***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Vauvelihaave Jos tosiaan olet niin IHANA niin mene ja tee ihmeessä se pino :) Olet kyllä IHANA jos sen teet.. :flower: Laitathan tänne sitten linkkiä valmiiksi kun se pino on tehty?? Sinne alkuunhan vois laittaa kaikkien vauvojen syntymäpäivätkin sitten vai???? Ja jos laitat sen linkin tänne, niin mä voin siirtää sen sitten tuonne ekaan viestiin sinne loppuun, niin kaikki löytää sen ainakin sieltä sitten =) Oot ihana ihminen :hug: :flower:

Skye85 Mä luulen että se vauvan liikkumisen väheneminen johtunee siitä että tila yksiössä alkaa käydä ahtaaksi :hug: Toki niitä liikkeitä on aina hyvä seurailla..Mutta täällä on kanssa liikkeet huomattavasti vähentyneet :)

Oma napa

Heh, koskaan ei oo ihminen tyytyväinen :D Miehellä ois mahis tehdä taas ylitöitä viikonloppu, joten PLIIS rakas kulta mussu siellä masussa, Älä jooko synny ennen sunnuntai iltaa ainakaan :heart: :D Tän kokoiselle perheelle vaan jokainen ylityö lantti ja roponen on lottovoitto :snotty: ja kun taas kaikki sähkö ym vakuutusfirmat muisti sitten laskuilla samaan aikaan :kieh:

Mulla alkaa olla aika seesteinen olo synnytyksen ym suhteen.. jotenkin mieli rauhoittunut.. :saint: en tiiä.. kai mä olen vaan nyt hyväksynyt sen että asiat tapahtuu ja menee omalla painollaan.. vaikka kuinka stressaisin etukäteen, en pysty tapahtumien kulkuun vaikuttamaan milläänlailla :)

Nyt saunaan ja ihanaa , tänään tulee satuhäät ja teoria miehistä ja hih, onpas mulla suklaatakin jemmassa :whistle: :D täytyy käyttää vielä hyödyksi tekosyytä "olen raskaana, saan syödä suklaata" :whistle: kun se nyt vielä on mahdollista :D

Heidi ja poitsu 38+5 vieläkin vaan.. :heart:

LINKKI VAUVELIHAAVEEN AVAAMAAN UUTEEN, SYNTYNEIDEN PINOON LÖYTYY MYÖS 1 SIVUN EKASTA VIESTISTÄ, SIELTÄ LOPUSTA! KIITOS VAUVELIHAAVE, KIITOS!!!!!! :flower: =)

Mutteri Tuossa edellisen sivun lopussa on linkki :) Kiitos kehuista, mutta itse olet vielä kuules PALJON ihanampi ihminen, sä oot tätä ketjua pyörittäny jo aikas kauan =) Samoin kuin kaikki muutkin edelliset "ylläpitäjät", ihan yhtä ihkuja tekin ja tietty kaikki muutkin. Kiitos vaan kaikille taas kerran, ootte ollu ainakin mulle lyömätön tukiryhmä koko raskauden ajan ;) :flower:

Kiva, että sulla Mutteri alkaa helpottaa olo :hug: :) Musta tuntuu, että mulle alkaa nyt vasta tulla se levoton olo synnytyksen suhteen :kieh: :D Minusta on tullu kamalan itkuinen, olo on välillä ihan surkea. Tänäänki itku meinasi tulla siitä, kun ajattelin, että mun pitää olla YKSIN koko ilta, kun mies lähti iltavuoroon |O Oli niin ihana aamupäivä yhdessä, etten olis sitä millään tahtonu laskea lähtemään B) :heart: Ja kun tuntuu, että ei ole tekemistä...mutta onneksi nyt sitten kuitenkin keksin kaikenlaista pientä touhua. Kohta meinasin viel lähteä käymään kaupassa, ja sit voiskin niitä satuhäitä vilkaista ja muistella vaikka omia :heart:

Tuosta suklaasta vielä, sithän voi käyttää (teko)syynä, että SAAN SYÖDÄ SUKLAATA, KOSKA IMETÄN :D :LOL: Ja muutenkin, sehän on naisille sallittua, koska se auttaa kaikkeen :snotty: Paitsi tietty jos vauvalle alkaa tulla oireita, niin pakkohan sitä suklaan syöntiä on sitten rajoittaa jos imettää. Oon kuullu monella niin käyneen.

