***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

:flower: :flower:
mahakas85 ja esikoinen: Onnea pienistä prinsessoista ja Ninniliinalle ja Aurooralle onnittelut pikku prinsseistä!! :D :flower: :heart:

Ja Mutterille onnen potku takalistolle ja hyvää matkaa!! :)

Eilen oli mulla vika neuvola. Kohdunkorkeus ja vyötärönympärys oli laskenu, taitaa pieni olla asettumassa lähtökuoppiin... Supistuksia tulee päivittäin, ovat kipeitä ja kestävät välillä pidemmänkin aikaa, mutta eivät onneksi muutu säännöllisiksi. Vasta viikonlopulla saa tulla jos on pakko päästä jäseniä oikomaan tälle puolelle ennen sektioaikaa.

Täällä on tosiaan väki vähentyny... Käynkin lähinnä kurkkimassa milloin on tullut uusia vauvauutisia. :)

Eikä se enää mee kuin max 5 päivää täälläkään, tuntuu ihan uskomattomalta :) :heart:

Nyt syömään :wave:

Mari ja sykerö 38+4

 
Onnea taas poksahtaneille! :flower:

Mulla oli tänään ultra, vauva oli (niinku itse epäilinkin) pää alaspäin! :D
Tämänhetkinen painoarvio oli 3,7kg (hui!), sanoi ultraaja että jos laskettuun aikaan menee niin kyllä siitä taas yli 4kg tulee, mutta antoi myös luvan lähtee synnyttää vaikka heti. :D Oliskin vaan musta kiinni.. |O
Niin ja kuulemma ei "merkki" vaihdu, että olis meille kuulemma toinen poika tulossa.. :heart:
Nyt on supistellu aika kipeesti eilisillasta asti, mutten usko että synnytys vielä alkais ainakaan viikkoon.. Sitähän ei tiedä..

:wave: al 37+4
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!!!! :flower: :flower: :flower:
En oo taas pitkään aikaan ehtnyt koneen ääreen, mut nyt oon taas tunteja lukenu näitä teidän kuulumisia.

Tsemppiä Mutterille ! Koitapa heittää kunnon reipas lenkki jossain siinä kodin liepeillä. Itellä toista tehdessä alko tihkua aamulla lapsivettä mutta lähettivät kotiin odottelemaan suppareita. Iltapäivällä sitten kyllästyin odotteluun ja lähdin reippaalle lenkille naapurin kanssa ja jätin miehen päivystämään ja lepäilemään kotiin että voi hakea mut sitten vaikka kesken lenkin synnyttämään. No lenkillä ei vielä tullut kuin pari pitkää pitkää supparia, mutta vajaa puoli tuntia lenkin jälkeen alkokin sitten tapahtua ja supparit tuli saman tien 2 min välein ja tulikin sitten kiire sairaalaan. Että kannattaa yrittää tuota liikunta puolta. Toivottavasti saat äkkiä käyntiin.

Mulla on harvinaisen tyyni olo nyt odottajaksi. Totta kai toivon että ei menisi yli, että olisi tuosta miehen loman rippeistäkin jotain iloa ja pääsisimme veneelle kesäloman viettoon edes viikoksi, mutta muuten en koe että olis mitään kiirettä tän laiturintolpan ulos tulolle. Mulla on kauhee pesänrakennusbuumi. Ompelukone surisee lähes taukoamatta ja multa kärrääntyy ennätysvauhtia takapihalle. Tunnen olevani elämäni kunnossa vaikka kädet puutuu lapioidessa ja ommellessa ja heikkoja suppareita on tullut päivittäin kohta kolmen viikon ajan. Venekin saatiin timmiin kuntoon että voi sitten tulla sinne kotikäynnille jos päästään sairaalasta vuorokauden sisällä pois. Huomenna pitäs mennä sitten vielä särkänniemeen jos kelejä piisaa, ja lauantaina asentaa veneeseen aurinkopaneli että saa varmasti sitten lypsetyn maidon säilymään. Ja kun sais nurmen istutettua ja pihan laatotettua ja, ja, ja... eihän tässä ehdi synnyttään lähteekään. Tän päivän tosin oon nukkunu kun päätä on särkeny aikas kiitettävästi. Pakko varmaan kohta ottaa Panacod kun tuntuu kääntyvän kuitenkin migreenin puolelle.

