***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Skye85 Mitä tuo istukan kalkkeutuminen meinaa? Täällä myös pelottaa, jos joutuu käynnistymään, oon kuullut niin paljon "kauhutarinoita" käynnistetyn synnytyksen kivuista :/ Halaus sulle :hug: Jos niin käy, niin kyllä me selvitään siitä, molemmat. Pakko vaan luottaa siihen :attn:

Hunajakoipi Ikäviä tuollaiset unet :hug: Toivottavasti näät ensi yönä jotain ihanaa vauvantuoksuista unta :)

aiaifi HUH :eek: Voin vaan kuvitella miten tuollainen säikäyttää :hug: Onneksi kaikki oli kunnossa!

Viipi Mä jo mietin tuossa eilen ja toissapäivänä, että oletkohan lähtenyt synnyttämään, kun ei ole kuulunut :) Voimia loppuun, pian se on tää raskausaika ohi, vaikkei tällä hetkellä tietenkään lohdutakaan :hug:

aurinkoinen81 Mulla kävi just noin useinkin niitten vanhojen sivujen aikaan, että teksti hävisi :headwall: Jonka jälkeen aloin kopioimaan koko tekstin, ennen kuin painoin lähetä nappia. Näiden uusien sivujen aikaan on tainnut vaan kerran hävitä kirjoitus taivaan tuuliin...

Tuota jalkojen harottamista en ole kylläkään tajunnut kokeilla, mutta pitääpä heti aloittaa harjoitukset :LOL: Jospa se vaikka mullakin auttaisi, kiitos vaan vinkistä :wave:

Kaikille kipuileville jälleen :hug:

Eli sieltä kuulumisia...

Mittasi ensimmäisenä verenpaineen ja katsoi pissan, kun neuvolan th sitä pyysi ettei tarviis siksi käydä tällä viikolla sit ollenkaan neuvolassa. Pissa ok, mutta paineet oli koholla 146/91. Ja kätilö sanoi, että ehdottomasti pitää ottaa :heart: käyrää jos viimeksi vauvaa sanottu pienikokoiseksi. Liikkui hyvin ja syke oli ihan hyvä. Käyrän jälkeen mittasi vielä verenpaineen, niin oli 137/95.

Mutta se ultraus :'( Vauva oli kasvanut sen mukaan VAIN 100g kahdessa viikossa ja yhdessä päivässä :'( :'( Kyllä alkoi huolestuttaa :/ Kun normaalisti kai tässä vaiheessa vauvan paino nousee n. 200g/vko ja meillä nyt vaan 50g tullut lisää viikossa. Eli painoarvio oli nyt sitten 2750g.

Mulla kun ollut myös sitä turvotusta, välillä päänsärkyä ja ylävatsakipuja, niin osaksi senkin takia määräsi kymmenen verikoetta (jotain perusjuttuja, maksan toimintaa ja istukkaan liittyviä) otettavaksi, joilla pyritään selvittämään, onko istukan toiminta mennyt jostain syystä niin heikoksi, ettei enää kuljeta vauvalle tarpeeksi ravintoa. Huomenna tulee niistä tulokset, ja jos jotain on, niin ottavat mut osastolle tai sitten käynnistävät jo synnytyksen :eek: Niin, tuota käynnistystä mä oon pelännyt, just samasta syystä niin kuin Skye85kin kertoi, kun ne kivut ovat sitten kuulema niin paljon kovemmat... Vaan pakkohan se on vauvan takia, ja vauvan takia kyllä teenkin ihan mitä tahansa! Meiän oma rakas Pikkuinen :heart: :heart:

Jos ne verikokeiden tulokset on ok, niin sitten seuraava aika polille on 13. päivä eli päivää ennen laskettua ja kätilö sanoi, että tule jo aamulla klo 9.00 sitten että varmaan viim. silloin käynnistetään. Ja niinhän se lääkärikin sanoi, että jos ei kerran kohdussa enää kasva, niin parempi se on vauvalle tulla tänne puolella kasvamaan.

Sisätutkimuksen teki, ja sen verran muutosta tapahtunut kahdessa viikossa, että avautunut sentin. Jes, onpahan sekin sitten pois siitä loppurytinästä. Kaula pehmeä ja jäljellä edelleen sen 2cm.

Vauvan pään ympärys oli vähän alle 34cm. Eikös tuo mitta kuitenkin ole ihan normaali, vai paljonko teidän vauvoilla ollut syntyessään??