Vauvelihaave Sanon sulle jotain, mitä kukaan ei mulle kertonut kun ekaa odotin:

Nyt kun vauva on vielä masussa, nauti siitä, että saat nukkua kun nukuttaa, saat tehdä mitä mieleen juolahtaa.. =) nauti siitä, ettei sinulla ole mitään tekemistä :) Kun sitten joskus odotat toista, tuo aika on vaan muisto.. Silloin ajattelet että voikun sais olla tekemättä mitään.
Mulle muistuu niin mieleen aika kun odotin ekaa lastani.. silloin nuo sun kirjoitukset ois ollut kuin suoraan mun näppiksen takaa :) Koit anyt vaan nauttia, oikeasti.. pian sulla on kädet täynnä työtä :hug: :)

Ja tuohon itkuisuuteen sen verran, että itketään yhdessä.. :hug: Meillä jo isommat lapset sanoo, että "eikö se vauva vois jo syntyä ettei äitillä menis niin paljon nenäliinoja" :LOL: lapset alkaa jo turhautua kun mä itken milloin mistäkin syystä.. miitä lähinnä huvittaa kun äiti on tälläinne, hassu =) Kysyin neuvolassa, onko tää ihan normaalia, niin kuulemma on.. ne hormonit, ne hormonit... :whistle:

Voima :hug: sinulle.. :)

Ääh, ei tää levottomuus vaan ota nyt rauhoittuakseen :whistle: Tuo on kyllä niin totta, mitä Mutteri kirjoitit, että pitäis nyt vaan osata nauttia näistä viime hetkistä, nää tosiaan on viimeiset päivät/viikot laatuaan :) Niin mä oon tähän saakka yrittänytkin tehdä, ja touhunnu kaikkea sellaista, mitä "ei sitten kuitenkaan tule enää tehtyä / ei onnistu niin helposti tehdä" kun vauva on syntynyt. Mutta jotenkin nyt alkaa vaan tuntua siltä, että seinä tullut vastaan. Siis en enää keksi tekemistä, tai sitten ei vaan huvita. Kai ne hormonit on saanu senkin aikaan, kun on jo niin kova ikävä vauvaa :heart:
Tiedän, pitäis malttaa vielä nämä viime hetketkin, mutta tuntuu siltä että oon odottanut vauvaa jo niin kauan (meille kun ei vauva ilmoittanut tulostaan läheskään niin pian, kuin toiveissa oli...), vuositolkulla, niin NYT RIITTÄÄ :ashamed: :)

Nyt illalla on kyllä taas supistellut, ja koskenut sekä ala- että ylämahaan ja lisäksi taas vihloo aika kovasti tuonne kohdunsuulle. Toivottavasti ainakin jotain edistystä tapahtuu, vaikkei sitten vielä synnytys käynnistyisikään.

Vauvelihaave & Pikkuinen Kullanmuru 38+5

Vauvelihaave Kyllä mä oikeasti ymmärrän ton turhautuneisuuden.. ja varsinkin jos teilläkään ei ole vauva ollut itsestäänselvyys, niin kai sitä sit jo alkaa olla ihan malttamaton.. :) Mutta hei... ajattele.. siitä kaikesta odotuksesta, laskettuun aikaan enää VIIKKO!!!! =) ajattele oikeesti.. se on jo niin lähellä.. ihan kun nenän edessä roikotettais jo jotain kivaa, mutta et vaan saa vielä kiinni.. siltä must aainakin tuntuu.. Miten tässä lopussa nää päivät oikeasti (jopa mulla) matelee... päivä on kuin viikko jne... Mutta hei.. pian se odotus palkitaan :hug:

oma iso napa
Huomenna mun vanhemmat sitten lähtee sinne häihin, jos lähtee.. kyllä he lupas oll akoko ajan valmiudessa.. mutta jospa tää vauva ei nyt huomenna syntyis vielä.. toivotaan... Mutta sitähän ei voi mitenkään ennakoida etukäteen..

