**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
johantero Meidän vauvalla on ihan sama juttu.Korvantaustat on koko ajan märät ja se neste haiskahtaa.Kerro minullekin jos saat jotain tietoa ja ohjeita sieltä neuvolasta.Puhdistellut olen usein ja oon kokeillu talkita,mutta sama vaan jatkuu.
pollerolle

Meillä tuollaiset oireet liityivät maitoallergiaan... :/ Mikään hoito ei auttanut. Visvaa vuoti korvantakusista ja kaulalta. Ainoat paikat joihin ihottumaa loppujen lopuksi ilmestyi. Onko teillä ilmavaivoja, itkuisuutta, ripulia/ummetusta tms. ?
 
Jospa nyt kerkeisin kans vähäsen kirjoitteleen, kun tuo poitsu vetelee sikeitä vaunuissa..

Meitin herralle nyt tullut vaihe, että ei voi nukkua päikkäreitä muuta kun pihalla ja muutenkin on ollut itkuisempi. Tissille kyllä nukahdetaan, mutta heti kun nostaa pois, niin alkaa heräileen. Yöt kyllä yleensä onneks nukutaan ihan hyvin.

Ens torstaina pitäis tulla fysioterapeutin käymään kotona. Kertoilee kai juttuja, et mitenkä on hyvä liikutella yms ja kattoo samalla mitä herra jo osaa..Ite pitäis varata aika kuntoutusneuvolan lääkärille.

Siksakkia: meitin poika vietiin sillon toiseen huoneeseen, kun häneltä otettiin verta päästä. Vaikka kyllä sen huudon kuuli sinne toiseen huoneeseenkin..

t.mä ja Jomppe
 
Tänään oli jälkitarkastus ja pojan tarkastus.
Eli poika kasvanut hienosti... Paino 4945g (3168g), pituus 57cm (49cm) ja pipo 39cm (35cm).
Itsel jälkitarkastus muuten ok mutta labraan mentävä näytteitä antelee. Ja jos vuoto ei loppunut 2viikon päästä niin sit e-pillereillä pistetään se loppumaan. Lääkäri kyllä sanoi että vuoto varmaan kaavinnan takia vielä suht runsasta et hyvinkin voi loppua hetkenä minä hyvänsä.

Hk ja "eetvartti" 6viikkoa ja 6päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Käpylehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
johantero Meidän vauvalla on ihan sama juttu.Korvantaustat on koko ajan märät ja se neste haiskahtaa.Kerro minullekin jos saat jotain tietoa ja ohjeita sieltä neuvolasta.Puhdistellut olen usein ja oon kokeillu talkita,mutta sama vaan jatkuu.
pollerolle

Meillä tuollaiset oireet liityivät maitoallergiaan... :/ Mikään hoito ei auttanut. Visvaa vuoti korvantakusista ja kaulalta. Ainoat paikat joihin ihottumaa loppujen lopuksi ilmestyi. Onko teillä ilmavaivoja, itkuisuutta, ripulia/ummetusta tms. ?
Ei oo mitään muuta oireita, masu toimii normaalisti ja poitsu itkee todella vähän, vain väsymystä, nälkää tai kakkaa vaipassa. Masuvaivaa oli alkuun, mutta se hellitti. Ja tuo kaulakin on nyt parempi, ei enää punoita eikä ole vetinen. Laitoin Bacibactia tänään kaksi kertaa sekä sideharsotaitoksen (jota siis vaihdettiin usein) kaulapoimuihin jotta ei hautoisi. Nyt illalla nukkumaan mennessä ei haissut enää lainkaan eikä ollut yhtään kostea :D

Talkki siis jätettiin pois. Meillä nuo märät korvantaukset ja kaula aiheutuivat todennäköisesti siitä, kun oli vaunuissa nukkuessaan pulauttanut ja sitten äiti mokoma oli vielä pukenut liikaa päälle... Puklut oli hautuneet sitten siellä kaulan poimuissa unien ajan ja toinen mitä epäilen, että liekö jäänyt vähän kosteutta isin jäljitä kaulalle (ei aina uskalla kuivata tarpeeksi "ronskilla" otteella, eli saattaa jäädä kosteiksi kylvyn päätteeksi. nyt kyl pidin semmoisen saarnan et varmasti muistaa tarkistaa ain ettei jää kostean tuntuseks) kylpyjen jäljiltä...
 
