***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Unikonna: samaa vaivaa täälläkin viimeisen kahden viikon aikana. Hikoillut olen...

Huomenna on sitten jännä päivä...sektio odottaa ja näen pikkuisen silmästä silmään...ihanaa.... Vaikka kaksi kertaa sektion olen kokenut silti jännittää.... koko ajan sitä vain toivoo että kaikki menisi hyvin.....

Jaksuja kaikille ja voikaahan hyvin!
t. remutar
 
remutar-73 ja Lotta84, molemmille teille ONNEA MATKAAN :hug: tulkaahan kertomaan kuulumisia heti kun jaksatte/ehditte :)

Unikonna: Juuh, mä hikoilen myös.. en sit tiiä johtuuko näistä helteistä kun on ollut vai mistä, mutta silti... :/

vauvelihaave sun kanssa kun on ollut juttua näistä yli innokkaista ja raivostuttavistakin puolitutuista.. niin et ikinä usko, tänään yks tuttu veti kyllä pohjat :kieh: kun hän siis lainas multa vuosi sitten yhtä t-paitaa, niin tänään tuli viesti "voisin palauttaa sen t-paidan tässä viikon-parin sisällä" :LOL: vähänkö läpinäkyvää :headwall: toinen tietää että mun laskettu aika on ihan justiinsa, ja siis yrittää ajoittaa sen "t-paidan palautuksen" just siis siihen että pääsee uteliaisuuttaan vauvaa katsomaan :kieh: :kieh: mä olin tiedätkö ilkeä.. vastasin vaan että " en tarvi sitä paitaa, mutta jos tahdot palauttaa, jätä postilaatikkoon" ... alkoi ihan tosissaan tympiä nyt ihmisten röyhkeys :/ kun ei muutenkaan yhteydessä olla..

No joo.. mutta jospa sitä YRITTÄIS suunnata unten maille.. jotenkin on vaan niin levoton olo, kun sitä lähtöä kuitenkin odottaa taukoamatta alitajuisesti....... :snotty:

Heidi ja poika vieläkin vaan se 39+1 :heart:
 
:wave: moi kaikille!
On tosiaan kulunut piiiiiitkä aikai siitä kun olen viimeksi tänne kirjoittanut.. Tais olla ihan alkuraskaudessa.
Olen listoilla pysynyt, kiitos ja kumarrus siitä listan ylläpitäjälle. :flower: Olen käynyt lukemas teidän kirjoituksia oikeastaan joka päivä!! Taidan olla hieman addiktoitunut, vaikka itse en ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua. On aina joka ilta pakko tulla lukeen teidän kuulumiset, ja miten kukin voi.. ja nyt oon tietysti jännäillyt, että kuka "poksahtaa" mahdollisesti seuraavaksi. On aina sellai olo et ihan kun tuntisin teidät kun lukee näit juttuja.

Mun laskettuaika on siis 16.7. ja toinen lapsi tuloillaan (sukupuolesta ei vielä tietoa). PHKS:ssä olis tarkoitus synnyttää.

Mulla masuasukki meinas pukata maailmaan tossa 31+ viikoilla.. eli ihan liian aikaisin. Supistukset aiheutti sen että vauva laskeutui jo tuolloin lähtökuoppiin, eli ihan alas, paikat pehmentyivät ja kohdunsuu aukesi hieman.. Olin viikon sairaalassa vuodelevossa, ja suoneen tiputeltiin supistuksen estolääkitystä. Lääkitys onneksi tehosi ja pääsin kotiin. Käytännös viikolle 35 asti olin kotona vaaka-asennossa.. Lepäilin vain, mikä oli erittäin turhauttavaa.. Ihmisen kun on vaan niin sairaan vaikeeta olla tekemättä mitään. Varsinkin kotona se on hankalaa..

