset on ens viikon lauantaina. pitäisi lähipäivien aikana päättää kun ajattelin tilata ristiäisiin sellaisen kynttilän mihin tulee nimi ja syntymäaika. nimi pidetään salassa kuhan sen nyt sais päätettyö.

ehkäisystä ei oo vielä mitään hajua. hormooniehkäisy ei oikeen sovi minulle, halut häviää ja tuun pahalle päälle. ja kumipuvut on muutenvaan ärsyttäviä. eipä tässä oo vielä petihommiin mitään asiaa, kun tuntuu ettei paikat parane millään. vieläkin toisinaan kipeytyy kun istuu väärässä asennossa. kyllähän tuo jo alkaa haluttamaan, yöllä aina näkee kaikennäkösiä unia..

onko kellään kokemuksia baby art -tuotteista? niistä jalka ja käsi kipsitauluista. oon aatellu ostaa sellaisen, mutta olen miettiny että miten sen saa tehtyä näin pienelle. jalat ja käet kun vielä huitoo miten haluaa.

hapsiainen ja ukkeli 6 ja puol viikkoa
 
Meidän poika sai tänään tradegiset mitat nlasta 5900g ja 58.1cm :) Aaaaww, siitä tulee jo iso iso poika.. apua! :LOL:
Kehitys edelleen kuukautta edellä, vastaa 3kk:n ikäistä jäntevyydeltään jne. Aamulla kun poika oli hetken heräillyt ja naureskellut, päätti ottaa ja heittää itsensä selältä kyljelleen.. ja mamma on ylpeä! Sanoi neuvolassa täti et ei mee kauaa ku lähdetään liikkeelle ku on kuulemma niin jäntevät lihakset.. meidän jätkä taitaa olla joku sala-bodari sitten :LOL:

-Me huomenna 2kk-
 
Kylläpä on lumoava laite tuo musiikki mobile. Aada on jaksanut katsella tuota härpäkettä jo 15 min vaikka mikään muu ei enää väsymykseltä jaksanut kiinnostaa, vaan olisi sylissä pitänyt narista kun unikaan ei vielä maittanut. Mutta nyt tuo tyytyväisenä tuolla makoilee ja katselee ja valittaa vain kun musiikki loppuu ja pellet pysähtyvät. :LOL:
 
pollerolle
HAPSIAINEN84:Olen vielä aloittelija kestoilussa,mutta minä aloitin kestoilun huutamalla huutiksesta yhden taskuvaipan ja ostin siihen kuorivaipan.Kokeilin ensin sitä pari kertaa ja sitten taas huutamaan vaippoja ja löysin sieltä yhden ompelijan joka sitten on ommellut minulle muitakin vaippoja.Minä tykästyin läpällisiin sisävaippoihin.Minulla on 15 vaippaa ja vielä pitäisi jonkun verran ostaa ettei tarvitse joka päivä konetta laulattaa.Kannattaa surffailla kestovaippainfon ym.sivuilla ja miettiä minkälainen vaippa voisi olla juuri teille hyvä.Vaippoja on monenlaisia ja monenhintaisia.Itse olen huutanut kaikki vaipat huutiksesta ja sitten ompelija on tehnyt joitakin.Uudet vaipat maksavat nettikaupoissa keskimäärin 15-20e ja huutiksesta saattaa saada uuden tsi-vaipan 5e. Jonkun verran olen myös käyttänyt harsoja joiden päälle kuorivaippa,meidän neiti vaan on niin kova pissimään että harsoyhdistelmät ei ole oikein toimivia.Rohkeasti vaan kokeilemaan.
pollerolle
 
