***HEINÄMASSUT-07*** vol 3

Mutterille onnea pojasta! =) :D :saint:

mie luotan et sukupuoli on se minkä lääkäri sano..4d ultrassa..et kai siihen voi luottaa..omin silmin nähtykin :whistle:

onko muilla sellasta tunnetta et pitäs mennä isolle hädälle,mut ei kuitenkaan tuu mitään :/ inhottavaa :kieh:

mieh ja rv tasan37

Onpas kiva lueskella täällä näitä teidän juttuja, kun osalla kuitenkin niin paljon samoja "murheita" ja vaivoja, samanlaista odotusta, iloja suruja ja jännitystä! :hug:

Mulla raskausviikkoja nyt 35+1 ja olisin niin malttamaton jo :D Toisaalta haluan vielä valmistautua, mutta toisaalta en jaksa odottaa... Kävin juuri katsomassa kaverin 2pv vanhaa pientä palleroa ja nyt vasta sitä kääröä odottaiskin syntyvän, niin ihana ja suloinen oli... ja niin pieni :heart:

Onko muilla tullut pahoinvointia vielä näin lopussa? Huomasin n.vko sitten että aamu/päiväpahoinvoinnista taas kärsin, illalla jo helpottaa, mutta taas seuraavana aamuna ja päivälläkin vielä etoo KAIKKI. Ei oikein pystyisi mitään syömään.. pari kertaa oksentanutkin. Alkuraskauden 3 ekaa kk muistuvat mieleeni taas... :x

Outoa, jotkut tuolla keskustelivat siitä, kun ei hirveesti tee mieli tavata muita ihmisiä nyt, ja että viihtyy eniten juuri sen oman kullan kanssa ja kotona.. Mulla sama!!! Ei oikein jaksaisi tavata muita enää. Jotenkin niin väsynyt. Ja muutenkin.. en tiedä, mistähän sitten johtuu?!

Vauva se vatsassa kovasti nykii ja jumputtaa, mutta kaikki on oikeastaan ainakin vielä hyvin. Ei pahemmin ole supistuksia tullut, tietty vatsan koko ahdistaa ja nukkuminen on erittäin vaikeaa, ahdistaa kun ei voi olla asennoissa missä haluaisi :D Mutta että täällä menee silleen hyvin kuitenkin...

Toivottelenpa tässä voimia kaikille ja onnea niille jotka ovat ihan likellä synnytystä!! :heart: (vaikkei koskaan voi tietää kuka seuraavaksi synnyttää..)

[/b]Mutteri :flower: :flower: onnittelut pojasta.. :D
Vauvelihaave mulla on supparit (tai siksi ne nyt olen ristinyt...) kanssa sellaisia että maha menee sekaisin/toimii samassa yhteydessä.. ja pahimmilla väännöillä tulee ihan pahoinvointia..!!
Joo, eli eilen olin siinä röntgenissä. Jalka venähtänyt. Oli mukava maata niiden kahden lyijyessun alla kun suojasivat mahan kunnolla...selällään maata ja ne röhnötti päällä...voitte kuvitella miten painoi!! :eek:
Sieltäpä sitten lähdettiin ajamaan 120km päähän synnytys sairaalalle ultraan SEN TAKIA että SAADAAN TIETÄÄ syntymäpainosta arvio ja se että mitä tehdään jos on iso!! Noh, mua harmittaa ettei pysytty ultrassa täällä kotikunnassa kun täälläkin se tarjotaan mutta me tosiaan sen takia sinne synnytyssairaalalle päästiin että arvioidaan sitä syntymäpainoa!
Noh, hommahan meni näin: lääkäri kokeili lantion leveyden ja sanoi että juu, olet pitkä ihminen, kyllä täällä on tilaa tulla..OK, kiva homma. Kohdunsuu ei ollut vielä auennut mutta oli kumminkin lyhentynyt.. ei sitten vain voinut meille informoida että minkä verran.. :kieh: Vauva on kumminkin jo kiinnittynyt lähtökuoppiin. Kysyin että voisiko olla mahdollista että kohta pääsee tosi toimiin? Tokaisi vain törkeästi että sellaista ei voida ennustaa..
Noh, kumminkin kaikki näytti taas niiiiiiin hyvältä mahassa... painoakin oli jo 3300kg.. :eek: kysyin sitten että mikä on arvioitu syntymäpaino (kun siksihän sinne menimme..) niin lääkäri tokaisi että täällä me emme sellaisia anna, vaan me punnitsemme vauvan sitten syntymän jälkeen!! :eek: :kieh: Me oltiin miehen kanssa että häääh??!! Me on ajettu 120km, sen takia että me kuullaan tuollaista!!!! :headwall: Sitten lääkäri vain tokaisi että koska ei ole mitään diabetestä niin raskauteen ei kosketa, sieltä syntyy sen kokoinen mikä on geneettisesti tarkoitettu!!!!!!!!!!!!!! :eek: :LOL: että sillä lailla!!
Jeps, ja nyt minä kärvistelen täällä itkun kanssa kun olen niin äärettömän kipeä, kankea ja kaikkea muuta ja hommaa ois vaikka muille jakaa ja mä haluan vain SYNNYTTÄMÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!! |O