Tullessa piti vielä hakea neuvolasta verenpainemittari, niitä paineita pitää nyt alkaa seurailla kotona.

Lääkäri sanoi, ettei se vauvan pää nyt vielä ihan niin alhaalla ole, kun pystyy vielä ympäryksen mittaamaan. Sisätutkimusta tehdessään sanoi kuitenkin tuntevansa jo päälaen. Auts, se muuten sattui se tutkimus :x Mutta niin kyllä sanoikin, että hieroo kovasti jos saisi aikaan supistuksia ja synnytys lähtisi nyt luonnollisesti käyntiin. Vielä ei kyl ainakaan kivun lisäksi ole tullut kuin pari supistusta koko päivänä :/ Täytynee ottaa käyttöön tänä iltana kaikki keinot... Lääkäri tosin määräsi mut lepoon, sanoi että ei nyt ihan koko aikaa tarvitse sängyssä maata, mutta ei mitään vaellusretkiä eikä reissuja enää. Ei siivoamista yms.

Ja nyt seuraa pyyntö: Pitäkää peukkuja, että kaikki olis ok, enkä joutuisi huomenna sinne osastolle makaamaan :'( Tai vaihtoehtoisesti, että synnytys käynnistyisi itsestään, eikä tarviis ainakaan käynnistää. KIITOS :hug: Ootte mun ihana tukiryhmä :flower:

Vauvelihaave & Pikkuinen 38+4

Vauvelihaave :hug: Toivotaan että kaikki kunnossa. Rupesin tässä muistelee että mun kaverilla oli sama homma kun ootti tyttöönsä. Viimesillä viikoilla vauva ei jostain syystä kasvanut. Istukan toiminnassa oli jotain häikkää. En muista nyt siitä sen tarkemmin :( Toivotaan että sulla käynnistetään sitten. Kaveri oli vaatinut ja vaatinut että käynnistettäis kun ei vauva kerta kasva mutta eivät olleet suostuneet... 8 päivää oli menny yli sitten. Tyttö oli jotain vähän alle 3kg silloin. Mutta kaikki oli sitten kuitenkin hyvin.

Täällä lähti viimeinen viikko sitten käyntiin. Neuvolassa kävin. Valkuaista pissassa ja verenpaine koholla :( Huomenna käyn viemässä uuden pissanäytteen ja pitää tässä nyt illalla kotimittarilla kattoo tuota verenpainetta. Painoa oli tullu kahdessa viikossa 700g vaan. Vielä ollaan vähän alle 10 kg yhteensä :) hemoglobiini edelleen hyvä, 133. Sf-mitan mittas mutta ei näköjään merkannut tuohon korttiin, jos oikein kuulin kun mutisi niin huikeat 38cm. Voi pitää hyvinkin paikkaansa kun mulla on maha edelleen tosi korkeella.

Pitää kirjotella vähän myöhemmin lisää... Nyt on pakko syödä jotain... kädet tärisee..

Lotta rv 38+0

jenmo
Vauvelihaave ja Skye85!!!! Rakkaat ystävät, mulla on käynnistetty ensisynnytys takana. Ja vaikka kipuja ON, te kestätte ne IHAN VARMASTI!!!! Ei ne niin mahottomia oo, ja epiduraalin saa kyllä sitten ajoissa! Oli ne ehkä voimakkaammat ne supparit ku mitä ois muuten olleet (3pvää syötetty lääkkeitä ja sit vielä oksitosiinitippa lisänä ), mut kyllä ne kivut vauvan takia kestää. Ja äkkiä se aika menee!!! Ihan tosi, älkää turhaan pelätkö käynnistystä :hug: :hug: :hug:

Mua enemmän inhottaa oman olon tuskaisuus jos yliajalle mennään kuin se käynnistys itsessään.... Ei se oo niin paha kuin sanotaan. Toki kaikki kokee kivut eritavalla, mut koska mäkin selvisin siitä ja toooosi moni muukin nainen, niin ihan taatusti selviitte tekin! Jos siis edes tarvii käynnistää =)

Vauvelihaaveelle vielä; ihan normaali pään ympärys. Jadella oli syntyessään just sen 34cm vaikka oli yliaikanen. Eli se on varmasti noilla viikoilla just hyvä :heart:

Kaikille muillekin voimia loppuaikaan ja loppurutistuksiin!!
Jenmo&Möykky 37+3

Vauvelihaave ja Skye85 miula myös ensimmäinen oli käynnistetty. Ilokaasun ja paracervikaalipuudutuksen avulla selvisin eikä jäänyt mitään traumoja kivuista. Mukava puoli oli, että synnytys oli aikas nopea (tosin kätilö sanoi että se ei johtunut käynnistyksestä, mutta vähän epäilen tätä). Itsellä riitti cytotec -murut siihen, että lähti käyntiin viikoilla 42+3 ja synnytys vauhdittui kunnolla kalvojen puhkaisusta. Kalvot puhkaistiin siksi, että saatiin pinni vauvan päähän ja minä pääsin käyrällä makaamisesta. Sen pinnin kanssa siis pystyy liikkumaan. Tsemppiä vaan! :hug:

Oma napa: Ollaan ahkeraan käyty uimassa, on ollut niin lämmintä. Ja jotenkin esikoisen kanssa menee aika niin nopeasti ja vaivattomasti tuossa rannalla. Olen neuvolatädin luvalla (kalvot ehjät) käynyt itsekin pulahtamassa ja ihanasti on vilvoittanut oloa.

Supistuksia tulee enää vaan satunnaisesti nykyisin, tuntuu että mitä lähemmäs la tulee sitä vähemmän enää supistaa... ...tää siis menee ihan väärin tää koko homma... No, jos ne ei nyt enää ihan niin paljoa laskis yli...

jossu + vili 38+1

Lotta84, Jenmo85, johantero KiiToS!! :hug: Ootte kyl ihania, kaikki. Tuli jo parempi mieli. Helpottaa lukea toisten tsemppejä ja kokemuksia. Kyllä se vaan auttaa, kun joku sanoo että mä siitä selviän, ja että moni muukin on selvinnyt :)

Jostain muuten joskus luin yhden odottavan äidin kommentin synnytyksen suhteen, vaikka kovasti jännitti ja pelotti, että Jos kerran Britney Spears sen teki, niin kyllä minäkin siitä selviän! :LOL:

Nyt jo vähän alkoi supistellakin, tosin ei kovinkaan kivuliaita, mutta monta tullu jo. Vähän säteilee alaselkään ja sit tuonne alamahaan, pikkusen kuin kuukautiskivut (jotka mulla oli ennen pillereitä yhtä h*******ä ) mutta ei edes ihan yhtä pahaa kipua.

Vauvelihaave tuosta istukan kalkkeutumisesta en ole itekään oikein perillä, mutta kuulemma on merkki yliaikaisesta raskaudesta :/ ja joka tietysti viittaa siihen että synnytys on lähellä niinkuin Shannon jo sanoikin. Täällä pidetään peukalot ja varpaatkin ristissä teille :hug:

Jenmo85 kestikö sulla käynnistäminen tosiaan 3 päivää? Ite ku olen tässä toivonut käynnistyksen tehoavan heti... :(

Johantero kestikö sulla kauan tuosta käynnistyksen alottamisesta siihen kun nyytti oli kainalossa?

Pitääkö paikkaansa, kun jostain luin/kuulin että käynnistetty synnytys helposti romahduttaa lapsen sydänäänet jolloin joutuu hätäsektioon?
Itse en sektiota haluaisi missään nimessä, mutta olen siihenkin henkisesti valmistautunut.
Pitää ajatella vain pojan parasta =)

vauvelihaave älä ole vauvan painosta huolissasi. Mulle sanottiin neuvolassa et loppuaikoina vauvan paino nousee vaan kymmenissä grammoissa, Kyllä vauva hyvin voi jos liikkuu ja sydänäänet hyvät! Jos paljon stressaat tuolla pahentaa vaan vauvan tilannetta :hug: toki ymmärrän et tuntuu susta pahalle mut älä ajattele sitä, vauvat kasvavat niin yksilöllisesti :hug:
Toinen juttu on se et kun sulla on kerta paikat auki ei se käynnistys ole ollenkaan paha juttu, saattavat suoraan puhkaista jotta lapsi vesi pääsee pois ja se on kuulemma kaikkein kivuttomin toimenpide/käynnistys :hug:

skyePitääkö paikkaansa, kun jostain luin/kuulin että käynnistetty synnytys helposti romahduttaa lapsen sydänäänet jolloin joutuu hätäsektioon?
Itse en sektiota haluaisi missään nimessä, mutta olen siihenkin henkisesti valmistautunut.
Pitää ajatella vain pojan parasta