Meillä laitetaan tytölle rotavirusrokote 3kk neuvolassa. Eihän se 100% suojaa, mutta jos tauti tulee niin se tulee huomattavasti normaalia lievempänä (kuulemma).
Vesirokkorokotusta ei voi antaa alle 1-vuotiaalle.

Hintaahan rotavirusrokotteelle tulee vajaa 160e, mutta sen kyllä maksan ettei tarvitse tuota kamalaa tautia pienen kokea.

- Unikonna ja tytär reilu 2kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja johantero:
Alkuperäinen kirjoittaja Käpylehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
johantero Meidän vauvalla on ihan sama juttu.Korvantaustat on koko ajan märät ja se neste haiskahtaa.Kerro minullekin jos saat jotain tietoa ja ohjeita sieltä neuvolasta.Puhdistellut olen usein ja oon kokeillu talkita,mutta sama vaan jatkuu.
pollerolle

Meillä tuollaiset oireet liityivät maitoallergiaan... :/ Mikään hoito ei auttanut. Visvaa vuoti korvantakusista ja kaulalta. Ainoat paikat joihin ihottumaa loppujen lopuksi ilmestyi. Onko teillä ilmavaivoja, itkuisuutta, ripulia/ummetusta tms. ?
Ei oo mitään muuta oireita, masu toimii normaalisti ja poitsu itkee todella vähän, vain väsymystä, nälkää tai kakkaa vaipassa. Masuvaivaa oli alkuun, mutta se hellitti. Ja tuo kaulakin on nyt parempi, ei enää punoita eikä ole vetinen. Laitoin Bacibactia tänään kaksi kertaa sekä sideharsotaitoksen (jota siis vaihdettiin usein) kaulapoimuihin jotta ei hautoisi. Nyt illalla nukkumaan mennessä ei haissut enää lainkaan eikä ollut yhtään kostea :D

Talkki siis jätettiin pois. Meillä nuo märät korvantaukset ja kaula aiheutuivat todennäköisesti siitä, kun oli vaunuissa nukkuessaan pulauttanut ja sitten äiti mokoma oli vielä pukenut liikaa päälle... Puklut oli hautuneet sitten siellä kaulan poimuissa unien ajan ja toinen mitä epäilen, että liekö jäänyt vähän kosteutta isin jäljitä kaulalle (ei aina uskalla kuivata tarpeeksi "ronskilla" otteella, eli saattaa jäädä kosteiksi kylvyn päätteeksi. nyt kyl pidin semmoisen saarnan et varmasti muistaa tarkistaa ain ettei jää kostean tuntuseks) kylpyjen jäljiltä...

:D Hieno juttu! Tuohon poimujen kuivaamiseen muuten on näppäriä nuo apteekissa myytävät harsotaitokset. Niillä tuo meidän poropeukalokin uskaltaa kuivata hyvin nuo poimut. ;) Meillä meni taas kaikki poimut ja korvantakuset rikki ja alkoivat vuotaa visvaa eilen kun oli tuo Almiron altistus, mutta nyt kaikki altistukset on ohi ja niin ollen myös iho-ongelmat. Jes!!! :D :D Olispa täällä vielä kunnon tuuletus hymiökin... niin onnessani olen!
 
