***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Mie taas toivon ettei tää mun mahatauti tarkottais vielä synnärille lähtöä. Mulla kun siis pitäis se suunniteltu sektio olla ens ke. Jos tää vielä sinne asti pysyttelis masussa...

Nyt pitää lähtee viemään neuvolaan pissanäytettä kun oli eilen ne valkuaiset plussalla. Toivotaan että ois johtunut vaan valkovuodosta tms.

Lotta rv 38+1

Jee..oli pissa nyt puhdas ja verenpaineetkin on vähän laskenut.. Kotimittarilla alapaine alle 90 joten kai on ihan ok.

Nyt ei sitten ois enää neuvolassa käyntejä... tuntuu jotenkin oudolta. Maanantaina pitää mennä labraan jotain verikokeita antamaan sektiota varten ja samalla käydään tutustumassa synnytysvuodeosastoon ja siellä käydään läpi yksityiskohtaisesti leikkauksen kulku. Ja sitten tosiaan keskiviikkona sektio jos ei lähtö sitä ennen tuu. 6 päivää..apua.. Mun pitäis saada se suursiivous tehtyä ennen sitä. Pitää nyt joka päivä jotain pientä tehä. Hulluna en viiti ruveta rehkimään että pysyis nuo supparit poissa. No miehellä on huominen vapaa ja sitten myös maanantai ja tiistai joten jospa se auttais vähän.

Kauratyynyistä.. Mulla ei oo synnäriltä kokemusta mutta muuten... Sain joskus joululahjaksi sellaisen. Se on ihan huippu. Oon tykänny hirveesti. Mulla kaameet menkkakivut ollu vuosia ja niihin on ollu apua. Oon nytkin näihin kaikenlaisiin pakotuksiin käyttänyt. Myös niska- ja hartiasärkyihin auttaa. Ja sitten kun sitä voi käyttää myös kylmäkääreenä jos pitää pakastimessa. Suosittelen semmosen hommaamista jos on taipumusta esim. koviin menkkakipuihin. Luulis tosiaan että vois olla synnytyksessäkin apua..ainakin alussa.

Hitto tätä mun mahaa.. "muutamaan" kertaan toimi illalla ja yöllä..takamus ihan auki :( ja nyt taas möyrii kunnolla. Vähän jännitti kun neuvolassa kävin että jos matkalla tuleekin kova hätä, mutta onneks selvisin :) No jospa tää nyt tästä..

Lotta rv 38+1 edelleen

Lotta, pidetään peukkuja ettei yritä ulos ennen sektioo bd =)

Just tulin taas neuvolasta, ei ollu tän aamun pississä enää valkuaista. Turhaan piti juosta sinnekin taas ja kuolla kuumuuteen matkalla.. *hörppii jääkylmää coca-colaa* B)

Meidän isä menee uusiin naimisiin, tossa pari päivää sitten soitti päivästä. Aika jänskää :p Paha vaan, et meidän jäpikkä ei sit kyllä oo montaa viikkoa ollu maailmassa (tuli se nyt sitten millon vaan) ja pitäis lähteä häitä juhlimaan.. saa nähdä miten sitten käy. Mietin et ois tosi kiva hankkia itselle joku uus mekko tms (harvoin pääsee tällää, ja muutenkin mä oon yleensä kaikissa juhlissa epäkohteliaan epälaitettu :LOL: ) mut sekin täytyy harkita vasta sitten myöhemmin. Olisivat nyt vähän enemmän armonaikaa antaneet sen hääpäivän suhteen, mut ei auta ei. Täytyy kostaa sitten jäpikän nimenannossa ;)

Ja pakko hehkuttaa, JEE meidän jäpikän sänky on vihdoin pinnojen maalausta vaille valmis! Hidas jätkä toi pikkuveli-eno :D

Lotta84 toivottavasti maha rauhoittuisi pian!

CotHai meillä on miehen ystävän häät elokuun alussa. Mietin just et viitsinköhän vauvan kanssa edes lähteä sinne... ...räjähtäneenä, silmäpussit maata viistäen ja maitorätti olkapäillä... :LOL: No, pitää katsoa mikä on vointi...

