***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Keittelin täällä tuttikeittoa, ja voi hurja kun joku vauvan tuttikin osaa olla suloinen :D Oon kyllä ihan hurahtanut, mutta ne vaan näyttää niin somilta söpöine kuvineen :heart: Vissiin pää pehmenny tai jotain :LOL:
Toiset kyl sanoo, ettei vauvalle kannata edes ostaa tuttia etukäteen valmiiksi, mut meillä ainakin kun tuo sairaala ei ihan vieressä ole, niin kotimatkaa varten ajattelin sen varmuuden vuoksi mukaan pakata. Sairaalasta kun eivät anna mukaan tuttia lähtiessä, vaan ne on jätettävä sinne.

Mutteri Mä oon miettiny ihan samaa, ja tullu siihen tulokseen että ei kai sitä itse mistään tiedäkään :/ Mä en ainakaan tiedä. Mulla on ollu muutamana iltana sellaista "hulahduksen" tunnetta, ja ihan pieniä määriä vaan tihkunu, ihan kirkasta vuotoa. Koskaan ei ole valkovuoto ollu mulla tollasta ihan vetistä ja kirkasta, niin siksi pistäny epäilemään että olisko sit lapsivettä.
Kätilö sanoi valmennuksessa, että jos kalvoihin tulee joku minireikä ihan ylös, niin vettä voi just sillei tihkua ihan pienesti vaan. Ja niillähän on se joku helppo testi, jolla sen saisi tietää.


Vauvelihaave & Pikkuinen 39+4
 
Kuulumisia täältäkin suunnalta... maanantaina oli siis neuvola josta suunnattiinkin sitten kiireesti kohti RAS:ia. Turvotus nousi neuvolassa ihan silmissä, "kelloja" täynnä koko kroppa, verenpaine nousi vartissa hyvin korkeaksi. RAS:issa tutkittiin ja todettiin lieväksi raskausmyrkytykseksi, yö oltiin seurannassa, osastolla olon aikana piirtyi mukavasti supistuksia käyrälle, ja aamulla uudessa tutkimuksessa huomattiin että oli jotain saanut aikaankin, sillä paikat olivat vähän auenneet... eilen päästiin takas kotiin. Tänään oli tarkastus neuvolassa ja huomenna täytyy ajaa takas RAS:iin käyrän ottoa varten ja muutenkin tarkastetaan tilannetta.
Käynnistys varattiin maanantaille 16.7, aamulla puoli kasi pitää olla paikalla :)
Joten jotain pitäisi ruveta tapahtumaan viimeistään silloin ;)

Nyt pitäis lähteä makkaran ostoon, grillaamaan ja saunomaan, jospa saisi supistuksia aikaan :whistle:

Täällä myös ostettu pari tuttia valmiiksi, marimekon niitä punaisia, harmi vaan että on punasia, meille kun onkin poika tulossa, eikä kehtaa niitä pojalle antaa :LOL:

Skye ja poju rv 39+1
 
Tihkumiseen. Miulla lorahteli ennen esikon synnytystä kans jotain vetisempää tavaraa ja sillon se ei ainakaan ollu lapsivettä ku kalvot puhkes sairaalassa. Sillon kätilö sano kans et voi sieltä lorahdella ihan reilumminkin jotain emättimen nesteitä.

Tänää on jo tullu vähän kipeempiä supistuksia, mut sitte on aina monen tunnin tauko. No jospa tää nyt edes vähän meinais et ois synnytys lähestymässä. Aamuyöstä unen läpi tuntu suppareita mut sain kuiteskin nukutuksi.

