***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Onnea onnea ja jenmolle onnea matkaan vielä :D
Sen enempää nyt (anteeksi) jaksa ajatuksen kanssa lueskella.. tulin vaan ruikuttaa, et on niin helvetillinen päivä et ei mitään rajaa |O Supistanut jo kymmenettä tuntia.. välillä tuntuu et suppareiden väliä ei edes ole, et ne ei lopu ollenkaan.. selkään asti menee ja oksettaa ja suolessa ei luulis enää olevan mitä tyhjentää :LOL: Mut supparit on välillä kipeitä ja välillä pelkästään epämukavia, minkä takia pärjää kotona.. ja sit ku mulla ei tietääkseni ole mitään limatulppiakaan mennyt tai muuta.. vaan jos tää ei nyt sitten synntykseen johda niin *piipPIIPpiip* sanon minä.. turhaa kitumista. Tuntuu nytkin niinku maha repeis kun tässä istun, ihan järkyttävää :kieh: Holahtais nyt edes ne lapsivedet, niin tietäis mitä tässäkin tehdä :headwall:

-Me 39+2-
 
CotHai :hug: Kuulostaa kyllä siltä ettei kauaa enää menisi, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Mutta eihän se turhaa ole, luulisi että tuollaisella menolla jotain tapahtuu alakerrassa, mikä on sitten pois siitä loppurytinästä :) Limatulppaahan ei kaikki synnyttäjät edes näe missään vaiheessa tulevan, joten se ei varmaan ole edellytys etteikö lähtö voisi tulla piankin :hug:


Tuli mieleen pari juttua, että voisiko niistä olla apua synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein? Jos käyttäisi niitä nyt lopussa käänteisesti, kun aiemmin kielletty ennenaikaisen synnytyksen riskin vuoksi :)

Kun mulla tuota maitoa on tihkunut aika reippaasti jo monen kuukauden ajan. Lääkäri sanoi n.3kk sitten, että sitähän voisi alkaa lypsää pakastimeen sitten jo :LOL: Ja siitä oli juttua täällä palstalla samoihin aikoihin, että ei missään nimessä saisi lypsää rintoja ennen kuin vauva on syntynyt, koska se voi aiheuttaa kovia supistuksia. Joten pitäiskö hankkia pumppu, ja alkaa lypsäminen, josko se sitten auttaisi? :D

Toinen, jonka muistin, että th kielsi kesäkuussa, että ei kannata mennä järveen uimaan vaikka paikat oliski vielä kiinni, kun se vesi on niin kylmää että siitä voi tulla supistuksia. No, eikös sitten sen pitäisi auttaa, jos menen kylmään suihkuun?

Tälläsiä tuli mieleen, onkohan jollain kokemusta, että apua olisi ollut?

Mua kun pyydeltiin silloin keväällä kesätöihin sinne kotipalveluun, jossa olin harjoittelussa, niin voisinhan tietysti kysyä, että josko ne nyt ottaisi minut sinne muutamaksi päiväksi mummoja ja pappoja nostelemaan :LOL: Silloin supisteli niin paljon, ja olivat kipeitä, niin nythän ne olis ihan tervetulleita sellaiset supistukset :saint:
 
Supistellu kivuttomasti koko päivän, oksettaa, pyörryttää, mutta ei mitään sen suurempaa :headwall:

No luulin kyllä päivällä että lapsivedet tuli kun housut oli yhtäkkiä ihan märät niinku olis kuset tullu.. :x No ei se sitä ainakaan ollut, siis pissaa eikä lapsivettäkään. Ehkä oli vaan valkovuotoa tai sit sitä limatulppaa kun jostain kuullu että sekin vois olla aika litkua..

Ehkä meen tästä pakkailemaan sairaalakassia jos se vaikka edesauttais vähän :saint:

Huomenna on neuvola, sitten lisää kuulumisia.. :wave:

al 37+1
 
Hui CotHai mie oisin varmaa lähteny sairaalaan jo aikoja sitten, jos tollaset supistukset. Tosin mie kyllä oon aina mennyki vähän liian aikasin sairaalaan. Nyt yritän kestää kotona mahdollisimman pitkään ellei sitten mene sinne käynnistykseen.