Viime yönä supisteli taas jo siten, että meinasin alkaa miestä herättelemään. Sitten ne taas loppuivat :kieh:

Isäkuukaudesta meinaakos teidän miehet pitää ne 12 viimeistä päivää vanhempainrahakaudesta ja sitten ylimääräiset 12 päivää isyyslomaa sinne loppuun? Myö ensin mietittiin et olis kiva, mut en haluis joutua töihin siksi aikaa... ...tätä tuskailin naapurille, niin hän kysyi miksen pidä kesälomista sitä aikaa!!! :D Eihän siis miule tullut pieneen mieleenikään, että voisin pitää kesälomia (säästössä 11 viikkoa... eli kyl niistä 4 liikenee...) tuon isäkuukauden ajan ja siten isukkikin saa olla kotosalla.

Miehelle tuosta puhuin, niin innostui heti asiasta. Onhan se kiva että miehelläkin on sitten mahdollisuus olla kotosalla, kun siinä vaiheessa pikkuinenkin kehittyy huimaa vauhtia.

Nyt lähden esikoisen kanssa mökille miun vanhempien luokse käymään. Jos vaikka tuo kuoppainen mökkitie saisi jotain aikaan... :whistle: Äitee on onneksi alan ammattilainen (ei kuitenkaan kätilö, mutta ambulanssissa joutunut joskus synnytystäkin avittamaan), joten ei huolta :LOL:

jossu + vili 38+2 (sais alkaa jo tulla...)

Lotta aika lahjakasta :LOL:

Johantero täällä kans ne isän häät heti elokuun ensimmäisinä päivinä, mutta ei vois oikein ajatellakaan jättävänsä ne juhlat välistä. Täytyy pitää peukkuja ja yrittää jaksaa ja kyetä, koska niitä häitä EI VOI missata :/

Jaahans.. jos lähtis tuon miehen siskon herättelemään tuolta.. ihan piruillessaan ;)

jenmo
Esikoinen :hug: Kyllä sulla viimestään kolmen viikon sisään on nyytti kainalossa! :heart:

En muista kuka kysy, et käynnistettiinkö mulla tosiaan 3pvää. Mut mulla oli tilanne se, et yliaikaiskontrollissa paikat täysin kiinteät/kiinni, ainut et kohdunkaulan ulkosuu niukasti sormelle auki...Eli siks piti niinkin kauan kypsytellä. Jos on paikat auenneet tai kypsemmät, niin ei tarvii välttämättä ollenkaan sitä cytotec-kypsyttelyä...Jota mulle siis syötettiin se 3pvää. Sit alko kypsymistä tapahtuun ja kalvot puhkastiin ja oksitosiinia vaan suoneen. Ja sit alkokin tapahtuun tosi nopeasti =)

Mut se, mitä tulin kirjotteleen...Nyt meinaan naiset jännittää! Oon aamun ravannu isommalla hädällä. Eka reissulla "holahti" oikeen vetistä vuotoa, jossa verensekaset limatulpan rääppeet seassa. Ja se Viipinkin mainitsema menkkajuilinta on täälläkin edelleen seurana. Sehän tosin voi jatkua useamman viikon; on kuulemma just sitä joka pehmentää paikkoja. Jotkut ei tunne sitä ollenkaan, toiset hyvinkin. Mut siis jatkuva "märkä" olo alapäässä, tosin ei varmaankaan ainakaan lapsivettä, kun ei enempää tule. Mut aika innoissaan oon, jospa sitä pian pääsis lähteen tositoimiin :D Vauva painaa tosi alhaalla tuolla, hyvä etten voi ite päätä tunnustella alakautta :LOL: Samoin ne kohdunkaulan vihlonnat paheni eilisiltana ja yöllä heräilin tosi levottomissa merkeissä useampaan kertaan. Nyt vaan ootellaan suppareita....Joita tuli eilisillan mut tietty lopahtivat kuten aina...