Hapsiainen84: Mulla on kans suunnitelmissa alkaa käyttämään nuita kestoja ja sen verran oon jo kokenu noita pettymyksiä tällä saralla että suosittelen että koitat ensin ainakin löytää jostain käytettyjä vaippoja joilla testata mikä on hyvä. Me ei olla vielä ainakaan löydetty sitä hyvää mallia joka neidille sopisi. Kaikki mallit tähän mennessä ovat tuntuneet oudoilta: jalkojen väliin jää valtava paakku, jotkut eivät pysy kiinni, toiset ovat liian kireitä, joissain pettää nepparit ym. ym. Olen ostanut myös pari tsi taskuvaippaa jotka olivat muuten hyviä, mutta olivat mahan kohdalta liian löysiä ja jaloista hieman puristi. Mutta pituus oli hyvä. Meillä on nyt hanke jäissä siihen asti että tyttö kasvaa hieman kokoa ja sitten koitamme uudelleen josko sitten ei tuo vaippa olisi polviin asti, että liikkuminenkin onnistuisi. En luovuta vielä, en. =)
 
pollerolle
käpylehmä:minulla kävi hyvä tuuri kun löysin "oman" ompelijan.Hän tekee juuri meidän neitille sopivia vaippoja ja hyvin nuo ovat sopineet.Hän kyseli vauvan mittoja ja miten paljon halusin kiinteitä imuja ym.Ostin yhden hänen tekemän vaipan huutiksesta ja kysyin sitten että tekisikö hän minulle muitakin vaippoja.Siitä se sitten lähti.Tänään tuli yksi huutiksesta huutamani vaippa ja se ei istu sitten millään (maksoi onneksi vaan 3e),taidanpa laittaa ompelijalleni viestiä että tartteisin joitakin vaippoja lisää.Ne ainakin sopivat.
pollerolle
 
Eipäs ole taas aikoihin tullu kirjoiteltua, vaikka lukemassa käyn melkein päivittäin... Aina tuntuu olevan niin kiire, tai sitten on vauva sylissä niin ei viitsi yhdellä kädellä alkaa naputella.

Me oltiin pojan kanssa yksi yö sairaalassa lastenosastolla seurannassa. Vauvalla on ollut muutaman kerran sellainen hengityskatko, ettei saa henkeä, haukkoo vaan rassu ilmaa, eikä ääntäkään tule :/ Neuvolalääkäri lähetti polille ja siellä tutkivat ja seurasivat yön yli, otettiin aivosähkökäyrää, pään ultraääni jne. jne. kaikenlaisia tutkimuksia, ja ONNEKSI kaikki on kunnossa =) :heart: Poju oli tosi reipas, vaikka jotkut tutkimukset oli vähän "ilkeitä", oli kaikenmaailman piuhoja ja harmitti kun aina herätettiin kesken unien tai vietiin kesken syönnin. Se, kun otettiin verikoe päässä olevasta suonesta, itketti myös äitiä :'( Ihan hirveeltä tuntui, kun verta suihkusi älyttömästi ja pieni itki niin lohduttomasti, sattui varmaa tosi kovaa kun se näyte otettiin aika paksulla neulalla :/
Johtuvat nuo hengityskatkokset kai siitä, kun maitoa tulee niin paljon, ja sitä saattaa syödessä joutua hengitysteihin. Mutta kyllä säikäytti, ihanaa että nyt tietää ettei hätää ole ja nuo "kohtaukset" varmaankin menevät ohi kunhan ikää tulee vähän lisää. Oon nyt yrittäny yölläkin syöttää vähän pystyasennossa, joskus vaan ei jaksa, kun meinaa nukahtaa istuilleen.

Julius herää edelleen vähintään 3h välein syömään. Kasvanut kovasti, maanantaina mitattiin paino niin oli 5440g ja tiistai-aamuna olikin kasvanut jo 135g painoi 5575g :eek: :D :heart:

Pojasta on tullut oikein hurmuri, hymyilee ja juttelee ihanasti :heart: Tänään jopa nauroi ääneen, naurettiin yhdessä =) Ja seuraa hienosti asioita, kaikki kun on niin uutta ja ihmeellistä niin täytyyhän sitä alkaa tutustua asioihin :heart:

Mitäs muuta, ei kai sen kummempia... Tänään alkoi se perhekerho, Julius jaksoi hienosti valvoa suurimman osan kerhoajasta. Lauluista tykkäsi kovasti, mutta kesken kaiken tuli nälkä ja päätti syödä ennen kuin eväshetki oli alkanut. Tosin eväät ei ollut pakattu rasiaan niin kuin muilla, eikä Julius pessyt käsiäkään vaikka tätit sanoivat että pitäisi ennen ruokailua, mutta hienosti meni silti :LOL: Ihan mukavaa oli tavata muitakin äitejä ja tutustua ihmisiin :)

Ainiin, elämä helpottui huomattavasti, kun kävin ostamassa matkarattaat! Voi että on ihanaa, kun ei tarvii enää raahata vauvaa painavassa turvakaukalossa joka paikkaan ja ympäri kaupunkia kun on asioilla. Ne on sellaset Gracon rattaat, joihin tuo turvakaukalo käy suoraan, niin sen kun vaan nostaa kyytiin ja työntää :) Sattui vielä olemaan hyvä tarjous Lastentarvikkeessa, kun norm. hinta on 179? niin olivat 129? :D

Rintareppuakin kokeilin, mutta enpä mä juuri mitään saanut tehtyä. Kai mulla on niin lyhyet kädet(!?!) mutta ei ne yltäneet tiskialtaaseen, silittämään eikä oikein hämmentämään ruokaakaan kun se reppu ja vauva olivat edessä...

Tässä hymy-mies, joka on valloittanut täysin äitinsä sydämen :heart: :heart: :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=972041.jpg


Siksakkia & Julius 8vko :heart:
 
Pollerolle: Onko se sellanen ompelija joka vois meillekin koevaipan ommella? Tuli vaan mieleen että jos oot sen tuolta huutiksesta bongannut... Heitä mua vaikka y:llä jos on sellanen joka vois meillekin ommella. Olisin kyllä kovin onnellinen jos löytyis sopiva vaippa, mua kun joka päivä rassaa tuo meidän kasvava vaippavuori. :headwall:
 
Nyt on poika kastettu :D Ei päässyt itkun itkua koko aikana :eek: tyytyväisenä vain katseli ympärilleen ja juuri ennen kastamista nukahti :D

Kahvittelukin meni mukavasti ja nyt ollaan kotona toivuttu. Aamulla oli kyllä aikamoinen härdelli ja srk-kodilla oltiin puoli tuntia myöhemmin kuin mitä piti, mutta kaikki saatiin hyvissä ajoin valmiiksi ja kirkkoonkin ehdittiin ajallaan.

Pojasta tuli siis Mikko Valtteri.

Nyt ei enempiä jaksa kirjoitella, ruuanlaittoon ja sit saunaan rentoutumaan!

Jossu + Mikko kohta 8 vkoa
 
Hapsiainen mun mielestä harsoilla ja naruvaipoilla +villahousuilla tai PUL-kuorella (jollainen oli ä-pakkauksessakin) on helppo aloittaa. Harsojen kanssa yksi näpsy, jolla ne laitetaan kiinni ja lisäimuksi taitellaan vaikkapa pieni käsipyyhe pötköksi. Käytettynä ostin justiin tuolta kestovaippainfon keskustelupalstan kautta taskuvaippoja, aletaan seuraavaksi niillä kokeileen, mutta naruvaipat ja harsot on periaatteessa "yhden koon" eikä jää heti pieniksi. Harsoissa on eri taittelutapoja eri kokoiselle vauvalle, ja naruvaippa menee kivasti jalkojen ympäri ja on musta sikäli pitävä. Ne on molemmat edullisia hankkia uutenakin. Me käytetään pelkkiä kestovaippoja ja meil on vissiin 10 harsoa ja 6 naruvaippaa ja 4 kpl niitä ä-pakkauksen muotoonommeltuja sisävaippoja, kuoria on 3 villikset ja PUL-kuoret. Sekä lisäimuina pyyhkeitä tarttee etenkin naruihin. Harsoja voi käyttää kanssa pötköksi taitettuna lisäimuna.