Vauvelihaave
ei noi mitkään kielletyt jutut nyt enää auta ku vauvalla olis lupa syntyä. Se on kyllä kumma. Miulla tosin ei ole omia kokemuksia ennenaikasista supistuksista, mutta monella kaverilla menny yliajalle jolla ollu vaikeuksia liian aikasten suppareiden takia. Ja tosta rehkimisestäkin tulee vaan väsyny ja kipee olo. Nimimerkillä kokemusta on. :/

Vitsit, että tälleen iltasin jännittää, että jokohan ens yönä sitä herää siihen että pitää alkaa hiippailla kohti Lappeenrantaa..ja sit aamulla taas herää hyvin nukutun yön jälkeen :LOL:
 
:wave: Ja muutkin näillä nurkilla asustavat, piti tulla utelemaan että oletteko käyneet nyt loppuajasta yksityisellä lääkärissä vai pääsittekö jollain "verukkeella" ihan tk:n lääkärille painoarvioon ym tarkistukseen? Itseä kyllä suuresti kiinnostaisi edes suuntaa antava painoarvio (eipä ne useinkaan taida ihan nappiin osua :whistle: ) ja muutenkin näyttää paikat josko siellä olisi jotain edistystä tullut, mut neuvolan täti oli sitä mieltä että tk:n lääkäriin ei pääse , ellei ole jotain hälyyttävää :kieh: ! Mun mielestä voisi ihan hyvin vaihtaa tuon alkuraskauslekurin tänne loppupäähän, jossei kerta ole mahdollisuutta päästä kuin sen yhden kerran...
Mutta jaksamisia kaikille yhdessä paketissa oleville ja hurjasti onnea jo vauvan saaneille!!!
T. Riepu 36+6
 
:hug: vauvelihaaveelle takasin ja joo maiksu on täs miettiny välillä.. mut sitten taas ei, ku pystyy olemaan ihan ok. Paitsi välillä kun ehkä.. öö.. yks-kaks supparia 10:stä on tehny jo vähän kipeetä. Mut mä oon just sellanen, et sitten vasta kun ei pysty olemaan niin voi ajatella lähtevänsä. Minen suosiolla sairaaloihin lähde :LOL:

Kävin tossa 9-10 välillä tulikuumassa suihkussa hakemassa helpotusta selkäpuolelle.. helpottihan tuo, vaan nyt taas joku aika sitten alkoi tuo maha supistaa. Ja ÄLLÖÄ, tähän kun ensin koneen äärelle istahdin niin alkoin mahassa tuntua jotain outoa.. laitoin sitten käden siihen kohtaan missä tuntui oudolta ja mietin vähän aikaa, että mitä ihmettä. Sitten hokasin et jestas, siellä joku hengittää mun mahassa! Yääääkss :D Jonkin aikaa tasainen hengitys ja sit en enää tuntenut sitä, vaan palattiin takas siihen möyrimiseen. Jotenkin muka ylipirteä olo vaikka oksettaa ja on vähän väliä oksennuksen maku suussa. Ja piru vie, nyt taas lähti toi selkään säteily käyntiin.. kivaa :/ Ehkä mä lämmittelen jossain vaiheessa Kylmän Ringin jälkeen kaurapussia selän lämmikkeeksi ja vääntäydyn peiton alle jos sais nukuttua. Mies tossa just nukahti sohvalle ja sen siskon kans sille nauretaan, et vois olla vähän hommaa herätellä sitä synnyttämään kun se niin sulosesti tossa rönöttää =) Vaan nyt alkaa mun Oz, koittakaahan kaikki jaksella!
 
Jenmolle onnea matkaan.

Kävinpäs tänään neuvolassa ja nyt viiden aikoihin tuli niin kipeäksi pää, että oli pakko lähteä yheksän jälkeen Oysiin. Alko nimittäin oksettaa. Paha olo, pääkipu ja siihen vielä väsymys. Ei hyvä. :'( Käyrään ja siellä oli sitten muutama supistus. Siinä mä varmaan makoilen pari tuntia ja lääkäri tutki ja sano, että migreenikohtaus. Lääkkeellä meni ohi. Onneksi. Mutta oisin mä kyllä voinut jäähä sinne synnärille tositoimiin, kun supistuksia oli. Mutta ei ne niin kovat ollut, että sain sitten lähteä kotiin. Kätilö kyllä meinas, että Vilperi tulee ens viikkoon mennessä. On nimittäin sellaiset nuo supistukset.
 