T:Maiksu 41+3
 
Skye85 Mä ostin kans just sellasen Marimekon Unikko tutit&tuttinauhan. Mutta sellasen turkoosin, kun ajattelin et se kävis hyvin molemmille. Ja kyllähän kirkkaanpunainenkin menee pojalla siinä missä tytölläkin :) Oon mä nähnyt joillain poikavauvoilla jopa hempeän vaaleanpunaisia tutteja :D
Jännä muuten, miten niitten hinnat vaihteli, kun toisessa kaupassa se tutti&ketju paketti maksoi melkein 8? ja toisessa kaupassa oli alle 6, muistaakseni 5,7? :eek: Muutenkin oon kyl huomannu, että noissa vauvan tarvikkeissa on ihan kamalia hintaeroja riippuen kaupasta, vaippapaketista lähtien :whistle: Pakko alkaa opetella entistä tehokkaammin tuota vertailun jaloa taitoa, sillä voi oikeesti säästää äkkiä paljon :D
 
Tuosta rahanmenosta vielä, niin ootteko te muut, jotka asutte kerrostalossa selvittäneet, että meneekö vauvasta täysi vesimaksu??
Meillä kun maksu on kiinteä, vähän yli 10?/kk/hlö ja maksetaan se yhtyövastikkeen yhteydessä, niin sanoin tuossa yksi päivä miehelle et pitää se isännöitsijältä selvittää. Niin joo-o, elokuun alusta menee sitten yli 30?/kk veteen :kieh: Halvemmaksi tulis jo se käytön mukaan laskutus, joka meni silloin kun asuttiin omakotitalossa täällä kirkonkylällä :whistle:
 
No huh huh.. mulla on taas jumittaneet nää sivut koko päivän (ei oo voinu näpytellä kun ei taas näkynyt tätä kirjotus-aluetta) ja nyt näköjään toimii..
Mutterilla tais olla hermot kireellä :hug: koita jaksaa vielä hetki!

Mä oon tasaseen supistellu yön ja päivänkin, mutta taas ollu silleen et välillä vaan sattuneet. Nyt tässä parin tunnin ajan oon laskenu kipeämpiä suppareita tulevan 4-7min välein.. omituisia ovat :/ Välillä tuntee kun toinen puskee itteensä asemiin supistuksen aikana. Pinna on vähän kireellä kun sattuu mut ei silleen tapahdu mitään, et ei huvita lähteä sinne synnärille/osastollekaan ihan huvikseen. Sitten vasta, kun ei jaksa enää. Sikäli mikäli nää supparit nyt kantaa pidemmälle kun pari tuntia.. jää siis nähtäväksi miten käy. Miehen kanssa tuossa saatiin riita aikaan kun ei se oikein tajunnut etten jaksanut alkaa jotain selittämään kesken supistelun ja veti herneen nokkaan.. ja mä vedin kans herneet, kun se ei voinut sillä hetkellä ymmärtää. Joten nyt se sitten mielenosoituksellisesti meni sohvalle ja käänsi selkänsä nukkumisen merkiksi ja mä ajattelin painella sänkyyn jatkaa tätä supistelua ja kerää voimia (ja hermoja!) varmuuden varalta ristikoiden hyvässä seurassa. Jospa tässä vaikka sitten tapahtuisi jotain edistävää.
 
Moikka kaikille!

En olekkaan aikoihin kirjotellu..mutta ahkerasti olen lueskellut tätä pinoa.. =)
Nyt sitten ajattelin kirjottaa oman synnytys kertomukseni.se nimittäin meni niin hyvin.. :D

Eli saimme ihanan tyttö vauvan 5.7 klo.02.36.painoa pienokaisella oli 3200g ja pituutta 48cm ja pää 34,5cm.viikkoja oli tasan 39.