Miarus. Meillä on käyny samalla tavalla jo 11 vuotta. :LOL: Me muistettiin eka hääpäivä ja tän vuotinen molemmat, mutta aina muuten ollaan molemmat unohdettu. Ja kihlapäivää ei olla juhlittu koskaan. Yhtä lahopäitä molemmat joten kunmpikaan ei pääse kuittaileen. Mutta wau toi mansikkakakku! Mansikat tulee jo korvistakin pihalle, mutta kakun muodossa sitä vois ilolla syödä niin sais tota nestettä pumpattua pihalle. Taidampa lähteä mansikkaostoksille!!!

Maria + laiturintolppa 39+5 (kai)
 
Oon toi sama sammakko jolla 16.7 la mut en ollu rekisteröityny ennen ja se oli käytös ni ollaan nyt sit kahel ässäl.. =)

En oo tänne kirjotellu taas pitkiiiiin aikoihin ku ei meillä vieläkään nettiä.. :( viel 4 viikkoo menee korkeintaan ennenku on yhteys.. :/

Mutta lueskelin tossa kaikkien kuulumisia ja onnea kaikille vauvojen saaneille :flower: ja muille tsemppiä loppuodotukseen :hug:

Mulla odotus menny ihan hyvin, mitä nyt öisin valvon aina 2-3 välillä eikä uni tuu takas.. ja jalat tuntuu kummallisilta aina yöllä..
supistuksia ollu ihan kivasti.. tulis vaan enemmmä ja säännöllisesti.. edellispäivänä tuntu koko alpää ihan puutuneelta ja kaikki paikat sattu ja sitte yöllä supisteli reilu tunnin verran 10 min välein säännöllisesti mut sit ne lähti menee miten sattuu.. Neuvolassa sanottu että kuulemma pitkä vaavi tulossa :D no mutta.. sais vaaveli jo syntyy ei jaksa odotella enää.. :)
ja poika pitäis tulla, mut saas nähä sitten.. :p
Ei oo ollu turvotusta mulla ja verenpaine pysyny kokoajan samois lukemis.. Painoo on tullu tähän mennes 12kg :)

Mutta lähdenpä tästä syömään :wave:

Jansku + masuasukki 39+3
 
Onnea uusille poksahtaneille! :flower: :flower: :flower:

Mulla tätä mahaa kiristelly vähä väliä koko päivän. Hitsi ku haluttas jo että vauva tulisi! :D Neuvolan täti epäili tytöksi, ei oo ensimmäinen joka meille tyttöä povaa. Katotaan miten käy! =) Itestäki vähä enemmän tytölle tuntuu.
 
Täällä tasainen odotus jatkuu... :kieh:

Esikoisestakaan ei tosin ollut suuria merkkejä ennen kuin sitten varsinaiset säännölliset supistukset alkoivat, eivätkä nekään olleet mahdottoman kivuliaita. Neuvolassa juuri hoitaja toivoi tämän synnytyksen olevan nopeampi kuin edellnen 16h, mutta musta se ei ollut ollenkaan rankkaa, sillä supistukset olivat aika kivuttomia ennen kuin viimeiset tosi hetket alkoivat.

Ei auttanut mun laskelmointini ja "faktoihin" nojaavat perusteluni, että tänään olisi syntynyt tulokas. :whistle: Huomenna koitan pitää jalat ristissä väkisin, vaikka en taikauskoinen olekaan. Eihän sitä kuitenkaan viitsi ehdoin tahdoin 13. perjantaina synnyttää, kun kerran ollaan jo menty yli niin mennään sitten vähän reippaammin vielä!

Huomenna aamulla menen "vapaaehtoiseen" neuvolakäyntiin huvikseni kuuntelemaan sydänääniä. Viimeksi kysyin, niin Vammalassa synnytys käynnistetään viimeistään 40+11 eli ensi keskiviikkona viimeistään pitäisi siis alkaa tapahtumaan.