CotHai kuulostaa siltä, että lähtö on lähellä :D

Meilläkin esikoinen jäi anopin luokse yöksi ja nyt sitten supistelee kivasti, kun olisi voinut miehen kanssa tehdä jotain kivaa kerrankin kaksisteen kun ollaan... Jotain lorahtelee taas housuihin, limaa tulee ja vähän vertakin. Supistukset eivät vaan ole vieläkään säännöllisiä, eikä niin häijyjä kuin eilen illalla.

No, katsotaan mihin tää tästä kääntyy... jos tuota verta vaan viel tulee (siis tullut vähän, joten en ole pahemmin huolissani...) sitten on kai lähdettävä käymään näytillä. Vili on kyllä myllännyt hyvin tässä jonkin aikaa, joten masussa kaikki hyvin :)

jossu + vili 39 tasan
 
Piti tulla sittenkin vielä teille laittaa kuulumisia vaikka sanoinkin pysyväni poissa täältä.. tänne kuuluu nimittäin vähän huonoa.
Eilen käytiin siellä sektiohaastattelussa ja tutustumassa osastolle. Samalla piti käydä labrassa verikokeissa. Verestä löytyi sitten jotain vasta-aineita :eek: Piti käydä sitten uudet näytteet vielä myöhemmin antamassa ja ne lähetti ne helsinkiin tarkempiin tutkimuksiin. Vissiin tänään nyt tulee sitten tulokset, että mitä vasta-ainetta siin on ja miten paljon. Pelottaa ihan älyttömästi. Oon vaan itkeny täällä. Mie oon siis rh negatiivinen ja tää nyt voi olla joku semmonen veriryhmäimmusaatio..mikä lie.. Ihmetellään vaan että miten mahdollista. Päivää ennen sitä vauvan käännösyritystä multa otettiin näyte ja siinä ei ollu mitään. Ilmeisesti se käännösyritys on nyt aiheuttanut sen että jotenki veret menny sekasin. Sain sen käännösyrityksen jälkeen tosin sen jonkun piikin, että ei pitäis tulla vasta-aineita. Onkin nyt sitten outoa että miten sitä on tullutkin. Tästä käännösyrityksestä on nyt jo 4 viikkoa, joten pelottaa että mitä tuhoja on saanut jo aikaseks. Mie en nyt oikeesti tiiä että panikoinko ihan turhaan..että onko tää nyt oikeesti niin vaarallinen tilanne kun mie luulen. Nyt vaan oottelen että ne soittais tänään sieltä niitä tuloksia ja kertois tarkemmin. Tyhmänä netistä ettinyt taas tietoa ja nyt oon paniikissa että on kerennyt jonkun aivovaurion aiheuttaa vauvalle.. ja että ei voida enää ikinä lapsia tehä kun mun veri "tuhoaa" sikiöt joilla rh+. Ei pitäis netistä lukee mitään...

No toivotaan että tää nyt on jotain lievempää... Pelottaa vaan ihan älyttömästi..varsinkin kun ei tiedä mitään. :'( :'( :'(

Lotta rv 38+6 (huomenna sektio..kai..)
 
Vielä pitää purkautua... ahdistaa ihan hirveesti nää vauvan tavarat ympäri asuntoa..tekis mieli viedä varastoon. tuntuu ihan toivottomalta tää tilanne. miks ne ei jo voi soittaa sieltä..kiva jos menee iltapäivään oottelu.varmaan meneekin. Miun pää pyörittää vaan kaikkein pahimpia vaihtoehtoja tällä hetkellä. Vauva ei oo aamulla liikkunut (luultavasti nukkuu..yöllä mylläs kyllä ) ja sekin jo käy ahdistamaan. Pitää varmaan tökkii kohta hereille..
Onhan ne verenvaihto mahdollisuudet yms jos paha tilanne..mut sekään varmaan mikään pikku juttu ole..ja mikä tahansa voi mennä vikaan..

Tää on oikeesti ihan hirveetä.. oon ihan sekaisin...En oo nukkunut ollenkaan. Pitää varmaan mennä miestä herättelee ja itkeskellä sille lisää..
 