Säännölliset kipeät supistukset alko särkänniemessä noin.klo16.30..(en käyny sit missään laitteessa)..oltiin siellä klo.20 asti, kunnes supparit alko olee niin kipeitä, että en meinannu pystyssä pysyä.sairaalassa oltiin 20.30 jossa menin käyrälle..Silloin kohdunkaulaa oli vielä 1cm jälellä ja kohdunsuu oli vasta 1cm auki..supistukset paheni ja menin suihkuun..se pahensi entisestään supistuksia..sain sitte jonku kipupiikin pyllyyn, mut se ei auttanu..kaurapussiaki kokeilin, mutta seki pahensi vain kipuja.sitten lähdettiinki synnytyssaliin noin klo.22.30.silloin kohdunsuu oli 3cm auki eikä kohdunkaulaa ollu enää jälellä.siellä sain ilokaasua, joka autto aluksi tosi hyvin.Kalvot puhkesivat 23.15.Siinä vaihessa kivut oli kovimmat..00.25 sain epiduraalin joka vei kivut kokonaan..sillon kohdunsuu oli 4cm auki. sen jälkeen tämä pikkuinen lähtikin syntymään kauheeta kyytiä.klo 2.00 sain lisää epiduraalia.ponnistus vaihe kesti 11min ja pikkuinen siis syntyi 02.36. kipua en tuntenut lopussa ollenkaan ja ponnistus oli helppo..synnytyksen kestoksi tuli 10h 15min..

Nyt mulla on niin ihana pikku rinsessa sylissä ja on niin kiltti et nukkuu ja syö vaan ja jos valvoo niin tapittaa vaan ihanan isoilla silmillä ja ihmettelee maailmaa..pikkunen nukkuu 4-5h putkeen ja sit syö 1-3 tuntia..itsekki saan nukkua 7-10h yö unia..ei kyllä tietenkään putkeen mut tosi hyvin kuitenki.

Ja sit kaikille niille jotka vielä odottavat niin koittakaa jaksaa sen odotuksen kanssa..mä olin itse niin vaivanen ja tuntu että ei tää synny ikinä..mutta se odotus kyllä palkitaan mitä ihanimmalla lahjalla..et ei muuta kun onnea matkaan!!

t.Mahakas85+ihana pikku rinsessa kohta tasan 1vko ikäinen :D
 
mimima päivitin tietosi =) ja mitä siihen sectioon tulee, niin rohkeasti vaan, hyvin se menee :hug: Mulle tehtiin vuonna -99 sectio ja eipä mulla siitä pahaa sanottavaa.. toipuminen toki hitaampaa kuin alatiesynnytyksessä, mutta kaikki menee varmasti hyvin =) :hug:

mahakas85 ONNEA :heart: :flower:

oma napa
kyllä, hermot on kireällä.. mutta kai se tästä.. Tänään vaan huomasin, että harmi kun paikallinen sairaala on synnärin osalta kesä sulussa.. :/ Enpä viitsinyt sit turkuun asti lähteä, vaikka siinä ja siinä oli että lähdenkö kuitenkin.. Tuli NIIIIIIIIIN kipeitä supistuksia 7-8 minuutin välein 1,5 tunnin ajan.. olisin käyrälle mennyt ja tarkastuttaa kohdunsuun tilanteen, JOS tää sairaala ois ollut auki.. Mä seurailin niitä supistuksia, ja kun ne alkoi sit muuttua 10-15 minuutin välein tuleviksi, ja lopulta katosivat kokonaan niin en sit lähtenyt :snotty: Nyt on sit pitkin iltaa tullut sillointällöin kipeitä suppareita.. nää saa jo ihan irvistämäänkin , että kai sit jotain jo tapahtuu... :/ toivottavasti ainakin....

Jos mua ei täällä näy huomisen aikana, niin tiedätte missä olen.. :)

Niin ja hei.. jos mua ei näy täällä lauantaina ja satutte ajamaan tyksin ohi, näette pienen sinisen teltan siinä pihalla, niin tervetuloa termoskahville mun telttaani :D Mä nimittäin leiriydyn Tyksin eteen ja en suostu poistumaan ilman vauvaa, jos on vähänkään sellainen tuuri että yli menee :snotty: Kyllä, turhautuminenkin voi mennä äärimmäisyyksiin ;) ;) ;)

Heidi ja poitsu 39+4, ihan pian 39+5.. minuutista kiinni :whistle: ;)
 
Mutteri mie meinasin tehdä ihan saman, paitsi ä-polin käytävälle. Et ilman vauvaa en enää poistu ettei yli mee...