Ei pidä paikkaansa!! Mä kävin tänään just neuvolassa ja kysyin samasta asiasta, eivät tekisi käynnistyksiä jos tuollainen riski olisi olemassa. Joillekin vauvoille toki niin käy mut sehän on jo normaalin synnytyksenkin riski. Ole ihan huoletta hyvin se käynnistys menee jos sen sule tekevät
:hug:

Käynnistyksestä vielä vähän: Mä siis tänään kuulin neuvolassa tälläsitä tietoa:
Normaaliraskaudessa synnytystä käynnistellään korkeintaan 5päivää jonka jälkeen taas odotellaan ja katsellaan tilannetta, sit pidetään vähän väliä ja taas käynnistellään. Käynnistys ei välttämättä ala suoraan vaan voi vaatia useamman kerran. Ja sit kun käynnistys on alkanut synnytys yleensä menee äidillä helpommin mitä itse käynnistynyt synnytys menisi. Kohtu rasittuu käynnistyksessä erilailla joten elimöstö työskentelee myös eritavalla. Käynnistys aloitetaan ravinnotta joten jos ei ole mainittu et pitää tulla ravinnotta eivät käynnistä samana päivänä!

Mun tilanteessa vastaavasti kun takana on sektio käynnistys menee näin: eka käynnistys alkaa ravinnotta, jos ei käynnisty tulee lepopäivä jonka jälkeen taas ravinnotta yritetään. ja tuota jatketaan nelisen päivää ja jos ei onnistu tulee piiitkä tauko noin 4päivää ja sit vaan tilannetta tarkkaillaan, tai leikataan riippuen mun maksa-arvoista :'(

Vieläpä tuota isoa omaa napaa:
Kävin tänään neuvolassa ja surukseni kuulin ettei se käynnistyspäivä ainakaan se maanantai ole.. eli käsi särkyjä saan vielä kestää. Käynnistys kun tehdään ravinnotta ja mun ei ole käsketty olla syömättä. Ottavat joko maanantaina osastolle tai laittavat kotiin. Tuntuu niin keljulle tämä edes takas veivaaminen :'( toisaalta vauvan parasta on ajateltava, mut jotenkin toi käsikipu alkaa olla liian kovaa. Ja vauva kun kuitnekin saisi jo lääkäreiden luvallakin itsestään syntyä. Neuvolan täti neuvoikin pupuilemaan nyt oikein kunnolla et saisi tuota kohdun kaulaa pois ja paikkoja pehmeämään maanantaihin mennessä. Minä en kyl usko et siitä on apua :'( onneksi mies nyt yrittää tukea ja ymmärtää, se kun ei täs välissä välittänyt yhtään. Mut nyt sekin tilanteen tajuaa erilailla :hug:
Pissa mulla oli puhjdas mut paino.. Arvatkaat rakkaat ystävät mitä? Mulla on paino noussut kahdessa viikossa 3780g. Eli siis reippaasti yli kolme kiloa!!! :'( se selittääkin tuon käsi ja jalkakivun kun joka paikka on niin turvoksissa.

Mun nilkat on sellaiset pökkelöt ollu nytkin koko päivän. :'( No täytyy toivoa et sit synnytyksen jälkeen tuo turvotus helpottaa, painoa tullu nyt koko raskauden aikana 24kiloo. Onneks neuvolan täti ymmärsi ja sanoi ettei haittaa kun paineet niin hyvä 107/66.
Vauvan syke oli 140 ja liikkeet on taas kaksi plussaa (++) pää alaspäin tuo vieläkin on ja ilmeisesti aika hyvin jo kiinnittynyt kun painaa tuonne mahaa painettaessa.