Kivunlievityksistä Oletteko miettineet mitä käyttäisitte??? Mä olen ajatellut jälleen kerran vannoa epiduraalin nimeen.. ;) Mä olen niin kipuherkkä kun olla voi, ja se on ollut ttähänkin asti mun pelastus, niin ajattelin taas turvautua siihen.. kun ei ne sitä laita ennen kuin on 4cm auiki, ja 6 cm jälkeen sitä on enää turha toivoa.. ja jo ne supparit mitkä avaa sen 4 cm, on niin sellaisia |O että mähän en loppua 6 senttiä ilman epiduraalia ole :snotty: Mä olen ainakin kokenut että kun ottaa epiduraalin , saa kivasti kerättyä voimia siihen itse ponnistusvaiheeseen.. No mutta.. mistäs sen tietää vaikka en ehtis sairaalaan siten, että enää laittavat epiduraalia. siksi kysynkin mitäs muita lievityksiä olette hyväksi kokekeet???

Jaahas, onpas ihanaa kun on viileä päivä tulossa..
*lähtee kaivamaan imuria kaapista* :wave:

Heidi ja poitsu 38+6 :heart:

vauvelihaave oi kun ihanat sivut olet laittanut :hug: Mun mieleestä siinä sais kyllä se syntymäpaikka näkyä myös vai miten muut aattelee?

Kyllä muuten mun hermoja nyt koetellaan :headwall: asutaan nyt väliaikaisesti täällä mun vanhemmilla ja niillä hajos eilen päävesi putki :headwall: :headwall: Keskellä yötä kävi kamala paukaus ja sit vesi vaan vuoti siitä. Sellaisen kiinnikkeen joku osa halkesi, onneksi nyt heti aamusta putki ukko kävi sen laittamas, mut hitto kun en osannut koko yönä nukkua kun ei voinut naamaa huuhtoa ja muutenkin oli hikinen ja kuuma päivä. No nyt on mun hiukset likaiset kun mitkä joten illasta suihkuun :)

Saatiin onneksi vauvan tuleva kummi yllätyskäynnille niin saapi itsekin kahvi seuraa :) mukavaa päivää kaikille! :wave:

T:Ansku ja toukka 37+5

jenmo
Vauvelihaave kiitos kun jaksoit ahertaa nuo vauvapuolen sivut jatkoa aatellen :heart:

Mutteri mulla vasta yks synnytys takana, mut jos vaan ehtii niin haluan tähän toiseenkin nimenomaan epiduraalin! Tosiaan tuntui tarpeelliselta se lähes kivuton "lepohetki" epiduraalin voimin ennen ponnistusvaihetta. Muut joita oon miettinyt on spinaali, paracervikaali ja pudendaali. Tosin mistään näistä mulla ei itellä oo kokemusta, mut viimeks ponnistusvaihe oli aivan järkyttävä, joten toi pudendaalipuudutus houkuttelis...Ja noi kaks muuta ellei sitä epiduraalia kerkee antaa. Piikkikammoisena en voi kuvitellakaan koittavani aquarakkuloita! :LOL:
Ammeeseen oisin halunnu viimeks, mut en päässy. Tuskin tälläkään kertaa kun on ruuhkakuu tää heinäkuu....

Omaa napaa...vaikka tuntu eilen ihan tosissaan et kohta mennään, ni ei! Kyl mä oon sit hyvä elättelemään turhia toiveita! :LOL: Illalla saunottiin ja join vielä lasin siideriä et saisin rentouduttua ja täten edistettyä synnytyksen käynnistymistä, mut ku ei niin ei. Kai se on pian luovutettava ja asennoiduttava taas siihen et käynnistää täytyy tämäkin...Hitto ku olin koko alkuraskauden varautunu et yliajalle mennään, mut sit perhana ne lääkärit anto ymmärtää ettei menis ees laskettuun. Siis ei varmaks kukaa sanonu, mut veikkasivat. Ei sais sanoa tollasta, kun tosissaan tässä vaiheessa päiväkin tuntuu viikolta....

Noh, kattellaan jos tässä kuukauden sisään jotain tapahtuis....Ens viikolla pääsen kattoo sen kohdunsuun tilanteen onneks..Jos vaikka sais jotai osviittaa siitä kuinka pitkälle yliajalle mennään... :headwall:

Vointeja kaikille!
Jenmo&Möykky 37+5

Tästä on ollukki varmaan puhetta jo... mutta mitä työ paatte vauvalle päälle jos on semmoinen kiva hellekeli ja autolla pitää kulkea? Minä en älyä yhtään... Entä sitten kuumat kesäyöt? Millainen yöasu vauvalle, entä tarviiko peittoa? Neuvokaa miuta...