No nyt sitten kaikesta huolimatta vaavi on pysynyt hyvin matkassa tänne asti. :)
Nyt sitten toivon hartaasti että vaavi tulisi pian jo maailmaan!!! Ei jaksais enään odottaa. Tässähän käy pian niin,että tää menee viel pari viikkoo yli.. I hope not! :D

Tänään on taas supistellut ihan mojovasti, mutta ei noista tiedä, kun sitäs se on tosiaan ollut jo muutaman viikon ajan..
Vatsantyhjennyyksellä on tullut taas käytyä.. sen huomaa kun supistelee enemmän ja kipeesti, niin vatsa alkaa heti toimia.

Ei muuta kuin kaikille paljon jaksamisia loppumetreille, ja onnittelut jo käärön saaneille! :flower:

Kukkaliini& masuvaavi 39+0 (nyt kun kerran jo maanantain puolella ollaan)
 
Joo... äiti sitten soitti mökiltä et jossain päin Jyväskylän maalaiskuntaa on sattunut myrkkyvuotoo (typenoksidii). Pitää pitää ikkunat ja ovet kiinni :eek: :eek:
Onneks kuitenkin selvis et ei ole täällä meidän lähellä tuo tilanne päällä. Tällasesta kun kuulee niin aina tulee mieleen et jotain vakavaa tossa lentokentällä on tapahtunu kun se tossa veiressä sijaitsee.

Unikonna, mulla on kanssa alati kuuma, mutta ei ole hikoilua hirveesti, jonkin verran kuitenkin. En ole muutenkaan hikoilijatyyppi. Jotenkin tekis mieli taas syyttää noita hormooneja :kieh:

Onnee vauvan saaneille!

Omalla kohdalla nukkumaan mennessä poltteli alaselkään ja- mahaan aikas ilkeesti, mut sit taas laantu. Toivottavasti noikin sais jo jotain aikaan :whistle:

Mä ja nirppu 37+2
 
Suuret onnittelut vauvan saaneille ja heidän perheille! :flower:

Täällä ei ole nukuttu juuri koko yönä, tänään pitäisi neuvolassa selvitä tuleva käynnistyspäivä, joka suurella todennäkösyydellä menee ens viikolle, vaikka ite toivoisin pääseväni vielä tällä viikolla... kai mä olen vaan niin itsekäs...? :ashamed:

Onko muilla tullut sormiin niin pahaa turvotusta että sormet ovat todella kipeät? Itellä vaivannu jo viikon verran, ei kivaa kun ei pysty hädin tuskin kuppia pitämään kädessä.. :'(

Skye ja poju rv 38+6
 
Unikonna Voi vitsi, vähänkö mä oon T-Y-H-M-Ä :headwall: :ashamed: :whistle: Eipäs tullut edes mieleen, että semmoinenkin on keksitty, vaikka oon niin itsekin tehnyt, surffaillu netissä kännyn kautta :D

Lotta84 ja remutar-73 Onnea sektioon ja sairaalaelämään :wave:

Mutteri Siis ei voi olla totta :eek: Kyllä ihmiset tosiaan ON uteliaita, ja keinot keksii :headwall: Mutta hyvin oot kyllä osannu vastata tuossa tilanteessa, ihan pisti naurattamaan :LOL: Voin vaan kuvitella sen tyypin ilmeen, kun se on lukenu että laita postilaatikkoon :D :LOL: Ihan oikein B)

kukkaistyttönen Tervetuloa! :wave: Kiva kun "tulit takaisin" :) Ja tuo on kyllä niin totta, että tuntuu kuin jollain tavalla tuntisi ihmiset täällä, vaikkei koskaan ole tavannutkaan :)


Täällä ei mitään sen kummallisempaa, aamulla vaan kun heräsin niin masu ihan sekaisin ja paha olo :x Joka jatkunut vieläkin :x :x Mutta ei nyt sentään ole tarvinnu vielä ainakaan oksentaa :/ Ja neuvola olis tänään, tosin vasta iltapäivällä.