Toisaalta olen tänään ollu iloinen kun eivät eilen osastolle ottaneet, mut suru tuli kun kuulin et maanantain reissu todellakin on vielä normaali kontrollikäynti :'( mua niin pelottaa vauvan puolesta kun syön tuota voimakasta maksalääkettä ja noi arvot on koholla. Mut toisaalta tuntuu ihanalta kun tietää et vauvalla on kaikki hyvin. (ymmärtiköhän kukaan mitä mä tolla nyt halusin sanoa :ashamed: )

Kutkutukselle Iso kiitos! Body ja se verkko tuli ja nyt ISO ANTEEKSI PYYNTÖ! Siinä kohdassa kun näin sun paketin muistin sen villapuvun ja harsot, ne on ollu hattuhyllyllä pakattuna monta päivää. Tuo sairaala ramppaaminen vaan sotkee mun ajatukset joten suuret anteeksi pyynnöt! Laitan ne aamulla miehen matkaan niin lähtevät huomenna!
Olisko sulla käyttöö nauhavaipalle? Mulla on yksi sellainen ylimääräinen jonka voisin laittaa tulemaan :) ihan nolottaa kun noi sun tavarat on täällä seissyt :ashamed: Anteeksi vielä kerran!

äsvee oikein paljon onnea pienestä pojasta :hug:

Nyt lähden laittaan grilliä päälle jotta päästään tytön kans grillaan, mukavaa päiovää kaikille!

T:Ansku ja toukka 37+3

Vauvelihaave Täällä peukut sulle pystyssä!!! :hug: kaikki menee varmasti ihan hyvin.. :hug:

Äsvee Onnea kovasti :flower: :) :heart:

Nyt iski paniikki.. Mun yks kaveri täältä soitti mulle 17:15 että vedet meni, he lähtivät kohti turkua.. veivät tyttönsä ensin hoitoon.. 18:15 tää mun ystävä soitti, että vielä matkaa 20 kilsaa, ja supistuksia tulee 3 minuutin välein :/ että siinä ja siinä ovatko ehtineet sairaalaan.. :/ Ja vielä aamulla ystäväni kanssa mesessä juttelin, ettei hänestä tunnu yhtään että synnytys olis edes lähellä.. Eli eipä toisaan se vesien meno takaa sitä että aikaa on paljon .. täällä nyt jännäilen kovasti että kuulisin heistä jotain.. :/ hui..

En nyt osaa oikeen muuta kertoa.. on jotenkin niin jännittynyt olo vaan.. voi kun se omakin lähtö jo tulis.. :ashamed:

Heidi ja poitsu 38+4 :heart:

Onnea uusille vauvoille ja äideille!

Oma olo vaihtelee päivittäin. Eilen oli taas tehopäivä ja maalasin koko päivän taloa ja ikkunanpokia. Tänään on ollukin jo vähän tukalampi olo. Varmaan tosta eilisestä rehkimisestä. Pikkasen vaan haaveilen, että alkas enteillä synnytystä tää olo. Oltiin tänää kaupungilla siskon ja miehen siskon kanssa ja siellä huomas selkeesti, että askel alkaa lyhentyä ja olo hankaloitua. Välillä supisteli lievästi, mut ei sen kummempaa. Uimassa olen käyny ja se ihanasti piristää oloa.

Jotenkin koko ajan toivoo, et pääsis synnyttämään, mutta sit ku ajattelee ajatuksen loppuun asti ni alkaa melkein itkettämään ja tulee sellanen APUA olo. Vaikka se oikeesti on ihanaa saada se vauva ja ihmetellä sitä siellä sairaalassa. Saa nähdä miten ton isännänkin saa töistä irti siks aikaa, että malttaa siellä sairaalassa miun kanssa kärvistellä...

Anteeks tästä tuli vaan omaa napaa viesti. Tsemppiä kaikille kenellä huolia ja vaivoja monenlaisia. Mie oon kyllä aika helpolla tän raskauden suhteen päässy. Ehkä tään loppuajan on tosiaan tarkostus kypsyttää siihen et haluaa päästä synnyttämään vaikka kipua onkin tiedossa.

Lotta84 voi se liittyä synnytykseenki toi mahan reistailu.

Aika jänskää kyllä toi kaverin kuulumisienkin odottelu mikä Mutterilla menossa..Miunki kaverit ja siskot haluu tietää ku lähetään sairaalaan. Kiva sitte jos menee siellä kauheesti aikaa ni ovat ihan hepulissa kotosalla. :)

Vauvelihaavebd.