Viime yö meni itkua vääntäen, supisteli (mutta ei tarpeeksi tiheästi), oksetti, päätä särki, lonkat vihoittelivat ja niin hikinen olo että... Istuin aamuyön olohuoneen keinutuolissa, ainoa paikka jossa pystyin olemaan |O
Toivottavasti lääkärin ennuste synnytyksen ennakkoon alkamisen suhteen pitää paikkaansa tai nojaa, mun tuurillani synnytys käynnistetään yliaikaisena :eek:

37+2

JoannaH mä meinaan laittaa vaan bodyn ja puolipotkarit jos on kuuma, mutta jos on viilee niin siihen päälle vielä jotain. Eikä se vauva kotona sisällä tarvii muuta kun vaipan jos on kuuma. Kyllä sen sitten ite oppii oman vauvansa tuntemaan kun on ne kuitenkin kaikki ihan erilaisia niin jollain on kuuma kun toisella kylmä. =) Niin ja meillä ei esikoinen oo koskaan edes huolinu peittoa, eikä se edes oo tarpeen, jos on viileempi niin laittaa sit sen mukaan vaatteita päälle.

Mulla on tiistaina neuvola ja torstaina ultra.. :/ Inhottaa kun se ultra on vasta silloin kun oon ihan hermona miten päin se siellä on.. :( Ja muutenkin, onhan tosta edellisestä ultrasta jo ties kuinka. No ihan kiva että sellanen kuitenkin nyt on tulossa, siis toi ultra B)

Nyt on 10 päivän antibioottikuuri tulehduksen takia. Aloin vaan miettiä kuinka turvallista se on kun ne on noita emätinpuikkoja ja mulla on kohdunsuu kuitenki auki jo. Eilen kun laitoin ekan niin alko supistelee ja vihloo ihan hirveesti. :eek:

No ei muuta mainittavaa :wave:

al 36+5

Nyt on vyöhyketerapiakäsittely tehty ja jäädään odottamaan saako jotain aikaan :D Jos ei muuta, niin ainakin hyvin rentoutunut mamma :D Ensin hierottiin koko masu, sitten kyljet. Tämän jälkeen käsiteltiin kohtupisteitä jaloissa ja viimeiseksi laitettiin sellainen magneetti korvaan kohtupisteen päälle. Täti hämmästeli, kun sai heti reaktion aikaan; siis kohtupisteen ympäriltä alkoi samoin tein punoittaa ja kuumoittaa. Sanoikin, että jos kamalan kipeäksi tulee, niin sen voi sitten ottaa aikaisemmin pois. Mutta jos vain kestää, niin yön yli olisi hyvä antaa olla vaikuttamassa. Välillä sitten on hyvä hieman pyörittää sormenpäällä magneetin päältä.

Muutaman kerran olen nyt tuosta pyöräytellyt ja hyvin kyllä aristaa tuosta kohtaa! :eek: Nyt jään odottamaan tapahtuuko jotain vai ei.

Neuvolakuulumiset:

RV 38+3
RR 112/84
Turvotus +
Sydänäänet +160
Liikkeet ++
Turvotus +
Paino -200g
SF 35

Siinäpä ne tärkeimmät. Hämmästeli vielä, että olen yhdessä paketissa ja että masu oli vielä alemmas valunut...

jossu + vili 38+3

Kiitos kaikille jälleen kerran :flower: Ei se listan tekeminen nyt niin iso homma ollut, varsinkin kun on vielä niin vähän kuitenkin jakaantuneita verrattuna tuohon laskettujen aikojen listaan :whistle: Mutta tosiaan helpompi päivittää niitä sinne sitä mukaa kun vauvoja syntyy :) Tosin parin viikon sisään saattaa tulla hurja rytinä :D
Käyn lisäämässä tänään syntyneiden kohdalle vielä ne synnärit, keneltä sen löydän. Jos tulee virheitä, niin korjailen niitä sitten sitä mukaa kun viestiä tulee ;)

Tänään on onneksi päivä alkanut paremmin :wave: Mieli on pirteämpi hyvin nukutun (lähes 10h, jälleen kertaakaan vessassa käymättä!) yön jälkeen ja tänään tulee kai sisko kummityttöni kanssa käymään, ja äitikin varmaan, niin ei tartte koko päivää yksin töröttää :D