Vauva valvoo jä mä täällä kirjottelen. Yörytmi ei ota kääntyäkseen, vaan hän herää 11-12 maissa illalla ja valvoo sitten 2-3, parhaillaan jopa viiteen. Sitten nukutaankin yhdessä puolille päivin aamu 8-9 vaipanvaihtoa ja tissitystä lukuunottamatta.
 
Neiti on löytänyt kätensä :D Hirvee maiskutus vaan kuuluu kun niitä pitää imeskellä...Nyt on onneksi alkanut tajuta tutinkin päälle jonkun verran.

Meillä on oltu kans hirveessä räkätaudissa, nyt alkaa onneksi olla menossa jo ohi.

Päätettiin ottaa se rotavirusrokote, pitäs käyä se resepti hakemassa ja poiketa apteekissa. Laitetaan se sitte 3kk neuvolassa ku pistetään ekat rokotuksetki.

Illat tahtoo olla aika itkusia ja neiti ei meinaa millään nukahtaa, vaikka on väsyny. Yöt onneksi nukkuu edelleen tosi hyvin. Aamulla on noin tunnin hereillä ja sitte ottaaki sellaset kolmen tunnin tirsat :) Nytkin nukkuu parvekkeella. Esikko kattoo telkkaria. Mies oli taas viikonlopun reissussa niin on itellä pikkasen veto poissa.

Kai sitä täytyy lähtä ruuan laittoon
 
Eilinen oli aikas rankka päivä. Koko kastepäivän poitsu oli niin levollinen ja rauhaisa, mutta ei nukkunut niitä pitkiä päikkäreitä lainkaan... ...ja eilinen olikin sitten tuo "reagointipäivä" ja kitinää kesti aamusta iltaan. Ilmeisesti ristiäisten herkut kävivät vähän poitsun masulle :ashamed: ja huutoakin piisasi illalla kunnes vihdoin sai kakat pusattua ulos. Nukuttu ei eilenkään kuin muutama puolen tunnin pätkä. Pitempään olisi kyllä nukkunut ulkona, mutta esikko sitten kaverinsa kanssa kailotti vauvan hereille :kieh: vaan minkäs teet, eipä sitä oikein voinut siitä suuttua esikollekaan kun ei oltu sanottu ettei saa mennä siihen vaunujen lähelle. Toinen niin ylpeänä isoveikkana esitteli kaverilleen pikkuveljeään, niin mites siitä suutut...

Illalla vihdoin isojen kakkojen jälkeen oltiin sitten juttutuulella ja hymyiltiin urakalla. Etenkin veikka sai parhaat hymyt :D puoli kymmeneltä poitsu nukahti syliin ja syötin hänet unisena vähän ennen kymmentä. Klo 22 siirsin pinnasänkyyn, jossa nukkui klo 6 asti!!! :eek: Söi ja jatkoi unia vähän yli yhdeksään.

Nyt on nukkunut vaunuissa jo tunnin verran päiväunia. Tosin siirsin vaunut eteiseen äsken pihalta, kun alkoi sataa niin kovaa. Itkuhälyttimestä ei kuulunut muuta kuin sateen ropina...

Meillä on kanssa kädet löytymässä. Suuhun ne ainakin löytävät tiensä koko ajan ja välillä hämmästyneenä katselee käsiään tuossa kasvojen edessä :D

Itseltä meni KALAn syöminen pannaan. Söin kalapiirakkaa ja sen seurauksena poitsulla on taipeet täys inhan näköistä ihottumaa.