:flower: Onnea synnyttäneille :flower:

Vauvelihaave:kysyit siitä ohjeesta vesien menolla.Lääkäri sanoi perjantaina että kyllä kannatta ottaa ambulanssi .Ja eilen vielä kiusasin th että entä jos laitta istuimen makuasentoon autossa niin oli hiljaa hetken ja sitten sanoi että ei kannata ottaa riskejä että ambulanssi. Kyllä ne ohjeet muutuvat joka vuosi :headwall: Mutta ajatellaan nyt vauvojemme turvallisuutta ja jos kerran on kehotettu ottamaan ambulanssi kun vedet ovat menneet niin minä noudatan sitä ohjetta .
Muita kuulumisia: Lääkäri oli sitä mieltä että varattiin aika la päivän (25.7)ja että jos paikat ovat hieman enemmän kypsyneet (nyt siis sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2cm),niin kyllä he auttaa vähän myös.Että sairaalakassi mukaan vaan :D
Synnytys on melkein koko ajan mielessä(ei vaan tunnu missään ) ja yöt ovat levottomia ,mutta ei täällä auta kun odottaa =) ehkä se tietämättömyys on pahin ... ymmärrätte varmaan toisetkin .

Lotta: :hug: ja tsemppia .Ihmetyttää kyllä että eivät heti alussa sanoneet sulle mitään siitä rh-. :eek: eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin vauvallasi :) Voimia huomiseen :hug:

Voimia kaikille loppu rutistukseen .

T:vs rv37+(jotain 6 kai ).
 
Vihreäsammakko, Siis oon kyllä tienny tuon että oon rh-. On raskauden aikana otettu niitä verikokeita ja tutkittu vasta-aineita. Viimeks oli otettu kuukaus sitten ja se oli ok. Ekassa raskaudessa näitä vasta-aineita ei pitäis periaatteessa tulla. Yleensä ongelmia tulee vasta toisessa raskaudessa. Synnytyksen jälkeen rh- saa sen piikin minkä pitäis tuhota ne vasta-aineet ja näin seuraavan raskaudenkin pitäisi olla ongelmaton. Mulle nyt ilmeisesti sen käännösyrityksen seurauksena on ruvennu noita tulee vaikka sainkin sen piikin sen jälkeen. Näin ei PITÄISI käydä. Mun mielestä niiden ois pitänyt kyllä mulle kertoa että niin VOI käydä. Olin siinä käsityksessä että jos sen piikin saa ni kaikki ok. En ois suostunut kyllä siihen käännösyritykseen jos oisin tämmösestä tienny. Tää on nyt siis joku tosi harvinainen juttu että tällasta tulee, varsinkaan ekassa raskaudessa.
 
Lotta84 :hug: :hug: :hug: voi ei.. tosi kurjaa että tulee nyt sit viime metreillä ylimääräistä stressiä.. mutta yritä ottaa nyt vaan rauhallisesti ja kaikesta huolimatta koittaa ajatella, että asioilla on tapna aina järjestyä.... :hug: :hug: tulehan sitten kertomaan ..

Vauvelihaave tietkö kun en mäkään ole koskaan aiemmin tuosta pulssin laskusta mitään kuullut :eek: :) eka kerta kun mullekkin asiasta sanottiin.. jospa se on vaan joku tälläinen mitä th:t ei ääneen sano, mutta ite mielessään yleensä ajattelevat että jaahas, kohta varmaan tapahtuu jotain.. mistäs sen tietää.. Mutta piukasti on vauva vielä masu-paketissa ;) että voikohan tuollsiiinka luottaa.. :snotty: Juu mä kerron Ninnliinalle takaisin terkkuja kun seuraavaksi ollaan yhteydessä. :) Sä olit eilen mesessäkin.. :D mä näin sut ja sit ajattelin että laitan noi isommat lapset nukkumaan ja tuun sit sua huhuilee.. mutta sä olitkin sit jo offline tilassa.. :(

Omaa napaa:
Tänään on taas päivä mä-en-jumaliste-jaksa-enää-tätä-raskautta |O :'( :'(
Miten odottavan aika voikin olla näin pitkää :( :( :(

Onnex tänään mennään lasten kans yhden kaverin lapsen synttäreille.. saa vähän muuta ajateltavaa.. pitäiskin vaan kauheesti kehittää kaikkea tekemistä, niin unohtuis koko synnytys.. sit kun vaan on ja märehtii kotona, sitä lojuu kurjuudessaan kun ei mitään tapahdu.. :ashamed: Tietty mulla menee vedet justiinsa jossain kaupan kassajonossa kun sitä vähiten odottaa :snotty:

Mutta joo.. jospa alkais ruuan laittoon.. Mun äitikin on kesälomalla, käy vähän sääliksi kun sen koko loma menee päivystämiseen että koska me soitetaan että "lähtö tuli, tules tänne" :/ No toivottavasti pian se hetki koittais..