Mies asensi eilen tuohon pinnasänkyyn ne keinutassut. Nyt se on ihana kun voi sit välillä vauvaa keinutella (vaikka eihän sitä tiedä, jos ei välitä keinumisesta ollenkaan), kun tänne ei kuitenkaan oikeeta kehtoa mahtunut pinniksen lisäksi. Vieläkin muistelen kaiholla sitä Allunmamman vauvan ihanaa kehtoa :heart: :)


Vauvelihaave & Elbert 39+2
 
pollerolle
Skye85: minulla sormet turpoaa öisin ja siihen sitten heräilen,onneksi veri rupeaa kiertämään kun tekee sormijumppaa.Uskon kyllä että ei ole kiva jos tuollanen turvotus vaivaa päivällläkin.Oma olotila on aivan mahtava.Pieniä vihlaisuja tulee muutaman kerran päivässä,ilmeiseti kypsyttää kohtua?Siis minulla kohdunkaula pehmennyt, lyhentynyt ja sentin auki kun viime viikolla tutkittiin.Sais kyllä jo ruveta tapahtumaan vaikka aika kovasti jännittääkin.Lähinnä jännittää tuo sairaalaan lähtö.Milloin pitää lähteä?Kolmas lapsi tulossa enkä osaa yhtään ajatella milloin lähteä sairaalaan.Sanottu on kyllä että sitten kun supistelee säännöllisesti mutta mitä tuo nyt tarkoittaa?Siis kun supistellut esim.10 min välein tunnin ajan?Vai mitenkä?
pollerolle 37+4
 
pollerolle ja olikohan joku muukin, joka menossa SKS:aan, niin onko teillekin annettu ohjeeksi se, että jos vedet menee, niin sitten ambulanssilla sairaalaan?

Mä näin jo viime yönä unta, että siellä oli niin ruuhkaista, että ei päässy saliin kun molemmat oli varattu ja sitten kun vauva oli syntyny, niin meidät majoitettiin käytävälle kun osasto oli niin täysi. Sanoivat vaan, että tänne tuli eilen yli 10 ulkomaalaista synnyttäjää, johon ne ei olleet osanneet varautua. Oopperajuhlien vaikutustako lie, eikös ne ole nyt menossa? :LOL:

Toivottavasti siellä ei kuitenkaan ihan niin ruuhka-aika satu olemaan kun sinne asti päästään :attn:

Mua vaan vähän stressaa, kun perjantaina on se poliaika. Lääkäri ei puhunut sanallakaan, että silloin käynnistettäis, mutta kätilö sanoi että tule heti klo 9.00, että varmaan silloin viim. käynnistetään jos ei ole ennen sitä syntynyt. Kai sitä sitten pitää varautua, että sinne täytyy jäädä, mutta olishan se kiva saada vähän varmempaa tietoa... Kehtaiskohan sinne soittaa...?
Vielä kun sattuu olemaan siitä huono tilanne, että miehen on pakko mennä sillon pe aamuvuoroon, jossa on yksin. Jos käynnistävät, sen pitäis saada joku sijainen sinne hommattua, ja kaikki paitsi yksi niistä on lomalla/pekkasella. Ja se toinen on menossa luonnollisesti iltavuoroon... Ja matkaa miehen työpaikalta on 90km sairaalaan :/

Mitenköhän nopeasti käynnistyksestä ensisynnyttäjällä voi alkaa tapahtua? Tiedän, ettei välttämättä vielä pitkään aikaan, mutta onhan sekin ikävää jos siellä joutuu yksin kärvistelemään, kun eikös voi myös käydä niin, että piankin alkaa kipeet supistukset? :/
 
Viime yönä jo meinattiin lähteä, kun supistuksia tuli säännöllisesti ja turkasen kipeinä, tuntui kuin tulikuumalla hiilihangolla olisi sörkitty kohdunsuuta, alamasua ja selkää (ja samalla tuli esikon syntymästä sellainen dejavuu-ilmiö ) ... ...mut sit ne taas meni rauhoittumaan mokomat :kieh: oli nimittäin ihan toista luokkaa kuin aikaisemmat supparit, puuskutin jo ihan kivasti ja muutama kirosanakin tais lipsahtaa...

Nyt on aamusta tullut joitakin supistuksia, mutta ei niin kipeitä kuin eilen illalla eikä säännöllisyydestä taas tietoakaan. Oksetusolo jatkuu edelleen ja isoja limaklönttejä holahtelee vessassa käydessä...

jossu + vili 38+6
 
Menkkamaista juilintaa. Taas! :headwall: Kyllä tuossa eilen sauna aiheutti supistuksia, mutta nepäs lopahti.