kärttynen akka ja geneettisesti tarkoitettu 36+5

jenmo
Vauvelihaave ihan sama mittaaja, eli neuvolalääkäri..Sikspä ottivatkin tosissaan ja heti tänään soitettiin mulle äitipolilta. Kun kumminki ollu mukamas sentin isompi se sf-mitta jo viikkoja sitten...Kunhan vaan ois vaavilla kaikki hyvin!

Esikoinen tuota....Mitä h.elvettiä ne siellä sekoili???? Meiän esikoisneiti paino 3200g (synty 42+4) ja siinäkin oli ekaksi synnytykseksi jo tarpeeksi puskemista..Varsinki jos oot yhtä "pieni" ku minä. 162cm pituutta, vaikkakin se lantiohan tohon enempi vaikuttaa....Mut mä en synnyttäs alakautta jos jo noilla viikoilla ois isompi ku tuo eka syntyessään... :ashamed: En uskaltais..

Mutteri unohtu kommentoida aiemmin, et onnea jätkästä :D Mä oisin shokissa jos mein poika nyt "muuttus" tytöksi.... Vaikkakaan satavarma ei voi olla, ku ei ees oo mitää 4d-ultria tehty..Mut tunne on vahva ollu alusta asti, ja sanohan se EnnustajaEllikin et poika syntyy 18.8.2007 :LOL: Ton poikaosuuden uskon, mut jos menee noin yli niin oon ihmeissään.

Nyt unohtu mitä muuta piti kirjotella....Ainiin; supparit sekottaa masun täälläkin täysin ja tota samaa vessahätätuntemusta on vähän väliä, vaik ei mitään sit tuu...Ja pahoinvoinnista mainitsin jo aiemmin, takas tullu täälläkin tälleen loppuraskaudes..Jostai rv30+ lähtien muistaakseni?

Nyt laittaa Jade pyllynpesun kautta (muuten yks mikä aiheuttaa supistuksia tuo tytön pepun pesu :D ) päikkäreille! :wave:

Nyt tulee pikaisesti vaan omaa napaa.. kirjottelen myöhemmin sitten lisää.

Mutta ei onnistunut kääntö. Vauvan peppu on tiukasti syvällä mun lantiossa kiinni. Lääkärin mukaan ei varmaan tuu kääntyy enää itekään. Perjantaina meen kuitenkin lantion magneettikuvaukseen ja ens viikolla päätetään mitä tehdään. Todennäköisesti on sektio edessä heinäkuulla. Vauvan painoarvio nyt 2,5kg.

Kirjottelen tosiaan myöhemmin lisää.. nyt pitää levätä kun supistelee..

Lotta rv 35+0

Jenmo85 ei mulla koon puolesta ole vaikeuksia.. oon melkein 180cm.. ja kuulema tilaa on tulla. Mutta, sen takia pistivät neuvolasta sinne että täällä ei ensisynnyttäjän tarvitse synnyttää yli 4kg.. tai, niinhän ne sanoo..kuulema käynnistellään ennen kun päästään kasvamaan isoksi. Noh, miehen sisko on synnyttänyt yli 5kg ja kun se on kuulema niin voimakkaasti periytyvää niin siksi menin synnytyssairaalalle. Eipä tuolla nyt sitten ollutkaan mitään väliä. Tässä kumminkin on aika kauan pahimmillaan aikaa kasvaa... :whistle:

Kesä-äiti kyseli pahoinvoinnista... täällä kanssa ollaan pahoinvoivia... en voi sanoa et olis takas tullu kun ei ollu alkuraskaudesta... Mutta nyt sitten olen oksentanu muutamia kertoja, viimeksi juuri äsken. Ja samaa piti tulla kysymään muilta mutta kerkesit ensin!