Heidi ja pikkuinen 39+3 :heart:
 
Lotta84 voimia siulle. Tuo oottaminen on kyllä varmasti ihan hirveetä.Miun omalla lapsella oli syksyllä sairastelua ja sillon huomasin ettei netistä kannata käydä lueskelemassa kauheesti varsinkaan siinä vaiheessa kun jotain jo tietää muttei vielä kaikkea. Parempi olis vaan malttaa ootella tietoja sieltä sairaalasta. Mieki olin jo varma, että tyttö kuolee tai saa jotain kauheita juttuja, mutta lääkkeillä hoitu ja tyttö parani. Netissä kuitenkin on kerrottu myös ne superharvinaiset komplikaatiot mitä voi tulla ja sitte käy miettimään, että just meille käy noin. Anteeks nää ei varmaan paljonkaan lohduta. Ja soittelet sinne sairaalaan jos olo alkaa olla ihan kamala. Pakkohan niitten on jotain osata kertoa. Tsemppiä!
 
pollerolle
Vauvelihaave: ei minulle siellä ä-polilla mitään ambulanssista puhuttu.Just tulin neuvolasta ja terkkari sanoi että kun ei vielä ole vauvan pää kunnolla kiinnittynyt niin jos vedet menee niin makuuasennossa sairaalaan.No,eipä tuo vielä tunnu yhtään siltä synnytys olisi lähellä.

Vihreäsammakko: oliko sinullakin laskettu aika 25 päivä?Minulla myös la.25.7 ja sairaala SKS.Saattapa olla että ollaan laitoksella samaan aikaan.Tosin jotenkin sellanen olo, että yli menee.No vauva syntyy sitten kun on valmis tulemaan,turha sitä on kiirehtiä.
pollerolle 37+6
 
Lotta84 :hug: :hug: Tuo epätietoisuus on just pahinta. Ja tiedän, huoli on ihan kamala :'( :hug: Jos vaan millään pystyt, niin yritä ajatella niin päin, että jos lääkärit olisivat epäilleet että vauvalle on saattanut sattua jotain tosi vakavaa, niin olisivat varmasti ottaneet sinut jo osastolle. Ja luulisi, että näillä viikoilla ei vauvaa sellaisessa tapauksessa pidetä enää yhtään "ylimääräistä" päivää kohdussa, vaan olisi sitten tehty vaikka hätäsektio. :hug:
Suosittelen minäkin soittamaan sairaalaan päin, jos sieltä ei ala mitään kuulua. Mullehan kävi viime viikolla niin, että kätilön piti soittaa torstaina verikokeiden tulokset, mutta soittoa ei tullut, eikä kukaan vastannu puhelimeen kun mä sinne päin yritin. Perjantaina sain sen puhelimen päähän, niin sanoi että lääkäri ei ole vielä edes katsonut niitä kokeiden tuloksia :kieh: Vaikka ite se lri sanoi keskiviikkona, että ne on kiireelliset ottaa mutta tulokset tulee vasta torstaina, kun osa niistä piti kai lähettää muualle tutkittavaksi.

CotHai Mä oon huomannu, että kun pidätän hengitystä ja oon muutenkin ihan paikoillaan ja liikkumatta, niin osa mun mahasta nousee ja laskee sillein jännästi. Se vaan on niin rauhallista liikettä, että kai se sitten on istukan toimintaa. Ja mies kun aina kuulostelee tuota masua, niin sanoo että siinä kohtaa kuuluu se istukan humina ja kohina :D

Viipi Toivottavasti olo paranee ja pääset pian tositoimiin :hug:

johanterollakin taitaapi lähtö olla ovella :D :flower: Jollet ole mennyt jo. Pitäisköhän minunkin käydä ostamassa lippu sirkukseen? Meillä kun ei vielä lapsia ole, niin jos veisi sen sitten vaikka anopille :LOL:

vihreäsammakko Juu, eli samoilla linjoilla meneevät :) Ja SKS:sta kai ne ohjeet neuvoloille antavatkin, että mitä mistäkin asiasta pitää sanoa. Saanko vielä udella, että kuka lääkäri sulla oli? Mulla oli keskiviikkona se Oliver B:llä alkava sukunimi, jota en koskaan muista :D
Ja teiltä on vielä pidempi matka, kuin meiltä. Mitenköhän muuten näin kesällä sillan toiselta puolelta tulevat... Jos onkin silta ylhäällä niin odotappa siinä sitten puoli tuntia kovien kipujen kanssa :x
Onkos muuten se Ilmarin varikko Joroisissa, siehän voit tilata sen niin ei kestä kauaa sairaalamatka ;) :D