Tulen kertomaan lisää kuulumisia, kun käyn neuvolassa iltapäivällä. Nyt pitää luovuttaa kone.

Viipi&Vilperi 38+6
 
Neuvolassa käyty, kaikki ok. vauvan pulssi kuulemma laskennut sen verran että viittais pikkuhiljaa siihen että ulos oltais tulossa =)

Täältä kysyin ohjeistusta siihen lapsivesi asiaan, niin ihan rauhassa voi kuulemma omalla autolla lähteä.. että vähän on ristiriitaisia nämä kannat asiaan.. :whistle: :/ Mutta kyllä mä sillä omalla autolla ton 65 kilsaa aion mennä.. olenhan mä kahdesta aiemmasta tähän paikalliseen sairaalaan kävellytkin vesien mentyä.. laitan vaikka selkänojaa hieman makuu asentoon etten ihan tikku suorana istu..

Heidi ja pikkuinen 39+2 :heart:

Toivottavasti ei tarttis enää ens viikon neuvola aikaa käyttää.. :snotty:

Ai niin ja Ninniliina lähetteli teille kaikille terveisiä nettipimennostaan :) :wave: Tänään kuulemaa pesee mattoja ja istuttaa ruusuja siinä toivossa että jotain alkais tapahtua :D
 
jenmo
:D :D :D :D :D Jes, vihdoin! Puolisen tuntia tullu lapsivettä..Nyt pakataan sairaalakamppeet ja ootellaan et mun sisko tulee esikoista hoitamaan....Jännittää!!!!!

Tuun sit kertoileen miten meni ku kotiudutaan.

Tsemppiä kaikille vielä jännäileville! Jenmo&Poika 38+1
 
Toivottavasti sitä pääsisi itse pian perästä :D

Kävin ostamassa huomiselle sirkukseen liput, kalliimmasta päästä tottakai... ...eikös tämä ole se takuuvarma keino saada synnytys käyntiin...?? :whistle: :LOL: :LOL: No, ei ne liput käyttämättä jää jos synnyttämään pääsisi, anoppi lupasi viedä esikoisen jos itse en pääse.

jossu
 
Täällä alkaa olla poppakonstit jo vähissä :whistle:
viimeyönäkin tuli pari tuntia supistuksia 10 min välein, lähinnä tuntuivat alamahassa sit hieman myös selän puolella, sit olin jossain vaiheessa nukahtanu hetkeks, nii sit ne oli jo loppunu! :kieh:
Rasittavaa ootella koko ajan, että millon lähetään...tai millon ei!
Päivällä ei ole supistuksia ollenkaan, ei mitään limoja eikä muutakaan, vain väsynyt olo!
rv 40 |O
 
Remutar, Lotta84 ja Jenmo85: Hurjasti onnea matkaan kaikille!! :hug: :flower:

Mä taas oon ihan kauhuissani, kun vähän väliä supistelee ihan kipeästikin, mutta ei siis mitenkään säännöllisesti. VIELÄ SAIS VIIKON PYSYÄ VAUVELI YKSIÖSSÄÄN!! |O Keskiviikkona saan vikalla neuvola käynnillä tietää josko toinen on kiinnittynyt. Jos ei vielä oo, niin oon vähän rauhallisemmin mielin...

Toisaalta toi lauantai 14.7. olis hyvä päivä tulla jos on ennen sektioaikaa tullakseen. Sillon on jo anoppi ja miehen sisko täällä ja sattuupa olemaan meidän Alissan nimipäiväkin :D
Yritän täällä saada viimeisiä tavaroita järjestykseen. Sairaalakassikin on jo valmiina.

Vauvelihaave: Mä en malta odottaa, että saan tän pienen siihen kehtoon laittaa :heart: Sillä kun on jotenkin niin paljon tunnearvoa!