Niin joo ja meillä kun ei saunaa oo tässä asunnossa johon muutettiin...Viime viikolla saatiin vihdoin saunavuoro joka on siis torstaisin, jotenka illalla sinne kunnon löylyihin ellei muuten ala tapahtuun. Heh. ;)

Jenmo&Möykky 37+4

Alkuperäinen kirjoittaja Äsvee:
Hello :wave: Täällä taas. Poikamme syntyi 27.6 tasan kello 18.00 =) 52 cm ja 4250 g. Sektioon päädyttiin loppujen lopuksi. Tulen lukemaan ketjun vähän myöhemmin, nyt ei kerkeä, just kotiuduttiin :heart:
onneksi olkoon!! olipas vaavilla kokoa =) niin suloinen vauva!meidän vauvoilla onkin sitten 1tunti ja 5minuuttia (ja n.1kg eroa ;) ) vain ikäeroa.. =)

Äsveelle onnea poitsusta!!! :flower: :flower: Ja aivan ihana kuva profiilissa :heart: :heart:

Täällä sit tämä mamma heräs keskellä yötä aivan hirveeseen kipuun oikeassa kyljessä... En tiedä mitä oli, mut kipu kesti jotain viis minuuttia. :ashamed: Sit supisteli muutaman kerran ja loppu siihen. Ehdin jo säikähtää onko tuo sit jotain umpisuoleen liittyvää, oli niin paikallinen ja pistävä kipu. Täytyy seurata tilannetta... Muutamina päivinä on muutenkin olu semmoista menkkamaista kipuilua ja supistuksia harvakseltaan. Mahtaako pysyä sisällä laskettuun aikaan asti. (eka laskettuaika mulla oli 17.7. ja siitä siirty sit 28.7.)

Mä ja nirppu 36+5

Heips!
Mä luovutan, tää vauva haluaakin olla mahassa vaikka kuinka pitkään! No toisaalta onhan tässä vielä la:han joku päivä aikaa!
Sillon vaan joku viikko sit oli niin hyvin niitä supistuksia ja viime viikollakin oltiin jo melkein lähössä sairaalaan, mutta nyt nekin on sit hävinny!
Viimeyönä jokunen pien supistus oli, mutta siinäpä se sit oliki! Nukuttua ei kyllä saanu ku joskus lähempänä 5 :eek:
Huomenna pitäs käydä neuvolassa näyttäytymässä...
Onnea vauvautuneille! =)

Alkuperäinen kirjoittaja esikoinen:
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Tarviiko enempää selittää??!!??
esikoinen 40+0 eikä mitään tapahdu... :kieh:
Samat fiilikset...

Neuvolassa kaikki ok. Kohdunpohja edelleen huimat 40cm.

Maiksu 40+4

pollerolle
Kävin eilen ä-polilla painokontrollissa.Ihan normaalin kokoinen vauva,painoarvio noin 2800-3200g tällä hetkellä.Tarkaa pään mittaa ei onnistunu saamaan kun vauvan pää niin alhaalla.Kohdunsuu pehmeä ja kanavaa jäljellä 2 cm sekä 1cm auki.Minä jo kerkesin iloita että vauva syntyy jo ensi viikolla,johon lääkäri sitten totesi että saattaa se vauva tosiaankin syntyä jo ensi viikolla tai sitten saattaa mennä yli.Plääh.Eli ei pysty arvioimaan milloin syntyy.Minulla ei ole mitään supistuksia eikä muitakaan tuntemuksia synnytyksestä.Tosin suoli toimii normaalia useammin.Eipä sen puoleen aikaisemmillakin kerroilla kun on alkanut supistelemaan niin se on ollut sitten menoa.Pitää ensi viikolla kokeilla sitä kolmen ässän tekniikkaa,vaikka ei oikein tuo seksi kiinnostakaan.Hyviä vointeja toivottelen teille kaikille.
pollerolle 37+1

Olette tosiaan ihania :D :flower: Kiitos kaikille peukuista, haleista ja kannustuksesta :flower: :flower: Siitä tosiaan ollut apua, eivät ainakaan vielä ole soittaneet sieltä polilta, että tarviis tulla. Joten kai ne verikokeet sitten oli ok, kun mitään ei ole kuulunut ja nyt jo kuitenkin iltapäivän puolella ollaan :attn:

Supistuksia ei sitten loppuillasta enää tullut, olo vaan ihan nuutunut ja väsynyt. Nukahdin sohvalle ja siinä vierähtikin melkein kaksi tuntia "iltapäikkäreillä". Ja tuo mies oli kans tosi ihana, kun osaa niin ihanasti osoittaa, että kyllä se tästä. Ja kun yön yli sain nukuttua, niin huomattavasti parempi mieli jo. Kiitos kaikista tsempeistä, kyllä helpotti kun luin, ja aloin jo uskoa että ehkä se käynnistys ei sittenkään niin maata kaatava juttu ole. Vauvan paras kuitenkin tärkein, tietenkin! Ja onhan hän jo kuitenkin sen 2750g (jos arvio pitää paikkaansa) eli ei nyt mikään minipieni vauva kuitenkaan.

Onko muuten kenelläkään tietoa/kokemusta, että mistä se istukan toiminnan heikentyminen sitten johtuu? Voiko se aiheutua jostain omista toimista?? Oon yrittäny miettiä pääni puhki, että oonko tehny jotain sellaista, mikä olis voinu aiheuttaa sen, että vaavin kasvu on nyt sitten sillain hidastunu. Mut en ole keksiny mitään :/ Tai siis ainakaan mitään sellasta mistä TIEDÄN olevan haittaa. En oo tarvinnu ottaa mitään lääkkeitä, enkä alkoholia ja tupakkaakaan ole tietenkään käyttäny. Ja syönyt ja juonut olen suurinpiirtein samalla tavalla, ainoastaan kalkkitabletit jätin pois tuossa keväällä kun aloin syödä ja juoda enemmän maitotuotteita.

Äsvee Onnea koko perheelle!
Suloinen kuva profiilissa :heart: niin kuin myös Shannonilla :heart: :) Oih, alkaa oikein kaivata jo sitä omaa pientä nyyttiä yhä enemmän syliin, kun katselee noita vauvakuvia :heart:

Lotta84 Toivottavasti vauva viihtyy sektiopäivään saakka yksiössään. Mulla myös ollut tuota pahoinvointia ja "mahataudin oireita" monena päivänä muutaman viikon aikana. Varsinki jos kovasti on supistellut, niin vessassa saanut asioida tiheesti. Eilen aamulla tuli jopa oksennus, ja koko päivän kesti se pahoinvointi.

Jenmo85 Kuulostaa jo tosiaan siltä, että lähtö olis lähellä :) Toivottavasti myös muut, jotka jo kovasti oottaa synnytystä, pääsee pian tositoimiin! Esikoinen ainakin vaikutti kovin kypsältä näin laskettuna päivänä :hug:

Yks päivä luin noita Kesämassujen syntyneitä, niin siellä taisi olla monta jotka syntyneet tasan 40+0, mitenköhän käy meillä heinäkuisissa :D

aurinkoinen81 Sanoiko tosiaan neuvolassa noin tuosta painon noususta? :eek: Kun meille polilla sanoi se lääkäri, että normaali painonnousu vauvalla on viimeisillä viikoilla n. 200g/vko! Tai jopa sen yli, mutta että harvemmin vaan sen 50g/vko minkä meidän masukki oli kasvanut. Onneksi kuitenkin, niin kuin totesitkin, vauva liikkui hyvin ja sydänäänet oli hyvät. Tosin tänään on taas aloittanut päivän aika hiljaisesti, eikä varmaan auta että koko ajan kyttään niitä liikkeitä... Mutta pakkohan se on seurata, heti pitää sit ottaa yhteyttä polille jos tuntuu ettei vauva enää liikuskele.