Muuten täällä voidaan ihan hyvin, ei turvotuksia tai suuria kipuja...Edelleenkään...

Mutteri, onnee nyt sitten poitsusta! Mun yhdellä kaverilla sama tilanne muutama vuosi sitten. Tytöksi sanoivat ultrassa ja kaikki oli sit niin tyttömaistä lastenhuoneessa... (tapetista lähtien) Ja järkytys oli suuri kun synnärillä sanoivat vaan että :" Onnea! Teillä on nyt pieni poika!" Meni sit heilläkni kaikki uusiksi :) :) Ehkä juuri sen takia en ole halunnu tietääkään kumpi tulee...

Ja nyt syömään, kun vihdoin ruoka maistuu tähän aikaa päivästä.

Mä ja nirppu 33+4

Ei muakaan kiinnosta enää yhtään tavata muita ihmisiä. Nämä omat äiti ja isä ja veljet ja ukko ja muut läheisimmät kyllä on ok, mutta kaikki muut keitä näkee esim kaupassa, kyselee aina et noh, millon syntyy ja kumpi tulee ja miten oot voinu. Ei jaksa samoja asioita selittää miljoonaan kertaan (vaikkakin eri ihmisille). Kaikista mukavinta olla kotioloissa.

Tein tänään pikkuveljelle ampumarataa tunne metsän reunaan. Erikokoisia purkin kansia laittelin siimalla roikkumaan et niitä voi sitten ritsalla tai jollain pyssyllä ampua, osumista saa pisteitä. Meinasi vaan mennä hermo kun äiti oli koko ajan kärkkymässä et en saa kiipeillä enkä kurkoitella.. Kauhea värkkäilemisen puute mulla, mukava olis jotain kevyttä ollu tehä niin sit kaikki on heti kieltämässä. Hyväähän ne vaan toki tarkottaa. No, laittelin muutaman kannen ja äiti laittoi loput kun neuvoin et mihin kohti. Sit naapurin hieman uteliahko emäntä tuli kyselemään et mitäs minä puusta katselen. Vastasin vaan että katson kun muurahaiset kiipeilee puissa vaikka siiman kanssa siellä värkkäilin... Sit ku näki siiman niin kysyi että olenko kalalle lähdössä. :headwall: hoh hoi.

Sateinen tervehdys kaikille!

allunmamma Ei ne enää kovasti koita estellä mutta sanoivat että on niin pieni viel et aina parempi jos massussa kasvaa viel hetkisen. Ja vaasassa ei oo kovin kattava tuo keskola. Aina on siis parempi et syntyy vähän myöhemmin. Lääkäri sanoi että kyl se jo selviää sitä ei tarvitse pelätä.

Mutteri onnittelut nyt sitten pojasta! Sai piristystä päivään kummasti. Tuossa on juuri syy miksi en oo halunnut tietää kumpi tulossa. Kaverille vannotettiin kahdesti että varma tyttö ja se osti sitten kaikki tytölle ja synnärillä vasta onniteltiin pojasta. Meni siinä sitten kaikki uusiksi.

esikoinen ihan ihme touhua. jaksamisia toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin...

vauvelihaave Mulla on ollut nyt koko tän viikon supistuksia ja samalla on sellanen pahaolo. Ruoka kyl maittais mutta sitten kun syö on tulee sellanen ällöttävän kaamea pahaolo kohtaus.