Olo ei ole enää niin kärsimätön kuin ehkä viikko sitten. Tilalle on tullut jonkun asteinen alistuminen tähän kohtaloon ja ajatus, että kyllä se sieltä kuitenkin joskus ulos saadaan :LOL:

Esikoinen syntyi 40+6 eli lauantaille koitan nyt tällä hetkellä tähdätä, niin tulee muksuille tasavertaiset eväät heti alusta alkaen ;)

Parisienne 40+4
 
Ninniliina, esikoinen ja Auroora VAUVAONNITTELUT :flower: :heart:

Päivittelen nyt vielä tonne vauvapuolen HEINÄVAUVAT listaan tänään uudet vauvat :heart:
Jos ottavat mut huomenna sinne osastolle ja käynnistävät, niin olen sitten muutamia päiviä ainakin poissa koneelta. Saanko esittää toiveen? että jos sillä aikaa näitä vauvatietoja voisi ilmoitella tummennetulla tai sitten vaikka y-viestinä, niin erottuu helpommin, jos tekstiä kuitenkin tullu mooooooonia sivuja :) :wave:

Koin tänään ihanan yllätyksen :heart: Oltiin pikkusiskon kanssa sovittu, että nähdään tänään, kun se tuli mökille kesäloman viettoon. Mä sit vaan ihmettelin, että äiti siellä paistoi lettuja ja oli jotenkin erikoisen paljon tavallista siistimpää, pikkusiskot pesi siellä kilpaa kuistia ja pihakalusteita yms. kun menin. Sit alkoi tulla vieraita, enkä edes siinä vaiheessa tajunnut mitään. Sit vasta kun isosisko tuli, ja KERTOI mulle, että nää on nyt vauvakutsut, niin tajusin :LOL: Voi miten ihanan yllätyksen olivat järjestäneet, en todellakaan osannut odottaa mitään sellaista, ja piristi kyllä ihanasti mieltä B) :heart:
Ja olivat järjestäneet ohjelmaakin, sekä kaiken maailman herkut syötiin myös :D

pollerolle Juu niinhän se nimi tosiaan olikin, kiitos vaan kun muistutat lahopäätä :headwall: :D Mulla tosiaan on aivan älytön tuo nimimuisti, etunimi just ehkä jää mieleen, mutta sukunimestä ei tietoakaan :whistle:

miuku Onnea matkaan sairaalaan, mitä sitten ikinä päättävätkin tehdä :wave: Mua kans vähän stressaa, kun ei yhtään tiedä että pitääkö sinne jäädä tai mitä, mutta onhan tuo kassi matkaan otettava, ihan varmuuden vuoksi :snotty:

Mutteri Onnea ja rymistystä :flower: ;) :D Kiva, kun viimein alkaa tapahtua, kun olet jo niin kauan sitä odottanut :hug: Nopeasti ne muutama päivä sairaalassa menee, ja pääset kotiin isompien lasten luo :) Ja eikös uudelleensynnyttäjiä muutenkin "pidetä" vähemmän aikaa, jos vaan kaikki hyvin. Tai teille nyt ei ainakaan tarvitse opettaa kaikkea yhtä juurta jaksain, kuin esim. meille, kun ensikertalaisia ollaan :D On se vaan hurjaa, miten erilaiselta tuntuu varmasti sitten hoitaa omaa lasta, vaikka mäkin olen aika paljon vauvoja, ja ihan pieniäkin, hoitanut. Mutta se on niin eri juttu kaikkine imetyksineen ja se, että vastuussa on 24/7 :heart:


Vauvelihaave & Pikkuinen 39+5

Jännittää niin älyttömästi, että joko huomenna tähän aikaan meillä on oma rakas sylissä :heart:
 
klo 17.26 illalla. Painoa 3480g ja 50 cm. ( painoarvio synnytyssalissa ultralla oli 4 kg!) Tänään päästiin kotiin!
Supistuksia alkoi tulla sillon yöllä 10 min välein erilaisia jotenkin kuin harjotussupistukset...eli otti myös selkään enempi, pikkuhiljaa kovenivat ja sit 5 maissa alko vettä lorista ja sit alko tulla jo kipeitä supistuksia 5 min välein. Sairaalassa oltiin 7 aikoihin aamulla. Päästiin suoraan saliin...sit vauva synty tosiaan vasta illalla. Synnytyksen kesto lähes 14 tuntia, mikä on paljon uudelleen synnyttäjälle!
Äiti ja vauva ovat hyvässä kunnossa, ihana kun pääsi sairaalasta jo kotiin =)
 