Nyt piti tulla vuodattamaan ihan omaa pahaa oloa taas tänne, anteeksi jo etukäteen. Esikoinen halusi jäädä taas mummulaan yöksi ja ajattelin, että kiva saamme mukavan illan miehen kanssa ihan kaksistaan ja voidaan sitten kaikessa rauhassa tuota erästä S :ää viritellä... ja p*skanlatvat. Kun siirryttiin sänkyyn, niin ukko oli mukamas ajatuksessa mukana, muttei sormenpäälläkään koskettanut miuta. Mie aikani yritin ja lopulta käänsin selän ja sammutin valon. Silloin vielä painautui miun selkää vasten, muttei edelleenkään tehnyt elettäkään koskettaakseen miuta. Mie en sit enää edes vastannut millään lailla, kun pidättelin itkua siinä maatessani. Lopulta oli pakko nousta ylös, kun en enää pystynyt pidättelemään itkua. Tuntuu niin pahalta, kun toinen ei voi koskea. Olenko jo niin kamala valas???

Nyt olen ollut jo vartin verran ylhäällä eikä ole voinut edes tulla luokseni, vaikka takuulla tietää että olen pahoittanut mieleni. Paskan paskan paska. Mie en vaan jaksa enää. Tuntuu et tää oli se viimeinen niitti, joka katkas tän kamelin selän.

jossu
 
johantero :hug: Ei tuo meijänkään isäntä oo ollut kauheen kiinnostunut asiasta..Kyllä hälle sais kaikkea tehdä, mutta kylläkin ilman vastakaikua. Joten oon sit jättänyt vähemmälle. Vaikka mäkin haluisin vaan vähän hellyyttä!

Minkälaisia arvoja ootte saaneet te jotka ootte käyneet sydänkäyrällä?? Meinaan supistusten kohdalla?? Kun itellä oli eilen taas kontrolli ja oli jännä kattoo kun lukemat vaan nousee ja nousee.. :)

t.mä ja Jomppe (rv38+1)
 
Taitaa aika moni olla synnärillä, tuntuu et täällä meno on hiljentynyt :) Tsemppia vaan kaikille :flower: Jokohan aurinkoinen81 on saanut vauvan kainaloon? Ja Auroora?

Mä tuossa tajusin just, että ehkä tää on viimeinen päivä nyt sitten miehen kanssa kahdestaan :heart: Kun mulla on aamulla se polille meno :whistle: eikä mitään tietoa, että käynnistävätkö tai ottavat sinne tai jotain... Toisaalta ehkä parempi, ettei tiedä, niin säilyy vielä jännitys, että milloin se vauva sitten syntyy :D Vaikka eihän se eka käynnistysyritys tietenkään aina auta, mutta on sentään jo paikat vähän kypsyneet, niin th sanoi että saattaa helpommin lähteä käyntiin.

Uih, tuntuu uskomattomalta, että huomenna meillä saattaa olla se kauan kaivattu ja odotettu oma rakas pikkuinen lapsi sylissä :heart: :heart:


Vauvelihaave & Pikkuinen 39+5
 
kiitos mutteri tietojen päivityksestä,joko oot lähteny synnyttää???
mulla ois viel 1vko ja 1 pvä....vaikka välillä tuntuu että kestääkö se muka niin kaun viel siel masussa,sellanen tuska on välillä,mut mun miehen sanoin...:kuuluu taudin kuvaan :LOL: .niin varmaan ja helppo se on sanoa.

mä vasta aloin pestä pikkusen vaatteita,en oo kiirettä pidelly kun niin koko asia jänskättää,tuntuu et ei oo viel niin lähellä ku vaatteet pesemättä,mut kyl se alkaa aika lähellä olla..
ihmeellisiä tunteita näinkin pitkän odotuksen jälkeen,mut kuuluu kuulemma asiaan...
 