Harmi että tuolla tavalla pompottelevat sua edes takaisin, tosi inhottavaa! Yritä jaksaa :hug: :hug: Mutta ihanaa, että sun mies on nyt sitten tukemassa ja ymmärtää tilanteen :) Se oman rakkaan tuki kun on niin tärkeetä ja auttaa jaksamaan :heart:

Isäkuukaudesta oli puhetta... Meillä se ei valitettavasti taida onnistua, vaikka mies sen olis kyl halunnu. Itse asiassa olis tahtonu pitää pitemmänkin osan siitä vanhempain vapaasta. Mutta käytännössä se tarkoittaisi sitä, että mun pitäisi jostain löytää työpaikka, koska mullahan se koulu odottaa :attn: ja opintotuki+kotihoidontuki ei millään riitä elättämään meidän perhettä :/ Ja toisekseen, täällä kun ei edes ole mitään työpaikkoja, varsinkin kun pohjalla on yo-todistus ja vasta vuosi koulun, ei siis valmiita ammattilaisen papereita. Mut ehkä sitten, kun oon valmistunu ja saanu töitä, niin sitten mahdollisen toisen lapsen kohdalla onnistuisi että mies jäisi sillä kotihoidon tuella lasten kanssa. Paljonkos se muuten edes on, muistanko oikein, että on jotain alle 300?/kk? Täällä ei taideta maksaa edes mitään kuntalisää sen minimin lisäksi.

Ja eikös sen lain mukaan saisi olla kotihoidon tuella, kunnes lapsi täyttää 3v.? Tässä tilanteessa sekään ei sitten käytännössä onnistu, kun amk:sta voi olla poissa vaan 2vuotta, eli mun on pakko palata kouluun sinä syksynä kun lapsi on täyttäny 2v. tai muuten menetän opiskelupaikan. Pakko sit laittaa vieraaseen hoitoon viim. sillon :attn: Mutta ehkäpä ei kannata vielä surra tuollaista :| :)

Kaurapussista vielä kun JoannaH siitä kyseli... Mulla on sellainen itse tehty, sain myös joululahjaksi ja on ollut kyllä paras joululahja piiiitkiin aikoihin (jos ei lasketa mieheltä saatuja ;) )
Ja tosiaan kokonaisia kauranjyviä ainakin tuossa mun pussissa on täytteenä, mutta oon myös nähny sellaisia versioita, joissa on jotain muutakin viljaa. Ja synnärillä taisi meilläkin olla nyt geelitäytteisiä, mutta samalla periaatteella toimivia, että joko lämmitetään mikrossa tai pidetään pakastimessa. Mistä tulikin mieleeni, että oliskohan kylmägeelistä (IcePower esim.) apua alkuvaiheen kivunlievityksessä??

Vauvelihaave & Pikkuinen 38+5

lotta onneksi pissa oli nyt puhdas. :hug: toivotaan että vauva pysyy sektioon asti masussa mä pidän täällä peukut ja varpaat bd =)

johantero meillä mies olis ptiänyt isäkuukauden jos ei palkassa niin paljon menettäis, mulla kun ei ole vakityötä niin sijaiseksi ei oikein siinä välissä kannata mennä, tarkoitus kuitenkin vauva hoitaa 3vuotiaaksi kotona. Ja jos mies on välillä kotona sen palkka laskee tosi paljon, pienenee jo isyyslomasta alle puoleen :(

Esikoinen ei muuta kuin kova :hug: :hug: :hug: yritä jaksaa!! Kyllä se sieltä vielä pois tulee :)

Sit omaa napaa :) tänään kävin labrassa ja sen jälkeen soittelin neuvolaa, nyt pitäis tuon turvotuksen takia vaihtaa vihcy veteen ja sokerittomaan mehuun. Mut eikös se ole niin et esim. Fun light mehua ei saa juoda odotusaikana? Mistä mä löydän sokeritonta mehua mitä saapi juoda?