Surettaa vaan kovasti, että ukkini ei ikinä saanut nähdä omien lastenlastenlasten siinä nukkuvan :'( :'( :'( Hän kuoli aivokasvaimeen n. 14 vuotta sitten. 8 vuotta aiemmin isäni äiti kuoli vatsasyöpään.

Surettaa, että meillä on niin vähän tuota vanhempaa sukupolvea jäljellä. Itselläni on vain äidinäiti (joka muuten juuri täytti 89 vuotta) ja miehelläkin äidin vanhemmat. Isän puolelta hänellä ei periaatteessa ole sukua ollenkaan. Mieheni isä kuoli liikenneonnettomuudessa ennen kuin mieheni syntyi, ja koska mieheni äiti ja isä eivät olleet naimisissa ja kaiken lisäksi todella nuoria, kielsivät isän vanhemmat mieheni olemassaolon. :( Ja tämä siitä huolimatta että miehen isä oli heidän ainoa lapsensa... Luulisi että sitä varsinkin silloin haluaisi tuntea oman lapsenlapsensa. No jaa, omapa on häviönsä.

Sen verran vielä että täälläkin hikoillaan ja voidaan huonosti. Oksennus on kurkussa vähän väliä :x :x

Mari ja sykerö 38+1
 
Tänään käytiin äitipolilla ja siellä oltiin huolissaan lapsiveden määrästä. Keskiviikkona pitäis mennä uudelleen sydänkäyrälle ja nyt kovasti tarkkailla liikkeitä. Muuten kuulemma paikat pehmentyneet, mutta kiinni. Painoarvio oli n.2,7kg. Anto vielä ajan ens maanantaiksi äitipolille tarkistukseen, jollei tilanne parantunut, niin käynnistetään..

t.mä ja Jomppe (rv37+5)
 
Onnea vaan matkaan ketkä jo synnyttämään päässeet! Mitenköhän esikoinen oliko ne jo synnytyssupistuksia?

Tänään ollu vuorossa parempi päivä ja sain olla iteksenikin, kun lapset on mummolassa. Äsken kävin uimassa, kun tuo hikoilu vaivaa kyllä täälläkin. Vähän tonne alapäähän juilii ja vauva tainnu vähän enemmän asettua tonne lähtöasemiin, mutta mitään selkeitä supistuksia ei kuitenkaan tuu. Maha välillä kivikova, mut ei niissä mitään kipuja oo. Ehkä tää tästä, päivä kerrallaan. Huomenna taas masispäivän vuoro. :D

T:Maiksu 41+1
 
Mutteri Kiitos Ninniliinan terveisistä :flower: Jos ootte yhteyksissä, niin kerrohan takaisin päin :wave:

Siis laskeeko vauvan pulssi paljonkin synnytyksen lähestyessä?? Mä en oo koskaan kuullu tollasta ennen, eikä terkka nytkään sanonu että olis erityisen alhainen ollu... Mutta siis sehän on kiva, jos sulla on nyt jo jotain "merkkejä" luvattu että lähellä olis, kun olet jo niin kauan odottanut että synnyttämään pääsis ;)

Jenmo85:lle onnea matkaan! :hug: =) Kylläpäs nyt jännittää, että joko siellä on poju kainalossa :)

johanterolla hyvä konsti varmistaa synnärille lähtö :D Ja Mutteri, varataanko vaikka risteily, miten olis perjantailähtö esimerkiksi? :LOL:

Allunmamma Voi surku, se on kyllä harmi kun ei ole enää kaikki isovanhemmat elossa, ja ylipäänsä suvussa sitä vanhempaa väkeä :'( :hug: Niiltä kun kuulee kaikkia "ennen vanhaan" tapahtuneita juttuja, ja jos ei ole ketään kertomassa, niin musta ainakin tuntuu, ettei ne juuret sitten samalla tavalla siirry. Mutta kyllä sun ukki varmasti siellä pilvenreunalla katselee onnellisena, miten lapsenlapsenlapsi nukkuu siinä ihanassa kehdossa :hug: =)