Käpylehmä:
:D Hieno juttu! Tuohon poimujen kuivaamiseen muuten on näppäriä nuo apteekissa myytävät harsotaitokset. Niillä tuo meidän poropeukalokin uskaltaa kuivata hyvin nuo poimut. ;) Meillä meni taas kaikki poimut ja korvantakuset rikki ja alkoivat vuotaa visvaa eilen kun oli tuo Almiron altistus, mutta nyt kaikki altistukset on ohi ja niin ollen myös iho-ongelmat. Jes!!! :D :D Olispa täällä vielä kunnon tuuletus hymiökin... niin onnessani olen!


Vinkkinä noista harsotaitoksista, että kannattaa ostaa semmoinen iso pakkaus kerralla (maksaa jotain 3e), ei useampaa niitä 10kpl pikkupakkauksia (maksavat äkkiä lähes samanverran kuin tuo maxi-pakkaus). Näin ainakin hintapolitiikka menee noissa 10x10cm taitoksissa. Itse käytin aluksi harsotaitoksia sektiohaavan puhtaanapitoon ja nyt sitten vauvan poimujen, kasvojen yms. kuivailuun.
Onko muilla muuten tullut lihaskipuja vauvan kantamisesta johtuen? Minulla on vasen puoli ihan jumissa ja tuosta rintojen välistä lähtee ja menee vasemman rinnan alta kaarevasti tuonne kainaloon asti on semmoinen kipualue. Kipu tuntuu välillä myös selän puolella ja paljon myös yskiessä. Tuolle kipuilulle oli joku nimikin (xxx syndrooma?), mutta en muista mikä. Mulla on myös 3vkoa kestänyt kuiva yskä päällä flunssan jälkitautina, joten tänään olen menossa lääkäriin. Jospa ne jotain rohtoa keksisi näihin vaivoihin.
 
Niin se on taas viikko vierähänyt....

Juhlat on juhlittu....

Meille ei sen ihmeempiä... Tai okei... Esikko tippui eilen kiipeily telineestä ja nyt on niska jäykkänä ja kipeenä... Mennään iltapäivällä lääkäriin, jotta kuvaavat, että ei ole mitään pahempaa....
Sen siitä sit sai kun pitää rajoja kokeilla ja kute varmaan arvaatte niin ei olla kielletty kuin sata ja tuhat kertaa.....

Mutta toivotaan nyt että ei siis pahempaa....

Niin ja tännekkin, jos joku tuttelia Porvoon seudulla tarvitsee, niin täällä olis tarjolla.....
 

Vinkkinä noista harsotaitoksista, että kannattaa ostaa semmoinen iso pakkaus kerralla (maksaa jotain 3e), ei useampaa niitä 10kpl pikkupakkauksia (maksavat äkkiä lähes samanverran kuin tuo maxi-pakkaus).


Juu, ja nuo pikku paketit taitavat olla steriilejä, eikä steriilejä taitoksia tarvitse käyttää vauvan hoidossa. Ne ovat lähinnä tulehtuneille haavoille tarkotettuja. Noita isoja pakkauksia meilläkin on käytetty. :D
 
Eetulla oli eilen neuvola. Painoa on nyt 6250g ja pituus 61cm. Hyvin on taas kasvanut :) Sai nyt rota-rokotteen ekan osan.

Nuhaa on myös Eetulla. Inhottavaa kun toinen ihan tukkoinen.

No nyt heräsi.. eipä pitkään taas kerennyt kirjottaa.. toiste lisää.. Laitoin Eetusta uuden kuvan profiiliin.

Lotta84 ja Eetu 10vko
 
Hei taas, kerkesin tähän nopeasti... Maanantaina oli 2 kk neuvola ja painoa oli 5050 g ja pituutta 59 cm. Vastaa poika jäntevyydeltään ja virkeydeltään kuulemma 3 kk ikäistä. Mutta samanlainen tuo esikkokin oli, joten paha verrata mihinkään...