Mahakas85 :flower: Vauvaonnittelut!

Meillä oli eilen kolmas hääpäivä. Kumpikaan meistä ei muistanut sitä. Niinkuin ei kahtena aikaisempanakaan vuonna! :LOL: Ajateltiin sitten perjantaina sitä jotenkin juhlistaa. Mies on varmaan tyytyväinen kun on tällainen lahopäävaimo, ei ainakaan saa noottia hääpäivän unohtamisesta kun miekään en muista. Ainiin, leivoin mansikkakakun kyllä eilen, varmaan alitajuisesti sitten muistinkin mikä päivä se eilen olikaan.

Poistun ajelemaan ompelukoneella, mulla on nyt pari päivää ollu pitkästä aikaa vähän helpompia, kiva kun on taas jaksanut vähän enemmän touhuilla. Supistuksia on tullut nyt harvemmin, mutta ne mitkä tulee on kyllä jo ihan kunnolla kipeitä, ei tosiaan sillon naurata.

Mukavaa torstain jatkoa kaikille. Ja :hug: kaikille jotka sellaista tarvitsevat.

Miarus 37+5
 
Miarus Voi että, kaikkea sitä ihminen voikin unohtaa :LOL: Mut se on hyvä, että molemmat unohti, ettei vaan toiselle olis tullu paha mieli :LOL:

Hääpäivästä tuli mieleen, kun tänään tulee se Satuhäät ohjelma. Me mentiin naimisiin siinä samassa paikassa, Ruusuhovissa, jossa ne häät olivat, mitkä tänään tulee. Se oli niin ihana paikka, että olin jo pikkutyttönä päättäny, että jos joskus menen naimisiin, niin haluan että häät on siellä. Onneksi mieskin tykkäsi ko. paikasta, ja ihana se kyllä olikin :heart:
 
mahakas85 onnea :flower:

nana83 vilperillä ainakin syke pomppas 210een ja sitten laski huimasti 92, kun supisti maanantaina. Ja enkä mä sitä supistusta ees tuntenut. Kätilö mulle sano, että jaahas, sua näköjään supistaa. Kipua ei sen takia ollut, kun se kipu oli päässä. :LOL:

Täällä on taas tätä menkkamaista juilintaa. Olo on outo ja pitäs mennä kaupungille ostoksille, mutta en mä taija jaksaa. Mutta kun ne imetysliivit on vielä ostamatta. :ashamed:

Viipi&Vilperi 39+2
 
Viime yönä nukuttu 2 tuntia.. niin kipeitä suppareita tuli koko yön.. klo 4:30-8:30 välin tuli 10 min välein ja sit päivän aikana säännöllisen epäsäännöllisesti. Kävin äitipolilla.. 3 cm auki ja kohdunkaula hävinnyt kokonaan.. nyt pitää sada säännölliseksi supparit, sit mä lähden synnyttää.. ja jos vedet menee on heti lähdettävä. Mun h-hetki lähenee... =)

Niin ja mulla on ilo ilmoittaa, että Ninniliina synnytti tänä aamuna poika vauvan =) Hän kertokoot itse lisää myöhemmin, mutta kaikki ok!!