Kamlaat nämä helteet.. tuntuu hirmu tukalalta ja se neuvolan tätikin neuvoi et pitäis kroppa opettaa ettei kokoajan olis suihkusdsa. Meilklä kun ei kotona sit ole suihkua kun osastolta vauvan kans kotiudun, nyt olis siis hyvää aikaa saada kroppaa kuumaan tottumaan. No mä ajattelin hankkia ison kasan kosteuspyyhkeitä ja alapää onnistuu onneks veskin suihkussa ja kainalot ja naama samoin :)

Kutkutus kiitos kun mmärrät, tää mun pää tuntuu vaan päivä päivältä tyhjemmältä :headwall: kohta mä varmaan unohdan kuka itekin olen :LOL:
Kantoliinan sain hankittua, päädyin sit trikoiseen ja kotimaiseen liinaan, nyt mitä olen sitä kokeillut vaikuttaa oikein hyvältä, sit jos vielä synnytykseen jälkeen olis voimia et jaksais osastollakin sitä käyttää :)
Laitan sen nauha vaippulin sulle tulemaan, pakko sanoo et mä en sit sen käyttöä esikoisella tajunnut :LOL: mut jospa se sulta sujuis :hug:

Nyt tekemään keittoa, täytyy yrittää jotain ruokaa syödä niin aattelin tehdä sosekeiton, tyttökin kun siitä tykkää. Mies ei tykkää mut ei sillä väliä :LOL: se syököön muuta.
T:Ansku ja toukka 37+4

vauvelihaave kaverilla istukantoiminta heikkeni tupakoinnin takia, juotko kahvia miten paljon? Tupakka, kahvi, alkoholi, tee, kaakao on sellaisia mitkä siihen voi vaikuttaa jos käytät tosi paljon!! Mut sithän joillain se toiminta heikkenee itsekseen, ihan niinkuin mulla nuo maksa-arvot pomppii oudosti..syytä vaan ei löydy.
Ja se paino tosiaan ainakin meidän neuvolan mukaan nimenomaan laskee loppua kohti, joten en sinuna olis siitä huolissaan!
Liikkeistä vielä sen verran et kokeileppas et nostat jalat seinää vasten ja menet selälleen.. mulla pari päivää liikkeet oli aamusella huonompia ja kokeilin tuota "vanhan kansan konstia" ja heti liikkeet tuntui paremmin, mulla ne tosin tuntui vasta sit kun nousin uudestaan ylös ja kävelemään mut sit sitä vauva pyörikin kokoajan :) Mä uskoisin kyl et sun masussa kaikki on hvin, ja kun muistat itsekin ajatella niin :hug:

T:ansku

Heipä taas!

Miulla onkin nyt vapaapäivä! Mummi ja ukki lähti mamman (siis miehen isoäidin) 75-vuotis päiville ja veivät Pikkiksen mennessään. Mie olen siis koko päivän YKSIN! Kävin ostamassa mansikoita, suklaata ja mies oli vielä laittanu kotoa postiin kesäkuulla tulleen Odotus-lehden. Eli taitaa (ainakin toivottavasti) olla viiminen huilipäivä hetkeen...

Miullakaan ei vieläkään mitään merkkejä, että tällä Otuksella ois haluja poistua mahasta. Eilen mie olin järjestyksen valvojanakin yhdessä ulkotapahtumassa... :D Ja vaikka mie kuinka napakasti kävelin 45 min edestakaisin vaihtelevassa maastossa, ni ei mitään. |O

Tai onhan noita supistuksia (siis kivuttomia) ollu päivittäin välillä ihan tihiästikin parisen viikkoa, vaan eivät ne mitään taida aikaan saada.

No, se selvis tuolla EKKS:n tutustumisessa käydessä, että kun 42 viikkoa on täynnä, ni sinne sisään ja pois ei pääse ennen kun nyytti kainalossa. Siis viimestään 22. pvä...

kesis, 39+4

aurinkoinen81 Hei kiitos vinkistä :flower: :D Pitää yrittää tuota jalat kattoon! Kahvi on noista ainoa, mitä käytän... Tosin sekin melkein joka päivä mennyt sen suosituksen rajoihin, että 2-3kuppia/pvä. Ainakin mulle neuvolassa niin sanoi. Tavallisesti en oo juonu kuin aamukahvin, mutta joinain päivinä jos on käyty esim. kylässä, niin on saattanu mennä tuo kolmekin...