Huomenna tehdään pikareissu Ruotsiin toista mummoa katsomaan. Aamulla Turusta laivaan, jossa miehen äiti odottelee ja keretään viettää päivä yhdessä laivalla. Tukholmassa sitten mennään anopin luo yöksi ja aamulla taas laivalle ja takaisin kotiin. Laiva on Turussa jo klo 16.00 joten ollaan ihan ajoissa kotonakin sunnuntaina :) Kiva päästä täältä kotoota vähän tuulettumaan.

Ei nyt enempiä tässä taas.... Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Mari ja Amilio 9 vkoa 3 pv



Profiilissa molemmat kullanmurut :heart:
 
Todii.. Eiköhän ne esikon niskat siitä tokene... Revähdystä meinasivat. Ma kuviin jos ei ole helpottanut. Tänään ollut kuitenkin parempi päivä kuin eilen...

Illalla annan viel särky lääkettä...

Huomenna olis sit meiän neidin tähän asti pisin reissu edessä... Mennään ihan vallan Espooseen asti...

Demnetiaa kun on....

Onko jo joku saanut sen rokotteen siis se mikä annetaan 3kk iässä... Tuliko oireita?
 
Meillä on yösyötöt tulleet takaisin. Eipä tuo haittaa, hyvin saan onneksi unen päästä taas kiinni. Ja jospa nyt kuukautisetkin pysyisivät poissa pitkään :whistle: Meillä syötiin eilen illalla, yöllä ja aamulla 20:30, 2:30, 6, 9 ja 10:30. Yksi pitkä pätkä siis tuli tuohon, mutta kunpa äitikin olisi vain älynnyt mennä nukkumaan samaan aikaan kuin poitsukin... ;) Käytiin pojun nukkuessa miehen kanssa kaksisteen saunassa ja nautiskeltiin toisistamme. Jos vaikka ottaisi päiväunet tänään. Vaan oli kyllä väsymyksen arvoinen ilta ja pitäähän sitä parisuhdettakin huoltaa aika ajoin :D

Pari päivää poitsu sai rintaraivareita. Eilen sitten aamusta lähtien pidin paljon sylissä ja liinassa ja tarjosin tissiä heti kun alkoi imutella kättänsä tai liinan reunusta. Hyvin alkoi syömään ja yölläkin annoin sitten tutin sijasta tissiä ja söikin hyvällä halulla.

jossu + poitsu 2kk
 
Kateellisena luen noista pitkistä syöttöväleistä. Eetu syö yleensä 2 tunnin välein sekä yöllä että päivällä... Korviketta jos antaa niin nälkä pysyy vähän pidempään poissa. Annan yleensä illalla lisänä korviketta niin nukkuu sitten ehkä jopa 3 tuntia putkeen.
 
onkohan minut heitetty pois tästä listasta? :'( Lukenut näitä olen aina väliin, mut tuntuu et ikinä ei ole aikaa istua koneen ääreen ja kirjoittaa. :'(

Saunaremontti on meillä vieläkin kesken, nyt jo voiton puolella. Poika (Elias) Kasvaa todella hyvin ja syö paljon :LOL: tuntuu et maitoo tulee silti liikaa, ja sitä on pakkasessakin pahanpäivän varalle.
Its ekärsin suihkutissi ongelmasta (oli jo esikoisen aikana) ja sen vuoksi meidän poika on kova hotkimaan ilmaa, no pulauttelee sit sen mukaan. Onneksi se ei ole vaarallista. Peittoa poika ei suostu käyttämään ollenkaan yöllä, nukkuu unipussissa. Peiton jos laittaa alkaa kamala huuto jo heti alkuun. Pussiin rauhoittuu älyttömän hyvin.

Jos löytyy joku joka tahtoo postikuluilla muutaman pussilakanan joka sopii pakkauksen peittoon voipi huikata, meillä noille ei ole käyttöä.
Jos ei kukaan tarvii kannan spr:lle.