Omaa napaa... edelleen on supistuksia välillä säännöllisiä ja sitten taas on pitkä tauko. :kieh: Taapero potkii kovasti ja puskee itteä tonne alaspäin. Eilen lapsen isä kävi illalla kylässä ja sanoi että massu on laskenut kovasti jo. Tulis nyt kunnon supparit. Voisin ihan hyvin jo synnyttää. Väsyttää koko ajan. voisin vain nukkua ja nukkua. Ehkä se tästä viel joksikin muuttuu... nyt vain odotetaan!

mä ja taapero 34+1

meilläpäin synnytysvalmennus on näköjään sellainen että annetaan video katsottavaksi kotiin ja keskustellaan siitä seuraavalla neuvolakäynnillä.... :/
siinä on nyt sit keskustelemista kun tulin siihen johtopäätökseen että en halua mistään hinnasta synnyttää.no way! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Onko kellään juulla samanlaisia tuntemuksia?

Mary + naxu 33+3

Helpottihan ne supistelut.. Sain ennen kääntöyritystä supistuksia estävää lääkettä, mutta kotiin tultua alkoi supistelemaan. Mutta ne loppui onneksi.

Mutteri, aikamoinen ylläri tosiaan :) Onnea pojasta nyt sitten :) Me ei ollakaan sukupuolta kyselty.. N. 4 viikon päästä se sitten selviää..

Seksielämästä... Täällä ollu kans koko raskauden ajan melko hiljaista. Lohduttavaa kuulla että muillakin. Mut ehkä se sitten viimestään synnytyksen jälkeen virkistyy taas. Ei meillä kumpaakaan oo tää tilanne kyllä haitannut.

Vauvelihaave, Mullakin isyyspakkauksen teko vielä hieman kesken. Pitäis kans alkossa piipahtaa.. ja sikarit meinasin ostaa.. Nää oli tarkotus ostaa jo sillon ku masua ei vielä näkynyt, mutta jäi ja jäi.. Nyt sitten ison mahan kanssa ostamaan :D No kattokoot pahasti.. pääasiahan se on että ite tietää ettei ne tuu itelle.

Kesänlapsi, Synttärionnittelut :flower:

Täällä pyörii nyt tuo sektio mielessä koko ajan. Luultavasti saan ajan sitten jonnekin rv39 tienoille. Käsittääkseni se on käytäntö täällä päin. mutta ensi viikolla tiedän paremmin. Oon nyt päättänyt että sektio tehdään.. näytti ne lantion mitat mitä vaan. Lääkärikin tuntui olevan sen kannalla kovasti. Käsillä kun teki arvion niin sen mukaan pää edellä mahtuu kyllä hyvin tulemaan mutta peppu eellä ei välttämättä. Täällä kuulema kuitenkin tosi tiukat kriteerit joten tuskin ees pääsisin alakautta yrittää ensisynnyttäjänä. Mut käyn nyt kuvauttamassa kuitenkin.. onpahan sitten vaikka mahdollisten tulevien synnytysten varalle kuvat. Kohdunsuu on edelleen kiinni ja kiinteä ja kohdunkaulaakin on jäljellä vielä 2,5cm (viimeks rv 27 oli 3cm) eli ei oo hirveesti mitään sielläkään tapahtunut vielä. Mie oon koko raskauden ajan pelänny että joudutaan leikkaamaan. Mutta nyt on jotenkin jo rauhallisempi tunne senkin kannalta. Juttelin tänään just kummitätini kanssa jolle syntyi poika huhtikuussa sektiolla. Vähän sai käsitystä..

Mutta mites te keille on aiemmin tehty sektio niin miten on mennyt? Ja ootteko ollu miten kipeitä sen jälkeen? On näistäkin varmaan aiemminkin jo puhuttu, mutta en jaksa selailla kaikkia vanhoja keskusteluja...

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
Niin se madam mamman osoite on madam.mamma@luukku.com ja ennustaja ellin osoite taisi olla samantyyppinen, ennustaja.elli@luukku.com. Sinne piti sitte laittaa oma ja miehen syntymäaika ja sitten mahollinen lasten lukumäärä tai se että odottaako tällä hetkellä.
Kiitos tiedosta!
Sen verran vielä olisin asiasta kysynyt että kuinkahan nopeasti se Madam sieltä on vastaillut...

Mulle on tehty sectio kerran aikaisemmin, tarkemmin vuonna 2001. Kaikki meni hyvin ja toivuin todelal nopeasti. Ekana ja tokana päivänä vähän kivisti, mutta antoivat silloin piikkillä kipulääkettä. Tokana päivänä pääsin ylös ja suihkuun ja siitä sit vaan pikkuhiljaa eteenpäin.