Kivunlievityksestä Mä oon toivonut ammeeseen pääsyä (jonne ei SKS:ssa pääse, jos vedet menny) ja epiduraalia (kokemustahan ei ole, mutta oon kuullu siitä niin paljon hyvää). Mutta kaikki tietysti sillä varauksella, että en tietenkään voi tietää, miten mulla mikäkin vaikuttaa ja mistä on apua. Ja minä myös koen olevani todella kipuherkkä tapaus, joten kaikki avut otan kyllä varmaan vastaan, mitä tarjotaan. Ja meinasin ottaa pari levyä mukaan, jospa musiikki rentouttaisi myös synnytyksessä kun siitä muutenkin rentoudun. Ja kiitos vaan vielä kovasti Aurinkoinen81 cd:stä, se tuli tänään ja oli juuri se sama, jota valmennuksessakin kuunneltiin :flower: Se lähtee myös mukaan.
Ainiin, ja mies on luvannu lämmittellä ahkerasti niitä geelipusseja ja hieroa :D

JoannaH Mä meinasin ottaa vauvalle mukaan bodyn ja puolipotkarit, aika ohuet sellaiset ja puuvillaa ovat. Jos on hellekeli, niin meidän auto voi olla kuin sauna kun ilmastointia ei ole, ja siellä sairaalan parkkipaikalla ei ole varjoisia p-paikkoja joten kivasti lämpenee :whistle: Jos on viileä ilma, niin varuiksi on mukana potkarit, jotka vähän lämpimämmät. Ja peiton meinasin ottaa mukaan varmuuden vuoksi. Tietty sukat, tumput ja hattu.

Tuota peitto juttua minäkin oon miettiny yöllä... Ä-pakkauksessa tullut täkki oli niin iso, että se piti laittaa kaksinkerroin vauvan pussilakanan sisään, ja sitten vielä kaksinkerroin, että sai sen mahtumaan siihen laatikkoon :D Ihan kuin aikaisemmin se täkki olis ollu pienempi... :whistle: Pitänee ottaa käyttöön sellanen vähän ohuempi peitto, jonka ompelin vauvalle keväällä.

Ainiin, soittelin polille, kun eilen sieltä ei kuulunut mitään, eikä kukaan vastannut puhelimeen kun yritin monta kertaa sinne päin. Tänään sitten selvisi, ettei lääkäri ollut edes eilen vielä katsonut niitä tuloksia. Kätilö vei ne tänään sille katottavaksi, ja KAIKKI OLI KUNNOSSA niissä verikokeissa! IHANAA :D

Vauvelihaave & Pikkuinen 38+6

johantero kävitkö sä vyöhyketeraipassa jollain ammattilaisella? Korvaako kela siitä yhtään? Ja oliko minkä hintainen? Tuli vaan mieleen et jos itekin kokeilis =)

Mutteriko se kyseli kivunlievityksestä, mä en missään nimessä ota mitään noita pikki juttuja!! En epiduraalia enkä sitä spinaalia, niissä on molemmissa huumaavaa ainetta ja mä olen niin herkkäpäinen :ashamed: et olisin vaan koko päivän tööt. :'( Esikoisen sektioon antoivat särkylääkkeeksi morfiinia kun olen buranalle allerginen ja mähän nukuin kokosen päivän. Nyt haluan päästä nauttimaan vauvasta.
Ja noita puudutteita kun ei anneta kuitenkaan ponnistusvaiheeseen. Kohdunkaulapuudutteen olen ajatellu ottaa siihen ponnistusvaiheeseen, mut toivottavasti muuten pärjään ilman. Olen tosi kipu herkkä, mut en halua toista synnytystä kärsiä narkoosissa (niin mä lasken tuon sektionkin synnytykseksi, vaikka osa on eri mieltä).
Kunhan tuo muksu tuolta tulee pois niin ilmoittelen sit miten kävi :LOL:

Sit mä pyytäisin jälleen apua rakkailta kanssa siskoilta
Saisko mielipiteen näistä nimistä: Kasperi Toivo Olavi ja Vilhemiina Ada-Maria
Onko nuo ihan tyhmät nimet? Ja keksiikö joku jotain miksi juuri tuosta nimestä lasta voitaisiin kiusata? Itse kun olen ollut sukunimestäni koulukiusattu niin en missään nimessä haluaisi lapselleni sellaista nimeä.