Mutteri se on sit menoa! :D

Miulta pääs tänää itku ihan tosissaan, kun huomasin että se neuvola olisikin ollut jo tänään eikä huomen niinkuin muistin :headwall: eipä auta kuin huomenna aamusta soitella, että olisikos uutta aikaa antaa ja mielellään pikaisesti, kun tartteisin ihan tosissaan jotain apuja tuohon nukkumiseen... Yritin tässä päivällä nukkua, mutta ei siitä tullut yhtikäs mitään. En vain osaa nukkua päivällä. Tiedän kyllä, et sitten kun vauva on syntynyt se nukkuminen onnistuu päivälläkin.

Onnittelut kaikille vauvaantuneille :flower: :heart: :flower:

jossu + vili 39+2
 
Hmmm..... :x Kai mua sitten jännittää niin paljon, etten saanu edes nukuttua kunnon yöunia :'( Nukahdin vasta kahdentoista jälkeen, nukuin n. 3h ja heräsin kolmen jälkeen. Sen jälkeen ei enää uni tullut, ei sitten millään :/
Supisteli sillon illalla, laskin välejä: 20min, 14min, 10min, 9min. ja sitten nukahdin |O Ei siis mitenkään kovia, eikä paljon koskenu, sellasta menkkamaista jomotusta vaan. Toivoin niin että olis lähteny itekseen käyntiin nyt yöaikaan, kun pelkään sitä käynnistystä :attn:
Toivottavasti saisi sit edes jossain vaiheessa nukuttua, jos sinne sairaalaan joutuu jäämään. Mutta ei mitään hajua, että käynnistetäänlö tai tarviiko sinne jäädä :whistle:

Nooo, jospas sitä alkaisi valmistautua, vaikka päätä särkee jo valmiiksi lyhyiden unien takia :headwall:

Mutta kyllä sen kestää, jos vaan saa sen ihanan pikku nyytin viereensä, on jo iso ikävä vauvaa :heart: :heart:

Vauvelihaave & niin rakas Pikkuinen 39+6 :heart:
 
Painajaisista huolimatta hyvin nukuttu yö takana. Jännä miten sitä aina raskaana ollessa näkee noita kamalia painajaisia, että lapsille tapahtuu jotain. Tällä kertaa sain itse jonkun sairaskohtauksen unessa ja luulin oikeasti kuolevani, viimeinen ajatus ennen heräämistä oli, että apua en näe enää koskaan lapsiani.. Huh, onneksi oli vain unta!!

Palsta tuntuu päivä päivältä hiljaisemmalta, kun heinikset rynnivät kilpaa synnyttämään. Montakos meitä isomahaisia on vielä jäljellä? Käykääpä kaikki taustailijatkin ilmoittautumassa, vaikka vain huikkaamassa :)

Täällä ei ole ollut muutamaan päivään mitään synnytyksen alkamiseen viittaavaa eli yli la:n mennään varmasti ja rymisten. Olen varmaan se viimeinen kärvistelijä tässä joukossa. No eipä haittaa, kun nautiskelen viimeisistä hetkistä mahan kanssa ja siitä, että on aikaa näille meidän isommille muksuille. Ihanaa, kun voi/jaksaa vielä lukea kirjoja iltaisin nukkumaan mennessä eikä tarvitse tuskailla maitoa pursuavien rintojen kanssa. Ei silti.. aion nauttia kaikesta vauvan mukanaan tuomasta työstä ja valvomisestakin, kun tiedän että tämä tulokas on meidän perheen viimeinen vauva. Esikoisen kanssa varsinkin sitä oli tosi kärsimätön, kun odotti aina seuraavaa "kehitysvaihetta" (kiinteät, istuminen, seisominen, puhe...) Nyt aion nauttia jokaisesta päivästä ja ottaa kaiken irti ajasta, kun vauva on vielä oikeasti vauva.

Tällaisten ajatusten kanssa kohti viikonloppua =) Jännitetään yhdessä, montako heinävauvaa saadaan lisää maanantaihin mennessä. Nyt täytyy lähteä ruokaostoksille ja aloitella vierasvarojen leipominen. Tsau.