Meillä on kans sillein, että ainoastaan mun äidin vanhemmat on molemmat vielä elossa. Isän äitiä en ole koskaan tavannutkaan (eikä hän ehtinyt nähdä yhtään lastenlastaan). Kuoli vähän yli 40-vuotiaana astmaan ja omatkin nuorimmat (kaksoset) jäivät vain 8-vuotiaiksi. Mun isä oli sillon parikymppinen. Isän isä kuoli ennen joulua 2003, ja ikävä on kyllä vieläkin hirmuinen :'( Harmittaa, ettei hänenkään kanssaan tullut sitten loppujen lopuksi kovinkaan paljon juteltua menneistä... Olis ollu ihana kuulla esim. niitten nuoruudesta, ja millainen mummi oli ollut :heart:
Miehellä ainoa isovanhempi, joka on elossa, on äitinsä äiti, mutta hän ei ole pitänyt mitään yhteyttä n.15 vuoteen! Asuu kai Espanjassa, eikä jostain syystä halua olla tekemisissä lapsenlapsensa kanssa, nähneet viimeksi joskus silloin, kun mies oli ihan pieni.

nana83 :hug: Onneksi nyt ollaan jo niin hyvillä viikoilla, että vauva on varmasti jo kypsä tähän maailmaan vaikka käynnistettäisiinkin :hug:

Maiksu Täällä menty vähän samaan tyyliin, että joka toinen päivä masentaa enemmän, ja joka toinen vähemmän :ashamed: Ja mulla tänään vuorossa tuo ikävä päivä taas :'(

Oli tuonne maistraattiin asiaa, ja erehdyin kai valitsemaan väärän henkikirjoittajan numeron listasta :kieh: Niin ilkeä ja töykeä mies, että en voi ymmärtää miten sellaisia edes laitetaan asiakaspalveluun :headwall: :'(
En kyllä ikinä ole vastaavaan törmännyt missään virastossa/laitoksessa/puhelimessa! Ehkä sitten oli huono päivä, mutta lahjakkaasti sitä kyllä minuun purki, en saanut edes asiaani loppuun sanottua kun alkoi suoraan sanottuna v*******a päin naamaa ja haukkua. Lopulta sanoin, että anteeksi kun häiritsin ja löin luurin korvaan |O :ashamed: :'( tuli vaan niin paha mieli ja sitten itkettikin kaikki sen jälkeen, jopa se kun menin tankkaamaan ja se pömpeli, johon laitetaan kortti/seteli, oli sekaisin, ja pois piti lähteä siltä asemalta ilman bensaa.


Vauvelihaave & Elbert 39+2
 
Neuvolakuulumiset vielä, kun siellä tuli tänään käytyä:

Rv 39+2
Painoa tullut 11:ssa päivässä 700g (alkupainoon 5,4kg)
Turvotus +
Pissa ok
Hb 119
Sf 34,5
RT
:heart: syke +
Liikkeet ++

Sijais th oli edelleen, se oikein mukava :) Nyt se ehdotti, että jos alkaisin syödä rautaa, jos synnytyksessä tippuu sit hemppa alas. Kysyin, että onkohan siitä mitään iloa, jos perjantaina käynnistävät, kun ei kai se heti ekasta napista pomppaa pilviin. Siihen sit sanoi, että tosiaan voi olla fiksumpi, ettei enää aloita, kun ei tiedä jos vaikka tulee enemmän harmia, sivuoireita tai jotain. Joillain kuulema menee maha ihan löysäksi lisäraudasta ja toisilla taas kovettuu. Ei kiitos kumpaakaan :x tuolla vessassa saa muutenkin rampata ihan kiitettävän tiheästi :) Ja mä kun en ole koskaan syönyt rautaa, niin ei ole tietoa miten se mulla vaikuttaisi.

Uutta neuvola-aikaa mulle ei sitten enää varattukaan. Tuntuupa hurjalta, että se on nyt sitten ohi siellä käyminen, siihen on jo niin tottunut tässä yli 7kk aikana. Mutta siis hienoltahan se tuntuu, että vauvan syliin saaminen on jo NIIN lähellä, ettei neuvolaankaan enää tarvii mennä :D
 

Yhteistyössä