T:Ansku ja toukka 37+5

jenmo
aurinkoinen81 musta noi molemmat nimet on tosi ihania! Enkä keksi mitään josta vois kiusata..Tosi hyvät nimet =)

Viipi lähetään vaikka yhessä viikonloppuna synnärille! Mulla on taas maha aivan sekasin! Ei varsinaisia suppareita, mut sitäkin enemmän epämäärästä juilimista ja vihlomista |O En jaksa oikeesti enää kauaa tätä oloa........
Ihana tuo teitin masu :heart: Täytyy iteki ottaa ja laittaa uus kuva tänään.

Johantero vähänkö jännää! Mä täällä piän peukkuja sun puolesta! Ois ihana iteki käydä tollasessa jos se kerran rentouttaa edes..Ja koska sulle terkkaki on sanonu et pian lähet synnyttään ni varmaan ei enää kauaa mee! Tsemppiä! :hug:

Jenmo&Möykky 37+5 edelleen

aurinkoinen81 Minusta kans nuo on ihanat nimet :heart: Enkä keksi minäkään mitään kiusaamisen aihetta. Luulen, että koululaiset kyllä keksivät, jos niikseen tulee, kiusaamista ihan mistä tahansa, vaikkei mitään aihetta olisikaan :attn:

Viipillä suloinen massu :heart:

Mie laitan kans uuden masukuvan, otettu keskiviikkona eli rv 38+4

Oon muuten huomannu sellaisen hassun jutun, että jos on valkea paita/toppi, niin masukin näyttää paaaaljon suuremmalta kuin mustassa! :D

Heips, täällä yksi esikoisen odottaja Kymenlaaksosta....Oodtus nyt viikolla 37 + 1....olen kirjoitellut muualle jonkun verran ja seurannut tätä Heinämassut palstaa, ja toivoisin tänne kovasti mukaan =) ? Mulla on laskettu aika siis 26.7.

aurinkoinen81: Ihan ammattilainen oli kyseessä, kummitäti ja siitä syystä en kyllä osaa hintaa edes arvioida paljon maksaa, kun kummini teki tuon ihan maksutta :D

Ihan järkyttävän huono olo jostain syystä, mutta supistuksiakin on muutamia tullut ja limaa lorahti taas ihan järkyttävä määrä vessassa käydessä :eek: siis miten sitä riittää??? Tuo magneettikohta on aikas hellä ja nyt en ole uskaltanut edes näprätä sitä. Tulen taas kertomaan tilannetietoja...

jossu

Tulin vaan pikaiseen ilmoittamaan että täällä vauva odotuttaa tosissaan itseään :kieh:

No, jospa lähipäivinä syntyisi, en kylläkään enää jaksa uskoa että tulee ennenku pakotetaan. Alkaa jo usko loppumaan :ashamed:

Anne ja Emppu 40+0 :headwall:

Täällä kanssa pikkukaveri antaa odottaa itseään. Miekin kävin sillä vyöhyketerapeutilla vielä uudestaan laskettuna päivänä, mutta se käsitteli vaan jalkoja. Noi maha ja magneettijutut oli ihan uutta mitä Johanterolle tehtiin. No miulla ei siis ole mitään auttanu, mutta kaitpa tuo tuolta joskus tulee. Miehen työpaikalla ovat kyllä kehuneet, että oon kiltisti malttanu pitää vauvan mahassa, kun heillä on hirveä kiire ja nyt saivat pari isompaa urakkaa tehtyä. Viikonloppuna olis kuulemma lupa jo synnyttää. =) Toivottavasti!!!

Maiksu 40+5

Maiksu tuo masun hieronta tehtiin lantion alueen lihasten rentouttamiseksi ja kohtua kannattelevien lihaksien rentouttamiseksi (ensin hierottiin masu ja sitten kyljet). Korvassa on myös kohtua aktivoivat pisteet jalkojen lisäksi. Riippuu vissiin terapeutistakin, aktivoiko pelkkien jalkojen pisteitä vai myös korvan pisteitä. Ei kyllä haittaa vaikka ei käynnistyisikään vielä tuosta, hyvä ja rento olo tuli joka tapauksessa ja hieronta pisti nesteetkin liikkeelle hyvin ja nyt on saanut vessassa juosta urakalla. Tosin on saanut ravata muutenkin, masu on löysällä...

Komeita masuja on heinämassuilla! :)

Yhteistyössä