Nousseminen aluksi hankalaa, mulla haava pysty suunnassa, mutta kun keinot keksi niin eipä sekään enää haitannut.

Kotia olisin ollut valmis lähtemään jo3 päivänä, mutta en päässyt ja neljäntenä päivänä lääkäri viel meinas että olisin yhen yön, mutta mie sanoin että kiitos ja ei ja kotiin...

Kotona lopetin särkylääkkeet oikeastaan heti, vaikka olis pitänyt jatkaa, mutta en viitsinyt kun ei ollut yhtään kipee..

Nostelu rajoituksiahan siinä tulee jonkin verran, mutta kyllä niiden kanssa pärjää....

Ja sit tän hetken tilanne omasta (.)

SUPISTELEE, SUPISTELEE, SUPISTELEE ja näissä alkaa olemaan todellakin potkua.... Saas nähä miten tässä käy....

Mulla on kanssa välillä sellaisia tunteita että nyt vessaan ja äkkiä, mutta ei sieltä ole mitään irronnut kuitenkaan...

3:sta ässästä... Mie olisin valmis siihen hauskimpaan, mutta täälläkin isukki on vähän vastaan... Tai ei niin vähääkään.... Siivota en jaksa ja sauna ei iske....

Mutta jos nyt lähtis vähän liikkeelle ja kattois kuinka se noihin suppareihin vaikuttaa....

Tä&NeitiHerne 36+2

Mutterilla oli varmaan tosi järkytys.. Kyllä olis itellekki ja nyt kun ollaan viel muillekkin kerrottu että tyttö on tulossa..... No saapas näkee minkä kenkä tekee.....

Hei, multa on kokonaan jäänyt tänne kirjoitteleminen,mutta nyt ajattelin muutaman rivin laittaa.Perjantaina 8.6. menin äippäpolille ja paineet oli 160/102.Ottivat osastolle tarkkailuun, rv tuolloin 33+3.
Sunnuntaina paineet levosta huolimatta 178/106.Kerjäämällä sain albetol lääkkeen itselleni(mistä sain muuten käsiini ihottuman),vaikka lääkäri(jota en tavannut lainkaan) oli sitä mieltä että ei sitä anna.Kotiin pääsin sunnuntaina lääkkeiden kera.Paineet laskivat suhteellisen mukavasti.3 pilleriä otan päivässä ja kotonakin paineet;levosta huolimatta pyörivät siinä 150-170 ja 89-92 välillä.Verikokeiden tulokset eivät näytä viitteitä myrkytyksestä,mutta koska taustalla on 3 raskaudessa/neljästä myrkytykset, niin mun oireisiin(jos niitä tulee) kuulemma luotetaan, eikä verikokeiden tuloksiin.Perjantaina menen aamulla 8.30 kontrollikäynnille polille...pakkaan jälleen kassin valmiiksi jos vaikka jään taas sinne.

Kone ja netti toimii jälleen melkeen parin viikon tauon jälkeen, ihanaa :D
Lukemista oli niin paljo etten kyl enää mitään sitte muistakkaan...

Perjantaina olis neuvola, saas nähä miten nuo verenpaineet, viimeksi oli 95/69 ja pikkasen on ollu huppelo olo välillä, hb oli onneksi hiukan noussu.

Vauva ilmeisesti painaa jo aika mukavasti tonne alapäähän, tulee välillä sellasii tosi inhottavii juilimisia ja vihlomisia :/

Käytiin alku viikosta mummon kans ostaan kangasta jolla se päällystää äitiyspakkauslaatikon ja ompelee lakanat. Nätin vihree tulee lootasta. Eilen ostin yhen tutin ja pari tuttipullon tuttia. Vaatteet on kaapissa (toivottavasti meiän masu-asukille ei oo kasvanu uusia ulokkeita ;) ) Kai sitä jotain pitää vielä hankkia, mutta kun sitä vaan siirtää eteenpäin ja eteenpäin...