Heidi ja poitsu 39+5 :heart:
 
Ninniliinalle onnittelut ja mutterille tsemppiä ja paljon voimia lähenevään synnytykseen...ja muille myös tietysti.. mullakin on omituinen olotila, masu kipeä ja ihan kuoleman väsy,ja koko ajan ahdistaa enempi!!!!! :eek: :eek:
mimima ja rinsessa 37+6
 
pollerolle
Joo,on tosiaan hiljentyny "keskustelu" täällä.Liekkö porukka synnyttämässä vai muuten vaan hiljasta.Viime yö meni ihan perseelleen.Ei supistellu eikä mitään muutakaan mutta kun en löydä hyvää nukkuma-asentoa.Kyljellään kun yrittää nukkua ni tulee lonkat niin samperin kipeiksi.Selällään en pysty nukkumaan enää ollenkaan ja tyynyvirityksetkin on yhtä tyhjän kanssa.Saishan tuo vauva jo ilmotella tulostaan.

Vauvelihaave ja vihreäsammakko:se äitipolin mieslääkäri on O.B eli Oliver Bonifer.Oikein mukava lääkäri, sattunu vaan aika hassut nimikirjaimet.No joo.Että sellasta.

Nyt on kaikki vauvan tarvikkeet laitettu paikoilleen ja vaatteet on pesty.Eli valmista alkas olemaan neitin syntyä.Niin siis viime poli reissulla selvis että prinsessa ois meille tulossa.
pollerolle 38+1
 
Meille syntyi 8.7.07 klo.18.43 pörröpäinen tyttö vauva. Mittaa neidillä oli 51.5cm ja pään ympärys oli 34cm. Painoa oli huikeat 4kg. :heart: :heart: Synnytys kesti huikeat 25h 5min josta ponnistus aika oli n.38min. Käyn myöhemmin kirjoittamassa synnytyksestä. Tänään ollaan neidin kanssa kotiuduttu. Neiti on ollut aivan äärettömän helppo ja ihana. Itsellä on tunteet ihan sekaisin kun on niin onnellinen nyytistä. :heart: :heart:
 
Mulla on nyt vaan itku ihan herkässä.. supistuksia tulee, supistuksia menee.. miksei näihin nyt tulis säännöllisyyttä kun on jo kohdunsuukin niin paljon auki ja enää puuttuu vaan joko vesien meno tai säännölliset supparit.. :( pinna on ihan kireellä.. ja supistukset kipeitä.. Kamala ikävä jo valmiiksi noita lapsiakin kun sinne sairaalaan menen.. mut nyt alan taas hääräilee kaikkee.. ei tää istuminen ainkaan lisää niitä supistuksia..

esikoiselle paljon onnea!!!! :flower:
 
Vauvelihaave, täällä myös huomenna ä-poliaika ja käskettiin ottamaan sairaalakassi varmuuden vuoksi mukaan! Mulla todettiin jonkinasteista ahtautta lantiossa viime viikolla ja nyt siis toinen käynti jossa selviää synnytystapa. Vähän sekavat tunnelmat kun pelottaa etteivät todellakaan käynnistä huomenna vaan joudutaan suoraan sektioon ensi viikolla. TAI katsovat sittenkin ettei sektio tai käynnistys ole aiheellisia ja menee pahasti yliajalle jonka jälkeen joudun änkeämään liian isoa vauvaa pihalle kunnes huomataan ettei se sittenkään mahdu...Mulla myös paikat jo pehmenneet ja sormelle auki joten käynnistykselle ois oiva pohja, mut katsotaan nyt mitä tekevät. Oon ihan varma että kotiin sieltä tullaan huomennakin vielä ja ensi viikolle menee.

(.) Toisina päivinä tulee napakoita ja pisteleviä supistuksia, mutteivät tihene. Ja tänäänkään ei ole tullut kovia puristuksia ollenkaan...Eipä se sieltä varmaan itsestään tule! Pelottaa että vauva on jotenkin hirveän ahtaalla, kun ei se tajua kiinnittyä eikä kunnolla laskeutuakaan. Olen niin pieni itse ettei siellä voi olla kovin paljon tilaa enää.

Onnea taas kerran kaikille vauvan saaneille! :flower:
Ja kipeitä ja säännöllisiä suppareita niitä kaipaileville =)
 

Yhteistyössä