Mansikkamarja 39+0
 
Hellou taas pitkästä aikaa. PALJON ONNEA jo vauvansa saaneille ja tsemppiä meille jotka sitä joutuu vielä odottelemaan.

Olen voinut erittäin hyvin . Ei ole edes supistellut ainakaan silleen kipeesti, ehkä pientä kiristystä olen tuntenut mahassa ja olen olettanut niiden olevan niitä supistuksia... Tuntuu niin hassulle kun aina miettii että onkohan tää nyt supistus.Eilen illalla oli kyllä vesselillä joku riehunta kohtaus tuolla mahassa. Heilui tosi voimallisesti ja liikkeet tuntui tuolla kohdun suulla TOSI kipeiltä. Toivottavasti se edes edisti tuota kohdun suun tilannetta . Tuntui kyllä niin repivältä .

Kävin viimeksi lääkärissä ennen juhannusta ja silloin oli jo kohdun kaula hävinnyt kokonaan mutta suu oli kiinni. Paino arvio silloin 2,9 kg ja nyt laskettuna aikana olisi n.3,9 kg !
Mua kyllä jo vähän hirvittää tuo painon nousu kun olen vielä ensisynnyttäjä. Terkkari sanoi vaan että kun lääkäri on tutkinut lantion ja sanoo sen olevan "täydellinen " niin kyllä se sieltä mahtuu tulemaan. Itsekin olen vain tämmöinen vähän yli puoltoista metrinen.

Silloin lääkäri käynnillä kun olin käyrillä niin siinä näkyi supistus joka nousi n. 80:n samalla vauvan syke oli jotain 180. Mikähän lie sit tosi supistus noin numeroina?
Mulla on muuten nuo yö juoksut helpottanut . Nytkin viimeyönä nukuin neljän ja puolen tunnin unet yhteen pötköön ja sit nukahdin vessa käynnin jälkeen tosi hyvin uudelleen.Jalka pohjat on kyllä mullakin tosi oudon tuntuiset aina aamulla. Se voi olla tuo miun huikea turvotus tai tämä painon nousu. Mulle tullut nyt koko aikana n.16 kg :eek: ! Ihmeen tyynesti kyllä terkka on siihenkin suhtautunut. Ei ole huomautellut ollenkaan. Itse olen siitäkin enempi huolissani. Mutta eiköhän se siitä lähde...

Nyt ei taas muista tän enempi mihin meinasinkaan vastailla mutta ehkä taas joku päivä maltan kirjoitella. Toivoisin jo kyllä saavani kirjoittaa seuraavaksi vauva uutisia!

Sirkku ja vesseli 39+4
 
Jälleen huonosti nukuttu yö takana. Tai no, unta sain kyllä jo klo 2 ja heräsin vähän ennen kahdeksaa (välissä 3 vessataukoa ja yksi itkutauko kun variksenpoikaset aloittivat tappelun ja valvottivat... ...pitänee hankkia löytöeläinkodista aikuinen kissa niin loppuu varisten öiset riekkumiset...), mutta koko yön supisti sen verran kipeästi, että niihin juuri havahtui.

Soittelin neuvolaankin ja sain ajan jo tälle päivälle. Onneksi en taida olla ainoa, joka sekoilee päivissä, tätsy nauroi vain.

Tilanne alakerrassakin tsekattu tutun kätilön toimesta tänään, olihan nuo supistukset saaneet taas jotain aikaiseksi... ...nimittäin kohdunsuu oli kuroutunut pienemmäksi :headwall: eli yliajalle mennään ja reilusti, koska omat supistukset ei näköjään vaan kertakaikkiaan saa mitään aikaiseksi ennenkuin kalvot puhkaistaan... :snotty:

jossu + vili 39+3
 
Unia oli jotkut muutkin nähny näin raskauden aikana. Mulla oli viime yönä aivan ihmeellinen synnytykseen liittyvä uni... Raskaus oli täysiaikainen ja vedet meni yöllä. Siinä samassa synty sänkyyn vain kämmenen kokoinen nukkemainen vauva, joka ei hengittäny. Siinä rauhassa rupesin putsailemaan vauvaa ja kun olin saanu pesun tehtyä, vauva sanoi että anna äiti ruokaa. Siis osas puhua heti syntymästä. Että sellainen uni täällä... Tulikohan toi vauvan nukkemaisuus uneen siitä kun leikin eilen tytön kanssa kauan nukeilla :) Kaikkee se ihmismieli teettää...

