Olette tosiaan ihania
:flower:
Kiitos kaikille peukuista, haleista ja kannustuksesta :flower: :flower: Siitä tosiaan ollut apua, eivät ainakaan vielä ole soittaneet sieltä polilta, että tarviis tulla. Joten kai ne verikokeet sitten oli ok, kun mitään ei ole kuulunut ja nyt jo kuitenkin iltapäivän puolella ollaan :attn:
Supistuksia ei sitten loppuillasta enää tullut, olo vaan ihan nuutunut ja väsynyt. Nukahdin sohvalle ja siinä vierähtikin melkein kaksi tuntia "iltapäikkäreillä". Ja tuo mies oli kans tosi ihana, kun osaa niin ihanasti osoittaa, että kyllä se tästä. Ja kun yön yli sain nukuttua, niin huomattavasti parempi mieli jo. Kiitos kaikista tsempeistä, kyllä helpotti kun luin, ja aloin jo uskoa että ehkä se käynnistys ei sittenkään niin maata kaatava juttu ole. Vauvan paras kuitenkin tärkein, tietenkin! Ja onhan hän jo kuitenkin sen 2750g (jos arvio pitää paikkaansa) eli ei nyt mikään minipieni vauva kuitenkaan.
Onko muuten kenelläkään tietoa/kokemusta, että mistä se istukan toiminnan heikentyminen sitten johtuu? Voiko se aiheutua jostain omista toimista?? Oon yrittäny miettiä pääni puhki, että oonko tehny jotain sellaista, mikä olis voinu aiheuttaa sen, että vaavin kasvu on nyt sitten sillain hidastunu. Mut en ole keksiny mitään :/ Tai siis ainakaan mitään sellasta mistä TIEDÄN olevan haittaa. En oo tarvinnu ottaa mitään lääkkeitä, enkä alkoholia ja tupakkaakaan ole tietenkään käyttäny. Ja syönyt ja juonut olen suurinpiirtein samalla tavalla, ainoastaan kalkkitabletit jätin pois tuossa keväällä kun aloin syödä ja juoda enemmän maitotuotteita.
Äsvee Onnea koko perheelle!
Suloinen kuva profiilissa :heart: niin kuin myös
Shannonilla :heart:
Oih, alkaa oikein kaivata jo sitä omaa pientä nyyttiä yhä enemmän syliin, kun katselee noita vauvakuvia :heart:
Lotta84 Toivottavasti vauva viihtyy sektiopäivään saakka yksiössään. Mulla myös ollut tuota pahoinvointia ja "mahataudin oireita" monena päivänä muutaman viikon aikana. Varsinki jos kovasti on supistellut, niin vessassa saanut asioida tiheesti. Eilen aamulla tuli jopa oksennus, ja koko päivän kesti se pahoinvointi.
Jenmo85 Kuulostaa jo tosiaan siltä, että lähtö olis lähellä
Toivottavasti myös muut, jotka jo kovasti oottaa synnytystä, pääsee pian tositoimiin!
Esikoinen ainakin vaikutti kovin kypsältä näin laskettuna päivänä :hug:
Yks päivä luin noita Kesämassujen syntyneitä, niin siellä taisi olla monta jotka syntyneet tasan 40+0, mitenköhän käy meillä heinäkuisissa
aurinkoinen81 Sanoiko tosiaan neuvolassa noin tuosta painon noususta?
Kun meille polilla sanoi se lääkäri, että normaali painonnousu vauvalla on viimeisillä viikoilla n. 200g/vko! Tai jopa sen yli, mutta että harvemmin vaan sen 50g/vko minkä meidän masukki oli kasvanut. Onneksi kuitenkin, niin kuin totesitkin, vauva liikkui hyvin ja sydänäänet oli hyvät. Tosin tänään on taas aloittanut päivän aika hiljaisesti, eikä varmaan auta että koko ajan kyttään niitä liikkeitä... Mutta pakkohan se on seurata, heti pitää sit ottaa yhteyttä polille jos tuntuu ettei vauva enää liikuskele.
Harmi että tuolla tavalla pompottelevat sua edes takaisin, tosi inhottavaa! Yritä jaksaa :hug: :hug: Mutta ihanaa, että sun mies on nyt sitten tukemassa ja ymmärtää tilanteen
Se oman rakkaan tuki kun on niin tärkeetä ja auttaa jaksamaan :heart:
Isäkuukaudesta oli puhetta... Meillä se ei valitettavasti taida onnistua, vaikka mies sen olis kyl halunnu. Itse asiassa olis tahtonu pitää pitemmänkin osan siitä vanhempain vapaasta. Mutta käytännössä se tarkoittaisi sitä, että mun pitäisi jostain löytää työpaikka, koska mullahan se koulu odottaa :attn: ja opintotuki+kotihoidontuki ei millään riitä elättämään meidän perhettä :/ Ja toisekseen, täällä kun ei edes ole mitään työpaikkoja, varsinkin kun pohjalla on yo-todistus ja vasta vuosi koulun, ei siis valmiita ammattilaisen papereita. Mut ehkä sitten, kun oon valmistunu ja saanu töitä, niin sitten mahdollisen toisen lapsen kohdalla onnistuisi että mies jäisi sillä kotihoidon tuella lasten kanssa. Paljonkos se muuten edes on, muistanko oikein, että on jotain alle 300?/kk? Täällä ei taideta maksaa edes mitään kuntalisää sen minimin lisäksi.
Ja eikös sen lain mukaan saisi olla kotihoidon tuella, kunnes lapsi täyttää 3v.? Tässä tilanteessa sekään ei sitten käytännössä onnistu, kun amk:sta voi olla poissa vaan 2vuotta, eli mun on pakko palata kouluun sinä syksynä kun lapsi on täyttäny 2v. tai muuten menetän opiskelupaikan. Pakko sit laittaa vieraaseen hoitoon viim. sillon :attn: Mutta ehkäpä ei kannata vielä surra tuollaista :|
Kaurapussista vielä kun JoannaH siitä kyseli... Mulla on sellainen itse tehty, sain myös joululahjaksi ja on ollut kyllä paras joululahja piiiitkiin aikoihin (jos ei lasketa mieheltä saatuja
)
Ja tosiaan kokonaisia kauranjyviä ainakin tuossa mun pussissa on täytteenä, mutta oon myös nähny sellaisia versioita, joissa on jotain muutakin viljaa. Ja synnärillä taisi meilläkin olla nyt geelitäytteisiä, mutta samalla periaatteella toimivia, että joko lämmitetään mikrossa tai pidetään pakastimessa. Mistä tulikin mieleeni, että
oliskohan kylmägeelistä (IcePower esim.)
apua alkuvaiheen kivunlievityksessä??
Vauvelihaave & Pikkuinen 38+5