Korvantauksista: Onko kenenkään vauvalla korvantaukset koko ajan kosteat??? Täällä on ja just yritän neuvolaan soitella, jotta mitäs niille vois tehdä. Haiseekin vähän se mitä sieltä tulee. Koko ajan niitä on putsattu, joten ei voi siitäkään olla kiinni että ei olisi pesty.

jossu + mikko 8 vkoa tasan
 
Heips! En oo kauheesti kirjotellu viime aikoina mut lukenu juttuja sitäkin enemmän..Katselin tuota listaa ja josko vois meidät lisätä sinne kans eli tyttö syntyi 14.7 EKKS (la oli 16.7) 49 cm, 3580g, pään ymp. 35 cm. Nimikin on jo annettu ja prinsessasta tuli Wilma Aurora. Nyt pitää lähteä isin kanssa saunaan kun tyllerö on saatu nukkumaan! Heissulivei!
 
Taas täällä valvoskelen vauvan kans. Viime yönä meni puol 4. Noh, sit nukuttiinkin kolmeen iltapäivällä!

Mies oli äsken laittanut tossa pullot kiehumaan ja satuin ihan sattumalta vielä meneen keittiöön ja löysin ne sieltä sulamasta kattilan pohjalle... :whistle: Ei ole sitten pojalla yöpulloa luvassa tänään, toivottavasti tissi riittäis aamuun! Minä puolestani aloin steriloida ryyppyytyskuppia ja laitoin sitten vika levyn päälle, seurauksena posliinisen teekannun halkeaminen kun se sattui seisomaan siinä vika levyllä. Oli muuten jo 3. kattila joka ollaan jotenkin pilattu täs vauvan syntymän jälkeen, pientä hajamielisyyttä ilmassa,
 
meillä kans ristiäiset vietetty ja tyttö sai nimekseen Minea Minttu-Maria..,nyt kuitenkin pientä harmia ilmassa,nimittäin eilen tuli pikkuselle kova flunssa,on niin tukossa että pahaa tekee...
onko kellään mitään kikkaa toisen olon helpottamiseks??miten te muut joilla vauvat ollut jo kipeitä ni ootte selvinny??

mimima ja minea 8vkoa
 
meillä kans ristiäiset vietetty ja tyttö sai nimekseen Minea Minttu-Maria..,nyt kuitenkin pientä harmia ilmassa,nimittäin eilen tuli pikkuselle kova flunssa,on niin tukossa että pahaa tekee...
onko kellään mitään kikkaa toisen olon helpottamiseks??miten te muut joilla vauvat ollut jo kipeitä ni ootte selvinny??

mimima ja minea 8vkoa
 
pollerolle
johantero Meidän vauvalla on ihan sama juttu.Korvantaustat on koko ajan märät ja se neste haiskahtaa.Kerro minullekin jos saat jotain tietoa ja ohjeita sieltä neuvolasta.Puhdistellut olen usein ja oon kokeillu talkita,mutta sama vaan jatkuu.
pollerolle
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimima:
meillä kans ristiäiset vietetty ja tyttö sai nimekseen Minea Minttu-Maria..,nyt kuitenkin pientä harmia ilmassa,nimittäin eilen tuli pikkuselle kova flunssa,on niin tukossa että pahaa tekee...
onko kellään mitään kikkaa toisen olon helpottamiseks??miten te muut joilla vauvat ollut jo kipeitä ni ootte selvinny??

mimima ja minea 8vkoa
Ei tuu äkkiseltään muuta mieleen noin pienen avuks kuin sängyn päädyn korottaminen ja suolaliuostipat (tukkoseen nenään). Särkylääkettäkään kun ei saa vielä antaa. :(

Pauline ja poitsu 2 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauline:
Alkuperäinen kirjoittaja mimima:
meillä kans ristiäiset vietetty ja tyttö sai nimekseen Minea Minttu-Maria..,nyt kuitenkin pientä harmia ilmassa,nimittäin eilen tuli pikkuselle kova flunssa,on niin tukossa että pahaa tekee...
onko kellään mitään kikkaa toisen olon helpottamiseks??miten te muut joilla vauvat ollut jo kipeitä ni ootte selvinny??