Plääh, mulla on tekemisen puute :attn: :attn: En oikein tiedä mihin sitä ryhtyisi, kun se lääkäri kielsi siivoamiset yms. Ikkunat meinasin vielä pestä, kun pesin ne jo sisältä, mut ulkopuolelta jäi pesemättä. Ja pakastimen olin kans vielä suunnitellut sulattavani, niin saisi kohta sit laitettua mansikoita sinne, nam nam :p Mies kyllä kielsi tuon ikkunoiden pesun. Pitääkö se muuten paikkaansa, että se aiheuttaa supistuksia? Vai onkohan taas niitä vanhan kansan "luotettavia" juttuja? :)

Nooh, jospas sitä vaikka vaihtaisi lakanat ja leipoisi jotain, jos ei muuta...

Mutteri jo aiemmin taisi toivoa, että joku vauvan saaneista tekisi jo valmiiksi uuden pinon tuonne Lapsi kasvaa : Vauvat 0-12kk osioon.

Mulla on tekemisen puute :attn: niin ajattelin että onko kenelläkään mitään sitä vastaan jos menen ja teen sinne etusivun jo valmiiksi?? Olis sitten helpompi päivitellä sinne syntyneitä, mittoja ym. pikkuhiljaa, eikä tarviis kaikkia kerralla alkaa pakertaa...

Mutta sanokaa ihmeessä, jos on joku muu halukas sitä listaa tekemään? :wave:

Taitaa vaan vauvautuneilla olla nyt muuta tekemistä :heart: ja ymmärrän hyvin, jos ei innosta nyt sellaiset asiat ;)

Mut mulla tosiaan on tekemisen puute, joten sen voisin tehdä, kun ei tuo synnytyskään taida olla vielä edes lähellä :attn:

Ja voihan sinne jo ne siirtyäkin keskustelemaan, jotka haluavat/ovat vauvautuneet. Vai ollaanko täällä odotus-puolella siihen saakka, kun kaikilla on nyytti sylissä?

Hurjan suuret onnittelut vauvan saaneille! :heart:
Täällä edelleen kärvistellään.. kolmen ässän tekniikat käytettiin eilen tehokkaasti apuna; (sauna, siivous ja seksi) mutta mitään ei tapahdu. :|

Poika liikkunu hieman vaisusti eilen ja tänään, huomenna saa mennä käymään neuvolassa tarkastuksessa jos tilanne ei parempi.
Saapa nähdä, korttien mukaan ennustin että poika syntyisi 6 päivä, eli huomenna! Kunpa pitäisi paikkaansa :D

Vauvelihaave täällä ei ole mitään sitä vastaan jos valmiiksi sinne sivun aukaset, hieno homma!

Joku kyseli tuosta istukan kalkkeutumisesta, neuvolaan kun soittelin tänään, sanoivat että jos istukka pahasti kalkkeutunut, estyy hapen/ravinnon saanti vauvalle, joka tietysti hengenvaarallista. Ja istukan kalkkeutuminen hidastaa vauvan kasvua, joka loppuviikoilla norm. n. 200g/vko.
Mutta itellä ei kuulemma hätää ole, ettei niin pahasti ole vielä kalkkeutunut, ja on kuulemma ihan normaalia loppuvaiheessa raskautta tuo kalkkeutuminen, mutta sitä pitää seurailla ettei mene pahaksi.

Jeps, tein valmiiksi sen uuden pinon alun tuonne Vauvat-puolelle.

Linkki: http://keskustelu.kaksplus.fi/t809020

Tietoja laitoin sen verran syntyneille, mitä löysin. Niitä voipi ilmoitella niin lisäilen sitä mukaa; tänne, sinne pinoon tai y-viestinä. Mutta siis laitoin vauvan sukupuolen, rv:n, painon, pituuden ja pipon.

Ja antakaahan ohjeita, että millainen sen etusivun haluatte olevan ja mitä tietoja :) Tietty nimet (halukkaat) sitten kun vauvelit niitä alkavat saamaan =)

Niin ja jätin nyt alustavasti vielä sinne tästä pinosta kopioidun laskettujen aikojen listan. Mitäs mieltä olette, laitetaanko syntyneiden kohdalle myös sairaala?

Yhteistyössä