Muuten täällä on nukuttu hyvin, jopa 9 tunnin yöunia yhdellä pissitauolla. Ja yleensä yöllä herään siihen et närästää aihan hirveesti, siitä sit pissille ja rennien ottoon ja johan helpottaa :whistle:

Viime päivinä on tullu supistuksia vaihtelevalla menestyksellä. Jotkut kipeitä jotkut ei. Siinä mielessä ihan erilainen raskaus kun kaks edellistä, joissa eka supistukset tuli vasta synnytyksen alettua. Jos tää ei meniskään yliajalle, kuten tytön kans kävi... Toivossa on hyvä elää ;)

Ja onnittelut poksahtaneille!!!

Mä ja nirppu 37+6
 
Nyt on meidän perheessä kaksi pientä tyttöä :D
Pikkusisko päätti ensin odotuttaa 2 päivää lasketun yli ja sitten tulla kiireellä maailmaan. Koko synnytys ensimmäisestä supistuksesta syntymään kesti 2tuntia 21min. Meinasi todella tulla kiire, kun sairaalaan matkaa n. 75km :whistle:
Kerron vaikka tuolla vauvojen puolella joku päivä tarkemmin....

Tässä tärkeimmät:
Tyttö 8.7.07 klo 10.04
3020g ja 47cm


Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä masussa kantaville!! :hug:

Anne ja Emppu
 
täällä ilmottaudun vielä ison masun kanssa,joku sitä kyseli...
mulla tasan viikko suunniteltuun sektioon ja siltä tuntuu että sinne asti mennään...
onnittelut jo vauvan saaneille,ootte jo paremmalla puolella,toisin kun me isomasuset tuskailijat!!!! :heart:

mimima 38+0
 
onnea poksahtaneille :flower: =) :heart:
synnytystapa-arviossa käyty. lääkäri sano että ovi on jo raollaan. paikat auki kahdelle sormelle ja kohdunkaulaa oli jälellä 1-2cm. vauvan painoarvio 3300g ja syntymäpaino 3500g. kontrolliaikaa en saanu, kun epäili ettei ainakaan yliaikaiseksi mene. :D tietenki nyt menee kun tuolleen sano. jänskättää jo vähän :)

hapsiainen & pikkunen 38+1
 
Neuvolakuulumiset

RV 39+3
SF 36
RR 114/80
HB 132
Paino + 200g
Tarjonta RT
Liikkeet ja sydänäänet ++ 145
Pissa puhdas

Vauva voi hyvin, samaa ei voi sanoa äidistä. Sanoikin, että sen näkee minusta miten puhki alan olla. Suositteli viikonlopun aikana hakeutumaan äitipolille, jos tuntuu ettei jaksa maanantaihin asti. Ja sanoi, että kannattaa lähteä tyrkylle, jos yhtäänkään alkaa supistamaan ja vaatii sitten käynnistystoimia eikä suostu enää kotiin lähtemään.

En vain taida jaksaa edes vaatia mitään. Ei jaksaisi kuin vain itkeä ja maata aloillaan.

jossu
 
Tänne ei mitään ihmeellistä, valitusta vaan.. kaikki tympäsee niin kamalasti, kamala stressi päällä... :'(
Kaikki ässät ja rappuset yms. on kokeiltu jotta synnytys käynnistyisi ennen maanantaita, mutta eih, ei sitten elettäkään.
Eilen oli RAS:issa tarkastus raskausmyrkytyksen takia, kaikki oli kohdallaan, ja alapäässä ei muutoksia maanantain jälkeen... supistuksista huolimatta :kieh:
Oksettava olo, ei malta toisaalta odottaa maanantaita, mutta toisaalta toivois että poika syntyisi mahdollisimman pian...

Tälläistä purnausta täällä... :headwall:

Skye ja poju rv 39+3
 

Yhteistyössä