Mutteri Juu, kävin pyörähtämässä ja kun kaikki tutut ketä oli paikalla oli poissaolevia, niin läksin tuonne keittiön puolelle hommiin ja luovutin miehelle koneen... Mansikoita pakastin talveksi. Kävin muutes katsomassa siun kuvia, se Perttu-kuva oli kyllä UPEA :attn: :D Pakko myöntää että kade oon ;)

Ja hei, mummo on varmasti iloinen, kun voi käyttää lomansa niin harvinaisen hyödyllisellä tavalla ja olla apuna :hug: :)


Vauvelihaave & Pikkuinen Elbert (ja parempi päivä vuorossa :whistle: ) 39+3
 
Lotta84 Minullakin rh- veri ja olen nyt 3 viikkoa tingannut äitiyspolilla käydessäni viimeisimmän vasta-ainetestin tulosta. Kävin verikokeessa 18.6. ja ei vieläkään verikokeen tulosta löydy mistään... :eek: Pitääpä tänään soittaa kätilölle ja vaatia uusi verikoe, jotta sais tuon suhteen mielenrauhan. Se kummastuttaa, että vaikka äitiyskortissa on tyhjänä viimeisin vasta-aineverikokeen tulos, niin kukaan lääkäri/hoitaja ei ole siihen kiinnittänyt huomiota. Itse pitää muistuttaa ja tingata...
Kyllähän he heti sinuun ottaa yhteyttä ja alkavat tilannetta hoitamaan jos syytä. Joten älä huoli.

CotHai Kyllä minullakin näkyy sikiön hengitys mahan päälle. Vaavi on selkä oikealle päin ja nytkin kun itse pidätän hengitystä katson mahaa, niin siinähän se asukki hengittelee. Jotenkin villin näköistä puuhaa.

Unikonna rv 39+1
 
Riepu, en ole käyny edes yksityisellä lääkärillä selvittämässä tilannetta... Ja neuvolasta ei tosiaan saa toista lääkärikäyntiä... On todella tyhmää et uudelleen synnyttäjälle kunta ei anna kuin alussa lääkärintarkastuksen. Tällä hetkellä on niin epätietoinen olo et onko mitään tuolla tapahtunu. Ja mulla on neuvolakin vasta ens viikolla, joten saas nähä mitä siellä sanotaan (jos muistaa kysyä :D ). Mutta eikös nyt ole tulossa joku laki et kaikki neuvolat tarjoo odottajille saman määrän lääkärikäyntejä ja ultria? Vai oonko ihan hakoteillä??? Eipä tuo vaan meitä enää kerkee auttamaan...

Ja onne matkaan niille joilla h-hetki lähellä!!! (olispa itelläkin ;) ,vaan eipä tuota koskaan tiiä millon se tulee)

Mä ja nirppu 37+3
 
Lotta84 mie oon kans negatiivinen. Multa otettiin pari viikkoa sitten viimeksi verikoe, mutta en oo kyllä älynny ite soitella kertaakaan perään tuloksista... :( oon vaan ajatellu että ne soittaa sitten jos niissä jotain häikkää löytyy. Huomenna mulla neuvola, pitää kysellä itekki kyllä tuloksista. Toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki hyvin! :hug:
Itekki pelkäsin ihan hirveänä, ku sain tietää et oon A-, ja rupesin sitte netistä lukemaan juttuja. Sitte ku vielä mun pikkuveljellä on aivovaurio niin sain oikein vettä myllyyn! Äitin kans käytiin kaikkea sen papereita läpi ja sitte katottiin että se ei oo minun syntymän jälkeen saanu sitä piikkiä ja sitte seuraavalla lapsella aivovaurio.. mut sitte pienen hötkyilyn jälkeen huomattiin että ku mulla ja äidillä sama veriryhmä niin piikkiä ei tarvittu. Ja se veljen pieni aivovauriokin johtuu sitten joistain muista syistä. Mutta siis ymmärrän paniikkisi.. :(

Ite oon
ihan kunnossa edelleen, ei mitään poikkeavaa. Mulla varmaan menee kevyesti tunne elokuulle tätä menoa... :|