Maiksu 40+3

Äsvee ONNITTELUT :flower: :D :flower:

skye85 miut otettiin osastolle maanantaina klo 8. Ensimmäinen cytotec-muru laitettiin joskus puolen päivän maissa ja toinen joskus klo 15 maissa. Tämä sai aikaan pieniä supistuksia, mutta ei sen kummempaa. Seuraavana aamuna oli tarkoitus käynnistää tipalla ja sain yötä varten petidin-piikin jotta saisin nukuttua. Sain hetken torkuttua, kun supistuksia alkoikin tulla ja kolmen aikaan yöllä supistuksia tuli sen verran tiuhaan että siirrettiin synnytyssaliin. 7.50 sitten pikkuinen näki päivän valon :D

Eli ei mennyt kauaa ja riitti pelkkä kohdunkaulan ja -suun kypsyttely cytotecilla ja synnytys lähtikin käyntiin sitten yöllä "itsekseen". Eli aina ei mene pitkään. Sydänäänien kanssa ei ollut minkään näköistä ongelmaa. Eiköhän kaikki mene hyvin :hug:

jossu + vili 38+1

Laskettu aika olisi ollut 12.7. Kaksi viikkoa sitten maanantaina alettin käynnisteleen lapsen koon vuoksi. Edistystä ei kumminkaan tapahtunut ja niinpä viime viikon maanataina meni uudelleen käynnistelemään, eka päivä taas pillereitä ja toinen päivä tipaa, tuloksena hyvin heikkoja supistuksia ja kohdun suu auki 4 cm joten keskiviikkona pystyttiin puhakisemaan kalvot josta alkoikin kunnon supparit. Kohdun suu ei auennut enempää ja vauva oli vähän väärässä tarjonnassa eikä päässyt tulemaan lantiosta joten päätettiin sitten leikata.... ja sydänäänistäkin katosi loppuvaiheessa jotkut huiput, siis vaihtelevuus tai jotain. Leikkaus meni kuitenkin hyvin ja haava on jo tosi hyvä, onneksi. Ja ylhäällä olin heti seuraavana päivänä. Sairaalassa jouduttiin olemaan viikko, koska vauva oli ensin kolme päivää sokeriseurannassa, joka oli koko ajan ok ja lopuksi vuorokauden valohoidossa keltaisuuden takia. Nyt hermostuttaakin, kun sairaalassa käskettiin seurailemaan lapsen väriä, että jos muuttuu taas tummemmaksi/keltaiseksi, niin pitää ottaa yhteys.... mistä mä sen huomaan.... no, kai sen huomaa, jos niin käy....
Profiilissa on muuten kuva pojasta... Ja pään ympyksestä oli täällä puhetta, meillä se oli 35 cm.

uusia vauvoja! Onnea! :flower: :flower: :flower:

Mulle äiti sanoi kun puhuttiin että mistä sen tietää että milloin kannattaa lähteä synnärille, niin äiti tokasi että et ainakaan häneltä kysy! :LOL: Ei kuulemma halua tietää milloin lähden kun ei pysty sitten olemaan aloillaan.

Mietin tuossa että millainen se on se kaurapussi? Miehelle sanoin että pitää kaksplussalta kysyä niin mies sano että nepä siellä kuitenkin vastaa vaan että "se on pussi jossa on kauroja, etkö nää älyä?" :LOL: Oon sille joskus maininnu että varsinkin tuolla mitäs nyt? -puolella ei saa kunnollisia vastauksia.

Niin, siis kaurapussi, kivunlievitykseen eikö niin? Mistä niitä saa, voiko tehä ite, kauranjyviäkö sinne siis laitetaan, onko niitä synnärillä olemassa valmiina, lämmitetäänkö se mikrossa... mitä mitä mitä??

Äsveelle onnittelut pienokaisesta! :flower: :flower:

Aurinkoinen81: Onnea sullekin käynnistykseen. Minulla pitäisi kyllä sinä päivänä nyytti olla kainalossa kun pitäisi sektio tehdä ;) , vaik eihän sitä tiedä miten ruuhkaa tulee ennen kuin pääsen saliin kun kiireellisemmät tarvittaessa menevät edelle.

Päivät menee, tuntuu ihan epätodellisen läheltä tuo ensi viikon
maanantai.....

Lotta84: Vatsatauti ei varmasti ole kiva tai eihän sitä tiedä jos se vaik ennakoisi synnärille lähtöä????? Toivotaan niin.