paalina

Äippäloma alko viime viikolla enkä oo jaksanu koneella käydä istuun yhtään. Tissien alla kiristää "vanne" koko ajan, ja paras asento on vaakatasossa, tosin siinäkin jatkuvasti kyljeltä toiselle vaihdellen. Sit toinen ikävä vaiva on nivusien hiertyminen. En tiiä onks mulle tullu massaa niin paljon lisää (13,5 kg) vai mikä, mut kun kävelee niin nivuset hikoo ja hiertyy kivuliaasti :ashamed: Ihanaa tää kesäaika siinä mieles, että hikoiltua tulee kovasti ja henki kyl meinaa loppua portaissa. Ens viikon keskiviikkona päästään synnytystapa-arvioon. Saa nähdä mitä sanovat vauvan koosta, mä kun oon tällanen 155 cm.

Sisustus on nyt kunnossa, vauvalle paikat valmiina ja vaatteet odottaa pestynä. Amme on vielä ostamatta ja lisää harsoja.

Kertokaapas mitä teidän sairaalalaukuista löytyy, niin voisin tsekata mitä oon unohtanut. Mulla on:
- dödö, hammasharja+tahna, puhdistusliinoja kasvoille
- parit alkkarit ja trikoomekko
- villasukat (heinäkuussa ehdottomat ;) )
- liivinsuojia
- kahden sortin suklaapatukoita 10 kpl :p
- myslipatukoita 6 kpl
- trip-mehuja
- kirja

Imetysliivejä en oo vielä ostanut, mut eiks ne voi ostaa sit kun on synnyttänyt, kun kuulemma voi koko vielä muuttua niin sit kun maito kunnolla nousee rintoihin? Mul on sellaset tavalliset sloggit jotka kyl musta joustaa hyvin.

Mitä ihmettä! Lainaus-nappula on hävinnyt... :/ :/ :/ ei nää sivut taida vielä olla ihan kunnossa. Kuitenkin, tuleva mami kyseli et kuinka pian se ennustaja vastaa niin hyvinni voi mennä parikin viikkoa ennen ku vastaus tulee... et ei ihan heti kannata odotella tulevaksi. :|

Mulla alkaa olla ukkoa ihan mahoton ikävä! Lauantaista asti ollu siellä veljensä luona tekemässä apuna remonttia. Viikon verran sen oli tarkotus olla siellä mutta minusta tuntuu että tulee jo liian ikävä. Varmaan tämä massu vielä tuplaa sen ikävän mitä normaalisti olisi... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Jenmo85:
Sit sisätutkimus tehtiin...Kohdunkaulaa on jäljellä, mutta kohdunsuu (sisäsuu) oli puoli senttiä auki!!!! Mä tiesin et ne supparit teki jotain.... Lääkäri oli melko varma, et syntyy ennen laskettua aikaa. On todella tervetullut uutinen! Mut sit se yks homma joka tässä hämää.... Kun herra jääräpää on edelleen PERÄTILASSA! Mulla tosiaan vasta 36-37 koitetaan OYS:ssa kääntää, kutsu tulee kirjeitse. Uida en saa ollenkaa tulehdusvaaran takia :/
En halua masentaa, mutta eipä tuo kohdunsuun auki oleminen välttämättä mitään tarkota... Mulla oli edellisessä raskaudessa sentin auki suunnilleen näiltä viikoilta (eikä ollu ees suppareita) ja mua kehotettiin pakkaamaan sairaalakassi, kun lääkäri oli sitä mieltä että voi tulla piankin lähtö synnyttämään. Meni sit viikolle 40+6...
Eilen mulla oli viimenen neuvolalääkäri ja nyt tilanne oli se, että paikat oli pehmenny ja kohdunkaulaa jäljellä 1 cm. Ja taas povattiin, että kyllä se ennen la:aa tulee... Yritän ajatella, että 6 viikkoo tässä vielä menee, mutta vaikee sitä on saada menemään perille. Paremminkin ajattelen, että synnytys on heinäkuun alussa.
Neuvolassa oli kaikki ok. Pissanäyte meillä katotaan itse ja samalta se näytti kuin aina ennenkin. Paineet oli hyvät, painoa tullu varmaan 15 kg (hitsi kun laitoin farkut jalkaan, niistä tuli varmaan ainakin pari kiloo... :) ), SF 32, turvotusta on jalkaterissä ja sormissa ja syke oli 140.