JoannaH 38+2
 
onnea vauvan syliin saaneille. :flower:
itellä maha vähän laskeutunut. huomenna synnytystapa-arvio, niin saa kuulla onko mitään toivoa että syntyy lasketun ajan tienoilla. mulla ei siis oo ollu mitään oireita, vaikka oon kuinka yrittäny kulkea kävelemässä ja oon haravoinu yms. niin ei supistelun supistelua. :kieh: oon varma ettei kohdunsuulla oo tapahtunu vielä mitään ja kirjottelen tänne vielä elokuussakin. ärsytää :kieh:

hapsiainen & pikkunen 37+5
 
Ei luoja mä en kohta jaksa enää :$ Edelleenkään ei kipeitä suppareita oo sen enempää ku eilenkään, mut muuten sama tahti jatkuu. Oksettaa koko ajan :eek: Hengästyttää vaikka mitään ei tekis ja muksu potkii itseään alati alaspäin. Eilen suihkussa käydessä kokeilin ja tunsin pään alakautta. Miksei tässä nyt voi alkaa tosissaan sattuu tai holahtaa ne vedet.. yön torkuin ajoittain kun toi tosiaan tunkee itseään alaspäin, niin vihloo sit kivasti haarojen välissä ja välillä on lonkat tulessa. Alaselkää särkee melkein koko ajan ja tuntuu välillä et taju lähtee ja kotona kulkiessa saa seinistä tukea hakea. Nyt tossa alkoi vihlomaan/pistelemään alavatsaan ja nyt alan jo tosissani miettiä, et pitäiskö mennä käymään synnärillä jos tää ei tästä asetu. Toista päivää jo :snotty:
Pää hajoo ku on vähän vaikee olla, sekin vielä tähän.. miksi pitää oksettaa näin paljon, ku se ei kuitenkaan tuu.. aaargh :x
 
Lotta84 :hug: Jos vauvalla olisi hätä, niin kyllä varmasti olisivat ottaneet sinut osastolle seurantaan. Toivottavasti saat mahdollisimman pian tietää tulokset ja lisätietoa siitä, mikä on tilanne.

Oma :kieh: napa ja siis täällä edelleen yhtenä kappaleena... yö meni miten meni, supisteli, poltteli, hirmuista paineen tunnetta... ...muttei mitään sellaista, että olisi ollut syytä lähteä jo. Aamuyöstä sitten taas laantui sellaiseksi pieneksi poltteeksi alamasuun ja -selkään ja sain nukuttuakin parin tunnin pätkissä puoleen kahteentoista. Nyt sama homma on jatkunut taas eli satunnaisesti supistaa, koko ajan polttaa ja sen paineen tunne... :x Supistuksen aikana tuntuu siltä, kuin kalvot pullistuisivat kohdunsuulta ulospäin. Saisivat mokomat rikkoontua. Miun tuurilla lapsivesi menee sitten kesken sirkusnäytöksen :LOL:

Huono olokin velloo edelleen, koko ajan huonompana. Yöllä oksensinkin jo kaksi kertaa. Pahin huono olo hellitti kun muutkin synnytystä enteilevät oireet hellittivät. Ja nyt sitten taas velloo ja alakautta on kyllä hyvin tyhjentynyt. Anteeksi nämä herttaiset kuvaukset...

Välillä tuntuu, etten enää jaksa tätä jatkuvaa piinaa ja itkukin on päässyt kurjan olon vuoksi. Mie meinaan ensi maanantaina ä-polilla tehdä sen, että en suostu painoarvion jälkeen enää lähtemään ilman lasta kotiin. Jos ei siis suostu syntymään ennen sitä. Miule saa muuten varata paikan akkulataamon pehmustetusta huoneesta privaatin lanttumaakarin kera, jos tätä pitäisi jaksaa vielä 2 viikkoa yli la:n... Tiedän monta tapausta, jotka olisi passitettu kotiin vielä vaikka äiti olikin jo ihan poikki (ja itsekin siis esikoisesta, en meinannut enää jaksaa ponnistaa kun olin niin väsynyt) mutta käynnistettiin sitten kun äiti ei suostunut lähtemään minnekään...

jossu + vili 39

ps. anteeksi omanapaisuus, mutta tänään on tällainen matalalento-päivä. Toivottavasti sirkus piristää ja saisi unohtamaan nämä polttelut. Samperi kun pääsis edes kuumaan suihkuun, se vois helpottaa... Vaan kun suihkuun pääsee vasta 4 päivän päästä...
 