Terkuin Remutar

JoannaH taysissa ainakin oli noita kaurapusseja, ne on siis sellasia pitkulaisia "tyynyjä" joita ainakin siellä lämmiteltiin mikrossa ja laitettiin mahalle/selälle tms.. Itse en voinu niitä hyödyntää koska tuli niin huono olo niitten hajusta :x

Jälleen jakautuneille onnittelut :flower:

Mulla on myös huonoa oloa niinku joku kirjotti aiemmin ja kirjottelin mäkin siitä viimeks. Tosiaan saattaa liittyä lähestyvään synnytykseen muttei valitettavasti välttämättä kerro että synnytys olis kovin pian. Mulla tota huonoa oloa on ollu jo pari viikkoa, mahatautia se ei ole.

Nyt pelottaa miten päin tää vauva täällä on kun en saa sitä tietää kun vasta ens viikolla.. :(

al 36+3

Aivan ihana kuva teidän vauvasta profiilissa. :heart:

On niin vaikea käsittää, että tuollainen ihan valmis ihmisenalku sitä omassakin mahassa asustaa, vaikka yksi lapsi onkin jo ennestään. :eek:

apinalauma: Täällä myös välillä pahaa oloa. Olot kyllä vaihtelee... Eilen oli huono olo pitkälle iltapäivään, mutta tänään sitten taas energisempi olo. Mutta kun kävelin lyhyen matkan kirjastoon helteessä, niin huh-huh, siitä jo pelkästään hengästyi. Kunto on nollissa. :(
Toivotaan että kaveri olisi kuitenkin raivotarjonnassa! Pidän peukkuja: bd

Remutar: Onnea maanantaille!

hunajakoipi: Täällä myös nähty outoja unia. Ensin synnytin pienen pehmolelu-norsun ja ihmettelin miten äidinrakkaus ei syttynytkään hetkessä sitä kohtaan :D . Sen jälkeen näin unta, että synnytin vauvan kuolleena ja se oli todella pahasti epämuodostunut. :'( Sen jälkeen oli uni, jossa olin synnyttänyt vauvan, mutta jättänyt sen sairaalaan. En osannut reittiä kotiinkaan, enkä valita miehen numeroa kännykästä... :/ Sitten oli uni, jossa synnytin sektiolla tytön ja kiittelin niin vuolaasti lääkäreitä, että vauva jäi huomiotta ja huusi tissiä taustalla kätilöiden hoivissa. Lopulta tajusin antaa sille tissiä. :ashamed:

Aiaifi: Varmasti pelästyit kun tuli verta! Onneksi ei ollut mitään vakavampaa!

Vauvelihaave: bd peukkuja että kaikki ok, eikä tartte jäädä osastolle. Ja suppareita lähettelen myös: ~~~~~~~~~~

parisienne: Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! :wave:

aurinkoinen81: Elähän siellä itseäsi soimaa! Menee raskausdementian piikkiin ja sen, että joudut olemaan niin huolissasi tärkeämmistä asioista! :hug: Voimia noiden kipujen ja turvotusten kanssa! Onneksi vauvalla näyttäisi kaikki olevan hyvin.

Laita vaan nauhavaippa tulemaan, voisin ihan mielenkiinnosta kokeilla miten se toimii! Kiitos taas kerran tuhannesti! :hug: :heart:
Joko muuten löysit sopivan kantoliinan?

kutkutus 38+5

JoannaH Ne kaurapussit on sellaisia, joita mun mies on aina sairaalasssa juossut mikrossa lämmittämässä.. auttaa alkusuppareihin , mutta kun supistukset ovat voimistuneet, on mulla kaurapussit lentäneet päin seinää. Nyt viimeksi siellä oli tulut geelipusseja niiden kaurapussien tilalle :)

Sain aamulla tekstiviestin ystävältäni.. siellä se nyt sitten makaa sairaalassa pikkuinen tyttö kainalossaan :heart: synnytys oli sit kestänyt vaan 4 tuntia, että tosiaankin tuli sit vähän kiire... kuitenkin täältä matkaa.. ja vielä eieln aamulla juteltiin hänen kanssaan kun ei yhtään tunnu etä synnytys olis edes lähellä.. niin ne jutut vaan etenee..

Mä nukuin yllättävän hyvin viime yön.. meillä lapset nukuu vieläkin, mä nousin puol tuntia sitten.. Nyt kahvin keittoon.. Mukavaa päivää teille :hug:
Ja vauvelihaaveelle hurjasti nyt tsemppiä!!! :hug: :hug:

Heidi ja poitsu 38+5 :heart: (kyllä se laskettu aika vaan lähenee)

Yhteistyössä