Pitkästä aikaa kirjoitteli

Pauline rv 36+1

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Kertokaapas mitä teidän sairaalalaukuista löytyy, niin voisin tsekata mitä oon unohtanut. Mulla on:
- dödö, hammasharja+tahna, puhdistusliinoja kasvoille
- parit alkkarit ja trikoomekko
- villasukat (heinäkuussa ehdottomat ;) )
- liivinsuojia
- kahden sortin suklaapatukoita 10 kpl :p
- myslipatukoita 6 kpl
- trip-mehuja
- kirja

Imetysliivejä en oo vielä ostanut, mut eiks ne voi ostaa sit kun on synnyttänyt, kun kuulemma voi koko vielä muuttua niin sit kun maito kunnolla nousee rintoihin? Mul on sellaset tavalliset sloggit jotka kyl musta joustaa hyvin.
Rintojen kokohan muuttuu imetysaikana monta kertaa. Vaikee sitä on etukäteen arvioida ja voihan sitä ilman imetysliivejäkin imettää. Mulla on muutamat, mutta huomasin esikoisen imetysaikana, että yleensä vaan nostin liivit pois tieltä enkä vaivautunut aukaseen läppiä. Paremminkin mulle on must Carriwell Comfort -imetysliivit, jotka on tosi ihanat ja pehmeet yökäytössä.

Tuohon listaan lisäisin ainakin:
- neuvolakortti
- kamera (patterit, laturi)
- luumuja ja lakua vatsan pehmitykseen :)
- kännykkä, laturi
- siteitä (sairaalassakin on, mutta ehkä kotiinpaluumatkalle on mukavampi tavallinen side, tosin niitäkin voi sairaalassa olla)

Pauline 36+1

jenmo
Pauline oli mullakin esikoisesta kohdun ulkosuu sentin auki monta viikkoa, ja synty sit kuiteskin vasta 42+4...
Mut on tuntemukset tästä jotenkin niin eri luokkaa, et en usko kovin paljoa ainakaan yli menevän. Sitä limatulppaakin kun tulee... Taas äsken vesareissulla oli iso kellertävä klöntti paperissa. Ja kun tuo sisäsuu lähti esikosta aukeamaan ni aukeskin sit vauhdilla. Tosin sehän käynnistettiin.

No, meni miten meni, niin pääasia ettei kovin yliaikaseksi menis! ;) Positiivisesti koitan aatella, kun tulee kumminkin päivittäin napakoita suppareita. Ja kohdunkaula on lyhentynyt ja pehmentynyt jo jonkun verran kuitenkin..

Vaik jos se mun tuurista on kiinni, ku en saa uidakaan ollenkaan, ni hellettä piisaa varmasti ja herra syntyypi sitte vasta elokuussa :kieh:

Jenmo&Poju 34+3

Kirjoittelin tuossa aiemmin et sauna, uinti ja ruohonleikkaus aiheuttaa hyvät supparit.. No joopa. Tein sitten eilen kaikkea tuota, saunoin tunnin ja kävin pari kertaa uimassa... Ei mitään vaikutusta!!! Nurmikonleikkaamisesta tuli vaan karmeet liitoskivut :kieh:
Kai se on uskottava ettei se ulos tuu ennen ku itse haluaa vaikka päällään seisois :/
Eli luovutan, tulee kun on tullakseen :ashamed: :D

Kutkutus, aiotko siis synnyttää kotona? Vai mitä meinaat synnytysaltaalla? Jos, niin vaatiiko suuretkin järjestelyt?

Anne ja Emppu 36+6

Mutteri: Onnittelut pojasta :hug: :D :) =) :flower: :flower: :whistle: (vähän kaikkea)!

Gallup: Kuinka monella on itsellä selkeä tunne siitä, että kumpaa sukupuolta vauva on?
Mulla oli esikoisesta ihan selkeä tyttötunne (ja tyttö tuli), mutta nyt ei ole mitään mielikuvaa :/ :/ . Toisaalta tyttöä toivoisin, mutta muulla ei ole väliä kunhan terve lapsi syntyy!

T: Saikku ja "hipsukka" 36+2

Yhteistyössä