Kasassa ollaan edelleen! :kieh: Nyt on kyllä jo paremmin supistellut ja eilisessä neuvolassa sf oli laskenut jo 3,5cm huipustaan. Terkkarin mukaan toivoa on ;)

Nyt pitää hehkuttaa, että painoa on tullut vain 5,5kg!!! Edellisestä raskaudesta on jäljellä kyllä reilut kymmenen lisää, mutta jos sairaalaan jää taas kymmenen kiloa niinkuin esikoisesta, niin mähän olen laihtunut raskaana ollessani!

Mä oon tässä ajatellut, että mä varmaan synnytän 12.7..

Esikoisen syntyessä oli anopin nimipäivä ja nyt 12. olisi appiukon synttäri... Mitäs sitä tunnollinen miniä muutenkaan... Ja taas on perjantai 13. niin kuin esikoista synnyttäessä ja silloin sain sen pinnistettyä pihalle 4 minuuttia ennen puoltayötä! Sitten tulisi muksuille vielä päivälleen 1,5 vuotta ikäeroa. Näin olen tän asian nyt ajatellut, katsotaan onko psykologialla mitään vaikutusta synnytykseen...

Parisienne ja kaveri 40+2
 
Lotta84 Tosi harmi kuulla tuosta siun hommasta. Mutta niinkuin moni onkin jo sanonu, jos olisivat epäilleet, että vauvalla on jotain hätää, niin olisit varmasti jäänyt osastolle. Ymmärrän kyllä ihan täysin että huolestuttaa. Kaikki tutkimukset, lääkärikäynnit ym. on aina joskus siitä ikäviä, että lääkärit/hoitajat eivät joskus tajua selittää asioita tarpeeks hyvin ja kun asia jää sitten itselle vähänkään epäselväksi, niin eihän siitä voi kuin huolta aiheutua. Mie kävin maanantaina synnytystapa-arviossa ja kattelin sitten lääkärin ilmettä kun hän katseli vauvan mahasta otettua ultraäänikuvaa. Oli sellanen tuiman mietiskelevä ilme ja totes vaan sitten lopuksi, että joo, ihan kunnossa kaikki on, niiden uus ultraäänilaite vaan antaa jotenkin erilaisia kuvia entiseen verrattuna. Minähän jäin tietysti sitten mietiskelemään, että mitähän hän ensin siinä epäili olevan vialla yms. Mietin että miten eri tavalla sitä suhtautuu esim. lääkärien sanomisiin sillon, kun on ite hoitajan roolissa.. Sillon sitä vaan jotenkin osaa karsia niistä lääkärien sanomisista kaikki sellaset epäolennaiset sanat, ilmeet ja eleet, eikä se sitten enää kuulostakaan niin "pelottavalta" diagnoosilta tms. Mutta sitten kun itse onkin siinä asiakkaan roolissa, niin kummasti alkaa mielikuvitus laukata. No lähtipäs tämä nyt leviämään :whistle: Ole vaan Lotta84 ihan rauhallisin mielin, hyvä että huomasivat asian ja se voidaan nyt siellä Helsingissä vielä uudesta näytteestä varmistaa ja ottaa huomioon sitten sektiossa, tai mihin tuo juttu sitten ikinä tulee vaikuttamaankaan. :hug:

Kaikille vauvan saaneille Valtavan suuret onnittelut! :flower:

Oma (.) Tosiaan eilen kävin siellä loppuraskauden ultrassa ja synnytystapa-arviossa. Oli kiva yllätys, kun jossain paperissa luki, että käyntiin pitäis varata 2-3h ja mulla ei mennyt kuin vajaa tunti. Kiva kun ei tarvinnut juurikaan odotella. Vauvan painoarvio on tällä hetkellä 2,9kg ja ultraaja meinasi, että jos samaan tahtiin kasvaa, niin n. 3,3kg olis laskettuna aikana vaavilla painoa. Ihanasti näkyi vauvan kasvot siinä ultrassa, pikkunen nenä ja pullukat posket :) Vielä olis kaks ja puoli viikkoa laskettuun aikaan, ääh... Hirmusesti vaan väsyttää koko ajan, saatan paritkin päiväunet ottaa. Välillä supistelee tosi kipeesti, mutta ei tässä taida vielä olla mitään toivoa vähään aikaan päästä synnyttämään, ihan valmis kyllä olisin jo. No, ei auta kuin odottaa.

Paljon "toimivia" suppareita kaikille niitä kaipaaville, täällä taitaa olla paljon teitä, jotka niitä kaipailette.



Miarus 27+3
 

Yhteistyössä