Yöt meillä Elias nukkuu tosi hyvin, eka pätkä on noin 4-5tuntia ja toka samanverran välistä nukkuu ekan pätkän klo 20-04. Ite kun en osaa kasilta mennä nukkuun niin ei siitä kamalasti apua ole. Päivittäin nukkuu yhdet pitkät unet ulkona ja vaihtelevasti sit pätkiä sisällä. Nyt pitää mennä esikoinen pukemaa ulos.

Mä lupaan et yritän olla ahkerampi listalla olija , harmittaa niin vietävästi kun ei tännekään ehdi kirjoittaa :headwall: mulla ei ole enää ollenkaan sosiaalista elämää muidenk uin lasten kanssa :'(

T:Ansku ja Elias 10vk ja 2pv
 
Saanko alkaa kirjoittelemaan tänne?
Olen siis elokuulaisten pinossa kirjotellut kun mulla oli laskettu aika 5.8, mutta poika syntyi 30.7.
Olisi kiva kirjoitella kuitenkin 'oikean' kuukauden pinoon, jos vain uusi saa tulla mukaan.

Meillä oli ristiäiset 2.9 ja nimeksi tuli Janne Matti.
Isosisko täytti nyt perjantaina 21 päivä 2 vuotta ja niitä viikonloppuna juhlimme.
Mitat oli syntyessään 3210g ja 49,5cm. 1kk neuvolassa mitat oli jo 4430g ja 56 cm. Pelkällä rintamaidolla mennään.
Jannella oli alussa pientä masu vaivaa. Käytimme alussa cuplatonia, mutta siirryimme rela-tippoihin jotka on auttanut. Olemme myös antaneet hänelle mallasuutetta, kun kakka ei tule moneen päivään ja sitten se itkettää.

Muuten poika on rauhallinen. Nukkuu hyvin. Yöllä herää 1-2 kertaa syömää.
Päivällä nukkuu vaunuissa ulkona tai ulko-eteisessä, mutta yöllä omassa sängyssä.

Neiti-84 ja Janne huomenna jo 8 vkoa
 
Moikka!
Eipä ole tosiaankaan tullut kirjoiteltua!
On se vaan niin ihana tuo vauva, kyllä mä olen ihan rakastunut! :heart:
Joskus olen miettiny että tekisin 1-2 lasta korkeintaa, mutta nyt on kaksi poikaa ja olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että meille vielä yksi lapsonen joskus saisi tulla! =)
Meillä Lauripoika ottaa parhaat päikkärit ulkona vaunuissa, sisällä nukkuu vaan pieniä pätkiä.
Yöunet on alkaneet hieman pidentyä...eilen illalla alkoi pari tuntia aikasemmin nukkumaan ku yleensä eikä sillon ite vielä kerenny sänkyyn, niin tiettyhän se otti sit ennätysunet eli melkein 6 tuntia putkeen
:eek: yleensä ku on max nukkunu sen 4 tuntia ja sit loppuyö 2 tunnin välein syöny!
Päivällä ollaan paljon hereillä ja ihmetellään kaikkea ja äitille puhutaan ja nauretaan kovasti.
Mutta vauveli meni äsken yöunille, joten täytyy vissiin painua perässä :wave:
nii ja Moi vaan Neiti-84 =)
 
johanterolle viestiä laitettu

Tänään sitten taas soittelin neuvolaan Eliaksen napa kaipaa vieläkin laappistusta :'( saas nähdä tuleeko ikinä kuntoon.

Joku kyseli jälkitarkistuksesta, meillä on täällä ainakin samalla kertaa vauvojen lääkäritarkistukset, joten vauvan piti olla mukana. Kannattaa siis varmistaa katsooko lääkäri samalla vauvan.

Kutkutus oletko kuulolla?? Sulle on postia tulossa, anteeksi kun meni näin myöhään mut nyt sain paketin viimein postiin :hug:
ilmoitathan kun päätyy perille.