mimima ja minea 8vkoa
Ei tuu äkkiseltään muuta mieleen noin pienen avuks kuin sängyn päädyn korottaminen ja suolaliuostipat (tukkoseen nenään). Särkylääkettäkään kun ei saa vielä antaa. :(

Pauline ja poitsu 2 kk
Meiänki vauvalla oli nuha jo kuukauden ikäisenä... :/ Oli tosi hankalan oloinen välillä, soitin neuvolaan ja kysyin et saako antaa supon niin antoi luvan. Yksi 60mg suppo annettiin ja hyvin maittoi uni jonkin ajan päästä. Sängyn päätyä korotettiin, suolaliuostippoja laitettiin ja räkää imettiin, ohi meni tauti lopulta. Itellä räkätauti kesti yli kaks viikkoa..
 
kirjoitanpa tännekki pitkästä aikaa. tulee aina vaan luettua, mut ei koskaan muka jaksa kirjoittaa.

Tänään oli painontarkistusneuvola 4700g painoa on tullut ja 58cm pituutta. Laiha poika meillä on mutta ei nyt kuulemma hälyttävää oo viel.

Meil on sitten perjantaina vihkiminen. jännittää kovasti niin että ei nukutuksi meinaa saaha.Sitten tänään oon vain lepäillyt kun meinaa flunssa tulla just sopivasti. Loppuu sitten tää yksinhuoltajan arki. Vähän outo tunne että tänne muuttaa yks ihminen lisää. nyt kun on tottunut että ollaan matiaksen kanssa kaksin vain.

vilma76 kiva kuulla että joku muukin polttaa kattiloita. mä oon kans sulattanut melkein kaikki tuttipullon tutit. sit mulla on viel jotain ihmepulloja mihin ei meinaaa tutteja mistää löytää.

Aloitetaanko teillä muilla rokotukset heti 3kk iässä?
otatteko myös lisäksi sitä rotavirus-rokoitetta tai vesirokko?
oon vaan harkinnut noita kahta jälkimmäistä lisäksi mut kannattaako?!?!?

Laitan profiiliin uuden kuvan poijasta!

T:karoliina ja matias reilu 2kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
johantero Meidän vauvalla on ihan sama juttu.Korvantaustat on koko ajan märät ja se neste haiskahtaa.Kerro minullekin jos saat jotain tietoa ja ohjeita sieltä neuvolasta.Puhdistellut olen usein ja oon kokeillu talkita,mutta sama vaan jatkuu.
pollerolle
Soittelin neuvolaan, antoi ohjeeksi putsata septidinillä kaksi kertaa päivässä ja "tuuletella" korvalehtiä mahdollisimman paljon. Meillä on nyt kuivat korvantaukset, eli tuo auttoi nopeasti. Lisäksi laitoin aina Mikon lattialla ollessa sideharsotaitokset korvien taakse. Neuvolasta vinkkasi myös että bepanthenia voisi laittaa myös tuon puhdistuksen jälkeen jos talkista ei ole apua.

Nyt taistellaan kaulan vastaavaa ongelmaa vastaan... Eli kaula alkoi hautoa ikävästi ja nyt on sitten kaulaa putsailtu, oltu paljon masullaan lattialla jotta pää olisi pystyssä mahdollisimman paljon (eli siis kaulapoimut tuulettuvat) ja talkkia, talkkia ja vielä kerran talkkia...

Viime yönä poju vetäs taas unta 22-6 ja 6:15-9, eli vartin sapuskatauko oli kuudelta, muutoin nukuttiin koko yö. Tänään nukkui matkarattaissa 3 tuntia
:eek: Vaunuissa taitaa olla ollut liian kuuma, kun ei ole viime aikoina pitkiä unia vaunuissa nukkunut, matkiksissa tuuletus toimii paremmin. Pitää kokeilla laittaa vähemmän päälle (kun on aina vaunuista herätessä ihan hikinen ja kuumissaan). Jotenkin vaikea pukea päälle näille ilmoille...

jossu + poitsu 8 vkoa ja rapiat päälle
 

Yhteistyössä