Keskiviikkona käydään nyt lääkärille näyttämässä tuo napa, jospa tämä olis viimeinen kerta. Meillä neuvolan täti ei muuten usositellut sitä rota-rokotetta. Sanoi et hintaan nähden ei ole niin hyvä. Meillä sitä edelleen mietitään, mieli tekis ottaa mut hinta hirvittää kun se voi silti tulla. Ja ainahan rota ei vie vauvoja sairaalaan vaikka rokotusta ei olis.
Mitä muut tuosta ajattelee? Mieluusti kuulisin mielipiteitä!

Nyt lähden syömään kun molemmat lapset on sopivasti päikyillä.
T:Ansku

 
Heips :wave: olen täällä minäkin, joskin melko harvoin...

Lotta84 tuskaili noita syöttövälejä... no en ole viimeiseen kuukauteen minäkään nukkunut kahta tuntia pidempään kertaakaan. Kannattaa muistaa, että nukkuminenkin on sellainen asia, joka noiden vauvojen on vaan opittava: ei meidänkään käärö nälkäänsä syö vaan ei vaan osaa vielä nukkua vaan havahtuu kevyemmän unen vaiheessa usein ja sitten haluaa mamman viereen - kyllä se siitä. Esikoinen olikin unelmanukkuja, joten vaihtelu virkistää... tai jotain :whistle: ;)

Paulinelle kiitos vastaamisesta.

toistamiseen äidiksi esikoiselle ei tullut mitään tuosta 3kk rokotuksesta

Poika sai 9.9. nimekseen OTAVA JOONATAN

Minä puolestani popsin pillereitä ja ihmettelen, että tältäkö sen elämän oikeasti pitäisi tuntua: aika hurja ajatella, että tässä on tosiaan kulunut liki 10 vuotta enempi vähempi ahdistuksen värittämää elämää.
Ensimmäistä kertaa on oikeasti kiva leikkiä esikoisen kanssa ja esim. vaan olla ja pitää vauvaa sylissä. Aika uskomattomalta tuntuu - jos joku nyt ymmärtää mitä yritän sanoa...)
Mutta siis: paljon paremmin täällä jaksellaan =)

Ninni & Otava
 
Argh... meiän vauva itkee joka ilta jostain kymmenestä puoli kahteen.... ennen aloitti yheksältä ja itki ehkä tunnin tai pari. :'( Päivät ja aamut on oikein pirteä vauveli, mut sit ku ilta tulee... On jääny tuo seksielämäkin aika tehokkaasti pois ku päivisin on muutakin tekemistä ja illalla ei enää kiinnosta sen itkuepisodin jälkeen. :/ No, kait se tästä. Kyllä onneksi yön saa sit nukuttua hyvin ku itku loppuu. Yleensä johonki yheksään nukutaan. Yks yö olin ihan pelästyä ku syöttöväli oli viisi tuntia! :eek: Mut noin 3-4 neljän tunnin välein yöllä syö muutoin.

Täällä oli joku muukin suihkutissi... Mie kans suihkuttelen vauvan naaman aina ihan maitoon ja aina syöttäessä pitää olla joku liina alla et ei menis hirveänä lakanoille. Melkoista hotkimista se syöminen aina. Nieleeköhän se ilmaa siinä syödessä sitte niin paljo että se illaksi kasaantuu ja sit tulee massupipi. Piereskelyihin se itku yleensä loppuu, kovasti yritetään pierujen tuloa auttaa.

Täysimetyksellä siis poika ja hyvin kasvaa.

Meillä on kastajaiset ens lauantaina. Huomenna lähetään suomussalmelle ja palaillaan varmaan maanantaina tai tiistaina.

Meki mietittiin sitä rotarokotetta. Ajattelin kysellä vähä neuvolasta et mitä se on mieltä siitä.

p.s. Laitan pojasta uuden kuvan profiiliin!

JoannaH ja Nasu 6 viikkoa
 

Yhteistyössä